HusmanHagberg Bohuslän

Hamngatan 1, 456 51 Smögen — Visa karta

Välkommen till HusmanHagberg Bohuslän sedan sommaren 2018 driver fastighetsmäklarna Elin Bergman och Ludvig Jakobsson verksamheten. Vi drivs av möten med människor i olika stadier i livet, med olika behov och drömmar, vilket är en oerhört spännande vardag att få vara delaktig i. Vi strävar ständigt efter att förbättra vår tjänst och vill lära oss, fortfarande, efter många år i branschen, något nytt varje dag, för att på sätt kunna bli ännu bättre på att hjälpa våra kunder.

Vad kan vi då hjälpa till med?
Vi hjälper våra kunder med, försäljning, värdering, skrivningsuppdrag och är självklart gärna bollplank genom deras bostadsresa. Vi är verksamma i Lysekil, Munkedal, Sotenäs, Tanum och Strömstad.
Ludvig som skogsmästare förmedlar också Lantbruk i hela Bohuslän och Dalsland.

Besök gärna vår hemsida för att se vad som är till salu i ditt område. Ta även en titt på vad våra tidigare kunder skriver om oss här nedan.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om HusmanHagberg Bohuslän

• 2020-04-06

Gerhard A skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi har sålt ett bostadshus,byggt 1930 . Vår upplevelse av affären är bara positiv. Ludvig är trevlig och ambitiös. Läs mer
  • 2020-04-04

Oscar Henrik M skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Hampus är en utomordentlig mäklare som var väldigt engagerad och bemötter alla på ett bra och positivt sätt. Läs mer
    2020-04-04 Hampus B svarar Oscar Henrik M
    Tack för omdömet och kul att du uppskattar min mäklartjänst! Du kommer stormtrivas i din nya bostad!
  • 2020-04-02

Lars Åke S skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Har haft hand om försäljningen av vårt hus. Fick förtroendet för honom första gången vi träffades.
    Han får 10/10 på alla områden .
    Proffsig trevlig kunnig Läs mer
  • 2020-04-02

Niclas Ö skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi sålde en tvåa i Johanneberg. Hampus var proffsig, engagerad och uppriktig. Vi är väldigt nöjda och kändes oss trygga med hans kompetens och erfarenhet. Läs mer
  • 2020-03-30

Lena A skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi har köpt ett fritodshus.
    Ludvig är mycket proffsig. Kundfokus, tillmötesgående och kunnig. Absolut toppklass! Läs mer
  • 2020-03-21

Anne-marie S skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Håller på att sälja en bostadsrätt,och Vi har bestämt att vi ska ha en billigare bostadsrätt i en annan kommun.
    Blir väldigt bra bemött av Ludvig...trevlig och lätt att prata med.
    Tycker bara att det går trögt...jag har pratat med den mäklaren som vi hade när vi köpte vår bostad för 20 år sen.
    Och han hade ju en helt annat sätt att sälja den på..Men jag kan inte snuva Ludvig nu...Det ska nog lösa sig tror jag.
    Vi har ju nu haft vår bostad till salu sen juldagen 2019...Så nu börjar man att tappa taet. Läs mer
  • 2020-03-21

Barbro Elisabeth E skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag sålde ett fritidshus tillsammans.med dödsbodelägare i en svår livssituation. Hampus var empatisk och noggrann och försökte verkligen att hjälpa till med en försäljning som tidigare misslyckats. Pga omständigheterna hade jag nästan givit upp, när vi fick rekommendationer att anlita Hampus, och jag blev verkligen inte besviken på hans insatser Läs mer
  • Linus A

2020-03-13

Linus A skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag sålde en 1.5a i Johanneberg. Träffade Hampus 3 år innan jag bestämde mig för att sälja min lägenheten. Träffade många andra mäklare under dessa 3 år men nu när jag sålde den så var det fortfarande Hampus som hade gjort bäst intryck. Tack och lov så jobbade han fortfarande som mäklare och vilket extremt bra jobb han gjorde när han sålde min lägenhet. Professionell, punktligt och väldigt trevlig.

Rekommenderar Hampus starkt! Läs mer
    2020-03-13 Hampus B svarar Linus A
    Tack för förtroendet och det fina omdömet! En tydlig plan och planering lade grund för en fin affär. Hoppas du kommer trivas i ditt nya boende!
  • 2020-03-09

Sebastian G skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Mycket professionell och trevlig mäklare, svarar utförligt på frågor. Läs mer
  • 2020-03-06

Kelly G skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpte en lägenhet.

Hampus är en grym mäklare. Han gjorde ett väldigt bra jobb, gav all sin tid och är väldigt trevlig. Jag är super nöjd, speciellt hur allt sköttes och Hampus ser till att alla frågor besvaras på direkten.

