Alla kategorier Säkerhetsföretag Västernorrland Timrå Förebygg Norden AB

Förebygg Norden AB

Box 21, 861 21 Timrå — Visa karta

Med våra moderna säkerhetstjänster kan du känna dig tryggare i vardagen.
Vi på Förebygg är stolta över att kunna erbjuda några av de modernaste lösningarna inom brandsäkerhet samt ett av Sveriges mest omfattande ID-Skydd för privatpersoner och företag.

Att komma hem till en nedbrunnen bostad är det sista man vill - och din hemförsäkring kan ge dig ekonomisk trygghet, men dina sentimentala värden går förlorade för alltid.
Vår tjänst Förebygg Brand hjälper dig till en säkrare vardag genom sin unika patenterade uppbyggnad.
Med hjälp av den senaste tekniken behövs inga kabeldragningar eller installationskostnader och den unika modulen gör att du redan vid tidig rökutveckling får larm via SMS och strax därefter ett samtal från certifierad larmcentral, på så vis kan du nu förebygga en katastrof, även om du inte är hemma.

Är det bara Du som är Du?
ID-kapning är idag Sveriges vanligaste brott och brottsutvecklingen är lavinartad, en ID-kapning kan få allvarliga konsekvenser om man inte vet hur man ska hantera situationen och snabbt kan agera.
Med vår tjänst ID-Skydd Plus får du meddelande om någon försöker ändra uppgifter om dig eller bruka din identitet.
På så vis kan du snabbt upptäcka och förhindra att ett bedrägeri eskalerar.
Vår assistans & spärrlinje finns tillgängliga för dig dygnet runt, alla dagar på året - och vi jobbar med hjärtat tills du återfått din kreditstatus och blivit rentvått i alla instanser.
Vi ser till att bara Du är Du, och det kan du känna dig trygg med.

Välkommen till Förebygg - För säkerhetens skull
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-16:00
Fre: 10:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 45 kunder tycker om Förebygg Norden AB

• Gullbritt O skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Vi använder brandvarnaren i hemmet pga djur som lämnas hemma när vi är på resande fot. Nöjd med bemötandet jag fått över telefon. Läs mer
    2018-12-08 Förebygg Norden AB svarar Gullbritt O
    Hej Gullbritt,
    Det är viktigt att ta vara på det som betyder mest!

Mvh,Martin på Kundrelationer
  • Lina S
    Lina S skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Känns tryggt :) har alltid fått bra bemötande Läs mer
    2018-12-07 Förebygg Norden AB svarar Lina S
    Hej Lina,
    Vad kul att du känner dig trygg och är nöjd med vårat bemötande. Tack för din feedback :)

Mvh,Martin på Kundrelationer
  • Jeanette H
    Jeanette H skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Stod på affären när jag fick erat sms. Måste ringa upp dottern som va hemma. Hennes kompisar hade tydligen lekt med tändstickor. Tycker att det är suveränt med att ni ringer 💕💕 Läs mer
    2018-11-30 Förebygg Norden AB svarar Jeanette H
    Hej Jeanette,
    Vad bra att allt fungerar som det ska. Vi är glada att vi kan hjälpa till med tryggheten för dig och din familj. Tack så hemskt mycket för din fina feedback :)

