Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Gamla Stans Kiropraktik

Gamla Stans Kiropraktik

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Gamla Stans Kiropraktik!

Här hjälper vi dig att bygga upp ditt nervsystem så att du kan göra de saker du älskar i livet utan oro, smärta eller ohälsa. Nervsystemet - hjärna, ryggrad och nerver - kontrollerar, styr och sköter alla funktioner i kroppen och smärta eller besvär beror ofta på att något i nervsystemet inte riktigt är som det ska.

Genom att diagnostisera väl och hitta roten till problemen kan vi lägga en behandlingsplan där vi behandlar orsaken till smärtan, snarare än symptomen. Som kiropraktorer arbetar vi även i förebyggande syfte och kan hjälpa dig att stärka ditt nervsystem så att framtida besvär kan undvikas. Vi anpassar alltid vår behandling efter dig och dina behov.

Hos oss kan du även få mjukdelsbehandling som massage eller akupunktur.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 99 kunder tycker om Gamla Stans Kiropraktik

• 2018-10-30

Isabel A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Rekommenderar ej andra att gå hit. Besökte Gamla stans kiropraktik (som visade sig vara något av en klåpare) när jag hade fått nackspärr som gjorde ont och inte gav med sig. Första besöket gick bra, han knäckte några kotor och bokade ett återbesök veckan därpå. När jag kom tillbaka gjorde de en koll och satte sig sedan ned och sade att jag hade en allvarlig diskskada i nacken. Blev såklart orolig av detta alarmerande besked. De sa "det är allvarligt men vi har en lösning". Hans lösning var ett färdigt paket på 12 besök inklusive föreläsningar inom kiropraktik. Detta paket kostade 6000 kr. Jag började då ana ugglor i mossen. Det gick inte att boka enstaka behandlingar och se hur besvären artade sig. Jag tackade självklart nej till detta paket och gick istället till sjukhuset och besökte en allmänläkare. Allmänläkaren gjorde en undersökning och sa att jag inte behövde vara orolig, att det inte alls rörde sig om en allvarlig diskskada utan om muskelspänningar osv. Om jag ville besöka en kiropraktor kunde jag göra det via landstinget med högkostnadsskydd. Vill lämna denna recension då jag tycker att det är oetiskt och oprofessionellt att skrämma upp patienter med felaktiga och överdrivna diagnoser för att pracka på dem ett 6000 kronors-paket med onödiga behandlingar. Läs mer
    2018-11-22 Tuukka K svarar Isabel A
    Hej Isabel,

Tack för din feedback.

Eftersom det var 7 månader sedan ditt besök var vi tvungna att gå igenom din journal.

Nackspärr är kroppens varningstecken på att något inte är som det ska och muskelspänning är ett av de sekundära symptomen. Den bakomliggande problematiken som orsakar nackspärren har vanligtvis pågått under en längre tid speciellt när strålning känns ut i arm och fingrar.

De flesta patienter brukar uppskatta en plan för en långsiktigt lösning, istället för endast dölja symptomen.

Patienter får betala hur de vill. De som vill ha en långsiktig lösning erbjuder vi klippkort ifall de vill spara pengar.

Vi kan inte annat än att beklaga för felkommunikationen. Om du har några fler frågor kan du kontakta oss på 08-549 044 40.

Mvh,
    Gamla Stans Kiropraktik
  • 2018-09-11

Timbrant A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jätte trevlig personal som verkligen bryr sig, tacksam för hjälp jag har fått
    Hälsningar
    Ajla Läs mer
  • Vera N

2018-09-10

Vera N skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag sökte mig till Gamla Stans Kiropraktik med olika smärtor och besvär som har påverkar mig en längre tid. Jag hade mycket lite förkunskaper om kiropraktik när jag kom till mottagningen, men kiropraktorn Mats förklarade alla justeringar och beskrev hur de skulle kännas. Första justeringen var en stor lättnad i hela kroppen, och jag euforisk hela dagen efteråt. Nu går jag till mottagnignen varje vecka och ser alltid fram emot besöket. Läs mer
  • 2018-09-05

Karin M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Akut hade jag mycket ont och sov inte på nätterna pga en nerv i kläm och kramper i ett ben, sedan länge problem med höften, värk och stelhet, obalans i kroppen. Efter ett fåtal besök försvann kramperna och sedan gradvis smärtan. Efter en månad är jag nu helt smärtfri, hoppas att bli ännu bättre o förbli så länge. Jag är så lättad och glad, tycker att jag fått fantastisk hjälp och ett oerhört trevligt bemötande här! Besöken är trevliga och resultatet överträffar alla mina förväntningar. Rekommenderas verkligen varmt! Läs mer
  • 2018-09-02

