Gofab Fastighetsbyrå

Hjältebyvägen 1, 471 72 Hjälteby — Visa karta

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 389 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå

• 2019-12-05

Svante H skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har färsk erfarenhet av Markus Berg som fastighetsmäklare då jag med hans hjälp nyligen såväl sålt en fastighet som köpt en bostadsrätt. Hans agerande uppfattade både min hustru och jag som mycket professionellt. Ett klart utmärkande drag under den totalt ca 3 månader långa processen var att han hanterade såväl oss som våra respektive motparter på ett likartat sätt. Han agerade som om det var klart viktigare för honom att genomföra affärer där såväl köpare som säljare kunde känna sig som ”vinnare” än att tillfredsställa den part som betalade hans arvode. Läs mer
  • 2019-12-03

Petter L skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt en villa. Nöjd med allt. Engagemang och raka besked. Läs mer
    2019-12-03 Katarina J svarar Petter L
    Tack så mycket för er fina återkoppling. Jag hoppas er flytt går väl och att ni kommer att fira en härlig jul i er nya hus!
    Katarina Johansson
  • HANNE B

2019-12-01

HANNE B skrev om Gofab Fastighetsbyrå
    Stort tack till Kent Olsson som vi har anlitat vid två tillfällen när det gäller försäljningar. Nu senast husförsäljning. Vi rekommenderar honom varmt och ser nu framemot vårt nya boende.

Hanne & Jan Läs mer
  • Elisabeth C

2019-11-25

Elisabeth C skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    VI har sålt vår sommarstuga på Tjörn genom Gofab och Markus Berg. Efter första motet med Markus, valde vi att avlysa möten med andra mäklare då vi upplevde ett mycket professionelt och seriöst bemötande. Markus har varit god att samarbeta med genom hela förloppet. Det är vårat intryck att Markus har arbetat proaktivit och uppsökande. Vi har hela tiden fått god information om framdrift med försäljningen, och beskrivelse av spekulanter och de dialoger han har haft med möjliga köpare.
    Från första öppet hus, tog det ca 1 månad till vi have ett underskrivet köpskontrakt. Läs mer
  • 2019-11-14

Martin A skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Rak och bra kommunikation. inga synpunkter alls. Läs mer
  • 2019-11-13

Camilla A skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte en gård, väldigt smidig affär, mycket trevligt bemötande, mycket lätt att prata med och kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-13

Monika O skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Både köpte och sålde bostad. Allt gick väldigt smidigt tack vare att mäklaren tog ansvar och initiativ till hur vi skulle gå tillväga! Läs mer
    2019-11-13 Kent O svarar Monika O
    Hej Monika, Tack så mycket själv. Glad att höra att du är så nöjd med. :)

Anette Birgitta Eva S skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi fick fin kontakt o gillar hans avslappnade kamratliga sätt. Vi kunde ha önskat lite snabbare återkoppling efter visningarna.
    Anette o Kurt Läs mer

Daniel H skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte ett hus som låg ute under längre tid med lågt intresse som jag tror skapade lite frustration hos samtliga parter. Lite missförstånd på vägen men det mesta löste sig på ett förhållandevis bra sätt. Vi är nöjda med vårat köp.

Thomas är en varm och trevlig person. Läs mer

Robert A skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Han jord nära och väldigt saklig kunnig på sitt jobb !! gillar han skarpt !!! Läs mer
  • 2019-11-06

Ulla S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Marcus Berg är mycket professionell och kunnig, tydlig och rak. Ger ett gott förtroende och följer hela tiden upp vad som händer Läs mer
  • 2019-11-05

Orvar S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Han är bra på att svara direkt när man kontaktar honom och var påläst ! Läs mer
  • 2019-11-03

Anna-Lisa O skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Thomas är en mäklare som man får stort förtroende för,och jag kommer att kontakta honom om jag behöver hjälp med framtida försäljning.En mycket bra mäklare. Ronny. Läs mer

Hans Josef J skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Hon var såå engagerad från första till sista dagen. Läs mer
    2019-11-04 Karin A svarar Hans Josef J
    Tack för era fina ord, har varit en fröjd att få hjälpa er. Stort lycka till med ert nya boende!

Maj-Britt Agneta D skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har sålt ett parhus. Vi ville ha en trovärdig, kunnig, seriös, trygg, professionell och påläst mäklare och det fick vi. Helt igenom gedigen. Karin är den ultimata mäklaren. Vi kan VARMT rekommendera henne. Läs mer
    2019-11-04 Karin A svarar Maj-Britt Agneta D
    Tusen tack för era fina rekommendationer, tack för att jag fick vara med på er försäljningsresa! Jag hoppas ni kommer trivas gott i ert nya boende.

Erica P skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bra! Ulf var mycket vänlig och utstrålar ett lung 👍. Läs mer
  • 2019-10-30

Peter K skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter hjälpte oss att sälja våran tomt, Peter karlsson är Tjörn
    Kan varmt rekommendera honom oavsett om ni skall sälja eller köpa Läs mer
  • 2019-10-28

Lisa Z skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt tomt, Peter är toppen. Kunnig, seriös & påläst. Läs mer
  • 2019-10-25

Mattias I skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Allt fungerade bra och Peter var väldigt trevlig och lätt att ha och göra med. Läs mer
  • 2019-10-25

Eva Ottilia B skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt hus i Svanesund
    Thomas bemötande känns mycket proffsigt, han inget förtroende och kunskap.
    Dessutom har en underbar humor.
    Vi hade haft problem med att sälja huset i våras, men när Thomas kom kände vi med en gång att det här fixar han och de gjorde han också och snabbt dessutom.
    Hälsa från oss
    Eva och Jan Bengtsson Läs mer
  • 2019-10-24

Christin S skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Thomas var redig, "vanlig" och tålmodig.
    Det uppskattade jag mest Läs mer
  • 2019-10-22

Sven Jonas B skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har både köpt och sålt hus med Karin som mäklare. Trevligt bemötande och en professionell hantering av hela processen.
    Mycket nöjd kund. Läs mer
    2019-10-24 Karin A svarar Sven Jonas B
    Tusen tack för era fina rekommendationer, har varit ett nöje att få hjälpa er. Hoppas ni kommer trivas bra i det nya boende!
  • 2019-10-22

Johannah S skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Fantastisk och otroligt proffsig. Jättenöjda! Läs mer
    2019-10-22 Karin A svarar Johannah S
    Tusen tack för era fina ord! Stort lycka till och hoppas ni kommer trivas bra i Stenungsund!
  • 2019-10-14

Iréne Y skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Försäljning av fritidshus.
    Trevligt o positivt bemötande.
    Kunnig o engagerad.
    Rek. varmt Läs mer
  • 2019-10-12

Leif Christer L skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte vårt sommarhus av Peter för drygt 19 år sedan och sålde det nu genom honom. Han är mycket professionell, kan marknaden mycket väl och ger ett bra och stabilt intryck.
    Han vet så att säga vilka knappar att trycka på hos intressenterna.
    Vi hade prismässigt mycket höga förväntningar , mäklaren var initialt lite tveksamt till dessa förväntningar och det kanseke vi var innerst inne också. Men faktiskt nådde vi hela vägen ! Mycket menar jag berodde på att Peter på ett mycket bra sätt behandlade de olika intressentarna utifrån deras sätt att förhålla sig till objektet. Läs mer
  • 2019-10-11

Kerstin S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Markus Berg sålde vår lägenhet på Tjörn.
    Bra kommunikation, snabb på att återkoppla och trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Markus. Läs mer
  • 2019-10-10

Haleh M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina Johansson är kunnig, trevlig och pålitligt. Hon svarar anbbt på frågor och återkopplar alltid i god tid. Läs mer
    2019-10-11 Katarina J svarar Haleh M
    Tack Haleh för din rekommendation. Jag hoppas ni nu kommer att trivas med ert nya val av fritidsbostad ni gjort.
  • Christer S

2019-10-09

Christer S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket bra genomförd försäljning av vår bostadsrättslägenhet. Läs mer
  • 2019-10-08

Eva O skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Både köpt och sålt bostad och har därmed fått stort förtroende för Gofab och Ulf Torsein. Alltid vänligt bemötande och stort kunnande. En professionell och trygg person under en av livets största affärer.. Läs mer
  • 2019-10-08

Anita W skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Ulf arbetade intensivt och skickligt med att sälja mitt kära hus på Grössby gata. Han ger en känsla av trygghet och vänlighet. Eftersom det är första gången jag säljer ett hus var det gott att få råd i hur det skall gå till. Ulf har stor erfarenhet i yrket, vilket märks väl. Jag är mycket tacksam för hur allt har skötts och för kramen och blommorna när det blev känslosamt för mig. Läs mer
  • 2019-10-07

Sara M skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jättenöjd med Kent. Kanonbra mäklare! Läs mer
    2019-10-08 Kent O svarar Sara M
    Hej Sara, Tack så jättemycket. Kul att du är så nöjd. :)
  • 2019-10-07

Peter L skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpet av vårt fritidshus i Hamburgsund gjordes lättare av att Karin hela tiden varit tillgänglig och svarat snabbt på alla frågor vi haft. Professionellt bemötande och hög kunskapsnivå höjde vårt förtroendet för henne. Läs mer
    2019-10-09 Karin A svarar Peter L
    Tack för era rekommendationer, hoppas ni kommer trivas bra i ert fina hus! Ha en fin första höst i huset, så ses vi i området!
  • 2019-10-05

Mats G skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina har under den mer än vanligt struliga processen med mitt husköp i Varekil gjort allt och lite till för att underlätta för mig som köpare.
    Katarina har varit mycket hjälpsam, tillgänglig och kunnig.
    Jag skulle när som helst rekommendera Katarina som fastighetsmäklare.
    Toppklass, helt enkelt! Läs mer
    2019-10-07 Katarina J svarar Mats G
    Hej Mats,
    Tack för en mycket trevlig rekommendation. Det gäller att ha mottot allt ordnar sig vilket vi jobbade utefter vid detta köpet. Hoppas du börjar komma på plats och att lugnet nu lagt sig för dig. Jag önskar dig lycka till med din kvarterskrog och hoppas du kommer att trivas i Varekil.
  • 2019-10-04

Sigrid C skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vårt sommarhus på Tjörn/Tådås. Markus har genom hela vår försäljning varit ett sådant otroligt fint stöd. Han har stöttat, kommit med bra förslag och han har framför allt varit jätteduktig på att kommunicera och återkoppla till oss hela tiden. Vi har känt oss så trygga med Markus och tycker att han är helt rätt kille på rätt plats. Mycket trevlig och extremt kunnig inom sitt område men framför allt fantastiskt service minded. Både jag och min mamma är så nöjda och glada. Öka genast Markus lön, han är en pärla!!
    Sigrid Läs mer

Anette F skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har såld en radhuslägenhet.
    Utmärkt samarbete med mäklaren.
    Helnöjd! Läs mer
    2019-10-04 Katarina J svarar Anette F
    Hej Anette,
    Tack så mycket för din fina rekommendation. Hoppas du har kommit till rätta i Nässjö. Jag hoppas du kommer att trivas och får ett lika aktivt liv där som du hade i Henån.

Nina P skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kunnigt och proffesionellt bemötande. Läs mer

Johannes K skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt bostad genom Katarina och är nöjd med hennes service. Läs mer
    2019-10-04 Katarina J svarar Johannes K
    Hej Johannes,
    Tack för din trevliga rekommendation. Jag hoppas ni kommer att trivas i ert nya fritidshus och att familjen får många härliga stunder tillsammans i Svanvik.

Elisabet S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt sommarhus. Tjörn.
    Trevlig, positiv, tjänstvillig, snabb hantering.
    Levde absolut upp till de förväntningar vi hade om en snabb affär.
    Kommer att rekommendera Markus Berg om någon undrar vilken mäklare man skall välja! Läs mer

Lene L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Engagerad och proffsig i försäljning av fritidshus. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Lene L
    Tack för omdömet, lycka till med huset, skall bli spännande och se det färdiga resultatet. Kommer gärna förbi till våren.
  • 2019-10-02

Anders G skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har köpt ett fritidshus av honom. Han har utfört sitt uppdrag mycket bra, alltid varit tillgänglig, stor kunskap om objektet och alltid hjälpsam. Kan rekommendera honom alla dagar i veckan Läs mer
  • 2019-10-01

Lisa A skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket noggrann och engagerad från start till mål. Läs mer
  • 2019-09-26

Ingemar K skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Hon var mycket hjälpsamma när jag köpte en sommarstuga. Läs mer
    2019-09-26 Karin A svarar Ingemar K
    Tack så mycket för din rekommendation, hoppas ni trivs i ert fritidshus!
  • 2019-09-25

Karl-Göran I skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har blivit mycket vänligt bemött av Peter under den ganska långa tid försäljningsprocessen av en fastighet tagit. Mycket lätt att få kontakt med och lätt att samarbeta med.
    Han är kunnig och har givit många goda råd angående de olika delarna av försäljningen. Jag tycker att de förväntningar jag hade på en mäklare har uppfyllts helt och hållet.
    Fick ett skäligt pris för fastigheten och kontakten med mäklaren har varit helt och hållet positiv. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Karl-Göran I
    Tack för det fina omdömet. Samarbetet har verkligen gått jätte bra och ni har gjort ett fint arbete med allt runt försäljningen.
  • 2019-09-25

Britt-Marie M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag och min man har köpt en tomt som ska bebyggas med en fritidsbostad som kan användas som permanentbostad.

Blev trevligt och vänligt bemött av Katarina Johansson

Har egentligen inga stora förväntningar, blev positivt överraskad.

Allt har fungerat till belåtenhet. Läs mer
    2019-09-26 Katarina J svarar Britt-Marie M
    Tack så mycket Britt-Marie och Yasuyuki,
    Jag hoppas ni kommer få många härliga stunder på Lilla Fjellsholmen med start i början på april då ni får ert hus.
  • 2019-09-23

Dan Olof S skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt fritidshus på Tjörn
    Karin är lyhörd och snabb i sin återkoppling
    Karin är mån om att ge goda råd som underlag för kundens beslut i olika skeden
    Karin verkar vara mer mån om att det ska bli bra för kund framför att genomföra affär för egen del el för sitt företag.
    Karin förstår saker mellan raderna
    Vi är, med tanke på hur marknaden ser ut nöjda med resultatet Läs mer
    2019-09-26 Karin A svarar Dan Olof S
    Tack för er rekommendation, det var roligt att läsa! Jag önskar er lycka till i framtiden och önskar att ni får en fin höst!
  • 2019-09-22

Eva L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde en lägenhet och köpte ett hus.
    Mycket proffsigt skött av Kent Olsson. Läs mer
    2019-09-23 Kent O svarar Eva L
    Hej Eva, tack för ditt svar, det värmer. :) Mvh/Kent
  • 2019-09-22

Magnus N skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt hus bra inga förväntningar han levde upp till det brs Läs mer
  • 2019-09-21

Göran P skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Allt sköttes professionellt på ett personligt och kunnigt sätt. Marcus klarade av att styra mellan många knepiga intressen. Läs mer
  • 2019-09-21

Agneta K skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Svår att nå och få info annars alldeles utmärkt. Läs mer
  • 2019-09-20

Anna Jeanette Ulrika Ö skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte ett sommarhus. Mäklaren skötte budgivningen på ert respektfullt och lugnt sätt. Vid övertagandet var hon mycket hjälpsam då det blev en fördröjning av överföring av pengar mellan banker. Läs mer
    2019-09-23 Karin A svarar Anna Jeanette Ulrika Ö
    Tack för era fina rekommendationer, hoppas ni kommer trivas bra i ert gedigna sommarhus!
Markus Berg
Peter Karlsson