homeroom.se

homeroom.se

3.7 / 5 baserat på 2087 omdömen

Läs vad 2087 kunder tycker om homeroom.se 2

2021-06-15
    Trots 3 personliga kontakter för att annullera ordern, och besked att det var ordnat fick jag besked om leverans.Man har antingen struntat i mig eller saknar intern kommunikation.
    2021-06-15
    Chauffören borde hjälp till och bära fram det hela till dörren.
    svagt!
    2021-06-15
    Beställde dynor till hammock och fick besked efter 2 dagar att de var slut. Blev uppmanad att beställa igen och fick samma besked igen. Ringde igen och beställde en annan färg och fick då rabatt på grund av detta trassel. Leverans igår och är nöjd.
    2021-06-15
    Ingen info om att det måste skickas hem och att det kostar 200kr, vill hellre hämta på ombud
    Hej Monica, Tack för din recension! Leveransalternativen som finns grundas på vikt och volym av paketet. Är det ett stort och tungt paket finns det ingen möjlighet för ombuden att ta emot och förvara paketet. Du kan läsa mer om våra leveransen via länken https://www.homeroom.se/page/customer-service/delivery. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-15
    Det gick bra att beställa men leveransen blev konstig. Jag vet inte om det är homeroom eller postnord som problemet/bristen ligger hos - kanske en kombination + utlämningsstället.
    Min beställning delades i tre paket. Två av dem kördes till utlämningsställe (butik nära min bostad). Besked på sms om båda paketen och sedan även faktura i mail. Dock saknades två dynor (av de 5 beställda). Jag försökte hitta telefonnummer till homeroom - Fann inget sådant på hemsidan! :( Ringde Postnord och fick veta att ett paket inte kunde köras ut för det var för stort (någon centimeter). Sms om det saknade paketet fick jag på lördagen (de andra två kom på torsdagen innan). Postens utlämningsställe är stängt under helgen. Jag måste åka på ännu ett ställe för att hämta min försändelse = Dålig samordning av min beställning. Samarbetet och informationen mellan er aktörer kan förbättras, så min kundupplevelse blir bättre. Har inte provat dynorna ännu, så jag kan inte uttala mig om den delen av köpet. :-)
    Hej Annika, Tack för din recension! Väldigt tråkigt att det blivit så krångligt för dig att få dina paket. Paketen från oss delas i vissa fall upp då de skickas från olika lager men det ska absolut inte bli såhär besvärligt för det. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst så att vi kan kika närmare på vad som hänt och hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-14
    Information om att man har problem stt hinna med sina leveranser kom en vecka efter att beställningen gjorts. Hade jag vetat hade jag valt en annan leverantör av den present som fortfarande inte gått iväg till leverantör efter 10 dagar trots lagervara som skulle ta mellan 2-5dgr i leverans. Väldigt tråkigt att komma tomhänt till högtidsdagen.
    Hej Ingrid, Tack för din recension! Vi är så ledsna över att vi inte kunde leva upp till den beräknade leveranstiden för din beställning. Ibland händer det saker på vägen som vi har svårt att påverka och så verkar det ha blivit med din beställning. Kontakta oss gärna om det finns något vi kan göra för dig som kompensation för att du inte fick din beställning i tid. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-14
    Väntade 14 dagar efter orderbekräftelse för att sedan få beskedet att möblerna inte fanns i lager och inte kunde levereras.
    Borde rimligen inte finnas till försäljning om de inte kan levereras.
