Hjälp Hemma

Hjälp Hemma, sid 2

Hjälp Hemma är Sveriges tredje största företag som specialiserar sig på hemstädning i privata hushåll i Stockholm. Vi har förenklat vardagspusslet för tusentals stockholmare sedan starten 2007. Genom att enbart arbeta med städning hos privatpersoner har vi skräddarsytt vår kompetens, arbetsmetod och erbjudande efter dina behov. Hjälp Hemma erbjuder även kringtjänster som fönsterputsning, tvätt och strykning. Hos oss får du trygg service, med kompetent personal och hög kvalitet på våra utförda tjänster. Varmt välkomna!

Läs vad 193 kunder tycker om Hjälp Hemma 2

• 2018-10-09
    Punktliga och trevliga. Städar bra, och hemmet känns som nytt efteråt. Vi är supernöjda!
  • 2018-10-08
    Städning var 14:de dag. Bra bemött. Förväntningarna var att städningen skulle utföras proffsigt och vi är mycket nöjda.
  • Lena W
    2018-10-08
    Professionell hantering, enkelt att hantera bokningar och kontakt och fint städat. Känns pålitligt och är definitivt prisvärt. Bäst är att det är samma person som kommer och städar så att jag vet vem och får en relation till den jag släpper in.
  • 2018-10-01
    Alltid lika nöjd när jag kommer hem. Alltid gjort något " det lilla" extra. Luktar så gott när man kliver in i hallen
    2018-09-30
    Vi har städhjälp från Hjälp Hemma varannan vecka.
    Städningen blir mycket bra, det är rent och plockat och prydligt överallt och doftar gott. Skönt att komma hem!

Appen är smidig och genom den kan jag sen när kommande städningar är bokade, vem som kommer (oftast samma person) och jag kan skicka meddelande via appen om det är något jag önskar ändra på.

Tjänsten är väldigt flexibel som så att jag kan be dem fokusera extra på köket eller t.o.m. be dem göra rent i kylskåpet. Då kommer resten av lägenheten få lite mindre tid för resterande städning eftersom extra tid tas till köket, men priset blir alltid detsamma.
    det känns tryggt att alltid veta vad månadskostnaden blir och samtidigt kunna justera servicen.

Kommunikationen funkar jättebra, vi får veta i tid om något blivit ändrat (eventuella sjukdomar eller ledigheter) och får alltid möjlighet att välja en ny tidpunkt som passar oss bra.

Vi är supernöjda!
  • 2018-09-27
    Använder oss av Hjälp hemma 1 gång i månaden och vi är supernöjda!
    Jätte trevlig städpersonal och man får snabbt svar/kontakt med Hjälp hemma om det skulle vara något.
    Inga problem med att ändra tid för städningen så det passar oss bättre.
    När städerskan har varit hos oss så skiner hemmet och det är så fint så man skulle kunna tro att vi ska ha visning!
  • 2018-09-25
    Städ 1 ggr/mån. Ni är lite oflexibla vad gäller ytterligare alternativ av antal ggr ni kan städa! Hade även problem med fakturan som inte kom när den skulle fick alltid påminna, tyckte hon som skötte detta var ganska otrevlig. Det är löst nu.
    Jag har haft flera städare nu jag tycker dom flesta är ambitiösa 3-4 ggr i början, sedan börjar tyvärr det slarvas. Framförallt i källaren.
    2018-09-23
    Första städningen var katastrof. Ugnen förstörd, dushmunstycket förstört, fläkten i köket inte rengjord, strömbrytare inte rengjorda sedan tavlor hängandes snett. Riktigt pajas företag som inte står upp för det de lovar. Håll er borta!
  • 2018-09-17
    Profesionellt och skicligt arbete. Alltid trevligt bemötande
  • 2018-09-14
    Vi är otroligt nöjda med hjälp hemma. Fantastiskt duktig personal och alltid bra service på alla sätt! Kan varmt rekommendera Hjälp hemma!
  • 2018-09-13
    Mycket bra hjälp i vardagen. Så skönt att komma hem och allt är välstädat. Kontakten med Hjälp hemmas representanter har alltid fungerat bra.
  • Ann S
    2018-09-13
    Hjälp hemma är verkligen hjälp hemma. Alltid lika rent och fint och välstädat när de varit hos oss. Kan varmt rekommendera dem.
  • 2018-09-11
    Vi är jättenöjda med den städning och service som hjälp hemma erbjuder. Riktigt bra städare som gör allt rent o fräscht i hela lägenheten. Och snabb och personlig kundtjänst som alltid återkopplar vid frågor och funderingar.
  • 2018-09-11
    Har använt deras tjänst för städning och är nöjd. Städningen blir bra och deras arbetsledare är väldigt bra på att styra ombokningar och andra ändringar. Svarar alltid snabbt på mejl!
    2018-09-08
    Har varit super bra fram tills att jag bytt städare, hoppas dock hon blir lika noggrann som den tidigare. Super bra arbetsledare som direkt tar tag i problemet och löser det.
  • 2018-09-06
    Jag är nöjd med städningen. Dock mindre bra att man binder upp sig p g a att de har bindningstid. Samt att man betalar samma pris varje månad. Har man avbokat en städning får man lägga den avbokade städningen i en timpott, ej lägre avgift.
  • 2018-09-06
    Bra städning till rimligt pris.
  • 2018-08-24
    Alltid kul att komma hem efter utförd städning då jag vet att allt är bra städat och undanplockat.
  • 2018-08-02
    Hej, vill gärna rekommendera Hjälp Hemma till alla. Extremt noggrann städning med samma kvalité varje gång precis enligt våra önskemål. Trevlig personal som alltid är punktliga med städtiderna. Vi är supernöjda! :)