Mvh,Martin på kundrelationer
  • Bo skrev om Förebygg Norden AB
    Bra med brandskydd.Nöjd med Björns bemötenade Läs mer
    2018-11-28 Förebygg Norden AB svarar Bo
    Hej Bo,
    Vad kul att höra att du tycker brandskyddet är bra. Så härligt! Jag ska hälsa till Björn att du är nöjd.
    Tack för din feedback
  • Gillis H
    Gillis H skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Köpte ett paket på telefonen som fungerar perfekt, jag är mycket nöjd! Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Gillis H
    Hej Gillis!
    Vad kul att höra att du är så nöjd med tjänsten, vi är glada över att du känner dig trygg med Förebygg i hemmet!
  • Ingvar L skrev om Förebygg Norden AB
    Brandvarnare, idskydd.
    Bra
    God infomation vid händelser och det har kag fått.
    Positva Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Ingvar L
    Hej Ingvar,
    Vad bra att du känner att informationen kring ditt köp varit tydlig och bra, vi är glada över att kunna hjälpa dig med din trygghet i hemmet!
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Förebygg Norden AB
    Förebyggbrand och id-skydd.
    Gott bemötande.
    Tjänst som lever upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Lisa P
    Hej Lisa,
    Vad härligt att du trivs med våra tjänster och allt fungerat till din belåtenhet.
    Tack för din fina feedback!
  • Sami V skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Köpte brandvarnare med sms tjänst samt att bli uppringd vid brand. Har fått byta ut brandvarnaren en gång då den inte fungerade vid test. Och tycker tjänsten är i dyraste laget. Och känner inte att kvaliten är bra o litar inte riktigt på systemet. Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Sami V
    Hej Sami,
    Vad bra att du testade brandvarnaren så vi kunde byta ut den till en fungerade brandvarnare i tid. Nu kan du känna dig trygg om det skulle börja brinna, oavsett om du är hemma eller inte.
    Tack för din feedback!
  • Rober L skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Har förebygg brand och retar mej på att det är två års bindningstid. Har Sector alarm för att få med både brand och inbrottslarm så nu betalar jag Förebygg helt i onödan. Larmfirmor haar 3 månaders uppsägning!!! Läs mer
    2018-11-22 Förebygg Norden AB svarar Rober L
    Hej Robert,
    Bindningstiden för ett konsumentavtal får aldrig vara längre än 24 månader. Det innebär att om du har ingått ett avtal med bindningstid ska avtalet gälla under hela bindningstiden. Anledningen till det bundna avtalet är för att vi säkert ska kunna hjälpa till med din säkerhet under hela perioden, så att du plötsligt inte står där oskyddad. Kontakta gärna kundservice på tel: 0770 – 337 330 för uppsägningsblanketten så att vi kan lösa detta tillsammans på bästa mjöliga vis. Tack för din feedback!
  • 2018-11-21

Linnéa A skrev om Förebygg Norden AB
    Fruktansvärt! Köp EJ, gå INTE med i några avtal. Inget kundbemötande, ingen hjälp och lurar en över telefon. Tragiskt och hemskt. Många som blivit lurade, inte bara jag för att förtydliga. Håll er ifrån detta företag!

Skriver detta för att varna andra för detta företag. Läs mer
    2018-11-22 Förebygg Norden AB svarar Linnéa A
    Hej Linnea,
    Vi har försökt ta kontakt med dig gällande ditt ärende. Kontakta gärna kundservice på tel: 0770 – 337 330 så att vi kan lösa detta tillsammans på bästa möjliga vis.
  • Mikael E skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Mina levererade brandvarnare fungerade inte vid larmtesten, och för att få klarhet i detta fullt ut (innan det beslutades att de skulle returneras och ersättas) krävde tre telefonsamtal till Förebygg med tyvärr ganska lång telefonkö varje gång. Betyget dras emellertid upp av trevligt och adekvat bemötande när jag väl kom fram. Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Mikael E
    Hej Mikael,
    Vi beklagar att du upplevde telefonkön som lång - vi försöker alltid hantera alla ärenden så snabbt och smidigt som möjligt utan att behöva dra ner på servicen för varje enskild kund. Vi är glada att du är nöjd med bemötandet du fått och hoppas du trivs lika bra med tjänsten när du fått dina nya brandvarnare!
  • Thord L
    Thord L skrev om Förebygg Norden AB
    Köpte en brandvarnare uppkopplad till larmcentral och fått se hur bra det är när torrkokade på spisen med rökutveckling. Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Thord L
    Hej Thord!
    Vad härligt att tjänsten fungerade till din belåtenhet.
    Enligt brandskyddsföreningen så sker 33% av alla bostadsbränder på grund av olyckor i köket, så vi är glada att vi kan hjälpa dig mot en tryggare vardag!
  • Christina B skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Har köpt en brandvarnare. vi har även installerat en kamin. Det blev ganska mycket rök när vi eldade häromdagen, brandvarnaren satte igång, och ganska snart fick vi sms och strax därefter ett samtal. Så allt fungerade till belåtenhet. Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Christina B
    Hej Christina,
    Härligt att allt fungerat som det ska, vi hoppas du känner dig trygg med tjänsten!
    Önskar dig en fin dag!
  • Ann-Britt P
    Ann-Britt P skrev om Förebygg Norden AB
    Förra året var första gången jag blev kontaktad av detta bolag då blev jag erbjuden denna brandvarnare och jag förstod syftet med det hela men hade ej råd så vart tvungen att avsäga mig från detta. Men för några dagar sedan ringde Kevin Westlund upp mig från kundtjänsten och förstod mig som pensionär och erbjöd mig ett billigare pris så att jag kunde unna mig en bra säkerhet i vardagen. Så nu är jag också med i båten mot ett tryggare Sverige. Jag är jättenöjd med bemötandet av bolaget och rekommenderar verkligen Kevin och Förebygg till 110%. Tack för att ni värnar om alla pensionärer ! Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Ann-Britt P
    Hej Ann-Britt!
    Vad bra att du är nöjd med vår service! Vi jobbar ständigt med att förbättra tjänsterna vi erbjuder så att alla ska kunna ta del av ett uppkopplat brandlarm för ett mer brandsäkert Sverige!
    Mvh, Stina på kundrelationer
  • Marianne N
    Marianne N skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Brandvarnaren gör att jag känner mig extra trygg och den känslan betyder mycket för mig.

Marianne Läs mer
    2018-11-20 Förebygg Norden AB svarar Marianne N
    Hej Marianne,
    Så bra att höra att vi kan hjälpa till med din trygghet, det är viktigt för oss!
    Tack så hemskt mycket för din feedback :)
  • Jenny skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Nyligen beställt brandlarm via Förebygg, mycket trevligt bemötande i växeln och blev kontaktad snabbt när jag testade den Läs mer
    2018-11-20 Förebygg Norden AB svarar Jenny
    Hej Jenny,
    Vad härligt att allt fungerar som det ska. Tack för din fina feedback.
  • Ulrika J skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Att bli bunden på avtalet i 2 år utan möjlighet att säga upp det är en stor nackdel! Läs mer
    2018-11-20 Förebygg Norden AB svarar Ulrika J
    Hej Ullrika,
  • Eden G skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Jag tycker att ni har bra bemötte gjenom telefon.🙏 Läs mer
    2018-11-27 Förebygg Norden AB svarar Eden G
    Hej Eden!
    Vad härligt att du uppskattar vårt bemötande, tack för din feedback!
  • Torgny M skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    Ingen aning!
    3 månader kvar innan den aktiveras! Läs mer
    2018-11-19 Förebygg Norden AB svarar Torgny M
    Hej Torgny,
    Du har ett fullgott och fullt fungerande ID-skydd från oss även om du ännu inte har börjat betala. Med andra ord, ditt ID-skydd från oss är aktiverat även under dina tre kostnadsfria månader.
    Ha det fint.
  • Tahmineh H skrev om Förebygg Norden AB
    Brandlarm
    Nyss hade en matlagnings olycka och brandlarm fungerar bra och blev kontaktat fort 👍 Läs mer
    2018-11-19 Förebygg Norden AB svarar Tahmineh H
    Hej Tahmineh,
    Vad härligt att höra att allt är i sin ordning så att du kan känna dig trygg.
  • Gudrun K skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Jag har blivit väldigt bra bemött av förebygg och rekommenderar dom för bra service Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Gudrun K
    Hej Gudrun,
    Tack för dina rekommendationer. Din feedback betyder mycket för oss!
  • Jan K
    Jan K skrev om Förebygg Norden AB
    Ett positivt bemötande från er jour Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Jan K
    Hej Jan,
    Så bra att du är nöjd med bemötandet från jouren. Tack för din feedback!
    Ha det fint.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Jag blev vänligt bemött. De levde upp till mina förväntningar som jag hade. Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Camilla J
    Hej Camilla,
    Superbra att vi kan leva upp till dina förväntningar, det är de vi strävar efter.
    Tack för din feedback!
  • Lena G skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Brandvarnare kopplat till telefon vid larm Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Lena G
    Hej Lena,
    Vad bra att vi kan hjälpa till med tryggheten i ditt hem. Tack för förtroendet.
  • Maria I
    Maria I skrev om Förebygg Norden AB
    Sämsta tänkbara bemötande, blev inlurad i ngt som inte gick att avboka när jag kom hem från semestern. Skicka mig omgående uppsägningsblankett !
    Kan inte rekommendera er till någon Läs mer
    2018-11-16 Förebygg Norden AB svarar Maria I
    Hej Maria,
    Vad tråkigt att du att känner så. Enligt distansavtalslagen gäller ångerrätten i 14 dager oavsett vart i världen du befinner dig. Kontakta gärna kundservice på tel: 0770 – 337 330 för uppsägningsblanketten så att vi kan lösa detta tillsammans på bästa mjöliga vis. Tack för din feedback!
  • Gourgen G
    Gourgen G skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    ID skydd - överförväntan bra, bra tydlig information som tillkommer samt hjälpmedel att förebygga id-stöld. Utmärk Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Gourgen G
    Hej Gourgen,
    Vad härligt att du är nöjd med ditt ID-skydd. Tack så hemskt mycket för din feedback.
  • Mona M skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Jag har en positiv syn på Förebygg! Har brandvarnare insatt, det vi har varit i kontakt m personal är väldigt duktiga o trevliga!! Läs mer
    2018-11-19 Förebygg Norden AB svarar Mona M
    Hej Mona,
    Vad kul att höra att du är nöjd med oss och att din brandvarnare sitter där den ska. Tack för att du låter oss hjälpa till med tryggheten i ditt hem. Din feedback betyder mycket för oss. :)
    Ha en fin dag!
  • Britt D skrev om Förebygg Norden AB
    Brandvarnare 2st Bemötande 10 av 10. Förväntningarna är/var 10 av10. Bästa köp jag gjort 🌹 Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Britt D
    Hej Britt,
    Så härligt att du är nöjd med oss. Tack för att vi får hjälpa till med din trygghet, man ska ta vara på det som betyder mest.
    Ha det fint! :)
  • Thorbjörn J
    Thorbjörn J skrev om Förebygg Norden AB
    Helt utan en massa krångel än så länge.
    Har inte brytt mig om id-kapning innan men tog tag i det när jag fick ett bra erbjudande. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Thorbjörn J
    Hej Thorbjörn,
    Tack för din feedback! Vad bra att du är nöjd med ID-skyddet.
  • Roger H skrev om Förebygg Norden AB
    För ett tag sedan hände en incident, jag hade fönstret öppet och det blåste in damm eller brandrök. Då larmade brandvarnaren, och eran larmcentral skickade SMS och ringde mig omgående. Helt perfekt, jag är jättenöjd. Finns all anledning för folk att få veta hur bra denna tjänst är. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Roger H
    Hej Roger,
    Vad kul att höra att du är nöjd med brandvarnaren. Tack så hemskt mycket för din feedback!
  • Ewaa Christin W skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    Bravatt ha förebygg ett billligare pris 79 kr per månad jag tror att många behöver förebygg i samhället! Ewa Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Ewaa Christin W
    Hej Ewaa,
    Vad kul att du är nöjd med erbjudandet, det är viktigt för oss!
  • Bengt W skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Brandlarm. Dålig info om pris och bindningstid. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Bengt W
    Hej Bengt,
    Tack för din feedback. Vi ska absolut se över det. Tills dess får du jätte gärna läsa mer om våra tjänster på förebygg.com.

• Jessika T skrev om Förebygg Norden AB
    vi ska sätta upp larmet under helgen Läs mer
    2018-11-18 Förebygg Norden AB svarar Jessika T
    Hej Jessika,
    Va bra.Ta bort skyddsplasten från batteriet. Placera enkelt i ett befintligt universalfäste eller med den superenkla monteringssatsen. Tryck in test knappen i 2-3 sekunder så sirenen låter. Denna Information hittar du även i paketet från oss. Ha det fint!
    Mvh,Martin på kundrelationer
  • Carin K skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    Vet ej. Har inte använt mej av Förebyggs tjänster. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Carin K
    Hej Carin,

Du får jätte gärna läsa mer om våra tjänster på förebygg.com och finner du ett intresse så kontaktar du vår kundtjänst :)

Vänliga hälsningar, Jonas på kundtjänsten
  • Hans J skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    IT-skydd plus, bemött mycket bra, tack och lov inte behövt utnyttja det, skulle det bli så har jag höga förväntningar.
    Enbart positivt ! Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Hans J
    Hej Hans,
    Tack för din feedback! Vad bra att du är nöjd med bemötandet. Jag håller tummarna för att du aldrig behöver nyttja ID-skyddet.
  • Georg E skrev om Förebygg Norden AB
    Har ett brandskydd med detta bolag. Har hundar så känns bra att veta att de är trygga. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Georg E
    Hej George,
    Man ska ta vara på det som betyder mest. Vad härligt att höra att vi kan hjälpa till med tryggheten till vardags. Tack för din feedback :)
  • Ulrika M skrev om Förebygg Norden AB
    Jag har köpt brandlarm och är mycket nöjd med mitt köp. Larmet har utlösts några gånger och då har larmcentralen ringt upp. Bemötandet har varit professionellt och vänligt. Det gör att jag känner mig nöjd och produkten lever upp till mina förväntningar. Jättebra att ni skänker pengar till barncancerfonden. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Ulrika M
    Hej Ulrika,
    Vad trevligt att höra att du är nöjd med oss och tjänsten. Tack så hemskt mycket för din feedback.
  • Ann Christin A
    Ann Christin A skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Känns tryggt att ha en koppling till er om det skulle börja brinna när vi ej är hemma.
    Mycket bra service och personal Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Ann Christin A
    Hej Ann Christin,
    Din trygghet är viktigast. Härligt att höra att du är nöjd med oss.
    Tack för din feedback. :)
  • Hans-olof L
    Hans-olof L skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Brandlarmstjänst
    Nöjd med bemötande, leverans och tjänsten Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Hans-olof L
    Hej Han-Olof,
    Så bra att du är nöjd med oss och tjänsten. Din feedback uppskatas, tack!
  • Sven V skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Jag köpte id-skydd och brandskydd.
    Jag blev bra bemött.
    Det får vi hoppas på. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Sven V
    Hej Sven,
    Så bra att du hjälper oss att hjälpa dig med en tryggare vardag. Kul att du är nöjd med bemötandet. Tack för din feedback!
  • Adil A skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    ID-Skydd för hela familjen, super! Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Adil A
    Hej Adil,
    Super, man ska ta vara på det som betyder mest. Tack för ditt omdöme :)
  • Noemi L skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    tycket att tjänsten är helt okej men inget jag känner att jag har haft så mycket nytt av . Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Noemi L
    Hej Noemi,
    Skönt att höra att du inte behövt nyttja ID-skyddet. Vi finns här för din trygghet om något skulle hända. Din säkerhet går alltid först. Tack för din feedback!
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg Norden AB
    Brandvarnaren är effektiv. Jag känner mig trygg Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Birgitta S
    Hej Birgitta,
    Vad bra att vi kan hjälpa till med din trygghet. Tack för din feedback! :)
  • fredrik s skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg Norden AB
    Väldigt smidig och trygg lösning! Trevligt bemötande av säljaren. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar fredrik s
    Hej Fredrik,
    Tack för din feedback. Vad kul att du är nöjd med vårt bemötande!
  • Isak F skrev om Förebygg Norden AB
    Har brandlarm hos er och fungerar bra. Eric har gett mig bra service. Läs mer
    2018-11-15 Förebygg Norden AB svarar Isak F
    Hej Isak,
    Tack för din feedback! Vad skönt att du fick den service du förväntade dig :)

Box 21, 861 21 Timrå