Alla kategorier Kiropraktor Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Gamla Stans Kiropraktik

Gamla Stans Kiropraktik

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Gamla Stans Kiropraktik!

Här hjälper vi dig att bygga upp ditt nervsystem så att du kan göra de saker du älskar i livet utan oro, smärta eller ohälsa. Nervsystemet - hjärna, ryggrad och nerver - kontrollerar, styr och sköter alla funktioner i kroppen och smärta eller besvär beror ofta på att något i nervsystemet inte riktigt är som det ska.

Genom att diagnostisera väl och hitta roten till problemen kan vi lägga en behandlingsplan där vi behandlar orsaken till smärtan, snarare än symptomen. Som kiropraktorer arbetar vi även i förebyggande syfte och kan hjälpa dig att stärka ditt nervsystem så att framtida besvär kan undvikas. Vi anpassar alltid vår behandling efter dig och dina behov.

Hos oss kan du även få mjukdelsbehandling som massage eller akupunktur.
Mån-Tis: 08:00-18:00
Ons: 08:00-13:00
Tor: 08:00-18:00
Fre: 08:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 41 kunder tycker om Gamla Stans Kiropraktik

• Eva F
    Eva F skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått ett bra bemötande på Gamla Stans Kiropraktik. Hade ont i ena axeln. Besvären hade pågått flera år men inte hela tiden. Blev rekommenderad Kiropraktiken av en väninna som gått där i flera år och är nöjd. Har blivit bättre i axeln. Har fått rörelser som jag skall göra hemma. Även min yrsel har blivit bättre.
    Jag tycker om att praktiken ligger i Gamla Stan. Det är ett trevligt område och jag går ofta en promenad efter behandlingen och besöker affärer, caféer och platser i Gamla Stan.
  • Ewa S
    Ewa S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Vi och min man har gått på Gamla Stans Kiropraktik i mång år och är väldigt nöjda. Vi har båda lite knackiga ryggar och känner att vi får hjälp.
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mycket bra bemötande från första stund (sommaren 2016) och går nu regelbundet på justeringar. Lyssnar också på Brain Tap fn 2 ggr/v för bl a bättre sömn. Även workshops, boktips och föreläsningar. Trevlig och central mottagning - rena hälsohemmet.
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Toppenbetyg i allt! Jag är väldigt nöjd.
  • Johan V
    Johan V skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra och professionellt bemötande hela tiden. Kund sedan 2006.
    Har förslitningar på hals och ländrygg. Besök en gång per månad för justering av kotorna. Känns alltid mycket bättre efter varje besök.
  • Robert S
    Robert S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bra bemötande med kunnig och trevlig personal. Är återkommande kund sen många år med diverse ryggproblem. Kan klart rekommenderas.
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Alltid lika vänligt och profesionellt bemötande av Tuukka!
  • Ida Maria S
    Ida Maria S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mycket bra bemötande,fantastiskta behandlingar. Jag o min rygg mår mycket bättre nu.Tack.
  • Berith S
    Berith S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Ett sätt att få livskvalitet, det är min livlina. Ett ryggskott och ett recept med stark medicin förstår ni mitt val, Berith
  • Bertil G
    Bertil G skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Efter att den "ordinarie sjukvården" börjat se mig som ett obotbart fall kom jag i kontakt med gamla stans kiropraktik som på 12 veckor lyckades få kontroll över mina ryggproblem, som sjukvården brottats med i två år utan att komma fram till någon bra lösning mer än värktabletter.
  • Margita T
    Margita T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Går på kiropraktisk behandling för mina problem med nacke och rygg. Bemötandet från företaget har varit fantastiskt. Trevlig personal i receptionen som gör att man alltid känner sig välkommen. En kiropraktor som är mycket professionell och som har hjälpt mig med mina problem så att jag nu mår mycket bättre. Jag kan verkligen rekommendera Gamla Stans Kiropraktik!
  • Sven-tommy H
    Sven-tommy H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag tackar för bra bemötande och kunnig kiropraktor,
    varvid jag erhållit lindring vid besvär i rygg och därtill
    övriga lemmar som står i direkt förbindelse genom
    diverse nervbanor som temporärt varit ur balans
    genom subluxation.
    Mvh, S.T. Helmer, Nacka.
  • Rolf D
    Rolf D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått behandling för ryggproblem under ett antal år och har alltid blivit bra bemött. Först av en vänlig receptionist och sedan ett bra bemötande under själva behandlingen. Det centrala läget i Gamla stan gör det lätt att ta sig dit med T-banan. Jag har ett arbete som är fysiskt krävande för rygg och nacke så behandlingen jag fått har varit av stor vikt för att jag kunnat sköta mitt arbete på ett bra sätt.
  • Klara M
    Klara M skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp flera gånger, bla har jag sökt för nack- och ryggsmärta. Man blir bemött på ett professionellt och trevligt sett. Atmosfären är vänlig, man känner sig trygg i att kunna få rätt behandling för sina besvär. Jag kan varmt rekommendera kliniken.
  • Nathalie T
    Nathalie T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bästa mottagandet varje gång. Helt fantastiska
  • Sven B
    Sven B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Gamla Stans Kiropraktik och leg kiropraktiker Tuukka Kaukoniemi behandlade mig under sommaren 2016 för en långvarig ischias. Jag hade under en tid försökt med sjukgymnastik, men det hade inte hjälpt mig. Efter 2-3 veckors behandling med kiropraktik försvann den molande värken och efter drygt en månad var jag helt fri från ischias!

