Johnér Bildbyrå

Magnus Ladulåsgatan 3, 118 65 Stockholm — Visa karta

Sveriges bästa Bildbyrå – för Sverige nuförtiden!

Hos oss på Johnér bildbyrå hittar du bilder tagna av svenska fotografer i skandinaviskt ljus, för alla dina bildbehov. Det är lätt att söka, hitta och köpa bilder!

Våra bilder är anpassade för den svenska marknaden. Miljöer, ljus, modeller, och styling ska kännas skandinaviska och svenska. Vi samarbetar med några av Sveriges och Skandinaviens mest välrenommerade fotografer som kontinuerligt skickar in bilder till oss. Dessutom samarbetar vi med några få utvalda internationella bildleverantörer då många företag verkar internationellt och även behöver bilder med mer internationell känsla.

Välj något av våra bildpaket, skaffa ett årsabonnemang eller välj "open access" för att få obegränsad tillgång till vårt bildarkiv. Vi har både högupplösta bilder och skissbilder, för att anpassa oss till just dina behov.

Kontakta oss för att få veta mer om hur du kan använda vårt digitala bildarkiv! Eller besök oss på vår hemsida https://www.johner.se, där du enkelt startar ett abonnemang, köper paket eller enstaka bilder och kan börja ladda ner direkt.

Välkommen!

Läs vad 442 kunder tycker om Johnér Bildbyrå

• 2020-10-02

Sven A skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte 5 bilder för kunds räkning för användning i reserelaterat material på webb.

Mycket bra kvalitet på bildmaterialet och lätt att hitta bilder som passar in i de projekt jag jobbat med.

Effektiv och personlig service när det behövdes. Läs mer
    Agneta J gillar detta
  • 2020-09-30

Sebastian T skrev om Johnér Bildbyrå
    Kötpe ett paket om 10 högupplösta bilder i A3, bemötandet var bra och proffsigt! Läs mer
  • 2020-09-30

Marie W skrev om Johnér Bildbyrå
    Bilder av hög kvalitet. Jättebra bemötande och snabb hjälp, men köpet av highres bild kunde vara lite smidigare vid årsabonnemang. Läs mer
  • 2020-09-13

Micka N skrev om Johnér Bildbyrå
    Vi köpte ett paket med bilder som vi kan hämta ut när vi behöver. Fick väldigt snabbt kontakt och personlig hjälp. Läs mer
  • SARA S

2020-09-09

SARA S skrev om Johnér Bildbyrå
    Härlig, snabb och hjälpsam service! Läs mer
  • 2020-09-09

Kaisa P skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte en bild och fick snabb respons och leverans per telefon och mail. Mycket nöjd! Läs mer
    2020-09-09 Johnér Bildbyrå svarar Kaisa P
    Det glädjer mig att höra, du är välkommen åter! // Felix Corlin
  • 2020-08-03

Veronica H skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte en bild. Tyckte det funkade bra. Ett "kundsamtal" som var lite väl säljfokuserat.

Funkade inte att ladda ner bilden efter köpet så fick ringa för att få en zip.

Trevligt bemött dock :=) Läs mer
  • 2020-07-10

Teodor M skrev om Johnér Bildbyrå
    De hörde av sig direkt när jag registrerade mig och hjälpte mig att få ett bra paket med de bilder jag behövde för en kunds räkning. Läs mer
  • 2020-06-11

Ingrid B skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag tycker Johnér har ett bra bildutbud för den nordiska marknaden. Jag har inte köpt bilder på ett tag (det har legat på andra roller på företaget) men när det nu var dags fick jag snabb och trevlig hjälp med smidigaste sätt att handla. Hela proceduren var enkel och snabb. Och inte lika dyrt som jag hade en bild av sedan tidigare 🙂 Läs mer
  • 2020-05-12

Barbro S skrev om Johnér Bildbyrå
    Paketlösning för en specifik produkt.
    Bra dialog som ledde fram till en praktisk lösning för båda parter.
    Alltid proffsigt och trevligt bemötande med hög servicegrad. Läs mer
  • 2020-05-12

Marin L skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra och snabb service. Trevliga kontaktpersoner. Läs mer
  • 2020-04-16

Erlend S skrev om Johnér Bildbyrå
    Johnér har et stort utvalg av bilder med høy kvalitet. Vi kjøpte ut et sett med nokså generiske lifestyle-bilder, og ble raskt og effektivt ekspedert. Läs mer
  • 2020-04-16

Åsa L skrev om Johnér Bildbyrå
    Trevlig service och fina bilder som inte känns för tillgjorda. Läs mer

Malin B skrev om Johnér Bildbyrå
    Fina bilder och bra kundservice. Läs mer

Beatriz M skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabb och utmärkt service. Hittade en lösning på kort varsel. Läs mer

Rikard N skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte årsabg på bilder och fick ett väldigt bra och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-03-18

Johan W skrev om Johnér Bildbyrå
    Mycket bra bemötande och snabb hjälp. Bra erbjudanden och förslag till lösningar. Bra urval av bilder. Läs mer
  • 2020-03-18

Jaana Å skrev om Johnér Bildbyrå
    Vi är jättenöjda att ni har en så mångsidig katalog av skandinaviska bilder. Läs mer

Margareta A skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en av era fina bilder och fick tillmötesgående och fint bemötande! Läs mer

Veronica M skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag fick toppenbra hjälp att hitta rätt filmer som vi behövde till vår kampanj. Vår kontakt var mycket serviceminded och hjälpsam. Läs mer
    2020-03-16 Johnér Bildbyrå svarar Veronica M
    Tack, så glad över att få hjälpa till. Allt gott//Diamante

Ida E skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabb återkoppling och leverans! Läs mer

Theres W skrev om Johnér Bildbyrå
    köpt bildpaket
    Snabb info och hjälp
    Levde upp till mina höga förväntningar

Toppbetyg helt enkelt Läs mer
  • 2020-02-06

Marika G skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte flertalet bilder i OOH syfte. Därav behövde jag kontrollera bilderna innan köp för att se om dom höll i upplösning, och det var inga problem att få kika på dom över en liten tid. Även om det var jultid så fick jag snabb, trevlig, tillmötesgående hjälp.
    Jag rekommenderar Johner med de varmaste. Läs mer
  • 2020-02-06

Lisa E skrev om Johnér Bildbyrå
    Johnér har ett fint och kurerat urval av fotografier med fokus på skandinaviska bilder vilket är till hjälp för mig i mitt jobb som AD och tidningsformgivare. Läs mer
  • 2020-02-05

Ellen B skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra sajt, tydlig. Enkelt att få kontakt med personalen om det skulle behövs. Läs mer
  • 2020-02-05

Erica G skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabba, trevliga och proffsiga! Läs mer
  • 2020-02-04

Catarina W skrev om Johnér Bildbyrå
    *Köpte en bild till en artikel.
    *Bra bemötande.
    *Lite svårt att hitta bilder som passade. Skulle önska att det fanns en bildtext med förklaring om bilden. Läs mer
  • Peggy J

2020-02-03

Peggy J skrev om Johnér Bildbyrå
    Bilder för att använda i trycksak eller utställningsmaterial

Har fått bra svar när jag fått frågor. Läs mer
  • 2020-02-03

Sofia B skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte ett bildpaket på fem bilder och har fått väldigt bra support från första början. Det var lite krångligt att förstå hur jag laddade ner bilder, men fick som sagt väldigt bra support när jag kontaktade Johnér. De har även ringt upp mig för att höra hur jag tycker allt fungerar och frågat om det är några typer av bilder jag saknar. Läs mer
  • 2020-02-03

Carolina L skrev om Johnér Bildbyrå
    Mycket bra bemötande och snabb service. Fina bilder med skandinavisk touch som passar vårt varumärke! Läs mer
  • 2019-12-11

Håkan L skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte ett bildpaket. Fick snabb service när jag körde fast. Läs mer
  • 2019-12-09

Mona L skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte ett foto och fick underbar hjälp! Läs mer
  • 2019-12-09

