Scandinav Bildbyrå

Scandinav Bildbyrå

www.scandinav.se
  • Badge2022
4.0

Välkommen till Scandinav Bildbyrå! Hos oss hittar du en stor bildbank med svenska bilder. Vi tror nämligen att svenska bilder kommunicerar bäst på den svenska marknaden. Tanken är att våra bilder ska skapa en äkta och oputsad känsla för samtiden med fokus på jämställdhet, mångfald och integritet. Vi samarbetar med några av...

41 omdömen om Scandinav Bildbyrå

Sedan starten hos Reco 2020

Alexander F
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Verklighetstrogna bilder. En del tokiga sökord.

Lina H
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Alltid snabb kundservice genom samtal och chattfunktionen på hemsidan. Bilderna håller hög kvalité och utbudet är brett.

Gunnar L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bra support och enkelt att hitta på hemsidan.

Ros-Mari F
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Det var lite krångligt att beställa via nätet.

Svar från Scandinav Bildbyrå

Tack Ros-Mari för ditt omdöme. Vi erbjuder alltid våra kunder en on-boarding och ni är varmt välkomna att höra av er till oss om ni har behov av det. Bästa hälsningar// Annelie

Peter L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Hej! Har fått mycket bra service av Diamante Axvret och är mycket nöjd med de bilder jag köpt från Reco.

Svar från Scandinav Bildbyrå

Tack Peter för ditt fina omdöme och fint att höra att du är nöjd med de bilder du köpt utav oss på Scandinav Bildbyrå. Varmt välkommen åter är du. Bästa Hälsningar //Diamante

Anna K
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Otroligt snabb personlig service. Riktigt bra!!

Bo B
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Alltid professionellt och trevligt bemötande. Flexibla och lösningsorienterade. Har köpt kommunabonemang. Hög kvalitet på bilder som är vad de lovar. Skandinaviska. Passar oss som kommun.

Maria Ö
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Snabb respons vid frågor och alltid ett trevligt bemötande. Skulle kanske önska fler inkluderande bilder.

Referens: P
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bra bildbank, men önskar mer mångfald.

Svar från Scandinav Bildbyrå

Hej och tack för bra feedback! Vi vill jättegärna veta mer om vad du saknar och vi har vårt fototeam redo för att fylla på med bilder som du som kund önskar se mer av! Hör gärna av dig till säljavdelningen så skickar de önskemålen vidare till fotograferna! Med vänlig hälsning, Agneta

Ralf S
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Ett bra bemötande från Scandinav Bildbyrå. Vi får oftast de bilder vi önskar. Dock i bland är det svårt att söka bilder.

Carina G
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Jag blev trevligt bemött och hade en konversation via chatten. Vi köpte två bilder.

Christina H
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Sedan några år har vi avtal med Scandinav om att kunna ladda ner och använda ett visst antal bilder per år. Bemötandet har alltid varit mycket bra och positivt. Tycker att Scandinav har ett bra och brett utbud av bilder. Bilderna håller hög kvalitet. Vi har en bra dialog med vår kontaktperson hos Scandinav. Vi har även kunnat ge input på vad vi tycker är viktigt när det gäller bilder och aspekter kring det m.m. Vi har också kunnat lämna synpunkter kring vilka typer av bilder som vi ser ett behov av i vår kommunikation.

Stort tack för ditt fina omdöme! Med vänlig hälsning, Agneta

Cathrin E
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Snabba svar och trevligt bemötande.

Emma A
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Tycker kundchatten är proffsig, snabb och hjälpsam. Blir dock förvirrad av skillnaden mellan Scandinav och Simple Scandinav.

Malin E
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bra och snabb hjälp de gånger jag har behövt höra av mig. Jag hittar för det mesta den typ av bild jag letar efter. Jag har ett Simple-abonnemang som fungerar bra och där jag hinner beställa de flesta av abonnemangets bilder.

Emanuel S
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Hemsidans betalningsfunktion funkade inte, men fick snabbt personlig hjälp via chatt på deras sida så de löste sig.

Gunnar L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Ett företag med mycket bra bemötande och som dessutom ägnar sig åt uppsökande verksamhet. Allt för att vi ska känna oss väl omhändertagna.

Conny V
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Behövde lite spontana ögonblicks-bilder och det hittade vi!

Bo B
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Har blivit bemött på ett trevligt och personligt sätt. Vi köpte återigen en årsprenumeration eftersom vi är nöjda med typen av bilder ni har och att stilen passar oss som kommun.

