Garda Alarm

Fräsaregatan 1, 302 62 Halmstad — Visa karta

Välkommen till Garda Alarm!

Säkerhet har inget pris sägs det. Vi på Garda håller inte riktigt med. Visste du att det det brinner i 24,500 hushåll per år och begås över 22.600 inbrott baserat på statistik under 2018. Med ett larm från Garda Alarm kan du minska risken för inbrott och ha full koll på ditt hem när det gäller brand. Bland annat med vårt kamerasystem. Vart du än befinner dig.

Hos oss på Garda äger du ditt larm och slipper betala hyra för ett löpande abonnemang. När du blir kund hos oss skickar vi direkt ut en av våra utbildade tekniker som tar hand om installationen och montering av programvara. Boka ett kostnadsfritt besök idag, med någon av våra säkerhetskonsulter.

Läs vad 82 kunder tycker om Garda Alarm

• JOHN B

2019-10-02

JOHN B skrev om Garda Alarm
    Aktör med oseriösa säljare som inte berättade hela sanningen. Detta resulterar nu, ett år efter installationen, i att det kommer kostnader varje år på ca 1400:- per år (som även kan öka). Det är ca 1000:- mer per år än vad försäljaren sagt.
    Hade aldrig bytat larm om jag fått hela prisbilden presenterad för mig. Läs mer
    2019-10-07 Garda Alarm svarar JOHN B
    Hej John B,
    Tack för din recension. Jag beklagar om säljaren inte har informerat om de extra tjänsterna som går att välja till. Vi erbjuder flera olika tjänster som går att abonnera på. Detta är helt frivilligt och inget krav. Vi har kunder som abonnera på en del tjänster och en del andra väljer att inte abonnera på några som helst tjänster.

Ring oss gärna så kan vi titta över vilka tjänster du betalar för idag.
  • LARS A

2019-08-29

LARS A skrev om Garda Alarm
    De tar inte ansvar för felaktigt monterade enheter. I vårt fall en utekamera som placerades där det fanns växtlighet som utlöste larmet varje gång det blåste. Vi kände oss otrygga på grund av alla falsklarm. Jobbigt. Läs mer
    2019-09-02 Garda Alarm svarar LARS A
    Hej Lars och tack för att du tog dig tid för att lämna en recension. Det är beklagligt att läsa att den utvändiga kamera-IR löste ut på grund av er växtlighet i trädgården. Det kan ibland vara problematiskt att montera den utvändiga kamera -IR just i trädgårdar som har mycket växter som rör på sig vid blåst. Detta ska du givetvis felanmäla så bokar vi en tid för att justera placeringen.

2019-09-04 LARS A svarar Garda Alarm
    Hej. Ja jag har felanmält problemet. Två tekniker har varit här varav den ena justerat kamerans känslighet och upptagningsområde. Den andra teknikern konstaterade att det inte fanns annat ställe att placera kameran på. Har varit tvungen att koppla ur den ur systemet och monterat ner den. Jag föreslår att ni byter ut den mot en magnetkontakt. Ni får tillbaka kameran och jag får installerat en magnetkontakt i mitt förråd.
    Lars Ahlberg
    Efter förnyad kontakt med Garda Alarm har vi gemensamt kommit fram till en bra lösning av problemet med utekameran. För övrig är jag mycket nöjd med installation och funktion som helt anpassats efter våra önskemål.
    Lars
    2019-09-04 Garda Alarm svarar LARS A
    Härligt att höra att du är nöjd med vår service Lars. Tack för fina ord.

• 2019-08-12

Cecilia K skrev om Garda Alarm
    Kostnader som tillkom efter ett år som vi inte kände till. Lyftes ej upp då larmet såldes. Läs mer
    2019-09-02 Garda Alarm svarar Cecilia K
    Hej Cecilia,
    Tack för din recension.

