Hallon
1.5 i betyg av av
22 omdömen
Vi tycker att det ska vara lika enkelt att sköta mobilabonnemanget som det är att ringa, sms:a och surfa.
Enkelt, billigt - Hallon.
På Hallon låser du inte dig själv och din telefon utan du kan byta abonnemang eller operatör när det passar dig, utan varken bindnings- eller uppsägningstid. Pappersfakturor är ett minne blott på Hallon och all betalning sker direkt från ditt kontokort! Smidigt va?
Du kan välja att skaffa abonnemang eller lägga pengar på kontantkort. Oavsett betalningsmetod så finns det två paket att välja mellan: Liten och Stor. Och du vet alltid vad det kostar och vad du betalar för - inga oväntade kostnader.
Vi har täckning hos 99% av Sveriges befolkning m.h.a. 3's nät och vi är riktigt billiga!
Enkelt, billigt - Hallon.
På Hallon låser du inte dig själv och din telefon utan du kan byta abonnemang eller operatör när det passar dig, utan varken bindnings- eller uppsägningstid. Pappersfakturor är ett minne blott på Hallon och all betalning sker direkt från ditt kontokort! Smidigt va?
Du kan välja att skaffa abonnemang eller lägga pengar på kontantkort. Oavsett betalningsmetod så finns det två paket att välja mellan: Liten och Stor. Och du vet alltid vad det kostar och vad du betalar för - inga oväntade kostnader.
Vi har täckning hos 99% av Sveriges befolkning m.h.a. 3's nät och vi är riktigt billiga!
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag22 omdömen om Hallon
-
skrev om Hallon
LÄMNAR INTE kvitto efter påfyllningen av mobil bredband
SÄMSTA kundservice jag varit i kontakt med
Har sagt upp avtalet efter ......
Därför gillar jag jordgubbe mer ) -
skrev om Hallon
Hallon går inte att kontakta. De har ingen telfonkundtjänst. De svara inte på mail. De skickar SMS, som inte går att svara på, och hotar med att stänga av mina telefoner. Riktigt uselt! Jag fick ett nytt betalkort för ett tag sedan, gick in på mina sidor och lade in det nya korter fem ggr utan att det fungerade. Under 8 dagar skrev jag sammanlagt fem mail till deras kundtjänst utan att få svar. Under dessa dagar skickar de flera SMS om att de inte fått betalt och hotar med att stänga av telefonerna. Idag stängdes båda telefonerna av. Skrämmande! Vad gör man med ett så idiotiskt företag?
-
skrev om Hallon
Jag sa upp mitt abonnemang i Juli, bytte operatör och även nummer flytt.
Fick nytt kreditkort hos banken i December.
Då fick jag ett email ifrån Hallon, att räkningen inte var betald för Januari.
Efter veckor med email fram & tillbaka, vill hallon inte ersätta mig för dessa 6 månaderna man debiterat mitt konto.
Mafia stil ! -
skrev om Hallon
Har i över 2 veckor försökt få svar från Hallon via messenger. Pga driftstörningar går det inte att lägga in mitt nya bankkort.
Så nu har mina 3 barn ingen mobil för hallon har stängt av dem då betalningarna inte går igenom. Så nu väntar inkasso då jag inte betalat. Men det hade enkelt kunnat lösas om det gick att få tag i Hallon. -
skrev om Hallon
Jag anlände i ett annat EU land den 31:a januari (alltså igår) vid 23:50 och hämtades direkt av min svåger och var i säng kl 1 i natten och på Wifi.
Vid 2:25 i natten fick jag ett SMS från Hallon att jag använt upp hela min 4 GB surf då jag inte även använt mobilen.
Jag kontaktade dem nästa dag (idag alltså) och bad dem att fixa problemet och återställa min 4GB surf utomlands.
De sa att de inte kunde göra och that's it. Den värsta kundupplevelse någonsin. -
skrev om Hallon
Tänkte köpa kontantkort mobilt bredband men förstod efter kommunikation med kundservice (som svarade efter fyra dagar) att de tar betalt och börjar räkna av de 30 dagarna för potten vid beställning men det dröjer ca 10 dagar tills man faktiskt får sitt SIM-kort. Helt otroligt att ett företag tror att man kan upplevas som seriösa när man gör så.
-
skrev om Hallon
HALLON!!!
VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!!!
Hej på er alla jag skulle inte rekommendera att skaffa hallon. var på Kjell och company och köpte alcatel mobiltbreddbandsrouter som då hallon säljer man ska få 20 GB surf och det skulle bara vara att starta den. Men det gick inte fick köra tillbaka till butiken och dom tog kontakt men hallon och det skulle vara färdigt någon gång mellan 1-24timmar. Men efter 48 timmar fungerar fortfarade inte gick in på deras hemsida väntade i 1 timme och fick till svars igen att det skulle ta 1-24 timmar men fortfarande efter 2 dagar inget mobilt bredband . EN SKAM VARNING FÖR DETTA FÖRETAG
Efter 8 dagar får jag ett mail att det ska fungera och det gör det men tror du att man kan få en kompensation nej 👎👎 . I trustpilot så kommenterar dom att detta är ett vanligt problem och att det finns på deras hemsida men deras support vet inget om detta. Jag har inte hittat något om detta i hemsidan tror att dom försöker att visa att dom har gjort rätt och ljuga en lite vit lögn. Det fungerar nu men kommer inte att ladda utan använda upp att surf inom en månad. -
skrev om Hallon
Efter en tids analys från att ha bytt från Telenor till hallon för att spara pengar så har jag blivit förvånad hur ett billigare abonnemang faktiskt är så mycket sämre än ett normalt abonnemang.
1. Det kommer inga signaler i örat när kunder och vänner ringer till dig. Det är bara tyst tills jag svarar.
2. När du ringer till andra så går det 3-4 signaler sen avbryts upprigningen? (antar att hallon/3 vill spara pengar genom att inte komma fram till en telefonsvarare?)
3. Samtals avbryts såpass ofta att det är oseriöst att driva ett företag eller ha viktiga samtal
4. Pratar du i telefon och någon ringer under tiden jag pratar i telefon bryts det ofta dock inte 100% av gångerna.
5. Pratar du i telefon och får ett sms kan även samtalet avbrytas.
6. Det mest störande av allt är när man ringer till exempelvis bank, försäkringsbolag eller andra myndigheter som har tonvals/knappvalstjänst eller när det ringer på dörren på vårt trapphus så funkar det inte att trycka på knappar för att göra val eller öppna dörrar.
Dvs att Hallon som abonnemang inte fungerar att använda om du ska ringa bank, myndigheter, företag eller öppna dörrar eller liknade.
Jag har testat att byta simkort och även fått lösa tonvalstjänster med anställdas telefoner eller sambos telefon.
2021 och ett abonnemang kan vara så uselt är en rätt fantastiskt. Personligen trodde jag inte att det gick att göra sådana buggiga abonnemang som hallon företag är. -
skrev om Hallon
Trasigt bolag med trasiga system, processer och organisation. Avslutade mitt abonnemang efter tre veckor pga oerhört mycket strul och en disfunktionell organisation som inte är kapabel att bemöta sina kunder.
-
skrev om Hallon
Hallon drar en månadspott från mitt konto 1 dag innan nummerflytt ska ske, och meddelar på sin sida att all surf går förlorad när man byter nummer.
Bedrägligt beteende? Svar ja.
Rekommenderar jag detta företag?
Svar ja, som ett fall för polisen. -
skrev om Hallon
En säljare ringde från Hallon men uppgav hela tiden att de var från Tele2 och ville ordna med en billigare månadskostnad pga nytt "nät" i Bromma. Omöjligt att häva när det kom en bekräftelse på flytt till Hallon. Ingen kundtjänst förutom på Facebook där man inte kan göra någonting åt saken. Varning för skämtföretag.
-
skrev om Hallon
Hej
Hallon är billigt men det är för att de helt saknar kundsupport. Det tar två veckor innan de besvarar ett mail och då med frågor så får du problem så tar det minst 3 veckor innan det är löst. Deras chatt är fejk, du kommer in som 70-90 i kön och efter 1-2 timmar när du är omkring 20 i kön så kastas du ut och får börja om. Så bryr du dig bara om pris välj hallon, men är din tid och funktion av värde välj någon annan
Björn -
skrev om Hallon
Att bara ringa, surfa helt ok, bra täckning men om det börjar gå på tok då är kundtjänsten helt hopplös, känns i bland som ett gäng ryska botar som sitter där. För att byta från kort till autogiro så måste man avsluta abonnemanget, flytta numret till en annan operatör, öppna nytt abonnemang, begära nummer flytt tillbaka, skulle inte tro det.
-
skrev om Hallon
Usel kundservice ingen möjlighet till att ringa, 80 före i chatten och svar på mail tar tre dagar. Var i Spanien och sonens (11 år) mobilräkning blev plötsligt 6 gånger högre än normalt. Hallon har ingen funktion för att kommunikationen sker med den som är myndig och betalar abonnemanget. All kommunikation går till den minderårige. I detta fall gick SMS till sonen att ”nu är det slut på potten då nu börjar surfen kosta.” Tar kontakt med Hallon som inte vill kreditera oss och som hänvisar till en tjänst för att blocka samtal från Sverige. Alltså ingen service för att kommunicera med den vuxne. Vi kommer att leta efter annan leverantör som har mer kontrollfunktioner för abonnemang för barn. De ska också ha en bemannad telefon. Tips någon?