mvh Ronnie
    2018-07-03
    Fick ett gott första intryck när jag bokade in storstäd, tyvärr uppfyllde de inte mina förväntningar. Städarna kom en dag tidigare än vad jag hade fått mailat mig av städledaren vilket innebar att jag och min son blev väckt av dem när de ringde på. Tyvärr blev själva städningen inte bra heller, när jag påpekade dessa saker fick jag som svar att städarna varit kvar längre pga det var för smutsigt och de kunde sträcka sig till att dra av 30 min på fakturan.
    2018-06-18
    Flexibla, prisvärda och professionella!
  • 2018-06-15
    Det här är den tredje städfirman som vi anlitar oss av och äntligen har vi hittat rätt. Punktliga, noggranna och serviceinriktade, har man en fråga eller ett önskemål så löser de det utan problem. Riktigt, riktigt smidiga! Ytterligare plus för smidig appfunktion. Supernöjda helt enkelt!
  • 2018-06-14
    har städning var 14:e dag och tycker det fungerat så där.
    Tyvärr många vikarier , men nu har vi fått en ny.
    hoppas hon stannar.
  • 2018-06-11
    Jag köper städning 1 gång per månad och min kontaktperson är lätt att få tag på om jag har frågor. Städhjälpen är mycket bra.
    2018-06-07
    Vi har städning en gång i månaden och är supernöjda. När något uppstått eller vi behöver boka om så är kundrelationen toppen. Man får svar snabbt och det finns alltid lösningar.
  • 2018-06-05
    Veckostädning varannan vecka. Alltid bra städat och proffsigt bemötande från kundtjänst!
  • 2018-05-22
    Bra utfört arbete, pålitliga, enkel hantering och prisvärt
  • 2018-05-07
    Månadsstädning 4 timmar.
    Kommer alltid i tid! Noggranna , vänliga.
    Smidigt system med appen. Lätt att få kontakt.
    2018-04-26
    Proffesionellt och gemytligt på samma gång!
  • 2018-04-24
    Alltid bra städat, trevlig personal som håller tider och vad de lovar. När något inte funkar 100 så får vi alltid snabb återkopling och bra hjälp.
  • 2018-04-19
    Jag har veckostädning varannan vecka och är väldigt nöjd med städningen. Dock skulle det vara bra om städpersonalen kan tala antingen svenska eller engelska, det är det enda negativa, men jag kan trots det rekommendera er.
  • 2018-04-18
    Toppenbra städning, jättetrevlig och hjälpsam personal. Alltid nöjd!
    2018-04-18
    Vi har haft Hjälp Hemma i några år och har alltid blivit nöjda. Bytt städerska några gånger men aldrig missnöjda med resultatet. Rekommenderas varmt.
  • 2018-03-15
    Mycket bra service och flexibilitet. Utmärkt utförd städning vid alla tillfällen. Jag är mycket nöjd.
  • 2018-03-06
    Alltid supernöjd! Vår städare gör alltid det lilla extra. Ställer iordning på nallarna och allt annat vi har i vår röriga familj. Eftersom vi har 4 barn är det svårt att hinna med. Så tack hjälp hemma att vi fått ordning och reda igen.
  • 2018-03-05
    Rent och städat. Perfekt vare gång, rekommenderas till alla
  • 2018-02-13
  • Jacek
    2018-01-31
    Så här ska en städning gå till! :-)

Kommer hem efter en lång dag på jobbet, öppnar dörren och känner den fräscha, rena doften i lägenheten.
    2018-01-04
    Efter i stort sätt varje städning så var det något som inte var ordentligt städat eller något som gått sönder, ex dåligt dammsuget under sängar. Vi fick byta städerska två gånger och efter det så ville Hjälp Hemma säga upp avtalet... Är det kundservice? Knappast. Jag kan absolut inte rekommenderar detta bolag om man vill ha det ordentligt städat!
  • 2016-12-16
    Vi har fått ett jättebra bemötande och proffsig städning varannan vecka som har levt upp till våra förväntningar och lite till. Vi är supernöjda!
  • Siv W
    2016-12-14
    Riktigt skitföretag Efter att köpt en lägenhet och säljaren använt flyttstädning av hjälphemma var inte väggarna ovan 2 m torkade, med gammalt hängande damm i hörnen. Inte heller ovanför 2 högre skåp. Fy ! Inte fick vi hjälp då det gått över en vecka trots att jag inte fått lampor och stege så jag haft möjlighet att kontrollera städningen då jag flyttade in efter 10 dagar. Trots upprepade försök att få dem att göra klart, har de bara förhalat och tillslut inte ens svarat. Säljaren tyckte han gjort sitt då han anlitat en firma. Han fick väl vad han betalade för. Jag rekommenderar ingen att anlita hjälphemma.
    2016-12-08
    Alltid bra service och trevligt bemötande!
  • 2016-12-07
    Jag har största förtroende för hjälp Hemma som jag har nyttjat i åtskilliga år.
  • 2016-12-07
    Vi har haft städhjälp från Hjälp Hemma AB sedan tre år tillbaka. Företaget är lätta att samarbeta med och är måna om att vi som kund blir nöjda. Det är god kontinuitet hos personalen vilket bidrar till att vi känner oss trygga att ha främmande människor i vårt hem. Vi har haft samma städerska i tre år, hon är toppen!// Familj i Saltsjöbaden
  • 2016-12-03
    Alltid vänligt bemötande vid kontakt. Städningen alltid exemplarisk.
    När jag ber om något extra som behövs göras, görs det också. Det extra tas från "banken" jag har. När den är slut debiteras jag för tiden. Har dock svårt att se att det tar två timmar att städa min lilla lägenhet, som sällan är väldigt smutsig och rörig, hade önskat att några extra saker kunde läggas till under de två timmarna jag betalar för. Men som sagt, städningen är fantastisk.
    2016-11-30
    Får hjälp med städning varannan vecka. Mycket trevlig och sympatisk hjälp och perfekt utfört arbete.
  • 2016-11-30
    Bra service alltid välstädat. Alltid bra info om ev ändring. Helt enkelt super bra
  • 2016-11-24
    Från början en mkt bra upplevelse. Har haft två olika städerskor och i bägge fallen har det varit som det brukar vara, de är jättebra i början och sedan börjar de bli lite slarviga och fuskar med jobbet och med tiden. Jättetråkigt. Kontaktpersonerna på kontoret är fantastiskt serviceminded och hjälpsamma på alla sätt, och städerskan är trevlig, tyvärr dålig på svenska. Sammanfattningsvis inte så bra i längden som jag trodde från början.
    2016-11-22
    Städhjälp i hemmet. Duktig personal som alltid gör sitt bästa. Företaget har bra kontroll över mina önskemål och vi har fått mycket bra hjälp.
  • 2016-11-21
    Finns det något skönare än att komma hem till ett nystädat hem?
    Jag har varit kund hos Hjälp Hemma i drygt 1,5 år och är super nöjd med deras tjänster. Den personal, som har städat hos mig, har utfört ett fantastiskt arbete och alltid lämnat mitt hem skinande rent.
    Hittills har jag bara haft regelbunden städning, men framöver kommer jag nog köpa fler tjänster t ex fönsterputs.