Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Gofab Fastighetsbyrå

Gofab Fastighetsbyrå

Göteborgsvägen 28, 444 30 Stenungsund — Visa karta

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 191 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå

• Roger H
    Roger H skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket trevligt bemötande med god kännedom om objektet. Gav tydlig information. Läs mer
    2018-09-21 Katarina J svarar Roger H
  • Per Mikael J
    Per Mikael J skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Tydlig, snabb på svar.
    Ärlig.
    Mycket nöjd som köpare. Läs mer
    2018-09-19 Karin A svarar Per Mikael J
    Tack för era fina rekommendationer
  • Saied R
    Saied R skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Trevligt, personligt och ge en känsla av trygghet.
    Hon är toppen! Läs mer
    2018-09-19 Karin A svarar Saied R
    Tack för era fina rekommendationer
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Hej 👋 på er.
    Jag kan bara säga att jag vi är jätte nöjda med Karin Andersson.
    Karin är ett föredöme på
    Gofab Fastighetsbyrå med Karin som mäklare och som person känner jag Patrik och min sambo Pia oss trygga inför lägenhets köpet.
    Karin är väldigt påläst och hon vet hur mycket det betyder för en kund att kunna svara korrekt på ett sätt som kunden förstår.
    Vi kan bara tacka Karin Andersson
    För att hon tog så väl hand om oss hon får 10 av 10
    Mvh Patrik Läs mer
    2018-09-19 Karin A svarar Patrik H
    Tack för era fina rekommendationer!
  • Mathias Peder G
    Mathias Peder G skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    VI har sålt vår bostad med hjälp av Karin på Gofab. Karin har agerat proffesionellt och gjort ett bra jobb och vi är nöjda ned resultatet. Karin är en säljare som aldrig ger sig och vi ger henne högsta betyg. Läs mer
    2018-09-19 Karin A svarar Mathias Peder G
    Tack Mathias för era fina rekommendationer!
  • Hillevi Chengo Martha P
    Hillevi Chengo Martha P skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köp av sommarhus på Tjörn. Dödsbo med flera välgörenhetsorganisationer som arvtagare.
    Mycket smidigt sökt av Karin trots svårigheter på vägen. Hon var både proffessionell och varm och gjorde den där lilla extra flera gånger! Läs mer
    2018-09-18 Karin A svarar Hillevi Chengo Martha P
    Tack Hillevi för era fina rekommendationer.
  • Anette Smitt A
    Anette Smitt A skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt fritidshus.

Vi är mycket belåtna med Katarina som mäklare Läs mer
    2018-09-18 Katarina J svarar Anette Smitt A
    Tack så mycket för en trevlig affär och betyg.
  • Monica M
    Monica M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Snäll och proffsig, tillmötesgående Läs mer
    2018-08-27 Katarina J svarar Monica M
  • Esa K
    Esa K skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina sålde vår byggklara tomt. Vi fick kanske inte det vi ville ha för tomten men Katarina hade redan tidigare värderat tomten till samma som slutpriset, meddelat oss tydligt var prisnivån ligger på den här typen av objekt i detta område.
    Katarina är en rakt fram och engagerad person. Uppdaterade oss ofta och svarade alltid i telefon eller ringde snabbt upp.
    Katarina ger ett seriöst intryck och verkar på allvar vilja sudda bort den dåliga stämpeln mäklare har haft och kanske har.
    Jag kommer att rekommendera Katarina och Gofab. Läs mer
    2018-07-09 Katarina J svarar Esa K
    Tack för rekommendationen!
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Karin hjälpte oss att sälja våra villa och vi valde henne för att vi hade fått högt förtroende för henne då det var hon som förmedlade villan när vi köpt för 2 år sedan.
    Karin byggnde förtroende genom att vara ärlig och genuin.
    Härlig och hjälpsam under hela processen. Läs mer
    2018-07-02 Karin A svarar Sandra H
    Tack Sandra för era fina rekommendationer!
  • Mona M
    Mona M skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt Kålgården 9 i Skärhamn
    Markus uppträdde mycket korrekt genom hela affären. Uppskattar mycket han omtänksamhet mot säljaren, en äldre dam.
    Bra kommunikation, tydlig, hjälpsam - känner mig "trygg" i affären. Läs mer
  • Morgan J
    Morgan J skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Lite tidigt att yttra sig då affären ännu inte är slutförd. Men så här långt har jag inget speciellt att klaga på Läs mer
  • Ann M
    Ann M skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt sommarbostad.

Blev bemött på allra bästa tänkbara sätt, pålitlig, ingav starkt förtroende.
    Följde ärendet från dag 1 tills försäljningen var klar.
    Karin Andersson vill jag ge de bästa rekommendationer till. Mycket duktig mäklare. Läs mer
    2018-07-02 Karin A svarar Ann M
    Tack Ann för dina fina rekommendationer!
  • ?
    ? skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Snabbt och korrekt , bra uppföljning och vi är nöjda med priset ,
    Sålde en villa i Stenungsund . Läs mer
    2018-06-29 Karin A svarar ?
    Tack Jan för din rekommendation!
  • Ann W
    Ann W skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Mäklaren agerade professionellt och var tillgänglig i sitt sätt och även lätt att nå. Hon genomförde försäljningen inom rimlig tid och till det pris som hon värderat bostaden till och jag är nöjd. Läs mer
    2018-06-29 Katarina J svarar Ann W
    Tack så mycket för din rekommendation. Det var mycket trevligt att jobba med er.
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Litet hus, Tjörns kommun. Peter bra att tala med. Han var mycket tillgänglig på telefon och villig till alternativa passande träfftider. Kändes neutral mellan köpare och säljare. Läs mer
  • Hanne F
    Hanne F skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    köpt en tomt och salt en bostadsrätt
    trevligt bemötande
    fick vänta med att få viss info och annan info om tips och råd! Läs mer
  • Alice Therese L
    Alice Therese L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jätteduktig mäklare! Förklarade processen på ett mycket bra sätt. Väldigt kompetent och ambitiös. Proffesionellt bemötande. Väldigt bra på att återkoppla saker och ting. Kommer rekommendera honom vidare till andra! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har köpt fastighet i Skärhamn, det som jag vill ge Marcus en bra eloge för, var hur han hanterade säljaren ( en ensamstående dam som inte har koll på läget), riktigt bra hantering av henne!! Omhändertagande både i affärsmässigheten som henne som person.
    Jag tycker att Marcus levererade det som jag hade förväntan på. Läs mer
  • Linnéa H
    Linnéa H skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Rak, okomplicerad. Rätt man på rätt plats. Läs mer
  • Amandus A
    Amandus A skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålde min lägenhet i Rönnäng på Tjörn.
    Uppdraget fick Marcus berg som med vilja och tålamod fick fram rätt köpare!

Super nöjd 😁👍🏻 Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt fritidshus på Tjörn. Fått ett, som jag uppfattat det, seriöst, kunnigt och sakligt bemötande, vilket jag många gånger, nästan genomgående, saknat i kontakter med mäklare, under den 2-årsperiod jag letat fritidshus på Tjörn/Orust. Tydlighet rörande både fördelar och brister /behov hos fastigheten. Lätt att få tag i, tillgänglig. Utöver det väldigt trevlig och lätt att ha att göra med. Läs mer
  • Olivia B
    Olivia B skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte ett hus genom Peter. Peter som mäklare upplevde vi vara professionell, Svarade alltid när man ringde och va väldigt lyhörd och flexibel. Vi är väldigt nöjda! Läs mer
  • Carl Magnus M
    Carl Magnus M skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Markus hjälpte mig att sälja mitt hus, Från början till slut var han engagerad och tillmötesgående. Jag ger honom högsta betyg och kommer absolut använda Gofab om det skulle behövas igen. Läs mer
  • Berit N
    Berit N skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Salg av stor eiendom. Utrolig hyggelig og nøyaktig megler som ga bedre service enn forventet. Läs mer
    2018-06-18 Karin A svarar Berit N
    Tack Berit för din fina rekommendation!
  • Britt Inger K
    Britt Inger K skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har sålt ett hus.Blev bemötta på ett väldigt bra sätt,har hört av sig regelbundet blev underrättade om vad som är på gång. Kan varmt rekommendera honom till andra som vill anlita en mäklare Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Tillmötesgående och serviceminded, tog sig tid att förklara. Läs mer
    2018-06-11 Katarina J svarar Jonas E
    Tack så mycket för er rekommendation. Det var mycket trevligt att jobba med er!
  • Karl J
    Karl J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har träffat Kent ett antal gånger under flera års tid i samband med husvisningar. Han är alltid väldigt trevlig att ha att göra med! Han tar sig tid på alla sätt och vis, och är mycket professionell men ändå familjär. Med stort engagemang och mycket tålamod gav han oss varje gång svar på alla våra frågor, som alltid varit många och stundtals både knepiga och besvärliga. Oavsett, så har Kent "klarat våra tester" och verkligen ingett förtroende, vilket han varit välförtjänt av! Exempelvis så är Kent en av ytterst få mäklare som ALLTID återkopplat varje gång han sagt han ska göra det. Som spekulant känns det betydelsefullt. Därför var det extra roligt att det var just Kent som slutligen "fick" sälja huset till oss. Det var ju såklart ren slump att just han var mäklaren när vi äntligen hittade rätt hus, men det kändes som sagt extra kul. Vi har träffat många mäklare när vi letat hus, men Kent är solklart den bäste!!! Läs mer
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt ett hus i Limhall genom Peter.
    På ett trevligt sätt.
    Utgångspris 2195.000:-. Köparen hörde inte av sig på ett par dagar efter besiktning.
    Peter ringde och chockade oss då köparen hade en hel lista med anmärkningar. Ville dra av 250.000:- på köpesumman, slutade med 160.000:-. Blev väldigt besvikna och tappade förtroendet för hela affären. Beslutet skulle ske snabbt. Tyckte att Peter inte ställde upp tillräckligt för oss i de läget. Läs mer
  • Yvonne C
    Yvonne C skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Blev väl mottagna av Kent Olsson och vi kände att vi fick ett bra förtroende av Kent. Han var hjälpsam och hjälpte oss på alla sätt och vis med att köpa vår bostad. Rekommendera Kent Olsson som en mycket bra mäklare. Läs mer
  • Niclas J
    Niclas J skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Smidigt köp o hjälp med försäljning av lägenhet Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte en sommarstuga och Peter informerade oss tydligt och omfattande på ett bra och positivt sätt.
    Skulle vi någon gång behöva anlita en mäklare, kontaktar vi gärna Peter igen. Läs mer
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag hade hjälp av Peter med att sälja mitt sommarställe på Tjörn vintern-våren 2016.
    Peters bemötande avgjorde att jag valde Gofab, hade ytterligare en mäklare som jag träffade, men valde bort denna.

Peter förstod mig väldigt väl, han sa samma sak som jag kände för huset, som har varit det bästa ställe som jag har bott på. Det kändes väldigt viktigt för mig.

Mina förväntningar på en mäklare är att de håller mig uppdaterad av vad som händer och ska göras och det gjorde Peter. Han fanns även alltid tillgänglig om jag undrade något, kom förbi ibland när jag var där ibland.

Under 2 års tid var jag med om att köpa ett nytt hus, sälja ett hus och även mitt sommarställe, så jag har lite erfarenhet av hur mäklare jobbar. Och Peter var absolut bäst! Peter såg också köparen, som tyvärr ofta kan bli glömd i husaffären, vet av egen erfarenhet, men de kände att de hade fått den uppmärksamhet som man förväntar sig av en mäklare. Läs mer
  • Erland K
    Erland K skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt en lägenhet och köpt ett hus.

Trevlig, kunnig

Tyckte att han gjorde allt som man kunde förvänta sig. Skötte allt det praktiska runt köp och sälj. Läs mer
  • Bente V
    Bente V skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi solgte et sjarmerende hus/fritidshus på vakre Tjörn.

Vi hadde mye kontakt med Kent da vi kjöpte huset noen år tidligere, så han kjente huset og området godt. Derfor var det naturlig og enkelt for oss å kontakte han da vi solgte huset.

