Garda Alarm

Välkommen till Garda Alarm!

Säkerhet har inget pris sägs det. Vi på Garda håller inte riktigt med. Visste du att det det brinner i 24,500 hushåll per år och begås över 22.600 inbrott baserat på statistik. Med ett larm från Garda Alarm kan du minska risken för inbrott och ha full koll på ditt hem när det gäller brand. Bland annat med vårt kamerasystem. Vart du än befinner dig.

Hos oss på Garda äger du ditt larm och slipper betala hyra för ett löpande abonnemang. När du blir kund hos oss skickar vi direkt ut en av våra utbildade tekniker som tar hand om installationen och montering av programvara. Boka ett kostnadsfritt besök idag, med någon av våra säkerhetskonsulter.

152 omdömen om Garda Alarm

Sedan starten hos Reco 2019
  • 2023-02-02 Insamlad av företaget
    Vi tyckte att Robin Mårtensson var en trevlig och engagerad säljare .
    Kändes ärlig och försökte inte ”trycka på oss” så mycket som möjligt av sina produkter, utan lyssnade på oss och våra behov.

Att han inte heller sa fula saker om andra larm och deras säljare var också uppfriskande.
    Vi hoppas Garda kommer funka för oss även i fortsättningen.
  • 2023-01-31 Insamlad av företaget
    Min förväntning var att bli hjälpt med programmering av centralenheten efter att vi bytt simkort.
    Jag fick hjälp av en mycket kompetent person som mycket detaljerat lotsade mig genom systemet.
    Upplevelsen blev för mig att det var relativt enkelt trots en förfärlig massa knapptryckning. Bemötandet var mycket bra. Jag ger den här personen högsta betyg.
    Tack för ditt fina omdöme, vi är stolta över vår kompetenta personal! Garda Alarm
  • 2023-01-27 Insamlad av företaget
    Proffsigt, vänligt och sakligt bemötande vid frågor kring vårt befintliga larm och förändringar vi står inför med nedläggning av 2G nätet. Nu har vi beställt uppgradering till vårt befintliga larm. Vi kommer aldrig att byta larm leverantör. Det har känts så bra och tryggt i alla år vi haft Garda alarm! Lövestad larmcentral har kontaktat oss ett flertal gånger både när det gällt att inbrottslarm och att brandlarm gått igång! Så snabbt agerat att vi inte ens hunnit trycka om och rätt kod på larmet eller vädra ut den brända middagen!
    Gertrud o Tommy i Kristianstad
    Tack för ert fina omdöme! Mycket roligt att höra hur nöjda ni är med oss och vår larmcentral. Tack för att ni är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2023-01-27 Insamlad av företaget
    Svårt med telefonen
    Försökte med 035 fick bara konstigt meddelande
    Sedan slog jag 0771- kom fram och blev väldigt bra servad
    Torero
    Toppen att du kom fram, det nummer som gäller är 0771 10 10 70. Tack för ditt fina omdöme. Garda Alarm
  • 2023-01-26 Spontant omdöme
    Vi är mycket missnöjda med Garda Alarm. Säljaren ljög oss rakt upp i ansiktet fler gånger.
    Innan vi skrev på avtalet så ställde vi samma frågor flera gånger och fick då samma svar tillbaka, men tyvärr stämde ej säljarens ord med verkligheten.
    Det tillkom flera avgifter, bla årsavgift och fakturaavgift. När sen installationen skulle göras så sa killen att vi var tvungna att köpa till en kamera. Vilket också ökade på månadskostnaden.
    Ringde till Garda för att få prata med en chef, fick då till svar från en icke tillmötesgående kvinna att chefen inte hade tid med sådana här telefonsamtal.
    Droppen är att snart är vårat system för gammalt och Garda vill ha vi uppgradera till ett nytt för flera tusen. Vårat larm är bara några år gammalt.
    Garda bygger sin verksamhet på oseriösa säljare, önskar så att vi hade spelat in mötet här hemma med säljaren.
    Då hade vi stämt Garda Alarm.
    VI REKOMMENDERA ABSOLUT INTE GARDA ALARM.
    Hej!
    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd. Jag känner tyvärr inte till ditt specifika ärende men självklart ska alla kostnader presenteras när du köper ett larm och samtliga kostnader framgår av ditt larmavtal som du fick ta del av vid signeringstillfället. Vid installationen ska säkerhetsteknikern rekommendera dig de produkter han eller hon anser vara bra för att stärka ditt skydd ytterligare, dessa rekommendationer är upp till dig om du vill följa och komplettera med eller inte.

Vad det gäller den stundande uppgraderingen som behöver göras på grund av nedstängningen av 2G-nätet så påverkar den många olika branscher i Sverige och det är inget som vi på Garda Alarm har beslutat om. Däremot har vi plockat fram flera olika alternativ och lösningar för kunder så att vi kan hjälpa till på bästa möjliga sätt. Du är varmt välkommen att kontakta oss så kan vi tillsammans kika på vilket alternativ som skulle funka bäst för dig.

Hoppas vi får chans att ändra din bild av oss i framtiden. Varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar!
  • 2023-01-11 Insamlad av företaget
    Kompetent och direkt support. Svarar direkt
    Tack för ditt trevliga omdöme och fina ord om vår personal! Garda Alarm
  • 2023-01-03 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött men tyvärr så är det lite svårt med tider då jag jobbar de tider ni har öppet och jag behöver vara hemma när ni gör tex min installationen av en produkt.
    Allt annat med er är jag super nöjd med men ni kanske skulle fundera på att ha en dag i veckan där ni kan ta bokade möte kvällstid
    Tack för ditt trevliga omdöme! Vi tar med oss dina önskemål om mer flexibla besökstider för att se om detta är något vi kanske kan implementera i framtiden. Garda Alarm
  • 2022-12-21 Insamlad av företaget
    Mycket bra service av han jag pratade med.
    Toppenkul att höra! Vi är stolta över vår duktiga personal. Tack för ditt omdöme! Garda Alarm
  • 2022-12-21 Insamlad av företaget
    Alltid snabbt svar , har fått den hjälp jag behövde; trevligt bemötande
    Tack för ditt fina omdöme om oss! Garda Alarm
    Blev toppenbemött
    Vi får alltid bra hjälp och trevligt bemötande.
    Negativt är att ni är dyra med batterier.
    Tack för ditt omdöme! Roligt att du är nöjd med oss och hjälpen du fått. VI tar med oss din åsikt om batteripriser. Garda Alarm
  • 2022-12-20 Insamlad av företaget
    Tacka Anton på kundtjänsten som var tålig ock löste mitt problem med larmet!
    Vi är stolta över vår duktiga personal. Tack för ditt fina omdöme! Garda Alarm
    Nöjed som vänligt
    Varje gång jag ringer
    🥰🥰
    Kul att du är nöjd och att du skrivit detta fina omdöme! Garda Alarm
  • 2022-12-20 Insamlad av företaget
    Trevlig och kunnig personal.
    Han hjälpte mig med mitt problem.
    Tack Catharina för ditt omdöme och för att du är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2022-12-20 Insamlad av företaget
    Snabb och trevlig support. Klara och tydliga instruktioner om åtgärder.
    Tack för ditt fina omdöme, härligt att höra att du fått bra hjälp! Garda Alarm
  • 2022-12-15 Insamlad av företaget
    Tydliga och bra instruktioner när det strulade med larmet!
    Ha en bra Jul! Önskar Häggkvist i Hannäs
    Tack för ditt fina omdöme och din julhälsning! God jul! Garda Alarm
  • 2022-12-01 Insamlad av företaget
    Professionell och trevlig support!
    Tack för att du tog dig tid att lämna detta fina omdöme om vår personal! Garda Alarm
  • 2022-12-01 Insamlad av företaget
    Vi uppgraderade till Garda Home, och har fått en bra genomgång av systemet. Efter att ha monterat ett ID-lock fick vi bra hjälp att koppla ihop det med larmet.
    Mycket hjälpsamma i supporten.
    Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att ni fått bra genomgång och hjälp av vår duktiga personal. Garda Alarm
    2022-11-30 Insamlad av företaget
    Fint bemötande!
    Hade ett trovärdigt samtal med säljaren utifrån mitt val om uppgradering.
    Nöjd kund sen 2014
    Tack för ditt omdöme och för att du varit trogen kund sedan 2014! Garda Alarm
  • 2022-11-30 Insamlad av företaget
    Bra hjälp och bemötande. Inte lång väntetid idag när jag ringde.
    Hade problem med att komma in i nya appen Garda 360.
    Härligt att du kunde få hjälp att komma in i nya appen. Tack för ditt omdöme! Garda Alarm
  • 2022-11-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötande.
    Förväntningar uppfyllda till fullo.
    Problem med mitt larm vilket löstes snabbt och smidigt
    Tack Ulf för ditt omdöme, vad bra att det kunde lösas så snabbt och smidigt. Garda Alarm
    2022-11-25 Insamlad av företaget
    Bra och snabbt. Vid problem så förväntar man sig snabb hjälp från support.
    Tack för ditt fina omdöme, toppen att du fått bra och snabb hjälp! Garda Alarm
  • 2022-11-25 Insamlad av företaget
    Jag är alltid nöjd med samtalen med Garda
    Man kanske inte tycker lika men det är alltid en god ton och ett professionellt bemötande! Ser mig själv som en mycket nöjd kund.
    Tack för ditt fina omdöme! Vi ser oss själva mycket nöjda med dig som kund! Garda Alarm
  • 2022-11-24 Insamlad av företaget
    Väldigt bra o proffsigt bemötande. Fick hjälp med uppdatering.
    Kul att höra att du fått korrekt bemötande! Tack för ditt omdöme. Garda Alarm
  • 2022-11-21 Insamlad av företaget
    Väldigt hjälpsam och kunnig personal, löste problemet snabbt och effektivt
    Tack för ditt omdöme. härligt att höra att du fick snabb och bra hjälp! Garda Alarm
  • 2022-11-18 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött och tydlig och klar instruktion. Bra service.
    Toppen att höra, tack för ditt omdöme! Garda Alarm
  • 2022-11-17 Insamlad av företaget
    Garda Alarm, är den Besta invensteringen, som jag någonsin har gjort. Larmet har alltid fungerat till 100%
    Servicen som teknikerna utför är jag 100% nöjd med. När man ringer till Garda Alarm, så kommer man oftast i kontakt med dom med en gång. Jag har haft mitt Larm i över 10 år och under den tiden, så har inget av Larmdetaljerna gått sönder. Varje gång som jag slår på Larmet, så känner jag mig så trygg & säker. Jag kan verkligen rekommendera Garda Alarm.
    Kundkontakt, Servicen, samt Supporten är helt fantastisk. Jag tror nästan, att jag är en av Er mest nöjda Kund. Till sist, så vill jag nämna och meddela, att Er Servisteckniker Fredrik Fridolf, är en super duktig, & mycket trevlig Teckniker, som jag så många gånger har fått hjälp av. Han är enligt mig Guld Värd.
    Mvh: Krister Persson Från Karlshamn.
    Tack Krister för ditt fina omdöme! Vi blir alldeles rörda av dina fina ord och känner oss väldigt stolta. Vi vill passa på att tacka dig för att du är kund hos oss, du är guld värd! Garda Alarm
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Är mkt nöjd med Garda Alarm.Supporten och teknikern håller alltid lika hög kunskap och service. Och alltid ett vänligt bemötande,även när man kanske inte förstår allt...
    Teknikern har gjort allt för att tillmötesgå våra krav ,och det har blivit mkt bra!
    Utav 10 högsta poäng,får Garda Alarm 12 poäng 🌞
    Fantastiskt roligt att läsa ditt fina omdöme! Vi är stolta över våra duktiga tekniker. Tack för att du är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Vi har haft deras larm och brandvarnare
    i flera år, och allting har fungerat väldigt
    bra. Senast kontakt var om uppgradering av anläggningen.
    Tack för att du tog dig tid att lämna ditt fina omdöme! Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Perfekt! Tålamod! Lotsade så jag kom rätt .
    Tack för ditt fina omdöme Gulli! Garda Alarm
    Vänligt och professionellt.

Garda ufyllde mina förväntningar med råge.

Mycket positiv upplevelse. Jag köpte vibrationsdetektorer samt installationav dem. Har också fått bra hjälp av "teknisk support" vid flera tillfällen.
    Tack för att du är kund hos oss och för att du tog dig tid att skriva ett så fint omdöme! Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Fick ett väldigt bra bemötande och en bra dialog som var öppen och ärlig
    Roligt att höra! Tack för ditt fina omdöme. Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Blev bemött på ett mycket professionellt sätt. Förväntningarna var höga då hade ett tekniskt ärende. Fick mycket bra och pedagogisk support.
    Vad bra att vår kunniga personal kunde hjälpa dig med tekniken. Tack för att du är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Perfekt bemötande och bra service
    Det är precis vad vi vill erbjuda, perfekt bemötande och bra service! Tack för ditt fina omdöme. Garda Alarm
  • 2022-11-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och snabb hjälp med mitt problem.
    Tack för ditt omdöme och för att du är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2022-11-11 Insamlad av företaget
    Profesionel hjälp ,stor tack för personalen!
    Vi är stolta över vår duktiga personal, tack för ditt fina omdöme som bekräftar att personalen är toppen! Garda Alarm
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Har haft problem med min rökdeckare,bytte batteri,ringde och fick deckaren och systemet kollat.Allt gick snabbt och proffsigt,konstaterat fel på deckaren .De skickar en ny.Allt gick snabbt och samarbetsvillig,jag är mer en nöjd
    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme! Bra att allt löste sig så enkelt, tack för att du är kund hos oss! Garda Alarm
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Har fungerat perfekt! Så vi är mycket nöjda
    Vad härligt att höra att ni är nöjda! Tack för det fina omdömet. Garda Alarm
  • 2022-11-10 Insamlad av företaget
    Bra service och kanon larm.
    De löste problemet 👍
    Tack för ditt fina omdöme! Bra att problemet kunder lösas enkelt. Garda Alarm
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Jag upplever att man bryr sig om kunden samtidigt så får man väldigt bra hjälp med problemen oftast via webben
    Mycket nöjd
    Du har helt rätt, vi bryr oss väldigt mycket om våra kunder. Mycket kul att du är nöjd! Tack för ditt fina omdöme och för att du är kund hos oss. Garda Alarm
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemöt vi löste problemet ihop
    Tack för ditt omdöme! Vad bra att problemet kunde lösas. Garda Alarm
  • 2022-11-09 Insamlad av företaget
    Anton på Garda alarm är en kompetent person som gör sitt yttersta att serva och ge råd.
    Mottagandet och bemötandet är väldigt bra.
    Tack för ditt omdöme och fina ord om vår medarbetare, det värmer!

Med vänliga hälsningar
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Trevligt och bra bemötande. Lyssnande och förståelse ut mot kund.
    Roligt att höra att du är nöjd med din upplevelse! Garda Alarm
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket bra bemött och mina förväntningar blev tillgodosedda .
    Min upplevelse var mycket bra när jag beställde nya batterier till min larmutrustning.
    Det var roligt att höra, tack för att du är kund hos oss och lycka till med batteribytet! Garda Alarm
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    En bra medarbetare, som tog sig tid och gav jätte bra service. Han var jätte trevlig och hade en ängels tåla mod med mig.
    Tack för ditt fina omdöme! Roligt att höra att du haft en bra upplevelse med oss och vår medarbetare. Garda Alarm
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Min senaste upplevelse med Garda alarm tekniska hjälp var super bra, den tjejen var till stor hjälp och kunnig, samt vänlig.
    Kul att vår fantastiska personal kunde hjälpa dig så bra, tack för att du är kund hos oss! Garda Alarm
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Professionellt bemötande
    Personalen kunde hjälpa med samtliga 3 ärenden i samma samtal
    Alltid fått hjälp när jag behövt
    Trevligt att höra om din upplevelse! Välkommen att höra av dig igen om du behöver ytterligare hjälp framöver. Garda Alarm
  • 2022-11-03 Insamlad av företaget
    Mycket problem med fjärrkontrollen och panel vid entrédörren men ni hjälpte mig få igång dom
    Tråkigt att du haft problem men vad bra att vi kunde hjälpa dig med detta! Varmt välkommen att höra av dig igen om du behöver hjälp. Garda Alarm
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    Jag har haft larm hos Garda i flera år, det har fungerat klockrent. Alltid snabb och trevligt kontakt med kundtjänst. Fick lite problem med den nya appen, men har fått hjälp av kundtjänst och nu fungerar det perfekt.
    Tack för ditt fina omdöme och tack för att du är en trogen kund till oss! Vad bra att vår personal kunde hjälpa dig att komma tillrätta med appen. Garda Alarm
  • 2022-11-02 Insamlad av företaget
    En mycket tillmötesgående kundtjänst som lyssnar på kunden och dess behov! Är verkligen behjälpliga! Mycket nöjd som kund!
    Precis den beskrivningen tycker jag passar perfekt på vår kundtjänst. Tack för ditt fina omdöme! Garda Alarm
  • 2022-11-01 Insamlad av företaget
    Väldigt kunnig personal och ett mycket trevligt bemötande.
    /Camilla
    Tack för ditt fina omdöme, det gläder oss att du är nöjd! Garda Alarm