Helins Mäklarbyrå

Kungsgatan 4, 411 19 Göteborg — Visa karta

Vi på Helins mäklarbyrå brinner för att hjälpa dig få en härlig start i din nya bostad och ett bra avslut i din gamla. Hos oss får du en personlig och engagerad service, vi vet att varje bostadsaffär är unik och vi vill ha en öppen dialog kring hur du vill att din bostadsaffär ska gå till.

Vi kan våra områden och följer alltid med i bostadsmarknadens svängar, så att du kan slappna av och lita på att vi hittar rätt köpare eller säljare för just dig och din bostad.

Trygghet är ett ord som följer med oss i allt vi gör och vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer. Att få följa våra kunder genom olika boenden i livet är en förmån vi skattar högt!

Läs vad 172 kunder tycker om Helins Mäklarbyrå

• 2020-04-02

Steve C skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Vi har letat fritidshus under senaste året och haft flera kontakter med Lars-Åke och kollegor på Helins. Intrycket har alltid varit mycket positivt!

Vid visningarna har det funnits mycket bra material att tillgå och husen presenteras på tilltalande och informativt sätt både på webben och i tryckt material.

Lars-Åke har hållit bra kontakt och varit informativ under budgivningen. Vi har känt att det finns omsorg och genuint intresse att hjälpa oss hitta rätt hus - vilket vi nu har gjort! Stor tack! Läs mer
  • Seija N

2020-03-31

Seija N skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålde bostad åt min mor och har fått ett bra bemötande.
    Lars-åke är en kunnig och tillmötesgående person.
    Han har underlättat och gett mig bra råd hur jag ska gå tillväga.
    Jag är så nöjd. Läs mer
  • 2020-03-27

Lotta H skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    Skogsviolgången 194 i Välen
    Perfekt o härligt bemötande en smidig affär alla nöjda å glada Läs mer
  • Patrik B

2020-03-22

Patrik B skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    Köpte sommarstuga av Göran
    Kanon trevligt bemötande och lätt att prata med. Snygga lokaler och jättebra upplevelse vid skrivning.
    Tack till Göran Läs mer
  • 2020-03-06

Nadezda N skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    Göran är ansvarsfull, kan verkligen utmärkt prestation bra leverera din bostad. Fantastisk bra MÄKLARE. Läs mer
  • 2020-01-12

Gulala S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Vi har köpt ett radhus , Lars -Åke är en rutinerad mäklare och duktig på sitt jobb vi är nöjda med hans bemötande och han lever upp till vår förväntning . Han förklarade för oss objekt på ett bra sätt underlättade köpet för oss vilket är väldigt tacksamma ❤️
    Önskar honom lycka till Läs mer
  • 2019-12-06

Marcus L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag har sålt en bostadsrätt i Göteborg Hisings Backa.

Jag blev bemött på ett fantastiskt sett, jag köpte nämligen lägenheten utav en person som hade Christer som mäklare under dennes försäljning.
    Jag kollade runt och jämförde ett flertal olika mäklarbolag, men Christer på Helins blev det självklara valet i slutändan.

Förväntningarna var höga men i slutändan så blev det nästan för bra.

Jag är jätte nöjd jag kan och kommer verkligen att rekommendera Helins. Läs mer
    2019-12-09 Christer v svarar Marcus L
    Tack Marcus! Alltid trevligt att sälja fina lägenheter. Tror nog att ditt arbete med att renovera lägenheten också hjälpte till!
  • 2019-12-06

Bengt A skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Mycket trevlig och kunnig mäklare.
    Som sålt vår bostadsrätt till högsta belåtenhet.
    Rekommenderar varmt Helins och Christer som mäklare. Läs mer
    2019-12-09 Christer v svarar Bengt A
    Hej! Väldigt fin lägenhet så det var vara trevligt att hjälpa er med försäljningen.
  • 2019-11-05

Lina L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Smidigt och lätt med rak och klar kommunikation vilket har värdesatts högt. Läs mer
    2019-11-06 Christer v svarar Lina L
    Ibland gör det väldigt snabbt. Lycka till med husjakten.
  • 2019-09-18

Britt-Marie A skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt en stuga på Välen. Har bara positivt att säga om Christer.Mycket sympatisk o tillmötesgående.Men framför allt mkt kunnig. Läs mer
    2019-09-18 Christer v svarar Britt-Marie A
    Hej! Tack för förtroendet att hjälpa dig med försäljningen och de fina orden.
  • 2019-09-12

Peter skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Utmärkt! Mycket nöjd.
    Rekommenderas. Läs mer
    2019-09-18 Lars-Åke H svarar Peter
    Tack Peter, nöjet är helt på min sida. Hoppas du kommer trivas gott i ditt nya fritidshus.
  • 2019-09-03

Patrik S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Vi sålde en bostadsrätt. Vi valde mellan några olika mäklare men Helin gjorde ett bra intryck som kändes stabilt. Det kändes som att han skulle göra ett bra jobb vid visningarna och infoga samma känsla hos spekulanterna. Eftersom det gick väldigt bra trots bara ett fåtal spekulanter så måste det ha stämt.

Lars-Åke överträffade våra förväntningar! Läs mer
    2019-09-09 Lars-Åke H svarar Patrik S
    Stort TACK för er fina rekommendation. Det är ett sant nöje att förmedla ett sånt fint hus där säljarna har verkligen kämpat för att allt ska bli så bra som möjligt.
  • 2019-08-26

Robin Mikael H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Helin är alltid påläst och mycket kunnig. Han syr ihop en affär så att både säljaren och köparen är nöjda. Kan starkt rekommendera denna mäklare. Min andra gång jag anlitar honom och det kommer bli fler gånger Läs mer
  • 2019-07-07

Toni J skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag fick en mycket bra mäklare som var Göran Rosdalen på Helins fastighetsbyrå !!!

Han var kunnig och erfaren av branschen att lyckas sälja min bostadsrätt på ca 1.4 miljoner !!!!!

Samt så blev jag bemöt av mäklaren med en trevlig och positiv framträdande med mig jag kände mig trygg med min mäklare Göran Rosdalen !!!

Mvh från Toni Jovanovski !!!!!! Läs mer
  • 2019-05-27

Jonathan B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Köpte en bostadsrätt genom Helins

Väldigt enkel och snabb process och snabb återkoppling trots att det var en helg.

Jag uppfattade att alt var seriöst och smidigt och mina personliga åtaganden var i princip inga alls, sammanfattningsvis väldigt positivt =) Läs mer
  • 2019-05-10

Marilyn J skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Bostadsrätt
    Bemötandet från mäklaren var kanon.
    Allt vi pratade om tog mäklaren tag i och fixade utmärkt. Läs mer
  • 2019-05-10

Jonas A skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Verkligen kunnig samt & erfaren , en lyhörd o kompetent mäklare som jag kan rekommendera , supernöjd med engagemanget !! Läs mer
  • 2019-04-28

Anette L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt bostadsrätt. Vi har blivit bra bemötta och fått fint stöd av mäklaren hela vägen. Läs mer
  • 2019-03-16

Marcus F skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag sålde min tidigare lägenhet, ett rum och kök i Mölndal. Anlitade Göran Rosdalen som mäklare hos Helins Fastighetsbyrå. Hela affären och processen förlöpte på ett mycket smidigt sätt. Göran genomförde affären med hög proffesionalitet och visade stark bransch erfarenhet. Jag kan starkt rekomendera att anlita honom för din bostadsförsäljning. Läs mer
    Göran Rosdalen gillar detta
  • Lars Roland S

2019-03-15

Lars Roland S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Mycket kunnig och trevlig mäklare
    Rekomenderas Läs mer
    2019-03-19 Lars-Åke H svarar Lars Roland S
    Stort TACK Lars för din fina rekommendation.
  • 2019-03-13

Birgitta Irene B skrev om Göran Rosdalen en del av Helins Mäklarbyrå
    o Har sålt ett radhus och köpt en lägenhet i Mölndal.
    o Visste vem Göran var sedan några år tillbaka då han hjälpte min
    son att sälja hans hus. Upplevde då Göran som mycket trevlig
    och kunnig, kände mig trygg med honom, och detta har jag
    absolut inte ångrat.
    o Mina förväntningar levde Göran absolut upp till, har inget att an-
    märka på.
    o Eftersom jag upplevde hela proceduren positivt så kan jag
    rekommendera honom, om tillfälle skulle komma, till mina
    vänner och bekanta.
    Hälsningar Läs mer
    Göran Rosdalen gillar detta
  • 2019-03-12

Eva B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt bostad. Seriöst och professionellt hanterat av Lars-Åke Helin. Läs mer
    2019-03-15 Lars-Åke H svarar Eva B
    Tack Eva för ditt fina betyg, ha det riktigt fint.
  • 2019-03-10

Gunilla E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    L-Å kändes lite för personligt engagerad i köparens privata situation. Fint att man bryr sig (absolut), men det känns kanske inte helt ok för säljaren. För övrigt var allt till belåtenhet! Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Gunilla E
    Tack snälla för de fina orden! Det har varit ett sant nöje att få hjälpa dig med försäljningen!
  • 2019-03-09

Renate S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Vi köpte en Bostadsrätt på 91,6 kvm. Vi blev bemött på ett bra sätt och fick komma på förhandsvisning utan problem. Mäklaren värkade vara rak utan för mycket ”sälj”-snack. Vi fick titta i lugn o ro och fick svar på de frågor vi hade under processen. Mäklaren hanterade processen bra med tanke på olika situationer som kan dyka upp undervägs. Vi är nöjda. Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Renate S
    Hej Renate, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete hittills. Ha det fint.
  • 2019-03-09

Axel S skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt ett bostadsrättsradhus 104kvm i Lindome

Bra kännedom om objektet och område.
    Tillgänglig, bra bemötande och lyhörd. Läs mer

Britt Marie J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt Bostadsrätt på Sagogången.

