Gofab Fastighetsbyrå

Hjältebyvägen 1, 471 72 Hjälteby — Visa karta

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 366 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå

• 2019-10-14

Iréne Y skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Försäljning av fritidshus.
    Trevligt o positivt bemötande.
    Kunnig o engagerad.
    Rek. varmt Läs mer
  • 2019-10-12

Leif Christer L skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte vårt sommarhus av Peter för drygt 19 år sedan och sålde det nu genom honom. Han är mycket professionell, kan marknaden mycket väl och ger ett bra och stabilt intryck.
    Han vet så att säga vilka knappar att trycka på hos intressenterna.
    Vi hade prismässigt mycket höga förväntningar , mäklaren var initialt lite tveksamt till dessa förväntningar och det kanseke vi var innerst inne också. Men faktiskt nådde vi hela vägen ! Mycket menar jag berodde på att Peter på ett mycket bra sätt behandlade de olika intressentarna utifrån deras sätt att förhålla sig till objektet. Läs mer
  • 2019-10-11

Kerstin S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Markus Berg sålde vår lägenhet på Tjörn.
    Bra kommunikation, snabb på att återkoppla och trevligt bemötande.
    Vi är mycket nöjda med vår kontakt med Markus. Läs mer
  • 2019-10-10

Haleh M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina Johansson är kunnig, trevlig och pålitligt. Hon svarar anbbt på frågor och återkopplar alltid i god tid. Läs mer
    2019-10-11 Katarina J svarar Haleh M
    Tack Haleh för din rekommendation. Jag hoppas ni nu kommer att trivas med ert nya val av fritidsbostad ni gjort.
  • Christer S

2019-10-09

Christer S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket bra genomförd försäljning av vår bostadsrättslägenhet. Läs mer
  • 2019-10-08

Eva O skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Både köpt och sålt bostad och har därmed fått stort förtroende för Gofab och Ulf Torsein. Alltid vänligt bemötande och stort kunnande. En professionell och trygg person under en av livets största affärer.. Läs mer
  • 2019-10-08

Anita W skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Ulf arbetade intensivt och skickligt med att sälja mitt kära hus på Grössby gata. Han ger en känsla av trygghet och vänlighet. Eftersom det är första gången jag säljer ett hus var det gott att få råd i hur det skall gå till. Ulf har stor erfarenhet i yrket, vilket märks väl. Jag är mycket tacksam för hur allt har skötts och för kramen och blommorna när det blev känslosamt för mig. Läs mer
  • 2019-10-07

Sara M skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jättenöjd med Kent. Kanonbra mäklare! Läs mer
    2019-10-08 Kent O svarar Sara M
    Hej Sara, Tack så jättemycket. Kul att du är så nöjd. :)
  • 2019-10-07

Peter L skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpet av vårt fritidshus i Hamburgsund gjordes lättare av att Karin hela tiden varit tillgänglig och svarat snabbt på alla frågor vi haft. Professionellt bemötande och hög kunskapsnivå höjde vårt förtroendet för henne. Läs mer
    2019-10-09 Karin A svarar Peter L
    Tack för era rekommendationer, hoppas ni kommer trivas bra i ert fina hus! Ha en fin första höst i huset, så ses vi i området!
  • 2019-10-05

Mats G skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Katarina har under den mer än vanligt struliga processen med mitt husköp i Varekil gjort allt och lite till för att underlätta för mig som köpare.
    Katarina har varit mycket hjälpsam, tillgänglig och kunnig.
    Jag skulle när som helst rekommendera Katarina som fastighetsmäklare.
    Toppklass, helt enkelt! Läs mer
    2019-10-07 Katarina J svarar Mats G
    Hej Mats,
    Tack för en mycket trevlig rekommendation. Det gäller att ha mottot allt ordnar sig vilket vi jobbade utefter vid detta köpet. Hoppas du börjar komma på plats och att lugnet nu lagt sig för dig. Jag önskar dig lycka till med din kvarterskrog och hoppas du kommer att trivas i Varekil.
  • 2019-10-04