Sofia S skrev om Johnér Bildbyrå
    Vi valde Johnér för att ta foton till vår digitala utbildning. Vi fick ett mycket vänligt och professionellt bemötande och vi upplevde att fotografen som tog bilderna var väldigt positiv, initiativrik och flexibel. Hon hade många egna idéer och gav sig inte förrän vi fått fram ett resultat vi alla var nöjda med. Även i leveransen var hon väldigt proffsig och hjälpsam. Jag/vi hade ganska höga förväntningar och blev inte besviken! Jag kan varmt rekommendera Johnérs till de som vill använda en proffsig byrå som engagerat tar sig an ett uppdrag. Läs mer
  • 2019-10-25

Birgitta L skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en bild och fick hjälp både genom direktchatt på hemsidan med frågor jag hade och en eller ett par dagar efter köpet blev jag uppringd av Carina som jag haft kontakt med, som frågade om allt gått bra och tipsade om hur vi kan göra med paketbeställningar och liknande. Trevligt bemötande och det hela fungerade väl! Läs mer
  • 2019-10-24

Carolin C skrev om Johnér Bildbyrå
    Laddar ner bilder ofta från Johnér då vi har årsavtal. Funkar jättebra de gånger som vi behövt köpa till större fil.

Fått jättebra hjälp via chatten. Läs mer
  • Patrik O

2019-10-24

Patrik O skrev om Johnér Bildbyrå
    Har årsprenumeration på bilder. Har alltid blivit bemött på ett proffsigt och trevligt sätt. Snabba på att svara och hjälper en ifall man är i behov av en specifik bild. Har också ibland behövt få tag på bilder i högre upplösning utöver abonnemanget och det har gått smärtfritt.

Enda nackdelen är att det är något begränsat med bilder, det kan ibland vara svårt att hitta något som passar bildönskemålet. Men överlag är jag nöjd som kund. Läs mer
  • 2019-10-23

Sara H skrev om Johnér Bildbyrå
    Royaltyfria bilder för en kund.

Väldigt proffsigt bemött och väldigt service minded. Pedagogiskt förklarat hur allt fungerade etc. Väldigt nöjd!

Den enda förbättringspotentialen som jag identifierade var att jag hade önskat att inte fakturan bara hade skickats på en gång innan jag hade möjlighet att ge input kring vad jag önskade skulle stå på fakturan för att underlätta byråns hantering. Egentligen inga problem att fakturan skickades så snabbt, men hade då gärna velat bli uppmärksammad på detta. Läs mer
  • 2019-10-22

Anders B skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte en bild.
    Chattade med kundtjänst och blev väldigt trevligt bemött. Läs mer
  • 2019-09-23

Tina T skrev om Johnér Bildbyrå
    Enkelt och smidigt. Snabb hjälp. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-12

Emma Marie A skrev om Johnér Bildbyrå
    Trevlig personal och bra bildutbud. Tyvärr lite för dyrt för de flesta av de kunder jag har men föredrar Johnér när budget finns, helt klart. Läs mer
  • 2019-06-10

Fabian H skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en genrebild och blev bemött bra och fick mycket hjälp. Läs mer
  • 2019-06-07

Annika M skrev om Johnér Bildbyrå
    Köpte en bild. Behövde nytt konto och det strulade med att registrera, men fick mycket snabb hjälp via chatt och mail, så sammanfattningsvis ett bra intryck. Läs mer
  • 2019-05-03

Mikael G skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra produkter och tjänster! Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-05-02

Camilla M skrev om Johnér Bildbyrå
    Snabba och personliga svar, smidiga beställningar. Läs mer
  • 2019-04-30

Carina P skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra urval av bilder. trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-02-21

Lena H skrev om Johnér Bildbyrå
    Bra bilder och snabb service. Läs mer
  • 2019-01-24

Helena S skrev om Johnér Bildbyrå
    Hej, köpte några bilder, fick snabb och effektiv hjälp, är nöjd! Läs mer
  • 2019-01-22

Fanny S skrev om Johnér Bildbyrå
    Jag köpte en bild till en kund och Johnér var snabba med att svara på mejl och hjälpa mig när jag behövde snabba svar. Jag är nöjd med att jag gick till Johnér och skulle kunna använda dom igen. Läs mer
  • Anita B

2019-01-22

Anita B skrev om Johnér Bildbyrå
    Fantastiskt bra bilder av svenska välkända fotografer. Jag är väldigt nöjd med både bilderna jag köpt och med Johnér! Läs mer
  • 2019-01-22

Patricia S skrev om Johnér Bildbyrå