Ludvig Jakobsson
Registrerad mäklare sedan 2013-06-26
Aktiv på Reco.se sedan 2018-11-30
2019-07 - 2020-06
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Variationen i arbetet, att få skräddarsy en tjänst utifrån varje unik affär.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Jag har en stor passion för det jag gör. Jag ger allt jag har i varje enskild affär och jobbar stenhårt för att nå goda resultat.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Drivande, Trygg & läraktig

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Jag har flera minnen, svårt att välja något enskilt. Oftast handlar det om två parter som är jättenöjda med sin affär, de brukar bli minnesvärda affärer.

Vad gör du helst på fritiden?
Vistas i skog och mark & musik.

Hur ser din drömbostad ut?
Hm. Svår fråga. Jag bor i dag på en gård (som länge var drömmen) Nästa gång jag flyttar bygger jag nog nytt. En lantlig villa med cykelavstånd till något kustsamhälle.

Vad vet vi inte om dig?
Innan jag valde att bli mäklare så satsade jag på att bli musiker. Spelar fortfarande i band. Läs mer

Läs vad 52 Läs vad Ludvig Jakobsson

• Jack T köpte sitt hus med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-07-01

Kungshamn
    Vi har bott i en tråkig lägenhet i tre år i Kungshamn, men äntligen köpt ett hus på Fisketången.

Superbra bemötande, trevlig, rolig och karismatisk.
    Han överskattade våra förväntningar.

Vi är jättenöjda med Ludvig!
    /Jack & Amanda Läs mer
  • Pia B köpte sin lägenhet med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-06-25

4:a
    Rabbalshede
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag fick mycket bra bemötande av Ludvig Jakobsson Läs mer
  • Jan Anders Lennart L sålde en tomt med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-06-17

Fjällbacka
    Sålt en tomt
    Bra bemötande
    Över mina förväntningar
    Gjorde en snabb affär och skötte budgivningen på ett bra sätt. Läs mer
    2020-06-18 Ludvig J svarar Jan Anders Lennart L
    Hej Jan! Kul att du är nöjd. Särskilt roligt tycker jag att det är att vi kom i mål på bra tid med tanke på att de tidigare försöken hos den andra mäklaren inte kom så långt.
    Jag hoppas vi kan fortsätta vårt goda samarbete med försäljning av fler tomter.
    Ludvig J gillar detta
  • Gustav S köpte en tomt med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-06-14

Fjällbacka
    Köpt en fastighet på 1 hektar i Tanum.

Blev bra bemött men hade lite svårighet att hitta stället då vi inte känner till Tanum. När man kommer utifrån med liten eller ingen kännedom hur det ser ut på stället kan det ibland vara en fördel om mäklaren är mer detaljerad.
    Som i mitt fall så hade mäklaren skrivit att det var 10 min cyckelväg till Gerleborg, det var kanske lite optimistiskt då vi åkte ca 10 min med bil och enligt hastighets begränsningarana, hittade inte?
    Vid senare kontakt sade Ludvig att titta efter en skylt till Nyborg osäker om detta . Då såg jag denna skylt!!

Det skall sägas att klarhet skipades senare då vi fick träffa säljaren+ mäklaren vid ett senare tillfälle då det hade varit "konstigt" under budgivning med Läs mer
    2020-06-18 Ludvig J svarar Gustav S
    Hej Gustav!
    Tack för ditt omdöme!
    Jag tar åt mig av det du säger ang. mer detaljer vägbeskrivning till fastigheten.
    Som gammal landsvägscyklist så var jag kanske väl optimistisk ang cykelavståndet ;)
    Jag hoppas ni skall trivas med er nya tomt
    Ludvig J gillar detta
  • Sara H
    Sara H köpte sitt hus med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-05-13

Tanumshede
    Jag har köpt en bostad i Tanumshede. Mäklaren bemötte oss på ett proffsigt och vänligt sätt.
    Jag tycker att vi fick den hjälp och de råd som var nödvändiga. Snabb och lätt affär.
    Sammanfattningsvis är mitt helhetsintryck enbart positivt. Läs mer
  • Cecilia L köpte sin stuga med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

Bohus-Malmön
    Vänlig, tillmötesgående. Och en mkt snabb affär. Tack Läs mer
  • Mattias L köpte sin stuga med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

Bohus-Malmön
    Köpt sommar hus på västkusten. Mycket trevlig och hjälpsam mäklare, som hjälpte till med en massa strul. Rekommenderas
    varmt att anlita Ludvig både som köpare och säljare. Läs mer
  • Martin J köpte sin bostad med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

Bullaren
    Professionell och trevlig. Flexibel och omsorgsfull, kort sagt en alldeles utmärkt mäklare. Läs mer
  • Per Christian R sålde sin stuga med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-04-26

Smögen
    Bra och trevligt bemötande. Förklarar tydligt de olika stegen i en försäljning med vad som behöver ordnas etc. Håller regelbundet kontakt med uppdateringar. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Anna A sålde sitt hus med hjälp av Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän

2020-04-19

Kungshamn
    Ludvig har agerat mäklare vid försäljning av vår villa.
    Första intrycket av Ludvig var mycket professionellt och han har genomgående agerat på samma sätt och och gett ett gott intryck.
    Vi är nöjda med servicen. Ett tips för kommande uppdrag är att besöka säljarna/objektet ytterligare en gång innan visning. Vi hade gjort en hel del förbättringar i huset som syntes på bild men som vi tror att Ludvig på ett enklare sätt hade kunnat förmedla till spekulanter om han pratat med oss innan. Kanske standard att inte göra detta men hade förmodligen sparat en del tid och frågor.
    På det hela är vi dock mycket njöda med Ludvigs arbete! Läs mer

Senaste försäljningarna

Kungbäck Backen