Gamla Stans Kiropraktik

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Gamla Stans Kiropraktik!

Här hjälper vi dig att bygga upp ditt nervsystem så att du kan göra de saker du älskar i livet utan oro, smärta eller ohälsa. Nervsystemet - hjärna, ryggrad och nerver - kontrollerar, styr och sköter alla funktioner i kroppen och smärta eller besvär beror ofta på att något i nervsystemet inte riktigt är som det ska.

Genom att diagnostisera väl och hitta roten till problemen kan vi lägga en behandlingsplan där vi behandlar orsaken till smärtan, snarare än symptomen. Som kiropraktorer arbetar vi även i förebyggande syfte och kan hjälpa dig att stärka ditt nervsystem så att framtida besvär kan undvikas. Vi anpassar alltid vår behandling efter dig och dina behov.

Hos oss kan du även få mjukdelsbehandling som massage eller akupunktur.
Mån: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 125 kunder tycker om Gamla Stans Kiropraktik

• 2020-07-09

Adele R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    oerhört kompetenta & profesionella. lyhörda och bra uppföljning, mkt bra hjälp med att hjälpa till med kontakter när man är ute o reser för bästa resultat. oerhört nöjd! Läs mer

Morgan K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kiropraktik.väldigt proffsigt.ja väldigt mycket.Snabb o bra behandling som har hjälpt mig Läs mer

Peter H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Grym behandling av min tennisarmbåge, nu kan jag lira igen! Läs mer

Agneta N skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag sökte hjälp för mina ryggbesvär. Jag blev trevligt och professionellt bemött och upplevde att den behandlande kiropraktorn har gedigna kunskaper i sitt yrke. Resultatet var över förväntan och jag är numera fri från smärtor i ryggen. Läs mer

Madeleine A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kom dit och hade otroligt ont i nacke och skulderblad.
    Har träffat en gud. Innan var det ingen som vågade eller ville ta hand om min rygg efter att ha stelopererat ländryggen.
    Mats har hjälpt mig att bli en ny människa och kan nu röra mig på ett helt nytt sätt. Vi har inte gått i mål ännu men nästan. Läs mer

Anna H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Trevligt bemötande i fräscha lokaler. Snabb och professionell hjälp. Jag har redan rekommenderat Mats vidare till vänner. Läs mer

Benny K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mats Flodin med sin positiva inställning och stora engagemang för att förbättra människors hälsa. Mats är en utmärkt och professionell kiropraktor. Alla med rygg och ledbesvär bör testa hans rekommenderade behandling. /Benny Karlsson Läs mer

Jeanette L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Min upplevelse av besök hos kiropraktorn i Gamla Stan har bara varit positivt. Noggrann undersökning, upplever att det finns mycket kompetens skicklighet. Mycket bra bemötande. Läs mer
  • Bertil W

2020-07-07

Bertil W skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mycket bra bemötande och otroligt kompetenta människor som utför mindre och större mirakel varje dag. Ångrar bara en sak att jag inte träffade på dessa kiropraktorer tidigare Läs mer

Ammi S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Otroligt kompetent, lyhörd och mycket trevligt bemötande.
    Min rygg har blivit minst 20 år "yngre"! Läs mer

Annika S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag bokade tid pga ryggsmärtor, och de kunde ta emot mig snabbt och gav mig en del bra information.

Dock upplevde jag dem som lite för "på" och väldigt angelägna att sälja flera sessioner på en gång till höga priser. Det fanns inte mycket betänketid, utan istället skrämselpropaganda kring vad som skulle hända med min kropp om jag inte köpte deras paketbehandlingar.

Så jag valde istället en annan kiropraktor, som jag går till vid behov, där jag får intrycket att fokus inte ligger lika mycket på sälj. Läs mer
  • Birgitta O

2020-07-07

Birgitta O skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Sökte för ond rygg. Fick tips om mottagningen av en kompis. Jag blev mycket väl bemött. Jag hade inte så stora förväntningar pga mina åldersbetingade besvär. Men fick en helt annan uppfattning. Fick en mycket bra behandling. Blev mycket bra informerad om mina besvär med god pedagogik. Fick mindre smärta. Jag är mycket nöjd och kan rekommendera denna mottagning. Läs mer

Carina L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Har fått hjälp med mina problem och blivit väl bemött. Läs mer

Lars H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Proffsigt och frisk i handleden Läs mer

Jasmina T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Har senaste halvåret fått behandling av Mats Frodin som har hjälpt mig enormt med min psykiska hälsa och stress. Har alla gånger sedan första besöket blivit väl bemött och de har levt upp till över mina förväntningar. Läs mer

Dragana Sevo L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Behandling av kiropraktorn som hjälpte mig jättemycket! Blev jättebra bemött med kunskap och förståelse! Läs mer

Johanna D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag fick ett mycket professionellt och vänligt mottagande. Första gången jag uppsökte Gamla Stans Kiropraktik hade jag en låsning i ryggen som jag omedelbart fick mycket bra hjälp med.
    Jag fick också tips om bra övningar att utföra hemma.
    Jag kan verkligen rekommendera Gamla Stans Kiropraktik. Läs mer

