Maria Sondell är mäklare på HusmanHagberg Härjedalen

Maria Sondell har varit registrerad mäklare sedan 2019-06. Maria Sondell har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-09 och har fått 140 omdömen med ett betyg på 4.8. Maria Sondell har haft 108 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 140 Läs vad Maria Sondell

• sålde sin stuga med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    2021-09-19
    Maria och teamet på HusmanHagberg i Härjedalen gav oss ett glatt och korrekt bemötande när vi skulle sälja vår stuga. De fanns ALLTID tillgängliga och svarade snabbt på all kommunikation. De satte ihop ett proffsigt material inför försäljningen och vi uppnådde en bra prisnivå.
    Om jag i framtiden skall göra flera fastighetsaffärer i Härjedalen så är Maria o Husman Hagberg det självklara valet.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    • Ljusnedal - Funäsdalen
    2021-09-13
    Kanon proffsig o snabb. Bra svar på frågor.
    Kunnig
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    2021-09-13
    Maria är en glad trevlig person som har försökt att göra sitt bästa. I det stora hela har allt gott bra men det har varit lite rörigt & det känns som att företaget inte riktigt hinner med alla pågående köp
    Tack Christina för din feedback. Det uppskattar vi verkligen. Det har varit en galen tid här i Härjedalen under pandemin där vi som mäklarföretag fått otroligt många kontakter via mail, sms samt samtal varje dag. Troligtvis har samtliga branscher i Härjedalen upplevt att det varit svårt att kunna hantera det stora intresset samt flöde av turister under vintern, våren och sommaren. Detta har gjort att vi stundvis blivit överbelastade. Så våra pågående affärer har ej varit för många, men det stora inflödet av kontakter från alla som varit här har varit utmanande.

Då vi har haft med tre olika parter att göra dvs säljare, byggare samt uthyrare har det inte varit helt lätt att hantera den olika information vi fått. Vi har fått tagit en större roll gällande samordning mellan dessa mot för vad man vanligtvis gör som mäklare. Det finns garanterat förbättringsmöjligheter hos oss gällande detta men vi tar det även vidare till säljaren att ni upplever att det varit rörigt.

Önskar en fortsatt fin dag och stort tack för att du tog dig tid att skriva
    2021-09-12
    Bra service och har rätt inställning/kundfokuserat, man märkte att Maria verkligen gillade sitt jobb!

Ett förbättringsområde; att man försäkra sig om leverans av olika dokument/avtal mm innan kund meddelas om när info kommer.

Men som sagt, ett tydligt positivt bemötande!
    Hej Martin, jag håller verkligen med om ditt förslag till förbättring. Det är svårt när vi sitter som mellanhand mellan 3 parter där leverans till oss flyttats fram vilket gjort att vi inte kunnat hålla vissa datum. Vi har framfört detta till säljarna att det är viktigt att dokument samt info kommer till oss som utlovat. Stort tack för att du tog dig tid att skriva :) Maria Sondell
    2021-09-12
    Vi har fått ett bra och proffsigt bemötande från start. Information löpande och alltid svar på våra frågor och funderingar.
    Tack Snälla 🤩 Vi har försökt att hålla ihop allt på bästa sätt och vi är så glada att ni är nöjda. Det betyder mycket! Maria Sondell
    2021-09-10
    Helt ok bemötande och hanterande av affären. Ibland har det dock blivit lite rörigt.
    Tack Ola för att du tog dig tid att skriva. Det uppskattas verkligen. Vi har försökt att hålla i trådarna på bästa sätt med flera olika parter inblandade i detta projekt. Säljare, byggare samt hyresförmedlare. Ibland har det inte varit helt givet i information till oss som mäklare vilket gjort att informationen från oss kan ha blivit rörig. Maila oss gärna om det fortfarande är information som du upplever saknas. Vi tar åt oss av dina synpunkter och passar samtidigt på att önska trevlig helg. Maria Sondell
  • sålde sin stuga med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    • Lofsdalen
    2021-08-27
    Trevlig, engagerad o effektiv mäklare som vi varmt rekommenderar.
  • köpte sin stuga med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    2021-08-19
    Proffsigt och trevligt bemötande genom hela processen.
  • Kent O
    köpte sin stuga med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    • Björnrike
    2021-08-19
    Grymt bemötande, varm och personligt!
  • köpte sin stuga med hjälp av Maria Sondell en del av HusmanHagberg Härjedalen
    2021-08-19
    Trevlig, kunnig och positiv.

Utgångspriset var för lågt satt 2.2 och avslut på 3.0.
    Utgångspriset borde varit 2.5 - 2.6
    Tack för fina ord ;) och varmt välkomna tillbaka till Härjedalen. Förstår att ni kan ha synpunkter om priset. I Härjedalen har vi få jämförelseobjekt och utgångspriset för denna var högre än vad likvärdiga objekt i område gått för den senaste tiden. Marknaden är otroligt svår att läsa av för tillfället då vi har fått så många nya köpare till fjällen. Utgångspris sätts alltid i samråd med säljaren. Vi är dock noggrann med att aldrig jobba med lockpriser. Därför har vi alltid försäljningsstatistik som underlag. Önskar en härlig dag Maria:) Maria Sondell