    Hej Jan-Olle, Tack för din recension! Det är så tråkigt att höra att du inte kunde få dina varor som du beställt. Vi har en del problem med vårt lagersaldo men jobbar hårt för att förebygga att detta händer. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-14
    Pratar man med dom så får man olika svar om en och samma sak. Så dom vet inte redigt vad dom håller på med
    Hej Mikael, Tack för din recension! Ursäkta för att du fått olika information från olika personer hos oss. Vi tar absolut vidare din feedback. Om ditt ärende fortfarande inte är löst är du varmt välkommen att kontakta oss via vår Facebook-sida så ska vi se till att hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-14
    Köpte en dammsugare, fattades ett munstycke, svarade på reklamations mailet för över 1 månad sen inte fått någon återkoppling. Försökte att ringa och tjejens kunde inte svara på något alls men försäkrade mig att munstycket skulle komma. Jag har fortfarande inte hört eller mottagit nåt.
    Hej Saleem, Tack för din recension! Inte alls kul att du inte fått alla delar till din dammsugare, vi ber om ursäkt för det. Kontakta oss gärna via vår Facebook-sida så hjälper vi dig vidare med munstycket. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-14
    Har inte fått leverans och / eller info om den. Annars snabbt och lätt att beställa.
    2021-06-13
    Snabb och smidig leverans av varan jag beställde.
    2021-06-13
    Beställer 4 stolar och får orderbekräftelse samt besked om 3-4 veckors leveranstid.
    Efter 2 veckor får jag veta att stolarna är slut på lager, och att beställnignen annulerats. Uselt!
    Hej Leonard, Tack för din recension! Verkligen jättetråkigt att det blivit såhär för dig. Vi är medvetna om att detta just nu är ett återkommande problem på vår hemsida och det är något vi jobbar på att få bort. Vi hjälper dig gärna vidare! Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-13
    Har inte fått beställd vara ännu. Och inget mer meddelande om ev försenad leverans
    Hej Anna, Tack för din recension! Vi beklagar verkligen att din vara blivit försenad. Skicka gärna in ett ärende angående detta till våran kundservice så att vi kan ta detta vidare och hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-12
    Snabb leverans . Köpte dörrkläpp som var helt perfekt.
    2021-06-12
    Hade beställt ett bord men fick en fåtölj i leveransen. När jag hörde av mig till kundtjänst fick jag veta att jag själv var tvungen att ordna med returetiketter och bokning av hämtning av det felaktiga paketet, dessutom var bordet jag egentligen beställt plötsligt slutsålt. Trevligt bemötande hos kundtjänst, men inte så bra service från företaget som sådant.
    Hej Jonna, Tack för din recension! Vi ber verkligen om ursäkt för det som hänt dig och kommer självklart att ta detta vidare. Kontakta oss gärna ifall att vi på något sätt kan hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-12
    Ville bara hitta de jag önskade köpa å de gjorde jag 😀
    2021-06-12
    Ett paket hade kommit 10 mil fel med de löste den via telefon, mycket trevligt bemötande , super nöjd! Tack
    Hej Linda, Tack för din recension! Härligt att höra att det löste sig så smidigt. Ha en fin dag! Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
  • Stine O
    2021-06-12
    Varan stämde överens med bilderna, bra service!
    Bemött bra.
    Köpte 2 barstolar som stämde med bilden.
    Fina möbler och rekommenderas av mig.
    2021-06-12
    Fina produkter till humana priser. Snabb leverans!
    2021-06-11
    Köpte ett bord tio uterummet, jättefint!
    Snabbt och smidigt!
  • Görel A
    2021-06-11
    Beställde på nätet ett överdrag till utemöbel. Passade och kom som det skulle. Fungerade perfekt.
    2021-06-11
    Enkelt, tydligt och snabbt! Köpte ljusstakar och glad.
    2021-06-11
    Jag fick fel vara. Beställt hemleverans via PostNord.
    Ringde kundtjänst och blev mycket vänligt bemött. Det jag hade beställt var en röd solstol men fick stora dynor, som var beställda av någon med liknande namn.
    PostNord hämtade dynorna samma dag och kundtjänst la en ny beställning, som ska levereras i nästa vecka.
    Jag fick ett presentkort som kompensation och är mycket nöjd.
    2021-06-11
    Bra service. Leveransen fungerade bra.
    2021-06-11
    Mycket nöjd med varor och leverans.
    Kan med varm hand rekommendera Homeroom till nya som gamla kunder.
    2021-06-11
    Allt fungerade precis som jag önskade
    2021-06-11
    Fortfarande inte fått min produkt...
    Hej Andreas, Tack för din recension! Vi hjälper dig gärna med att ta reda på vart din produkt befinner sig. Du är varmt välkommen att kontakta oss via vår Facebook-sida så att vi kan hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-11
    Jag har inte fått varorna än. De beställdes för över en vecka sedan.
    Hej Lars, Tack för din recension! Vi beklagar att du ännu inte fått dina varor. Hör gärna av dig till vår kundservice så att vi kan kolla upp vad som kan ha hänt med din beställning. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-11
    Funkade bra och det var en snabb leverans
    2021-06-11
    Leverans skulle ske efter 2-3 dagar, verkligheten var en och en halv vecka vilket idagsläget är jätte dåligt.
    Hej Jörgen, Tack för din recension! Vi ber verkligen om ursäkt för att vi inte kunde leva upp till den beräknade leveranstiden för din beställning. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice så att vi kan hitta en bra kompensation för att du fått vänta längre än beräknat. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-11
    Väldigt bra! Hade inga problem alls med mitt köp.
    2021-06-11
    Dålig kundservice. Beställt skrivbord och stol. Försenad leverans och har mailat flertalet gånger utan att de kunnat ge svar om leveranstid.
    Hej Zoe, Tack för din recension! Inte alls kul att du känt att du inte fått svar kring din leverans. Du får mer än gärna kontakta oss via vår Facebook-sida så ska vi hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-11
    Köpte 3 st dynor till däckstolar som var jättesnygga . Best via internet så hade ingen kontakt med företaget. Men är nöjd
    2021-06-11
    Leveransen var mycket snabb, men två av varorna jag beställt var sönder när de kom fram. Som tur var lyckades vi montera ihop dem igen, för att returnera varorna är både krångligt och tar tid.
    Hej Lena, Tack för din recension! Kul att höra att du var nöjd med leveransen. Jättetråkigt att varorna var skadade, du får gärna kontakta oss via vår kundtjänst så kan vi kika på en kompensation för att ni fått lösa det på egen hand. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-11
    Var först väldigt skeptisk när jag såg alla negativa omdömen, men bestämde mig för att göra ett försök ändå, då de flesta omdömen främst verkade gälla köksmöbler.
    Jag blev positivt överraskad. Köpet gick snabbt, leveransen gick smidigt och kom på utsatt tid. Tyvärr hade min produkt några mindre skavanker på sig, men jag tog bilder, kontaktade kundtjänst via mejl och fick en generös kompensation från en trevlig och tillmötesgående personal (mot att jag behöll varan). Snabb återkoppling med, så det var inga problem alls.

En väldigt konstig sak är däremot att Homeroom ägs av Ellos, där jag först hade tänkt beställa min produkt (en hylla). Hemsidorna och funktionerna är näst intill identiska och företagens lager är till och med skrivna på samma adress. Trots detta kostade frakten över 500 kr på Ellos och bara 99 kr på Homeroom, vilket jag tycker är extremt märkligt eftersom att varorna skickas från samma plats och levereras av Postnord. Kontaktade kundtjänst på Ellos angående detta men fick som svar att de inte kunde göra något. Då beställde jag bara via Homeroom istället och fick både ett bättre pris på produkten och en mycket billigare frakt. Ser ingen logik i detta.
    Hej Tobias, Tack för din recension! Det är verkligen kul att höra att du känner dig nöjd med oss trots att produkten kom med en del skavanker. Det stämmer att vi tillhör samma koncern som Ellos, dock är vi två separata företag med olika avtal med leverantörerna vilket leder till olika leveransalternativ och priser. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-10
    Köpte ett skrivbord med leveranstid på 3 veckor och fick hem det skadat. Det hade skadats genom kartongen och frigoliten så en bra hantering av paket har de verkligen inte. Blev däremot trevligt bemött av kundservice och fick snabbt svar!
    Hej Inez, Tack för din recension! Verkligen jättetråkigt att ditt skrivbord kom skadat till dig. Skönt dock att det löste sig för dig. Skulle det vara något annat är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-10
    Bra bemötande från kundtjänst.
    Bra emballerad produkt.
    Bra monteringsanvisning.
    Snabb och okomplicerad frakt.
    2021-06-10
    Skadat fodral vid leverans.
    Homeroom tycker inte att fodralet är en del av varan. Fodralet behövs för att kunna förvara.
    Kommer aldrig handla där igen.
    Hej Markus, Tack för din recension! Vad tråkigt att du är missnöjd över hur vi löst ditt ärende. Kontakta oss gärna via vår Facebook-sida så att vi kan ta en till runda med ditt ärende och se om vi kan komma fram till en bra lösning för dig. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-10
    Jag har gjort en beställning över internet, klickat i en ruta och beställt, kan inte på något sätt att jag blivit bemött på varken det ena eller andra sättet. Sjuk fråga

Vet inte hur jag ska kunna sätta ett betyg, svarar enbart för att ni uppger att ni skänker pengarna till barncancerfonden
    Hej Eva, Tack för din recension! Vi förstår att det blir svårt att svara när du ännu inte fått dina varor. Du får gärna uppdatera din recension när du fått din beställning. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-10
    Fin soffa till rimligt pris. Snabb leverans!
    2021-06-10
    Beställde ett överkast som var kanonfint👍😍
    2021-06-10
    Mycket lång leveranstid och ingen som helst uppdatering! Plötsligt kom ett mail om att varan var slut trots orderbekräftelse!
    Hej Karin, Tack för din recension! Vi beklagar verkligen att du inte kunde få den produkten som du beställt av oss. Du borde absolut ha fått uppdatering kring ditt ärende i ett tidigare skede. Vi är medvetna om att detta just nu är ett återkommande problem på vår webbsida och är något som vi jobbar på att få bort. Kontakta oss gärna ifall att vi på något sätt kan hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    Enkla, smidiga köp. Bra service och kan starkt rekommendera Homeroom
    Snabb leverans av vara.
    Inget svar på mail tyvärr
    Hej Mona, Tack för din recension! Kul att höra att du är nöjd med leveransen! Tråkigt att du inte fått något svar på mailen. Du får gärna kontakta oss via får Facebook-sida så ska vi hjälpa dig vidare. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-09
    Jag har inte fått varan ännu! Därför blir jag missnöjd över att få frågan
    Hej Karolina, Tack för din recension! Vi ber verkligen om ursäkt för att din vara har blivit försenad. Du får mer än gärna kontakta vår kundtjänst så att de kan kika närmare på vad som hänt med din beställning. Med vänlig hälsning Homeroom teamet homeroom.se
    2021-06-09
    Hyllan jag köpte var lite skadad på ena kanten på hallplanet, men vi hade lite färg hemma som vi kunde täcka över skadan.
    Annars en jättefin hylla.
    Hej Åsa, Tack för din recension! Jättekul att du är nöjd med din hylla och kunde fixa defekten på egen hand! Vi ger dig gärna kompensation för att du fått hyllan med en skada i kanten. Kontakta oss gärna via vår Facebook-sida så hjälper vi dig vidare. Med vänlig hälsning Homeromm teamet homeroom.se
    2021-06-09
    Mycket bra bemött vid skadad vara, dock post nords fel!😻
    2021-06-09
    Tydligt och bra beskrivning av varan. Fick direkt angivet adressen där jag hämtar beställningen.
  • Elias F
    2021-06-09
    Snabb leverans och bra produkter