Alla kategorier Postorder Västra Götaland Borås Jotex Sweden AB

Läs vad 8 kunder tycker om Jotex Sweden AB

• Rickard N

2019-02-27

Rickard N skrev om Jotex Sweden AB
    jag varnar alla för att handla på detta skitföretag.
    Lördagen den 16:e Feb köpte jag 2 fåtöljer med kort, denna order tog 6 dagar på sig att komma från Borås till Täby.
    jag tog ledigt halva fredagen för att DHL skulle leverera mellan 13-16. 1 fåtölj kom med DHL och den var inte grön som jag beställt utan gul. jag skickade tillbaka fåtöljen med samma bil och ringde kundtjänst. han lovade att de skulle skicka ut nya fåtöljer så fort som möjligt. Nu är det onsdag den 27:e februari och inget leveransbesked har kommit så jag ringde precis kundtjänst och får nu veta att jag måste lägga en ny order i webshopen. Som grädde på moset så drog de en returavgift på 50 kr för den gula fåtöljen som returnerades. Läs mer
  • 2019-02-11

Alexander S skrev om Jotex Sweden AB
    Köpte ett marmorbord av Jotex för 6 veckor sedan. När det kom fram var det trasigt och vi gjorde en retur. Returfraktsedlarna kom efter en vecka, sedan började det riktiga olustiga. DHL som har hand om returerna hänvisar till en underleverantör som ska kontakta oss för upphämtning, det har nu gått 6 veckor och vi har för en vecka sedan hört av oss till Jotex, de föreslog att skicka ut nya returfraktsedlar som ännu inte kommit. Jotex har dock dragit och behållit pengarna fast det ligger på dom att se till att deras underleverantörer sköter sina uppgifter och hämtar bordet. HELT TALANGLÖS kundsupport som inte kan hjälpa till eller förstå den irritiation som uppstår när de drar pengar för en vara som det gjorts en retur på och som de inte lyckas hämta. Börjar tro att de håller på med någon sorts bedrägeri eftersom de överlåter till kunden att försöka få deras underleverantörer att göra sitt jobb och hämta upp deras vara. Någon som vet om man kan anmäla dom? Läs mer
  • 2018-12-13

Amanda S skrev om Jotex Sweden AB
    Dom gjorde fel med min beställning och jag måste betala för felet. Trots att det är dom som har skickat fel vara mot vad jag beställde.

Otrevlig personal på kundservice som säger att jag får skylla mig själv! Fast det är dom som gjort fel Läs mer
  • Mike M

2018-07-31

Mike M skrev om Jotex Sweden AB
    Extra avgifter som dyker upp längst köpet.. Se till att läsa de finstilta. Läs mer
  • 2017-09-27

Maria F skrev om Jotex Sweden AB
    Varning! Om ni ger Jotex er mailadress så kommer ni i all framtid få reklammail varje dag oavsett om ni vill eller inte. Det går nämligen inte att avregistrera sig för deras utskick. Läs mer
  • 2012-08-23

Alexandra V skrev om Jotex Sweden AB
    Beställde gardiner och sängkläder från Jotex. Jag kan dock inte svara på hur kvalitén eller någonting var för jag fick aldrig några varor.

Ringde och frågade varför jag aldrig fick min beställning och de sa att det hade gått tillbaka i retur till dem dagen efter de hade skickat den (och jag ringde nästan 2 veckor efter att jag fick bekräftelse på att varorna skickats). Varför kunde de inte meddela mig om det problemet? Jag menar, adressen var rätt och paketet hade ju aldrig ens kommit fram till utlämningsstället.

Personen jag pratade med på kundservice var dock trevlig och erbjöd att skicka ut varorna till mig igen, men jag tackade nej då jag inte orkade riskera att gå igenom samma sak igen och behöva vänta på varorna. Läs mer
  • Elina E

2008-01-22

Elina E skrev om Jotex Sweden AB
    jag älskar Jotex. Här kan du via postorder köpa gardiner, dukar, och andra textiler till hemmet. Här kan du även köpa lite möbler, lampor och prydnadsaker till hemmet. Bra utbud och bra priser. Tycker dock precis som Cecilia nedan att expeditionsavgiften ska tas bort, den känns bara som en konstig kostnad man måste betala för att köpa hos Jotex. Annars bra! Läs mer
  • Cecilia K

2008-01-17

Cecilia K skrev om Jotex Sweden AB
    Jag har beställt fårn detta företag en hel del gånger och jag har faktiskt aldrig blivit missnöjd. Mycket fina tyger och mycket fina saker. Men dt som jag inte gillar är det som det är med alla andra postorderföretag. Att man ska behöva betala expeditionsavgift, de borde de slopa. Med tanke på att det är ett postorderföretag så har de igentligen inget val när en order kommer in, de måste expidera ordern. Läs mer