Friskvårdskollen

Lagerlöfsgatan 1, 112 60 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Friskvårdskollen!

Vi kan hjälpa dig med allt inom naprapati, friskvård, rehabilitering, träning och mycket mer.
Oavsett om du letar efter akut hjälp, eller om du har ett problem som kräver en långsiktig träningsplan så finns vi här för dig. Vill du istället ta din träning till nästa nivå så vet våra legitimerade naprapater precis vilken väg du ska gå. Genom att anpassa träningen specifikt för dig så kan du träna rätt - inte mera!

Går du runt och har ont i rygg, knä, nacke axlar eller liknande. Detta tycker vi är onödigt när hjälpen finns att få hos någon av våra kompetenta naprapater på Friskvårdskollen. Varmt välkommen att höra av dig till oss!

Läs vad 114 kunder tycker om Friskvårdskollen

• 2019-11-13

Elisabeth E skrev om Friskvårdskollen
    Johan trollar bort smärta och spänningar i min stela kropp och ger mig övningar för att bli starkare och smidigare. Läs mer

Filippa S skrev om Friskvårdskollen
    Johan var strålande. Jag gillar verkligen att han förklarar vad han håller på med och varför han gör saker. Det märkes att han är jätteintresserad av sitt jobb och också av sina klienter och gärna vill att problemen ska försvinna. Flaggan i topp m a o. Läs mer
    2019-11-12 Friskvårdskollen svarar Filippa S
    Hej Filippa! Jag vet inte om jag vågar delge Johan detta fantastiska omdöme, han kanske blir odräglig... ;)

Tack så mycket för de fina orden det värmer och att du tog dig tid att dela med dig.

Maria H skrev om Friskvårdskollen
    Mycket trevligt och personligt bemötande samt kunnig personal. Fick bra hjälp med mina besvär - bra behandling och rehab-övningar. Läs mer
    2019-11-12 Friskvårdskollen svarar Maria H
    Tack Maria för att du ger oss ett sånt fint omdöme. Det gläder oss verkligen att du fick en sånt bra bemötande. Detta ger oss styrka att kämpa vidare!

Eva N skrev om Friskvårdskollen
    Hög kompetens, professionellt och vänligt bemötande Läs mer
    2019-11-12 Friskvårdskollen svarar Eva N
    Hej Eva! Så roligt att höra dina ord om din upplevelse. Just ord som professionell och kompetens är några av våra ledord. Att du dessutom känner dig vänligt bemött gör ju inte saken sämre ;) Stort tack!
  • 2019-10-30

Urban A skrev om Friskvårdskollen
    Mycket kompetent personal som lyssnar på dina behov och ser till att du som kund får den bästa lösningen på ditt problem. Kommer att besöka Friskvårdskollen igen:-) Läs mer
    2019-11-01 Friskvårdskollen svarar Urban A
    Hej Urban! Härligt att du är nöjd och gärna vill komma tillbaka. Vår förhoppning är dock att du med vår hjälp snart skall slippa :) Stort tack för det fina omdömet!
  • 2019-10-07

Katarina R skrev om Friskvårdskollen
    Mycket professionellt, kunnigt och vänligt bemötande. Läs mer
    2019-10-09 Friskvårdskollen svarar Katarina R
    Hej Katarina och tack för ditt fina omdöme. Att du just lyfter fram dessa tre egenskaper gällande ditt besök värmer extra. Det är precis så vi vill uppfattas. Stort tack!
  • Karin B

2019-10-05

Karin B skrev om Friskvårdskollen
    Har inte varit på besök än (24okt)
    Men hittills har allt varit ok Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Karin B
    Hej Karin! Vad skönt att höra att vi har skött oss hittills. Jag hoppas verkligen att vi motsvarar dina förväntningar även efter ditt besök! Varmt Välkommen!
  • 2019-10-05

Therese H skrev om Friskvårdskollen
    Var på 60 min konsultation pga långdragna löparrelaterade skador. Har tidigare träffat otaliga fysioterapeuter och naprapater men aldrig nånsin upplevt samma engagemang och kunnighet. Mycket proffsigt bemötande med en helhetssyn. Kan varmt rekommendera. Mvh Therese Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Therese H
    Ett jättestort TACK! för att du tagit dig tid att skriva detta fantastiska omdöme. Det värmer enormt mycket och ger oss massor med energi att förbättra oss lite hela tiden.

Per-Erik R skrev om Friskvårdskollen
    Bra, bemötande.
    Kunnig och seriös.

Inget att klaga på, man får rabatt om man är medlem på gymmet i samma hus. Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Per-Erik R
    Hej Per-Erik! Det gläder oss verkligen mycket att du upplevde oss som kunniga och seriösa samt att du fick ett bra bemötande. Det är jätteviktigt för oss som jobbar i en förtroendebransch. Stort tack för att du tog dig tid att dela din erfarenhet!

Kliniken ligger i gymet hos Actic i Kista på Torshamnsgränd 9.Dit är alla välkomna med sina problem.
  • Johan H

2019-10-03

Johan H skrev om Friskvårdskollen
    Proffsiga och engagerade! Blev bättre med mina problem direkt. Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Johan H
    Tack Johan! Härligt att höra att vi uppfattas som proffsiga och engagerade. Två egenskaper som vi verkligen jobbar hårt med. Stort tack för ditt fina betyg, det värmer!

Marlene W skrev om Friskvårdskollen
    Blev bra bemött och jag fick den hjälp som jag behövde. Kommer fortsätta med fler behandlingar Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Marlene W
    Hej Marlene! Tack för det fina betyget! Härligt att du fick den hjälp du behövde. Ibland kan man ju behöva lite hjälp på traven med att få kroppen att fungera som den skall.

Patrik S skrev om Friskvårdskollen
    Sökte för långvariga problem i ryggslut och ljumsken. Gptt på flera besök. Fått bra övningar att göra. Går på bra behandlingar med lyhörd och kunnig naprapat (Natalie Rec). Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Patrik S
    Hej och tack Patrik för ditt fina omdöme gällande vår kollega Natalie Rec. Vi försöker hela tiden se helheten och ge med övningar för att komma till rätta med de problem som våra patienter söker för. Natalie är just nu på Hawaii och tävlar i Ironman.

Sami N skrev om Friskvårdskollen
    Naprapati 40 min

Ryggbehandling + akupunktur

Fick en tydlig förståelse för min smärta på ett pedagogiskt vis av mitt besök och vad jag kan göra för att motverka den framöver. Läs mer
    2019-10-07 Friskvårdskollen svarar Sami N
    Hej Sami! Tack för ditt fina omdöme och rekommendationen. Jätteroligt att höra att vi fått med dig som patient på ett pedagogiskt sätt. Vi tycker det är mycket viktigt att du som patient får den förståelsen och följer med oss på resan för att bli av med ditt besvär.
  • 2019-09-18

Klara R skrev om Friskvårdskollen
    Smidig bokning, fantastiskt bemötande och behandlingen resulterade i omedelbar förbättring. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-09-18 Friskvårdskollen svarar Klara R
    Hej Klara! Härligt att läsa om ditt omdöme, verkligen inspirerande att höra att du var så nöjd efter ditt besök. Tack för att du tog dig tid till att ge oss feedback!
  • 2019-09-12

Linda H skrev om Friskvårdskollen
    Serviceminded, fick snabbt tid och kunnig naprapat. Läs mer
    2019-09-16 Friskvårdskollen svarar Linda H
    Hej och tack Linda! Härligt att vi kunde hjälpa dig på ett snabbt sätt. Tack för att du tog dig tid att ge oss ditt fina omdöme, det sporrar oss!
  • 2019-09-12

Reza D skrev om Friskvårdskollen
    Duktiga naprapater som hittade roten till min ryggsmärta. Läs mer
    2019-09-16 Friskvårdskollen svarar Reza D
    Hej Reza och tack för ditt fina omdöme. Härligt att vi kommit till bukt med dina problem!
  • 2019-08-30

B M skrev om Friskvårdskollen
    Väldigt bra bemötande och kunnig naprapat. Aningen dyrare än andra, men fick tid samma dag. Läs mer
    2019-09-12 Friskvårdskollen svarar B M
    Hej B-M och tack för ditt fina omdöme! Skönt att höra att du blev bra bemött och att du upplevde den naprapat som du träffade som kunnig. Vi försöker hela tiden se till att de håller sig uppdaterade och utbildade. Därav kanske ett något högre pris än andra.
  • Laila A

2019-08-30

Laila A skrev om Friskvårdskollen
    Fick hjälp med min Halux Valgus och det hjälpte utmärkt! Professionell och trevlig personal med stor kunskap. Läs mer
    2019-09-12 Friskvårdskollen svarar Laila A
    Wow! Så roligt att vi kunde hjälpa dig på ett utmärkt sätt. Stort tack för det översvallande berömmet. Det kommer att framföras till mina kollegor.
  • 2019-08-29

David Y skrev om Friskvårdskollen
    Genomförde Functional bikefit med Marcus Lofjord. Genomgående toppenupplevelse med inställning av cykeln, genomgång av mål och ambitioner med cykeln, genomgång av skador m.m inkl behandling av dessa. Rekommenderas! Läs mer
    2019-09-12 Friskvårdskollen svarar David Y
    Hej David! Stort tack för den fina rekommendationen. Marcus har ett stort engagemang för allt som har med cykling att göra, det i kombination med naprapatens kunskaper om kroppen blir en bra paketlösning. Något som jag tolkar att du fick känna på. :)

Wenche S skrev om Friskvårdskollen
    Jag fick jättebra hjälp med min onda fot och blev väldigt trevligt bemött! Läs mer
    2019-08-29 Friskvårdskollen svarar Wenche S
    Tack Wenche! Bemötandet är självklart en viktig del i behandlingen, det är roligt att du lyfter fram det och är nöjd. Tack för den fina rekommendationen!

Ulla L skrev om Friskvårdskollen
    Naprapat som har löst mitt problem efter första träffen. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-08-29 Friskvårdskollen svarar Ulla L
    Hej Ulla! Så roligt att vi kunnat hitta en lösning så snabbt för ditt problem. Extra roligt att du ger oss ett så högt betyg och är nöjd. Stort tack!

Helena N skrev om Friskvårdskollen
    Naprapat Bra, proffsig och kunnig Läs mer
    2019-08-28 Friskvårdskollen svarar Helena N
    Hej Helena! Vad roligt att du blev nöjd vid ditt senaste besök och stort tack för det fina omdömet.
  • 2019-08-23

Christer B skrev om Friskvårdskollen
    Mycket kunniga naprapater som också ger bra tips på vad som behöver tränas för att undvika problem. Läs mer
    2019-08-26 Friskvårdskollen svarar Christer B
    Tack Christer för fint omdöme och att du upplever oss kompetenta. Kompetens är en av våra hörnpelare tillsammans med bl engagemang.
  • 2019-08-19

Lasse P skrev om Friskvårdskollen
    Fick snabbt tid för behandling,behandlingen var utmärkt Läs mer
    2019-08-20 Friskvårdskollen svarar Lasse P
    Strålande Lasse! Kul att vi kunde hjälpa dig snabbt och att behandlingen motsvarade dina förväntningar. Tack för fint omdöme!
  • 2019-08-14

Anna U skrev om Friskvårdskollen
    Välkomnande, trevliga, tillmötesgående och kunniga! Läs mer
    2019-08-20 Friskvårdskollen svarar Anna U
    Hej Anna, stort tack för det fina omdömet! Full pott värmer och ger oss energi!

Bengt Anders H skrev om Friskvårdskollen
    Jag behövde hjälp av en kiropraktor med min onda axel. Problemet löstes med expertis på ett par veckor, till min stora glädje. Läs mer
    2019-08-21 Friskvårdskollen svarar Bengt Anders H
    Hej Bengt! Vad roligt att vi kunde hjälpa dig enligt dina förväntningar och stort tack för ditt fina betyg. Lycka till framöver!
  • Carolin S

2019-08-12

Carolin S skrev om Friskvårdskollen
    Är återkommande kund hos Johan Lind på Friskvårdskollen. Får alltid trevligt bemötande och snabba svar. Jag har besökt många naprapater och sjukgymnaster tidigare, men återkommer till Friskvårdskollen då jag tycker det ger riktigt bra resultat.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-08-21 Friskvårdskollen svarar Carolin S
    Hej Carolin! Vi blir alldeles varma av ditt översvallande beröm, stort tack! Vi ser till att Johan får ta del av din fina rekommendation och hoppas att han inte blir för mallig! :)

Ewa H skrev om Friskvårdskollen
    Seriösa och kunniga. Tar ens mål på allvar och bästa stället jag varit på för massage och naprapat. Läs mer
    2019-08-21 Friskvårdskollen svarar Ewa H
    Hej Ewa, vad glada vi blir för din fina rekommendation! Vi jobbar varje dag för att bli lite bättre än igår och ditt fina omdöme ger oss massor med energi att fortsätta! Stort tack!

Carin L skrev om Friskvårdskollen
    Har fått behandling av Johan med massage och naprapat. Har alltid fått superbra hjälp och Johan är en fantastisk trevlig och kunnig person som jag gärna rekommenderar. Läs mer
    2019-08-21 Friskvårdskollen svarar Carin L
    Vad roligt att höra! Stort tack för dina rekommendationer. Johan och hans kollegor kämpar varje dag med att ta hand om på bästa sätt. Önskar dig en fortsatt bra dag!
  • Philip Ö

2019-08-10

Philip Ö skrev om Friskvårdskollen
    Tid för behandling av överansträngning och stärkande övningar för att jämna ut vänster och höger sida Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Philip Ö
    Hej Philip! Tack för det fina betyget, hoppas övningarna hjälper dig att bli starkare och snabbare!
  • 2019-08-08

Jan F skrev om Friskvårdskollen
    Hade problem med knät efter marathon, fick massage och råd med övningar som hjälpte. Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Jan F
    Tack för det fina betyget Jan. Förhoppningsvis behöver du inte komma tillbaka till oss igen, men om behov uppstår är vi redo att ta hand om dig!

Kristina G skrev om Friskvårdskollen
    Professionellt bemötande och gott resultat - varje gång! Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Kristina G
    Tack Kristina, så roligt att höra att vi motsvarar dina förväntningar - varje gång. Vi tar ödmjukt emot det fina omdömet.

Johan V skrev om Friskvårdskollen
    Mycket kompetenta och engagerade i sitt bemötande. Efter ha gått till olika naprapater med knät så har jag nu hamnat rätt Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Johan V
    Hej Johan! Att du just nämner kompetens och engagemang i ditt omdöme värmer extra, då det är två av våra viktiga hörnpelare på kliniken. Stort tack för det fina betyget!
  • Patrik A

2019-08-07

Patrik A skrev om Friskvårdskollen
    Jag hade en låsning i ryggen. Natalie hjälpte mig att knåda upp knutorna.
    Jättenöjd :) Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Patrik A
    Hej Patrik, vad skönt att vi fick bukt med din låsning. Vi ser till att Natalie får ta del av ditt fina betyg! Tacka och bockar!
    Patrik A, Friskvårdskollen gillar detta

Ingmar F skrev om Friskvårdskollen
    Jag fick hjälp med rehab av en skadad fot och Friskvårdskollen med Johan i spetsen gjorde ett fantastiskt jobb! Läs mer
    2019-08-12 Friskvårdskollen svarar Ingmar F
    Hej Ingemar! Tackar ödmjukt för det fina omdömet, som vi skickar vidare till Johan. Så kul att höra att vi gjort ett fantastiskt jobb. Det stärker oss att kämpa vidare och bli lite bättre varje dag.
  • 2019-08-05

Per C skrev om Friskvårdskollen
    Rekommenderar alla att ta hjälp av friskvårdskollen! Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Per C
    Hej Per! Så roligt att du rekommenderar oss till alla. Det värmer och sporrar oss att kämpa ännu hårdare.
  • 2019-08-05

Jan K skrev om Friskvårdskollen
    Sökte hjälp för ryggen (typ ryggskott) och mina axlar (stelhet).
    FIck bra och nyttig hjälp. Oerhört kompetent och trevlig personal (Adam).

Dock upplevde jag det som ett problem att de inte är anslutna till försäkringskassan så att jag inte kan få hjälp med del av behandlingen från varken dom eller arbetsgivaren.

Avbröt därför mina besök. Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Jan K
    Hej Jan! Tack för din feedback och input. Kul att du varit så nöjd med oss.

Det stämmer som du skriver att Friskvårdskollen inte är anslutna till Försäkringskassan (Landstinget) då vi är en privat klinik. För oss som små är det svårt att uppfylla alla krav som Landstinget ställer.

Dock kan vi hjälpa till med sk. "fri förebyggande behandling och rehabilitering". Behandling hos naprapat som är avdragsgill för arbetsgivaren och skattefri för den anställde, om avtal finns mellan företaget och oss. Något vi självklart kan hjälpa till med.

Vi kan hjälpa till med de akuta problemen och sedan bistå med en behandlingsplan för att undvika att problem uppstår igen. Lycka till framöver!
  • 2019-08-01

Tudor C skrev om Friskvårdskollen
    Bra bemötande, kunnig, bra förståelse......... Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Tudor C
    Tack Tudor för toppbetyget, vi tar ödmjukt emot din rekommendation av oss!
  • 2019-07-31

Kerstin G skrev om Friskvårdskollen
    Naprapatbehandling och Pronatos.
    Utmärkt bemött och mycket kompetent naprapat, Johan Lind. Har även rekommenderat honom för andra. Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Kerstin G
    Hej Kerstin! Tack för de vänliga orden och roligt att du även fått hjälp av Pronatosmetoden. Vi ser till att Johan får ta del av din fina rekommendation, det kommer sporra honom.
  • 2019-07-31

Lena L skrev om Friskvårdskollen
    Köpte massage, blev trevligt o kunnigt bemött.
    Fick hjälp med mitt problem , har fått det de gånger jag har varit där.

Känner mig välkommen . Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Lena L
    Hej Lena, vad skönt att höra att du har fått den hjälp du velat och att ditt besök motsvarat dina förväntningar. Stort tack för toppenbetyget!
  • Emelie N

2019-07-31

Emelie N skrev om Friskvårdskollen
    Jag fick hjälp med löpstegskorrigering, rehabövningar och massage efter lopp. Alltid superproffsigt bemötande och lyhörd behandling. De har otroligt kunnande om kropp och rörelse! Jag tvekar inte en sekund att rekommendera! Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Emelie N
    Hej Emelie! Stort tack för ditt fina omdöme, det värmer verkligen och gör oss ännu mer sporrade att bli lite bättre varje dag! Glad sommar!
  • 2019-07-29

Annika H skrev om Friskvårdskollen
    Kompetent och trevlig perspnal Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Annika H
    Tack Annika! Full pott... 5/5 tackar vi ödmjukt för.
  • Magnus J

2019-07-29

Magnus J skrev om Friskvårdskollen
    Friskvårdskollen är bäst! De har hjälpt mig att uppnå mina bästa resultat och vara skadefri! Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Magnus J
    Härligt att höra Magnus och stort tack för ditt generösa omdöme! Det är en fröjd att få bidra, med det vi kan, i din träning och tävlande. Stort lycka till framöver!
  • 2019-07-29

Mikael W skrev om Friskvårdskollen
    Jag gick dit för att proaktivt förbättra min styrka för i första hand löpning men även cykling och simning och för att gå igenom kroppen för att se om jag hade några problem som behövde behandlas.

Fick en bra genomgång av min kropp och 3 grundövningar och ett förslag på hur jag skulle träna.

Övningarna kändes lite som om de gav samma program med övningar till de flesta som gick dit. De var bra övningar för att stärka de muskler jag antagligen behövde stärka men det kändes mindre individanpassat än jag förväntat mig.

Väl bemött av Johan som lyssnade och även gjorde en behandling som hjälpte. Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Mikael W
    Hej Mikael! Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett sånt långt omdöme efter ditt besök. Vi tar din upplevelse på största allvar och försöker hela tiden blir lite bättre än igår.
  • 2019-07-27

Fredrik S skrev om Friskvårdskollen
    Naprapatbehandling. Bra behandling, bra tips och jag upplevde inget försök till att sälja på onödiga framtida behandlingar utan uppfattade det som ärliga råd om hur jag borde gå vidare. Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Fredrik S
    Tack Fredrik för högsta betyget i efter dit besök. Extra skönt att du uppfattade oss som ärliga och hade dig som patient i fokus.
  • Karolina F

2019-07-27

Karolina F skrev om Friskvårdskollen
    Gå inte till någon annan än bästa friskvårdskollen! ❤

Gick till ca 5 st kiropraktorer och naprapater under flera år och ingenting hjälpte.

Johan fick bukt på min stela nacke och rygg med mängder av knutar och låsningar.

Johan gav övningar för långsiktiga lösningar och hittade rätt punkter på direkten. Behöver inte längre oroa mig för spänningshuvudvärk eller värk längre 🙏🏼 Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Karolina F
    Oj! Vilket översvallande beröm! Stort tack för de fina orden som vi ödmjukt tar emot. Jättekul att höra att vi lyckats hjälpa dig så bra!
  • 2019-07-26

Kurt F skrev om Friskvårdskollen
    Sökte för ömmande och spända muskler i ländrygg och lår. Fick mycket bra behandling och blev bemött på ett välkomnande och professionellt sätt.
    Högsta betyg. Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Kurt F
    Hej Kurt! Tack för högsta betyg! Det är så viktigt för oss att du känner dig välkomnad och får ett proffsigt bemötande.

Titti F skrev om Friskvårdskollen
    Hade tidigare blivit hjälpt av naprapat på Multicenter i Sandviken, då jag hade en svår låsning i bäckenet.
    Följde sedan honom till Sthlm och Friskvårdskollen.
    Blev lika trevligt bemött där som i Sandviken.
    Kommer att fortsätta besöka Friskvårdskollen lite då och då, eftersom jag bor 20 mil därifrån måste jag planera in mina besök.😊 Läs mer
    2019-08-06 Friskvårdskollen svarar Titti F
    Hej Titti! Tack för att du tagit dig tid att skriva så vänligt om oss. Extra stolta blir vi att du väljer att resa så långt för att få hjälp.

Anita D skrev om Friskvårdskollen
    Bra behandling av kunnig naprapat Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Anita D
    Hej Anita! Härligt att höra, precis som det skall vara. Stort tack för högsta betyg.

Oskar S skrev om Friskvårdskollen
    Blev trevligt och professionellt bemött. 10/10 - rekommenderar! Läs mer
    2019-07-31 Friskvårdskollen svarar Oskar S
    Tack Oskar! Att t o m få 10/10 på en femgradig skala är verkligen inte illa. Vi är jätteglada för ditt fina omdöme, tack!

Lagerlöfsgatan 1, 112 60 Stockholm