Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag22 omdömen om Jotex
-
skrev om Jotex Sweden AB
Beställning och leverans går blixtsnabbt, när man sedan vill returnera varan då den inte motsvarar förväntningarna får man vänta i evigheter på pengar.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Väldigt dålig kundservice, fick inte hela min beställning, har fått ringa och mejla vid flera tillfällen vilket har kostat mig som kund dyrbar tid och då varorna var en present var jag dessutom tvungen att gå och köpa presenterna på annat håll då de aldrig levererades. Slutade med att det kom en faktura på frakten för varorna jag aldrig fick. När jag ringde för att jag inte ville betala den fakturan ville de också lägga på en frakt på ett annat paket som jag faktiskt fått och redan betalat för! Usel service.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Uruselt! Företaget säljer varor – och tar fullt betalt för dem! – utan att ha koll på om varan ens faktiskt finns på lager. Vid upprepade telefonsamtal får man olika besked, och drar sig inte för att slänga på luren i örat på en, när de inte har mer att säga. Efter en väntetid på nästan två månader avbröt vi en order. När varan återigen verkade dyka upp på lagret så beställde vi igen, men det är samma visa nu. De tar emot full betalning, men kan inte tala om var varan finns, eller om den ens existerar. Riktigt uselt.
-
skrev om Jotex Sweden AB
VARNING för detta företag! Har reklamerat 8 BOB golvlampor och 1 bordslampa som går under varugruppen utebelysning. Dom var svarta men blev grå och flammiga efter en säsong. Reklamationsavdelningen menar nu (efter massor av mejl fram och tillbaka) att dom inte tål regn! (Och frost osv (vilket är irrelevant för mig för dom har stått inne på vintern). Inget av detta finns att läsa på produktinformationen på hemsidan.
Har erbjudit mig att som kompensation få en rabattkod eller mindre än halva beloppet mot vad dom kostade men dom erbjuder en struntsumma som dom baserade på när dom trodde det rörde sig om två lampor men nu står fast vid. Otroligt dåligt och tråkigt när jag annars kunde tänkt mig att fortsätta att vara kund där.. Nu får det dessvärre bli ARN istället, deras förlust..😤 -
skrev om Jotex Sweden AB
VARNING HANDLA INTE JOTEXPRODUKTER !! Säljer utomhuslampor som är av sån usel kvalitet så de rostar och blir alldeles gråflammiga från att ha varit svarta. Reklamerar och de säger att de inte ska stå ute när det regnar. Dom säljer en utomhuslampa som ej tål regn och sol !!!??? Nu går vi vidare till Allmänna Reklamationsnämnden där dom kommer förlora. Deras reklamationsavdelning är ett skämt.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Beställde 7 st stolar 31 oktober (7st Nattavaara) som skulle levereras efter 3-4 veckor. Nu är det 19 december. Ingen information har skickats ut om att dem är försenade, när jag går in på trackinglänken står det bara att beställningen behandlas men ingen uppdaterad information om NÄR stolarna kommer. Ringde efter en lång telefonkö i slutet av november sa jotex att det ser ut som de kommer in i lager mitten av december. Nu 19 december efter att inte hört något ringde jag igen, efter 40 min telefonkö samma sak igen. Ni kan inte säga någonting om när jag får min beställning, bara att det kommer in några i januari men osäker om jag kommer få stolarna av den leveransen till ert lager.
Om jag inte hade hört av mig hade jag alltså haft 0 information om att stolarna är försenade, och kan fortfarande inte veta när dem kommer. Skamligt kommer aldrig handla här igen! -
skrev om Jotex Sweden AB
Min absolut sämsta köpupplevelse någonsin. De levererade en annan soffa än vad som var beställt och deras engagemang i retur och att ordna det hela var obefintligt.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Wish I’d read reviews online. My shopping experience with Jotex is so bad you would believe I’d made it up. The product arrived damaged and dirty. I contacted CS and sent images etc. They took ages to get in touch that by that time I heard from them weeks later, I had covid and was hospitalised. They offered a pathetic smidge of a discount if I kept the product. Then told me if I didn’t like the discount that I would have to arrange the return myself. I explained that as I was extremely ill and contagious that I would not be able to organise the return of the product and that they should send DHL to collect.
They refused and instead recommended that I ask my neighbour (who is dying of cancer) to come round and sort out the return on my behalf.
In the end I had to leave the product outside my home and had to pay someone to return the product for me.
I urge everyone to deeply consider if they really need to shop from Jotex and if they can avoid it at all costs then all the better for their mental health in the future. Awful approach and a lack of consideration for health, safety, customer service etc. They sent a damaged and dirty product in the first place and took zero responsibility for their mistake. -
skrev om Jotex Sweden AB
Stark varning från jotex kvaliteten är värdelös aldrig mer jotex
-
skrev om Jotex Sweden AB
Gör dig själv en tjänst och AVSTÅ FRÅN ATT BESTÄLLA FRÅN JOTEX!
Min soffa levererades snabbt men det var inte ”naturvit” som de stod på hemsidan utan snarare beige. Ringer för att boka retur men tydligen har tjejen bakom luren inte fixat det. Behöver då ringa in igen för att be om retur på nytt.
Dessutom har jotex genomfört en kreditupplysning trots att jag tog bort beställning via faktura. -
skrev om Jotex Sweden AB
Bra produkter, bra pris, rättvis service.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Jag avråder starkt från att handla på jotex.se. Urusel kundservice, mycket lång leveranstid och låg kvalitet på sina produkter.
Jag beställde hem 2 st Richmond Teddy fåtöljer, allt betalat och klart. Leveransen sker 4 veckor senare än utlovat och efter mycket tjat. När väl leveransen sker visar sig en av fåtföljerna vara feltillverkade (läs: i Kina) och är oanvändbar. Jag kontaktar kundservice och ber om att få reklamera fåtföljen och att få en ny i ersättning utan ytterligare kostnader för mig eller väntetid. Som svar får jag att jag kan få 200kr i ersättning, annars måste jag reklamera den och beställa en ny (med ny expeditionsavgift på ca 400kr + ny leveranstid ...). Jag försökte återigen påtala hur fel allt hanterats från deras sida och att de bör ersätta fåtöljen, men denna gång väljer deras Kundservice att sluta svara på mitt mejl. Går heller inte komma fram via telefon. Nu sitter jag med feltillverkad fåtfölj och ingenstans att vända mig.
Tidigare hade jag även beställt vita gardiner från Jotex och i 2 paket fick jag fläckiga gardiner (såg ut att vara använda med matfläckar). Tänkte inte så mycket på det då men deras produkter håller även de tyvärr låg kvalitet.
Det finns andra bättre och mer seriösa leverantörer än Jotex, som sagt avrådes starkt att handla hos Jotex.se -
skrev om Jotex Sweden AB
Jotex är en av de sämsta aktörerna ute på marknaden idag tyvärr då de inte längre håller standarden.
Att man ska behöva jaga dem på telefon och mail för att de inte svarar på ens frågor eller frågor kring reklamation efter leveransförseningar och skada på varan.
Skulle avråda er från att beställa från Jotex för att de inte håller sina standarder med tanke sina dyra priser samt expeditionsavgifter.
Vill du ha dyr snabbmat som ändå tar timmar att få och när du märker att du fått en möglig burgare så låtsas alla på plats att dem är antingen blinda eller stumma så du får ändå ingen hjälp? - Då är Jotex perfekt för dig. -
skrev om Jotex Sweden AB
Uselt företag! Håll er borta!
Beställde halkskydd till trappa 30 januari. Fick paketet 5 februari, som var enormt och vägde nästan 10 kilo. Det visade sig vara två jättestora vaser i STEN i paketet. Jag ringde och meddelade Jotex, produkten jag ville ha var då slut i lager och jag bad om att makulera ordern. Vi gör en retur på paketet.
19 februari får jag faktura på mail. Jag ringer igen och ber om att få fakturan makulerad. 25 februari kontrollerar jag själv och fakturan ligger kvar. Jag ringer IGEN och ber att få den makulerad. Sista droppen - 4 mars får jag en PÅMINNELSE om obetald faktura samt notering om straffavgift om den inte betalas. Jag ringer då för FJÄRDE GÅNGEN och ber om att få fakturan makulerad. Kundtjänsten har varit trevlig varje gång - Men Jotex är uppenbarligen ett riktigt skojarföretag som inte kan hantera enkla rutiner! -
skrev om Jotex Sweden AB
jag varnar alla för att handla på detta skitföretag.