Anna-birgitta H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Träffade dem av en tillfällighet på en hälsodag på Kastellet i Vaxholm
    Visste inte vad en kiropraktor kunde/skulle göra
    Har fått bra resultat och får se om det håller!?
    Mycket vänligt emottagande av all personal och tiderna för besöken hålls exakt! Läs mer
  • 2018-09-01

Erik G skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Rekommenderar starkt denna klinik! Läs mer
  • 2018-09-01

Kerstin R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    kiropraktik, bra, mötte mtas på vaxholm kastell på "historia och hälsa".
    han fixade mitt ryggskott och håller på med yterligare behandlingar realterad till min hälsa. Läs mer
  • 2018-07-17

Joakim A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande! Mycket bra! Läs mer
  • Eva L

2018-07-17

Eva L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Med anledning av stora besvär med rygg och nacke tog jag massage. Jag blev då tipsad att kombinera den behandlingen med justering hos kiropraktor. Det har hjälpt mig mycket och jag har blivit inspirerad att göra egna övningar dagligen för att behålla effekten. Läs mer
  • 2018-07-14

Thomas M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Visar stort intresse för person och problematik. Kunniga och effektiva! Läs mer
  • 2018-07-14

Niklas A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Professionellt mottagande, bra tillgänglighet och utmärkta behandlingar. Läs mer
  • 2018-07-13

Maria J skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Undersökning av hela kroppen. Mkt trevligt bemötande. Blev tvungen att boka om väldigt sent och det gick bra utan extra debitering. Läs mer
  • 2018-07-12

Håkan J skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kiropraktor hjälp.
    Mycket trevligt bemötande.
    Översyn av kiropraktor med förväntad hjälp med justeringar, blev justerad på flera ställen.
    Tyvärr lite för långt att åka dit, söker en kiropraktor närmare hem adressen efter 4 besök. Läs mer
  • 2018-07-12

Madeleine B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Kiropraktik. Trevligt bemötande.
    Kändes lite som man ville binda upp kunderna med återbesök. Lite som att försöka mjölka ut mycket pengar ur varje kund. Tyvärr blev jag inte nämnvärt bättre av behandlingen som också kändes lite löpandebandet. Samma behandlingsprocedur varje gång. Läs mer
  • 2018-04-25

John T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Fick toppenbra hjälp när jag hade fått ryggskott! Läs mer
  • 2018-04-23

Helena R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Har gått dit för ett antal Kiropraktikbehandlingar. Väldigt trevliga och kunniga samt lätt att boka. Läs mer
  • 2018-04-21

Pajo I skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med en del av mina problem. Läs mer
  • 2018-04-21

Per-anders S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    mycket bra bemötande ..................................................... Läs mer
  • Adaly R

2018-04-20

Adaly R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Hej!
    Jag kom in med lite rygg och nack besvär och känner att det har blivit mycket bättre. Går fortfarande men lite lika ofta.
    Jag vart väl bemött.
    Hade inga förväntaningar då jag aldrig varit hos en Kiropraktor tidigare. Läs mer

Sara D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Vänligt bemötande och kunnig kiropraktor. Läs mer

Temur B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt bra personal. De är trevliga och kunniga. Läs mer

Johan S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Snabb och bra hjälp. Fokus på helheten vilket jag gillar. Riktigt duktig kiropraktor. Läs mer

Rikard A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Blivit väl omhändertagen och fått hjälp! Läs mer

Anna E skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt bra bemötande och bra behandling, blev bättre efter första behandlingen
    Rekommenderar verkligen! Läs mer

Nathalie K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    En bra och effektiv behandling! Läs mer

Johanna K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bästa kiropraktorn jag gått till. Läs mer

Anne-marie D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Så här långt är jag nöjd med bemötande och hjälp Läs mer

Jesper I skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Dyrt. 500 kr för 10 minuter är inte prisvärt. Läs mer

Thiluyen M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Det kostar jo mycket på varje gång men behandling är för lite tycker Jag. Inte värt! Läs mer

Josefin G skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bästa kiropraktorn i stan! Rekommenderas verkligen Läs mer
  • 2017-12-17

