Galus Bygg

Galus Bygg

Ring 073-775 45 32 www.galusbygg.com

Jag och mitt team sätter punktlighet, kvalitet och leverans enligt projektbeskrivning i fokus. Jag har över 15 års erfarenhet av byggnation och renovering. Mitt modersmål är polska, men jag pratar bra swinglish :o), så maila mig gärna på engelska eller svengelska. Innehar F-skattsedel och som privatkund har du möjlighet att utnyttja ROT-avdraget. Vårt bolagsnamn är Galus Bygg AB.

41 omdömen om Galus Bygg

T
Skrev om Galus Bygg

I ett år försökte jag få det här företaget att komma och måla huset. Jag började på sommaren 2014. På hösten kom Emil för att titta på arbetet och ge mig en offert. Den kom inte. Jag hörde av mig igen. Då kom en offert på två rader i ett mejl, - fast jag bad om en skriftlig offert. Jag mejlade ett par gånger för att försäkra mig om att allt var med i pengen. Då hade han glömt en del men till slut verkade det bra och jag bad dem komma och börja arbetet i maj. Jag var verkligen ute i god tid! Jodå, Maj skall gå bra. Men...

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Mathias W
Skrev om Galus Bygg

Vi har använt Emil bygg för byggandet av ett garage i lättbetong, putsning av huset samt plattsättning. Emil bygg anställda var punktliga, öppna för diskussionen och arbetade långa dagar. De var väldigt skickliga och prisvärda.

Christina L
Skrev om Galus Bygg

Emil Bygg har totalrenoverat vår nyinköpta trea som var i ursprungsskick från 1992. Allt har löpt fint, badrummet är helt omgjort liksom köket där samtlig utrustning också bytts. Rummen är fräscha med nya golv och nymålade väggar och tak. Emils killar jobbar professionellt och är dessutom trevliga i sitt sätt. Christina L

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Johan P
Skrev om Galus Bygg

Superbra genomförd renovering av vårt gästrum i källaren. Förutom el (separat firma men som Emil synkade med), underarbete, målning av väggar och tak samt lite annat fix, så gjorde de även en platsbyggd bokhylla i sekelskiftesstil. Handfrästa trädetaljer och otroligt snygg finish. Det stämde även av detaljer och ändrade enl önskemål. Trots allt småpill så gick det snabbt och smidigt. Otroligt bra och lätta att ha att göra med, både snickarna och Emil. Finns få anledningar att inte välja dem. Vi har redan anlitat dem för nästa jobb.

Birgitta H
Skrev om Galus Bygg

Jag har fått hjälp med diverse målning och snickerier och är mycket nöjd med det arbete som utfördes. Snabbt och bra. Dom fixar alla problem och är mycket serviceinriktade. Ställer upp på allt som man vill ha utfört. Dessutom är de mycket vänliga och trevliga. Återställer allt som plockats undan pga arbetena som att sätta upp hyllor, tavlor o dylikt.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Bitte G
Skrev om Galus Bygg

Jag fick Emil Bygg rekommenderad av vänner. Jag har anlitat dem ett antal gånger. Senast gällde det en totalrenovering av en lägenhet. Lägenheten var mycket sliten och helt gul av cigarettrök. Emils Bygg fick måla ett antal gånger, tapetsera, sätta nya lister, lägga nya golv och flytta en innervägg. Jag är otroligt nöjd med det arbete, som Emil Bygg utfört. Jag har fått ett mycket trevligt bemötande. Arbetet har genomförts perfekt och mycket snabbt och till rimligt pris. De fåtal gånger, som något behövts rättats till...

Per E
Skrev om Galus Bygg

Renovering av badrum. Anlitade Emil Bygg på personlig rekommendation och är mycket nöjd. Bra första kontakt, fick snabbt offert, inkl från samarbetspartners. Utlovad genomförandetid 2 veckor för renoveringen hölls, vilket är mycket uppskattat av oss när det gäller vårt badrum. Bra kontakt med de hantverkare som genomförde projektet, bra löpande kontakt angående åtgärder och tider, bra samordning utan onödiga ställtider med rörmokare och elektriker, mycket sympatiska och flitigt arbetande killar som genomförde jobbet på ett...

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Staffan H
Skrev om Galus Bygg

Mycket seriöst företag med väldigt duktiga hantverkare. Allt har gått enligt uppgjord plan. Vi är mycket nöjda med slutresultatet. Staffan Hjort

Karl F
Skrev om Galus Bygg

Jag har mycket bra intryck av Emil Bygg.De har hjälpt mig med Snickeri,målning,kakel o klinkers, plattsättning utomhus och diverse annat.Jag har alltid haft en bra dialog med dem och de arbeten som utförts har alltid blivit till belåtenhet.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Ulla-Karin H
Skrev om Galus Bygg

Det gick inte att fyll i denna ruta förra gången. Vi var mycket nöjda med Emils killar, de arbetade snabbt, skickligt och effektivt med att renovera och bygga kök och badrum i vår sommarstuga.Det är några få detaljer kvar att göra. Emil själv var tillmötesgående och tillgänglig, svarade alltid på mobilen. Däremot var killarna slarviga med "röjningen" av utrymmen, allt slängdes huller om buller i soffor och stolar utan att bohaget täcktes över. Det var synd och drog ner betyget en prick! Rekommenderas för övrigt. Med vänlig hälsning Ulla-Karin Hesselgren

Thomas B
Skrev om Galus Bygg

Väl utfört arbete. Klart inom angiven tid och budget. Rekommenderas starkt !

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Petter L
Skrev om Galus Bygg

Jag har kännt Emil och hans gäng länge. Hemma hos oss har det målats, putsats, fin och grov snickrats och en del el arbeten. Bara bra saker att säga. Punktliga, effektiva, innovativa, flexibla, inget tjaffs om något inte blir som tänkt utan bara till att ändra. Det går snabbt och med bra finish, allt till ett rimligt pris. Rekommenderas varmt!

Nils N
Skrev om Galus Bygg

Bra arbtete och det går fort framåt och blir klart i tid.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Thomas W
Skrev om Galus Bygg

Professionella och trevliga, kan varmt rekommendera dem.

Daniel B
Skrev om Galus Bygg

Skickliga hantverkare som kommer på utsatt tid och färdigställer enligt tidplan. Flexibla och snabba utan att tumma på kvalitén, smidiga att samarbeta med och de kom ofta med bra idéer på ändringar och förbättringar.

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Maria S
Skrev om Galus Bygg

Emil Bygg är verkligen att lita på! Emil och hans killar levererar kvalitet till ett rimligt pris, i ett brett spektrum av hantverkstjänster. Vi upplever dem som mycket kunniga, bra att resonera med kring lösningar, bra samarbete (trots språkbarriären,)med ett slutresultat som vi alltid varit nöjda med. Man får också i initieringen både en rimlig tids/kostnadsuppskattning och en ärlig och korrekt information om när i kalendertid arbetet kan påbörjas/vara klart (något som är förvånansvärt ovanligt inom hanverarskrået)....

Petter P
Skrev om Galus Bygg

Ombyggnad/renovering av våtrum: Snabb offert, snabbt genomförande, Snyggt resultat. Håller utlovade tidsramar samt kostnader!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Lars B
Skrev om Galus Bygg

Kan tveklöst rekommenderas. Anlitats för målningsarbeten och ombyggnad av badrum.

Jan Alvar L
Skrev om Galus Bygg

En otroligt professionell firma. De klarade att göra allt jag bad om; nytt innertak, tapetsering, målning, finsnickra fönster, kakling... Allting blev gjort snabbt, effektivt och 100% snyggt! Dessutom var killarna riktigt trevliga. Jag kommer definitivt att anlita Emil Bygg igen. Rekommenderas å de varmaste!!!

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Alexander P
Skrev om Galus Bygg

Extremt pålitliga och professionella, har anlitat dom för jobb i min brf Alexander D

helena p
Skrev om Galus Bygg

Vi har anlitat Emil Bygg vid ett flertal tillfällen de senaste åren. De har bland annat utfört altanbygge, stenläggning, total köksrenovering och vi har blivit supernöjda! De är professionella på alla sätt och vis, kan varmt rekommenderas!

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Lotta H
Skrev om Galus Bygg

Jag rekommenderar varmt Emil Bygg! Fantastisk service, och allt fungerade så smidigt och enkelt. Resultatet var professionellt!

Eva-Lotta H
Skrev om Galus Bygg

Emil Bygg, kan varmt rekomenderas! Dom har utfört byggnadarbeten samt finsnickeri, både i mitt hem samt i min inrednings butik i Upplands Väsby. Punktliga, noggranna och snabba. Vänligen Lotta Hedwall

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Zbigniew G
Skrev om Galus Bygg

Emils byggföretag är ett professionellt företag som gör ett utmärkt hantverksarbete. De har erfarenhet från modern till 1800-talsmiljö, är lyhörda för tidsandan och uppdragsgivarens specialönskemål. De är pålitliga och seriösa. Våra varmaste rekommendationer. Susanna E

Jan Göte B
Skrev om Galus Bygg

EMIL BYGG REKOMMENDERAS Å DET VARMASTE. Jag har anlitat Emil Bygg vid 3 olika tillfällen och alltid varit lika nöjd. Man skall ha förtroende för sin hantverkare sa "Arga snickarn" och det får man verkligen för Emil och hans team. Själv är jag "fritidshantverkare" så Emil och hans team anlitar jag för de svåra och tunga jobben, sedan färdigställer jag vissa delar själv. Kallar sedan tillbaka Emil för slutfinish, typ Klinker och Kakling. Emil är också bra att rådgöra med när det gäller tillvägagångssätt (hur gör jag bäst...).

Björn W gillar detta
Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Jessica P
Skrev om Galus Bygg

Anlitade Emil Bygg för att kakla om i köket, byta bänkskiva, diskho, ugn och spishäll. Otroligt hjälpsamma, arbetet utfördes effektivt och noggrant. Supernöjd med resultatet. Ger mina allra bästa rekommendationer.

Michael J
Skrev om Galus Bygg

Vi har anlitat Emil Bygg både privat och till bostadsrättsföreningen flera gånger under två års tid. Dom hjälper till med i stort sett allt. Inget jobb är för litet, för svårt eller besvärligt. Dom har lagt in nya golv i alla rum, målat och tapetserat. Byggt nytt kök och hall med värmegolv. Trots att vi endast har anlitat dom på löpande räkning, så har dom varit super effektiva. Man får mycket jobb för pengarna. Har ännu inte hittat svenska hantverkare med den effektiviteten och noggrannheten. Dom lämnar jobbet som om dom...

DM TAK
4.6/5 i betyg av 191 omdömen 4.6 av 191 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Nino H
Skrev om Galus Bygg

Duktiga, snabba och prisvärda. Rekommenderas varmt!

Jörgen J
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emil Bygg vid renovering av vårt hus. Det arbete som utfördes var byggnation av nytt kök, vardagsrum, riva väggar, med installation av avbärarbalk, toalettrenovering, nya trapphus, ny terrass. Renoveringen var prisvärd, klar på utsatt tid med hög kvalitet. Killarna var punktliga, pålitliga. Emil själv kom med förslag på lösningar vid problem som vi stötte på med el, rördragning, layout mm. Jag kommer själv att anlita Emil och hans gäng i framtiden och rekommenderar dom varmt.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Pierre S
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emil Bygg för att lägga om ett komplett tak samt rivning. Dom har gjort ett mycket bra jobb. Jag tog in ett par olika offerter och dom ligger bra prismässigt, håller tidsschemat, lyhörda för förändringar men framför allt kunniga och håller hög kvalitet.

Martin N
Skrev om Galus Bygg

Bra byggare som vet vad de gör. Kostnadseffektiva, pålitliga och dessutom personliga. Emil och hans gäng har renoverat badrum och tvättstuga, byggt altan, kaklat kök och fixat iordning verandan. Och jag ringer säkert snart igen.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Björn S
Skrev om Galus Bygg

Vi har anlitat Emil vid flera tillfällen vid renoveringen av vår villa. Emil har hjälpt till med bland annat putsning av fasad, innerväggar, spackling, klinkers m.m. Framförallt är Emil och hans medarbetare pålitliga, duktiga och nogranna.

Anders R
Skrev om Galus Bygg

Duktig, pålitlig, mångkunnig, prisvärd, trevlig!

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Hasse F
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emil flera gånger, för husmålning, snickerier med mera. De har alltid hållit hög kvalitet och gjort det de lovat i tid. Jag kan utan att tveka rekommendera Emil.

Olle L
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emil vid många tillfällen och har alltid varit mycket nöjd. Dom är kunniga och effektiva och kommer gärna med kreativa förslag på lösningar av problem som uppstår. Det har alltid varit välgjort och klart i tid. Jag kan verkligen rekommendera Emil.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 257 omdömen 4.7 av 257 omdömen

Niklas L
Skrev om Galus Bygg

Vi har anlitat Emil vid två tillfällen. Han har byggt en bod, en stor bod - 35 kvm, ett lösvirkesbygge på vår tomt och det blev jättebra! I tid, inget trassel! Sen har han också målat om vårt hus - även där - snabbt, välgjort och inget trassel. Jag rekommenderar Emil å det varmaste!

Åsa N
Skrev om Galus Bygg

Första gången jag anlitade Emil Bygg var för att lägga in trägolv i lägenheten, andra gången för att kakla köket i samma lägenhet. De är mycket professionella. De föreslår alternativa (billigare och/eller bättre) lösningar, håller tider och budget och är dessutom trevliga att ha med att göra. Jag känner andra som har anlitat dem (till både större och mindre arbeten) och som är minst lika nöjda som jag.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Robert B
Skrev om Galus Bygg

La linoleummatta och Marmoleumplattor i hall och kök i en lägenhet i Fruängen. Proffsigt, i tid och inga problem överhuvudtaget. Kan rekommendera varmt.

Martina B
Skrev om Galus Bygg

Vi har anlitat Emil vid minst 5 olika tillfällen och alltid varit supernöjda. Emil och hans team är professionella i sitt bemötande, passade tider, höll sig inom budgeten och kom med många bra förslag till justeringar för att förbättra slutresultatet. Vi har anlitat Emil Bygg för att tapetsera, måla om, bygga isolerad friggebod, lägga stengolv med värmeslingor, bygga 90 kvm träaltan samt murningsarbeten av diverse murar i trädgården. Alltid leverans som överträffar förväntningarna. Jag kan verkligen rekommendera Emil Bygg och har många nöjda vänner och grannar som anlitat Emil och hans team.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Emma A
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emils firma när vi flyttade till nytt renorveringsobjekt. Vi målade om, la nytt golv och lite annat finsnickeri. Jag blev helnöjd och lägenheten blev tipptopp på bara 2 veckor! Kan verkligen rekommenderas!

Björn W
Skrev om Galus Bygg

Jag har anlitat Emil och hans killar vid två olika renoveringar, i båda fallen har de utfört jobbet med stor noggrannhet och bra resultat till ett vettigt pris. Extra plus för Emils sätt att alltid stämma av eventuella förändringar och tillägg med goda rekommendationer på lösningar. Rekommenderas!

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen