Gofab Fastighetsbyrå

Gofab Fastighetsbyrå

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 601 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå 2

• sålde sitt hus med hjälp av Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    • 84.0 m²
    2021-04-07
    värdering utav två fastigheter.

Försäljning utav en villa.
    Positivt bemötande.

Mycket bra intryck utav Karin och kommer att använda mig utav Karin i framtiden genom mitt jobb.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 95.0 m²
    2021-04-01
    Sålt bostadsrätt
    Mycket trevlig och lyssnade väldigt väl
    Det blev mycket över förväntningarna
    Han gjorde allt så smidigt och sakligt
    2021-03-17
    Markus var helt fantastisk, hjälpsam och professionell. Ansträngde sig betydligt mer än man förväntat sig, och detta uppskattade vi oerhört då processen var ny för oss. Rekommenderar gladeligen Markus!
  • köpte sitt hus med hjälp av Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    2021-03-15
    Har köpt en villa. Bemötande var bra
    2021-03-11
    We bought the house that is located at Lyckebacken, Skärhamn last month. We are very pleased with Markus' service. We got very good impression that he is a kind person and he does things efficiently. This was the first time we buy a property in Sweden, a bit nervous and stress. But after we met Markus, he is such an experienced professional with easy-going personality, we felt comfortable in the whole process. I really appreciate he explained some parts that in the contract in English for helping me understand better. Now we are excited of moving into our new home. We hope Markus help more people to get a happy property purchase experience.
  • Mikael R
    2021-03-03
    Vi fick ett bra bemötande av Thomas hela vägen
    Även om det inte resultera i ett köp! Thomas va tydlig och kan sin sak!
    • 80.0 m²
    2021-03-02
    Hej,
    Har både köpt och sålt vår fritidsfastighet via Kent.
    Har vid båda tillfällena blivit mycket trevligt och proffsigt bemött. Förväntningarna vi hade vid försäljningen har vida överstigits mycket pga Kents kunskap och känsla för vad värdet på fastigheten skulle kunna säljas för. Vi är väldigt nöjda med Kent och kan varmt rekommendera honom.
    Hej Håkan, tack så jättemycket för ert fina omdöme. Nu lämnar ni ju tyvärr ön och området men ni är alltid lika välkomna tillbaka skall ni veta. :) Mvh/Kent Kent Olsson
    2021-02-20
    Kunnig och Mycket enkel att ha att göra med!
    Vi är så otroligt nöjda, bättre mäklare kunde vi ej ha haft!
    Toppen Natta och tack för svar :) Mvh/Kent Kent Olsson
    2021-02-20
    Köpt ett hus. På visningen kunde mäklaren svara på alla våra frågor och säga ärligt vad som behövde göras, det som hade gjort och det man bör tänka på. Vi är riktigt nöjda med mäklaren och huset!.
    Hej, Tack så mycket för er feedback. Det känns riktigt bra och så kul att ni är nöjda! :) Mvh/Kent Kent Olsson
    • 108.0 m²
    2021-02-19
    Trevlig, påläst och förtroendeingivande
    Låter härligt att ni är så nöjda Calle. :) Ni är såklart välkomna åter om det blir nytt hus här i trakten framöver. Mvh/Kent Kent Olsson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    • 2:a
    • 57.0 m²
    2021-02-19
    Köpt bostadsrätt och fick ett mycket trevligt bemötande.
    Hej Eva, Tack så mycket för din fina rekommendation. Med vänlig hälsning Katarina Katarina Johansson
  • sålde sitt hus med hjälp av Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    • 98.0 m²
    2021-02-18
    Jag har sålt ett fritidshus genom Thomas och allt funkade väldigt smidigt och bra från början till slut!
  • Gösta J
    • 85.0 m²
    • Ljungskile
    2021-02-17
    Mycket bra på alla punkter. Mbh eva
  • köpte sitt hus med hjälp av Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    • 85.0 m²
    • Ljungskile
    Hej!
    Vi tycker att Ulf Torsein är en mycket kompetent, professionell och trevlig mäklare. Vi hade kontakt genom hela processen, från det att annonsen lagt ut, till visning, budgivning och till slut kontraktsskrivning. Hela processen var trovärdig, snabb och korrekt.
    • 102.0 m²
    • Kajen
    2021-02-17
    Köp av nyproduktion av bostadsrätt,snabb kontakt med mäklare n som visade en befintlig lägenhet för att vi skulle få en känsla på material mm. Snabb korrekt information.Mycket trevligt och ledigt bemötande av mäklaren.Kommer att rekommendera Katarina för andra ,mvh ulf
    Hej Ulf och Gunilla, Det är roligt att höra att ni är så nöjda med ert köp av lägenheten på Kajen. Det var ju också roligt att ni kom i tid så ni hann med era tillval. Jag tackar så mycket för ert fina omdöme om mig. Ni får vänta ett litet tag innan det är dags att flytta in, men den som väntar på något gott... väntar aldrig för länge. Ha det så bra fram tills dess. Med vänliga hälsningar Katarina Katarina Johansson
  • Fredrik N
    2021-02-17
    Ulf är en erfaren mäklare, han har levererat mäklarservice redan innan bildannonsernas uppkomst. På den tiden såldes bostäder i tidningen med radannonser (kanske fanns det en tv kanal också).

Jag mötte Ulf första gången 2013 i rollen som köpare och nu har jag haft förmånen att jobba tillsammans under säljprocessen
    av mitt fritidshus på Tjörn 2021. Han inger trygghet för både köpare och säljare.

Ulf har byggt förtroende från första stund och levererat förstklassig service med enastående resultat.

Det är med ovanstående motivering jag enkelt kan lämna 5-stjärnigt omdöme! Söker du en mäklare, sluta leta och Ring Ulf Torsein.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 6:a
    2021-02-11
    Väldigt nöjd, professionell och trovärdig.
    • 82.0 m²
    • Svanesund
    Vi köpte en bostad
    Skötte allt väldigt professionellt
    Ordning och reda
  • sålde en tomt med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 0:a
    2021-02-01
    Uthållig, fortsatte att försöka säja trots att objektet hade få spekulanter under lång tid
    Kapellvägen Skärhamn,

Positivt, lättsamt och ansvarsmässigt mottagande.

Utfört uppdraget enligt överenskommelse på ett bra sätt.

Bra person som är lätt att få tag på vid behov. Tar sig tid för att förklara div. saker angående köpet, så att det är förståeligt. Ingjuter förtroende.
    Hallå Jonathan, Tack så mycket för att du lagt tid på att svara här och tack för dina positiva svar. Det låter toppen! Vi hörs och ses framöver och lycka till med huset. Mvh/Kent Kent Olsson
    • 6:a
    2021-01-30
    En kall men solig vinterdag i januari visade Katarina oss tre nyproducerade lägenheter på Kajen i Skärhamn. Hon tog sig verkligen tid med oss - inte ett spår av stress eller brådska! Hon ringde till och med till andra lägenhetsinnehavare i området för att ta reda på hur mycket värmen brukade kosta. Som avslutning på en väldigt trevlig visning så körde hon oss till Stora Höga där vi precis hann med tåget!

Det blev ett köp, så nu ska två särbos snart bli sambos - och bosätta sig i Skärhamn!
    Hej Torbjörn och Kajsa, Vad kul att jag kunde hjälpa till så att ni blir sambos. Det är inte långt kvar nu. Jag tackar allra ödmjukast för er fina rekommendation. Lycka till med allt tills vi ses igen! Med vänlig hälsning Katarina Katarina Johansson
    • Långelanda
    2021-01-29
    En mycket kunnig och engagerad mäklare som aktivt deltog i dom olika momenten då min kunskap inte var så stor.
    Tusen tack för din fina rekommendation! Jag önskar dig en fin påsk Karin Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    • 78.0 m²
    • Spekeröd-Ucklum
    2021-01-22
    Hej,
    Vi har köpt en lägenhet, mäklaren var trevlig och tillmötesgående. Positivt att det alltid gick och få tag i henne. Har inget och anmärka, är väldigt nöjd!
    Mvh:

Zorab
    Tusen tack för er fina rekommendation! Karin Andersson
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 95.0 m²
    2020-12-22
    Köpet av lägenhet gick snabbt och smidigt precis som vi önskade.
    Markus svarade snabbt på mail vid frågor.
    Han var både trevlig, hjälpsam och professionell i sitt bemötande.
    Skulle gärna anlita honom igen vid behov
  • köpte sitt hus med hjälp av Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    • 105.0 m²
    2020-12-19
    Vi har köpt vårt första hus genom Karin och vi har känt oss väl omhändertagna genom hela processen. Vi har träffat många mäklare från flera firmor men ni på GOFAB och du Karin skall ha en stor eloge då ni slår de andra i alla kategorier, tack!

