GranitKungen

GranitKungen

Ring 08-37 97 73 granitkungen.se
4.3

Välkommen GranitKungen! Vi är experter på bänkskivor i granit, marmor, kalksten, kvarts och keramik. I vårt sortiment hittar du flera hundra olika bänkskivor. Våra bänkskivor kommer från vårt eget stenhuggeri i Stockholm och om du behöver hjälp att montera så hjälper vi dig med det. Hos oss hittar du: Bänkskivor, blandare,...

76 omdömen om GranitKungen

Jan Å
Skrev om GranitKungen

Efter lite strul med leveranstider och därav byte av sten så fick vi till slut en installation. Installationen av bänkskivan blev bra. Dock visade det sig att stänkskydden var inte helt raka. De buktade ut på mitten så att det blev ett betydande glapp mot väggen. Inte högsta kvalitet på stenen med andra ord.

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 371 omdömen 4.2 av 371 omdömen

Fick bra service av personalen i butik! Leveransen kom fortare än tänkt.

Susanne H
Skrev om GranitKungen

Trevligt bemötande och bra kommunikation genom hela processen. De kommer när de säger att de ska komma och levererade före utsatt tid. Jättenöjd med kvaliten på kompositskivan och det blev precis så fint som jag hade hoppats! Speciellt tack till Mayra i Barkarby och Kristel på ekonomiavdelningen - ni är verkligen trevliga!

Erik T
Skrev om GranitKungen

Väldigt bra bemötande med kunnig personal, lyckades få en snabb mätning och slutresultatet blev över förväntan! Rekommenderar!!

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Angelica L
Skrev om GranitKungen

Bra bemötande och service. Pga tidigare recensioner var vi lite tveksamma och tog upp det med säljaren som hanterade det på ett professionellt sätt. Vi köpte ett komplett kök under en kampanj där hela köpet var rabatterat. Dock räknades rabatten innan moms. Även miljöavgifter tillkommer. I offerten var priserna summerade inom respektive kategori så det går inte att själv se vad det blir för prisskillnad av att exempelvis byta ut ett visst skåp, det behöver man kontakt med säljaren för att veta. I butiken fanns inte alla...

Ingela G
Skrev om GranitKungen

Dålig information om vad som ingår i tjänsten, samt att deras hantverkare ilsket avslutade jobbet halvdant då de inte hade allt med sig i lastbilen och tvingade mig ha ett utrivet kök i flera dagar och otrevlig upplevelse. Ingen helheltstjänst eller stolthet i arbetet lämnade massa skräp efter sig. (Anlitade kungens kurva).

Hellmark A

Bra service!

Marcus S
Skrev om GranitKungen

Granitkungen ställde upp och fixade de problem vi hade med vår köksbänk. Höll sina löften och var väldigt personliga i kontakten. Enkla att ha att göra med. Rekommenderas varmt. Hade viljat få mer info kring infästningen av vasken innan det skedde, men toppenbra utfört!

Martin J
Skrev om GranitKungen

Vi är mycket nöjda med vår bänkskiva. Beställningen och leverans/installation gick utan problem (dock något lång leveranstid).

Amanda W
Skrev om GranitKungen

Tjänsten är inte färdig men det tar lång tid. Mätningskillen kunde inte prata svenska.

Eric I
Skrev om GranitKungen

Trevlig personal och bemötande. Tyvärr klarar deras maskiner inte av att bearbeta Bricmate bänkskivor. Resultatet är riktigt dåligt, små hack i kanter på skivan och i håltagningar, dålig och ojämn limning, ojämna mått på kantlimmad sida som sitter sida mot sida. De har försökt att åtgärda på plats. Resultatet något bättre men långt ifrån bra. Jobbet reklamerades som de till en början svarade på, efter det bara tystnad från Granikungen.

Mats L
Skrev om GranitKungen

Trevlig och kunnig personal bra utbud av stenar och tillbehör

Jan A
Skrev om GranitKungen

Vänligt och proffesionellt bemötande. Snabb handläggning och leverans

Kalle
Skrev om GranitKungen

Köpte bänkskivor till ett nytt kök. Fick väldigt bra service i showroomet i kungens kurva. Bänkskivorna tillverkades snabbt pch blev superbra.