Har varit på många visningar och pratat med olika mäklare. Men Hampus har varit bäst.

Super nöjd!! Läs mer
    2020-03-06 Hampus B svarar Kelly G
    Tack så hemskt mycket för de fina orden! Jag är glad över att kunna hjälpa dig och tacksam för att du uppskattar min tjänst. Du kommer stormtrivas i din nya bostad!
  • 2020-02-26

Anton H skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har sålt en lägenhet med hjälp av Elin. Hon har varit engagerad i min försäljning i snart ett år och skött det jättebra. Det har varit enkelt att hålla en bra kommunikation med henne hels tiden. Det enda som är lite negativt är att den prisbild jag fick från början inte stämde överens med verkligheten. Vilket är svårt för mäklaren att garantera såklart. Men försäljningen blev en bit ifrån vad hon trott från början. Men i det stora hela är jag jättenöjd att jag valde Elin. Läs mer
  • 2020-02-26

Lena B skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    köpt en lägenhet på Smögen.
    Elin gav ett trovärdigt och behagligt bemötande. Mötte väl förväntningar på engagemang och kompetens. Kan absolut rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-01-26

Jens Å skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vaken, pedagogisk, kunnig och duktig på att lyssna. Läs mer
  • 2020-01-24

Helena A skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Hampus har en fantastisk återkoppling och vi är supernöjda att vi anlitade honom för att sälja vår lägenhet! Läs mer
  • 2020-01-23

Romaric D skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har köpt en lägenhet hos mäklaren och hela processen gick smidigt. Trevliga, artiga och professionella kontakter, rekommenderas! Läs mer
  • 2020-01-21

Tobias H skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi blev mycket nöjda med försäljningen.
    Ludvig var noggrann och tydlig under våran kontakt.
    Mycket trevlig! Läs mer
  • 2020-01-20

Frida H skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har köpt ett hus med 2ha till. Har fått ett underbart bemötande av Ludvig när vi träffats. Han får en att känna sig välkommen, sedd och hemma. Han svarar med respekt på frågor och visar gärna saker som han gillar om huset. Frågar man saker om huset så vet han till 99% svaret och vet han inte brukar han alltid kolla upp det. Han verkar kunnig på det han gör och har humor.
    Min upplevelse av att köpa hus genom Ludvig är väldigt bra. Den bästa mäklaren jag har haft! Läs mer
  • 2020-01-20

Alexandra S skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Otroligt nöjda med Hampus, han höll oss ständigt uppdaterade och fick oss känna oss trygga genom hela köpet. Vi upplevde honom som stabil och väldigt kompetent. Vi kommer definitivt använde Hampus nästa gång vi köper eller säljer! Läs mer
  • 2020-01-16

Matilda F skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpte en tvåa i Johanneberg.

Hampus är den bästa mäklaren vi har träffat, och då har vi träffat MÅNGA mäklare.
    Han gav oss ett proffessionellt och vänligt intryck när vi var på visningen samt var väldigt hjälpsam och objektiv under budgivningen.
    Det märktes att han var där för att hjälpa oss alla med en bra affär, både oss som köpare och de andra som säljare.

Han går above and beyond för att få en att känna sig trygg i affären, samt är alltid tillgänglig för eventuella frågor.

Rekommenderas starkt. Läs mer
    2020-01-16 Hampus B svarar Matilda F
    Tack så hemskt mycket! Kul att få hjälpa er i processen mot er nya bostad och det är väldigt roligt att höra att ni uppskattar min mäklartjänst!
  • 2020-01-15

Mikael K skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    När vi skulle sälja vår 3a i central Göteborg så vände vi oss till HusmanHagberg i allmänhet och Hampus Berglund i synnerhet.

Mitt intryck av Hampus är att han är professionell, kompetent och har ett starkt kundfokus. Där vår tidigare mäklare misslyckades (lockade få spekulanter och fick låga bud) lyckades Hampus (lockade många spekulanter och fick höga bud), vilket är det man vill som säljare. Under hela försäljningsprocessen var Hampus även oerhört transparent och han kämpade in i det sista för att vi skulle få ett så bra slutpris som möjligt.

Letar Ni efter en skicklig och kompetent mäklare som kan sälja Er bostad så kan jag varmt rekommendera Hampus; Ni kommer inte att bli besvikna. Läs mer
    2020-01-15 Hampus B svarar Mikael K
    Tack så hemskt mycket för de fina orden!

Era höga krav ihop med min plan, envishet och engangemang gjorde att vi tillsammans gjorde en fin försäljning med nöjda köpare.
  • 2020-01-13

Nina S skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Hittills har det gått jättebra med Hampus.
    Köper är inte helt klart ännu men den hjälp och uppföljning jag fått har varit toppen.