Vi erbjuder olika tjänster som man kan välja att abonnera på. Serviceavtalet är kostnadsfritt det första året därefter kostar det 595 kronor per år om man önskar fortsätta med serviceavtalet.

• 2019-07-04

Göran H skrev om Garda Alarm
    Jag har upplevt det mycket possitivt Läs mer
    2019-09-03 Garda Alarm svarar Göran H
    Hej Göran,

Lars E skrev om Garda Alarm
    Jag har inte haft några problem efter installationen så jag kan inte bedöma ”after sale service”
    De kontakter jag haft med Garda alarm har varit bra och utan anmärkning Läs mer
    2019-09-03 Garda Alarm svarar Lars E
    Hej Lars,

Härligt att höra att du är nöjd med vår service. Tack för fina ord.

Karin A skrev om Garda Alarm
    Batteribyte
    snabb och trevlig sevice både i kundtjänst och av montör Läs mer
    2019-09-03 Garda Alarm svarar Karin A
    Hej Karin,

Härligt att du är nöjd med vår service. Tack för fina ord.

Signe W skrev om Garda Alarm
    Bemötandet är mycket god, de tar sig tid att förklara när man inte förstår när de pratar tekniska termer.

Med vänlig hälsning Signe Läs mer
    2019-09-03 Garda Alarm svarar Signe W
    Hej Signe,

Härligt att du är nöjd med vår service. Vi är stolta över vår teknisk support, de gör ett fantastiskt jobb.Tack för fina ord.

Johanna O skrev om Garda Alarm
    Hjälpsamma människor, men hemskt svårt att komma i kontakt med någon när man ringer och behöver hjälp! Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Johanna O
    Hej Johanna,
    Tack för din recension och feedback.

Vi har en svarstid på under 3 minuter på kundtjänst, men vissa perioder kan svarstiden vara något längre och ibland kortare.
  • Katarina F

2019-07-02

Katarina F skrev om Garda Alarm
    Har inte haft så mycket kontakt bara några enstaka telefonsamtal. Men vid dessa samtal har jag alltid blivit vänligt bemött. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Katarina F
    Hej Katarina,

Tack för din fina rekommendation. Det gläder oss att du är nöjd med vår service.

Jan-olof B skrev om Garda Alarm
    Har köpt 2 larm, ett till villan och ett till fritidshuset.
    Bra o snabb installation.

Däremot får jag inte belysningspluggarna att fungera. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Jan-olof B
    Hej Jan-Olof,

tack för din rekommendation, vi är glada över att du är nöjd med vår produkt.
    Kontakta gärna vår tekniska support på 0771-101070 alternativt mejla oss på info@gardaalarm.se så ska vi se över varför de inte funkar och hjälpa dig på bästa sätt!

Hälsningar,
    Garda Alarm

Vittorio G skrev om Garda Alarm
    Lite dyr. Moms var inte inkluderat. Har hittills fungerat bra. Läs mer
    2019-07-01 Garda Alarm svarar Vittorio G
    Hej Vittorio,
    Tack för din recension.
    Momsen är alltid medräknad om det är ett köp som privatperson.
    Har du köpt larmet på ett företag pratar man oftast om priser exklusiv moms. Dock är det alltid specificerat både på ordersedeln och fakturan.

Har det blivit något fel får du gärna ringa vår kundcenter så vi kan titta på just ditt ärende.

Per S skrev om Garda Alarm
    Hemlarm till villa.
    Bra bemötande och hjälp av kundtjänst och tekniker.
    Det ända jag inte varit nöjd med är den försäljare från Garda som knackade på dörren och sålde larmet till oss.
    Hon undanhöll kostnader och eller visste inte om dem, samt gav oss felaktig information angående avbetalningen i samarbete med vasa kridit. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Per S
    Hej Per,
    Tack för din fina recension för vår kundtjänst och tekniker.

Dock var det tråkigt att läsa om att du inte hade blivit upplyst om kostnaden vid delbetalning. Väljer man som kund att finansiera den populäraste produkten via Wasa Kredit tillkommer en aviavgift på 35 kronor och en uppläggnings/engångskostnad på 495 kronor.

Tord-erling L skrev om Garda Alarm
    Larm till hemmet!
    Även om det var några år sedan
    så är minnet positivt!
    Ett tryggt hem och det har vi! Känner oss trygga med larmet!!
    Är imponerad av larmcentralen. Det räcker att jag bränt vid något på spisen så ringer dom inom 10 sekunder! Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Tord-erling L
    Hej Tord-Erling,

Stort tack för dina fina ord. Vi är stolta över vår produkt och blir så glada när våra kunder känner sig trygga tack vare vårt larm.

hälsningar Garda Alarm

Henryk F skrev om Garda Alarm
    Bra larm . Priset var avgörande för mitt val Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Henryk F
    Hej Henryk,

Tack för din fina rekommendation.

Thomas L skrev om Garda Alarm
    Har bara beröm att ge.

Köpte larmet
    Förväntningarna uppfylldes. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Thomas L
    Hej Thomas,

Stort tack för din rekommendation. Att ha nöjda kunder är det vi strävar efter.

• 2019-06-27

Stellan Å skrev om Garda Alarm
    Vi har köpt larmutrustningen och tycker det ät ett prisvärt alternativ med avseende på årskostnaden. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Stellan Å
    Hej Stellan,

Tack för din rekommendation. Vi är glada över att du är nöjd.
    Önskar dig en en fin sommar,

Lars-anders G skrev om Garda Alarm
    Alarm på bottenvåningen, hall och vardagsrum och kontor.
    korrekt.
    inte helt.
    Jag fick inte besked om alla betalningar som måste göras vid
    undertecknande av kontrakt. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Lars-anders G
    Hej Lars,
    Tack för din recension.
    Garda Alarm erbjuder olika tjänster där kunden fritt kan välja det som passar bäst.

Ring oss gärna så kan vi titta på vilka tjänster du valt till och om det är det som passar just dig.

Håkan F skrev om Garda Alarm
    Köpte villalarm inkl. Installation.
    Blev väl bemött.
    Nöjd med produkten och installationen. Förväntade mig en bra och prisvärd produkt och tycker jag att jag fick. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Håkan F
    Hej Håkan,

Tack för din rekommendation, det gläder oss att du är nöjd.

Javad M skrev om Garda Alarm
    Jag köpte larm och är nöjd både av larmet och bemötandet av företaget
    Mvh Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Javad M
    Hej Javad,

Tack för din rekommendation. Kul att du är nöjd med oss, då blir vi glada!

Hälsningar Garda Alarm

Johan P skrev om Garda Alarm
    Helt ok men fick inte korrekt information av säljare. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Johan P
    Hej Johan,
    Tack för din recension.

Under säljarnas grundutbildning går vi igenom vikten av att ge korrekt information till våra nya kunder och hur vi ger informationen så det inte finns utrymme för missförstånd.
    På senare tid har vi även kompletterat och förtydligat information i våra broschyrer som lämnas till kunder.

Torbjörn S skrev om Garda Alarm
    Plus: Garda har hanterat larmsituationer som förväntat. Installatör och kundtjänst har varit professionella.

Litet minus: Ganska dåligt att ingen manual finns till larm-enheten, allt är inte självklart.

Stort minus: Kreditavtalet med Wasa Kredit är så fullt med dolda avgifter att jag känner mig lurad. Jag vet att det är upp till mig att läsa det finstilta men jag lät mig gå på säljarens siffror som alltså inte stämde. Det här blev dyrare än väntat och jag hade med facit i hand inte gått över till Garda. Läs mer
    2019-07-01 Garda Alarm svarar Torbjörn S
    Hej Torbjörn,
    Tack för din recension,

Vi arbetar just nu på att göra manualen mer pedagogisk och den kommer vara klar efter semestern. Dock så är du alltid välkommen att ringa vår tekniska support om du har frågor gällande tekniken eller andra frågor som berör hårdvaran och dess funktioner.

Vi arbetar bland annat med Wasa Kredit som kan hjälpa till med finansieringen/delbetalning om så önskas. Den populäraste produkten är helt räntefri. Dock tillkommer det en aviavgift på 35 kronor samt en engångsavgift på 495 kronor, inga andra avgifter ska tillkomma.

Karl L skrev om Garda Alarm
    Fullgod service och fungerande support Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Karl L
    Hej Karl,

Härligt att höra, önskar dig en fin sommar,

Hälsningar
    Garda Alarm.

Synnöve N skrev om Garda Alarm
    - larm
    - blivit bemött bra
    - hade inga förväntningar
    - har fått mycket bra hjälp med de problem jag haft. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Synnöve N
    Hej Sunnöve,

Vad roligt att höra, tack för din rekommendation.

Hälsningar,
    Garda Alarm.

Agneta W skrev om Garda Alarm
    Köpte av en försäljare som kom hem.
    Det har fungerat bra i stort sätt. Ibland har det inte blivit någon uppringning när vi själva gjort fel medan det ibland blir det. Det kan kännas lite osäkert. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Agneta W
    Hej Agneta,
    Tack för din recension.

Larmcentralen ringer alltid upp till dig som kund vid olika typer av larm.
    Är det så att man själv har gjort ett fel som utlöser sabotagelarm, inbrott, brand eller överfallslarm med mera så blir man alltid uppringd, oftast inom några sekunder.

Ring gärna vår tekniska support så kan vi titta på just ditt ärende.
  • Miki M

2019-06-24

Miki M skrev om Garda Alarm
    Köpte ett larm många år sedan. Nöjd med installation och nöjd med de kontakter som gjorts med kundtjänst/tekniker under åren. Bra produkt och appen har blivit bättre :) Tycker dock att serviceavtal och extraprodukter är onödigt dyra. Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Miki M
    Hej Miki,
    Tack för din fina recension,

Produkten är väldigt omtyckt och håller en mycket hög kvalité.

Serviceavtalet är en tilläggstjänst och där ligger vi under många av våra branschkollegor i kostnad. Extra produkterna är alltid inkluderad moms på 25% och arbetskostnaden ingår i styckepriserna. Vi har heller ingen löpande månadskostnad/abonnemang på extra produkter som många har idag.

Hans-erik H skrev om Garda Alarm
    Nytt larmsystem med kameror. Trevlig försäljare. Har haft lite problem med att kameran i garaget larmar. Där har jag inte fått nån direkt hjälp och där kanske det blir tydligt vad som är skillnaden med att äga larmsystemet själv. När något krånglar får man fixa det själv eller betala för att få hjälp. Läs mer
    2019-06-24 Garda Alarm svarar Hans-erik H
    Hej Hans-Erik,
    Tack för din recension.
    Vår tekniska support kan ofta lösa sådana problem från distans via fjärrsupport. I annat fall bokar vi upp en servicetekniker som kommer ut på plats för att åtgärda eventuella fel. Har du serviceavtal är det helt kostnadsfritt. Då ingår både material, framkörningsavgift och arbetskostnad. Ring gärna vår tekniska support så vi kan hjälpa dig att rätta till det du upplever inte fungera på ett korrekt sätt.
    Hälsningar, Garda Alarm.

Hassan B skrev om Garda Alarm
    Alarm
    Av säljaren
    Jag tycker att de hade mycket bra kvalitet Läs mer
    2019-06-24 Garda Alarm svarar Hassan B
    Hej Hassan,

Tack, härligt att du är nöjd.

Mazen F skrev om Garda Alarm
    De var hjälpsama och det är smidiga Läs mer
    2019-07-03 Garda Alarm svarar Mazen F
    Hej Mazen,

Härligt att du är nöjd med vår service. Önskar dig en fin dag,

hälsningar Garda Alarm

Kim K skrev om Garda Alarm
    Jag kontaktade Garda alarm om tillbehör till larmet och fick svar att det finns vad jag sökte efter. Bra information av service teknikern som ringde tillbaka. Läs mer
    2019-07-02 Garda Alarm svarar Kim K
    Hej Kim,

Tack för din fina rekommendation. Det gläder oss att du är nöjd med vår produkt & service.

Anders C skrev om Garda Alarm
    Jag har köpt ett huslarm med kamera och brandvarnare och är nöjd med detta.
    Bra bemötande på alla plan.
    Det som jag tycker är konstigt är att varje gång jag behöver larma så måste dörren vara stängd, hade inte detta på min tidigare leverantör.. varför? Läs mer
    2019-07-01 Garda Alarm svarar Anders C
    Hej Anders,
    Tack för din fina recension!

Grundinställningen är att dörren måste vara stängd när man aktiverar larmet. Detta är av säkerhetsskäl. Dock finns möjligheten att koppla bort denna funktionen.

Ring vår tekniska support så kan de hjälpa dig att ändra denna inställningen.

Vi önskar dig en fin dag!

Emma A skrev om Garda Alarm
    Hemalarm med brandskydd. Funkat bra. Läs mer
    2019-06-19 Garda Alarm svarar Emma A
    Hej Emma,

• Stefan N

2019-06-19

Stefan N skrev om Garda Alarm
    Bra företag som håller vad de lovar! Läs mer
    2019-06-19 Garda Alarm svarar Stefan N
    Hej Stefan,
    Tack så mycket för en sådan fin recension.

Astor C skrev om Garda Alarm
    Hade inget larm. En duktig försäljare fick oss att göra slag i saken. Att larmet fungerar har vi sett när vi själva av misstag utlöst larmet. Vänliga mänskor ringer och kollar. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Astor C
    God kväll Astor,
    Tack för fin recension.

Vi önskar dig en fortsatt bra kväll.

Christer A skrev om Garda Alarm
    Köpte Garda inbrottslarm. Fungerar bra och snabb uppringning vid larm. Dock dyrt med alla extra avgifter Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Christer A
    Hej Christer,
    Som du skriver så reagerar larmcentralen redan efter ett par sekunder om larmet löser ut.

Vad det gäller extra avgifter så kan man välja till olika tjänster om så önskas.

Vi önskar dig en trevlig kväll.

Göran P skrev om Garda Alarm
    Hemlarm.
    Har positiv inställning till företaget. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Göran P
    Hej Göran,
    Tack för fin recension.

Vi önskar dig en fin dag!

Bill H skrev om Garda Alarm
    Köpte hemlarm Mycket bra. Förväntningarna var ett säkert larm det har uppfyllts till 100%. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Bill H
    Hej Bill H,
    Vad roligt att läsa att du är så nöjd.
    Vi önskar dig en fin sommar

Tobias E skrev om Garda Alarm
    Trevlig säljare såväl som installatör. De gånger jag som kund talat med kundtjänst har de varit duktiga och bemötande. Rekommenderas självklart! Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Tobias E
    Hej Tobias E,
    Tack så mycket för dina rekommendationer.

Else-marie V skrev om Garda Alarm
    Larm med kamera, brandvarnare och utekamera.

Bra och trevligt.

Ja

Som det ser ut nu så är vi nöjda. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Else-marie V
    Hej Else - Marie V,
    Tack så mycket för din recension.

Bo-göran J skrev om Garda Alarm
    Du köper larmet. Så på lång sikt mer ekonomiskt fördelaktigt jämfört med bjässarnas hyra. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Bo-göran J
    Hej Bo - Göran J,

Henrik E skrev om Garda Alarm
    Tycker att det fungerar ganska bra. Det jag tycker är lite dåligt är att jag ofta har problem att ansluta till mitt larm via mobiltelefon. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Henrik E
    Hej Henrik,
    Ring gärna vår teknisk support så vi kan undersöka saken närmre.

Rolf B skrev om Garda Alarm
    Man binder sig att köpa ett onödigt dyrt larm.
    Trevlig personal.
    Det är säkert bra grejer. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Rolf B
    Hej Rolf,
    Tråkigt att du känner att du binder upp dig.
    Som du skriver arbetar vi med produkter av mycket hög kvalité.
    Tack för varma ord om vår underbara personal.

Tatjana B skrev om Garda Alarm
    Gott bemötande alltid. Svarar inom rimlig tid. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Tatjana B
    Hej Tatjana,

Linus A skrev om Garda Alarm
    Tog över befintligt abonnemang från fg. husägare. Allt smidigt.
    Behövt hjälp med nyinstallation vid ett tillfälle, också smidig hjälp inom rimlig tid. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Linus A
    Hej Linus,
    Tack för recensionen. Roligt att läsa att du är så nöjd med oss, och allt har gått så smidigt.
    Vi finns alltid här för er kunder.

Vi önskar dig en fin dag

Monika Digle J skrev om Garda Alarm
    Vila larm bra bemött.Inget att klaga på. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Monika Digle J
    Hej Monika,

Ida H skrev om Garda Alarm
    Är tyvärr inte så nöjda med Garda Alarm. Hade sector alarm tidigare som fungerade bättre. Tex när larmet gick en gång när vi var på jobbet så kunde Garda inte stänga av larmet, utan vi var själva tvungna att stänga av det. Inte så lätt när man är på jobbet.. Som tur var så kunde vår granne hjälpa oss. Sector alarm kunde via samtal med oss och genom att titta i övervakningskameran hjälpa oss stänga av larmet. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Ida H
    Hej Ida,
    Tack för din recension.

Det finns möjlighet för Garda Alarm att stänga av larmet på kundens begäran. Det är även möjligt för användaren att slå på och av larmet via Garda Alarm app som finns att ladda ner på både App store och Google Play.

Ring oss så berättar vi gärna mer.

Ann-britt G skrev om Garda Alarm
    Osäker på vad jag tycker ej haft så mkt med dem att göra. Tycker inte alltid att det som de lovade stämmer. Läs mer
    2019-06-17 Garda Alarm svarar Ann-britt G
    Hej Ann-Britt,
    Är det något som är oklart är du välkommen att höra av dig på 0771-101070 så ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

Eva K skrev om Garda Alarm
    Vi har köpt larm till huset och har alltid fått god service. Läs mer
    2019-06-17 Garda Alarm svarar Eva K
    Hej Eva,
    Kul att du är nöjd med oss, tack för din recension.
    Önskar dig en fin sommar.

Åsa S skrev om Garda Alarm
    Hemlarm. Har fungerade bra. Bra bemötande. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Åsa S
    Hej Åsa,

Fredrik E skrev om Garda Alarm
    Utrustningen fungerade inte. Hakade upp sig och gick ej att stänga av. Läs mer
    2019-06-17 Garda Alarm svarar Fredrik E
    Hej Fredrik,
    Tack för din feedback. Så tråkigt att höra att utrustningen inte fungerar, så ska det naturligtvis inte vara. Kontakta oss gärna på info@gardaalarm.se så ska vi se över vad felet är och lösa problemet. Önskar dig en fin dag, Garda Alarm

Annette H skrev om Garda Alarm
    Jag har under de 5-6 år som jag haft Garda Larm varit supernöjd. Kvinnan som sålde larmet till mig var saklig och väldigt trevlig. Läs mer
    2019-06-18 Garda Alarm svarar Annette H
    Hej Annette,