I tillägg till en bra behandling av Tuukka har Gamla Stans Kiropraktiks receptionister varit lyhörda, snabba och professionella vad gäller mottagning, bokning av tider mm.
  • Jens A
    Jens A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Utmärkt bemötande, kunnigt, engagerat och dessutom bra resultat!
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med mina problem med lumbagoischias. Enkelt att få tid, positivt bemötande i receptionen, bra med påminnelse per mail dagen innan, bra och kompetent behandling på ett personligt sätt. Väldigt nöjd totalt sett.
  • Elisabeth R
    Elisabeth R skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag får hjälp att justera mina muskler och nerver i ryggen en gång i månaden vilket gör att jag aldrig har ont i ryggen.
    Jag är mycket nöjd med det bemötande jag får.
  • Rickard B
    Rickard B skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Helgjutet och professionellt bemötande varvat med steor dos av mänsklig omtanke och omsorg. Har fått behandling under många år och lämnar varje gång "som en ny människa". Bättre hållning, bättre energiflöde och neurologisk funktionalitet. Rekommenderar behandling till alla jag känner när tillfälle ges. Upplever också sedan Tuukka tog över, en modernisering av till exempel bokning, aviseringar via sms och väntrummet, som är positiv.
  • Ingegerd T
    Ingegerd T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt trevligt, personligt och välkomnande från första början. Snabb och proffsig utredning om mitt "onda" problem. Behandlingen har verkligen hjälpt och jag skulle inte tveka på att rekommendera Tuukka på Gamla stans kiropraktik.
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mycket bra under hela tiden jag har använt tjänsterna
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har från början fått ett mycket gott bemötande och fått uppmuntran om att jag ska kunna bli bra från mina besvär. Jag hade diskbråck för flera år sedan och gick då flitigt till Gamla Stans Kiropraktik. Sedan har jag fortsatt en gång i månaden. Jag mår mycket bra nu men vill fortsätta mina månadsbesök i underhållssyfte! :-)
    Med vänlig hälsning,
    Malin
  • Birgitta T
    Birgitta T skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Trevlig personal vid receptionen
    Får. Bra hjälp med mina framför allt
    Ryggproblem
  • Bo O
    Bo O skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Bemötandet är alltid trevligt och bra. Jag har fått mycket bra hjälp med mina besvär vilket innebär att jag har stort förtroende för Tukka.
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag kan varmt rekommendera Gamla Stans Kiropraktik, efter många års hjälp, och trevligt och tryggt bemötande i fräsch miljö.
    Behandlingarna hjälper mig till ökad rörlighet, styrka, balans och funktion i kroppen och har känts avgörande för att upprätthålla en fungerande kropp i vardag och arbete som musiker, då olika sjukdomsbesvär har funnits.
    Mvh Sofia W S
  • Liselott A
    Liselott A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väl bemött vid första besöket och varje besök därefter. Kunnig och professionell personal.
  • Eva V
    Eva V skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag tycker mycket om kontakten med Gamla Stans Kiropraktik. Känner att jag får valuta för pengarna. Går därifrån med små justering som jag just önskade. Så helnöjd.
  • Rikke S
    Rikke S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    I have been patient since summer 2016, the staff are always smiling and helpful.

You are in safe hands and Tuukka's professional approach to the nervous system creates a momentary trust as a patient.

I highly recommend treatments at Old Town Chiropractor. Here you will be treated where the pain is as well as rehabilitation exercises are handed over.
  • Mia A
    Mia A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag är mycket nöjd,har fått hjälp med nacke o ryggproblem!
    Trevligt bemötande
    Bra energier
  • Inger Q
    Inger Q skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Mycket bra bemötande i samband med mina justeringar.
    Jag hade inga förväntningar, så allt är okej.
  • Johanna F
    Johanna F skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Som kock så är mitt arbete väldigt fysiskt och man faller lätt in i fel positioner när man arbetar och på grund av det så fick jag problem med ländryggen och även höfter. Jag började gå till Tuukka för ungefär ett år sedan med flertal sessioner och min rygg har blivit mycket bättre. I början såg det hopplöst ut men efter tiden gick så märkte jag en markant skillnad och nu blir det bara bättre och bättre. Jag kan varmt rekommendera gamla stans kiropraktik det har hjälp mig få ett rörligare liv!
  • Christian D
    Christian D skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Väldigt proffsig kiropraktor med bra behandling och dialog.
    Kan något förbättras är det receptionist som ger en känsla av att kiropratkorn kan jobba mer ostört, men förstår det är en kostnadsfråga och hittills har det inte stört mig.
  • Ingrid K
    Ingrid K skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Från första början ett både professionell och personligt bemötande. Jag får hjälp och råd hur kroppen ska läka. enkla små tips som är lätta att göra och komma ihåg.
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med framför allt mina ryggproblem. Genom att ha kontinuerlig kontakt en gång i månaden är jag symtomfri.
  • Linnea H
    Linnea H skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har alltid och får alltid ett väldigt trevligt bemötande, oavsett besök eller per telefon. Toppentjejer i receptionen!! 😊👍🏻
    Tuuka är väldigt professionell. Jag har fått hjälp med min svanskota bla och metoden som används på mig är torque release.
    I helhet är jag mycket nöjd och kan varmt rekommendera denna klinik till andra i behov av kiropraktik.
  • Liselott F
    Liselott F skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp med mina besvärliga fötter, hallux valgus. Och på köpet har mina onda knän slutat göra ont! Fantastiskt!
  • Göran O
    Göran O skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Jag har fått hjälp under många år och alltid blivit väldigt väl bemött.
    Behandlingen jag fått har hjälpt mig hantera mina ryggbesvär.
    Mitt omdöme gäller både för den gamla regimen och den nya.
    Jag är helt enkelt väldigt nöjd.
  • Christian L
    Christian L skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Har gått där i flera år med olika besvär som blivit avhjälpta på ett mycket professionellt sätt.
  • Lena S
    Lena S skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Toppen bemötande! De hjälper mig att hålla min kropp i balans, genom behandling av mina nack o ryggproblem.
  • Sung Hae P
    Sung Hae P skrev om Gamla Stans Kiropraktik
    Utan tvekan den absolut bästa kiropraktorn i Stockholm. Kompetent, omtänksam och helhetstänkande. Hela familjen har fått hjälp.

Lilla Nygatan 19, 111 28 Stockholm