Hampus är jättetrevlig, engagerad och hjälpsam i sitt arbete. Läs mer
  • 2020-01-13

Jens W skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Hampus har varit väldigt enkel att arbeta med. Han är kunnig och gör ett proffessionellt arbete. Han har på kort tid hjälpt mig fram till ett köp av en bostadsrätt där både säljare och jag som köpare är nöjda. Jag kan varmt rekommendera Hampus som mäklare. Läs mer
    2020-01-13 Hampus B svarar Jens W
    Stort tack för det fina omdömet och kul att du uppskattar min mäklartjänst. Om det är något jag kan hjälpa dig med i framtiden så hör gärna av dig!
  • 2020-01-06

Jennie H skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Sålde en stuga i Munkedal. Vi är mycket nöjda med Elins bemötande och all hjälp vi fick under försäljningen. Rekommenderar starkt Elin som mäklare till andra som vill köpa eller sälja en fastighet. Läs mer
  • 2019-12-21

Linnéa A skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Han säger du och inte ni, skickar emojis i sms:en och känns allmänt mer lättsam och mindre stel än andra mäklare jag varit i kontakt med. Sånt gillar jag!
    Han svarar snabbt på meddelande/samtal när jag har frågor.

Jag har inte haft så mycket kontakt med honom men är nöjd än så länge.

Jag har köpt en 2a i centrala Göteborg. Läs mer
  • 2019-12-18

Peter C skrev om Hampus Berglund en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Hampus visade ett mycket stort engagemang när han såld min lägenhet. Jag hade höga förväntningar och tycker han mötte dom på ett bra sätt. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-12-14

Tobias S skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Tycker Ludvig var väldigt trevlig,noggrann och åter kopplade snabbt Läs mer
  • Inger K

2019-12-10

Inger K skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Sålt en fastighet. Som på ett utmärkt sätt talade om hur vi skulle gå tillväga. Att sälja till utgångspriset och ett bra samarbete och Ludvig gjorde ett otroligt arbete.En rolig resa med en fantastisk mäklare det är bara att buga och tacka. Läs mer
  • 2019-11-27

Catherine S skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpt en bostad i Kungshamn. Blev bemött på ett glatt och trevligt sätt. Seriös och trygg. hade inga förväntningar, allt gick väldigt fort.
    Allt gick smidigt till,lättvindigt och bara super. /C Läs mer
  • Daniel K

2019-11-26

Daniel K skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har köpt en fastighet med Ludvig som mäklare, har blivit mycket väl bemött och Ludvig levde upp till allt man kan förvänta sig av en mäklare, en angenäm affär +++++ Läs mer
  • 2019-11-26

Pernilla K skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Har köpt ett hus av en privatperson. Blev trevligt bemött av Ludvig.
    Var lite på min vakt då detta var min första husaffär och kände mej lite osäker.
    Ludvig har varit ett bra stöd genom affären och förklarat den på ett bra sätt.Han har också känts uppriktig.
    Tror att både vi och säljaren känner oss nöjda med affären och gick hem med en bra känsla av att allt har blivit rätt. Läs mer
  • 2019-11-21

Fredrik J skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har köpt en bostadsrätt på smögen, jag har fått en mycket saklig och professionellt intryck av Elin, hon har förutom att hon är väldigt trevlig också följt upp mej som kund helt ”lagom” mycket vilket jag satt stor pris på.
    Skall jag sälja nån gång är det hon jag kommer att kontakta.

Mvh Fredrik Johansson Läs mer
  • 2019-11-19

Karin P skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpt fritidsbostad norra Bohuslän.
    Ludvig tog sig god tid på visningen och har haft en god dialog med oss och säljaren. Engagerad och pålitlig. Läs mer
  • 2019-11-17

Lisa B skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Pålitlig, flexibel och trevlig Läs mer
  • John-Olof L

2019-11-17

John-Olof L skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi har sålt vår bostad Tossene Hedarna 2 Hunnebostrand
    Ludvig har bemött oss på ett utmärkt sätt.
    Fyra ord om Ludvig: Engagerad, Empatisk, Hjälpsam, Kompetent.

Ludvig har mer än väl levt upp till förväntningarna.

