Grindstolpens Begravningsbyrå

S:t Olofsgatan 46, 753 30 Uppsala — Visa karta

I samband med ett dödsfall är det mycket som behöver göras. Hos oss på Grindstolpens Begravningsbyrå kan du få full service. Vi arrangerar både borgerliga och kyrkliga begravningar, samt tar hand om minnesstunder och finns där för dig i din sorgbearbetning. Dessutom kan vi hjälpa till med det juridiska.

Vi som jobbar här är begravningsentreprenörer som brinner för att göra något meningsfullt. Vi lovar att ta hand om dig i denna tid av sorg och saknad och att se till att du får ett vackert avsked av den som avlidit. Kontakta oss så berättar vi mer.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 24 kunder tycker om Grindstolpens Begravningsbyrå

• 2020-03-24

Håkan R skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Ett bra stöd i en ovan situation när pappa gått bort. Trevligt och omhändertagande bemötande och proffsigt utfört jobb kring begravningen, med den där lilla extra omsorgen som uppskattas. Läs mer
  • 2020-03-09

Lena N skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Ett fint bemötande och personligt. Vi har bara goda ord att ge. Läs mer
  • 2020-03-05

Mikael Å skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Väldigt bra bemötande och dialog, rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2020-02-20

Maud A skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Det bemötande vi fick av begravningsbyrån var fantastiskt och mycket proffesionellt.
    Vi är mycket nöjda med hela begravningsarrangemanget för vår avlidne make och pappa. 🙏 Läs mer
  • 2020-02-10

Evelyn E skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Högsta betyg både vad det gäller bemötande, flexibilitet och arrangemang.
    I min stora sorg i samband med förlusten av min man och planering av hans begravning, mötte jag Elminas stora och varma hjärta. Det gjorde min svåra prövning lite lättare när jag visste att hon fanns vid min sida.
    TACK!

Evelyn Enström Läs mer
  • 2020-02-10

Anna-lena E skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Ni var helt fantastiska i ert bemötande av oss vid vår mammas bortgång. Läs mer
  • 2020-01-17

Lars-johan E skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Begravningstjänst, fantastiskt bemötande direkt. Hade inga förväntningar, det var denna byrå som min Mor hade noterat i vita arkivet. Jag och min bror kommer att rekommendera denna byrå om någon frågar oss. Har nu efteråt pratat med andra som säger samma sak. Sammanfattning så har de varit till stor hjälp och ett stöd som värmde i denna stund. Allt har fungerat prickfritt, toppenbra. Läs mer
  • Qui Mari V

2020-01-10

Qui Mari V skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Bemötande och service med högsta kompetens. Läs mer
  • 2020-01-01

Inge O skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Inge är död och kan inte svara på frågorna.
    Som hans fru kan jag svara på frågorna.
    Vi köpte en begravning.
    E Tingström bemötte oss med medkänsla. Ett proffsigt bemötande. Var till stor hjälp i en mycket svår stund.
    Vi fick hjälp med våra frågor samt ett stort stöd. E Tingström var ett stöd med flera telefonsamtal. Även ett stort stöd i samband med begravningen,
    Några förväntningar fanns inte då det var min första begravning som jag måste ordna tillsammans med min som. Vi fick råd och stöd.
    Vi blev bryskt utkörda av en kollega till E Tingström att vi varit där för länge. Det blev ett mycket tråkigt slut på mötet. Därför ett sämre betyg än som var avsett. Hunden som var på kontoret då man inte kunde gå ut utan hjälp av personalen tråkigt.