-
skrev om Hallon
Vill varna alla som blir uppringda av Hallons försäljare. De uppgörelser som görs på telefon skiter dom fullständigt i. Så fort du godkänt avtalet så sker nummerflytt fastän avtalet säger något helt annat.
Jag blev av helt med mitt periodkort (de pengar som fanns kvar ca 750kr)
Lyckades säga upp avtalet efter flera försök.
Så nu är jag helt okontaktbar.
Hallon tycker inte det är deras fel!!
Så oprofessionellt. -
skrev om Hallon
Bra och enkelt att komma igång med! Behöver inte betala för något onödigt med Hallon.
-
skrev om Hallon
Hallon.se - Billigt för de med lågt krav. Men kundservice är dålig. Kontakten är bara via chattet som alltid har lång kötid. Det är den enda anledning till varför jag inte kan rekommendera Hallon till någon fast jag kan få extra surf som tack.
Har försökt i flera månader att stå i lång chatt-kön som jag var tvungen att sluta vänta. Idag har tid med att stå i chatt-kön. När det har väl blivit min tur , har det tagit lång tid med några frågor som gäller flera tjänster som de har. Sedan avslutar personalen chattet genom att skriva ” Eftersom du är inaktiv i chatten kommer jag lämna. Det går bra att när som helst starta upp chatten igen om du fortfarande önskar hjälp från oss.” fast jag håller på med min fråga inom 2 minuter. -
skrev om Hallon
1. Ingen telefonsupport. Usel service. Chatt 9-13. Svarar på meddelanden efter 2-3 dagar.
2. Ingen täckning (Jag bor i Stockholms innerstad)
3. Strandsatt mig utan att kunna ringa. Opålitliga. Ändrar avtal utan info. Gått in och avslutat mitt abonnemang hos annan operatör utan avtal. Viktigast av allt tillhör 3 (då hade jag aldrig provat) som är väldigt opålitliga enligt min erfarenhet. Tillbaka hos min tidigare operatör (tar ytterligare 6 dagar innan hallon släpper tillbaka mitt nummer peppar peppar)
Lägg på när dom ringer är min rekommendation! -
skrev om Hallon
Hallon lät jättebra. Men vilken dålig täckning. I och med att de inte ha 2G över huvudtaget ska man vara glad om samtalet inte bryts. Helt värdelöst. Bytte till Vimla. Hur nöjd som helst. Samma koncept men billigare, mycket bättre nät (samma som Telenor), och mer surf. Beställ via länken nedan så får du 10kr/rabatt per månad, halva priset i 5 månader samt 20gb extra surf (går att kombinera med student/pensionärs-rabatt):
https://vimla.se/?201808180937222255
/Johan -
skrev om Hallon
Värdelös kundtjänst och mobilföretag. De läser inte riktigt vad jag skriver till dem i chatten.
Bad dem att aktivera mobilsvar på kontantkortet och de sa att de fixade det på en gång men istället har jag tappat nätverket helt och hållet efter några dagar och de sa sen att jag inte kunde få ett annat sim med samma nr. eftersom den var inte abonnemang. Och angående röstbrevlådan sa de att jag inte kan komma åt den om jag inte hade påfyllning. Hos Lycamobile t.ex kan man komma åt röstbrevlådan från vilket nätverk och nr som helst oavsett om du har påfyllning eller inte. Stark avråder att använda Hallon!! -
skrev om Hallon
Pinsamt låg nivå på kundtjänst. Aldrig varit med om sämre bemötande. De är kaxiga/dryga/hånar kunder. Helt chockerande. Dessutom lura de mig på en hel månads extrabetalning trots att jag hade sagt upp i god tid en månad innan och inte hade bindings-eller uppsägningstid. Så fick betala en hel extramånad trots att jag hade ett annat abonnemang. De svara inte på mail alls och fick sitta sammanlagt 5 h totalt i deras chattkö. Skaffar aldrig dem igen!
-
skrev om Hallon
Värdelös kundtjänst! Tappade bort och spärrade mitt betalkort vilket ledde till att Hallon inte kunde dra pengar. Fick info om att abonnemanget avaktiverats tills kortuppgifterna uppdaterats. Efter att jag kommit hem från semester och beställt och fått hem nytt kort så uppdaterade jag kortuppgifterna. Men fick då betala både påminnelseavgifter och betala för den tid då mitt abonnemang legat inaktivt. Vände mig till kundtjänst och förklarade att jag tyckte att det var orimligt och att de borde informerat om detta. Men kundtjänsten var både obehjälplig och otrevlig.