Lisa N
Skrev om GranitKungen

Fick superbra och proffsig hjälp i butiken i Uppsala. Det har även varit snabb och smidig kommunikation kring alla frågor jag haft under processen.

Håkan H
Skrev om GranitKungen

Det tog lite tid men till slut blev beställningen klar.

Björn J
Skrev om GranitKungen

Väldigt bra, de är flexibla och anpassar sig efter kundens behov.

Brf B
Skrev om GranitKungen

Perfekt bemötande i butiken men omöjligt att nå personalen per telefon på,Odengatan.

Eklego A
Skrev om GranitKungen

Bra snabb utförande och väldigt fina stenskivor som passade perfekt i badrummet och även i köket.

Ulf R
Skrev om GranitKungen

Vi har tidigare avstått att besöka/handla på Granitkungen i Uppsala. Detta helt pga dåligt alt. inget bemötande alls då vi besökt affären tidigare. Antar det är helt personberoende då vi trots tidigare erfarenhet besökte affären i Uppsala när vi inte hittade vad vi sökte någon annanstans. Fick träffa Alex som tog väl hand om oss. Personen som kom och mätte in bänkskivorna i vårt hus var också väldigt trevlig att göra med så baserat på det får vi omvärdera vårt tidigare omdöme. Tyvärr är det flera i vårt bekantskapskrets...

Sanna A
Skrev om GranitKungen

Bra bemötande proffsigt. Kunnig säljare. Snabbt smidigt.

Mattias H
Skrev om GranitKungen

Johannes Acre är extremt lätt att ha att göra med.

Maria N
Skrev om GranitKungen

Hög service med att få låna hem provstenar för att få kolla färger. Snabb mätning och stort sortiment.

Mats B
Skrev om GranitKungen

Bra och snabb hantering och bokning av mätning.

Ola S
Skrev om GranitKungen

Otroligt bra service! :-) Snabb, proffsig och kunnig personal.

Marie A
Skrev om GranitKungen

Kan inte rekommendera Granitkungen,! Företaget hade mage att debitera mig 2 500:- för bortforsling av diskhon, en diskho som jag själv forslade till tippen (och helt utan medverkan av deras hantverkare). När jag kontaktade företaget för att upplysa dem om detta vidhåller säljaren att deras hantverkare tog hand om , detta trots att jag hade vittnen. Hanteringen och bemötandet framstår som oseriöst för mig.

Tarane E
Skrev om GranitKungen

Kanon service från början till slut. Allt från offert, mätning, montering och efter frågor har varit topp. Vi är supernöjda!

Svetlana T
Skrev om GranitKungen

Kunnig och tillmötesgående personal. Snabb leverans.

Lars-Gunnar J
Skrev om GranitKungen

Smidig mätning och orderläggning. Hoppas leverans och installation lever upp till samma höga nivå.

Lotta A
Skrev om GranitKungen

Butikspersonalen hyfsat ok men verkade inte vara så kunnig. Skickade dock en offert snabbt där det plötsligt framgick att frakten på en liten skiva på 30 x 70 cm kostar 500kr TILL BUTIKEN. Samma frakt som om du beställer tex 4 fullstora bänkskivor. Protesterade såklart och erbjöd mig hämta skivan själv vid tillverkningen istället för i butiken för att slippa frakten men se det gick inte, de 500kr måste betalas 😅🙈! Väldigt konstig logik och prissättning av frakt anser jag..

Katalin V
Skrev om GranitKungen

Profesionellt o vänligt bemötande Stort urval

Salma Bygg
Skrev om GranitKungen

Vi har köpt bänkskivor mm i många år från Granitkungen och det fungerar alltid bra och våra kunder är nöjda.

Lars H
Skrev om GranitKungen

Proffsiga säljare med stor kunskap. Snabba svar på mail. Levde absolut upp till förväntningarna. Köpte stenskiva.

Anna-Lena C
Skrev om GranitKungen

Bemötandet var rättframt och utan dröjsmål. Lyssnar till kundens önskemål. Hade inga specifika förväntningar, utom att bli vänligt och kunnigt bemött. Det blev jag. Jag tyckte det rådde en glad o energisk atmosfär i affären. Behandlade mig väl med god tolerans för viss långsamhet o bristande beslutsamhet. Korta väntetider.

Owe S
Skrev om GranitKungen

Trevligt och proffsigt bemötande med stort urval trots, i butiken på Idengatan, relativt liten utställningsyta.

Lars J
Skrev om GranitKungen

Mycket proffsigt mottagande i butiken. Köp av granitbänkskiva samt en granitfönsterbräda. Mätning utförd med noggrannhet. En nackdel lång leveranstid. Produkterna är ej levererade än.

Carola V
Skrev om GranitKungen

Väldigt trevligt bemötande av Oskar. Tydlig process och noggrannhet att det skulle bli rätt. Snabb leverans av jättefin Ceasarstone concrete skivor.

Johan S
Skrev om GranitKungen

Lugnt och kunnigt bemötande. Levererar enligt förväntan och överenskommelse.

Maximus A
Skrev om GranitKungen

Mycket hjälpsam och kunnig säljare. Blev dock lite förvånad att fakturans förfallodatum var före leveransen..... Kan gärna bet handpenning, men inte hela köpeskillingen i förskott :-O

Fredrik L
Skrev om GranitKungen

Bra service och bemötande. Till stor hjälp med tillval och mått

Richard Å
Skrev om GranitKungen

Fint bemötande och snabb återkoppling från säljare. Bra strukturerad process. Vänlig och proffsig mättekniker

Ove W
Skrev om GranitKungen

Snabb hantering och trevligt bemötande. Har ännu inte fått bänkskivan så det kan jag inte betygsätta, men det har bara gått en vecka sedan besöket i deras Show room.

Helene B
Skrev om GranitKungen

Trevliga och bra service. Mycket olika stenskivor att välja på samt många olika diskhoar och kranar.

Annica T
Skrev om GranitKungen

Snabb service i butiken och vid mätning. Har inte fått bänkskivan än så den delen kan jag inte bedöma än.

Ann-Catrin B
Skrev om GranitKungen

Besöket i butiken på Odengatan var utmärkt och återkoppling från säljaren utmärkt. Personen som kom och mätte var också jättebra. Så lång var jag nöjd.Leveranstiden blev kortare på mina bänkskivor i granit och det var toppen. Dock var en liten bänksiva felsågad och hör börjar problemen. Ringde några gånger för att höra vad som händer efter ca 2 månader hör de av sig ........... ny mätning........har dock inte fått min bänkskiva ännu. Bokat tid för montering men ingen har dykt upp. Har mailat till Granitkungen då det ej går...

Resturant A
Skrev om GranitKungen

Utmärkt bemötande, fin service och proffsigt

Peter R
Skrev om GranitKungen

Vänligt och informativt bemötande. Bra utbud av olika stensorter vid beställning. Mina krav var möjligheten att erhålla granitskivor med olika slipningar och kantbearbetningar, med exakta mått och fin finish. Dessa krav visade sig vara väl uppfyllda vid slutlig installation i hemmet. Kompetent och noggrann dokumentation skickades till mig för godkännande, innan beställda granitskivor började illverkas. I mitt fall stod jag för alla uppmätta mått. Bra kommunikation via email. Upphämtning av beställda skivor i butiken på Odengatan. Allting fungerade perfekt från order till leverans.

Marco P
Skrev om GranitKungen

Mycket väl bemötta, hade eg inga förväntningar men all hjälp har varit toppen, har ännu inte fått varorna levererade så jag kan inte eg ge en helhetskommentar men än så länge har allt fugerat bra och vi är så lång nöjda med det vi fått. Bra bemötande, bra information och trevlig personal så långt

Mattias A
Skrev om GranitKungen

Bra service och trevligt bemötande. Skivan är dock inte installerad ännu.

Anders G
Skrev om GranitKungen

Beställde en svart granit skiva. Nu väntar jag på leverans.

Tina B
Skrev om GranitKungen

Mycket trevligt bemötande! Hjälpsam!