Sigrid C skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vårt sommarhus på Tjörn/Tådås. Markus har genom hela vår försäljning varit ett sådant otroligt fint stöd. Han har stöttat, kommit med bra förslag och han har framför allt varit jätteduktig på att kommunicera och återkoppla till oss hela tiden. Vi har känt oss så trygga med Markus och tycker att han är helt rätt kille på rätt plats. Mycket trevlig och extremt kunnig inom sitt område men framför allt fantastiskt service minded. Både jag och min mamma är så nöjda och glada. Öka genast Markus lön, han är en pärla!!
    Sigrid Läs mer

Anette F skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har såld en radhuslägenhet.
    Utmärkt samarbete med mäklaren.
    Helnöjd! Läs mer
    2019-10-04 Katarina J svarar Anette F
    Hej Anette,
    Tack så mycket för din fina rekommendation. Hoppas du har kommit till rätta i Nässjö. Jag hoppas du kommer att trivas och får ett lika aktivt liv där som du hade i Henån.

Nina P skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kunnigt och proffesionellt bemötande. Läs mer

Johannes K skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt bostad genom Katarina och är nöjd med hennes service. Läs mer
    2019-10-04 Katarina J svarar Johannes K
    Hej Johannes,
    Tack för din trevliga rekommendation. Jag hoppas ni kommer att trivas i ert nya fritidshus och att familjen får många härliga stunder tillsammans i Svanvik.

Elisabet S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt sommarhus. Tjörn.
    Trevlig, positiv, tjänstvillig, snabb hantering.
    Levde absolut upp till de förväntningar vi hade om en snabb affär.
    Kommer att rekommendera Markus Berg om någon undrar vilken mäklare man skall välja! Läs mer

Lene L skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Engagerad och proffsig i försäljning av fritidshus. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Lene L
    Tack för omdömet, lycka till med huset, skall bli spännande och se det färdiga resultatet. Kommer gärna förbi till våren.
  • 2019-10-02

Anders G skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har köpt ett fritidshus av honom. Han har utfört sitt uppdrag mycket bra, alltid varit tillgänglig, stor kunskap om objektet och alltid hjälpsam. Kan rekommendera honom alla dagar i veckan Läs mer
  • 2019-10-01

Lisa A skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket noggrann och engagerad från start till mål. Läs mer
  • 2019-09-26

Ingemar K skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Hon var mycket hjälpsamma när jag köpte en sommarstuga. Läs mer
    2019-09-26 Karin A svarar Ingemar K
    Tack så mycket för din rekommendation, hoppas ni trivs i ert fritidshus!
  • 2019-09-25

Karl-Göran I skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Har blivit mycket vänligt bemött av Peter under den ganska långa tid försäljningsprocessen av en fastighet tagit. Mycket lätt att få kontakt med och lätt att samarbeta med.
    Han är kunnig och har givit många goda råd angående de olika delarna av försäljningen. Jag tycker att de förväntningar jag hade på en mäklare har uppfyllts helt och hållet.
    Fick ett skäligt pris för fastigheten och kontakten med mäklaren har varit helt och hållet positiv. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Karl-Göran I
    Tack för det fina omdömet. Samarbetet har verkligen gått jätte bra och ni har gjort ett fint arbete med allt runt försäljningen.
  • 2019-09-25

Britt-Marie M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag och min man har köpt en tomt som ska bebyggas med en fritidsbostad som kan användas som permanentbostad.

Blev trevligt och vänligt bemött av Katarina Johansson

Har egentligen inga stora förväntningar, blev positivt överraskad.

Allt har fungerat till belåtenhet. Läs mer
    2019-09-26 Katarina J svarar Britt-Marie M
    Tack så mycket Britt-Marie och Yasuyuki,
    Jag hoppas ni kommer få många härliga stunder på Lilla Fjellsholmen med start i början på april då ni får ert hus.
  • 2019-09-23

Dan Olof S skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt fritidshus på Tjörn
    Karin är lyhörd och snabb i sin återkoppling
    Karin är mån om att ge goda råd som underlag för kundens beslut i olika skeden
    Karin verkar vara mer mån om att det ska bli bra för kund framför att genomföra affär för egen del el för sitt företag.
    Karin förstår saker mellan raderna
    Vi är, med tanke på hur marknaden ser ut nöjda med resultatet Läs mer
    2019-09-26 Karin A svarar Dan Olof S
    Tack för er rekommendation, det var roligt att läsa! Jag önskar er lycka till i framtiden och önskar att ni får en fin höst!
  • 2019-09-22

Eva L skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde en lägenhet och köpte ett hus.
    Mycket proffsigt skött av Kent Olsson. Läs mer
    2019-09-23 Kent O svarar Eva L
    Hej Eva, tack för ditt svar, det värmer. :) Mvh/Kent
  • 2019-09-22

Magnus N skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt hus bra inga förväntningar han levde upp till det brs Läs mer
  • 2019-09-21

Göran P skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Allt sköttes professionellt på ett personligt och kunnigt sätt. Marcus klarade av att styra mellan många knepiga intressen. Läs mer
  • 2019-09-21

Agneta K skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Svår att nå och få info annars alldeles utmärkt. Läs mer
  • 2019-09-20

Anna Jeanette Ulrika Ö skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte ett sommarhus. Mäklaren skötte budgivningen på ert respektfullt och lugnt sätt. Vid övertagandet var hon mycket hjälpsam då det blev en fördröjning av överföring av pengar mellan banker. Läs mer
    2019-09-23 Karin A svarar Anna Jeanette Ulrika Ö
    Tack för era fina rekommendationer, hoppas ni kommer trivas bra i ert gedigna sommarhus!
  • 2019-09-20

Ulf T skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt ett fritidshus på tjörn endast från den förstår kontakten har jag bara upplevt en positiv upplevelse han är både trevlig samt hjälpsam kan varmt rekommendera honom om jag skulle få en fråga om en bra mäklare Läs mer

Karin Ann-Charlott N skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Slarvigt och oengagerat fram till själva visningen. Återkom inte och var inte som sagt engagerad. När det kom köpare så var det intressantare för honom men det kändes som om köparen var mer intressant än jag som säljare. Han var påstridig och kändes irriterad när vi inte var nöjda med buden och det kändes som han ville ha en snabb affär för att få det avklarat. Inte att jag som säljare var viktig utan man skulle vara väldigt nöjd med att det fanns någon som ville köpa huset . Hade jag kunnat och orkat så ville jag byta mäklare men vi var två säljare och vi var inte överens så det blev att vi fortsatta. Ok huset blev sålt. Inga hard feelings nu men jag rekommenderar inte honom till någon annan. Läs mer
  • Daniel G

2019-09-19

Daniel G skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Hjälpsam och lyhörd. Ansträngde sig för att affären skulle flyta på bra för både säljare och oss som köpare. Läs mer

Elisabeth B skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kjøpt sjøhus på Skäretvägen i Hamburgsund. Profesjonell, kunnskapsrik, hyggelig. Kjenner godt til eiendommen og prosesser med kjøp av fastighet. Forstår norsk! Läs mer
    2019-09-23 Karin A svarar Elisabeth B
    Tack för er fina rekommendation,hoppas ni kommer trivas bra på Skäret, vi ses i området!

Ludwig W skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Förvärv utav 020 småhus.
    Mycket trevlig men har genom processen gett ett förvirrat intryck och uppgett felaktiga uppgifter om fastigheten och hur den tidigare används.
    Vi kommer inte i framtiden använda oss utav mäklaren. Läs mer
  • 2019-09-18

Hugo W skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag köpte min första bostadsrätt och förväntade mig en mäklare som skulle försöka dölja brister och undvika frågor. Tvärtom så var Peter väldigt framåt och berättade varje liten detalj och svarade på alla möjliga frågor. Supernöjd med Peter och har gärna hjälp av honom vid försäljning i framtiden. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Hugo W
    Tack Hugo, lycka till med nya lägenheten och med fotbollen.
  • Ala K