Husman Hagberg kan rekommenderas Läs mer
  • 2019-11-15

Anne-Marie Estha M skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi sålde vårt smultronställe,vårt fina torp!
    Redan när Ludvig kom på ett första besök fick vi stort förtroende för honom. Han var mycket trevlig och lätt att prata med och gav ett ambitiöst första intryck.Detta visade sig också stämma.
    Ludvig var otroligt lätt att samarbeta med och ingenting var omöjligt!
    Allt gick snabbt och utan krångel!
    Med Ludvig som mäklare blev det enkelt att sälja! Läs mer
  • 2019-11-14

Gilbert Ingemar J skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag har sålt en lantbruksfastighet och blev mycket väl bemött av mäklaren.
    Mäklaren föreslog väl avvägda förberedelser och strategi för att lyckas med försäljningsuppdraget.
    Försäljningsresultatet överträffade mina redan posttiva förväntningar.
    Jag kände tillit från start till avslut av denna fastighetsförsäljning. Läs mer
  • 2019-11-13

Lisa B skrev om HusmanHagberg Bohuslän
    Snabb med återkoppling, trevlig, flexibel Läs mer
  • 2019-11-12

Marie N skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Ludvig var snabb att svara på förfrågningar och villig att hjälpa till. Läs mer

Mikael O skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Vi har köpt ett äldre eftersatt hus.
    Mäklaren stressade processen lite väl mycket, så vi besikta aldrig huset. Vi tog inte heller vatten prover då det skulle ta så lång tid. Detta har gjort att vi har åkt på en massa höga kostnader och är långt i från färdiga, sen var huset även vatten skadat. Detta vet jag nu att den tidigare ägaren visste om.
    Han är trevlig och så, men kanske inte tillräckligt kunnig för att sälja äldre hus. Självklart har vi ett eget ansvar, men som första köpare hade det nog varit bättre med en mer erfaren och noggrann säljare, som tar lite mer ansvar. Läs mer
    2020-01-20 Ludvig J svarar Mikael O
    Hej Mikael, tack för att du tog dig tid att besvara enkäten!
    Tråkigt att du upplever att jag forcerade igenom affären, det är självklart beklagligt att du upplever det så. Budgivning som det var när ni köpte kan ibland gå fort.
    Angående skadorna: En besiktningsman hade enligt min mening aldrig uppmärksammat en vattenläcka av den karaktären du informerat mig att det var, en sådan är omöjlig att upptäcka utan att göra ett åverkan på konstruktionen, vilket inte går att göra innan köp. Om du anser att säljaren vetat om detta och vill reklamera det som fel så hör gärna av dig till mig. Jag tror inte att erfarenhetsbrist är problemet däremot kan jag omöjligt veta allt om alla hus, framförallt om inte säljaren själv vet något, där har man som du nämner själv en undersökningsplikt. Är det något du känner att jag inte tagit ansvar för så hör gärna av dig till mig så vi får reda ut det.
  • Kenneth T

2019-11-11

Kenneth T skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    I juni 2019 köpte vi fritidshus, Svarteborgs-Toröd 26 av Ludvig som var mycket insatt o trevlig på visningen. Förhandlingar o köp sköttes smidigt och jag tror vi alla blev nöjda. Läs mer

Patrick T skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jätte trevlig och super duktig i sitt jobb. Vi fick all den hjälp vi behövde och lite till då vi skulle köpa våran första lägenhet. Läs mer

Petter E skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Kjøpt fritids bolig.
    Ryddig presentasjon av objektet som dekket helheten av kjøpet.
    Megler var godt forberedt og møtte på kort varsel for separat visning.
    En positiv opplevelse som ga tillit. Läs mer

Erik H skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpte ett fritidshus och är mycker nöjd med erfarnenheten av HusmanHagberg. Trevlig bemött och fick en bra visning av objektet, vidare i processen fick jag tydliga besked och bra service kring det formella avtalet. Läs mer

Anders K skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpte ett hus på Smögen och ger Ludvig högsta betyg på alla plan Läs mer

Sara A skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Elin är en egagerad mäklare som har stort fokus på både säljare och köpare. Läs mer

Rikard D skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Köpt lägenhet på Smögen, allt fungerade bra. Elin ger ett ärligt intryck. Läs mer

Ann-Sofie M skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Jag sålde tidigare i våras en bostadsrätt och fick då ett väldigt gått bemötande av mäklaren Elin Bergman. Jag hade relativt stora förväntningar och jag tycker att Elin levde upp till dessa. Läs mer

Kathrine K skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Sålt en villa. Elin är trevlig och skötte försäljningen på ett utmärkt sätt. Läs mer

Robin B skrev om Elin Bergman en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Elin var trevlig hjälpsam och noggrann.
    Hon svarar i telefon eller på mail när man behövde hjälp eller hade några frågor. Läs mer
  • Bengt Torsten B

2019-11-10

Bengt Torsten B skrev om Ludvig Jakobsson en del av HusmanHagberg Bohuslän
    Ludvig hjälpte oss sälja föräldrahemmet på Smögen,han är proffsig påläst och engagerad. Man fick snabbt tillit för han och hela affären har varit smidig! Bara +++++ rekommenderas varmt! Läs mer

Hamngatan 1, 456 51 Smögen