Unionens A-Kassa

1.1 i betyg av av 66 omdömen

Läs vad 66 kunder tycker om Unionens A-Kassa

• 2020-10-19

YASIN O skrev om Unionens A-Kassa
    Riktig komedi företag, de gör allt för att inte betala ut ersättning.
    Ytterst otrevlig personal ständigt strul ständigt måste man bevisa att man är arbetslös. De är duktiga på att chock höja priserna men när det kommer till att betala tillbaka då gör de allt för att behålla ersättningen. De mjölkar ut på allt drar ut på tiden. Väldigt okunniga typer man har att göra med håll er borta från detta bolag. Dem saknar empati sympati you name it. Finns ingen etik och moral jag hoppas innerligen företaget går åt helvete! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    4.3 / 5 i betyg — 175 omdömen
    Badge2020
    "Hej. Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbo"
  • VILDANA M

2020-10-05

VILDANA M skrev om Unionens A-Kassa
    FYYYYY , bleb lurad av falsk corona unionens regel ! Fick avslag för ersättning ! Alldrig mer kommer jag att va meddlem hoss unionen!OBS !FALSK !!!! En medlemsmånad räknas som fyra
    Månaderna mars till och med december 2020 räknas som fyra medlemsmånader vardera. Det betyder att du redan efter tre månaders medlemskap hos oss kan ha rätt till inkomstbaserad ersättning. I normala fall måste det ha gått tolv månader för att man ska ha rätt till det. Månader före mars och efter december 2020 räknas som vanligt.!!!!!! Läs mer
  • 2020-07-20

JOACIM W skrev om Unionens A-Kassa
    Inga problem alls.
    Har bara positivt att skriva om Unionen.
    Enkelt och smidigt. Läs mer
  • STINA S

2020-07-10

STINA S skrev om Unionens A-Kassa
    SÄMSTA AKASSAN SOM FINNS.
    VARIT MEDLEM I 10 ÅRS TID, OCH NU NÄR JAG VÄL BEHÖVER HJÄLP FÅR JAG ABSOLUT INGEN HJÄLP.
    VILL HA KOMPLETTERINGAR, INTYG... HELA TIDEN.
    GÅTT UR AKASSAN NU OCH SÅLT ALLT JAG ÄGER OCH SÖKT ALLA JOBB SOM FINNS UTLAGDA.

ALDRIG MER UNIONEN, BLI INTE MEDLEM DU KOMMER ÅNGRA DIG.... Läs mer
    Julina E, DAIGA S, Sogol P gillar detta
  • 2020-07-09

Johannes B skrev om Unionens A-Kassa
    Kanske dags att utöka öppettiderna för eran kundtjänst nu när många blivit arbetslösa efter corona. Omöjligt att komma fram till er. Läs mer
  • KIM M

2020-06-26

KIM M skrev om Unionens A-Kassa
    1 månad!! I över en månad har jag försökt kontakta dem med både telefon och mail. "Många som ringer, försök senare".. vilket skämt. När man mailar får man bara automatiskt generellt svar.

BYT A-KASSA IFALL NI KAN. Läs mer
    DAIGA S, STINA S gillar detta
  • 2020-05-07

Bengt August C S skrev om Unionens A-Kassa
    Helt värdelösa. Otrevlig och ytterst oprofessionell personal som gör allt för att fördröja.
    Blev t.o.m. återbetalningsskyldig trots att jag hade intyg som gav mig rätt till ersättning, inget kan man göra åt saken heller.

BOJKOTTA UNIONEN, SVERIGE! DE FÖRTJÄNAR INTE VÅRA PENGAR Läs mer
  • ILHAN G

2020-04-29

ILHAN G skrev om Unionens A-Kassa
    Det verkar som det är inte bara jag som som har problem med Unionens a-kassa.
    Det har gått 4 veckor sedan jag har ansökt om arbetslöshetsersättning och dem bara krångla till det för mig. Jag har skickat in arbetsgivarintyg och andra handlingar som de begärt men ingen beslut än.

Vad gör man? Var ska man vända sig till? Jag når inte på telefon som är begränsat från kl.09- till 11.45. Men dem säger att ring senare o senare. I två veckor jag provar ringa varje dag! Läs mer
  • 2020-04-16

Enrique A skrev om Unionens A-Kassa
    Om det fans -0 så skulle jag ge det till dem.
    UNDVIK!!!
    efter att ha varit medlem i 21 år (först SIF sedan Unionen) och aldrig ha använt deras tjänster så blev jag tvungen att byta (mitt medlemskap blev avslutat i Unionen då jag blev anställd ut av en Myndighet) Då började dem kräva pengar ut av mig och slutade med att dem skickade mig till Krognofogden. JA du har läst rätt... :-/
    Sämsta skiten jag varit med om.
    UNDIV om du kan. Välj någon annan eller köp en privat försäkring, det fungerar säkert bättre. Läs mer
  • FILIP V

2020-03-13

FILIP V skrev om Unionens A-Kassa
    Unionens A-kassa måste vara sämsta möjliga alternativ! Otrevliga, arroganta och aldrig nöjda! Först hade jag tänkt, att jag ska be om byta handläggare, men eftersom jag har läst alla inlägg här, förstår jag att jag kommer inte vinna någonting på det. Det ända vinst är byta A-kassan!
    Precis som alla andra som hade skrivit här, började allt med alla möjliga intyg som blev skickade tillbaka om och om. Mina gamla arbetsgivare undrade bara varför är de aldrig nöjda? Efter 6 veckor blev jag godkänd, men det helvetet har bara börjat. Det är konstant kamp om min ersättning.
    Jag är för första gången på 23år arbetslös. Jag har aldrig missat unionens a-kassans räkning och betalade månad efter månad som en åsna. Nu när man har det tufft i livet och behöver stöd MAN HAR BETALAT FÖR, är allt helt plötsligt problem.
    Jag rekommenderar inte unionen inte ens till mina ovänner! Läs mer
  • MIKAEL H

2020-03-03

MIKAEL H skrev om Unionens A-Kassa
    Handledaren vilseleder genom att begära in vissa intyg och inte andra vilket gör att det drar ut enormt på tiden. Anklagar sen mig när jag hör av mig igen och frågar vad som är problemet till att jag inte fått godkänt. Får då som svar att jag måste lämna in ytterligare ett intyg som han inte nämnde första gången. Gör det inom några timmar ändå händer inget. Hör av mig igen och får då veta att jag måste lämna in ett annat intyg från min tidigare utbildning och han fattar inte alls vad det är jag redan har lämnat in angående universitetsstudierna trotts att jag lämnade in exakt det som jag skriftligen fått i uppgift att lämna in. Efter ca 6 veckor av förvirring var handläggaren nöjd och godkände mig. Detta trotts att jag sen dag 1 gjort precis som han begärt och han då alltså allt eftersom ändrat sig och/eller krävt ytterligare information. Läs mer
    Mikael N, FILIP V gillar detta
  • BARAN G

2020-02-05

BARAN G skrev om Unionens A-Kassa
    Jag är arbetslös och det är otroligt jobbigt, bristfälligt självförtroende och så är man ju förstås medlem i Unionens A kassa som gjort saken bättre.
    Ingen vill ha ersättning av er för att de vill utan är i behov, Jag undrar verkligen hur man kan särbehandla människor på detta sätt. Handläggaren säger till mig att jag måste ligga på dom och "kämpa" för ersättning.

Var vänliga och håll er borta ifrån denna a-kassan, detta är ett skämt. Läs mer
  • 2020-01-08

REBECKA H skrev om Unionens A-Kassa
    Önskar att jag aldrig gick med i denna a-kassa! Har hållit på i flera månader, handläggaren krånglar hela tiden och de är så otrevliga! Denna process har bara gjort att jag fått ont i magen, stresseksem och inte vetat hur jag ska klara ekonomin... Läs mer
  • GLEN R

2019-11-29

GLEN R skrev om Unionens A-Kassa
    Sämst. Det har gått snart nio veckor och jag har inte ens fått besked om jag har rätt till ersättning.
    Kommer bara nya frågor HELA tiden.
    Var med i Byggnads tidigare och även om det kostade mer som var det värt det när jag blev arbetslös.
    Går ur den här a-kassan omedelbart. Läs mer
    Mikael N, GLEN R gillar detta
  • Christer J

2019-06-02

Christer J skrev om Unionens A-Kassa
    Gå inte med. Man får vad man betalar för. De är billiga att vara med i men de vet och kan inget. De är den sämsta a-kassa jag varit med i. Läs mer
    Mikael N, GLEN R gillar detta
  • 2019-05-07