Lars K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Enbart positiva känslor i allt Läs mer

Sanni L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har blivit bemött av en väldig engagerad kiropraktor som kan sin sak. Under första besöket kartlägger kiropraktorn kundens situation och anpassar behandlingen utifrån kundens behov. Fick även bra tips hur man kan själv förebygga och behandla sina besvär. Har varit jättenöjd efter varje besök. Läs mer

Brita S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått omfattande Kiropraktorbehandling och uppskattar verkligen Gamla Stans Kiropraktik och Tukka som kiropraktor. Har fått suveräna behandlingar som hjälpt kroppen att läka efter skador och inflammation. Jag hade höga förväntningar innan eftersom jag blev rekommenderad Företaget och det levde minst sagt upp till dessa. Totala upplevelsen får högsta betyg av mig. Läs mer
  • 2020-07-04

Anna-lena J skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Ont i ryggen, blev väl bemött och behandlad på ett proffsigt och trevligt sätt. Mycket pedagiskt kunde hen förklara orsaken till smärtan och vad som måste göras.
    Tyvärr för dyrt så jag kyunde inte gå tillbaka. Läs mer
  • 2020-07-03

Ann-charlotte N skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Långvariga rygg/höft/ben-problem. Mkt fint bemötande och förtroendeingivande vid ”diagnos”. Behandlingsplan långsiktigt, mkt uppskattat! Kände mig helt trygg vid behandlingar. Kändes långsamt bättre, men sedan dök ett annat bekymmer upp så behandlingen pausades. Och sen kom Corona..... men jag har fortsatt lite mindre ont än innan. Kommer gärna att boka återbesök igen om det skulle bli värre, och när coronarisken är mindre. Läs mer
  • 2020-07-03

Mårten B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Inger H

2020-07-03

Inger H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med behandling mot min yrsel. Jag har fått utmärkt bemötande och är mycket nöjd. Önskat resultat uppnåddes och det känns som en trygghet att de finns om jag får motsvarande symtom. Läs mer
  • 2020-07-02

Dragan T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Köpte paket på 20 besök.
    Bemötande var utmärkt.
    Förväntningarna uppfylldes mestadels under alla besök.
    Matts kändes stressad, dubbelbokad vid ett par gånger, det blev 5 minuters besök och då kändes det som att man inte blev 100% genomgången. Sedan saknar jag feed back på hur behandlingen utvecklas från Matts sida eftersom jag fotograferades hur sned jag var fick aldrig se hur det blev efter alla behandlingar. För övrigt så är jag mycket nöjd med behandlingarna och med Matts. Läs mer
  • 2020-07-02

Linnea M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mats är fantastisk. Skicklig och supertrevlig. Läs mer
  • 2018-10-30

Isabel A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Rekommenderar ej andra att gå hit. Besökte Gamla stans kiropraktik (som visade sig vara något av en klåpare) när jag hade fått nackspärr som gjorde ont och inte gav med sig. Första besöket gick bra, han knäckte några kotor och bokade ett återbesök veckan därpå. När jag kom tillbaka gjorde de en koll och satte sig sedan ned och sade att jag hade en allvarlig diskskada i nacken. Blev såklart orolig av detta alarmerande besked. De sa "det är allvarligt men vi har en lösning". Hans lösning var ett färdigt paket på 12 besök inklusive föreläsningar inom kiropraktik. Detta paket kostade 6000 kr. Jag började då ana ugglor i mossen. Det gick inte att boka enstaka behandlingar och se hur besvären artade sig. Jag tackade självklart nej till detta paket och gick istället till sjukhuset och besökte en allmänläkare. Allmänläkaren gjorde en undersökning och sa att jag inte behövde vara orolig, att det inte alls rörde sig om en allvarlig diskskada utan om muskelspänningar osv. Om jag ville besöka en kiropraktor kunde jag göra det via landstinget med högkostnadsskydd. Vill lämna denna recension då jag tycker att det är oetiskt och oprofessionellt att skrämma upp patienter med felaktiga och överdrivna diagnoser för att pracka på dem ett 6000 kronors-paket med onödiga behandlingar. Läs mer
    2018-11-22 Tuukka K svarar Isabel A
    Hej Isabel,

Tack för din feedback.

Eftersom det var 7 månader sedan ditt besök var vi tvungna att gå igenom din journal.

Nackspärr är kroppens varningstecken på att något inte är som det ska och muskelspänning är ett av de sekundära symptomen. Den bakomliggande problematiken som orsakar nackspärren har vanligtvis pågått under en längre tid speciellt när strålning känns ut i arm och fingrar.

De flesta patienter brukar uppskatta en plan för en långsiktigt lösning, istället för endast dölja symptomen.

Patienter får betala hur de vill. De som vill ha en långsiktig lösning erbjuder vi klippkort ifall de vill spara pengar.

Vi kan inte annat än att beklaga för felkommunikationen. Om du har några fler frågor kan du kontakta oss på 08-549 044 40.

Mvh,
    Gamla Stans Kiropraktik
  • 2018-09-11

Timbrant A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jätte trevlig personal som verkligen bryr sig, tacksam för hjälp jag har fått
    Hälsningar
    Ajla Läs mer
  • Vera N

2018-09-10

Vera N skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag sökte mig till Gamla Stans Kiropraktik med olika smärtor och besvär som har påverkar mig en längre tid. Jag hade mycket lite förkunskaper om kiropraktik när jag kom till mottagningen, men kiropraktorn Mats förklarade alla justeringar och beskrev hur de skulle kännas. Första justeringen var en stor lättnad i hela kroppen, och jag euforisk hela dagen efteråt. Nu går jag till mottagnignen varje vecka och ser alltid fram emot besöket. Läs mer
  • 2018-09-05

Karin M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Akut hade jag mycket ont och sov inte på nätterna pga en nerv i kläm och kramper i ett ben, sedan länge problem med höften, värk och stelhet, obalans i kroppen. Efter ett fåtal besök försvann kramperna och sedan gradvis smärtan. Efter en månad är jag nu helt smärtfri, hoppas att bli ännu bättre o förbli så länge. Jag är så lättad och glad, tycker att jag fått fantastisk hjälp och ett oerhört trevligt bemötande här! Besöken är trevliga och resultatet överträffar alla mina förväntningar. Rekommenderas verkligen varmt! Läs mer
  • 2018-09-02

Anna-birgitta H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Träffade dem av en tillfällighet på en hälsodag på Kastellet i Vaxholm
    Visste inte vad en kiropraktor kunde/skulle göra
    Har fått bra resultat och får se om det håller!?
    Mycket vänligt emottagande av all personal och tiderna för besöken hålls exakt! Läs mer
  • 2018-09-01

Erik G skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Rekommenderar starkt denna klinik! Läs mer
  • 2018-09-01

Kerstin R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    kiropraktik, bra, mötte mtas på vaxholm kastell på "historia och hälsa".
    han fixade mitt ryggskott och håller på med yterligare behandlingar realterad till min hälsa. Läs mer
  • 2018-07-17

Joakim A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande! Mycket bra! Läs mer
  • Eva L

2018-07-17

Eva L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Med anledning av stora besvär med rygg och nacke tog jag massage. Jag blev då tipsad att kombinera den behandlingen med justering hos kiropraktor. Det har hjälpt mig mycket och jag har blivit inspirerad att göra egna övningar dagligen för att behålla effekten. Läs mer
  • 2018-07-14

Thomas M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Visar stort intresse för person och problematik. Kunniga och effektiva! Läs mer
  • 2018-07-14

Niklas A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Professionellt mottagande, bra tillgänglighet och utmärkta behandlingar. Läs mer
  • 2018-07-13

Maria J skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Undersökning av hela kroppen. Mkt trevligt bemötande. Blev tvungen att boka om väldigt sent och det gick bra utan extra debitering. Läs mer
  • 2018-07-12

Håkan J skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kiropraktor hjälp.
    Mycket trevligt bemötande.
    Översyn av kiropraktor med förväntad hjälp med justeringar, blev justerad på flera ställen.
    Tyvärr lite för långt att åka dit, söker en kiropraktor närmare hem adressen efter 4 besök. Läs mer
  • 2018-07-12

Madeleine B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kiropraktik. Trevligt bemötande.
    Kändes lite som man ville binda upp kunderna med återbesök. Lite som att försöka mjölka ut mycket pengar ur varje kund. Tyvärr blev jag inte nämnvärt bättre av behandlingen som också kändes lite löpandebandet. Samma behandlingsprocedur varje gång. Läs mer
  • 2018-04-25

John T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Fick toppenbra hjälp när jag hade fått ryggskott! Läs mer
  • 2018-04-23

Helena R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Har gått dit för ett antal Kiropraktikbehandlingar. Väldigt trevliga och kunniga samt lätt att boka. Läs mer
  • 2018-04-21

Pajo I skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med en del av mina problem. Läs mer
  • 2018-04-21

Per-anders S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    mycket bra bemötande ..................................................... Läs mer
  • Adaly R

2018-04-20

Adaly R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Hej!
    Jag kom in med lite rygg och nack besvär och känner att det har blivit mycket bättre. Går fortfarande men lite lika ofta.
    Jag vart väl bemött.
    Hade inga förväntaningar då jag aldrig varit hos en Kiropraktor tidigare. Läs mer

Sara D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Vänligt bemötande och kunnig kiropraktor. Läs mer

Temur B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt bra personal. De är trevliga och kunniga. Läs mer

Johan S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Snabb och bra hjälp. Fokus på helheten vilket jag gillar. Riktigt duktig kiropraktor. Läs mer
  • 2018-02-10

Rikard A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Blivit väl omhändertagen och fått hjälp! Läs mer
  • 2018-02-10

Anna E skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt bra bemötande och bra behandling, blev bättre efter första behandlingen
    Rekommenderar verkligen! Läs mer

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm