Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Mark Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

Sundholmen Fågellund, 519 90 Horred — Visa karta

Välkommen till Jens Bygg Eliasson Bygg & Entreprenad!

Behöver du hjälp med ditt byggprojekt? Vi är ett byggföretag med stor bredd, som kan hjälpa dig från första steget till skötsel av färdig byggnation.Vi projekterar och installerar även solceller. Främst vänder vi oss till företagskunder men vi hjälper även privatpersoner. Ansvarsförsäkring, kollektivavtal och F-skattesedel är självklarheter i vårt företag.

Vi utför alla typer av bygg och markarbeten, från tak och fasad till renovering. Dessutom har vi koll på både markarbeten och betongarbeten. Kolla gärna in vår hemsida för referensbilder!

Läs vad 19 kunder tycker om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB

• Birgitta B skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Uppdraget var att laga trasig takfot och del av fasad . Det gick snabbt att få offert och jobbet utfört på tid. Väldigt nöjd med resultatet och det smidiga utförandet . Jens återkopplar snabbt på frågor.
    Toppen nöjd. Läs mer
  • Mattias R skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Dränering och markarbete runt vårt nyinköpta hus. Mycket seriöst och bra företag, proffessionellt bemötande, tydliga och väl utfört arbete. Enda kritiken är att de kunde vara lite svåra att få tag i. Rekomenderar definitivt Jens Eliasson bygg! Läs mer
  • Lillemor H skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Jag anlitade företaget för att bygga om min väg och anlägga ett nytt avlopp. Har bara positivt att säga om arbetet och återkoppling under hela arbetet. Snabbt och proffsigt utfört
    Dessutom en bra kommunikation vid avvikelser. Nu är ju inte hela arbetet klart ännu men hittills utmärkt. Läs mer
  • Emelie S skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Vi kontaktade Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB för att slutföra en husdränering. Vi hade sedan tidigare dränerat en sida av huset och skulle nu göra resten. Vi fick under tiden arbetet fortlöpte, veta att den dränering som gjorts tidigare inte var godkänd och Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB tog på sig arbetet med att rätta till den redan ditlagda dräneringen så att hela arbetet blev fullgjort. För oss som kunder var det inte roligt att veta att det arbete som redan var gjort, inte var godkänt men det kändes jättebra att ha en firma som Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB inblandad i det nya dräneringsarbetet då vi verkligen kände att nu skulle allting bli riktigt gjort.
    Vi är väldigt nöjda med bemötandet från Jens Eliasson och resten av den personal som utförde arbetet, de har varit ärliga och hjälpsamma. Det var första gången vi anlitade Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB men det kommer inte bli den sista. Läs mer
  • Gertrud J skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Bra bemötande under hela tiden. Renovering av garagegolv. Läs mer
  • Anette E skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    På Jens bygg är man duktiga med att se vad som ska göras för att det ska bli ett bra resultat. Vi har haft ett smärre dränarbete på vår tomt. Läs mer
  • Lone B skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Helt enkelt dom bästa... allt er möjligt 100% kvalitet... Läs mer
  • Erik S skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Mycket bra bemötande. Dränerade huset och bytte delar av avloppsstammen. Läs mer
  • Beligh N
    Beligh N skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Ägaren Jens och medarbetarna är trevliga ,kompetenta och smarta. Fick byta fasaden plus bygga om en del av altanen och byta 2 ytterdörrar.
    Ville säga att de gjorde ett fantastiskt jobb och kan jag rekommendera de starkt och personligen kommer jag att söka de i vilket bygguppdrag som helst i framtiden.
    5 stjärnor av 5. Läs mer
  • Martin S
    Martin S skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Blev rekommenderad Jens Bygg av en granne och jag kan säga att det var en utmärkt rekommendation.

Efter den första kontakten via e-mail kom Jens redan nästa dag hem och tittade på vad jag ville ha gjort.
    Uppdraget innebar totalrenovering av ett rum och kryputrymme på övervåningen av en villa byggd 1954. Golvet behövde riktas och golvvärme installeras. Väggar och tak gipsas och infällda spotlights installeras.
    Samtidigt behövdes förberedelse för en köksrenovering med flyttning av VVS i köket under rummet och förberedelse för ny nätverksdragning från köket till rummet och till angränsande rum på övervåningen.

7 veckor efter initial kontakt påbörjades arbetet och Jens Bygg har på ett utmärkt sätt löst alla problem som efterhand visat sig i ett lösvirkesbyggt gammalt hus. Efter arbetsdagarna har det varit bra undanstädat från övriga bostadsytor

Snickaren Jonas, som var huvudansvarig på plats och samordnade med el och VVS, har kommunicerat bra, kommit ihåg alla önskemål och utfört ett utmärkt arbete med god noggrannhet.

På fakturan från Jens har arbetstider och arbetsuppgifterna specificerats för alla dagar vilket gjort uppföljningen av fakturan enkel.

Jens Bygg kan med fördel vidareutbilda sina snickare till att kunna analysera och sanera asbest men annars verkar det som om firman klara av alla typer av bygguppdrag.

