Hallon

Lindhagensgatan 98, 112 18 Stockholm — Visa karta

1.8 i betyg av av 14 omdömen

Vi tycker att det ska vara lika enkelt att sköta mobilabonnemanget som det är att ringa, sms:a och surfa.
Enkelt, billigt - Hallon.

På Hallon låser du inte dig själv och din telefon utan du kan byta abonnemang eller operatör när det passar dig, utan varken bindnings- eller uppsägningstid. Pappersfakturor är ett minne blott på Hallon och all betalning sker direkt från ditt kontokort! Smidigt va?

Du kan välja att skaffa abonnemang eller lägga pengar på kontantkort. Oavsett betalningsmetod så finns det två paket att välja mellan: Liten och Stor. Och du vet alltid vad det kostar och vad du betalar för - inga oväntade kostnader.

Vi har täckning hos 99% av Sveriges befolkning m.h.a. 3's nät och vi är riktigt billiga!

Läs vad 14 kunder tycker om Hallon

• 2020-12-02

Leonard K skrev om Hallon
    Trasigt bolag med trasiga system, processer och organisation. Avslutade mitt abonnemang efter tre veckor pga oerhört mycket strul och en disfunktionell organisation som inte är kapabel att bemöta sina kunder. Läs mer
  • NIKLAS O

2020-11-01

NIKLAS O skrev om Hallon
    Hallon drar en månadspott från mitt konto 1 dag innan nummerflytt ska ske, och meddelar på sin sida att all surf går förlorad när man byter nummer.

Bedrägligt beteende? Svar ja.
    Rekommenderar jag detta företag?
    Svar ja, som ett fall för polisen. Läs mer
  • PER P

2020-10-15

PER P skrev om Hallon
    En säljare ringde från Hallon men uppgav hela tiden att de var från Tele2 och ville ordna med en billigare månadskostnad pga nytt "nät" i Bromma. Omöjligt att häva när det kom en bekräftelse på flytt till Hallon. Ingen kundtjänst förutom på Facebook där man inte kan göra någonting åt saken. Varning för skämtföretag. Läs mer
  • 2020-09-15

Björn N skrev om Hallon
    Hej
    Hallon är billigt men det är för att de helt saknar kundsupport. Det tar två veckor innan de besvarar ett mail och då med frågor så får du problem så tar det minst 3 veckor innan det är löst. Deras chatt är fejk, du kommer in som 70-90 i kön och efter 1-2 timmar när du är omkring 20 i kön så kastas du ut och får börja om. Så bryr du dig bara om pris välj hallon, men är din tid och funktion av värde välj någon annan
    Björn Läs mer
  • Tommy B

2020-08-20

Tommy B skrev om Hallon
    Att bara ringa, surfa helt ok, bra täckning men om det börjar gå på tok då är kundtjänsten helt hopplös, känns i bland som ett gäng ryska botar som sitter där. För att byta från kort till autogiro så måste man avsluta abonnemanget, flytta numret till en annan operatör, öppna nytt abonnemang, begära nummer flytt tillbaka, skulle inte tro det. Läs mer
  • 2020-08-07

JAN R skrev om Hallon
    Usel kundservice ingen möjlighet till att ringa, 80 före i chatten och svar på mail tar tre dagar. Var i Spanien och sonens (11 år) mobilräkning blev plötsligt 6 gånger högre än normalt. Hallon har ingen funktion för att kommunikationen sker med den som är myndig och betalar abonnemanget. All kommunikation går till den minderårige. I detta fall gick SMS till sonen att ”nu är det slut på potten då nu börjar surfen kosta.” Tar kontakt med Hallon som inte vill kreditera oss och som hänvisar till en tjänst för att blocka samtal från Sverige. Alltså ingen service för att kommunicera med den vuxne. Vi kommer att leta efter annan leverantör som har mer kontrollfunktioner för abonnemang för barn. De ska också ha en bemannad telefon. Tips någon? Läs mer
  • ERIK L

2020-06-29

ERIK L skrev om Hallon
    Vill varna alla som blir uppringda av Hallons försäljare. De uppgörelser som görs på telefon skiter dom fullständigt i. Så fort du godkänt avtalet så sker nummerflytt fastän avtalet säger något helt annat.
    Jag blev av helt med mitt periodkort (de pengar som fanns kvar ca 750kr)
    Lyckades säga upp avtalet efter flera försök.
    Så nu är jag helt okontaktbar.
    Hallon tycker inte det är deras fel!!
    Så oprofessionellt. Läs mer
  • 2020-05-01

FREDRIK F skrev om Hallon
    Bra och enkelt att komma igång med! Behöver inte betala för något onödigt med Hallon. Läs mer
  • 2020-04-15

YAU-LING K skrev om Hallon
    Hallon.se - Billigt för de med lågt krav. Men kundservice är dålig. Kontakten är bara via chattet som alltid har lång kötid. Det är den enda anledning till varför jag inte kan rekommendera Hallon till någon fast jag kan få extra surf som tack.

