Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Tjörn Gofab Fastighetsbyrå

Gofab Fastighetsbyrå

Göteborgsvägen 28, 471 72 Hjälteby — Visa karta

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 166 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå

• Berit N
    Berit N skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Salg av stor eiendom. Utrolig hyggelig og nøyaktig megler som ga bedre service enn forventet. Läs mer
    2018-06-18 Karin A svarar Berit N
    Tack Berit för din fina rekommendation!
  • Britt Inger K
    Britt Inger K skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har sålt ett hus.Blev bemötta på ett väldigt bra sätt,har hört av sig regelbundet blev underrättade om vad som är på gång. Kan varmt rekommendera honom till andra som vill anlita en mäklare Läs mer
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Tillmötesgående och serviceminded, tog sig tid att förklara. Läs mer
    2018-06-11 Katarina J svarar Jonas E
    Tack så mycket för er rekommendation. Det var mycket trevligt att jobba med er!
    Katarina Johansson
  • Karl J
    Karl J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har träffat Kent ett antal gånger under flera års tid i samband med husvisningar. Han är alltid väldigt trevlig att ha att göra med! Han tar sig tid på alla sätt och vis, och är mycket professionell men ändå familjär. Med stort engagemang och mycket tålamod gav han oss varje gång svar på alla våra frågor, som alltid varit många och stundtals både knepiga och besvärliga. Oavsett, så har Kent "klarat våra tester" och verkligen ingett förtroende, vilket han varit välförtjänt av! Exempelvis så är Kent en av ytterst få mäklare som ALLTID återkopplat varje gång han sagt han ska göra det. Som spekulant känns det betydelsefullt. Därför var det extra roligt att det var just Kent som slutligen "fick" sälja huset till oss. Det var ju såklart ren slump att just han var mäklaren när vi äntligen hittade rätt hus, men det kändes som sagt extra kul. Vi har träffat många mäklare när vi letat hus, men Kent är solklart den bäste!!! Läs mer
  • Ulla A
    Ulla A skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt ett hus i Limhall genom Peter.
    På ett trevligt sätt.
    Utgångspris 2195.000:-. Köparen hörde inte av sig på ett par dagar efter besiktning.
    Peter ringde och chockade oss då köparen hade en hel lista med anmärkningar. Ville dra av 250.000:- på köpesumman, slutade med 160.000:-. Blev väldigt besvikna och tappade förtroendet för hela affären. Beslutet skulle ske snabbt. Tyckte att Peter inte ställde upp tillräckligt för oss i de läget. Läs mer
  • Yvonne C
    Yvonne C skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Blev väl mottagna av Kent Olsson och vi kände att vi fick ett bra förtroende av Kent. Han var hjälpsam och hjälpte oss på alla sätt och vis med att köpa vår bostad. Rekommendera Kent Olsson som en mycket bra mäklare. Läs mer
  • Niclas J
    Niclas J skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Smidigt köp o hjälp med försäljning av lägenhet Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte en sommarstuga och Peter informerade oss tydligt och omfattande på ett bra och positivt sätt.
    Skulle vi någon gång behöva anlita en mäklare, kontaktar vi gärna Peter igen. Läs mer
  • Lisbeth W
    Lisbeth W skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag hade hjälp av Peter med att sälja mitt sommarställe på Tjörn vintern-våren 2016.
    Peters bemötande avgjorde att jag valde Gofab, hade ytterligare en mäklare som jag träffade, men valde bort denna.

Peter förstod mig väldigt väl, han sa samma sak som jag kände för huset, som har varit det bästa ställe som jag har bott på. Det kändes väldigt viktigt för mig.

Mina förväntningar på en mäklare är att de håller mig uppdaterad av vad som händer och ska göras och det gjorde Peter. Han fanns även alltid tillgänglig om jag undrade något, kom förbi ibland när jag var där ibland.

Under 2 års tid var jag med om att köpa ett nytt hus, sälja ett hus och även mitt sommarställe, så jag har lite erfarenhet av hur mäklare jobbar. Och Peter var absolut bäst! Peter såg också köparen, som tyvärr ofta kan bli glömd i husaffären, vet av egen erfarenhet, men de kände att de hade fått den uppmärksamhet som man förväntar sig av en mäklare. Läs mer
  • Erland K
    Erland K skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt en lägenhet och köpt ett hus.

Trevlig, kunnig

Tyckte att han gjorde allt som man kunde förvänta sig. Skötte allt det praktiska runt köp och sälj. Läs mer
  • Bente V
    Bente V skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi solgte et sjarmerende hus/fritidshus på vakre Tjörn.

Vi hadde mye kontakt med Kent da vi kjöpte huset noen år tidligere, så han kjente huset og området godt. Derfor var det naturlig og enkelt for oss å kontakte han da vi solgte huset.

Han var flink til å gi anbefalinger, forslag til tid og prosess, samt var flink til å holde oss orientert om visninger og diskusjoner han hadde med interessenter.

Vi kan anbefale Kent på det sterkeste til andre som ser etter å kjöpe eller selge hus. Läs mer
  • Ivan O
    Ivan O skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Proffsig och korrekt.
    En glad och trevlig kille. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Blir varje gång både hjälpsamt och mycket väl bemött.

Har de kvalitéer man vill att en mäklare ska ha; Känns ärlig, noggrann och seriös som mäklare.

Kommer kontakta honom först och främst vid kommande försäljning i framtiden.

Kent både sålde det hus jag nu bor i samt hjälpte mig sälja den lägenhet jag flyttade ifrån med stor vinst.

Mycket engagerad. Läs mer
  • John Carl Mikael T
    John Carl Mikael T skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har haft att göra med Markus flertalet gånger, både vad det gäller husvärderingar men också vid försäljning av bostad. Markus är alltid tillgänglig, är balanserad och väldigt pålitlig som person, lovar inte för mycket och håller det han säger. Läs mer
  • Cecilia W
    Cecilia W skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte Villa på Tjörn
    Mäklaren var Trevlig & proffsig. Eftersom det var vårt första husköp hade vi många ”dumma” frågor som mäklaren besvarade med ett leende. Läs mer
  • Roger S
    Roger S skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Lätt att ha att göra med
    Trevlig o lätt att nå Läs mer
  • Hans E
    Hans E skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålde en bostadsrätt.
    Han är galet proffsig, lättillgänglig, uppmärksam och alltid glad.
    Han knäckte mina förväntningar, otroligt nöjd med hela processen. Allt gick väldigt smidigt och fort, jag behövde inte tänka på någonting. Läs mer
  • Marcel G
    Marcel G skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent hjälpte oss att hitta en fin lägenhet för ett bra pris. Han är super trevlig, professionell och pålitlig. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent uppträdde mycket professionellt både mot köpare och säljare och vi fick stort förtroende för honom. Alla upptänkliga problem som uppstod löstes på bästa sätt.
    Kent kan verkligen rekommenderas som mäklare och person. Läs mer
  • Patricio Alexis F
    Patricio Alexis F skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag köpte sommarstuga med hans hjälp
    trevlig
    sakkunnig
    engagerat
    service inriktad
    korrekt

mycket bra intryck Läs mer
  • Ann-Britt L
    Ann-Britt L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter var mäklare vid försäljning av vårt hus Djupvik Tjörn. Upplevde honom som kompetent ärlig och mycket samarbetsvillig. Vi kännde oss alltid väl informerade om hur processen framskred och blev också väl informerade inför försäljningen. Peter var alltid tillgänglig för oss. Läs mer
  • Frank T
    Frank T skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent har sålt och förmedlat fastigheter och har alltid varit professionell , glad och trevlig , samt kunnig mäklare !

Kan verkligen rekommendera Kent Olsson ! Läs mer
  • Per Erik H
    Per Erik H skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vårt sommarboende och anlitade Gofab och fick Peter Karlsson som mäklare. Vi blev mycket väl omhändertagna och det upplever vi även att kunderna blev.
    Peter ordnade ett antal extra visningar för spekulanter som inte kunde komma på de öppna visningarna. Kanonbra!
    Vi fick hjälp med det som behövde stajlas och även med vad som kunde fixas och vad som inte skulle fixas.
    En rak och enkel kommunikation och vi kände oss hela tiden uppdaterade på vad som hände i processen.
    Jag hade lätt använt Peter igen och kan bara säga grattis till de som anlitar honom i framtiden. Läs mer
  • Anna-Karin N
    Anna-Karin N skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Upplevelsen är ett trevligt bemötande, kunnig och hjälpsam Läs mer
  • Gun L
    Gun L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent Olsson
    sålde min stuga 2016 o jag är väldigt nöjd. Lugn, saklig och kunnig. Han var dessutom lätt att få kontakt med när jag hade frågor.
    Med vänlig hälsning,
    Gun Lomfors Läs mer
  • Marie Charlotte L
    Marie Charlotte L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har sålt o köpt ett flertal hus via Marcus de senaste årets o vi kan inte säga annat än att vi har fått ett personligt och proffesionellt bemötande. Vi använder gärna Marcus på Gofab igen och rekommenderar honom varmt om ni behöver hjälp med att sälja eller köpa en fastighet!
    Benny & Marie Larsson Läs mer
  • Anita L
    Anita L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Ett bra bemötande mot mig som kund och eventuella köpare. Lyhörd och snabb att till uppfylla önskemål från mej som kund. Läs mer
  • Anders W
    Anders W skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    En kanonmäklare från början till slut :) Läs mer
  • Ingela O
    Ingela O skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina sålde min bostadsrätt och jag var mycket nöjd med hennes insats, mycket positiv person som jag fick gott förtroende för.
    Höll mej hela tiden informerad om vad hon gjorde och vad som hände och avslutade hela affären bra.

Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2018-05-07 Katarina J svarar Ingela O
    Hej,
    Det var mycket trevligt att hjälpa dig med försäljningen. Jag tackar för din trevliga återkoppling!
    Katarina
  • Julia S
    Julia S skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte en bostadsrätt, en 3:a i Henån.
    Fick en bra och trevligt första bemötande när jag var på visningen av lägenheten.
    Då det var mitt första "stora" köp någonsin så har det gått mycket lätt när Katarina har varit med. Då jag inte har någon erfarenhet av detta tidigare så har hon hjälpt och förklarat enkelt men noga för mig, om hur det går till, vad jag ska göra och tänka på.
    Så jag hade inga direkta förväntningar innan men hela upplevelsen och intrycket har varit mycket bra! Läs mer
    2018-05-04 Katarina J svarar Julia S
    Tack så mycket för din trevliga återkoppling!
    Katarina
  • Jim F
    Jim F skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag uppfattade Peter som en väldigt professionell och kompetent mäklare.
    Även väldigt trevlig och lättsam. Läs mer
  • Jennifer F
    Jennifer F skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Det kändes väldigt tryggt med Peter. Man fick hela tiden en uppdatering och känslan var att det hela tiden skulle vara så bra som möjligt för oss. Jätte nöjda! Läs mer
  • Malin A
    Malin A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde en lägenhet. Jättebra! Hon va trevlig, noggrann och skicklig. Kände mig väldigt trygg och de va viktigt då de va första gången jag sålde en lägenhet! Läs mer
    2018-04-11 Karin A svarar Malin A
    Tack Malin för din fina rekommendation.
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag skulle sälja en lägenhet och tog då kontakt med Gofab. Hörde av bekanta att karin va bra så jag frågade efter henne. Det va den första lägenheten jag sålt så jag hade ingen tidigare erfarenhet av det.
    jag tyckte Karin lyssnade in bra vad jag hade för förhoppningar och jag fick även råd och tips, vi bollade lite idéer och tror att vi båda va nöjda i slutändan. Affären gick smidigt och föll ut bättre än förväntat. Kommer helt klart använda Karin igen om det går. Läs mer
    2018-04-11 Karin A svarar Niklas A
    Tack Niklas för din rekommendation!
  • Mats J
    Mats J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt bostad mäklare utmärkt med snabb återkoppling Läs mer
  • Ronny B
    Ronny B skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Genomgående proffsigt bemötande Läs mer
  • Tina L
    Tina L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har köpt ett hus, vi fick otroligt mycket hjälp och stöd från Kent. Han svarade på alla frågor och var otroligt behjälplig. Kanon! Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har upplevt Marcus som en ödmjuk, kunnig och proffsig mäklare.
    Från första kontakten så har jag känt mig välomhändertagen som en potentiell kund.
    Han har varit mycket tillmötesgående och lätt att ha att göra med.
    Marcus har känts som en mäklare som sätter sina kunder både köpare och säljare i främsta ledet.
    Om jag säljer huset som vi köpt på Tjörn så skulle jag vilja ha Marcus som mäklare. Läs mer
  • Per-Ove J
    Per-Ove J skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    sålt bostadsrätt. Nöjd med resultatet Läs mer
  • Ami W
    Ami W skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter har vart väldigt bra och seriös, över våra förväntningar!
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Lina A
    Lina A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Proffsig och utmärkt service! Kommer definitivt använda Karin nästa gång jag behöver en mäklare! Läs mer
    2018-03-13 Karin A svarar Lina A
    Tack Lina för dina fina rekommendationer.
  • David H
    David H skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter är en super seriös och bra mäklare som alltid svarar snabbt oavsett vardag eller helg och kommunicerar hela tiden vad som händer. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Birgit R
    Birgit R skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Utmärkt bemötande. Snabb behandling. Bra på alla sätt. Läs mer
    2018-03-13 Karin A svarar Birgit R
    Tack Birgit för din fina rekommendation!
  • Gunnar R
    Gunnar R skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bemötandet var alldeles utmärkt och motsvarade våra högt ställda förväntningar. Det var inte den första affären vi genomfört med hennes hjälp och gott resultat. Snabbt, effektivt och proffsigt genomfört. Drygt två veckor från första kontakt till genomförd affär. Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
    2018-03-13 Karin A svarar Gunnar R
    Tack Gunnar för din fina rekommendation!
  • Karin Elvy Margareta J
    Karin Elvy Margareta J skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket bra bemötande, proffsig, kunnig och vänlig. Läs mer
  • Astrid Maria V
    Astrid Maria V skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter är helt okej, trevlig man och kan sina saker. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Han hade ett trevligt och tillmötesgående sätt. Han var hjälpsam och vänlig. Kunnig och informativ. Läs mer
  • Anthon B
    Anthon B skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket bra! Peter var kanon att ha och göra med. Allt var väldigt enkelt, organiserat och bekvämt för en första-gångs-köpare. Läs mer
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Väldigt bra bemötande man kände sig trygg. Bra information under tiden affären pågick . Kan varmt rekommendera Gofab fastighetsbyrå . Läs mer
  • Carl A
    Carl A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Karin har levt upp till våran förväntan följt upp och informerat och väglett oss . Karin har kunnat svara på alla våra frågor och upprättat kontakt med säljarna på otroligt bra sätt och vi är super nöjda Läs mer
    2018-03-13 Karin A svarar Carl A
    Tack Carl för dina fina ord! Har varit kul att få hjälpa er att hitta ert boende.
Peter Karlsson
Kent Olsson