Jag har även anlitat Jens Bygg att renovera köket och där är arbetena nu i full gång. Stambytet är gjort och väggar och tak i källaren är återbyggt, snyggare än det var innan arbetet påbörjades. Golvvärmen är ingjuten i betongbjälklaget och ett på plats byggt skåp för nätverk och golvvärmeshunt är på gång. Åter igen gör Jens Bygg och snickaren Jonas ett utmärkt arbete. Läs mer
  • Gudrun A skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Grävning och installation av kommunalt vatten och avlopp med tillhörande avloppspump för pumpande av avlopp till gatunivå. Allt har gjorts på ett professionellt sätt. Har alltid kunnat lita på den tid de skall komma på morgonen och fått information om vad som gjorts. I den mån - och i mitt fall ganska mycket - som jag inte förstått fått förklaring. Jag har blivit mycket väl bemött och det har varit mycket trevligt att ha med Jens Eliasson Bygg o Entreprenad AB att göra. Också fått hjälp av Jens Eliasson med att utforma faktura med specifikation av det som kommunen skall betala. Allt till stor belåtenhet. Läs mer
  • Simon L skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Vi har haft god kontakt med företaget under hela badrumsrenoveringen. De har hela tiden varit lyhörda för våra önskemål och satt våra intressen i första hand. Arbetet har flutit på bra och de misstag som inträffade rättades till utan knussel vilket vi ger tummen upp för. Vid vårt nästa större projekt kommer Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB stå först på listan för att få en offertförfrågan. Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Jens blev rekommenderad till mej av vänner som var mycket nöjda med det arbete hans företag utfört på deras sommarställe.
    Jag själv hade ett påbörjat orangeri på 24 kvm som jag inte visste hur jag skulle gå vidare med. Av olika skäl fanns ingen information om hur det var tänkt att färdigställas.
    Jens kom ut till mitt sommarställe för att titta på det halvfärdiga orangeriet. Det blev ett mycket givande möte, jag fick hjälp att sätta en plan framåt både utseende- och tidsmässigt. Jens har verkligt öga för att se hur en byggnad kommer att bli i färdigt skick och hur den kommer att förhålla sej till befintliga byggnader, och kan också förmedla den bilden.
    Jens företag åtog sej att färdigställa taket på orangeriet, och Jens rekommenderade en glasmästare som satte glaset. Via Jens fick jag också kontakt med elektriker och VVS-firma för el och vatten till orangeriet.
    Jens företag har utfört allt arbete på ett mycket professionellt sätt. Jag inser hur svårt det måste vara att ta vid och fortsätta ett bygge som är påbörjat av någon annan, men Jens och hans byggare utförde detta utan problem. Under hela byggprocessen hade vi en bra dialog om hur det gick och vad som var nästa steg.
    Allt runt bygget flöt smidigt, och byggarna höll hela tiden byggplatsen snygg och prydlig. En helg mitt under byggtiden så kunde jag utan besvär till och med ha en liten fest i orangeriet! Jag behövde inte ens sopa golvet!
    Jag fick hjälp med allt som behövdes för att färdigställa orangeriet: förutom att bygga själva taket, så letade byggarna upp nya nockpannor som stämde i kulör med gamla takpannor som redan fanns, hämtade dörrar hos finsnickaren, installerade dom och satte lister runt dörrarna, plus många fler uppgifter. Dom tog sej verkligen an mitt orangeri!
    Orangeriet är nu ett vackert blickfång i min trädgård och ett underbart rum att vara i. Jag kunde inte vara mer nöjd med slutresultatet!
    Jag vill varmt rekommendera Jens! Från början till slut så har allt arbete och all kommunikation fungerat utmärkt. Jag har hela tiden känt mej trygg med att oavsett vilka problem som dyker upp så kommer Jens och hans killar att lösa det. Läs mer
  • Erik J skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Det var en totalentepranad. Från sckakt till färdigt stall. Vi byggde ju i en högkonjuktur så det var lite jobbigt. Men det ställde upp. Har bara positivt att säga, så de är välkommna tillbaka när nästa projekt ska igåg.

Mvh Erik Läs mer
  • Marcus  E skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Trevliga och positiva medarbetare
    Flexibla då det dök upp lite merarbete
    Vi har dränerat huset och gjort en ny grusuppfart
    Jag är jätte nöjd med slutresultatet Läs mer
  • Per L skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Jens Bygg har arbetat tillsammans med mitt företag för att installera solenergisystem. Deras kunskaper vad det gäller byggnader och byggteknik är ett måste när man som vi stöter på olika utmaningar i princip varje gång vi kommer till ett nytt tak.
    Det är inte alltid ett tak är byggt på det sättet som man ser utanpå.
    Då krävs det att man vet vad man gör.
    Bemötandet har varit rakt och ärligt både när det gäller bra och dåliga besked. Läs mer
  • Lina E skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Bra bemötande, dränering, återställning av mark samt snickerier. Företaget löser problem på ett sätt som gör att jag som kund inte upplever att de är ute efter min plånbok. Företaget levde upp till mina förväntningar med råge. "Med Jens Bygg är jag trygg" är min sammanfattning. Läs mer
  • Kerstin W skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Sedan flera år anlitar vi Jens Eliassons Bygg o Entreprenad för
    olika arbeten på en utarrenderad men bebodd jordbruksfastighet. Det handlar om trädgårds- och fastighets--skötsel, dräneringar, underhåll av bostadshus och uthus m m.
    För något år sedan omläggning av tegeltaket på bostadshuset. Arbetena utförs professionellt. Samarbetet är perfekt. Det går alltid att finna lösningar. Personalen är kunnig, trevlig och engagerad. Vi har tur som kan anlita företaget! Läs mer
  • Roy B skrev om Jens Eliasson Bygg & Entreprenad AB
    Jag har byggt ett garage vid vårt sommarställe och har från början till slut fått vad jag önskat mig. Företaget har varit oss behjälpliga från idé-skiss till färdig byggnad. Vi upplevde en trygghet genom hela projekttiden. Vi kommer att fortsätta ett fint samarbete med företaget. Skicklighet och hög arbetsmoral tycker vi är signifikativt för detta företag. Kort sagt, vi är mycket nöjda. Läs mer

Sundholmen Fågellund, 519 90 Horred