Hemkärt AB

Behöver du hemstädning? Då har du kommit helt rätt!

Hemkärt grundades år 2016 och har sedan dess hjälpt till att göra vardagen lite enklare för många kunder runt om i Stockholm. Vi erbjuder återkommande hemstädning och hemstädning on demand.

Vi har ingen bindningstid - Vi tror helt enkelt inte på att binda upp kunder i långa kontrakt som är svåra att ta sig ur. Så här resonerar vi:
“Är man nöjd med en tjänst så fortsätter man att vara kund”.

Vi tror på långsiktiga relationer, därför är vi måna om att erbjuda bra villkor för både våra medarbetare och våra kunder.

Få vardagen att gå ihop med Hemkärt!

Läs vad 58 kunder tycker om Hemkärt AB 2

2022-11-26 Verifierad kund
    Vi har startat med Hemkärt för ca en månad sedan och än så länge är allt toppen! Vi är jättenöjda :)
    2022-10-24 Verifierad kund
    We love our cleaner Joy! She is excellent and brings so much Joy :) Tack!
    2022-10-10 Verifierad kund
    Proffsigt och tillmötesgående!
    Snabba svar och alltid lika trevlig personal

Kan varmt rekommendera Hemkärt!
    2022-10-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av företaget. Mycket duktig städerska.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Funkar smidigt. Bra städning och flexibla.
    2022-10-01 Verifierad kund
    Bra service och snabba återkopplingar.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Bra bemötande. När jag en gång inte var nöjd, tog man tag i det direkt.
    Har tyvärr ingen insyn i företaget - hoppas att hon blev upplärd och inte uppsagt. Risk annars att man inte vill klaga - inte bra för någon.
    Personalen är trevlig.
    Eftersom de gör ett bra jobb vill jag ogärna byta, men ibland gnager frågan om hur lön och SAM (arbetsmiljön) är utformade.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Mkt bra städning och snabb återkoppling vid ändringar. Flexibla och pålitliga med tider etc
    2022-09-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemött så vi kommer till baka
    2022-09-16 Verifierad kund
    Mycket fin städat och trevlig kontakt. Blev rekommenderad detta företag och kommer fortsätta två gånger i månaden.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Städningen överträffade mina förväntningar. Det blev riktigt rent och fint här hemma och jag kommer definitivt boka en städning igen.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Veronica som var hos oss var extremt duktig och noggrann… väl rekommendera!
    2022-09-01 Verifierad kund
    Vi hade jättefint bemötande av Lilibeth och hon utförde städningen väldigt bra.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Vi blev rekommenderade av några vänner att anlita er och ni levde verkligen upp till deras beskrivning. Kommer 100% rekommendera er vidare!
    2022-06-07 Verifierad kund
    Bra städning, trevligt bemötande om än viss utmaning med bristfällig engelska.

Helt ok men inget utöver det vanliga på något sätt.
    2022-05-31 Verifierad kund
    Trevliga och noggranna städerskor. Kommer på utsatt tid. Jag är nöjd!
    2022-05-26 Verifierad kund
    Engbgsstäd. Förväntade mig att det skulle bli rent och det blev det. Sätt med den lilla rosetten på toarullen. Nöjd!
    2022-05-22 Verifierad kund
    Bra och personlig service! Mycket bra städat.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Städningen blev mycket bra och bemötande vid beställningen likaså
    2022-05-08 Verifierad kund
    Hemkärt har ibland haft problem med telefonsvararen, när man pratat in något.
    Joanna (som städade) var väldigt bra och kunnig i det som skulle göras och vad som behövs köpas in.

//Inga-Britt genom dotter Eva
  • 2022-05-04 Spontant omdöme
    Vi bad om att byta städerska eftersom den förra vi hade inte gjorde någon skillnad detta är vår erfarenhet med den andra;

Vi kom nyss hem från städningen med ännu en stor besvikelse. Städerskan hade inte ens dammsugit, med ursäkten att golvet var ”klibbigt”. Hon hade dessutom inte moppat eftersom det var fel såpa (grönsåpa). Jag gick genom mina önskemål som hon sa att hon kunde fixa innan städningen. när vi kom tillbaka sa hon att det inte var hennes jobb. Det såg verkligen likadant ut när hon gick. Hon hade dessutom inte torkat av några ytor eftersom (enl. henne) så var det fel trasor. Dessa trasor är de som tidigare önskade - microfiber trasor som vi köpt.

Hon bad om att få komma tidigare (jag sa nej) och ville dessutom gå 30 min tidigare eftersom hon sa att hon var klar.
    2022-04-29 Verifierad kund
    Snabbt och trevligt bemötande. Supernöjda med städningen och Hemkärt! ☺️⭐️
    2022-04-18 Verifierad kund
    Jag hade beställt provstädning tre timmar till min tvåa. Städningen var proffsigt utförd och hon som utförde städningen var respektfull och väldigt trevlig.
  • Therese E
    skrev om Hemkärt AB
    2022-04-10 Verifierad kund
    So good service, Thank you Hemkärt
    2022-02-17 Verifierad kund
    Vimsig städerska. Städningen i sig var inte heller det bästa vi sett. Det enda som drar upp betyget är den snabba kundservicen vid bokning.
    Hej Josephine,

Tack för din feedback!

Tråkigt att hör att du inte var helt nöjd med resultatet, men också kul att du uppskattade vår kundservice. Vi kommer att höra av oss till dig på mailen för att se vad vi kan göra bättre, så att vi kan utveckla vår tjänst.

Med vänliga hälsningar,
    Philip - Hemkärt
    2022-02-16 Verifierad kund
    Helt ok städning men inte mer än så
    Hej Anna,

Tack för din feedback!

Tråkigt att höra att du inte var helt nöjd med städresultatet. Vi kommer att höra av oss till dig på mailen för att se vad vi kan göra bättre, så att vi kan utveckla vår tjänst.

Med vänliga hälsningar,
    Philip - Hemkärt
    2022-01-12 Verifierad kund
    Bokade en on demand städning då jag har svårt att boka in ett fast intervall. Smidig bokning och väl utförd städning. Kommer absolut anlita er igen när det är dags!
    2021-12-01 Verifierad kund
    Trevligt och vänligt bemötande

Inga speciella förväntningar, helt ok

Hemstädning, bra utfört, ibland svårt med språk förståelsen, för det mesta ok

Har upplevt det positivt och är nöjd
    2021-11-15 Verifierad kund
    Har haft hemstädning så länge jag kan minnas, så jag har hunnit prova på ett gäng städfirmor. Hemkärt är tillmötesgående och proffsiga. Jag och min fru är så nöjda.
    2021-11-11 Verifierad kund
    Jättebra städning och smidigt att beställa
    2021-11-11 Verifierad kund
    Städningen hos oss har varit bra. Hemkärt är väldigt enkla att kommunicera med., lyhörda och tillmötesgående. Rekommenderas!
    2021-11-11 Verifierad kund
    Alltid glatt och trevligt bemötande, både från städerskan och deras kundservice. Varannan fredag efter jobbet kommer vi hem till ett rent hem. Så bra start på helgen! Tack Hemkärt!
    2021-11-08 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande i telefon redan vid bokning av städ. Upplever att Hemkärt bemödar sig att försöka tillgodose mina krav.
    2021-10-17 Verifierad kund
    Bra kommunikation men ibland missas det att informera vidare. Dock inga konsekvenser för mig som kund.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Bra städning i alla utrymmen förutom badrumsgolv.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Hjälpsamma och försöker tillgodose om det uppstår något problem. Jätte trevliga! Kan och har rekommenderat dom.
    Har städning varannan vecka.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Städaren var tyvärr lite sen vilket drar ned på betyget men städningen blev gjord och det var helt ok städat.
    2021-10-15 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande både av personalen som varit hemma hos oss och av ansvariga för företaget/min bokning. Duktiga och noggranna med hög finish i städningen. Vi har tjänsten städning varannan vecka ca 4 tim/tillfälle.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Utmärkt och noggrann städning som dock tog längre tid än vi planerat.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Jag uppskattar tjänsten av städning från hemkärt och kommer fortsätta att ha dom. Jag får alltid mycket bra service när jag kontaktar kundsupporten. Jag har haft flera olika personer som städar under tiden jag haft städning 1-2 ggr i månaden, men jag blir alltid nöjd med resultatet.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Tjänsten uppförs toppen bra.
    Personen som uppför tjänsten kommer i tid, är noggrann, trevlig och respektfull.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Jag har under flera år köpt städtjänster av Hemkärt och jag är mycket nöjd med dessa. De som kommer och städar är trevliga och duktiga.
  • IDA K
    skrev om Hemkärt AB
    2021-10-03 Verifierad kund
    Städningen var under all kritik. Glasen var smutsigare när de var klara av kladd och imma än innan de kom. Riktigt tråkigt och gav mig extra arbete. Som valde den här tjänsten för att spara tid
    Alltid snabb återkoppling.
    Proffsigt i alla lägen
    2021-10-03 Verifierad kund
    Bra service och prisvärt!

Så skönt att använda deras tjänster och lägga tiden på annat.
    2021-10-03 Verifierad kund
    Professionellt och trevligt bemötande vid kontakt med de som driver företaget. Noggrann och städning som vi har varannan vecka. Mycket nöjda med resultatet.
    2021-10-02 Verifierad kund
    Allt har fungerat, bra hantering av schema och städningen är perfekt. Kan inte bli bättre
  • 2021-10-02 Insamlad av företaget
    Har anlitat Hemkärt för återkommande hemstädning länge och har alltid varit nöjd. Det känns tryggt och smidigt men framförallt blir det rent. Rekommenderar!
    2021-10-02 Verifierad kund
    Jättebra service. Rekommenderas starkt.
    2021-10-01 Verifierad kund
    Mestadels är vi nöjda med städningen, tyvärr är det lite för mycket omsättning av personal, vi trivs bäst när det är samma som kommer. Det är bra ordning på kontorspersonal som meddelar om det hänt något!