2019-09-18

Ala K skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Han hjälpte oss att köpa hus.Vänligt bemötande och snabb med svar.Ska definitivt kontakta honom om vi ska köpa/sälja igen. Läs mer
    2019-10-04 Peter K svarar Ala K
    Tack för fina omdömet, hoppas ni trivs i ert nya hus.
  • Anette H

2019-09-17

Anette H skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Tyckte att Markus va lite hård i vissa saker. Men sen förståd ja att han bara menade väl . Skulle till 100% välja Markus om ja skulle sälja något igen . Har finaste lägenheten tackvare Markus Berg. Mvh Anette Håkansson Läs mer
  • 2019-09-17

Eva-Lena Trygg C skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt fritidshus. Trevligt bemötande.
    Tomas var yrkesskicklig.
    Var som helhet nöjd med Tomas arbete. Läs mer
  • Emma V

2019-09-17

Emma V skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi både köpte ett större hus och sålde vårt lilla hus med hjälp av Kent! Han var fantastisk hela vägen och vi kände oss mycket trygga. Vi förväntade oss att allt skulle gå smidigt och proffsigt och det gjorde det verkligen! Kommer definitivt att ta kontakt med Kent igen om det blir aktuellt! Läs mer
    2019-09-18 Kent O svarar Emma V
    Hej Emma, Tack så mycket för ditt svar och du vet att ni alltid är välkomna tillbaka. :) Må så gott. Mvh/Kent
  • Henrik L

2019-09-16

Henrik L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vårt hus i Rönnäng. Markus blev ett enkelt val efter att vi hatt kontakt med tre olika mäklare.
    Gav snabbt ett kompetent intryck. Kunnig på regler och försäljningstaktik. Bra att resonera med kring olika vägval. Gofab använde dessutom en helt fenomenal fotograf. Markus var tillgänglig även då han inte nödvändigtvis behövde, t ex under sin semester.
    Kan rekommendera Markus och Gofab. Läs mer

Gunvor H skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Försäljning av villa.
    Kompetent och professionell mäklare. Vänlig och tillmötesgående.
    Fick den hjälp jag behövde vid försäljningen av min villa. Läs mer

Boel O skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bra bemötande med snabba svar. Fin service med visningar efter kontorstid. Toppklass! Läs mer

Jörgen O skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    ... en balanserad och bra kontakt som oxå respekterade storleken på köpet 👍 Läs mer

Emil A skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har sålt en bostadsrätt och Peter gjorde en fantastisk insats. Bra och proffsigt bemötande och agerande genomgående för hela affären. Läs mer

Erik H skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde Tomt-mark via Peter K.
    Peter är service minded, jobbar effektivt och har ett bra bemötande. Läs mer
  • 2019-09-14

Ann-Catrine R skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bostad Rönnängs brygga. En mycket seriös, och duktig mäklare. Jag fick den hjälp jag behövde vid köpet av min lägenhet. Läs mer

Gun F skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Trevlig, positiv och engagerad när han sålde vårt hus. Läs mer

Monica W skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Peter Karlsson har varit mycket noggrann i sin roll. Hittade tex gamla servitut som borde tagits bort då förutsättningarna inte längre gällde. Jag känner förtroende för Karlsson som mäklare. Läs mer

Niclas L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Markus ör väldigt noggrann och pålitlig som mäklare.
    Jag kan varmt rekommendera honom. Läs mer

Tore E skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt sommarstuga.
    Trevligt bemötande och tydlig med information. Läs mer
  • 2019-09-12

Jan S skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vid köp av sommarbostad i Kyrkesund var Kent mycket behjälplig. Han var tillgänglig och kunde området väl. Läs mer
    2019-09-18 Kent O svarar Jan S
    Hej Jan, Tack så mycket för ditt svar. Hoppas ni får många härliga dagar i huset framöver. :) Mvh/Kent
  • 2019-09-11

David P skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Lugn, saklig och trevlig! Förtroendeingivande. Har skrivit avtal för tomtköp med Ulf. Läs mer
Markus Berg
Peter Karlsson