Alla kategorier E-handel Johnér Bildbyrå
Rekommenderat företag 2016 - Johnér Bildbyrå
Rekommenderat företag 2015 - Johnér Bildbyrå

Johnér Bildbyrå

Johnér Bildbyrå grundades 1997 och sedan dess har vi lyckats skapa marknadens främsta arkiv med skandinaviska bilder som dessutom nu på senare år har kompletterats med internationella bilder såväl som rörligt material.

Läs vad 287 kunder tycker om Johnér Bildbyrå

• Fredrik H
    Fredrik H skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra. Letat bilder. Skissat. Köpt två.
    Skulle önska lite större skissbilder, annars bra.
  • Viveka L
    Viveka L skrev om Johnér Bildbyrå
    Det är inte så bra att man inte kan se när en bild är tagen. För det bokprojket jag sökte bilder hos er var det helt avgörande att veta från vilket år en bild var och det gick inte att få fram alls. Jag skulle också vilja att det fanns information om vilket land bilden var tagen.
    Jag bad också om hjälp att hitta bilder men den personen la inte många strån i kors.
    Ni har ju i grunden fina och bra bilder för svenska förhållanden men det är inte så modernt i hur man letar och köper, upplevde vi
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabb återkoppling på förfrågan.
  • Anna A
    Anna A skrev om Johnér Bildbyrå
    Mycket bra hjälp. Snabbt ihopkopplad med säljare och fick svar via chatten.
  • Linn Christel F
    Linn Christel F skrev om Johnér Bildbyrå
    Kjøpte et bilde, det var enkelt og greit, jeg er fornøyd.
  • Justus H
    Justus H skrev om Johnér Bildbyrå
    Har varit med länge. Bra bemötande och fint bildmaterial.
  • Line E
    Line E skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpt bilder.
    Bra att ni har en direktchatt för frågor, och att man därtill kan ringa för personlig hjälp, på svenska.
    Bra att ni har så pass mycket nordiska bild-motiv.
  • Heli T
    Heli T skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra service. Ofta fina bilder. Dåligt med andra etniciteter än sk kaukasisk. Har sällan bildbudget som möjliggör många bilder från Johnér då det är dyrt.
    2016-11-03 Johnér Bildbyrå svarar Heli T
    Hej Heli,
    Det värmer att du tycker du får bra service från oss, och tack för din feedback angående bilder och priser! Vi strävar kontinuerligt efter att utveckla vårt bildutbud så det alltid speglar det svenska samhället i bild. Här ingår självklart människor med olika bakgrund. Prova gärna sökordet ”mångfald” nästa gång du besöker oss, så får du se modeller med många olika etniciteter. Om ni har projekt som innefattar flera bilder, skulle jag även vilja tipsa om våra nya paket och abonnemangstjänster. I det fall ni har en begränsad budget möjliggör de att ni på ett kostnadseffektivt sätt oftare kan använda bilder producerade i Skandinavien av skandinaviska fotografer. Tveka inte att kontakta oss via chatten, telefon eller email så hjälper vi dig mer än gärna! Vänliga hälsningar, Anders Lusth, Johnér Bildbyrå
  • Johan K
    Johan K skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte bilder till vår hemsida och hittade visserligen bra bilder men tyckte att det var något dyrt jämfört med andra bildsajter.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra service och trevligt bemötande. Fick hjälp med val av storlek på bild. Nöjd!
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra utbud på kvalitativa bilder. God service och hjälpsamma medarbetare.
  • Helén K
    Helén K skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag fick snabb hjälp via chatten och blev även uppringd för att hjälpa mig ytterligare. Mycket bra service!
  • Gina E
    Gina E skrev om Johnér Bildbyrå
    Alltid gott bemötande från företaget men den nya hemsidan är en katastrof jämfört med den tidigare. Långsam och svår att plocka bilder ifrån. Något jag uppskattat genom åren är er generositet när det gäller att använda bilderna för skiss. Vilket ökar chansen till köp anser jag.
    Sökmotorn är för snäv och ger inga associationer till andra sökord.
    Ett riktigt nerköp alltså.
    2016-10-12 Johnér Bildbyrå svarar Gina E
    Hej Gina,
    Blir jätteglad att höra att du känner dig bra bemött av oss, det är något som är viktigt för oss! Suveränt också att få feedback på sådant du inte är nöjd med, det skall vi se över och göra bättre! Vi jobbar just nu i ett stort projekt att lyfta sökorden till en ny nivå och att sökmotorn skall bli tydligare och snabbare. Små skissbilder kan man alltid högerklicka på bilden för att ladda hem, men vill passa på att slå ett slag för en riktigt bra tjänst vi har som heter Creative Access. Det är ett konto anpassat för dig som behöver kunna skissa med många bilder, och då kan du även enkelt ladda ned högupplösta bilder. Hör gärna av dig så hjälper vi dig att komma igång! Vänliga hälsningar, Agneta Johnér
  • Therese B
    Therese B skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabba svar när man mailar offertförfrågan på bilder. Inga konstigheter, en smidig kontakt.
  • Marie L
    Marie L skrev om Johnér Bildbyrå
    De har varit toppen på alla sätt. Från första kontakt till köp
  • Regine H
    Regine H skrev om Johnér Bildbyrå
    Fick ett bra bemötande och vi köpte ett årsabonnemang.
  • Adrian F
    Adrian F skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra utvalg av bilde skandinavisk motiv og stil.

Men, har flere ganger opplevd dårlig kvalitet (noisy, oppjustert oppløsning) på kjøpte bilder.
    2016-09-21 Johnér Bildbyrå svarar Adrian F
    Hej Adrian,

Vad roligt att höra att du hittar bra motiv i vår bildbank! Vi lägger oss stort vinn om att tillhandahålla ett komplett urval av skandinaviska bilder från enbart professionella fotografer. Stort tack för din feedback om att du upplever att vi inte har levererat med högsta kvalitet när det gäller bildfilen! Det är kritik jag tar på största allvar då kvalitet är inbyggt i hela vårt varumärke. Vi kommer att undersöka vad som kan ha gått fel här i våra kontroller. Hör gärna av dig så hittar vi ett sätt att kompensera dig och rätta till det som inte uppfyllde dina förväntningar!

Bästa hälsningar,
    Agneta Johnér
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Johnér Bildbyrå
    Jättebra bemötande. Jag var ute efter en bild, hittade en och beställde den. Använde mig av "chatten" till en början och sedan blev det även mejl med kundsupport. Snabbt, proffsigt bemötande och enkel hantering.
  • Linnéa I
    Linnéa I skrev om Johnér Bildbyrå
    Skulle köpa en bild till ett speciellt avtalat pris och kunde av någon anledning inte göra det själv via mitt konto. Fick utmärkt hjälp med allt och bilden pryder nu ett bokomslag. Har bara positivt att säga om bildbyrån.
  • Annette S
    Annette S skrev om Johnér Bildbyrå
    Alltid imøtekommende og rask til å hjelpe. De beste bildene av nordisk og troverdig karakter. Kikker alltid her først.
  • Johan H
    Johan H skrev om Johnér Bildbyrå
    Som ovan bildköpare var det svårt att veta vilken licenstyp etc man skulle välja, men de var mycket hjälpsamma och trevliga. Bra och personlig service.
  • Sophie G
    Sophie G skrev om Johnér Bildbyrå
    Bästa bildbyrån när det gäller att hitta genrebilder som känns genuint svenska och nutida. Hög bildkvalitet trevligt och proffsigt bemötande.
  • Antonie S
    Antonie S skrev om Johnér Bildbyrå
    Bemötandet var trevligt, hjälpsamt och förklarande. Jag köpte en bild åt en kunds vägnar och fick svar på alla de frågor jag hade och även offert snabbt.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Johnér Bildbyrå
    bra, enkelt, unikt, svenskt, lättnavigerat, dyrt,
  • Sara G
    Sara G skrev om Johnér Bildbyrå
    Företaget jag jobbar på har köpt bilder från Johnér tidigare, men för mig var det första gången så jag hade inga uppgifter om kundnummer eller liknande. På sidan fanns en chatt så jag skrev en fråga om det, och bara någon minut senare hade jag fått kundnummer och besked om att vi har fakturering kopplat till det, så då var det bara för mig att beställa bilder. Väldigt snabbt och trevligt bemötande som gjorde mig supernöjd.
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en bild å en kunds vägnar som ska användas i butikskommunikation samt i DR.

Mycket trevlig kontaktperson som var lyhörd för vårt behov och presenterade många olika alternativ. Fick snabba svar och snabb leverans.
  • Therese H
    Therese H skrev om Johnér Bildbyrå
    Jättebra och snabb hjälp från första kontakt till slutleverans. Fick personlig hjälp samma dag att köpa loss ett paket bilder till ett bättre pris än st-priset, och en länk för nedladdning av alla bilder samtidigt. Snabbt och enkelt gick det, över förväntan. Skulle absolut köpa bilder härifrån igen.
  • Patrik K
    Patrik K skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra bilder och bra service. Jag känner mig betydelsefull som kund
  • Sofie D
    Sofie D skrev om Johnér Bildbyrå
    Fina bilder men krångligt prissättningssystem
    2016-06-27 Johnér Bildbyrå svarar Sofie D
    Hej Sofie och tackar för återkopplingen, den är så värdefull för oss! Vi jobbar hårt just nu med att förenkla prislistan och även olika paketeringar med bra rabatter. Håll utkik på hemsidan under sommaren då vi lanserar 5,10 och 25-pack som du kan lägga direkt i kundkorgen och börja fylla med bilder! Alla vi på Johnér önskar dig en fin sommar! Mvh Agneta Johnér
  • Ronnie S
    Ronnie S skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag har bara bra erfarenheter av Johnér Bildbyrå. När jag har behövt köpa bilder så har jag hittills alltid hittat bilder som jag är nöjd med.
  • Anders B
    Anders B skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabbt, vänligt, grym service, fina bilder.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Johnér Bildbyrå
    Lätt att få kontakt. Bra och personlig service.
  • Terry L
    Terry L skrev om Johnér Bildbyrå
    Härligt gäng!
    Bra service och en tjänst som fungerar helt smärtfritt.
  • Jan S
    Jan S skrev om Johnér Bildbyrå
    Trevligt bemötande via telefon hjälpsam och snabb leverans
  • Hanne S
    Hanne S skrev om Johnér Bildbyrå
    Veldig bra utvalg av bilder, bra service og greie priser
  • Maria B
    Maria B skrev om Johnér Bildbyrå
    Har via vår webbyrå köpt bild som vi är väldigt nöjda med
  • Lena B
    Lena B skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en bild och fick mycket snabb och bra service
  • Mia J
    Mia J skrev om Johnér Bildbyrå
    Brukar köpa bilder som fakturakund. tycker att det fungerar bra.
    Lite svårt bara att förstå hur jag ska göra för att få stora bilder och bläddra smidigt i en lightbox. Även lite svårt att fatta hur man fick fram den sen man loggat in. Det skulle kunna bli mer intuitivt och användarvänligt i gränssnittet.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag har köpt bilder och varit supernöjd med allt. Snabbt, trevligt och lättförståeligt bemötande från min kontakt. Hög servicenivå.

Gällande bilderna kan jag önska mer mångfaldstänk men upplever att det har förbättrats.
  • Nina B
    Nina B skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en bild och hade svårt med att få faktura då mailade jag hen som är kundansvarig som hjälpte mig på en gång samt överträffade min förväntan med att meddela hur jag skulle göra för att få rätt rabatt enligt vårt avtal (Folksam). Super nöjd med det! Och fakturan kom snabbt efter som jag uppskattar. Jag tackar och bockar för god service!
  • Jens R
    Jens R skrev om Johnér Bildbyrå
    Mycket bra bemötande och service. Svarar på chatt direkt vid frågor. Ringde upp och frågade om jag var nöjd.
  • Hanne H
    Hanne H skrev om Johnér Bildbyrå
    Tok selv kontakt for et par årsiden. Kikker innom nettsted og bestiller av og til. Hjelpsom Chatte-service! Rask behandling og hyggelige henvendelser.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Johnér Bildbyrå
    Fick bra respons redan från början med svar på fråga genom chatten, mejl med pris och snabb respons. När jag inte kunde logga in fick jag hjälp snabbt med detta också (även ett mejl efter arbetstid om att få hjälp dagen efter vilket var bra).
  • Kristin O
    Kristin O skrev om Johnér Bildbyrå
    Har vært i kontakt med dere ifm leie av bilde og det har vært flott hjelp fra begynnelse til slutt.
  • Karin I
    Karin I skrev om Johnér Bildbyrå
    Har bara köpt bilder, inte haft någon telefonkontakt. Det har funkat jättebra.
  • Malin B
    Malin B skrev om Johnér Bildbyrå
    Väldigt snabb och bra leverans av bild som inte hittades i systemet!
  • Anna S
    Anna S skrev om Johnér Bildbyrå
    Jättebra! Trevligt, snabbt och professionellt!
  • Anne H
    Anne H skrev om Johnér Bildbyrå
    Kreftforeningen har kjøpt mange bilder til egne lokaler og ulike kampanjer fra Johner.
  • Signe K
    Signe K skrev om Johnér Bildbyrå
    Superenkelt, smidigt och jättebra bilder.
  • Anna L
    Anna L skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra service och pricksäker levarans på lösning