+ för snabba återkopplingar, trevligt bemötande, kunskap och intresse för oss som kund!
    Tusen tack för era fina rekommendationer, det har varit skoj att få vara med på er resa med att finna ert hus. Nu ser vi framemot en härlig vår så ni kan få njuta av ert fina hus! Karin Andersson
    • 105.0 m²
    2020-12-17
    Jag har sålt hus å köpt lägenhet. Blivit mycket väl bemött och känt en trygghet i mina affärer.
    Tack för ditt fina omdöme! Har varit skoj att få vara dig behjälplig med försäljning av ditt hus samt köp av ditt nya boende. Karin Andersson
  • köpte en tomt med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    2020-12-06
    Markus Berg is a very helpful and friendly real estate agent , with a very good action!
    Thank you very much, Markus!
  • sålde sitt hus med hjälp av Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    2020-12-02
    Vi har sålt ett en och halvplanshus med strålande havsutsikt.
    Mycket bra och trevligt bemötande. Bra beskrivningar av objektet. Vi trodde att det skulle gått lite snabbare att sälja men det berodde inte på mäklaren. Slutet gott allting gott. Bra genomgång vid kontraktskrivningen.
  • köpte sin stuga med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 108.0 m²
    • Torsby
    2020-11-18
    Trevligt bemötande och bra service. En smidig och snabb affär!
    • 120.0 m²
    2020-11-16
    Början blev inte positiv. Missade att komma på avtalad visning. Fick påminnas. Strul med reg av vårt bud. Verkade som han var tveksam att reg budet för att inte ha ett bud till huvudvisningen. Dock har slutet varit positivt och fungerat utan anmärkning.
    • 112.0 m²
    • Röra
    2020-11-12
    Gott och professionellt bemötande. Mycket nöjd.
    Det var roligt att kunna hjälpa dig att finna en bostad i Henån som du önskade. Jag hoppas att du kommer att trivas i Svängen. Tack för din fina rekommendation. Jag önskar dig en skön tid tills vi ses igen efter årsskiftet. Med vänlig hälsning Katarina Katarina Johansson
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    • 112.0 m²
    • Röra
    2020-11-11
    Sålt min bostadsrätt, mycket hjälpsam o enkel.
    Tack Viktor och Rebecca för att jag fick förtroendet att sälja er bostadsrätt. Det var roligt att hjälpa er och att er dröm uppfylls med ett hus. Jag önskar er lycka till och tackar för er fina rekommendation. Med vänlig hälsning Katarina Katarina Johansson
    • 5:a
    • 98.0 m²
    2020-11-07
    Snabb och smidig affär vid köp av fritidshus i Mollösund. Hjälpsam och tillmötesgående mäklare som ordnade affären på ett utmärkt sätt.
    Hej Harriet, Tack så mycket för din rekommendation. Snart är det dags för er att få ta över i Tången som ni längtat till så. Mvh Katarina Katarina Johansson
    • 123.0 m²
    2020-11-05
    Har köpt en sommarstuga. Markus Var mycket professionell och trevlig, han var kunnig och hade en bra bemötande med oss .
    Mvh/ Laura och Peter krauss
    • 81.0 m²
    2020-11-04
    Vi har köpt ett sommarställe på Tjörn. Markus har hela tiden varit lättillgänglig, vänlig och mån av att ge oss all information vi behövde. Jag tycker att hans bemötande överträffade mina förväntningar, just för att han kändes lugn och trygg och inte det minsta 'pushig'. Vänlig och proffsig helt enkelt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 2:a
    • 60.5 m²
    2020-11-02
    Köpte Bostadslägenhet.
    Vi blev bemötta på bästa sätt. Bad om en tidig visning, han ordna detta och vi kunde fullfölja köpet som vi önskade.
    Uppföljning och vägledning så som man önskar helt enkelt av en mäklare.

/Henny.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 3:a
    • 81.0 m²
    • Ödsmål
    2020-11-01
    Köpt hus och i samband med det behövde min bostadsrätt säljas. Kändes självklart att använda samma mäklare vid försäljningen som vid köpet av huset. Valet av mäklare kändes enkelt då jag från början upplevde att det fanns en ärlig och enkel kommunikation. En känsla av att han arbetade för att göra det allra bästa för mig som kund, både gällande husköpet och försäljning av bostadsrätten.
    Under hela processen har upplevelsen varit att mäklaren haft en hög tillgänglighet och förmedlat ett lugn i alla de steg som tagits. Inte bara genom att förklara vad alla steg innebär, utan även genom sin fantastiskt lugna och enkla personlighet.
    • 110.0 m²
    2020-10-31
    På väg att slutföra köp av Parhus i Höviksnäs.
    Mycket bra bemötande, lösningsorienterad och förtroendeingivande.
    Lätt att få kontakt med.
    Som sagt är köpet ännu ej slutfört men ser ingen anledning att tvivla på att även fortsättningen faller väl ut.
    Hej Key, Tack för de fina orden. Självklart skall vi lösa resten med på bästa sätt! Och ni är välkomna att bo på härliga Tjörn i Fina Höviksnäs nu :) Mvh/Kent Kent Olsson
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 125.0 m²
    2020-10-30
    Bara positivt
    Tummen upp.
    Vänligt bemötande.
    Bra o väl utfört arbete.
    • 110.0 m²
    2020-10-29
    Hej! Kent Olsson har hjälpt oss att sälja vårt parhus. Vi har fått ett mycket bra bemötande och allt praktiskt har upplevts smidigt och professionellt. Vi kommer att varmt rekommendera Kent till släkt och vänner om de skulle vara behov av en mäklare.
    Hej Annelie, Tack så jättemycket för er återkoppling! känns verkligen Så bra att ni är nöjda! Nu kör vi klart allt i mål bara. Sedan hoppas jag såklart få träffa er framöver med för andra affärer såklart. :) Mvh/Kent Kent Olsson
    2020-10-26
    Sålde ett fritidshus med hjälp av Thomas Hade en Trevlig, flexibel och tydligt hjälp.
    Kan rekommendera varmt
  • sålde sitt hus med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 63.0 m²
    2020-10-25
    Nu när hela affären är avklarad kan jag ge ett omdöme:
    Vi har sålt en sommarstuga på Tjörn
    Utmärkt och kompetent bemötande och information från mäklaren,
    Realistiskt upplägg från mäklaren med konkreta råd.
    Bra annonsering och väl genomförd affär.
    Vill gärna rekommendera Peter Karlsson
    Ingemar Kjellmer
    2020-10-25
    Funkat fint hittills. Inget att anmärka på.
  • Ralf K
    • Nävrekärr
    2020-10-19
    Vi har sålt en villa i Henån på Orust.
    Vi har blivit bemötta på ett proffesionellt men ändå avslappnat sätt som vi upplevde mycket positivt. Våra förväntningar var att få sålt vårt hus snabbt och till ett bra pris, vilket vi anser uppfylldes med råge.
    Vi är i det stora hela mycket nöjda! En potentiell förbättring är att innan husvisning vara lite mer påläst gällande fastighetens, data kringliggande miljö och service ( sophantering, snöröjning etc)
    • Nävrekärr
    2020-10-18
    Han kändes kunnig och pålitlig så vi fick förtroende för honom. Vi är nöjda
    Vi har ännu inte slutfört vårt köp
    • 62.0 m²
    2020-10-14
    En gammat fastighet.
    Vi blev jättebra bemötta av Thomas.
    Lätt att prata med.
    Svarade snabbt på sms mm.
    Försäljningen gick smidigare och snabbare än vi nånsin anat.
    • 62.0 m²
    2020-10-12
    Har köpt ett hus av mäklaren Thomas
    Blev mycket bra bemött, han var ärlig och hade bra med fakta om stället.
    Gav bra förslag till olika åtgärder på huset.
    • 79.0 m²
    2020-10-10
    Vi köpte ett hus, jag blev väldigt trevligt bemött av markus. Han betedde sig proffesionellt och va påläst om bostaden. Han va enkel att kontakta och prata med. Husköpet gick snabbt och smidigt!
    • 254.0 m²
    2020-10-10
    Vi valde GOFAB Fastighetsbyrå och Thomas Winqvist för att sälja vår fastighet i Hälleviksstrand.
    Vi är mycket nöjda med bemötande och samarbete med mäklaren.
    Mai-Lis o Bengt Reis
  • Helena G
    sålde sin stuga med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    • 1:a
    • Klövedal
    2020-10-10
    Jag uppskattar Markus Berg för hans korrekta bemötande och snabba återkopplingar i samband med försäljning av mitt fritidshus.