Han var flink til å gi anbefalinger, forslag til tid og prosess, samt var flink til å holde oss orientert om visninger og diskusjoner han hadde med interessenter.

Vi kan anbefale Kent på det sterkeste til andre som ser etter å kjöpe eller selge hus. Läs mer
  • Ivan O
    Ivan O skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Proffsig och korrekt.
    En glad och trevlig kille. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Blir varje gång både hjälpsamt och mycket väl bemött.

Har de kvalitéer man vill att en mäklare ska ha; Känns ärlig, noggrann och seriös som mäklare.

Kommer kontakta honom först och främst vid kommande försäljning i framtiden.

Kent både sålde det hus jag nu bor i samt hjälpte mig sälja den lägenhet jag flyttade ifrån med stor vinst.

Mycket engagerad. Läs mer
  • John Carl Mikael T
    John Carl Mikael T skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har haft att göra med Markus flertalet gånger, både vad det gäller husvärderingar men också vid försäljning av bostad. Markus är alltid tillgänglig, är balanserad och väldigt pålitlig som person, lovar inte för mycket och håller det han säger. Läs mer
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte Villa på Tjörn
    Mäklaren var Trevlig & proffsig. Eftersom det var vårt första husköp hade vi många ”dumma” frågor som mäklaren besvarade med ett leende. Läs mer
    Kent O gillar detta
  • Roger S
    Roger S skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Lätt att ha att göra med
    Trevlig o lätt att nå Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålde en bostadsrätt.
    Han är galet proffsig, lättillgänglig, uppmärksam och alltid glad.
    Han knäckte mina förväntningar, otroligt nöjd med hela processen. Allt gick väldigt smidigt och fort, jag behövde inte tänka på någonting. Läs mer
  • Marcel G
    Marcel G skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent hjälpte oss att hitta en fin lägenhet för ett bra pris. Han är super trevlig, professionell och pålitlig. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent uppträdde mycket professionellt både mot köpare och säljare och vi fick stort förtroende för honom. Alla upptänkliga problem som uppstod löstes på bästa sätt.
    Kent kan verkligen rekommenderas som mäklare och person. Läs mer
  • Patricio Alexis F
    Patricio Alexis F skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag köpte sommarstuga med hans hjälp
    trevlig
    sakkunnig
    engagerat
    service inriktad
    korrekt

mycket bra intryck Läs mer
  • Ann-Britt L
    Ann-Britt L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter var mäklare vid försäljning av vårt hus Djupvik Tjörn. Upplevde honom som kompetent ärlig och mycket samarbetsvillig. Vi kännde oss alltid väl informerade om hur processen framskred och blev också väl informerade inför försäljningen. Peter var alltid tillgänglig för oss. Läs mer
  • Frank T
    Frank T skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent har sålt och förmedlat fastigheter och har alltid varit professionell , glad och trevlig , samt kunnig mäklare !

Kan verkligen rekommendera Kent Olsson ! Läs mer
  • Per Erik H
    Per Erik H skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vårt sommarboende och anlitade Gofab och fick Peter Karlsson som mäklare. Vi blev mycket väl omhändertagna och det upplever vi även att kunderna blev.
    Peter ordnade ett antal extra visningar för spekulanter som inte kunde komma på de öppna visningarna. Kanonbra!
    Vi fick hjälp med det som behövde stajlas och även med vad som kunde fixas och vad som inte skulle fixas.
    En rak och enkel kommunikation och vi kände oss hela tiden uppdaterade på vad som hände i processen.
    Jag hade lätt använt Peter igen och kan bara säga grattis till de som anlitar honom i framtiden. Läs mer
  • Anna-Karin N
    Anna-Karin N skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Upplevelsen är ett trevligt bemötande, kunnig och hjälpsam Läs mer
  • Gun L
    Gun L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent Olsson
    sålde min stuga 2016 o jag är väldigt nöjd. Lugn, saklig och kunnig. Han var dessutom lätt att få kontakt med när jag hade frågor.
    Med vänlig hälsning,
    Gun Lomfors Läs mer