Haninge Bilpark

Haninge Bilpark eftersträvar enkelhet, personlighet och förtroende. Vi sätter alltid kunden i fokus.

Vi arbetar på ett mer flexibelt sätt än det klassiska bilbolaget utan stora lokaler och krångliga omvägar, därför lyckas vi även hålla priserna nere. Till oss är du välkommen alla sju dagar i veckan. Vi byter din bil, säljer din bil eller hjälper dig att köpa en.

Vi tycker att du och din bil förtjänar trygghet! Därför samarbetar vi med en rad försäkringsbolag och banker och kan alltid hjälpa dig att välja ut vad som passar dig bäst. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 961 kunder tycker om Haninge Bilpark 2

• 2021-10-17
    Köp ingenting av Haninge Bilpark. Oseriösa och oärliga. Sålde Golf med en nyckeln, hotade likt mafia istället för ordna extra nyckeln. Bilen krävde reparationer för 20000 direkt efter köpet. Plus 4500 kr och väntetid för extra nyckeln. Hemska att göra med- dåliga dyra bilar och minsta repekt för kunder.
    Hej Elena
    Tack för att du tog dig tid nu när jag ringde dig,
    Detta gällde en bil som du köpte för 2 år sedan, men du ville få ut din ilska nu, vi har aldrig fått kännedom av att bilen skulle ha gått sönder efter köp,
    Väldigt tråkigt att din känsla var så när du köpte bilen, det är verkligen så vi inte ska jobba, jag blev så förvånad över detta därför jag sökte upp ditt nummer, men hoppas det känns bättre nu, och lycka till med framtidens affären mvh Torbjörn Haninge bilpark
    2021-09-13
    Trevliga och hjälpsamma på plats. Bilen jag köpte var fulltankad vilket var en fin gest. Inga fel på bilen, den var som utlovat och jag är supernöjd med den.
    Dock sattes användningsförbud efter en månad då förra ägare ej betalade skatten. Jag pratade med personal och de kontaktade förra ägaren i sin tur, de sade att om han inte skulle betala så skulle de gå in och göra det. Jag är besviken att de inte gjorde ”det lilla extra” för att hjälpa mig, till exempel erbjuda mig en hyrbil under tiden eftersom jag fick vänta flertal dagar vilket blev omständigt i min vardag.
    Hade inte detta hänt hade jag gett er 5 stjärnor, jag tycker inte att något sånt här ska hända när man köpt en bil av en väletablerad firma.
    Hej tråkigt att detta hände, men vi tar för givet att gamla ägaren betalar sin fordonsskatt i tid, men direkt du ringde oss så tog vi tag i det och den blev inbetald, vilket tar 3 bankdagar (vardagar ) innan det syns, så vi sa även att du kan köra med den eftersom den blev inbetald direkt och att du skulle höra av dig till oss om det skulle bli något strul vid en poliskontroll, eftersom att uppvisa kvitto på att den är betald räcker gott och väl, men lycka till med bilen mvh Torbjörn Haninge bilpark Haninge Bilpark
  • 2021-09-06
    Ett flertal telefonkontakter med Tommy (Säljare) gav mycket gott/förtroendeingivande intryck om en förestående bilaffär!

De förväntningar vi hade byggt upp med hjälp av utförlig annons och telefonsamtalen, stämde väl överens med det vi kunde konstatera på plats.

En trivsam Kasper kändes mer som en "kompis" när han presenterade bilen som vi var intresserade av.
    Den telefonöverenskommelse som gjorts infriades!
    2021-09-05
    Väldigt trevligt bemött och väl omhändertagen. Fick förtroende och när man får det så är det ju bara att
    - "köpa, tuta och köra"...
    En fin liten "Smurfblå Polo" fick följa med oss hem.
    Vi skulle lätt kunna vända oss till Haninge Bilpark igen om det skulle behövas :)
    Eva & Janne
    2021-09-05
    Trevlig personal och bra service.

