Förenade Liv Gruppförsäkring AB

2.0

6 omdömen om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Jani M
Skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Skickar bluffakturor där de trollar med språket så att de får en att tro att man MÅSTE betala fakturan, när det enligt hemsidan i själva verket verkar vara ett val "om man vill ha deras försäkningar". Det är på gränsen till olagligt.

ICA Försäkring AB
3.9/5 i betyg av 334 omdömen 3.9 av 334 omdömen

Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!

Antonia B Antonia B
Magnus W
Skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Uselt. Anlita aldrig Förenade Liv. Efter ETT ÅR börjar försäkringen att gälla och då får man en genomusel ersättning om man nu lyckats fylla i den galet krångliga ersättningsblanketten.

Johan S

Jag gillar Förenade Liv!

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
4.4/5 i betyg av 230 omdömen 4.4 av 230 omdömen
Badge2023

Bra och snabb handläggning. Tydlig info.

Josefin T Josefin T
Johan W
Skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Usel kundservice. Har varit i kontakt med förenade liv flera gånger och påpekat att dom har fel uppgifter till mig. "Inga problem, det ska vi ändra" har man sagt. Men inte gjort. Inga anteckningar finns heller i registret. Dessutom menar dom att ansvaret är mitt, till trots att jag har kontaktat dom flera gånger. När jag frågar dom om dom inte uppdaterar sitt register påstår dom att det sker mot skatteverket, till trots att dom fortsatt skicka inbetalningskorten till en gammal adress i 2 års tid. Vågar man lita på...

Pernilla J
Skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Är det någon som fått ut ersättning från inkomstförsäkringen från detta försäkringsbolag. Sedan 2007 ingår det i fackavgiften för många. Vill gärna ha kommentarer för även om premien ingår i fackavgiften så betalas detta ändå utav våra medlemmar.

Per M
Skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Aldrig mer förenade liv ! I alla år har jag betalat premier på mina barns sjukförsäkringar och när jag sedan tror jag ska få hjälp, efter att mitt barn varit inlagd på sjukhus, inser jag för sent, att jag har valt fel bolag. Härmed säger jag upp alla försäkringar hos Förenade Liv. Usch så dåligt !