Göteborgs Anläggning & Trädgård

Göteborgs Anläggning & Trädgård, sid 2

Behöver du trädgårdsskötsel, markarbete eller trädgårdsanläggning? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Göteborgs Anläggning & Trädgård.

Vi är en trädgårdsfirma som erbjuder trädfällning, beskärning, stensättning, plantering, dränering och mycket mer.

Vi är med dig i ditt trädgårdsprojekt ända från trädgårdsskiss/illustrationsplan till färdigt resultat.

Vi står för ett fackmässigt och kvalitativt resultat genom en professionell process!

Våra tre ledord är arbetsglädje, nytänkande & kvalitet.

Kontakta oss så bjuder vi på ett kostnadsfritt hembesök!

Läs vad 116 kunder tycker om Göteborgs Anläggning & Trädgård 2

2021-02-20
    Riktig dyrt o otrevlig personal
    Hej Minoo. Jag tycker inte din kommentar är riktigt berättigad och sann. Din granne beställde arbete av oss och vi hjälpte dem med beskärning av prydnadsbuskar och träd. I samma projekt hjälpte vi också till med att ta ner en häck som gränsade både mot din och vår beställares tomt. Du och vår kund delade därför kostnad för detta moment. Kostnad offererades efter kostnadsfritt hembesök och beställning gjordes. Jag tycker inte det är ärligt och schyst mot oss att ge en sådan kommentar när du inte träffat vår personal. Du har också delat kostnaden med din granne. Vad är det egentligen som gör att du är besviken på oss? Hälsar Tobias Andersson Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Beställde vinterbeskärning av Slån, Häggmispel och Schersmin. Kommunikationen har varit bra och jag upplevde tjejerna som utförde jobbet som mycket seriösa, proffsiga och trevliga. Det fulla resultatet av beskärningen ser vi först till våren/sommaren, men så här långt ser det bra ut. Priset kändes fullt rimligt. Kan rekommenderas.
    Tack för det:) Det var roligt att höra att du blev nöjd med oss. Tack för din tid! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Klippning av tujahäck och nertagning av träd.
    Bra jobb och städning och professionellt bemötande.
    Hej och tack för att du tog dig tid att ge oss en rekommendation! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Jag beställde en häckklippning av min 30 m långa tujahäck. Först kom Tobias ut och tittade på häcken och frågade hur jag ville ha det. Då kunde vi även rådgöra om vad som skulle bli bra. Sedan klipptes häcken av två väldigt proffsiga arbetare. Vi är väldigt nöjda.
    Det var roligt att höra, tack! Varmt välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-20
    Proffsigt genomförande och snyggt resultat.
    Tusen tack för det! All lycka med er trädgård:) Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Nedtagnnng av körsbärsträd.
    Bra kommunikation och information. Utfördes enligt ök tid och pris.
    Tack för att du tog dig tid att skriva några meningar om oss! Välkommen åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-19
    Anlitade Göteborgs Anläggning och Trädgård för planering av rabatt inkl förslag på växter, samt plantering av växterna.
    Fick ett mycket välbalanserat och uppskattat förslag på växter som efter överenskommelse levererades och planterades. Resultatet uppfyller mer än väl våra förväntningar och uppdraget har hanterats på ett mycket professionellt sätt. Även senare förfrågningar kring underhåll och skötsel har besvarats på ett professionellt och trevligt sätt.
    Vi är mycket nöjda!
    Jätteroligt att höra! Tack så mycket för er rekommendation och hoppas att ni skall få mycket glädje av planteringen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-19
    Anläggning av ny gräsmatta med schakt och ny jord. Ordning och reda, kom i tid, städade efter sig och utmärkt kommunikation. Trevliga att ha att göra med och har enbart gott att säga.
    Tack för 5:an i betyg:) Det gläder oss att höra att ni är nöjda med oss. Tack för det! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Vi utförde sommaren 2020 ett stort projekt tillsammans med Göteborgs Anläggning & Trädgård, där vi anlade trädgården från grunden. Göteborgs Anläggning & Trädgård hjälpte oss från start till mål med trädgårdsdesign, markarbete, stenläggning, anläggning av gräsmatta och plantering. Resultatet blev lysande. Ödmjuka, lyhörda med hög kvalitet. rekommenderas starkt av oss!
    Hej Torbjörn med familj. Jag vet att personalen uppskattade samarbetet med er. Ni litade på personalens fackmässiga kompetens, var öppna för tät dialog och tog emot dem med öppna armar. Lycka till med ert fantastiska hus! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    + Bra erfarenheter såsom trevlig personal

- Mindre bra var att

1) En person kom och sedan skulle han till läkaren och sedan tillbaka .. Eftersom detta var ett cirka två-dagars uppdrag så känner jag att om personal skall komma så måste dom vara där en full dag, inte åka till läkaren under tiden... "för vilken tid betalar jag som kund...?"

2) Ni återkom aldrig i höstas som uttryckligen utlovades när gräsmattan skulle gödslas och när det var läge att klipla häcken.

Så många bra intryck men också lite märkligt beteende.

Hälsn
    PEter
    Hej och tack för värdefull feedback. Personalen arbetar alltid minst i par. Arbetar det 4 personal tillsammans på projekt, så ger arbetsledare personal ledigt för ex. läkarbesök. Frånvaro rapporteras i dagboken och kund debiteras naturligtvis icke för frånvaro.

Kan vi försökt kontakta dig utan resultat? Eftersom vi inte ser ditt efternamn här, så kan vi inte stämma av detta eller kontakta dig på annat sätt. Välkommen att kontakta oss till våren om du önskar vidare arbete! Tobias Andersson
    Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Totalt sett en positiv upplevelse! Har anlitat dem för buskbeskärning och trädfällning vid ett flertal tillfällen. De har också utfört ett större arbete som innebar borttag av trästaket, borttag av stor buskhäck, uppsättning av nytt staket och plantering av thujahäck.
    Mycket trevlig och kunnig personal med trevlig och kund-minded arbetsledare!
    Kan varmt rekommenderas!
    Kai Honnér
    Hej och tack för din respons! Jag vet att personalen har uppskattat kontakten med er också. Att få återkomma till en trädgård och följa utvecklingen uppskattas av våra trädgårdsmästare. Tack! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Vi har gräsklippning via Er och det blev ett litet missförstånd förra året om när det ska klippas. För övrigt är vi nöjda.
    Hej och tack för feedback. Förhoppningsvis så arbetar vi vidare med varandra och ta då gärna upp detta med oss i er nästa kontakt. I våra offerter och orderbekräftelser så anger vi start- och slutdatum samt omfattning som är 1 gång/vecka alt. 1 gång/varannan vecka. Se gärna efter på nytt igen i er offert/order om ni kan hitta denna info. Hälsar Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Borttagning av häck, nyplantering av häck och stenbeläggning.

Ett utmärkt bemötande.

Företaget levde upp till alla våra förväntningar på ett mycket positivt sätt.