Man känner sig inte lurad när man går där ifrån.
    Mycket bra. Detaljerad information via telefon och foton. Enkel affär
    2021-09-04
    Köpte en bil. Den är bra. Jag blev bemött väl av företaget.
    2021-09-04
    Köpte en bil. Fick bra bemötande och fin service
    2021-09-04
    Kanon🖒bra personal fick välja pris själv m.m .bra bii efter vissa rep
  • 2021-09-04
    Väldigt tillmötesgående och mycket fin service.👍
    2021-09-03
    Bra bemötande, lite stressigt kanske men trevlig personal.
    Inga problem med själva bilbytet
    2021-09-03
    Otroliga bra bemötande, trevlig personal.
    Vi köpte en bil, och köpet gick smidigt.
    Hej therese tror att du tryckte på fel ruta ;) Haninge Bilpark
    2021-09-02
    Bäst i test , rekommenderar till alla bekanta
    Tack för hjälpen
  • 2021-09-02
    Perfekt stämning.Inga konstigheter.👌
    2021-09-02
    Bra bemötande, efter förväntningar. Jag är nöjd. Rekommenderar företaget.
    2021-09-02
    Allt bara toppen med denna firma. Trevliga, raka och ärliga säljare som bara vill att du som kund ska känna dig nöjd med din affär
    Rekommenderar starkt att fler kommer och köper er bil av Haninge Bilpark.
    Är nybliven ägare av en Volkswagen Passat GTE.
    2021-09-02
    Uppskattade saklig information och personligt bemötande. Blev inte påprackad annat än det jag önskade. Köpte en bil som fungerar bra.
  • Susanne G
    skrev om Haninge Bilpark
    2021-09-02
    Blev otroligt bra bemött av grymt positiv och trevlig personal
    Bra kundparkering, lätt och hitta dit och bra
    Priser
    Vill varmt rekommendera dom till vänner
    Trevliga killar
    Köpet fungerade perfekt
    Handlade en Volvo C30 i bra skick och låga mil,
    välskött, få ägare till ett bra pris.
    Kommer att rekommendera mina bekanta
    2021-09-02
    Jag har fått perfekt service och jättebra bil
    2021-08-19
    UNDVIK

Bilen höll endast i 5 dagar (17-24 mil) diffar lite i papprena som ingick gentemot mätaren.
    Bilen började plötsligt tappa kraft (utan lysande varningslampor och motortempmätare visade normalt) på motorvägen men hann inte ens komma av vid närmaste avfart innan den plötsligt börjar ryka kraftigt (och vid den tiden kom varningar)
    så jag snabbt måste ta mig ur fordonet då jag befarade brand (trevligt)
    Bilen såldes med 100 mils trafiksäkerhetsgaranti/1 månad.
    Det gick vecka efter vecka utan någon återkoppling efter att den kommit till verkstad, utan man får fråga regelbundet och då svarar de att de
    hoppas kunna sätta igång snart.
    När jag efter en dryg månad åter frågar får jag plötsligt svaret att de anklagar mig för att ha kört bilen varm och att den såldes utan garanti och undrar om jag vill lägga en större summa på att fixa den.

Omöjligt för en icke-mekaniker att kunna lista ut allvaret när både motor och mätare spökar.

- Mycket dålig kommunikation.
    - Kan ändra sig från hjälpsamma till att anklaga dig för fel(en)
    - Risk för allvarliga defekter som du får stå för själv.

Så detta ställe bör minst sagt undvikas så länge du inte har mekanikerkunskap och ett garage med reservdelar plus gillar att mecka.
    Enda alternativet blir att häva köpet.
    Hej Pontus.

Du köpte en bil som gått över 20.000 mil, fungerade hur bra som helst vid köpetillfället,
    Sen eftersom det varit semester tider så har det självklart dröjt med olika anledningar, vi prioriterade din bil direkt du nämnde att det hade hänt och tog den med bärgare till våran sammarbetsverkstad på egen bekostnad inget du behövat betala,

Nu efter deras person kommit tillbaka från semester och hunnit kolla upp vad som har hänt med bilen eftersom det krävdes en ordentlig felsökning.
    Då upptäckte verkstan att bilen har körts helt utan kylarvatten en längre stund så hela toppen med ventiler och mer grejer blivit bränt sönder..

Då bilen såldes med 1 månad eller 100 mil trafiksäkerhet garanti Mrf
    Så täcker självklar inte garantin detta, å framförallt inte när man kört helt utan kylarvätska så motorn kokar. Så något har hänt med bilen från det du köpte den till den gick sönder,
    Och som ren godwill erbjöd vi dig att alternativt dela på kostnaderna på reperationen, men det tackade du nej till.

Vi säljer över 1000 bilar om året och jag kan säga att vi hjälper alltid våra kunder om det uppstår något problem så gått vi kan. I detta fall så erbjöd jag mig att stå för 10.000kr i rep kostnad. Sen även stått för bärgning. Men som bevis på detta så är det erbjudande helt otacksamt ..
  • 2021-08-14
    Hej! Upplevelsen var seriöst! Mycket nöjd med min Kia 👍😍 gick runt och tittade på andra bilar ! Bra priser! Rekommenderar med värme ! … 👍
    2021-08-12
    Vi fick ett mycket bra bemötande och bilen levererades enligt överenskommelse med nya sommardäck då de gamla var uttjänta!
    2021-08-12
    Bra och väldigt trevlig personal.🙂
    2021-08-12
    Trevliga och inte för påstridiga! Hjälpte till med alla papper och hade relevanta svar på frågor.
    2021-08-10
    Vänligt och proffsigt bemötande. Bra svar på frågor och snabb hjälp. Okej urval av bilar i olika klasser och uppriktig värdering av min gamla bil.
    Bra bemötande
    Bra och snabb service när bilen krånglade.
    2021-08-10
    Jag är alltid orolig för massa småfel som man märker dagarna efter, eller att man bara gjort bilen snygg med lite top coat när man handlar begagnade bilar.

Jag kan helt uppriktigt säga att jag var lika orolig här. Men nu fortfarande 3 veckor senare går hon lika bra som innan, inga dolda fel och inga problem.
    Jag kunde inte varit mer nöjd med mitt bilköp!
  • 2021-08-10
    Blev bra bemött 🤗 Min som är super nöjd med köpet 😀
    2021-08-10
    Bra bemötande snabb och effektiv affär.
    2021-08-10
    Proffsigt bemötande. Bytte in min gamla bil utan problem. Körde därifrån med en riktig pärla! Supernöjd!
    2021-08-10
    Proffsig snabb hjälp. Kanske inte billigast, men man kände sig bemött på ett bra och trovärdigt sätt.
  • 2021-07-13
    Köpte bil av dem och bilköpet var helt ok men de skulle åtgärda ett knarrande ljud och den åtgärden krävde 4 besök på verkstaden då bilen var inlämnad. Tog allt för lång tid och verkstaden verkade inte så kunnig. Vi fick tjata och ordna tider själva så den servicen kan bli bättre!
    2021-07-10
    Trevliga och hjälpsamma. Bemötande i världsklass.
    2021-07-07
    Trevlig personal
    Va där för att köpa en bil jag såg i annons och den föll mej i smaken
    2021-07-07
    Bra bemötande. När bilen jag köpte hade ett mindre fel åtgärdades det direkt utan kostnad och jag fick låna en bil under tiden. Proffsigt.
    2021-07-06
    Bra bemötande. Hade inga förväntningar.
    Vi köpte en Audi A1
    2021-07-06
    Från att ha haft dåliga erfarenheter av andra bilhandlare vände jag mig till Haninge Bilpark tack vare deras fina omdömen, vilket jag inte ångrar.

Jag hittade ett bra objekt och fick ett väldigt bra bemötande av deras säljare.
    Vi gjorde affär och även när det dök upp ett småfel (Vilket man får räkna med på begagnade bilar), så fixade Haninge Bilpark det utan problem.

En av få seriösa aktörer kvar på begagnatmarknaden som inriktar sig på kvalité och kundnöjdhet.
    Bra service
    Bra pris
    Lätta o ha o göra me !
    Kanon firma !
    2021-07-05
    Vänligt och trevligt bemötande av personalen. Köpte en gammal BMW utan garanti med några småfel som dom erbjuder sig att kolla på,verkligen chyst tycker jag. Jag kommer att fortsätta att köpa, sälja och rekommendera Haninge Bilpark till folk som jag tycker om.
    2021-07-05
    Jag köpte en begagnad Golf, 2015. Min första bil. Är riktigt nöjd, men en del grejer har visat sig inte hålla måtten, så ska besöka bilparken igen för att se om dom kan bistå lite hjälp.
    Servicen var mycket god och jag som förstagångsköpare av bil kände mig trygg. Gänget som arbetade där var proffsiga, men även "down to earth", vilket va skönt.
    Mina förväntningar var att komma billigare undan, så klart. Men om man bortser från priset på bilen så kommer den nog att ge mig glädje för många år framöver. Ganska ekonomisk bil, förutom köpet.
    Tack!
    2021-07-05
    Har köp bilar av haningebilpark två gånger tidigare.Bemötande har varit utmärkt.
    2021-07-05
    Bra service trevliga och allt i ordning
    2021-07-05
    Fick en bra service, av en bra säljare. Så mycket nöjd.
    2021-06-29
    Mycket bra! Jag köpte en bil och upplevde att jag fick ett proffsigt och trevligt bemötande. Fick även hjälp att lösa ett litet problem som uppstått kring vinterdäck - bra service! Och bilen går bra :)
    2021-06-17
    Blev bemött väldigt bra.
    Vi köpte en billigare (andra bil). Det var några rostangrepp ovanför vindrutan som visade sig vara värre än deras första bedömning. Haninge Bilpark fixade det på ett väldigt förtroendefullt sätt.
    Vi kommer besöka dem igen då det är dax att köpa bil nästa gång. En bra bilhandlare.
    2021-06-14
    Trevliga, ärliga och inte för 'pushiga'/på.
    2021-06-11
    på ett mycket bra sätt, inga,en bil
    2021-06-11
    Vi var på flera olika bilhandlare för att hitta rätt bil men blev bara bemött med lögner och förskönande annonser.

När vi landade hos Haninge bilpark kändes det bara rätt. Genuint bemötande och ärliga svar på eventuella fel. Vi gick därifrån med en bil som passar perfekt och en bra deal för oss båda parter.
    Några kommande fel dök upp men som Haninge bilpark snabbt åtgärdade så vi är mer än nöjda!
    Nästa bil köper vi definitivt av dessa norrlänningar!
    2021-06-10
    Reko uppträdande och ärligt handlande