Kenth Joacim J skrev om Unionens A-Kassa
    Inga pengar efter 6 veckor, ringer och fråga varför. Får svaret att det är fel på arbetsgivarintyget, och vad är det för fel och när hade ni tänk att meddela mig om detta? Då svarar idioterna : du har jobbat för mycket vissa månader 🤔🤬 och arbetsgivaren har inte fyllt i rätt övertid på dig, men vi hade inget övertid utan att vi jobbade timme mot timme, för att vara lediga senare på året när vi har mindre att göra. Spelar ingen roll säger kärringen på a-kassan... jag ber om hennes nummer , så min gamla arbetsgivare kan ringa till henne och reda ut vad som är fel, får svaret : ber dem göra om och göra rätt 🤬 men för helvete. Då lägger hon på luren i örat på mig.... fy fan för unionens a-kassa, vem ska betala mina räkningar och fixa mat till kylskåpet? Undrar om dem har ett samarbete med försäkringskassan . Efter varit med i ca 20 år så är detta tacken, dax att byta a-kassa. Läs mer
  • 2019-02-08

Susanne Gustafsson skrev om Unionens A-Kassa
    Helt otroligt hur dåligt en a - kassa kan arbeta. Det är ju jag själv som betalar in till er för att kunna få hjälp den dagen jag behöver det. Får vänta flera månader på att få pengar överhuvud taget första gången man anmäler sig arbetslös.Tror ni på a - kassan att alla är höginkomsttagare så man har hur mycket pengar som helst sparat? När dagarna börjar ta slut så får man olika information hela tiden om vad som gäller och hur slutar det, jo då har man helt inte plötsligt rätt till ersättning en månad efter sista utbetalningen från er! Ringer och frågar vad är det som händer och varför får man inte rätt information! Ingen som kan svara på det i telefon för troligen har ni själva rört till det så ni vet inte vad ni ska svara helt enkelt. Sitter i samma sits igen och blir utan pengar men eftersom vi alla är höginkomsttagare så är det inga problem när räkningarna ska betalas och kylen börjar bli tom på mat....... Läs mer
    Mikael N, Emma L gillar detta
  • Michelle Å

2019-01-30

Michelle Å skrev om Unionens A-Kassa
    Inget gott att säga. Oproffsigt och svårt att ha kontakt med de. Vill suga ur en så mkt det går rent ekonomiskt. Läs mer
  • Kim A

2018-11-26

Kim A skrev om Unionens A-Kassa
    Helt värdelösa. Jag begärde att mitt medlemskap avslutades. Det tog Unionen över 1 månad att skicka hem utträdesblanketten. Jag mailade dem och varje gång så hade brevet blivit förlorad i posten. Jag fick till slut blanketten via mail & fick skriva ut den & skicka den till dem... Läs mer
  • Gee M

2018-10-24

Gee M skrev om Unionens A-Kassa
    Finns det någon här som kan rekommendera någon annan A-Kassa, som är bättre än Unionens A-Kassa?

Jag har samma erfarenhet av Unionens A-kassa som många tidigare här beskrivit. Fick nej i juni, efter att för första gången i livet blivit arbetslös. Detta var första gången jag hade behov av A-kassa.

Nu skall jag gå ur Unionens A-kassa, och byta till någon annan! Och förhoppningviss hittar jag snart ett jobb...

Är alla andra A-Kassor lika dåliga, som Unionens A-kassa, så är det ingen mening med att betala medlemsavgift. Bättre att köpa några hyfsade fonder för de pengarna, och bygga sin egen A-kassa.

Är det någon som vet mer, om hur andra A-Kassor fungerar så skriv gärna här.

För varje inlägg som skrivs här, så är det tusentals som läser det, och förhoppningsviss har glädje av det. Läs mer
    DAIGA S, Mikael N, FILIP V, Emma L, Leonor G gillar detta
  • ISABEL T

2018-10-23

ISABEL T skrev om Unionens A-Kassa
    Hej
    Vill varna andra för att inte råka för samma behandling hos Unionens a-kassa och unionens fackförbund..

Ser att det att det är många här på "reco" som verkar har drabbats av unionens kränkande frågor, ifrågasättande, förhalningar och krav på kompletteringar för att Unionen drar ut på tiden och mera motparter än en hjälpande hand.
    Jag har ingen respekt eller tilltro längre till Unionen efter denna långa process med dem.