Beijer S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått fantastisk hjälp av Mats på Gamla Stans Kiropraktik. Efter att ha haft ont i nacken och axeln efter en bilolycka i somras så är smärtan nu borta. Har även haft problem med min rygg sedan många år och är nu mycket bättre.
    Jättetrevligt bemötande i receptionen också. Har bara bra erfarenheter av denna praktik. Läs mer
  • Liliya G

2017-12-15

Liliya G skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag är mycket nöjd med kliniken, läkare och service. Jag kommer att rekomendera ers klinik till alla vänner och bekanta. Tack så mycket! Läs mer
  • 2017-12-14

Malmquist S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra bemötande av både receptionist och kiropraktor. Läs mer
  • 2017-12-14

Bergman A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra och trevligt bemötande, det känns att de vet vad de håller på med och har en omtanke kring patienterna/kunderna.
    Min rygg har förbättrats för varje besök. Läs mer

Bysäter M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Fantastiskt bemötande och fick hjälp med min akuta värk som strålade från rygg och nacke. Rekommenderas varmt :) Läs mer

Yvonne K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag är en kund som sedan våren 2004 besökt Gamla stans kiropraktik varannan vecka! Självklart önskar jag att landstinget
    Hade skickat mig till kiropraktor innan mina skador blev kroniska! Kiropraktor Rikard och nu sedan drygt ett år kiropraktor Tukka har jag stort förtroende för.Jag upplever dem som nogranna, lyhörda,
    Proffessionella. Smärtor och yrsel går över
    tillfälligt o det är guld värt.Jag lever som Askungen, på lånad tid. Läs mer
  • Omar S

2017-12-13

Omar S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bemötandet var mycket trevligt. Jag är mycket nöjd med den behandlingen jag fick för mina ryggbesvär. det överträffade mina förväntningar. Läs mer

Nilsson C skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bemötandet har varit proffesionellt och tryggt. Kunnig personal. Har fått hjälp med kiropraktik för mina nackbesvär, pga av diskbråck. Läs mer
  • 2017-12-12

Hansson T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag ha bara gott att säga om företaget då jag kände att de är väldigt duktiga på vad de gör.
    Redan i receptionen får man ett trevligt bemötande. Läs mer

Fredemo R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra behandling.God information problemen. Läs mer
  • Eriksson R

2017-12-11

Eriksson R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bemötandet har varit utmärkt. Har fått hjälp med mina besvär. Jag kan rekommendera Gamla Stans Kiropraktik till andra. Läs mer

Snårbacka Wickander C skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Hej tycker besöken känns tillfredsställande. Allt känns bra. Läs mer

Jacqueline C skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Varmt och vänligt bemötande, tydlig och anpassad behandling. Tuukka är väldigt kompetent och förtroendeingivande och följer kontinuerligt upp i enlighet med den behandlingsplan som i samråd tas fram. Läs mer

Arumäe L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått mycket bra behandling. Jag är mucket nöjd. Läs mer

Cecilia R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Trevlig personal och professionell hjälp och behandling med både mig och mina grabbar. Tack! Läs mer

Eleftheriadis L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt nöjd med bemötande samt utförande.
    Tukka lokaliserade problemet snabbt.
    Haft problem i många år och blivit slussad runt mellan olika och fått den enkla lösningen att ta ett piller om det gör ont.
    Idag är jag smärtfri och sover bättre.
    Kan utan tvekan rekommendera dem.
    /L Läs mer

Fredemo O skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Sjukt bra hjälp från Mats. Snabbt och personligt. Well played <3 Läs mer

Larsson T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Trevligt och bra mottagande och bra möjligheter att få tider. Läs mer
  • Sara R

2017-10-17

Sara R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag började hos en kiropraktor för 10 år sen. Blev ingen förbättring så jag gav upp. Gick nu till Mats och det har bara blivit bättre och bättre för varje gång. 2 gånger i veckan som start men går nu var 3e vecka. 10 år av problem är nu ett minne blott. Även min dotter började gå tillsammans med mig vid 3 veckors ålder och får nu en snabbkoll vid varje besök jag har. Hon är rörligare och en allmänt gladare bebis. Fick även hjälp med att få amningen att funka som den ska.
    Bara bra saker att säga om Mats och den mysiga atmosfären i kliniken 👍🏻 Läs mer
  • 2017-10-16

Lars A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Välskött praktik. Kom hit på rekommendation från Engelbrektspraktiken, där mitt första och enda besök ej var speciellt lyckat. Får av Tuukka hjälp med en del ryggbesvär typ ryggskott m.m. Måste snarliga dit igen eftersom en del besvär återkommit. Läs mer

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm