Johnér Bildbyrå

Johnér Bildbyrå

Sveriges bästa Bildbyrå – för Sverige nuförtiden!

Hos oss på Johnér bildbyrå hittar du bilder tagna av svenska fotografer i skandinaviskt ljus, för alla dina bildbehov. Det är lätt att söka, hitta och köpa bilder!

Våra bilder är anpassade för den svenska marknaden. Miljöer, ljus, modeller, och styling ska kännas skandinaviska och svenska. Vi samarbetar med några av Sveriges och Skandinaviens mest välrenommerade fotografer som kontinuerligt skickar in bilder till oss. Dessutom samarbetar vi med några få utvalda internationella bildleverantörer då många företag verkar internationellt och även behöver bilder med mer internationell känsla.

Välj något av våra bildpaket, skaffa ett årsabonnemang eller välj "open access" för att få obegränsad tillgång till vårt bildarkiv. Vi har både högupplösta bilder och skissbilder, för att anpassa oss till just dina behov.

Kontakta oss för att få veta mer om hur du kan använda vårt digitala bildarkiv! Eller besök oss på vår hemsida https://www.johner.se, där du enkelt startar ett abonnemang, köper paket eller enstaka bilder och kan börja ladda ner direkt.

Välkommen!

Läs vad 488 kunder tycker om Johnér Bildbyrå 2

2022-06-27 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabba offerter, smidigt.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Fantastisk kvalitet på bilder och stort urval men sök- och filtreringsfunktionen kunde bli vassare.
    2022-06-08 Verifierad kund
    Professionel og hurtig levering og virkelig god søgefunktion. Dejligt med skandinaviske foto, så vi også her i Danmark kan bruge jeres billeder.
    2022-05-15 Verifierad kund
    Hjälpsamma, Hög servicenivå, hittar nästan alltid bra bilder.
    2022-04-19 Verifierad kund
    God service og rask behandling :)
  • Angelica S
    skrev om Johnér Bildbyrå
    2022-04-06 Verifierad kund
    Bra engagemang, snabba återkopplingar, trevlig kontaktperson, förmånligt avtal för årsabonnemang 500 bilder. Jag är jättenöjd!
    2022-04-06 Verifierad kund
    Vi har ett årsabonnemang med ett visst antal bilder att ladda ner under året. Jag tycker tjänster fungerar finfint med bra bilder och ett verktyg som är enkelt att använda. Vår kontaktperson är trevlig och tillmötesgående och ser till våra behov. Är väldigt nöjd av Johnér Bildbyrå och den hjälp och de bilder man kan ta del av.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Snabb service. Stort utbud av kvalitetsbilder.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Bra nordiska bilder och grym service
    2022-03-14 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabb service av Diamante!
    2022-03-14 Verifierad kund
    Smidig webbportal, lätt att spara ner och hämta bilder. Fick snabb och bra återkoppling på mina frågor.
    2022-03-07 Verifierad kund
    Bra första kontakt, trevligt och positivt bemötande. Har köpt ett bildpaket
    2022-03-07 Verifierad kund
    - De är väldigt på och ringer ofta
    - Trevligt bemötande men lite oproffsig säljprocess
    - Hade problem med fakturan fler gånger

(köpte en bild från bildbanken)
    2022-03-01 Verifierad kund
    Hej! Det mesta sköts ju digitalt, men man får alltid snabb kontakt om man behöver prata med en konsult :-)
    2022-02-22 Verifierad kund
    Det känns alltid tryggt att anlita Johnér Bildbyrå. Utbudet av bilder är brett och kontakten är alltid proffsig och tillmötesgående.
    2022-02-20 Verifierad kund
    Har köpt ett paket med 10 bilder. Är nöjd. De flesta av bilderna hittades först på scandinav.se. Viktigt för oss att det skulle kännas att bilderna var från Sverige, men med några kompletteringar av bilder som inte fanns på scandinav, blev det ändå bättre att köpa via Johnér. Fick bra hjälp att lägga upp konto mm. Något som är mindre positivt är priserna. Tycker det är dyrt.
    2022-02-19 Verifierad kund
    Alltid trevliga och hjälpsamma!
    2022-02-09 Verifierad kund
    Veldig profesjonelle og fantastisk rask og hjelpsom oppfølging ved behov.
    God og stor bildedatabase!
    2022-02-02 Verifierad kund
    Jag fick jättebra återkoppling och service när jag inte kunde lösa det jag var ute efter enbart på webbplattformen. Mycket nöjd med den service jag fick!
    2022-01-31 Verifierad kund
    Alltid positivt! Bra service och snabb leverans.
    2022-01-24 Verifierad kund
    Snabb service i chatten vid supportbehov. Bra användbara bilder, bra utbud.
    2022-01-24 Verifierad kund
    Högkvalitativa scandinaviska bilder med hög vardagsrealism. Proffsiga!
    2022-01-17 Verifierad kund
    Ekstremt god kundeservice, og Johner har et veldig godt utvalgt av nordiske bilder som ser naturlig og "ekte" ut.
    2022-01-17 Verifierad kund
    Bra sortiment. Vi som läromedelsföretag söker autentiska vardagsnära bilder, så det får gärna bli ännu bättre.

Ligger något högre i pris per bild än andra vi jobbar med.

Fint o proffsigt bemötande av personal.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Tack för ett vänligt och proffsigt bemötande.
    2021-12-27 Verifierad kund
    Servicen fungerar fint, jag får lätt kontakt med hjälpsam support om det behövs.
    2021-12-19 Verifierad kund
    snabbt, trevligt och proffsigt bemötande! Tillförlitliga när man vill hitta fina kvalitetsbilder.
    2021-12-14 Verifierad kund
    Sökte stadsbilder på några större svenska orter.
    Fanns bra sökmotor med bra urval för att kunna träffa rätt och slippa bläddra bland tusentals bilder.
    Hittade inte bilder för alla orter, men det slutade med ett köp.
    2021-11-02 Verifierad kund
    Om jag inte hittat den bild jag söker får jag alltid hjälp av dem att hitta en passande bild. De är hjälpsamma och snabba och jag blir oftast väldigt nöjd.
    2021-10-29 Verifierad kund
    Alltid bra service, lätta att få kontakt med på telefon, väldigt lösningsorienterade och öppna för att se våra behov och hitta anpassningar.

Sen finns de bästa bilderna hos Johnér så jag är väldigt glad för kombon – Bäst bilder + Bäst service.
    2021-10-27 Verifierad kund
    Snabb kontakt och mycket trevligt bemötande. Enkelt och bra helt enkelt.
    2021-10-24 Verifierad kund
    God service. Og stort udvalg af billeder
    2021-10-22 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande. Överträffade förväntningarna. De ställer alltid upp och hittar fina lösningar, ofta kombinerar jag kontakten via chatten med mejl som förklarar mer och det fungerar utmärkt. Trevligt bemötande och duktiga bildredaktörer som gör sitt yttersta för att hjälpa till även om man som kund ibland är ute sent. Jag har gjort egna bildavtal och använt avräkning så vi har betalt i förskott för ett visst antal bilder och beställt bilder efter behov. Eftersom vi beställt många bilder åt gången så har vi fått fina rabatter. Ett mycket smidigt sätt att samarbeta på tycker jag.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Snabb återkoppling, hög service. Jätteduktiga och serviceminded.
    2021-10-13 Verifierad kund
    Väldigt smidigt att köpa bilder från Johnér. Deras hemsida är enkel att använda och underlättar vid val av bilder. Lätt och smidigt att ladda ned bilden direkt efter köp. Och perfekt att man kan ha egna album på deras hemsida, och just det, att det går att gå tillbaka och titta på tidigare köphistorik!
    Tack Eva, jätteroligt att höra! Johnér Bildbyrå
    2021-06-02 Insamlad av företaget
    Mycket fina bilder av hög kvalitet, den skandinaviska och vardagliga tonen i bilderna är det jag uppskattar mest.
    Snabb och trevlig kundservice!

Hemsidan behöver definitivt förbättras, både i sökfunktionalitet och när det kommer till album och urval.

Sammanlagt en mycket bra tjänst som vi uppskattar och kommer att fortsätta använda, och hoppas på en uppdatering som ökar användarvänligheten.
    2021-04-12 Insamlad av företaget
    De har många fina bilder med bra känsla som inte skriker "stockbilder". Köpte ett litet paket med bilder. Väldigt proffsigt och trevligt bemötande och jag fick ett erbjudande som passade oss bra. Blev inte påprackad mer än vad vi behövde.

På det hela taget väldigt nöjd även fast det är väldigt dyrt med bilder. (Men det är inte dyrare än hos motsvarande bildbyråer.)
    2021-02-25 Insamlad av företaget
    Jag fick snabbt svar och en snygg lösning på mitt problem.
    2021-02-24 Insamlad av företaget
    Köpte ett paket om 5 bilder. Jättebra support först via chatt på webbplatsen och sen via mejl. Kommer gärna använda era tjänster igen!
    2021-02-24 Insamlad av företaget
    Bilder till ett företag vi jobbar med. Behövde bilder som hade ett skandinaviskt uttryck och inte kändes för "stockiga".

Blev uppringd när jag skapat konto och fick ett bra erbjudande.

Hittat många fina bilder, har använt er flera gånger i tidigare arbeten och alltid varit nöjd med kvaliteten.

Bra upplevelse. Kanske ska vara lättare och billigare att bara köpa en bild då det är det vi ofta är ute efter. Kan vara svårt med paketen då vi har prenumerationer på andra "billigare" bildbyråer.
    2021-02-22 Insamlad av företaget
    Bra service och en utmärkt bildkatalog i samklang med tiden.
    2021-02-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och bra service!
    2020-12-30 Insamlad av företaget
    Köpt omslagsbild till tidningen Hälsa.
    2020-11-23 Insamlad av företaget
    Stort bildurval. Bra service och support.
    2020-11-23 Insamlad av företaget
    Fandt jer via billedesøgning på internettet.
    Vi har købt et abonnement. Fungerer fint og meget fin service
    2020-11-20 Insamlad av företaget
    Snabba svar och tillmötesgående bemötande, gör det lilla extra. Är väldigt nöjd!
    2020-10-02 Insamlad av företaget
    Köpte 5 bilder för kunds räkning för användning i reserelaterat material på webb.

Mycket bra kvalitet på bildmaterialet och lätt att hitta bilder som passar in i de projekt jag jobbat med.

Effektiv och personlig service när det behövdes.
    2020-09-30 Insamlad av företaget
    Kötpe ett paket om 10 högupplösta bilder i A3, bemötandet var bra och proffsigt!
    2020-09-30 Insamlad av företaget
    Bilder av hög kvalitet. Jättebra bemötande och snabb hjälp, men köpet av highres bild kunde vara lite smidigare vid årsabonnemang.
    2020-09-13 Insamlad av företaget
    Vi köpte ett paket med bilder som vi kan hämta ut när vi behöver. Fick väldigt snabbt kontakt och personlig hjälp.