Galus Bygg

Lötsjövägen 79, 174 43 Sundbyberg — Visa karta

Jag och mitt team sätter punktlighet, kvalitet och leverans enligt projektbeskrivning i fokus. Jag har över 15 års erfarenhet av byggnation och renovering.
Mitt modersmål är polska, men jag pratar bra swinglish :o), så maila mig gärna på engelska eller svengelska. Innehar F-skattsedel och som privatkund har du möjlighet att utnyttja ROT-avdraget. Vårt bolagsnamn är Galus Bygg AB.
Box 6088, 17106, Solna
Mälarvikens Tak & Bygg
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Byggföretag nära Galus Bygg:

Sturegatan 23, SUNDBYBERG
Vi är specialisten på badrumsrenoveringar och köksrenoveringar och har lång erfa... Läs mer ›
Carl Fredrik C:
Har använt en hel del olika entreprenadfirmor tidigare, och Darek med hans team överträffade all förväntan och tog stor ära i sitt arbete oc...

Annedalsvägen 73, Bromma
Annedal Bygg och Badrum står till tjänst vid renovering och nybyggen samt el, rö... Läs mer ›
Mats H:
Bra bemötande ifrån början till slut. Lätt att gå igenom om vad som ska göras. Enkelt att mötas upp under arbetets gång för att dubbelk...

Karlsbodavägen 15A, BROMMA
Vi har rollen som totalentreprenör och har en lång historia med många lyckade pr... Läs mer ›
Karin G:
Entreprenadhuset har genomgående gjort ett fantastiskt arbete i vår totalrenovering. Tillgänglighet, förtroende, engagemang och skicklighet ...

Östervägen 6, SOLNA
Här möts ni alltid av kompetent och serviceinriktad personal med lång erfarenhet... Läs mer ›
Jan V:
Mycket nöjd med proffsigt & engagerat bemötande. Vi helrenoverade både badrum & gästtoalett. Arbetsledare tillgänglig under hela renoverin...

Läs vad 41 kunder tycker om Galus Bygg

• T
    T skrev om Galus Bygg
    I ett år försökte jag få det här företaget att komma och måla huset. Jag började på sommaren 2014. På hösten kom Emil för att titta på arbetet och ge mig en offert. Den kom inte. Jag hörde av mig igen. Då kom en offert på två rader i ett mejl, - fast jag bad om en skriftlig offert. Jag mejlade ett par gånger för att försäkra mig om att allt var med i pengen. Då hade han glömt en del men till slut verkade det bra och jag bad dem komma och börja arbetet i maj. Jag var verkligen ute i god tid!

Jodå, Maj skall gå bra. Men när det närmar sig hör jag inget. Hör av mig igen. Men nej, det regnar för mycket. Han skall höra av sig. Jag undrar om jag kan lita på att han verkligen kommer. Jodå, det kan jag. Då litar jag på honom och slutar ta in offerter. Emil ska ju komma. Det har han lovat efter lång framförhållning.

Men sen regnar det för mycket igen. Alla mina grannar målar om. Men inte jag. Just hos mig regnar det för mycket. I slutet på sommaren skriver jag. Ringer. Inget svar från den firman inte... Så mycket för Emils löfte.

Nu är det slutet på September. Jag får inte huset målat för jag litade på Emil. Så dumt av mig! Nästa år måste det göras. Då har rotavdraget sänkts. Emils har kostat mig ungefär 15000 kronor. Och då har han inte ens gjort något.
  • Mathias W
    Mathias W skrev om Galus Bygg
    Vi har använt Emil bygg för byggandet av ett garage i lättbetong, putsning av huset samt plattsättning. Emil bygg anställda var punktliga, öppna för diskussionen och arbetade långa dagar. De var väldigt skickliga och prisvärda.
  • Christina L
    Christina L skrev om Galus Bygg
    Emil Bygg har totalrenoverat vår nyinköpta trea som var i ursprungsskick från 1992. Allt har löpt fint, badrummet är helt omgjort liksom köket där samtlig utrustning också bytts. Rummen är fräscha med nya golv och nymålade väggar och tak. Emils killar jobbar professionellt och är dessutom trevliga i sitt sätt. Christina L
  • Johan P
    Johan P skrev om Galus Bygg
    Superbra genomförd renovering av vårt gästrum i källaren. Förutom el (separat firma men som Emil synkade med), underarbete, målning av väggar och tak samt lite annat fix, så gjorde de även en platsbyggd bokhylla i sekelskiftesstil. Handfrästa trädetaljer och otroligt snygg finish. Det stämde även av detaljer och ändrade enl önskemål.

Trots allt småpill så gick det snabbt och smidigt. Otroligt bra och lätta att ha att göra med, både snickarna och Emil. Finns få anledningar att inte välja dem. Vi har redan anlitat dem för nästa jobb.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Galus Bygg
    Jag har fått hjälp med diverse målning och snickerier och är mycket nöjd med det arbete som utfördes. Snabbt och bra. Dom fixar alla problem och är mycket serviceinriktade. Ställer upp
    på allt som man vill ha utfört.
    Dessutom är de mycket vänliga och trevliga.
    Återställer allt som plockats undan pga arbetena som att sätta upp hyllor, tavlor o dylikt.
  • Bitte G
    Bitte G skrev om Galus Bygg
    Jag fick Emil Bygg rekommenderad av vänner. Jag har anlitat dem ett antal gånger. Senast gällde det en totalrenovering av en lägenhet. Lägenheten var mycket sliten och helt gul av cigarettrök. Emils Bygg fick måla ett antal gånger, tapetsera, sätta nya lister, lägga nya golv och flytta en innervägg.
    Jag är otroligt nöjd med det arbete, som Emil Bygg utfört. Jag har fått ett mycket trevligt bemötande. Arbetet har genomförts perfekt och mycket snabbt och till rimligt pris. De fåtal gånger, som något behövts rättats till har Emils Bygg ställt upp på kort tid. Jag kommer att anlita Emil Bygg flera gånger och jag kommer att rekommendera företaget till vänner och bekanta
  • Per E
    Per E skrev om Galus Bygg
    Renovering av badrum. Anlitade Emil Bygg på personlig rekommendation och är mycket nöjd. Bra första kontakt, fick snabbt offert, inkl från samarbetspartners. Utlovad genomförandetid 2 veckor för renoveringen hölls, vilket är mycket uppskattat av oss när det gäller vårt badrum. Bra kontakt med de hantverkare som genomförde projektet, bra löpande kontakt angående åtgärder och tider, bra samordning utan onödiga ställtider med rörmokare och elektriker, mycket sympatiska och flitigt arbetande killar som genomförde jobbet på ett professionellt sätt. Sä'rskilt uppskattat att de löpande städade efter sig och tog hand om avfall. Arbetsspråk i det dagliga engelska, vilket fungerade bra. Fakturan stämde väl med offerten och alla inköp redovisades noggrant. Vi har bara gott att säga om Emil Byggs jobb hos oss och rekommenderar dem varmt för badrumsrenoveringar, de är förmodligen duktiga på många andra jobb också. Per Enocson, Lidingö
  • Staffan H
    Staffan H skrev om Galus Bygg
    Mycket seriöst företag med väldigt duktiga hantverkare. Allt har gått enligt uppgjord plan. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    Staffan Hjort
  • Karl F
    Karl F skrev om Galus Bygg
    Jag har mycket bra intryck av Emil Bygg.De har hjälpt mig med Snickeri,målning,kakel o klinkers, plattsättning utomhus och diverse annat.Jag har alltid haft en bra dialog med dem och de arbeten som utförts har alltid blivit till belåtenhet.
  • Ulla-Karin H
    Ulla-Karin H skrev om Galus Bygg
    Det gick inte att fyll i denna ruta förra gången.

Vi var mycket nöjda med Emils killar, de arbetade snabbt, skickligt och effektivt med att renovera och bygga kök och badrum i vår sommarstuga.Det är några få detaljer kvar att göra.
    Emil själv var tillmötesgående och tillgänglig, svarade alltid på mobilen.
    Däremot var killarna slarviga med "röjningen" av utrymmen, allt slängdes huller om buller i soffor och stolar utan att bohaget täcktes över. Det var synd och drog ner betyget en prick! Rekommenderas för övrigt.

Med vänlig hälsning
    Ulla-Karin Hesselgren
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Galus Bygg
    Väl utfört arbete. Klart inom angiven tid och budget. Rekommenderas starkt !
  • Petter L
    Petter L skrev om Galus Bygg
    Jag har kännt Emil och hans gäng länge. Hemma hos oss har det målats, putsats, fin och grov snickrats och en del el arbeten. Bara bra saker att säga. Punktliga, effektiva, innovativa, flexibla, inget tjaffs om något inte blir som tänkt utan bara till att ändra. Det går snabbt och med bra finish, allt till ett rimligt pris. Rekommenderas varmt!
  • Nils N
    Nils N skrev om Galus Bygg
    Bra arbtete och det går fort framåt och blir klart i tid.
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Galus Bygg
    Professionella och trevliga, kan varmt rekommendera dem.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Galus Bygg
    Skickliga hantverkare som kommer på utsatt tid och färdigställer enligt tidplan. Flexibla och snabba utan att tumma på kvalitén, smidiga att samarbeta med och de kom ofta med bra idéer på ändringar och förbättringar.
  • Maria S
    Maria S skrev om Galus Bygg
    Emil Bygg är verkligen att lita på!