Flera av de som kommenterat här har fått känna av Unionens dåliga behandling och blivit utsatta för samma sak.
    Det är klagomål på ingen empati, förhalade ärenden, förnedrade och ifrågasatta som om man vore en brottsling.

Man undrar ju varför man ska betala till en organisation som inte hjälper sina medlemmar, de har inte heller mage
    att kommentera vad alla skrivit här. Vilket förvånar mig ännu mer.
    Det är olyckligt att inte det här har uppmärksammats i media.

Jag rekommendera inte Unionens A-kassa eller fackförbund - det ska hjälpa arbetstagaren och inte motarbeta den
    som betalat för att få deras stöd och ersättning. Tycker att Unionen bör skämmas och vidta åtgärder med tanke
    på all kritik de fått här. Läs mer
    Mikael N, Ivana M, FILIP V, Emma L, Leonor G, Gee M gillar detta
  • 2018-09-28

Milo M skrev om Unionens A-Kassa
    Man kan tyvärr inte välja att inte ge dem någon stjärna.

Jag har haft ett ärende i 10 månader och tydligen ingen handläggare. Skickas till EU gruppen där ärendet inte skall vara och ingen vet något. Pratat med kundtjänst och dom är så sjukt otrevliga, känns verkligen som att man stör dem när man ringer in.
    Jag blir (för tredje gången) ombedd att skicka in arbetsgivarintyg, andra gången laddade jag upp intyget på mina sidor med datum i februari ( intyget finns fortfarande där) och de skriver ändå till mig och säger att jag ska skicka in arbetsgivarintyg.

Jag skulle kunna fortsätta.

De hittar hela tiden nya ursäkter för att inte göra något.

Sjukt, sjukt pinsamt dåligt!

Förstår de inte att de är människors liv det handlar om?
    Medlemmar! Man har ju fan betalat för skitet! Läs mer
    Mikael N, Leonor G, Gee M gillar detta
  • Marie S

2018-09-15

Marie S skrev om Unionens A-Kassa
    Värsta tänkbara a-kassan som finns i Sverige!! Gå aldrig, aldrig någonsin med!

Jag har enbart haft problem! de bedriver hets, trakasserier och förföljelser. Gång på gång har man försökt sätta dit mig för olika påståenden och gång på gång har man fått ge sig.

Jag har nu lämnat Unionens akassa äntligen men ser fortfarande inget slut på helvetet då den här människan fortsätter att kräva in intyg om både det ena och det andra som är helt absurda!

Jag hittar inga ord. Hoppas att jag blir fri från dom här bedragarna en gång för alla snart! Läs mer
    Mikael N, Leonor G, Gee M, ISABEL T gillar detta
  • 2018-08-27

Sabine S skrev om Unionens A-Kassa
    Oförskämda är de när man ringer. Jag har efter flera månader fortfarande inte fått mina pengar utbetalda. Jag ringde till dem för några dagar sedan då det stod att inte mitt intyg hade skickats in. Han på telefon sa ”nej det finns inget” och jag sa att jag hade bevis att de fått intyget. Han kollade igen och då hittade han plötsligt det. Han sa dock att jag skulle be min handläggare att ringa och fråga varför det inte är registrerat. Har mailat två gånger och hon har varken skrivit eller ringt. Jag avråder alla från att använda denna akassa! Läs mer
  • 2018-06-03

Charlott P skrev om Unionens A-Kassa
    Totalt okänslig handläggare. Orkade inte vara kvar på min arbetsplats. Hade läkarintyg om hur dåligt jag mådde. Läkarintyget var inte tillräckligt. Jag blev mobbad av mina chefer. Grät varje dag så dåligt jag mådde. Trodde verkligen att a-kassan skulle vara på min sida. Läs mer
  • Lise K

2018-05-15

Lise K skrev om Unionens A-Kassa
    I should have red this before choosing Unionens A-kassa! It's not without reason that they have an impressively low score. I have some reccomendations.

One thing is that if you're promised something on the phone, make sure to get it in writing, or else it might be forgotten (even if you talk to the same person again).

Don't expect that they will read your e-mail if you express dissatisfaction. They just continue to reformulate "no" without answering your comments. When pointing out that their procedure isn't working, it has nothing to do with them, it's the customers fault.

Somebody forgot about the lifetime value of a customer. Unpleasant and annoying experience that I would just reccomend you to avoid. Not the a-kassa for foreigners. Läs mer
  • 2018-04-24

Marina J skrev om Unionens A-Kassa
    En ny morgon och bra humör. Ringde till Unionens A-kassa kundtjänst. En sur man låtsades svara. Och vad han var irriterad på mig utan att jag hunnit ställa en fråga! Knappt hälsade tillbaka på min glada God morgon. Han hatade mig från första sekunden han lyfte på luren. Och ju längre desto mer. Jag har blivit så chockad att jag glömde ens hans namn. Vad ledsen jag har blivit och gråtfärdig. Insåg att det inte gick så bra mellan oss och bad att prata med någon annan. Då lade han på luren. Vad var det? Myndighetstjänst? Har deras kundtjänst någon kommunikationskultur och etik i huvudtaget? Väldigt negativa upplevelser i övrigt. Tummen ner. Läs mer
  • 2018-04-22

Helena H skrev om Unionens A-Kassa
    Jag ansökte om ersättning i förra året och fick då beskedet att eftersom jag inte hunnit komma upp i minimitiden för inkomstrelaterad ersättning som för närvarande är 12 månader så får jag endast basbelopp i ersättning. Detta landar på 3300 före skatt alltså 2700 netto i mitt fall.

Normen för försörjningsstöd i min kommun är 4000 kr så a-kassan som fås ut i det här fallet hamnar alltså på 1300 kr under det.

Jag förstår att a-kassan är tänkt som en tillfällig lösning tills man får nytt jobb men hur har ni, på fullt allvar, tänkt att man ska kunna leva på detta?
    Och innan ni tänker "sök försörjningsstöd" så har jag redan prövat det och de säger nej på stubben eftersom jag inte har egen bostad eller barn.

Snälla ni, tänk om. Snälla. Läs mer
  • 2018-02-05

Aleksandra K skrev om Unionens A-Kassa
    Jag behöver säga att er kundtjänst för frågor om ersättning (knappval 1) är under all kritik.

När man ringer in glad och vill fråga något så känns det som att man stör, och blir halvt förlöjligad av den som svarat i telefon.

Kvinnan jag talade med i förra veckan var så nonchalant till sitt sätt att jag fick rysningar, och det bokstavligt talat. Som kund så ringer man in när man behöver hjälp eller vill ha information om något och det man inte vill möta då är en person som talar på ett sätt som om man vore helt puckad.

Skaffa personal som genuint TYCKER OM att hjälpa till och har förståelse för att kunderna som ringer in ofta inte har någon större koll på hur det funkar. Läs mer
  • 2018-01-31

Verifierad kundrelation
    Erik A skrev om Unionens A-Kassa
    Deras viktigaste uppdrag är självklart att sätta så många hinder som möjligt när du behöver hjälp. Man är tvungen att erkänna de anställer somliga samhällets jobbigaste löntagare. Läs mer
  • 2017-11-22

Desi L skrev om Unionens A-Kassa
    Spydiga, otrevliga, förhalande och trögtänkta. Ingen empati för hur de ställer till det i människors liv genom sitt beteende. Varje gång man tror de har koll på allt är det ändå något de skyller på för att förhala. Ringer dem varje vecka och de säger allt är klart när jag avslutar samtalet men nej då... Börja om från början... Läs mer
    Mikael N, Gee M, Tommy S, Aleksandra K gillar detta
  • Time2catch

2017-09-26

Time2catch skrev om Unionens A-Kassa
    Betala gärna, i flera år. När det väl skiter sig så vänder de andra kinden till. Då står man helt hjälplöst. Räkna alltså inte med hjälp. Bättre att man själv skaffar ett eget sparkonto och lägger undan en slant månadsvis. Än att bli scammad av detta hjärtlösa organisation. Finns egentligen inga ord, men sviken och förnedrad är vad man känner sig. Facket? No fuck it! Läs mer
    Mikael N, Emma L, Gee M, ISABEL T, Charlott P gillar detta
  • Jenny V

2017-09-20

Jenny V skrev om Unionens A-Kassa
    Sämsta. A-kassan. Någonsin.

Räkna ALDRIG med att de kommer stå på din sida. Skulle ni någonsin hamna i en situation där ni kan behöva ersättning och är med i Unionens a-kassa så säger jag bara lycka till... efter en lång tur med krav på kompletteringar hit och dit kommer beslutet att de inte kommer betala ut ersättning p.g.a. <valfritt kryphål här>.

Om ni är medlemmar, börja spara pengar. Seriöst. Annars kommer ni bli ruinerade när ni hamnar utan arbete.

Jag ångrar varenda krona jag gett Unionens a-kassa.

Om ni överväger att gå med, GÖR DET INTE. Tro mig, ni kommer få lida när det väl gäller.

Aldrig mer Unionen. Läs mer
    Mikael N, Gee M, ISABEL T, Charlott P gillar detta
  • 2017-08-21

Martin J skrev om Unionens A-Kassa
    Helt sjukt dålig service. Tvingas nu betala en stor summa pengar pga kundservice inkompetens. Avråder samtliga att ha någonting att göra med det värdelösa bolaget! Läs mer
    Mikael N, ISABEL T, Aleksandra K gillar detta
  • Jani M

2017-08-14

Jani M skrev om Unionens A-Kassa
    Får hem faktura från "Förenade Liv" där de säger att jag måste betala 400kr för något jag aldrig skrivit på. Detta eftersom Unionens A-kassa lämnar ifrån sig uppgifter om dig och är allmänt smussliga sådär.

Det var även OTROLIGT krångligt att gå ur A-kassan om man ville det. Extremt inkompetent personal kopplade mig till Unionens Fackförening där jag fick skicka in en blankett och "gå ur", trots att jag aldrig varit medlem där. Personalen visste inte bättre helt enkelt. Sen någon månad senare får jag påminnelseavgift från A-kasseavdelningen. Ingen ur personalen verkar veta vad som händer heller, och så får man såna här fakturor från okända företag som grädde på moset. UNDVIK! Läs mer
  • 2017-07-28

Faruk F skrev om Unionens A-Kassa
    När man pratar med olika myndigheter och har problem med sin a-kassa och man nämner att man har den sämsta a-kassan i världen! Är det konstigt att alla som jobbar med detta gissar/vet att det är Unionens A kassa som är sämst och har mest krångel av alla?

Unionens A-Kassa ni har skämt ut er! Läs mer
    Mikael N, Emma L, Gee M, ISABEL T gillar detta
  • 2017-07-07

Sara K skrev om Unionens A-Kassa
    Herregud.. Kan inte annat än att instämma på nedanstående talare och hoppas innerligt att folk är klokare än mig och läser recensioner INNAN ni väljer Unionens A-kassa. VARNING VARNING VARNING om ni inte vill ha stresseksem och sömnlösa nätter.

Överväger ni A-Kassan? Förbered er då på att ni behöver skicka in intyg och dokument 3-4 gånger för att de tappas bort, är felaktiga eller bristfälliga. Lägg till att det tar dem 2-3 veckor att inse detta, så att ni behöver komplettera med ett "ja" tar alltså x antal veckor för dem att fatta. Även om ni svarat på denna fråga 3 gånger tidigare under de senaste månaderna. Lägg till att samtliga på företaget kommer ge er olika information - så säkrast är att ringa ungefär 5 gånger, ställa samma fråga och sedan kan ni försöka tolka samtliga svar för att lita på en person GÅR INTE! Jag repeterar - LYSSNA INTE PÅ EN INDIVID det kommer ni få sota för själva och ansvar för deras agerande tar dem inte för fem öre -utan den som drabbas blir du.

Jaa - 3 månader senare och efter blod svett och tårar kämpar jag än med att få hjälpen jag bör få efter 5 års medlemskap. Kommer byta så fort jag bara kan, först ska jag bara få rätt! Läs mer
    Mikael N, Gee M, ISABEL T, Faruk F gillar detta
  • Isabell E

2017-07-07

Isabell E skrev om Unionens A-Kassa
    Kan man ge minus poäng? Finner inga ord, hoppas INGEN behöver ha med dessa att göra! Hos Unionens a-kassa är man inte en kund utan de gör allt i sin makt för att slingra sig undan, och gör det så besvärligt och svårt som det bara går. Finns det ett kryphål tar dom det för att slippa en, hänvisar till klausuler ni själva inte kan finna någonstans. De jobbar mot och absolut inte med er.

Vill varna alla gravida där ute. Föräldraledig tid som skall strykas (från beräkningen för er a-kassa) gör inte det om ni är hemma innan barnet är fött. Så jobba på fram tills ni åker in på förlossningen är Unionens A-kassas motto. Även om ni går över tiden så äre bara att kämpa på! Jag har säkert haft kontakt med ett tiotal olika personer, samtliga ger olika uttalanden och bemötandet är under all kritik. Läs mer
    Julina E, Mikael N, Gee M, ISABEL T, Faruk F gillar detta
  • Nick E

2017-07-05

Nick E skrev om Unionens A-Kassa
    Låginkomsttagare får 75,5% i a-kassa istället för 80%... Läs mer
  • Daniel K

2017-06-30

Daniel K skrev om Unionens A-Kassa
    Facket var ovillig att hjälpa mig och jag fastnade i ett moment 22, slutade med att jag sa upp mig och får sedan reda på att de slarvat bort mitt medlemskap i A-kassan.
    Ett helt jävla värdelöst fackförbund! Läs mer
    Mikael N, ISABEL T, Aleksandra K gillar detta
  • Patrik E

2017-04-12

Patrik E skrev om Unionens A-Kassa
    Unionen har från styrelsen satt i system att mjölka sina medlemmar! Som andra skriver driver de en process med omformulerade frågorna till du ger upp! De är nedvärderande och Unionens personal kallar det din "otur" när du efter nio månader drabbas av Unionens "systemfel". Unionen hjälper inte! Unionen stjälper! Läs mer
    Mikael N, Helena H, Gee M, ISABEL T gillar detta
  • 2017-03-23

Bella skrev om Unionens A-Kassa
    Dåligt bemötande, inkompetent personal som begär nya kompletteringar hela tiden. Så fort man fixat ena kompletteringen kommer dom plötsligt på att nu behövs det en till komplettering. Och så håller dom på i flera månader. Herregud, titta igenom intygen ordentligt från början och berätta direkt allt som ska kompletteras istället för att i efterhand hela tiden hitta nya saker att komplettera!! Ni drar ut på handläggningen och verkar totalt nonchalanta i att det är VI, MEDLEMMARNA som är ERA kunder! Man gick med i A-kassan av en anledning, att ha en någorlunda trygg inkomst vid ofrivillig arbetslöshet och INTE för att spendera sin tid med att tjafsa med inkompetent, kall och omänskligt bemötande av er personal på telefon/mail!!

Seriöst, skärpning Unionen!

Rekommenderar verkligen INTE någon att gå med i UNIONEN. Läs mer
    Mikael N, ISABEL T, Charlott P, Aleksandra K gillar detta
  • Mikael T

2016-12-16

Mikael T skrev om Unionens A-Kassa
    Min recension behövs ju knappast, bara ledsen att jag inte gick in här innan jag gav dom en endaste liten krona. Välj en annan A-kassa. Här är det som ni märker extremt tidskrävande och omständigt att få någon ersättning. Jag kände mig väldigt motarbetad. Jag gav upp och det gör jag väldigt sällan. Det var inte värt det för min del. Läs mer
    Mikael N, Gee M, Aleksandra K gillar detta
  • Stephen A

2015-10-10

Stephen A skrev om Unionens A-Kassa
    Undvik!!! Verkligen en hemsk akassa. Obehagliga människor och processer och dem verkar faktiskt njuta av den fruktansvärda stress och oro som de orsakar genom att inte betala vad deras medlemmar har rätt till. Och dem inte svarar på frågor eller förklara varför man måste väntar i 4 månader utan en utbetalning. Jag lovar er, de gör det lätt att gå med men det är inte värt det. Det kommer att kosta dig dyrt. Undvika till varje pris! Läs mer
  • 2014-07-09

Ernesto G skrev om Unionens A-Kassa
    Kan inte annat än stämma in i klagokören. Håll er långt, långt borta ifrån Unionens A-kassa. Efter att ha blivit arbetslös och fått ersättning lyckades de hitta en liten detalj som jag gjort fel och tolka paragraferna som de ville, och nu skall jag betala tillbaka 60000 kr. De står inte på den arbetslöses sida utan anstränger sig för att försöka hitta en anledning att en såpass utsatt person inte ska ha rätt till ersättning. De är tjuvar och banditer och borde skämmas. Läs mer
  • 2014-01-27

johan w skrev om Unionens A-Kassa
    Det enda som hjälper är att gå upp och slå näven i receptionsdisken! Det gjorde jag. Sen gav jag dom två damerna i luckan en sån jävla utskällning tills någon snubbe från deras kontor dyk upp och började tjafsa om att han skulle slänga ut mig! ... Prova sa jag åt honom och så spända jag blicken i honom, jag sa åt honom att "jag går inte en jävla meter för en ni hjälper mig att få min utbetalning som jag har rätt till". Tillslut fick jag sitta ner med honom och någon kvinnlig chef.

Efter att ha redovisat allt än en gång och dumförklarat dem i några minuter, hade de slut på försvarsvar. Efter det ställde jag frågan varför jag i hela världen skall stanna som kund hos dom i framtiden?? Efter allt detta besvär... Ingen av dem sa ett ord utan satt bara och glodde på mig som två idioter.

Med det sagt! Vill jag att ni går på riktigt jävla ordentligt!
    Kom ihåg att det är ni som är deras kunder och inte tvärtom. Så länge ni spelat era kort rätt är det bara att visa musklerna.

I Italien har vi ett ordspråk som lyder:
    " I BRIST PÅ OXAR FÅR MAN PLÖJA MED ÅSNOR"
    Det är precis vad som sker på Unionens a-kassa

Lycka till mina vänner! Läs mer
    Mikael N, Gee M, ISABEL T, kenth A gillar detta
  • Zvonko S

2014-01-22

Zvonko S skrev om Unionens A-Kassa
    Efter 3 månader kommer ett beslut som kommer att överklagas... to be continued.
    Bytte tidigare från SmåA (där kunde ingen prata eller skriva en förståelig svenska) till Unionen... ur askan in i elden...
    GE ALDRIG EFTER!!! KÄMPA!!! Läs mer
    Mikael N, Gee M, Ernesto G gillar detta
  • Linn B

2014-01-03

Linn B skrev om Unionens A-Kassa
    Riktigt usla! Väntat i flera månader på att få ersättning/beslut och de sa att det skulle ta TVÅ veckor! De har dessutom slarvat bort papper jag skickat in!! Varje gång jag ringt så säger de även helt olika saker. Sitter de inte på samma arbete? Vet de ens vad de håller på med? Läs mer
    Mikael N, Gee M gillar detta
  • 2013-05-08

Diana A skrev om Unionens A-Kassa
    Jag håller med alla andra här. Välj inte Unionen A-kassa!

Jag har deltagit på en anvisad arbetsmarknadsutbildning, en så kallad förberedande kurs på 2 veckor och fick aktivitetstöd från försäkringskassan. Efter kursen fick man stå i kö för att komma in på utbildningen. Det kom deltagare från hela länet, och platserna är begränsade.

Sen fick jag min andra anvisning med tid när utbildningen startade. Jag behövde också fylla i intyg om studier till A-kassa där jag skrev att jag hade för avsikt att studera (vidare) och jag har garanterat plats i en utbildning. Sen kom beskedet att jag inte får någon ersättning för perioden (när jag stod i kö för att komma in på utbildningen och var anmäld som arbetslös)eftersom jag hade avsikt att studera vidare och mina studier inte är avslutade.

Jag var chockad! Berättade för flera handläggare på ams som också tyckte att det var fel och påstod att detta har inte hänt tidigare. Dessutom fick alla andra deltagare i kursen ersättning för uppehållet, t.o.m. en tjej som är med i samma a-kassa som jag. Hennes intyg var ifyllt på samma sätt som mitt. Jag har även ringt andra a-kassor och frågat om reglera, de sa att man har rätt till ersättning under uppehållet i en Arbetsmarknadsutbildning. På omprövningen fick jag avslag igen, så jag ska vända mig till förvaltningsrätten. Om jag inte får rätt blir ombudsmän nästa steg.

Så funkar sakerna hos Unionen A-kassa. De feltolkar paragraferna och lagar som nån kommenterade tidigare för att man inte ska få pengar som man har rätt till. Läs mer
    Mikael N, Gee M gillar detta
  • 2011-10-06

Monika skrev om Unionens A-Kassa
    STOR VARNING för Unionens Akassa! De hanterar min ärende i 4 månader just nu. Okunniga, okompetenta i.... som tappar dokument och begär nya gång på gång. De är väldigt snabba på att inkasera pengar men glöm de i fall pengar skall skickas till dig. Väldigt besviken. Jag förstår inte hur en sådant institution kan existera utan någon bevakning från staten. Hoppas att ni försvinner helt å hålet och i.... so jobbar där blir arbetslösa. Det skulle glädja mig väldigt mycket! Läs mer
    Mikael N, ISABEL T, Jakob J gillar detta

Bästa försäkringsbolagen i Stockholm:

Christer B Christer B tycker:
“Jag känner mig personligt bemö...” Läs mer