Lördagen den 16:e Feb köpte jag 2 fåtöljer med kort, denna order tog 6 dagar på sig att komma från Borås till Täby.
jag tog ledigt halva fredagen för att DHL skulle leverera mellan 13-16. 1 fåtölj kom med DHL och den var inte grön som jag beställt utan gul. jag skickade tillbaka fåtöljen med samma bil och ringde kundtjänst. han lovade att de skulle skicka ut nya fåtöljer så fort som möjligt. Nu är det onsdag den 27:e februari och inget leveransbesked har kommit så jag ringde precis kundtjänst och får nu veta att jag måste lägga en ny order i webshopen. Som grädde på moset så drog de en returavgift på 50 kr för den gula fåtöljen som returnerades. -
skrev om Jotex Sweden AB
Köpte ett marmorbord av Jotex för 6 veckor sedan. När det kom fram var det trasigt och vi gjorde en retur. Returfraktsedlarna kom efter en vecka, sedan började det riktiga olustiga. DHL som har hand om returerna hänvisar till en underleverantör som ska kontakta oss för upphämtning, det har nu gått 6 veckor och vi har för en vecka sedan hört av oss till Jotex, de föreslog att skicka ut nya returfraktsedlar som ännu inte kommit. Jotex har dock dragit och behållit pengarna fast det ligger på dom att se till att deras underleverantörer sköter sina uppgifter och hämtar bordet. HELT TALANGLÖS kundsupport som inte kan hjälpa till eller förstå den irritiation som uppstår när de drar pengar för en vara som det gjorts en retur på och som de inte lyckas hämta. Börjar tro att de håller på med någon sorts bedrägeri eftersom de överlåter till kunden att försöka få deras underleverantörer att göra sitt jobb och hämta upp deras vara. Någon som vet om man kan anmäla dom?
-
skrev om Jotex Sweden AB
Dom gjorde fel med min beställning och jag måste betala för felet. Trots att det är dom som har skickat fel vara mot vad jag beställde.
Otrevlig personal på kundservice som säger att jag får skylla mig själv! Fast det är dom som gjort fel -
skrev om Jotex Sweden AB
Extra avgifter som dyker upp längst köpet.. Se till att läsa de finstilta.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Varning! Om ni ger Jotex er mailadress så kommer ni i all framtid få reklammail varje dag oavsett om ni vill eller inte. Det går nämligen inte att avregistrera sig för deras utskick.
-
skrev om Jotex Sweden AB
Beställde gardiner och sängkläder från Jotex. Jag kan dock inte svara på hur kvalitén eller någonting var för jag fick aldrig några varor.
Ringde och frågade varför jag aldrig fick min beställning och de sa att det hade gått tillbaka i retur till dem dagen efter de hade skickat den (och jag ringde nästan 2 veckor efter att jag fick bekräftelse på att varorna skickats). Varför kunde de inte meddela mig om det problemet? Jag menar, adressen var rätt och paketet hade ju aldrig ens kommit fram till utlämningsstället.
Personen jag pratade med på kundservice var dock trevlig och erbjöd att skicka ut varorna till mig igen, men jag tackade nej då jag inte orkade riskera att gå igenom samma sak igen och behöva vänta på varorna. -
skrev om Jotex Sweden AB
jag älskar Jotex. Här kan du via postorder köpa gardiner, dukar, och andra textiler till hemmet. Här kan du även köpa lite möbler, lampor och prydnadsaker till hemmet. Bra utbud och bra priser. Tycker dock precis som Cecilia nedan att expeditionsavgiften ska tas bort, den känns bara som en konstig kostnad man måste betala för att köpa hos Jotex. Annars bra!
-
skrev om Jotex Sweden AB
Jag har beställt fårn detta företag en hel del gånger och jag har faktiskt aldrig blivit missnöjd. Mycket fina tyger och mycket fina saker. Men dt som jag inte gillar är det som det är med alla andra postorderföretag. Att man ska behöva betala expeditionsavgift, de borde de slopa. Med tanke på att det är ett postorderföretag så har de igentligen inget val när en order kommer in, de måste expidera ordern.