KungSängen Borås

KungSängen Borås

4.5

På KungSängen kan du alltid räkna med att få en säng med hög kvalitet till ett konkurrenskraftigt pris. Det är den inställningen vi har på företaget - att det inte ska kosta för mycket med en bra säng. Våra sängar är alltid handgjorda och vi kan självklart bygga dem utefter dina egna önskemål. KungSängens butik i Borås ligger...

53 omdömen om KungSängen Borås

Ulf B
Skrev om KungSängen Borås

Skriver normalt aldrig några omdömen men Kungsängen Borås gav service långt utöver det man kan begära. Mycket Nöjd.

Svar från KungSängen Borås

Tack Ulf för att du tog dig tid att svara. Vi önskar er många sköna nätter och skulle ni sakna något är ni varmt välkomna tillbaka till oss för inspiration och våran hjälp :)

Neal J
Skrev om KungSängen Borås

Besviken att jag har beställt madrass skydd och att den har inte kommit rätt storlek med leveransen. Och nu har det gått mer än en vecka och har inte hört någonting från dem om när den kommer. Annars har det gått bra men, en ganska stor grej att jag har inte fått något att jag betalade 1200 kr för

Svar från KungSängen Borås

Hej Neal Vad tråkigt att du inte har fått ditt madrasskydd, har du möjlighet att återkomma till butiken med ditt ordernr så ska vi absolut kolla på vad som har gått fel. Självklart ska du ha dina varor Med Vänlig Hälsning Kungsängen Borås

Marion S
Skrev om KungSängen Borås

Jag köpte en säng på KungSängen i Lund och blev bemött av trevlig och kompetent personal. Sängen levererades igår och efter 10 minuter stod den funtionsklart i sovrummet. Första natten var härlig bekväm. Stort tack!

Svar från KungSängen Borås

Hej Marion Vad roligt att läsa det du skriver. Vi hoppas att du kommer fortsätta sova som gott i din nya säng. Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Amelia R
Skrev om KungSängen Borås

Jag köpte en säng med gavel och massor av tillbehör. Tjejen som hjälpte mig var hur trevlig som helst, hade koll på allting och tipsade mig om vad jag borde välja. En mycket nöjd kund här borta!

Svar från KungSängen Borås

Hej Amelia, tack för att du tog dig tid att svara. Vilken härlig läsning från dig, skulle du behöva komplettera med något är ni alltid välkomna till oss. Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Tina A
Skrev om KungSängen Borås

Köpte en säng. Vi var mycket nöjda med kvinnan i butiken kunnig o mycket trevlig. Killarna som levererade var trevliga o hjälpsamma Än har vi inte hunnit sova i vår säng men änsålänge är vi mycket nöjda!

Svar från KungSängen Borås

Hej Tina, Tack för att du tog dig tid att svara. Vi önskar er många sköna nätter framöver, skulle det vara något är ni alltid välkomna att kontakta oss i butiken

Kristina E
Skrev om KungSängen Borås

Sängköp. Blev proffsigt bemött. Trevlig personal.

Svar från KungSängen Borås

Tack Kristina för att du tog dig tid att svara. Ni är alltid välkomna in till oss för att komplettera om det är något ni behöver

Ulf A
Skrev om KungSängen Borås

Hej! Vi köpte säng i från kungsängen två gånger och både gångarna vi blev bemötes av trevlig och kunnig persona. Efter första gången som vi köpte våra säng vi rekommenderade alla våra vänner att vända sig till kungsängen. Namnen är väldigt anpassade till detta företag.

Svar från KungSängen Borås

Tack Ulf för att ni tog er tid att svara Vad roligt att läsa att ni återkommit för ytterligare ett sängköp Varmt välkomna tillbaka till oss

Hans-åke L
Skrev om KungSängen Borås

Köpte två stycken TÄRNÖ motorsängar. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Vi är mycket nöjda och återkommer därmed gärna.