Skulle gärna anlita företaget igen p.g.a mycket proffsigt utfört arbete och deras positiva sätt att samarbeta med kund. Är helnöjd.
    Stort tack för ett jättefint omdöme! Så glada vi blir att höra att personalen levt upp till er förväntningar. Välkomna åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Bra hantering av första kontakten, lite förvirring innan jobbet kom igång men jobbet gick väldigt bra och ett bra resultat. Vi ringer dem nästa år igen.
    Hej Marcus! Just det, vi arbetade med era häckar och rabatter. Jag ser att vi diskuterade upplägg om omfattning med tillhörande priser innan vi landade i en omfattning som passade er. Ni är så välkomna åter. Hälsningar Tobias med personal. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Bra service. Omläggning av gräsmattor
    Hej och tack! Roligt att höra att du blev nöjd med personalens arbete! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Klippning,röjning i trädgård.
    bra bemötande.
    väl utfört arbete.
    Roligt att höra, tack för det! Välkommen åter. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete men på tok för dyrt.
    Timkostnaden ökade med 140 kr 2020 jämfört med 2019.
    Tyvärr har vi inte råd att anlita er fler gånger.
    Hej! Tack, dessa kommentarer är värdefulla för oss. Vi höjde priserna till säsongen 2020 och ni betalade 70 kr mer per timma efter godkänt skatteavdrag. Vi höjde priserna med 40 kr, 50 kr och 70 kr per timma efter godkänt skatteavdrag beroende på typ av tjänst. Samma priser skall nu gälla säsong 2020, 2021 och 2022. År 2019 och bak i tiden var priserna låga i förhållande till våra branchkollegors priser. Nu är min uppfattning att vi prissätter som de dyraste konkurrenterna, men inte mer, och kan leverera högstklassig kvalité. Vi har beskurit fruktträd hos er tidigare. I höstas lade vi pengar på en två dagars fortbildning i fruktträdsbeskärning för alla trädgårdsmästare och vi har precis köpt in nya redskap till beskärningen från Silky och ARS. Nya redskap gör beskärningen snabbare, roligare för personalen och de får en ännu bättre fysisk arbetsmiljö. Vi vill arbeta fler gånger hos er, så vill ni höra av er till den här säsongen också så skall vi lägga in en rabatt på er offert som ni får ta ställning till. Tack igen, Tobias Andersson VD. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    De har jämnat ut och ska anlägga ny gräsmatta. De har varit snabba och har gett oss värdefulla förslag på hur och när arbetet ska utföras. De är ännu inte klara då vintern kom emellan, ser fram emot att arbetet ska kunna fortsätta.
    Hej! Absolut, vi träffas igen när vi har över 8 grader i dygnstemperatur:) Ha det gott tills dess. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Trädgårdsröjning. Bra och positivt gäng.
    Tack för din kommentar! Det är värdefullt med all feedback vi kan få! Vill du ha vår hjälp igen så får du gärna skicka en kommentar i din förfrågan till oss med info om vad vi skulle kunna göra och ha gjort för att nå absolut högsta betyg. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Håller vad dom lovar. Trevlig personal. Bra utförda arbeten.
    Roligt att höra tack! Det gläder mig att personalen får så fina omdömen! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Vi beställde häckplantering av en thujahäck. Den blev jättefin och har redan vuxit på bra. Kan verkligen rekommenderas. /Susanna, i Billdal
    Hej och tack! Jag åkte förbi er trädgård i ett annat ärende för ett par veckor sedan. Det ser jättefint ut och ni har också fått upp jättefina staket! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Mycket bra de klippte och gjorde min breda häck smal igen blev mycket bra bemött
    Tack för det! Välkommen åter:) Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Mycket missnöjd med upplevelsen
    Hej! Jag ser det är Hampus J i Hindås som hör av sig. Det var ju din hyresvärd Isak C som står som namn eftersom han också står på faktura. Jag vet att du, jag och personalen hade en diskussion både per telefon och epost under och efter genomfört uppdrag. Min bild av dilemmat i projektet var att din trädgård var överväxt och stor till ytan. Du bokade in personalen under en begränsad tid och alla moment hanns inte med. Du fick mycket utfört på kort tid. Du upprättade en prioriteringslista inför uppstart. Kommunikationen brast mellan dig och personalen angående prioriteringslistan under processen. Jag vet att ni stämde av sysslor mot prioriteringslista både under dag 1 och dag 2. Så här i efterhand så önskar jag att jag själv hade åkt ut till dig efter dag 1 för ett möte angående prioriteringslista inför dag 2. Sysslorna som hanns med är noggrant utförda enligt de bilder som personalen visar upp för mig. Personalen hann också med stora ytor, men dessvärre inte allt som du önskade och vi gjorde en felprioritering av din lista. Vi rabatterade er faktura. Vi beklagar att du inte kände dig nöjd med oss, då det alltid är vårt absoluta mål. Den här gången nådde vi dessvärre inte konsensus. Tobias Andersson, VD Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Klippning av häck. Snabba på att svara, trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb!
    Jätteroligt att höra, tack! Välkommen åter. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Hjälp med gräsklippning.
    Snabb o bra utfört arbete.
    Trevlig personal
    Tack:) Det värmer. Hälsar Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2021-02-18
    Det bästa tänkbara bemötande. Behövde hjälp med att klippa buskarna i trädgården.
    Bra bemötande initialt och jättetrevlig personal på plats
    Hej Elisabeth! Det var fantastiskt roligt att höra. Varmt välkommen åter! Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2020-06-29
    Ett mycket bra arbete, vi är supernöjda. God kvalitet med! Tackar! /Familjen Plan
    2020-06-28
    Arbetet gällde inklippning och ansning av förvuxna ligusterhäckar. Trevligt bemötande och effektivt genomförande. Både grannen och vi var nöjda.
    2020-06-27
    Vi gjorde en rejäl beställning, och blev oerhört nöjda. Det var värt varenda krona! Plantering av ny häck, bygge av mur och rabatt, restaurering av gammal mur och stenläggning och anläggning av ny rabatt.
    Från början till slut var det oerhört proffsigt skött. Byggarna och trädgårdsmästarna var på plats varje dag, från tidig morgon till sen eftermiddag, och jobbade snabbare än vad vi hade kunnat drömma om. Rejält, ordentligt och proffsigt. Lyssnade på våra tankar och idéer, kom med förslag på förbättringar och ordnade allt även när vi kom med senare önskemål. Ett gott gäng som alltid hade nära till skratt och hela tiden positiva.
    Rekommenderas varmt!
    2020-06-27
    Vi köpte omläggning av gräsmatta i trädgården efter att ha gjort en tillbyggnad av bostaden.

Bra ufört i rätt tid och av trevlig personal.
    2020-06-26
    Häckklippning, perfekt och snabbt utfört helt efter överenskommelse.
    2020-06-26
    Proffsigt med duktiga medarbetare och bra kommunikation i både planering och utförande.
    Iordningställande av grusgång
    Trevligt bemötande
    Utfört på utsatt tid av kunnig och effektiv personal
    2020-06-25
    Vi fick hjälp med ogräsrensning, trädfällning och beskärning. Personalen var kompetent och effektiv. Vi blev supernöjda!
    Tack för er respons! Vi önskar trevlig sommar hälsar Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2020-06-25
    Beskärning av buskar - här motsvarade arbetet våra högt ställda förväntningar.

Mur- och dräneringsarbeten - genomfördes väl snabbt och ogenomtänkt. Blev också väl dyrt vid beaktande av den faktiska tidsåtgången.
    2020-06-25
    Häck- och trädklippning, jättetrevligt bemötande, långt över förväntan, proffsigt utfört arbete, Kunniga och dessutom väldigt trevliga. Kommer be om deras hjälp igen!
    Hej Helen och stort tack för din feedback. Det var också precis så som jag uppfattade dig i telefon vid beställning. En trevlig och nöjd kund kommer vi gärna tillbaka till! Trevlig sommar Göteborgs Anläggning & Trädgård
  • Lars J
    skrev om Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2020-06-25
    Tiden man betalar för. Stämmer inte med den tid som de anställda är där. Visst det är rutjobb men det betyder inte att de anställda skall jobba i halvfart. Detta gäller inte alla anställda men vissa
    Hej Lars och tack för din feedback. Vi har ju klippt din häck samt lagt markduk och täckbark. För dessa sysslor har två personal varit ansvariga. Responsen du kommer med beträffande arbetstempo för dessa personal är ingen respons som återkommer eller vi har hört tidigare. Jag skulle vilja tala vidare med dig om detta och sänder dig ett mail. Vi har ju kommit överens om vidare arbete i augusti så vår förhoppning är att du skall känna dig nöjd med oss framöver också! Hälsningar Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2020-03-26
    Varför kommer ni inte och utför jobbet som ni offererat? Jobbet offererades med fastpris för 1 år sedan och arbetet är beställt. Ni har förhalat jobbet åtskilliga gånger med dåliga ursäkter. Vad är problemet?
    Hej! Är det Alexander C i Torslanda? Som vi har meddelat, så kan vi dessvärre inte erbjuda dig våra tjänster. Förutsättningarna för projektet skiljde ju sig mellan vad du efterfrågat per telefon och hur det såg ut i verkligheten vid vårt hembesök hos dig. Ring oss gärna på 031-375 80 00. Lycka till i ditt sökande efter en annan entreprenör. Mvh Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2020-01-05
    Mycket lätta att ha att göra med och gör ett utmärkt arbete. Inte dyra utan helt rimliga priser
    Hej! Tack så mycket för din kommentar. Vi välkomnar er åter. Varma hälsningar från Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-10
    Trädfällning. Bra och proffsigt utfört!
    2019-12-07
    På rekommendation av granne anlitade vi Gbg Anläggning och Trädgård . Vi behövde klippning av ett antal buskar,
    vilket utfördes snabbt och till full belåtenhet .
    Trevligt bemötande både från kundtjänst och den som utförde klippningen . Förväntningarna uppfylldes och vi njuter av det goda resultatet . Vi återkommer gärna och får hjälp vid enare tillfälle.
    Hej och tack Leif! Personalen som var på plats hos er uppskattar det vänliga bemötandet från er. Varmt välkomna till våren hälsar Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-06
    Köpte trädfällning. Allt blev perfekt, klart inom lovad tid.
    Hej och tack för din rekommendation. Vi återkommer till vårvintern gällande föryngring av häcken. Hälsar Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-06
    Vi blev så nöjda med hur de tog hand om oss när vi behövde råd över hur vi skulle göra med våra träd/häck.. och resultatet blev fantastiskt.
    Hej Sandra och tack så mycket. Ni är varmt välkomna åter. Hälsar Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-06
    Klippning av fruktträd och nedtagning avTuja som blev bra + ett bra bemötande.
    Vi är mycket tacksamma! Vi återkommer som utlovat till vårvintern för att ta hand om häcken. Hälsar Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    Bortforsling av vindfällor
    Röjning av sly och gräs
    Förväntningar uppfyllda med råge
    Kunnig och trevlig personal som gjorde ett bra jobb
    Hej! Stort tack för de fina orden. Vi välkomnar er åter. Hälsning från Tobias med personal Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-04
    trädgårdsarbete beskärning av flera träd
    allt var till belåtenhet
    vi kommer att anlita fler gånger
    Stort tack för din kommentar Britt. Välkomna åter hälsar Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-12-04
    Diverse mindre arbeten i trädgården.
    Trevliga medarbetare och bra utförda arbeten.
    Trevligt och professionellt bemötande via e-mail.
    Hej Robert och tack för din rekommendation. Vi välkomnar er åter till våren! Hälsning Tobias och personalen. Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-02-19
    Klippt,. sågat sly mm. Rensat klippt ner i rabatter, krattat löv.

Vänligt och proffsigt bemött både av anställda och "chef".

Vi kommer att anlita dem igen till vårarbetet, då vi är till åren och
    ryggarna och orken är slut.

Med vänlig hälsning Rådinger.
    Hej på er! Tack, personalen kände sig välkomnade och trevligt bemötta av er också. Stort tack för att ni tog er tid att skriva om oss. Välkomna. Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-02-16
    Trevlig personal.
    Effektiva!
    Håller vad de lovar!
    Kunniga.
    Tack Anna! Vi träffas till våren igen hos dig. Hälsning Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård
    2019-02-16
    Jag fick hjälp av Gbg anläggning & trädgård att ta bort ogräs i min trädgård. De var mycket proffsiga och säkerställde att jobbet blev gjort ordentligt. De var mycket kunniga inom områden som anläggning, växter, trädgård, m.m.
    Hej Carl och tack för din rekommendation. Då är du varmt välkommen åter om du vill att vi skall se över din Thujahäck till våren. Hälsning Tobias Göteborgs Anläggning & Trädgård