Välkommen till Friskvårdskollen!

Vi är en idrottsklinik på Kungsholmen som erbjuder tjänster inom naprapati, friskvård, rehabilitering och träning.

Våra patienter är ambitiösa och vet vikten av en fungerande kropp. Det många vittnar om är vår kompetens, vårt engagemang och personliga bemötande.

Om du har akut ont i fötter, knä, höft, rygg, nacke, axlar eller i huvudet kan vi hjälpa dig med akuttider, även på helger.

Tränar du mot ett långsiktigt mål som att klara 5 km löpning, en Svensk Klassiker eller Ironman Hawaii kan vi också hjälpa dig. Vi finns här för att hjälpa dig att flytta dina gränser.

Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 270 kunder tycker om Friskvårdskollen 2

2022-07-01 Verifierad kund
    Kompetent och trevlig jag kan verkligen rekommendera Christian.
    2022-07-01 Verifierad kund
    I went there for a “Klar for race” service before a half Ironman in Finland. John went through all the small problems and tension point. He also gave me some tips sharing his experience with Ironman regarding nutrition and also. I came out of there relax and confident for the race.
    Highly recommended
    2022-06-30 Verifierad kund
    Proffsig naprapat-behandling och mycket fint bemötande. En naprapat som kan sin sak.
    2022-06-29 Verifierad kund
    Kan varmt rekommenderas, bra bemötande och man är i trygga händer.
    Hej Henrik! Vad kul att höra och stort tack för det fina omdömet. Rekommendationer är för oss en mycket bra väg till att kunna hjälpa andra. Glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-24 Verifierad kund
    Jag har beskrivit mina besök för mina vänner som att jag träffat en trollkarl. Efter ett benbrott som jag inte fått någon bra efterbehandling av ( eftersom det inte finns en rutin för det) så har jag nu fått snabb hjälp så jag har fått rörlighet i fot och ingen smärta i fot, ben och knä. Glad att jag hittade detta ställe nu men lite ledsen för att jag inte hittade det tidigare.
    Hej Susanne! Det låter ju helt fantastiskt! Så roligt att vi kunna hjälpa dig att bli kvitt din smärta. Stort tack för att du tog dig tid att ge oss detta fina omdöme som kommer hjälpa andra att bli kvitt sina problem. Önskar dig en fortsatt skön sommar! Friskvårdskollen
  • Tove E
    2022-06-24 Verifierad kund
    Johan har gjort under med min tåled med problemet hallux limitus. Jag hade så ont när jag gick dit första gången och nu efter tredje besöket är jag kapabel att gå utan problem. Ofattbart! Jag har fått bra tips för att problemet inte ska komma tillbaka, både i form av övningar och tips på skor! Johan har bemött mig på ett trevligt, personligt och professionellt sätt och har varit mycket snabb i kommunikationen och noggrann i dokumentationen. Jag kan ge Friskvårdskollen de allra bästa rekommendationerna!
    Hej Tove! Så roligt att läsa om ditt översvallande omdöme. Vi tackar ödmjukt för detta! Extra roligt att du lyfter fram värden som både professionell och personlig, något som vi hela tiden vill förmedla till våra patienter. Lycka till med dina övningar framöver :) Friskvårdskollen
  • Olle Å
    2022-06-24 Verifierad kund
    Har varit på så många ställen för problem med min fot. Johan är den som är klart mest analytisk och metodisk i sitt arbete. Viktigast, de problem jag har haft, som andra inte kunnat hjälpa mig med blev bättre hos Johan. Han gjorde en annan analys och gav mig verktyg för att bli bättre. Tack för det
    Hej Olle! Stort tack för ditt toppenbetyg, det värmer (även om det är ganska varmt ute ändå). Det är en tuff konkurrens där ute med många naprapater, därför är det extra roligt att du belyser det faktum att just vi hittade nyckeln till din problem och har gett dig verktyg att bli bättre. Glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-23 Verifierad kund
    Årlig besiktning eller hjälp vid skador, ni fixar allt! Tack för att ni hjälper mig att kunna springa, vill kunna göra det länge till!
    Tack Karin och vad roligt att läsa! Vi vill ju hjälpa våra patienter att bibehålla ett aktivt liv och prestera på toppen av sin förmåga, oavsett nivå. Tack för att vi fått ditt förtroende att ta hand om din kropp på årliga besiktningar! Friskvårdskollen
    2022-06-22 Verifierad kund
    Snabb hjälp och professionellt och trevligt bemötande.
    Hej och tack för att du tog dig tid att ge oss ditt fina omdöme. Vi vet hur viktigt bemötandet är för resultatet vid behandlingarna, extra roligt att du lyfter fram det. Det är därför vi t ex alltid har minst 40-minuters behandlingar för att vi skall kunna ge er tid. Glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-22 Verifierad kund
    Kunnigt och proffsigt bemötande!
    Hej Fredrik! Vi tackar och bockar för ditt fantastisk omdöme. Vi jobbar kontinuerligt med med kunskapsinhämtning och blir extra glada när du tar fram det i ditt omdöme. STORT TACK! Friskvårdskollen
    2022-06-21 Verifierad kund
    Bra trevligt bemötande. Proffsig och mycket kunnig jag blev väldigt nöjd!
    Hej Per! Så roligt att läsa om din rekommendation. Ditt toppenbetyg kommer hjälpa andra att hitta till oss och få ta del av vår kompetens. Vi tackar ödmjukast! Friskvårdskollen
    2022-06-21 Verifierad kund
    Väldigt duktiga, noggranna och professionella. Blir alltid mycket bättre efter ett besök hos Friskvårdkollen!
    Hej Louise! Stort tack för ditt toppenbetyg efter vår behandling av dig. Alltid lika kul att läsa att vi uppfattas som professionella och duktiga. Önskar dig en glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-19 Verifierad kund
    Kunnigt och trevligt bemötande.
    Bra på att förklara symptom, orsak och åtgärd.
    Hej och stort tack för att du tog dig tid att ge oss denna fina rekommendation. Vi pratar internt om en "resa" med våra patienter, från ett läge till ett önskat slutläge, där en tydligt dialog kring symptom, orsak och åtgärd är en mycket viktig del i kommunikationen. Friskvårdskollen
    2022-06-19 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande av alla som jag mötte hos Friskvårdskollen. Var hos Johan för Pronatos behandling. Han förklarade på ett begripligt sätt vad det var för fel med mina fötter. Behandlingen känns positivt och jag återkommer gärna om behov uppstår. Rekommenderar varmt!
    Hej Maija! Så kul att läsa om din positiva erfarenhet av oss. Ett innerligt tack för att du tog dig tid att ge oss det fantastiskt fina betyget, det kommer hjälpa många framöver att förhoppningsvis få samma hjälp som du! Friskvårdskollen
    Mycket vänligt bemött.
    Professionell behandling
    Tack Mikael för ditt toppenbetyg, verkligen roligt att läsa. Det skall jag framföra till terapeuten! Vi önskar dig en fin sommar! Friskvårdskollen
  • Lisa L
    2022-06-18 Verifierad kund
    Träffade Johan Lind som gav ett proffesionellt bemötande, var positiv och lyhörd. Fick mycket bra hjälp med min fot som gjort ont och enkla tips på förändringar jag behöver göra.
    Hej Lisa! Vad härligt att läsa om din upplevelse och det jättefina omdömet. Johan kommer bli jätteglad! STORT TACK! Friskvårdskollen
    2022-06-17 Verifierad kund
    Blev utmärkt väl bemött och fick en ordentlig genomgång av mina besvär med mina fötter och bra behandling av demsamma.,
    Förhoppningarna är att bli bra i fötterna och tycker att jag fått hjälp på vägen och hoppas det till slut landar i att jag blir smärtfri.
    Hej Gunilla! Så kul att läsa om din positiva upplevelse. Fötterna är ju så centrala i vårt liv och kan verkligen begränsa oss om de inte fungerar som de skall. Innerligt tack för omdömet det kommer hjälpa fler att hitta till oss med sina fotproblem. Friskvårdskollen
    2022-06-17 Verifierad kund
    Mycket professionellt och trevligt bemötande. Så skönt att träffa en person som har kunskap om mina problem och kan hjälpa mig att bli bättre.

Jag grep efter halmstrån så hade inte jättehöga förväntningar, men är desto gladare över att behandlingen lyckades.

Jag linkade dit med hälsporre på ena foten och skräddarknuta på andra foten. Jag svävade därifrån efter första behandlingen. Smärtan i hälen, som jag haft i ett år, var som bortblåst. Skräddarknutan får jag leva med, men jag belastar den inte längre på samma sätt som tidigare så jag har inga besvär.
    Wow! Vilken inspirerande berättelse! Stort tack för dina vänliga ord samt toppenbetyg, något som vi ödmjukt tar till oss. Vi önskar dig en trevlig sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-17 Verifierad kund
    Fick trevligt bemötande och bra hjälp!
    Hej Yvonne! Stort tack för din fullpoängare! Jätteroligt! Hoppas att du får en fin sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-16 Verifierad kund
    Bra bemötande och bra kontaktmöjligheter.
    Hej Amy! Stort tack för att du gav oss ett sånt fint omdöme! Det ger oss energi att hela tiden jobba vidare på till exempel på hur vi bemöter er patienter. Glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-15 Verifierad kund
    Professionellt och kompetent bemötande.
    Hej Ingela! Så fantastiskt roligt att läsa om ditt toppenomdöme. Vi försöker hela tiden uppfattas som professionella och samtidigt personliga samt att det skall vara genom kompetens som vi särskiljer oss från andra i samma bransch. STORT TACK! Friskvårdskollen
    2022-06-15 Verifierad kund
    Överträffade alla mina förväntningar - big time.
    Hade ont i en fot, känningar i höften, stel i andra sidan.
    Naprapat Johan Lind kollade in läget och gick sen till aktion.
    Vid det andra besöket var alla ömmande delar som nya.
    Behövde inga fler behandlingar. Friskvårdskollens metod, med och utan specialdesignad apparat, funkade fantastiskt bra på mig. Nu kan jag köra sju timmar på raken i trädgården med fullastade skottkärror, och jag gräver och har mig. Nemas problemas. Friskvårdskollen rekommenderar jag till alla.
    Hej Marie! Wow, vilket fantastiskt omdöme och ett innerligt samt stort tack för att du delger detta till oss. Det sporrar oss att jobba ännu hårdare för er patienter. Samtidigt som det ger andra möjligheten att komma till oss för samma hjälp. Lycka till med dina olika trädgårdsprojekt och glad sommar! Friskvårdskollen
    2022-06-15 Verifierad kund
    Inte bra bemött ANTs okay lätt att hitta diy
    Hej Gunnar! Tack för att du tog dig tid att ge oss ditt omdöme efter besöket. Beklagar verkligen att du inte blev bra bemött. Vi vet att bemötandet är en mycket viktig del för en bra behandling. Därför tar vi dina synpunkter på största allvar och jag skall höra med terapeuten vad som kan ha gått fel.

Du är varmt välkommen att höra av dig till mig direkt med ytterligare synpunkter magnus@friskvardskollen.se
    Med vänlig hälsning, Magnus Giertz, VD
    2022-06-15 Verifierad kund
    Grymt bra behandling av så väl åkomma som upplägg med träningen framåt
    Hej Rickard! Tack för ditt toppenbetyg. Roligt att läsa att du är nöjd med både behandling och tillhörande upplägg för träningen framöver. Vi försöker alltid att ge något lite extra så att ni patienter kommer tillbaka på "banan" lite starkare än innan. Friskvårdskollen
    2022-06-15 Verifierad kund
    En mycket bra behandling och ett jättetrevligt bemötande.
    Hej och stort tack för att du tog dig tid att ge oss detta fina omdöme. Det glädjer oss verkligen och kommer hjälpa andra att hitta till oss för hjälp. TACK! Friskvårdskollen
    2022-06-14 Verifierad kund
    Väldigt proffsig och kunnig kille
    Som hjälpte mig. Även otroligt trevlig.
    Kommer tillbaka
    Hej Håkan! Vad roligt att höra. Just professionalism är en av våra huvudpelare likaså kompetens. Extra kul att du lyfter fram dessa punkter i ditt fina omdöme. Jag lovar framföra detta till min kollega. Du är varmt välkommen! Friskvårdskollen
    2022-06-14 Verifierad kund
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Hej Peter! Tack för ditt något kryptiska meddelande, men jättekul att du gav oss ett sånt fint omdöme. :) Friskvårdskollen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Proffsigt. Upplever att jag gör framsteg med skador andra naprapater inte har rått på.
    Hej! Kul att höra om dina framsteg och att vi verkar ha hittat en väg framåt. Extra stort tack för det jättefina omdömet, som kommer hjälpa oss att hjälpa fler framöver. Friskvårdskollen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande, flexibilitet med tidsbokningen. Stöd och coachning utanför besöket. Känns genuint och välkomnande.
    Hej Moa! Stort tack för att du tog dig tid och berätta om din upplevelse. Vi är så glada för att vi fick ett sånt fint omdöme. Friskvårdskollen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Bemöts på ett vänligt och professionellt sätt
    Hej Anita och stort tack för att du tog dig tid att ge oss det fantastiskt fina omdömet. Vi är extra glada för att du upplever oss som professionella, en av våra fundament i hur vi vill uppfattas. TACK! Friskvårdskollen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Professionellt och adekvat. Hittills den bästa naprapat jag träffat.
    Wow Adam! Så roligt att höra. Jag skall verkligen framföra ditt fina omdöme till min kollega. Stort tack för att du gav oss en 5:a! Friskvårdskollen
    2022-06-13 Verifierad kund
    Personligt bemötande, mycket positivt. Johan Lind överträffade alla förväntningar. Fantastiska instruktioner via mejl. Upplever stor kunnighet och engagemang. Jag kom för Pronatusbehandling men fick också hjälp med min skadade och mycket svullna fot.
    Wow, vilka fina ord. Stort tack för att du tog dig tid att delge oss detta. Johan kommer verkligen att bli glad av ditt fantastiskt fina omdöme! Friskvårdskollen
    2022-06-12 Verifierad kund
    Johan är grym! Han kan sin sak väldigt bra!
    Hej Arsen! Så kul att läsa. Stort tack för ditt toppenbetyg. Friskvårdskollen
  • Sara Helena F
    2022-06-12 Verifierad kund
    Så nöjd med min pronatosbehandling! Efter en månad av smärta och behandlad på fel område av annan så lyckades Johan hitta orsaken och fixa foten på två besök! Har äntligen kunnat börja springa igen! Tack Johan!
    Hej Sara! Wow vad kul att höra om din upplevelse. Extra roligt att Johan lyckats hitta roten till dina problem och fått ordning på dem med hjälp av Pronatos. Stort tack! Friskvårdskollen
  • Jonas W
    2022-06-12 Verifierad kund
    Johan Lind på friskvårdskollen har ordnat med mitt knä från att knappt kunna gå till att nu springa, åka skidor och spela padel.

Bara att kontakta honom om ni vill ha hjälp!
    Hej Jonas! Vad roligt att läsa om din förvandling från att knappt kunna gå till att verkligen vara aktiv inom olika idrotter. Stort tack för att du tog dig tid att skriva detta! Friskvårdskollen
    2022-06-12 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande och hjälp med mina fot problem.
    Hej och stort tack för ditt fantastiskt höga omdöme, så kul att se! Friskvårdskollen
    2022-05-07 Verifierad kund
    Pronatos. Överraskande gott resultat på gången av uppmjukande av fot och vad.
    Hej! Vad roligt att höra att vi lyckats överträffa dina förväntningar. Pronatos är verkligen rätt metod för de med krånglande fötter. Friskvårdskollen
    2022-05-06 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande.
    Mina förväntningar är att bli bättre och det blir jag successivt.
    Går hos en naprapat som är otroligt skicklig - Johan Lind.
    Hej och vad roligt att läsa. Så motiverande att få ditt toppenbetyg och extra roligt för Johan att läsa! Stort tack! Friskvårdskollen
    2022-05-04 Verifierad kund
    Mycket trevligt och lyhörd på alla sätt och vis
    Hej Anne-Marie! Stort tack för ditt toppbetyg på vår kollega. Det glädjer oss alla och ger oss energi att bli lite bättre varje dag! Friskvårdskollen
    2022-05-04 Verifierad kund
    John är en grym naprapat med grenspecifik kunskap till min idrott. Rekommenderas högt!
    Wow Fredrik! Tack för ditt toppenbetyg på John, jättekul! Utan att veta just din idrott är ju John extra kompetent att behandla ambitiösa uthållighetsidrottare. STORT TACK! Friskvårdskollen
    2022-04-30 Verifierad kund
    Väldigt bra och trevligt bemötande. Kände ett stort förtroende för Johns kunskap och för simrelaterad skador. Såg också tydliga goda resultat efter behandlingen och rehabövningarna. Kommer absolut fortsätta att gå till John i framtiden.
    Hej Johanna! Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att skriva ett så fint och utförligt omdöme om John och din behandling. Just axlar är ett område som John är extra duktig på, förutom nacke och käke. Hoppas rehabövningarna går bra så du slipper komma tillbaka. Men, finns behovet är både vi och John redo att hjälpa. STORT TACK! Friskvårdskollen
    2022-04-21 Verifierad kund
    Proffsigt. Förklarar vad som är problem. Följer upp. Johan Lind är the one!!
    Hej Johan! Stort tack för ditt fina omdöme, riktigt roligt. Vi försöker vara proffsiga i allt vi gör, och såklart kan vi alltid bli bättre. Men kul att du poängterar det. Att vi följer upp ser vi som en självklarhet. Friskvårdskollen
    2022-04-13 Verifierad kund
    Hade noll förväntningar, kan säga att har haft problem med min fot och knä i ca sju år och hade i princip givit upp. Har provat i princip alla fotinlägg som finns utan goda resultat. Johan undersökte foten och rättade till den samt visade mig några enkla tips och efter tre besök var min fot som ny igen. Kan inte tacka Johan och Friskvårdskollen tillräckligt. Fantastiskt!!
    Alltså Markus, vilket omdöme! Vi blir alldeles tårögda, så roligt att läsa. Tyvärr är det många som får rekommendationen med fotinlägg, utan att riktigt få reda på orsaken till problemen. Många som försöker lösa symtomen kortsiktigt med en quick-fix istället för att fokusera på orsaken. GLAG PÅSK! Friskvårdskollen
    2022-04-11 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande......................................
    Hej Stefan! Stort tack för att du tog dig tid att ge oss detta toppenbetyg :) Bemötande vet vi är av mycket stor betydelse. Extra kul att du lyfter fram just den punkten. TACK! Friskvårdskollen
    2022-04-11 Verifierad kund
    Mycket kunnig och professionell naprapat som identifierade orsaken till mina problem och inte bara behandlade symptomen. Gav mig en tydlig plan på vad jag kan göra för att att slippa problemen framöver.
    Stort tack Magnus för att du tog dig tid att ge oss det utförliga omdömet. Vår ambition är alltid att ge patienten ett tydligt syfte med behandlingarna samt en plan på hur man kan komma tillbaka i träning. Friskvårdskollen
    2022-04-07 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal i fina lokaler
    Tack Hans för ditt fina omdöme! Extra kul att du gillar våra lokaler, vi trivs bra! Friskvårdskollen
    Informativ
    Problem med fot som pronerar
    Trevlig
    Hej Elena! Tack för ditt fina omdöme, jätteskoj! Att han som behandlade dessutom upplevs som trevlig tar vi som ett extra plus :) Önskar dig en fortsatt bra dag. Friskvårdskollen
    2022-04-07 Verifierad kund
    Kroppen känns alltid som ny igen efter ett besök hos Friskvårdskollen!
    Hej Karolina! Vad härligt att höra och stort tack för ditt jättefina omdöme! Lycka till i alla dina framtida marathonlopp!. Friskvårdskollen
    2022-04-05 Verifierad kund
    Bra bemötande förståelse för mitt problem. Har problem med min fot/höfter har fått väldigt bra hjöp för det.
    Hej Britt Marie! Vad kul att höra och stort tack för ditt fina omdöme. Vi märker att det är många som har utmaningar med sina fötter och höfter. Friskvårdskollen
    2022-04-02 Verifierad kund
    Bra mottagande och bra hjälp med fötterna hos Friskvårdskollen.
    Wow! Så roligt att läsa att vi kunnat hjälpa dig och få detta toppenomdöme. Det stärker oss att bli ännu vassare för att kunna hjälpa fler med samma utmaningar. Stort tack! Friskvårdskollen