Alla kategorier Galleri Stockholms län Stockholm Södermalm Fotografiska

Fotografiska

Stadsgårdshamnen 22, 116 45 Stockholm — Visa karta

Fotografiska är en av världens största samlingsplatser för fotografi.

Läs vad 12 kunder tycker om Fotografiska

• Jonathan P
    Jonathan P skrev om Fotografiska
    Återkommer hit för varje ny utställning. Detta år blev det även en tur endast till presentshoppen för inhandlande av julklappar till familjen. Fotografiska är mig varmt om hjärtat! Läs mer
  • Anneli K skrev om Fotografiska
    Utställningarna är det verkligen inget fel på. Oftast super. Väl värt ett besök, butik ganska rolig. Något är fel på restaurangen. Personalen verkar inte ha det bra. Synd Läs mer
  • Felizia W
    Felizia W skrev om Fotografiska
    kul med teman och bra guider + bra lokaler att titta på konst i ! Läs mer
  • Nathalie N skrev om Fotografiska
    Fotografiska har trevlig personal och många intressanta utställningar. Shopen är värd en rundtur efter besöket. Har inte provat deras café ännu trots ett flertal turer till Fotografiska. Det som är lite tråkigt är att det är ett väldigt stumt golv, det känns när man vandrat runt i någon timme. Fotografiska rekommenderas varmt! Läs mer
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Fotografiska
    Var där i lördags och älskade stället direkt. Cleana miljöer som lyfter fram fotografiernas bästa sidor. När jag var där så var det dels kreativa Sandy Skoglunds uppbyggda miljöbilder och det var verkligen hög klass. Samtidigt var det även huvudutställningen Fashion men den gillar jag inte lika mycket men det har mest med mitt bristands modeintresse att göra.

Förutom själva utställningarna är det som alltid kul att gå runt och tjuvlyssna på andra besökare, kan bli en del kul prettosamtal. :-)

De har även ett kafé med blandat utbud men en dag som i lördags med mycket folk på museet så var det en väldigt hög ljudnivå där inne som fick mig och min vän att välja bort kaféet. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Heidi H
    Heidi H skrev om Fotografiska
    Klart en du ska gå på fotografiska nu när vi har ett i Stockholm. Njut några av världens bästa fotografers verk skildra världen genom deras lins. Läs mer
  • Pierre P
    Pierre P skrev om Fotografiska
    Tyckte det mesta var mycket hög klass. Utställningarna och lokalerna. Blev lite bakvänt när man är där med barnvagn, då hissen låg väldigt långt in. När jag var där var det inte direkt mycket till mat att äta i restaurangen så ät innan. Läs mer
  • Maja L
    Maja L skrev om Fotografiska
    Fina lokaler, trevlig personal och utställningen med Annie Leibovitz var klart sevärd. Vi var där några från "Fotosöndag", och såg utställningen. Men jag blev förvånade över det snåla utbudet av mat. Så ät innan, är mitt tips till andra som kilar dit efter jobbet. Läs mer
    Per P, Tobias B gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Fotografiska
    Besökte Fotografiska för första gången i helgen och kan meddela att jag kommer tillbaka inom kort, fast kanske utan barnvagn. Bilderna av Annie Liebovitz var långt över förväntan vilket givetvis lyfter hela upplevelsen. Trångt på vissa ställen..men jag får skylla mig själv när jag släpar med barnen.

Ser fram emot att få gå dit igen en ruskig höstdag. Läs mer
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Fotografiska
    Ett härligt svalt och inspirerande museum för oss som uppskattar att frossa i fotografi. Läget är vackert alldeles vid vattnet och från museets kafé på övervåningen bjuds på en vidunderlig utsikt över Saltsjön. Dessutom är personalen mycket tillmötesgående. Jag fick förvara min stora väska i kassan medan jag njöt av Annie Leibovitz-utställningen. Tack för det! Jag kommer definitivt att hänga här oftare när jag är i stan. Läs mer
    Matthieu H, Göran A, Nikke L gillar detta
  • Malin S
    Malin S skrev om Fotografiska
    Den som är fotointresserad har äntligen fått ett ställe att gå till. Intressanta utställningar och kursverksamhet. Dessutom möjlighet att köpa presenter till sig själv och andra.

Men det börjar bli dags för att de ska bli klara med alla byggnationer. Läs mer
    Per P gillar detta
  • Elisa N
    Elisa N skrev om Fotografiska
    En upplevelse för den fotointresserade. Läs mer