Har försökt i flera månader att stå i lång chatt-kön som jag var tvungen att sluta vänta. Idag har tid med att stå i chatt-kön. När det har väl blivit min tur , har det tagit lång tid med några frågor som gäller flera tjänster som de har. Sedan avslutar personalen chattet genom att skriva ” Eftersom du är inaktiv i chatten kommer jag lämna. Det går bra att när som helst starta upp chatten igen om du fortfarande önskar hjälp från oss.” fast jag håller på med min fråga inom 2 minuter. Läs mer
  • Katarina M N G

2019-07-31

Katarina M N G skrev om Hallon
    1. Ingen telefonsupport. Usel service. Chatt 9-13. Svarar på meddelanden efter 2-3 dagar.
    2. Ingen täckning (Jag bor i Stockholms innerstad)
    3. Strandsatt mig utan att kunna ringa. Opålitliga. Ändrar avtal utan info. Gått in och avslutat mitt abonnemang hos annan operatör utan avtal. Viktigast av allt tillhör 3 (då hade jag aldrig provat) som är väldigt opålitliga enligt min erfarenhet. Tillbaka hos min tidigare operatör (tar ytterligare 6 dagar innan hallon släpper tillbaka mitt nummer peppar peppar)

Lägg på när dom ringer är min rekommendation! Läs mer
  • 2018-08-28

Johan J skrev om Hallon
    Hallon lät jättebra. Men vilken dålig täckning. I och med att de inte ha 2G över huvudtaget ska man vara glad om samtalet inte bryts. Helt värdelöst. Bytte till Vimla. Hur nöjd som helst. Samma koncept men billigare, mycket bättre nät (samma som Telenor), och mer surf. Beställ via länken nedan så får du 10kr/rabatt per månad, halva priset i 5 månader samt 20gb extra surf (går att kombinera med student/pensionärs-rabatt):

/Johan Läs mer
  • Maria M

2018-02-08

Maria M skrev om Hallon
    Värdelös kundtjänst och mobilföretag. De läser inte riktigt vad jag skriver till dem i chatten.
    Bad dem att aktivera mobilsvar på kontantkortet och de sa att de fixade det på en gång men istället har jag tappat nätverket helt och hållet efter några dagar och de sa sen att jag inte kunde få ett annat sim med samma nr. eftersom den var inte abonnemang. Och angående röstbrevlådan sa de att jag inte kan komma åt den om jag inte hade påfyllning. Hos Lycamobile t.ex kan man komma åt röstbrevlådan från vilket nätverk och nr som helst oavsett om du har påfyllning eller inte. Stark avråder att använda Hallon!! Läs mer
  • 2017-12-11

Karin skrev om Hallon
    Pinsamt låg nivå på kundtjänst. Aldrig varit med om sämre bemötande. De är kaxiga/dryga/hånar kunder. Helt chockerande. Dessutom lura de mig på en hel månads extrabetalning trots att jag hade sagt upp i god tid en månad innan och inte hade bindings-eller uppsägningstid. Så fick betala en hel extramånad trots att jag hade ett annat abonnemang. De svara inte på mail alls och fick sitta sammanlagt 5 h totalt i deras chattkö. Skaffar aldrig dem igen! Läs mer
    Märit I gillar detta
  • Johan G

2017-07-18

Johan G skrev om Hallon
    Värdelös kundtjänst! Tappade bort och spärrade mitt betalkort vilket ledde till att Hallon inte kunde dra pengar. Fick info om att abonnemanget avaktiverats tills kortuppgifterna uppdaterats. Efter att jag kommit hem från semester och beställt och fått hem nytt kort så uppdaterade jag kortuppgifterna. Men fick då betala både påminnelseavgifter och betala för den tid då mitt abonnemang legat inaktivt. Vände mig till kundtjänst och förklarade att jag tyckte att det var orimligt och att de borde informerat om detta. Men kundtjänsten var både obehjälplig och otrevlig. Läs mer
    Maria M, Märit I gillar detta

Bästa Övriga företagen nära Hallon:

Testföretag AB (2.0km)
Björn W Björn W tycker:
“Ett mycket bra testföretag mås...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte