Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Förenade Liv Gruppförsäkring AB

Hälsingegatan 49, 113 31 Stockholm — Visa karta

Linnégatan 15, 11447, Stockolm
Peter F:
Jag ringde in till supporten och fick bra råd ang min råspont som är missfärgad inne på vinden.

Försäkringsbolag nära Förenade Liv Gruppförsäkring AB:

Box 11251, Stockholm
Garanti av bilägare för bilägare! Vårt mål är att överträffa de förväntningar du... Läs mer ›
Johan L:
Mycket bra och snabb hantering av mitt ärende. Johan L

Sveavägen 24-26, STOCKHOLM
Välkommen till Allra, ett av Sveriges ledande rådgivningsföretag inom privatekon... Läs mer ›
Ann-Christine A:
Jag känner att jag äntligen hamnat rätt . Nöjd med mottagandet

Linnégatan 15, Stockolm
VillaGaranti Hjälper erbjuder en unik prenumerationsgaranti för dig med villa. S... Läs mer ›
Peter F:

Kavallerivägen 24, SUNDBYBERG
Förläng din inkomstförsäkring online hos oss på Accept Försäkringar! Läs mer ›
Christian K:
Jag fick bra service och bra vägledning. Väntetiden på morgonen tog ca 45min då jag var först på kö men det är vägledningen och hjälpen som ...

Läs vad 6 kunder tycker om Förenade Liv Gruppförsäkring AB

• Jani M
    Jani M skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Skickar bluffakturor där de trollar med språket så att de får en att tro att man MÅSTE betala fakturan, när det enligt hemsidan i själva verket verkar vara ett val "om man vill ha deras försäkningar". Det är på gränsen till olagligt.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Uselt. Anlita aldrig Förenade Liv. Efter ETT ÅR börjar försäkringen att gälla och då får man en genomusel ersättning om man nu lyckats fylla i den galet krångliga ersättningsblanketten.
  • Johan S
    Johan S skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Jag gillar Förenade Liv!
  • Johan W
    Johan W skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Usel kundservice. Har varit i kontakt med förenade liv flera gånger och påpekat att dom har fel uppgifter till mig. "Inga problem, det ska vi ändra" har man sagt. Men inte gjort. Inga anteckningar finns heller i registret. Dessutom menar dom att ansvaret är mitt, till trots att jag har kontaktat dom flera gånger. När jag frågar dom om dom inte uppdaterar sitt register påstår dom att det sker mot skatteverket, till trots att dom fortsatt skicka inbetalningskorten till en gammal adress i 2 års tid.

Vågar man lita på att dom antecknar ens försäkringsärende ens?

Mitt råd är att skriva ner namnet på den du talar med och dagens datum, samt be dem läsa upp vad dom har antecknat i just ditt fall innan samtalet avslutas.
  • Pernilla J
    Pernilla J skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Är det någon som fått ut ersättning från inkomstförsäkringen från detta försäkringsbolag. Sedan 2007 ingår det i fackavgiften för många.

Vill gärna ha kommentarer för även om premien ingår i fackavgiften så betalas detta ändå utav våra medlemmar.
  • Per M
    Per M skrev om Förenade Liv Gruppförsäkring AB
    Aldrig mer förenade liv ! I alla år har jag betalat premier på mina barns sjukförsäkringar och när jag sedan tror jag ska få hjälp, efter att mitt barn varit inlagd på sjukhus, inser jag för sent, att jag har valt fel bolag. Härmed säger jag upp alla försäkringar hos Förenade Liv. Usch så dåligt !

Hälsingegatan 49, 113 31 Stockholm