E Tingström var lyhörd ordnade allt efter våra önskningar. Telefonsamtalen var ett stöd. Skönt att vi fick hjälp med allt från bara ett kontor. Läs mer
  • 2019-12-29

Jan B skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Värdigt mottagande. Trevligt bemötande och enkelt informativt upplägg i en jobbig situation. Läs mer
  • 2019-12-27

Mari H skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Borglig begravning med direkt kremering och urna i kapellet. Ett personligt bemötande i lugn och ro. Ett fint avsked på patologen. Måna om att det skulle bli bra . Personliga utan att bli för privata. Jag kommer rekommenderar till andra. Mina förväntningar infriades och jag kände att vi som anhöriga blev lyssnande på. Har erfarenhet av Fonus sedan tidigare och det var inte trevligt. Läs mer
  • 2019-12-03

Berth A skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Mycket trevligt bemötande, en modern begravningsbyrå med en uppföljning som känns uppriktig. Läs mer
  • 2019-11-15

Veronica G skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Rekomenderar varmt denna begravningsbyrå. Vi är väldigt nöjda men bemötandet och servicen. Läs mer
  • 2019-11-15

Eva H skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Tog kontakt med Grindstolpen med anledning av min och mina 2 syskon mammas begravning.

Bemötande av personalen där var så himla bra. Den vi pratade med var så omtänksam och hjälpte oss på ett sätt som va så fint.

Grindstolpen levde verkligen upp till mina förväntningar och jag kan varmt rekommendera dom.

Med hjälp av dom fick vår mamma en så fin begravning Läs mer
  • 2019-08-12

Katarina S skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Var mycket nöjd när vi anlitade Grindstolpen 2013, men nu 2019 blev det inte alls så bra som tidigare. Blev lite nonchalant bemötta och Emelie hade svårt att ge tydliga svar på en del frågor. Skulle idag inte längre rekommendera Grindstolpen, något jag har gjort flera gånger tidigare. Läs mer
  • Kersti N

2019-01-15

Kersti N skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Lotta gav oss ett så otroligt vänligt, lugnt och ändå proffsigt bemötande. Vi kände oss väl omhändertagna, trots att jag trasslade med musikvalet vid vår mors begravning. Jag kan varmt rekommendera Grindstolpen. Läs mer
  • ANN-KRISTIN S

2015-06-02

ANN-KRISTIN S skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Tyvärr så var jag inte alls nöjd, i chocken när allt hände så orkade man inte tänka, men så här i efterhand, nej. Kom med konstigt förslag, påstod att prästen hade gått med på det, så var det inte. Måste säga att jag fick inte förtroende. Läs mer
  • 2013-04-06

Monica C skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Tack Jenny för ett otroligt proffsigt, varmt och medmänskligt bemötande! Du bidrog till att min pappas begravning blev så bra,vi fick ett fint avsked.
    Jag kan verkligen rekommendera denna lilla begravningsbyrå! Monica B Läs mer
  • Anders S

2011-08-21

Anders S skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Har haft kontakt med Grinstolpen i olika sammanhang och har fått ett otroligt bra bemötande. De förstår att varje människa är unik och sörjer på olika sätt. Varför ska man anpassa sig efter hur svenska kyrkan tycker att man ska sörja och bearbeta sin sorg?! Läs mer
    Klas Ö gillar detta
  • 2011-04-05

Ihrene J skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Du fick ett absolut personligt bemötande. Det du sa var det som gällde. Personalen var mycket trovärdig och du kände dig trygg i bemötandet. Läs mer
    Klas Ö gillar detta
  • 2011-04-02

birgitta e skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
  • 2011-03-25

Siv O skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    Ett proffsigt och ändå mycket personligt bemötande - varmt, vänligt, hjälpsamt.
    Den fina ceremonin med kistläggning uppskattades mycket i vår familj. Läs mer
  • 2011-03-25

Agneta L skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå
    En fantastisk liten begravningsbyrå. Så omtänksam., proffsig och RÄTT I TIDEN. Jag rekommenderar den till alla. Deras råd och vägledning hjälpte oss verkligen genom den akuta sorgen. Kloka råd och bra guidning. Särskilt bra med att de stod upp för avskedet och att vara med ochlägga pappa i kistan. De var perfekta på alla sätt. Alla borde använda dem! Läs mer
  • 2011-03-24

Vanna J skrev om Grindstolpens Begravningsbyrå