Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Inet
-
skrev om Inet Data AB
Jag har handlat mycket av Inet genom åren då jag varit med på SweClockers från tidernas begynnelse. Oftast har det gått snabbt och smidigt med Inet. Utbudet är hyfsat bra, men saknar ofta något då de hellre vill sälja onödiga saker istället för sådant jag har nytta av vid datorbyggen. Några chassin har varit trasiga, men jag har lagat och påpekat utan någon respons av kundservice.
De har återkommande skrytit över sin kundservice och då blir jag väldigt besviken när de tjafsar om en datorlåda för 519:-. Jag vill returnera datorlådan som PostNord inte varit speciellt snäll mot. Jag får inte reklamera den då Inet anser att den är hel men ändå inte hel. De skickade heller inte en returavi för ånger trots 14 dagars ångerrätt och 30 dagars återköpsrätt. Hotet med värdeminskning har hängt tungt då de velat att jag ska öppna förpackningen.
De har nu hållit på i 1,5 vecka med att skriva undanflykter då de inte klarar av att hålla flera bollar i luften samtidigt. De har inte koll på rutiner för PostNord och inte ens sina egna. Börjar likna Wish i servicenivå då de gör lite som de vill. Jag har kommit med konstruktiva förslag för att följa det grundläggande i distansköplagen t ex
- Villkoren (avtal, ånger) ska följa med köpekvittot som beständig PDF då en webbsida kan ändras. Alldeles nyligen har även lagen ändrats.
- Uppdatera kontaktuppgifter till PostNord och informera när det är Inet som har ansvar för reklamation.
- Bättre inslagna originalförpackningar för att inte skada dessa. Helt vansinnigt att skicka skärmar i butikskartonger.
Men Inet väljer istället att säga att de inte kan uppfylla mina krav och att jag borde vara kund i något annat företag istället.
De påpekar även hur jobbig jag varit när jag anmärkt på hur de ändrat på regler i tävlingar. En helt irrelevant fråga i denna diskussion. Känns som GDPR-missbruk. Då kan jag passa på att klaga på hur de hängt ut mig personligen och sedan sagt att det var ett misstag. Mitt nick är väldigt lättgooglat.
Tänk om företag kunde ta lärdom av sina misstag istället för att lägga skulden för sina misslyckaden på sina kunder. De borde vara tacksam att jag klagar och kommer med förbättringsförslag då många kunder inte orkar det.
Jag som skriver detta har jobbat inom handel, teknisk support och customer service större delen av mitt arbetsliv. Det har varit i roller ifrån butiksbiträde till QA inom produktutveckling. Många ggr har jag jobbat i gråzoner och alltid satt kunden först när kunden inte gjort något fel.
Obs! Finns massor av pingvinstänger på ICA. -
skrev om Inet Data AB
Handlar aldrig något mer på Inet.se. Köpte en dator där för över 20 000 och den började krångla näst intill på en gång. En kompis till mig köpte också en liknande, samma problem. De verkar inte ha någon koll alls på vad det är de skickar iväg till kunden efter att de fått delarna levererat och byggt ihop datorn.
-
skrev om Inet Data AB
ok
ok
ok
ok
ok
bra bemötande
..................................................................... -
skrev om Inet Data AB
Stiftade nyligen bekantskap med Inet, då jag beställde ett hemmabygge "Dator". Valet blev rätt enkelt med tanke på prissättningen och utbudet av bra hårdvara. En Gamerdator med I5 Processor, 8 GB RAM, och annat lyx gick loss på 10,200 kronor inklusive frakt.
+ Gärna för följande saker
Leveranstiden var över godkänt, beställningen gjordes söndag-kväll och postavin kom torsdag morgon
Man kunde följa paketets rutt från Uddevalla hem till mig via postens kollinummer
Suveränt med emballage, tyder på ett företag som agerar seriöst.
En godispåse följde med ;) Inklusive några beskrivningar hur man kopplade in moderkortet. Gillas !
Datorbygget håller några veckor efter inköp yppersta klass. Inga barnsjukdomar i hårdvaran så att säga
-
Det enda jag inte gillade var utbudet av större skärmar på Inets sajt.
Mvh Nöjd Kund -
skrev om Inet Data AB
Lajk, lajk, lajk...