Mycket professionellt, fanns alltid till hands och gav råd och tips.

Vilka förväntningar vi än hade så överträffade han dem med råge.

Gav ett mycket erfaren och lugnt intryck. Visste bad han gjorde. Läs mer

Kasper L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Köpte ett radhus och mäklaren var mycket kunnig och insatt om området och hur huset fungerade. Läs mer

Thomas B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt bostadsrätt.
    Utmärkt skött mäkleri till bra pris. Rekommenderas!
    Peter Björklund Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Thomas B
    Hej Thomas & Peter, tack för ert fina omdöme, Ha det fint tills vi träffas igen.

Christel M skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag är mycket nöjd med bemötandet Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Christel M
    Hej Christel, stort tack för ditt betyg av mitt arbete. Ha det fint!
  • 2019-03-06

Anette L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Sålt bostadsrätt
    Vi fick ett personligt bemötande, han lyssnade in våra behov och medverkade engagerat hela resan.
    Förväntade mig att mäklaren står för kunskap och trygghet i processen, det juridiska och ekonomiska och sköta marknadsföringen av lägenheten. Mäklaren uppfyllde förväntningar och vi upplevde att han var närvarande och tillgänglig. Delade med sig kunskap och tips och var anpassningsbar.
    Medverkade också som stöd i vårt köp av bostadsrätt i annan kommun. Vi är mycket nöjda, så här långt. Affären har en liten bit kvar då överlåtelsen ännu inte är utförd. Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Anette L
    Hej Anette & Gunnar, tack för ert fina omdöme. Ha det fint tills vi möts igen.
  • Fredrik J

2019-03-05

Fredrik J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Riktigt hjälpsam och skön lirare Läs mer

Edmond H skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Han är bäst👍👍👍👍
    Christer har varit absolut den bästa mäklare jag har träfat
    Mvh Edmond Läs mer
    2019-03-11 Christer v svarar Edmond H
    Hej Edmond!
    Tack för de orden. Det är just det jag strävar efter i min kontakt med min kunder.

Evy H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Nöjd med hur man skötte uppdraget. Vi har tidigare erfarenhet av Helins fastighetsbyrå , och kan rekommendera den. Objektet var lättsålt. Det kanske beror på hur det presenterats för eventuella kunder. Mäklaren var mycket proffesionell. Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Evy H
    Hej Lennart, tack för ditt fina betyg på vår tjänst. Ha det fint!

Parvaneh P skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag köpte en lägenhet som var annonserad på hemnet.
    Lars-Åke Helin är en ärlig mäklare och väldig omtanksam.

Det vore bra om mäklaren ta lead på inträde dagen att planera bostadsbesök med köparen oxh säljaren närvarande eller minst påminna köparen om detta.

Jag är mycket tacksam för vad Lars Åke presterade under gjorde hela processen. Läs mer
    2019-03-11 Lars-Åke H svarar Parvaneh P
    Stort TACK för ditt fina betyg, jag tar med mig din lead om kontroll före tillträdet på bostaden. Ha det fint!

Martin M skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Bostadsrätt i Göteborg.
    Blev bemött på ett bra trevligt sätt, kunnig inom sitt område.
    Fick snabbt svar på mina frågor som jag ställde.
    Kan rekommenderas helt klart! Läs mer
    2019-03-05 Lars-Åke H svarar Martin M
    Hej Martin, Tack för din rekommendation, hoppas dottern trivs bra i lägenheten.
  • Ildiko S

2018-02-26

Ildiko S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Mäklaren Lars Åke Helin skötte ärendet utmärkt! Jag upplevde honom som trevlig och hjälpsam person som representerade kundens önskemål och förväntningar på ett galant sätt! Varmt rekommenderad! Läs mer
  • 2017-11-20

Robert K skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Snabbt,noggrant och engagerande utfört arbete. Högsta betyg Läs mer
    2017-12-15 Lars-Åke H svarar Robert K
    Stort TACK Robert för ditt fina betyg!
  • 2017-11-12

