Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag7 omdömen om Idealofsweden.se
-
skrev om Ideal Of Sweden AB
Leveranstid 2-4 dagar" stod det. När mina varor ej anlänt efter 8 arbetsdagar så skriver jag till Ideal of Sweden i chatten. Tjejen är snorkig och skriver bl.a. "oroa dig inte" och "inget vi kan göra åt saken".. istället för t.ex. "ursäkta förseningen" och att de ska kolla upp leverantören etc. Usch! Aldrig mer Ideal of Sweden!
-
-
skrev om Ideal Of Sweden AB
Gjorde en beställning den 9 februari. Den 11 februari får jag mail om att leveransen är på väg. Idag två veckor senare (efter att jag skrivit flera mail till kundtjänst) så får jag ett mail där de undrar vad jag har för adress. Jag kan inte förstå hur det kan vara så otroligt svårt att processa enkla beställningar. Så otroligt frustrerande.
-
skrev om Ideal Of Sweden AB
Jag köpte en Qi charger för 499:- den gick sönder efter 1 år och 5 dagar.
Men garantin och att reklamera den på ett smidigt sätt gick såklart ut efter 1år, dvs laddaren gick sönder 5 dagar för sent....
Efter måååånga turer fram och tillbaka med Ideal of swedens kundtjänst så kom de fram till att de inte kunde hjälpa mig eftersom att det hade gått 5 dagar för mycket, utan att jag måste bevisa att detta var ett fabriksfel.
Jag kommer aldrig att handla där igen.
Väldigt dyra produkter med sjukt dålig kvalitet. Kundservice medarbetarna har är inte service minded och tog väldigt lång tid på sig att svara. -
-
skrev om Ideal Of Sweden AB
Kommer aldrig mer handla av er som det känns nu efter mitt första försök. Beställde i augusti. Er webbsida identifierade att jag surfade från iPhone 11 och jag beställde skal och hållare(ring...) till min IPhone 11. Såg i bekräftelsen att det var en iPhone 11 PRO -skal som registrerats. Eftersom jag inte har PRO mejlade jag direkt att det blivit fel... sen kom ordern hem till mig med fel skal. Skriver till er igen och ber få byta skal. Får automatiserat svar att hela ordern ska skickas tillbaka och jag får lägga ny order....
lägger ny order och går igenom tusen steg för retur på er felaktigt registrerade första order... till slut är returen klar och det står man måste skicka spårbarhet för att vara säker på ni mottar returen... Det kostade 140:-... nu väntar jag med spänning på om ni ska ge mig pengarna tillbaka eftersom jag inte har en aning... hann ju öppna alla förpackningar innan jag förstod det var fel varor... i vilket fall blev det dyrt, opersonligt och oproffsigt!! Typiskt ett företag som det gått bra för och tror man kan behandla kunden hur som helst. Det minsta ni borde göra är ge mig pengarna tillbaka för returen OCH ge mig 140:- som returen kostade i porto (för att vara spårbart) OM ni gör det så visar ni att ni har ett kundperspektiv. Om ni inte gör det så var detta min sista order... (btw alla seriösa nätföretag skickar med retursedel och returadresslapp och jag tycker det är sjukt uselt att krångla till returförfarandet så mycket. Det vittnar om att ni hoppas kunden inte ska orka returnera så ni tjänar mer pengar ...)
PS fick den nya ordern jag beställde direkt efter första fel... trasigt skal. Oh my... reklamerade och noll respons från kundservice...
Sen fick jag svar... på nya fodralen fäster inte magnetringen så som det står på hemsidan. Falsk marknadsföring tycker jag :( -
skrev om Ideal Of Sweden AB
Finns inga ord som kan beskriva hur fruktansvärt dåligt detta företag behandlar sina kunder! Beställde en hel del varor när det var Black Friday. Efter 3-4v så hade jag fortfarande ej fått någon som helst info om att paketet var på väg. Då beställningen gjordes under BF så tänkte jag att det förmodligen tar längre tid än normalt. Någon vecka senare får jag information om att paketet är returnerat då jag ej hämtat ut det?? Blev oerhört besviken då jag hade väntat länge på dessa varor.
Nu till det intressanta.
Kontaktade Ideal of Sweden per mail gällande detta som bekräftade retur av försändelse. Blev tillfrågad om jag önskade få varorna skickade på nytt men då det var så mycket problem med första vändan så blev det ett "Tack, men nej tack" ifrån mig.
Pausade fakturan hos Klarna. Sände över ett skärmklipp till dem på att ordern ifrån Ideal of Sweden var returnerad. Informerades om att fakturan skulle bestridas enligt vanlig praxis.
Drygt 2v senare så landar ett inkassokrav ner i min brevlåda gällande mitt köp hos Ideal of Sweden. Där de menar på att jag ej betalat fakturan för de varor jag fått?????!
Blev oerhört förbannad! Varorna har inte ens rört mina händer då jag ej fick någon info om att de fanns att hämta ut! Vilket innebär även att jag ej fick något returkvitto ifrån postombudet/ affären som skickade tillbaka varorna efter en viss tid (brukar vara 14dgr).
Jag har innan detta inkassokrav fått bekräftelse per mail ifrån Ideal of Sweden där det framgår att ALLA varor som ingick i ordern ifrån Ideal of Sweden är mottagen av dem. Trots detta så har jag nu fått ett inkassokrav för varor jag aldrig sett röken av!! Varor som även enligt dem redan är betalda.
Denna händelse har fått mig att känna mig oerhört lurad av Ideal of Sweden och undrar om det är såhär de drar in sina pengar?? Genom att GRUNDLURA sina KUNDER??!!
Det tråkiga är att jag hade sett fram emot att få varorna och hade förståelse för lång leveranstid pga Black Friday men det här hade jag aldrig väntat mig!
Kommer aldrig mer att handla ifrån dem! Varken online eller i butiken!
Känns hemskt att bli behandlad på sådant vis. Hade detta skötts ordentligt så hade jag förmodligen varit en återkommande kund men nu vill jag aldrig mer beställa eller köpa ngt ifrån dem igen då man blir grundlurad, slängd till inkasso och står utan några varor och dessutom måste lägga ner en hel del tid på att kontakta alla berörda parter!
Rekommenderar inte någon att handla ifrån dem.. -
skrev om Ideal Of Sweden AB
Grymt bra produkter och en ännu bättre kundsupport. Har använt deras Magnet Wallet till mina två senaste mobiler och kommer ha det till mina kommande också. Råkade paja det senaste, kontaktade kundtjänst och fick ett nytt utan snack.
-
skrev om Ideal Of Sweden AB
I am very disappointed with my phone case in sooo many ways! I will never buy anything from this company again. First of all, it’s way too blank! I’ve had my phone for almost a year, never ever have I dropped it, not even once! After I changed my way cheaper case with silicone back to the plastic-fantastic by Ideal of Sweden, I’ve dropped my phone at least 4 times the very first evening I had it on!! The phone just slipped out from my pocket when I was, for example, getting out from the car or lifting something from the floor, sitting on the couch and etc. I got many scratches directly on the phone the first day I had this case on. And it’s has never happened before! I’ve had cheaper cases for max 10 bucks and they had either leather or silicone back! Not only it’s way to blank, it also looks cheap and unreliable. After one week of use the upper side is cracked already, because the phone keeps sliding off everything I put it on, and my screen is cracked! I’ve had other cases from other manufacturers before this one and I have never had such problems before. There’s no point to buy a case with any print from this company because you have to keep it inside of a wallet anyway. My first impression after unpacking it was that the case looked cheap, the plastic was too unreliable and the print didn’t match the picture on the website. Also the print that looked glittery appeared to be a usual print that looks messy and not so pretty in real life. I payed ca 35 dollars for a crappy plastic case. Could have bought three for that price with way better quality and more beautiful print.