Alla kategorier Byggföretag Skåne Hässleholm Franssons Bygg i Hästveda AB

Åsgatan 1, 280 23 Hästveda — Visa karta

Limhamnsgårdens Allé 29B, 21616, MALMÖ
Miwa Köksrenovering
Per O:
Vi hade läst rekommendationer som företaget fått tidigare, och det var mycket superlativer och vi kan inte göra annat än att stämma i i lov...

Läs vad 2 kunder tycker om Franssons Bygg i Hästveda AB

• M. F
    M. F skrev om Franssons Bygg i Hästveda AB
    Fransson Bygg är inte ett företag du kan lita på.
    De har byggt min fritids stuga i Hästveda och priset jag underskrev på kontraktet, överskreds med mer än 60.000 sek.
    Vidare fik jag översvämmade krypkällare och tomt, eftersom dräneringen inte utfördes korrekt.
    Jag var tvungen at betale en annan handvärker mere än 25.000 SEK for riktigt utfört dränering.
    Slutligen måste jag erkänna att jag också har misslyckades, eftersom jag valde att ta Tony Fransson som kvalitetschef, med resultatet att efter bygget var slutat, har där framkommit problem med fukt under huset. Sen påpekades det av en annan kvalitetansvarrig, at man aldrig lämnar matjord kvar i et kryprum, som Fransson Bygg hade gjort. Jag var igen tvungen at betale en annan handvärker mere än 25.000 SEK för at at bort matjorden och ersätta med filt och makadam. Jag önskar att jag bara hade valt en annan person som ansvarrig, sen var det aldrig nått så här långt, utan att bli upptäckt och matjorden kunna ha varit ersätts med makadam. Du kan aldrig lita på en och samma person med 2 mössar på i en byggnad!
  • Utsatt villaägare Hässleholm v
    Utsatt villaägare Hässleholm v skrev om Franssons Bygg i Hästveda AB
    Uppdatering 24 oktober 2009

VARNING VARNING VARNING...

UPPDATERING 13 Oktober 2009

FRANSSONS BYGG LÄMNAR OSANN INFORMATION OM DERAS UTFÖRDA VÅTRUMSARBETEN VILKET KAN ORSAKA STORA EKONOMISKA FÖRLUSTER FÖR DIG SOM ANLITAR DETTA SUPER SERIÖSA :-o FÖRETAG.

-----------------------------------------------------------

EFTER EN LÅNG RÄTTSTVIST KONSTATERADES DET I TINGSRÄTT ATT BETALNING ENLIGT FAKTURA EJ SKA SKE FÖR DETTA URUSLA ARBETE. DET SOM VANNS I TINGSRÄTTEN ÄR DOCK INGENTING I JÄMFÖRELSE MOT ALLA DESSA ÅR I TVIST.

-----------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------

Jag har anlitat detta företag för ombyggnad av kök och badrum.

Hade jag vetat vad jag vet idag så hade mitt val av entreprenör sett helt annorlunda ut.

Det är enkelt att vara efterklok.

Nissarna på företaget kan helt enkelt inte bygga fackmannamässigt , åtminstone inte i vårt hus.

Alla människor kan göra fel och det är helt okey men att inte ta ansvar för felen eller som vårt fall försöka dölja felen med avsikt att slippa bekosta omgörningar är den värsta sortens entreprenörer.

Listan kan göras hur lång som helst på utförda fel som krävde omgörning av annan entreprenör.

Jag lämnar gärna referenser , bilder och berättelser om deras förvånandsvärt märkliga arbete och de försök till ???? lagningar

Jag kan slutligen konstatera att genom att anlitat detta företag så resulterade detta i tingsrätten efter 4 års krångel.

Det är inget jag rekommenderar någon.
    Victoria B gillar detta

Åsgatan 1, 280 23 Hästveda