Leif L skrev om Helins Mäklarbyrå
    Tillmötesgående, tillgänglig och trevligt bemötande gjorde att mitt första köp av lägenhet kändes som ett rätt val. Läs mer
    2018-04-05 Helins Fastigehtsbyrå svarar Leif L
    Hej, kul att höra att du kände dig trygg i ditt första lägenhetsköp. Strävar alltid efter att alla skall känna sig trygga i processen och jag tar inte för givet att alla vet hur det går till. Känns skönt att höra att jag lyckats förmedla en trygghet. Hoppas du trivs i lägenheten. Med vänlig hälsning Tobias

Sjöberg A skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    På visningen kom mäklaren sent och hade inte förberett något. Han kunde inte svara på så många frågor och kändes oengagerad. När köpet genomfördes var allt rörigt och det var mycket info som gick kom fram till oss köpare. Jag vet även att städfirman anlitades via mäklarfirman och jobbet dom gjorde var under all kritik. Läs mer
    2017-11-13 Christer v svarar Sjöberg A
    Hej! Tack för ert svar. Känner inte igen mig i er kritik. Trafiken i Göteborg kan jag tyvärr inte råda över så visst kan det bli tajt att hinna fram någon gång. Vi får huvudsakligen vår information från säljare. Denna lägenhet såldes vi ombud som själv inte bott i den och därför hade begränsad information om den. Vet inte vilka frågor ni inte fick svar på men jag hade kunnat förtydliga eller ta reda på mer om något var oklart. I detta fall var det flyttfirman, inte vi, som stod för städningen. Oavsett vem skulle ni återkommit till mig för alla städfirmor lämnar garanti på sitt jobb. Är arbetet inte utför enligt praxis ska de åtgärda felen. Hoppas ni trivs i lägenheten

Rosenberg S skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag var mycket nöjd med Cjhrister.
    Sylvia Rosenberg Läs mer
    2017-11-13 Christer v svarar Rosenberg S
    Hej Sylvia! Tack för det. Bara roligt att hjälpa dig med försäljningen. Hoppas du trivs i nya lägenheten.

Elisabeth H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Mycket duktig och erfaren mäklare. Jag är mycket nöjd med hans tjänster och kan rekommendera honom till andra. Läs mer
    2017-12-15 Lars-Åke H svarar Elisabeth H
    Tack Elisabeth för din fina rekommendation!
  • 2017-11-09

Louise Å skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Kunnig, engagerad och snabb respons när ev frågor dyker upp. Proffsig från början till slut! Läs mer
    2017-12-15 Lars-Åke H svarar Louise Å
    Stort TACK Louise för ditt fina betyg på min tjänst! Lycka till i Malmö.
  • Rickard R

2017-11-09

Rickard R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Lars-Åke Helin på Helins Fastighetsbyrå var en trevlig person som visade stort engagemang så vi kan rekommendera honom till andra. Läs mer
  • 2017-11-08

Diana H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Proffsig, vänligt bemötande, hjälpsam, säker i sin yrkesroll!

Båda affärerna, köpa och sälja åt oss gick smidigare än vad vi förväntat oss! Läs mer
  • 2017-11-08

Mikael T skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Oengagerad. Svårt att få tag på. Dålig medvetenhet vad som krävs vid styling och presentation. Läs mer
    SAMIR H gillar detta
  • 2017-11-07

Kristoffer S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Trevligt och kunnigt bemötande. Lars-Åke var alltid mycket lätt att nå och få återkoppling ifrån.
    Det gick att få hjälp med alla möjliga olika frågor i samband med affären. Läs mer
    2017-12-15 Lars-Åke H svarar Kristoffer S
    TACK för gott samarbete Kristoffer & Linda! Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende
  • 2017-11-07

Richard S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Trevlig och lätt att anlita och ett lågt arvode Läs mer
  • Anna H

2017-11-06

Anna H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    En toppenmäklare! Alltid tillgänglig och tillmötesgående. Snabb återkoppling på frågor. Jag är väldigt nöjd med att allt sköttes lugnt, tryggt och proffsigt. Läs mer
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Anna H
    Stort TACK för din fina rekommendation. Hoppas att du kommer trivas med ditt nya boende. Det har varit ett nöje att förmedla ditt hus.
  • Lars O

2017-11-06

Lars O skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Mäklarbyrå
    Jag tycker att vi vi fick ett ett trevligt personligt bemötande, och
    Lars-Åke levde upp till våran förväntan som kund, med kunden
    i fokus. Jag anlitar gärna Lars-Åke som mäklare igen. Läs mer
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Lars O
    TACK Lars! Det har varit en bra affär där samtliga parter var nöjda. Ha det gott!
  • 2017-11-06

Jacobsson T skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Mäklarbyrå
    Han var Trevlig, Kunnig
    och Professionel Läs mer
    2017-11-13 Christer v svarar Jacobsson T
    Hej! Tack för er återkoppling. Hoppas bytet blev vad ni sett fram emot.
Lars-Åke Helin
Christer von Hauswolff