Emil och hans killar levererar kvalitet till ett rimligt pris, i ett brett spektrum av hantverkstjänster. Vi upplever dem som mycket kunniga, bra att resonera med kring lösningar, bra samarbete (trots språkbarriären,)med ett slutresultat som vi alltid varit nöjda med.

Man får också i initieringen både en rimlig tids/kostnadsuppskattning och en ärlig och korrekt information om när i kalendertid arbetet kan påbörjas/vara klart (något som är förvånansvärt ovanligt inom hanverarskrået).

Den enda anledningen till att inte rekommendera dem skulle varaatt de då får ännu fler kunder och mindre tid för att hjälpa oss :-)
  • Petter P
    Petter P skrev om Galus Bygg
    Ombyggnad/renovering av våtrum: Snabb offert, snabbt genomförande, Snyggt resultat. Håller utlovade tidsramar samt kostnader!
  • Lars B
    Lars B skrev om Galus Bygg
    Kan tveklöst rekommenderas. Anlitats för målningsarbeten och ombyggnad av badrum.
  • Jan Alvar L
    Jan Alvar L skrev om Galus Bygg
    En otroligt professionell firma. De klarade att göra allt jag bad om; nytt innertak, tapetsering, målning, finsnickra fönster, kakling... Allting blev gjort snabbt, effektivt och 100% snyggt! Dessutom var killarna riktigt trevliga. Jag kommer definitivt att anlita Emil Bygg igen. Rekommenderas å de varmaste!!!
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Galus Bygg
    Extremt pålitliga och professionella, har anlitat dom för jobb i min brf

Alexander D
  • helena p
    helena p skrev om Galus Bygg
    Vi har anlitat Emil Bygg vid ett flertal tillfällen de senaste åren. De har bland annat utfört altanbygge, stenläggning, total köksrenovering och vi har blivit supernöjda! De är professionella på alla sätt och vis, kan varmt rekommenderas!
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Galus Bygg
    Jag rekommenderar varmt Emil Bygg! Fantastisk service, och allt fungerade så smidigt och enkelt. Resultatet var professionellt!
  • Eva-Lotta H
    Eva-Lotta H skrev om Galus Bygg
    Emil Bygg, kan varmt rekomenderas!
    Dom har utfört byggnadarbeten samt finsnickeri, både i mitt hem samt i min inrednings butik i Upplands Väsby.

Punktliga, noggranna och snabba.
    Vänligen Lotta Hedwall
  • Zbigniew G
    Zbigniew G skrev om Galus Bygg
    Emils byggföretag är ett professionellt företag som gör ett utmärkt hantverksarbete. De har erfarenhet från modern till 1800-talsmiljö, är lyhörda för tidsandan och uppdragsgivarens specialönskemål. De är pålitliga och seriösa. Våra varmaste rekommendationer.
    Susanna E
  • Jan B
    Jan B skrev om Galus Bygg
    EMIL BYGG REKOMMENDERAS Å DET VARMASTE.
    Jag har anlitat Emil Bygg vid 3 olika tillfällen och alltid varit lika nöjd.
    Man skall ha förtroende för sin hantverkare sa "Arga snickarn" och det får man verkligen för Emil och hans team.
    Själv är jag "fritidshantverkare" så Emil och hans team anlitar jag för de svåra och tunga jobben, sedan färdigställer jag vissa delar själv. Kallar sedan tillbaka Emil för slutfinish, typ Klinker och Kakling.
    Emil är också bra att rådgöra med när det gäller tillvägagångssätt (hur gör jag bäst...).
    Björn W gillar detta
  • Jessica P
    Jessica P skrev om Galus Bygg
    Anlitade Emil Bygg för att kakla om i köket, byta bänkskiva, diskho, ugn och spishäll. Otroligt hjälpsamma, arbetet utfördes effektivt och noggrant. Supernöjd med resultatet. Ger mina allra bästa rekommendationer.
  • Michael J
    Michael J skrev om Galus Bygg
    Vi har anlitat Emil Bygg både privat och till bostadsrättsföreningen flera gånger under två års tid. Dom hjälper till med i stort sett allt. Inget jobb är för litet, för svårt eller besvärligt. Dom har lagt in nya golv i alla rum, målat och tapetserat. Byggt nytt kök och hall med värmegolv. Trots att vi endast har anlitat dom på löpande räkning, så har dom varit super effektiva. Man får mycket jobb för pengarna. Har ännu inte hittat svenska hantverkare med den effektiviteten och noggrannheten. Dom lämnar jobbet som om dom gjort det i sitt eget hem, utan genvägar och slarv. Jag kommer garanterat att använda dom nästa gång det är dags att bygga om, bygga nytt eller renovera.
  • Nino H
    Nino H skrev om Galus Bygg
    Duktiga, snabba och prisvärda. Rekommenderas varmt!
  • Jörgen J
    Jörgen J skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emil Bygg vid renovering av vårt hus. Det arbete som utfördes var byggnation av nytt kök, vardagsrum, riva väggar, med installation av avbärarbalk, toalettrenovering, nya trapphus, ny terrass.
    Renoveringen var prisvärd, klar på utsatt tid med hög kvalitet. Killarna var punktliga, pålitliga. Emil själv kom med förslag på lösningar vid problem som vi stötte på med el, rördragning, layout mm.
    Jag kommer själv att anlita Emil och hans gäng i framtiden och rekommenderar dom varmt.
  • Pierre S
    Pierre S skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emil Bygg för att lägga om ett komplett tak samt rivning. Dom har gjort ett mycket bra jobb. Jag tog in ett par olika offerter och dom ligger bra prismässigt, håller tidsschemat, lyhörda för förändringar men framför allt kunniga och håller hög kvalitet.
  • Martin N
    Martin N skrev om Galus Bygg
    Bra byggare som vet vad de gör. Kostnadseffektiva, pålitliga och dessutom personliga. Emil och hans gäng har renoverat badrum och tvättstuga, byggt altan, kaklat kök och fixat iordning verandan. Och jag ringer säkert snart igen.
  • Björn S
    Björn S skrev om Galus Bygg
    Vi har anlitat Emil vid flera tillfällen vid renoveringen av vår villa. Emil har hjälpt till med bland annat putsning av fasad, innerväggar, spackling, klinkers m.m. Framförallt är Emil och hans medarbetare pålitliga, duktiga och nogranna.
  • Anders R
    Anders R skrev om Galus Bygg
    Duktig, pålitlig, mångkunnig, prisvärd, trevlig!
  • Hasse F
    Hasse F skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emil flera gånger, för husmålning, snickerier med mera. De har alltid hållit hög kvalitet och gjort det de lovat i tid. Jag kan utan att tveka rekommendera Emil.
  • Olle L
    Olle L skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emil vid många tillfällen och har alltid varit mycket nöjd. Dom är kunniga och effektiva och kommer gärna med kreativa förslag på lösningar av problem som uppstår. Det har alltid varit välgjort och klart i tid. Jag kan verkligen rekommendera Emil.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Galus Bygg
    Vi har anlitat Emil vid två tillfällen. Han har byggt en bod, en stor bod - 35 kvm, ett lösvirkesbygge på vår tomt och det blev jättebra! I tid, inget trassel! Sen har han också målat om vårt hus - även där - snabbt, välgjort och inget trassel. Jag rekommenderar Emil å det varmaste!
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Galus Bygg
    Första gången jag anlitade Emil Bygg var för att lägga in trägolv i lägenheten, andra gången för att kakla köket i samma lägenhet. De är mycket professionella. De föreslår alternativa (billigare och/eller bättre) lösningar, håller tider och budget och är dessutom trevliga att ha med att göra. Jag känner andra som har anlitat dem (till både större och mindre arbeten) och som är minst lika nöjda som jag.
  • Robert B
    Robert B skrev om Galus Bygg
    La linoleummatta och Marmoleumplattor i hall och kök i en lägenhet i Fruängen. Proffsigt, i tid och inga problem överhuvudtaget. Kan rekommendera varmt.
  • Martina B
    Martina B skrev om Galus Bygg
    Vi har anlitat Emil vid minst 5 olika tillfällen och alltid varit supernöjda. Emil och hans team är professionella i sitt bemötande, passade tider, höll sig inom budgeten och kom med många bra förslag till justeringar för att förbättra slutresultatet.
    Vi har anlitat Emil Bygg för att tapetsera, måla om, bygga isolerad friggebod, lägga stengolv med värmeslingor, bygga 90 kvm träaltan samt murningsarbeten av diverse murar i trädgården. Alltid leverans som överträffar förväntningarna. Jag kan verkligen rekommendera Emil Bygg och har många nöjda vänner och grannar som anlitat Emil och hans team.
  • Emma A
    Emma A skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emils firma när vi flyttade till nytt renorveringsobjekt. Vi målade om, la nytt golv och lite annat finsnickeri. Jag blev helnöjd och lägenheten blev tipptopp på bara 2 veckor! Kan verkligen rekommenderas!
  • Björn W
    Björn W skrev om Galus Bygg
    Jag har anlitat Emil och hans killar vid två olika renoveringar, i båda fallen har de utfört jobbet med stor noggrannhet och bra resultat till ett vettigt pris. Extra plus för Emils sätt att alltid stämma av eventuella förändringar och tillägg med goda rekommendationer på lösningar.
    Rekommenderas!

Lötsjövägen 79, 174 43 Sundbyberg