Friskvårdskollen

Friskvårdskollen

Välkommen till Friskvårdskollen!

Vi är en idrottsklinik på Kungsholmen som erbjuder tjänster inom naprapati, friskvård, rehabilitering och träning.

Våra patienter är ambitiösa och vet vikten av en fungerande kropp. Det många vittnar om är vår kompetens, vårt engagemang och personliga bemötande.

Om du har akut ont i fötter, knä, höft, rygg, nacke, axlar eller i huvudet kan vi hjälpa dig med akuttider, även på helger.

Tränar du mot ett långsiktigt mål som att klara 5 km löpning, en Svensk Klassiker eller Ironman Hawaii kan vi också hjälpa dig. Vi finns här för att hjälpa dig att flytta dina gränser.

Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 187 kunder tycker om Friskvårdskollen 2

2021-05-30
    Naprapat-behandling. Superproffsigt rakt igenom!
    Hej Agnes! Så roligt att se ditt fantastiska omdöme, full pott! Extra tack för att du tog dig tid att svara. Att våra patienter ger oss feedback är jätteviktigt, dels för vår egen utveckling men det ger också andra möjlighet att läsa och skaffa sig en uppfattning vad vi är för några. Friskvårdskollen
    2021-05-28
    Kanon bemötande! Rörlighetsester, massage och rehanövingar som gav resultat! Rekommenderas verkligen!
    Hej Rickard! Vad roligt att höra och stort tack för det fina omdömet! Ett besök skall, i de fall tid finnes, ge lite mer än bara själva behandlingen. Förhoppningsvis läser andra ditt omdöme, så vi kan hjälpa fler :) Friskvårdskollen
  • 2021-05-28
    Trevligt och proffsigt bemötande, över förväntan.
    Tack så mycket för ditt jättefina omdöme. Att försöka slå våra patienters förväntan är inte alltid lätt, vi jobbar på det varje dag. Extra kul att du upplever oss som både trevliga och proffsiga. Bemötandet är så klart en viktigt ingrediens i helheten. Friskvårdskollen
  • 2021-05-28
    Jag anlitade dem för att jag hade hört talas om Pronotos metoden. Snabbt till behandling och superbra bemötande.
    Hej! Stort tack för att du tog dig tid att ge oss detta fina omdöme. Det värmer denna kalla majmånad och hjälper oss att kunna hjälpa andra med behandlingsmetoden Pronatos. Trevlig helg! Friskvårdskollen
    2021-04-19
    Proffsig naprapat, hittade de ömma punkterna och föreslog hur vi går vidare.
    Känner förbättring efter några behandlingar.
    Jan
    Hej och stort tack för ditt fina omdöme! Det skall vi framföra till vår duktiga kollega som hjälp er och hoppas ni snart är helt återställd! Friskvårdskollen
    2021-04-14
    Fick hjälp direkt, mycket bra!
    Hej Jenny! Tack för ditt jättefina omdöme, det ger oss verkligen energi att vässa vår kompetens ytterligare. Snabb hjälp är något vi försöker bistå så mycket det går. Friskvårdskollen
    2021-04-14
    Blev oerhört trevligt bemött på ett professionellt men ändå empatisk sätt.
    Kändes som om vi hade känt varandra länge. Fick utmärkt hjälp mot mitt ryggont
    Vad kul att få ditt fantastiska utlåtande efter ditt besök, Anna-Lena. Ett personligt bemötande ser vi som något väldigt viktigt och är en av våra hörnstenar i hur vi vill uppfattas. Tack! Friskvårdskollen
    2021-04-14
    Hade länge sökt en lösning på smärta i fötterna. Blev rekommenderad Friskvårdskollen. Fick ett mycket trevligt bemötande av kompetent personal. Är idag smärtfri.
    Hej Erika! Stort tack för din fina rekommendation, full pott! :) Det gläder oss mycket att vi har kunnat hjälpa dig med din fotsmärta. Fungerande fötter är verkligen ett viktigt fundament för ett aktivt liv. Att vi uppfattas som kompetenta och trevliga gör ju inte asken sämre! Friskvårdskollen
    2021-04-14
    Gick till naprapat när jag fick problem med ryggen. Fick bra och tydliga råd vid behandling.

Har haft svårt att kunna boka tider själv och fick hjälp med bokningarna.

Kan varmt rekommendera!
    Hej Sevcan! Tack för din fina feedback och omdöme. Vi tar den till oss och skall se över vad vi kan göra för att underlätta bokningsförfarandet. Önskar dig en fortsatt bra dag! Friskvårdskollen
    2021-04-07
    Har sedan ca 2 månader sedan hälsporre-problematik från löpning. Detta har hänt:
    1. Gick till första naprapaten. Tre behandlingar. Ingen effekt
    2. Gick till läkare. Hon gäspade och klämde lite på foten. Fick en stencil med tre streck-övningar. Och beskedet att det kan 1-2 år att bli frisk
    3. Gick till Johan på Friskvårdskollen. Johan identifierade att ett ben i hälen hakat fast. Efter två! behandlingar har jag börjat löpträna igen! Foten är som vanligt, magiskt!

Trodde löpsäsongen 2021 var körd. Jättetack Johan för superhjälp!

Niklas Nilsson
    Hej Niklas! Wow! Vilket fantastiskt omdöme, så kul att höra att vi lyckats hjälpa dig där andra "gått bet". Omdömen som ditt gör att att vi kommer kunna hjälpa fler med hälsporre-problematik. Lyckat till under 2021 och framåt!! Friskvårdskollen
  • 2021-02-17
    Otroligt nöjd med behandlingen av min led- och muskelvärk!
    Stort tack! Vi tar ödmjukt emot ditt fantastiska omdöme. Det kommer hjälpa oss bli synliga för andra som behöver hjälp. Friskvårdskollen
    2021-02-15
    Fick hjälp med min skadade fot! kände verkligen ett högt engangemang och även återkoppling! Skulle rekommendera folk att gå dit!
    Hej Sara! Tack för dina fina ord och och att du tog dig tid att delge de till oss. Engagemang och personlighet är något vi försöker lyfta fram i våra möten med våra patienter. Stort tack! Friskvårdskollen
    2021-02-14
    Fick snabbt hjälp med bra behandling vilket resulterade i en kortare rehabilitering än väntat. Väldigt bra bemötande samt uppföljning efteråt via mail med övningar och råd.
    Hej Alvin! Så härligt att höra att din rehabilitering har gått bra.Stort tack för att du berättar om din upplevelse så att vi förhoppningsvis kan hjälpa andra också. Att ta hand om er patienter, även efter besöket, är viktigt för oss. Kämpa på med övningarna och så hoppas vi att du blir stark och slipper komma tillbaka igen. Friskvårdskollen
    2021-02-14
    Hjälp och råd med med krånglande fot.
  • 2021-02-12
    Jättebra tips på vad jag ska göra för att bli fri från min skada från löpningen. Jag är snart helt återställd.
    Hej och stort tack för dina värmande ord! Skönt att höra att du snart är helt återställd. Löpning är ju så kul och skador så trist. Kämpa på med tipsen så kommer du snart slå nya rekord! Friskvårdskollen
    2021-02-12
    Superduktig person som kunde sin sak. Väldigt nöjd
    Tack Anne! Så kul att höra! Vi lever i en förtroendebransch och att få ett sånt fint omdöme ger oss ännu mer energi att bli ännu duktigare. Friskvårdskollen
  • Susanne L
    2021-02-12
    Jag fick hjälp med min begynnande hälsporre. Jag blev bemött på ett proffsigt och trevligt sätt. Jag hade inte så mycket förväntningar men om jag hade haft det, så hade de uppfyllts till 100 %.
    Jag rekommenderar verkligen friskvårdskollen. Alla som har problem med fötterna bör besöka dem.
    Hej Susanne och tack för att du tar dig tid att ge oss ditt fina omdöme. Extra roligt att du upplever oss som proffsiga och trevliga. Bemötandet av er patienter är jätteviktigt och vi försöker hela tiden förklara den resa ni har framför er för att bli återställda igen. Friskvårdskollen
    2021-02-12
    Sökte för muskelbesvär i höft och blev synnerligen proffsigt bemött. Allt från coronaskydd via behandlingen till råd och tips.
    Vi bugar och tackar för ditt fantastiska omdöme, Lars-Olof! Det är verkligen roligt att höra. I dessa märkliga tider behöver vi ta till alla medel för att hålla verksamheten igång och samtidigt kunna hjälpa er patienter med era besvär. Friskvårdskollen
    Jättebra bemötande och hjälpsamma
    Hej Sam! Tacka för att du tog dig tid och svarade med ett sånt fint omdöme. Feedback är viktigt för oss, så att vi hela tiden kan utvecklas och bli lite bättre. Friskvårdskollen
    2021-02-12
    Väldigt professionell och kompetent personal. Fick behandling och tips som lett till att min skada nu är så gott som läkt, som jag tidigare dragits med i 6 månader. Tack för hjälpen!
    Hej Isa! Vad kul att höra att du nästan är helt återställd och stort tack för det fina omdömet! Det är omdömen som dessa som gör att vi jobbar ännu hårdare. Friskvårdskollen
    2020-12-08
    Nybesök behandling Pronatos.
    Väldigt bra bemötande och väldigt seriöst intryck redan från början. Undersökte verkligen ordentligt för att komma åt problemet från grunden/början till en lösning.
    Hej Anders! Stort tack för din fina rekommendation! Det är jätteviktigt för oss att gå till botten med våra patienters besvär för att hitta orsaken och inte bara behandla ett symptom. Pronatosbehandling kan t ex vara en väg och ett verktyg ur verktygslådan som vi har. Tack! Friskvårdskollen
  • 2020-12-07
    Jag fick en tid hos naprapaten Johan Lind. Det uppdagades under besöket de fel jag hade vilket förklarade varför jag hade problem.
    Bra bemötande, Johan var kunnig och effektiv. Genom hemövningar jag fick, förbättrades mina symtom. Tänker, när jag kommer tillbaka från Argentina, beställa en ny tid för kontroll.
    Hola Teresa! Tack för dina fina ord. Du är varmt välkommen tillbaka för en uppföljning när du är hemma i Sverige igen. Förhoppningsvis har du haft möjlighet att göra de övningar då fått med dig och att du känner en skillnad. Friskvårdskollen
  • 2020-12-07
    Första gången en enskild naprapatbehandling (nålar) för mig gav en långvarig förbättring och första gången jag fick ett rehabprogram med ett tydligt schema som inkluderade en progression i övningarna över tid, som dessutom var rätt kul (!) och gav tydliga resultat.
    Hej Ivan! Tack och bock för att du tog dig tid att svara på vår enkät. Kunders rekommendationer är jättemotiverande för oss. Extra skönt att höra att du fick en sådan positiv effekt av din behandling. Att ge övningar för att ni skall bli starkare och därmed slippa komma tillbaka är viktigt för oss. Friskvårdskollen
    2020-12-06
    Trevligt professionellt varmt bemötande.
    Goda tips och råd
    Mycket humor
    Rekommenderas varmt till alla som vill ha hjälp av en fot naprapat
    Tack Marita! Härligt att läsa om din positiva upplevelse gällande vårt varma bemötande av dig. Det känns bra att vi kunnat kombinera seriositet och professionalism med ett varmt bemötande med lite inslag av humor. Lycka till framöver! Friskvårdskollen
  • Eva H
    2020-12-05
    Fantasikt hjälp med mina fötter! Äntligen någon som VET vad som behövs göras.
    Såå tacksam och tränar på med mina "nya" steg!
    Jag gick ditt utan förväntningar då jag de senaste 12 åren sökt för mina besvär utan att något förbättring skett.
    Hej Eva och stort tack för din rekommendation och fina omdöme. Den största belöningen för oss är att få höra hur våra patienter blir hjälpta. Trots att du hade haft ont så länge är det inte för sent att ta hjälp. Friskvårdskollen
    2020-12-04
    Pronatos-behandlingen gav otroligt stor effekt redan efter första behandlingen. Påtaglig skillnad redan när jag gick från behandlingen och har noterat en stor förbättrad funktion och rörlighet i stortåleder och fötter.

Trevligt och professionellt bemötande
    Hej Johan! Kul att du upplevde en så positiv effekt av Pronatosbehandlingen. För många kan verkligen förbättringen komma direkt, medan andra kanske känner av den största skillnaden efter 2 behandlingar. Tack för att du tog dig tid att berätta detta, det hjälper oss med att kunna hjälpa andra. Friskvårdskollen
    2020-12-04
    Uppfyllde alla mina förväntningar. Hallux Lidingös behandlingen fungerade över förväntan bra. Tacksam!
    Hej Anette! Stort tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att svara. Rättstavningsfunktionen kan ställa till det ibland... Jag tänker att det är Hallux Limitus du refererar till. I alla fall är vi väldigt glada att behandlingen gick över förväntan! Friskvårdskollen
  • 2020-12-04
    Proffsigt bemötande och bra behandling. Kan starkt rekommenderas! Hade inte så hög förväntan på resultat men det överträffades faktiskt. Känner mig bättre än på väldigt länge!
    Hej Monika! Så roligt att läsa din fina rekommendation. Det ger oss förnyad kraft att jobba ännu hårdare med att fortsätta överträffa våra patienters förväntningar. Tack! Friskvårdskollen
    2020-10-22
    Den som behandlade mig var alltför självgod och självsäker och
    inte särdeles intresserad av min beskrivning av mina problem eller av hur jag upplevde hans behandling av dessa problem.
    Hej Åke! Stort tack för att du tar dig dig tid att ge oss dina insikter från ditt senaste besök. Det låter verkligen som en tråkig upplevelse. Det är alltid av yttersta vikt att vi lyssnar på patienten och får med denne på resan för att att kunna bli bra igen. Här har vi helt uppenbart falerat och för det ber jag verkligen om ursäkt. Vi har interna möten där vi fångar upp synpunkter likt dina för att se till så att de inte upprepas framöver. Tveka inte att återkomma till mig med ytterligare synpunkter. Med vänlig hälsning, Magnus Giertz, VD Friskvårdskollen. Friskvårdskollen
    2020-10-20
    Proffsiga, ärliga och extremt kunniga.
    Hej Marika! Vi bockar och tackar ödmjukast för ditt toppbetyg. Det är extra roligt att du bl a upplever oss som extremt kunniga. Kompetens satsar vi mycket på och är något vi inte tummar på. Lycka till med alla dina äventyr! Friskvårdskollen
  • Oskar L
    2020-10-19
    Trevligt bemötande, utmärkt service. Massage som hjälper!
    Tack Oskar för att du delger oss hur du upplevde ditt besök samt att du ger oss ett sånt högt betyg. Att få input från alla våra patienter, oavsett om det är inom naprapati eller massage, är mycket uppskattat. Friskvårdskollen
    2020-10-18
    Jag bokade tid för pronatos behandling. Utöver ett mycket trevligt bemötande så gav behandlingen verkligen resultat som gör att jag kan använda fötterna och musklerna i benen på ett mycket bättre sätt. Dessutom fick jag med mig träningsprogram för att jag ska kunna bibehålla resultatet.
    Jag är mycket nöjd och kan verkligen rekommendera detta!
    Monica
    Tack så hemskt mycket Monica för att du delar med dig av ditt besök hos oss. Vi tar detta till oss och sträcker lite extra på oss innan vi böjer oss över nästa patient. Rekommendationer från nöjda patienter är vår finaste utmärkelse. Stort tack! Friskvårdskollen
  • Olle Å
    2020-10-18
    Haft problem med foten i många år. Varit hos diverse specialister, och det har hjälpt absolut inget. Hos Friskvårdskollen fick jag äntligen rätt behandling. I stort bra i foten, det efter två behandlingar. Rekommenderade en kompis dit också. Han hade haft problem i flera år och lagt nästan 25 tkr på olika behandlingar. Efter tre besök hos Friskvårdskollen är han i stort sätt bra. Mesta rekommendation jag någonsin har gett.
    Hej Olle! Du anar inte hur mycket det betyder för oss att du tagit dig tid att skriva ett sånt fint och utförligt omdöme om ditt upplevelse och behandling hos oss. Rekommendationer är det finaste kvitto vi kan få och att vi även kunnat hjälp din vän gör oss än mer motiverade och engagerade. Tack och bock! Friskvårdskollen
  • 2020-10-18
    Tack Johan för vänligt och proffsigt bemötande – och den onda foten är som borttrollad.
    Rekommenderar Friskvårdskollen varmt!
    Stort tack själv för de vänliga orden och för den fina rekommendationen. Så roligt att höra att din onda fot är "borttrollad" också. Johan brukar berätta för oss andra om den magi han kan åstadkomma, vi häpnar! :) Friskvårdskollen
    2020-10-18
    Vänligt och professionellt. Mycket nöjd med besöket.
    Hej Heidi! Så kul med ditt högsta omdöme gällande ditt besök. Det värmer verkligen en dag som denna när det blåser kalla nordliga vindar utanför kliniken. Stort tack! Friskvårdskollen
    2020-10-18
    Var på ett besök. Blev noggrant undersökt av lyhörd naprapat. Sakligt, inga tvärsäkra uttalanden. Bra behandling och bra förslag på fortsatt rehab hemma. Följde råden och blev bättre. Mycket nöjd!
    Tackar och bockar för ditt toppbetyg! Att lyssna, behandla men inte minst ge råd för egen rehabilitering hemma är mycket viktigt. Allt för att du skall slippa komma tillbaka. Friskvårdskollen
    Naprapattjänst.
    Kunnig och med respekt.
    Företaget motsvarade mina förväntningar.
    Om du har problem sök till Friskvårdskollen.
    Hej Pia! Vi tackar ödmjukast för ditt fina omdöme och rekommendationen av oss. Extra kul att du upplever oss som kompetenta! Kompetens är viktigt för oss och något vi satsar mycket på. Friskvårdskollen
  • 2020-10-16
    Hjälp med en krånglande fot. Bra behandling och egna uppgifter. Inte helt klar än. Men bättre. Trevlig naprapat med goda kunskaper.
    Tyvärr är det ju rätt dyrt.
    Hej Birgitta! Tack för återkopplingen efter ditt besök och att du gav oss ett sånt högt betyg. Vi har full förståelse och respekt för att en behandling innebär mycket pengar. Utrustning och utbildning för denna unika behandlingsmetod mot onda fötter, gör tyvärr att ett besök är dyrare än ett normalt naprapatbesök. Vi håller tummarna för att din fot blir mycket bättre. Friskvårdskollen
    2020-10-16
    Fick jättebra hjälp med en ond fot. Utmärkt kompeten o trevligt bemötande. Uppfyllde förväntningarna helt.
    Ett minus för dyra P-böter då det är svårt att parkera o inte så kul att gå långt med en ond fot.
    Hej Mie! Beklagar verkligen den tråkiga p-boten, så himla trist! Desto mer glädjande är det att du gav oss ett sånt fint omdöme för behandlingen av din onda fot och att vi kunde uppfylla dina förväntningar. Stort tack! Friskvårdskollen
    2020-10-16
    Det är inget annat än mirakel som utförs här.
    Hej Niklas! Stort tack för ditt mycket generösa omdöme. Det gläder oss jättemycket såklart och kan vi skapa lite mirakel i vardagen för våra patienter gör vi det mer än gärna. Friskvårdskollen
    2020-10-16
    Jag träffar en naprapat som på ett fantastiskt sätt tagit sig an mitt "case". Har fått ett väldigt bra bemötande och eftersom mitt besök föranleddes av en rekommendation så visste jag att både företaget samt naprapaten skulle vara förstklassig.
    Är otroligt nöjd och tacksam över besöken på Friskvårdskollen.
    Hej och stort tack för ditt fantastiska omdöme. Nu blir min naprapatkollega extra glad och stolt. Friskvårdskollen
    2020-08-23
    Respektfullt, hjälpsamt och kompetent. Däremot avslutades relationen lite abrupt, jag förstod inte vare sig var jag var i min behandling eller vad jag skulle göra framåt.
    Hej Katarina! Tack för att du tog dig tid att ge oss det fina omdömet samt feedback på hur vi kan bli än bättre i mötet med patienten. Det är yttersta vikt att ni är med på "resan" mot att bli bra, samt att vi kommunicerar på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Vi tar till oss dina synpunkter och kommer återkoppla till dig inom kort. Friskvårdskollen
  • Tobias K
    2020-08-23
    Naprapat. Professionellt bemötande, bra behandling. De känns väldigt seriösa och proffsiga.
    Stort tack Tobias för ditt toppenomdöme! Det verkligen värmer och ger oss energi för att bli än bättre! Friskvårdskollen
    2020-08-22
    Utmärkt.Går hos naprapat för att träna upp muskelstyrka o balans. Jag är född 1936 o tycker att det fungerar otroligt bra.
    Hej Karin! Vad härligt att höra att tycker det fungerar så bra. Att jobba förebyggande med rörlighet, kontroll/funktion, uthållighet samt styrka tycker vi är jätteviktigt. Tack för det fina omdömet! Friskvårdskollen
  • 2020-08-21
    Rekommenderas starkt. Friskvårdskollen är väldigt bra
    Hej Robin! Tack för ditt superfina omdöme och rekommendation av Friskvårdskollen! Att få nöjda patienter, som sedan rekommenderar oss är så roligt. Det är vårt bränsle för att hela tiden vilja utvecklas. Friskvårdskollen
    2020-08-21
    Kompetentvoch kunnig, inlyssnande och konkret i diagnos och åtgärder
    Hej Per-Anders! Tack för ditt fina omdöme. Att du bl a upplever oss som kompetenta värmer extra. Vi försöker hela tiden uppdatera och utbilda oss för att kunna leverera den bästa möjliga behandlingen. Tack! Friskvårdskollen
    2020-06-12
    Jättebra besök!
    Koll, justering, massage, övningar både rörlighet och styrka som kommer göra mig till en bättre löpare! Tack!
    Hej Karin! Tack så mycket för det fantastiska omdömet. Det gläder oss mycket och vi är också övertygade att du kommer att komma ut som en ännu bättre löpare. Kämpa på! Friskvårdskollen
    2020-06-10
    Massage 60 minuter.
    Trevlig lokal, bra personal och skön massage
    Hej Tinne, så kul att du fick en bra upplevelse! Stort tack för att du tar dig tid och delar med dig också. Starka rekommendationer är till stor hjälp för oss! Friskvårdskollen
    2020-06-10
    Jag köpte en naprapattjänst och fick ett professionellt och trevligt bemötande
    Tack Anita! Så roligt att du lyfter fram bemötandet från ditt behandlingstillfälle. Det är något, som så klart, är jätteviktigt. Minst lika viktigt som själva resultatet! Friskvårdskollen
    2020-06-08
    Naprapat Johan Lind har mycket kunskap om hur vi funkar.
    Behandlingen övergick allt vad jag har förväntat mig.
    Tack Johan!
    Så roligt att läsa om ditt fina omdöme! Full pott kommer inte bara göra Johan extra glad och lite stolt, utan oss kollegor också. Stort tack för att du delar med dig! Friskvårdskollen