Alla kategorier Hotell Stockholms län Stockholm Norrmalm Grand Hotel

Grand Hotel

Södra Blasieholmshamnen 8, 111 48 Stockholm — Visa karta

Grand Hotel i Stockholm är Skandivaiens ledande Lyx Hotell och är medlem av the Leading Hotels of The World med 334 rum och 42 sviter.
Gredelbyleden 138, 74171, KNIVSTA
Nova Park Conference
Magdalena S:
Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen på Nova Park och servicen var otroligt bra. Det gjorde att våra konferensdagar blev väldigt l...

Läs vad 10 kunder tycker om Grand Hotel

• AP S
    AP S skrev om Grand Hotel
    Diskriminerar gäster i Cadierbaren.

Vi satte upp oss för väntelista för bord vid fönstret och fick av hovmästaren veta att det skulle dröja ca 30-40 minuter för att få ett sådant bord. Efter 45 min går vi och frågar om det fanns bord ledigt vilket det inte fanns. Vi får veta att vi var näst i tur på väntelistan.

Tre bord blev lediga efter ca 1.5 timme och vi gick då fram för att få ett av borden. Vi blev då mycket otrevligt bemötta och blev inte erbjudna något bord utan tillsagda att gå och sätta oss för att vänta ytterligare.

Vi förstod då att personalen väljer gäster utifrån vem gästen är och således alltså inte erbjuder bord utifrån väntelista utan vad gästen i fråga antas äta och dricka. Servicen och bemötandet kan inte anses annat än undermåligt och är under all kritik för ett hotell som Grand Hotel.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Grand Hotel
    Mycket bra, förstås, men inte värt sina fem stjärnor. Har varit med om både toppar och dalar.

Afternoon tea:t är mycket bra, men har en gång blivit serverad ett glas champagne uppdelat i tre slattar från tre flaskor. Ska aldrig ske, absolut inte på Grand. Frukosten är helt underbar men servisen var direkt dålig. Rummen är fina och rena, men badrummen väldigt små.

Absolut en 4a, men inte en 5a.
  • Therese G
    Therese G skrev om Grand Hotel
    Jag har inte bott här men familjen brukar gå hit för Afternoon Tea och Brunch. Deras Afternoon Tea i Cadierbaren är helt fantastisk på alla sätt, mysig stämning och vacker utsikt över slottet.

Det här är ett ställe där man räknar med att få perfekt service och exellent mat och dom sviker en aldrig, bättre service än så här går inte att få i sthlm.
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Grand Hotel
    Aldrig sovit här, men har däremot ätit deras afternoon tea några gånger. Man kommer alltid härifrån väldigt mätt och på ett riktigt bra humör då personalen är mycket trevliga. Ända negativa är att de är ganska dyrt
  • Åke B
    Åke B skrev om Grand Hotel
    Fett grym skadjursbuffé
  • Cedric Z
    Cedric Z skrev om Grand Hotel
    We stayed for 2 nights on our way back to Oslo, and decided to stay here after reading all the good reviews on. Most of which was said is true, although I found the room fairly average, but beautifully clean and tidy.
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Grand Hotel
    Sthlm har en handfull barer av bättre klass och sort: KB, Mården, Gondolen, Diplomat. Ställen där bildade människor kan samlas utan att behöva trängas med brölfulla utomsocknes och hopplösa brats som ska steka och vaska och avslöja sin tillkortakommanden med liknande manér och pinsamheter.
    Cardierbaren är ett stillsamt vattenhål där personalen är sobert uppmärksam och pianomusiken en varm filt att krypa in i. Hela stället andas värdighet. Se där, där kommer Carrie Bradshaw och Mr Big.
    Niklas D, Tobias H, Nikke L, Tobias B gillar detta
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Grand Hotel
    Grand är alltid trevligt och ett ställe jag ofta återkommer till. Tar gärna ett glas vin med en vän i deras bar (riktigt bra utbud av viner!). Maten är även den god och vällagad, och ett tips är deras lyxfrukost för 250 kronor, man står sig hela dagen! Stort plus för trevlig miljö, fin utsikt och bra personal.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Grand Hotel
    Grands veranda har grym mat trevlig miljö och riktigt trevlig personal. Har dessutom ett mycket trevligt smörgåsbord med hög kvalite som underhålls på ett utmärkt sätt. Rekommenderas varmt ett besök.
    /Jonas
    Håkan R, Mats L gillar detta
  • -
    - skrev om Grand Hotel
    Har faktiskt aldrig sovit här, men min morfar brukar bo här när han är i Stockholm så då brukar han bjuda på frukost på Grands veranda. Den är helt fantastisk! Här kan du verkligen hitta allt möjligt gott att äta till frukost. Nybakat bröd och färska frukter (även jordgubbar året runt) är ju inte helt fel tex. :) Rummen på Grand är ju superfräscha och känns verkligen exklusiva, har aldrig testat sängarna men dom ser ju inte helt fel ut heller. :)
    Jonas F gillar detta

Södra Blasieholmshamnen 8, 111 48 Stockholm