Marie S
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bra bilder när man söker skandinaviska motiv. Bra service när man behöver hjälp.

Lena B
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Superbra kundservice, fina bilder, normkritiskt tänk

Annika K
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bra bemötande. Synd att man inte själv kan ta bort användare. Svårt att se hur man ligger till i antalet nerladdade bilder i förhållande till hur mycket man får ladda ner i sitt abonnemang.

Referens: P
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Överlag ett fint bemötande och bra service. Bildbanken är en av de bästa med ett bra utbud och fin kvalitet. Det som kan förbättras är själva webbverktyget som inte håller måttet när det gäller sökning.

Sara T
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Jag har under alla år jag jobbat med Scandinav Bildbyrå fått ett otroligt fint och personligt bemötande. Bilderna som finns är av väldigt hög kvalitet och motsvarar absolut våra förväntningar. Vi har också erbjudits att få önska olika motiv för fotografering vilket är väldigt generöst.

Karolina Bjällerstedt M
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Ni är bra på service och hör av sig då och då för att kolla läget. Det gillar jag!

Ellinor K
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Toppen! Bra och snabb hjälp.

Ulrica E
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Mkt bra. De har ett brett urval av bilder med hög kvalitet!

Joachim H
Skrev om Scandinav Bildbyrå

First impression. Tummen upp! Lättnavigerad och bra bildbank.

Sandra N
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Jättefina, bra och användbara bilder. Om man söker något hittar man det oftast på Scandinav. En önskan om mer representation av olika typer av människor i bilderna. Har haft en del strul med vårt inlogg som tog lång tid att lösa.

Anette R
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Jag köpte 10-paket bilder och fick det allra bästa support och bemötande. Jag hade inga särskilda förväntningar mer än att jag skulle köpa bilder till vårt projekt och fick ett ovanligt trevligt och smidigt bemötande. Det var helt plötsligt roligt att köpa bllder!

Ulrika H
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Snabb och smidig kundtjänst hjälp! När webshops lösningen strulade. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Tack!

Niklas M
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Skulle köpa bilder. Inköps förfarandet byggt för mindre företag som handlar ofta. Jag arbetar i 10000+ företag. Att hantera kundnr/användarkonto mm blir svårt från vår sida kreditkortköp fungerarde först inte Totalt förvirrande med samma användar ID hos Johnsen Det tog 2 timmar att genomföra köp av 3 bilder hos dessa tvår byrårer. Oöverträffat krångligt

Jennie W
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Kankse blev lite väl mycket presenterat med paket/abonnemang osv... Ville bara köpa en bild. Registrering av ny kund var inte bra

Charlotta L

Bild, jättebra! bthbtbbgbthgtyiay426y246tes4

Lilian J
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Jag har köpt bilder via vårt mervärdeskonto. Allt har fungerat bra. Nu i coronatider hade det varit bra om det fanns bilder som anknyter till alla de rekommendationer som finns. Vi jobbar mycket med kommunikation ut till allmänheten och behöver bilder.

Svar från Scandinav Bildbyrå

Så roligt att höra att allt fungerar som det skall, då är vi nöjda också! Tipsar om att det är massor av Corona relaterade bilder på ingång då efterfrågan är så stor. Hör gärna av dig om du har mer specifika tankar om vad du vill se mer av eller saknar. Vi kan nästan alltid ordna fram att det blir plåtat ganska omgående 😁👍 Bästa hälsningar, Agneta

Rasmus L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bilder till bildbank Mycket bra bemötande. Trevlig hjälpsam och professionell personal. Bra upplevelse över lag

Marie-louise E
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Kundservice var mycket hjälpsamma när jag startade upp mitt konto. Många användbara bilder också.

Eva-lisa S
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Vi är årskunder med abonnemang. Mitt betyg dras ner av att jag ofta har problem att logga in. Min kollega upplever samma sak, så det är inte bara ett handhavande fel hos mig. När jag ska ha en bild så är det ibland bråttom. Det är ju därför vi valt att använda oss av en bildbyrå.

Pernilla J
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Har vid flertalet gånger fått superbra hjälp med att söka efter specifika foton. :)

Sandra L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Bildköp. Bra och snabb service. Lite "krångligt" med olika paket - men förstår tanken - men risken hos oss är att det är svårt att kontrollera och utnyttja fullt ut, på ett bra sätt.

Hanna L
Skrev om Scandinav Bildbyrå

Scandinav Simple är en prisvärd bildbyrå att köpa genrebilder ifrån.

Scandinav B gillar detta