Svar från KungSängen Borås

Tack Hans-Åke för ert omdöme Vi önskar er varmt välkomna tillbaka till oss om det är något ni behöver komplettera med till ert sovrum Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Maria H
Skrev om KungSängen Borås

Vi har köpt en säng, i affären fick vi den hjälp vi behövde. När vi efter några dagar ångrade sig om benhöjden. Jag ringde och det var inga problem att ändra i beställningen. Dock fick vi fel vid leverans. Trots det blev krångligt och fel en gång till så har Kungsängen varit väldig trevliga vid kontakt.

Svar från KungSängen Borås

Hej Maria Tack för dina fina ord, tråkigt att det blev fel vid leverans men skönt att det löste sig till det bästa Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Hannes T

🛏👍🏼👑💤🙌🏼🛏👍🏼👑💤💤🙌🏼👑🛏👍🏼👍🏼🛏👑🙌🏼💤🛏👍🏼👍🏼👑🙌🏼💤💤🙌🏼👑🛏👍🏼🛏👑🙌🏼💤💤💤🛏👍🏼🙌🏼💤🛏👑

Svar från KungSängen Borås

Hej Hannes Med de symbolerna hoppas vi att du sover gott i din nya säng :) Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Jette A
Skrev om KungSängen Borås

Bemötande ok,säng ok men bäddmadrass har runda hörn dålig passform inte som jag tänkt mig.Köpte drapålakan i affären som skulle passa till min 105 säng även dessa var dålig passform..Valde en dyrare säng tyvärr.

Svar från KungSängen Borås

Hej Jette Vad tråkigt att du inte är nöjd med bäddmadrassen. Du är välkommen in i butiken för att se hur vi kan komma fram till en bra lösning som passar dig. Önskar dig många sköna nätter i din nya säng Med Vänliga Hälsningar KungSängen Borås

Jerry S
Skrev om KungSängen Borås

Kungsängen har hela tiden ställt upp på oss. Våra sängars motor för att kunna böja och sträcka bytte dom ut utan knussligheter. När vi varit hos Kungsängen i Borås har de alltid varit tjänstvilliga. Ett problem är att man kan få vänta tills dom blir färdiga med den kunden som är före. Det arbetar bara en person åt gången. Det räcker för det mesta. Tack för er fina affär. Jerry

Svar från KungSängen Borås

Hej Jerry Tack för dina fina ord om Kungsängen, alltid roligt. Oftast jobbar vi ju ensamma men försöker alltid göra vårt bästa för att alla kunder ska få sin tid och hjälp. Önskar er många sköna nätter i era sängar Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Marie-Louice J
Skrev om KungSängen Borås

Proffsigt bemötande av personalen som jobbade och grym leverans med flexibilitet Rekommendera dem varmt

Svar från KungSängen Borås

Tack Marie-Louice för ditt omdöme. Roligt att läsa att allt varit bra skött och att det löste sig med leveransen Vi önskar er många sköna nätter i er nya säng Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Lise-lotte F
Skrev om KungSängen Borås

Blev väldigt väl bemött från första steget i butiken. Fick en mycket kunnig och trevlig personal till hjälp när jag skulle köpa min nya säng. (Och denna säng fungerar alldeles utmärkt.) Att sedan få varan uppburen gjorde inte saken sämre. Kan med varmt hjärta rekommendera Er till alla som jag känner. Lise-Lotte

Svar från KungSängen Borås

Hej Lise-Lotte Tack för ditt fina omdöme Vi önskar dig många sköna nätter i din härliga säng Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Ulrika N
Skrev om KungSängen Borås

Toppenbemötande av säljare Anne i Borås när jag köpte min säng. Hon guidade mig till ett val som jag är supernöjd med (Vilsta). Skönaste säng jag haft. Leveransen sköttes oxå perfekt o i tid. Min upplevelse av Kungsängen överträffade min förväntan med hundra procent! Jag rekommenderar Kungsängen till alla mina vänner.

Svar från KungSängen Borås

Hej Ulrika Tack för ditt fina omdöme Vi önskar dig många sköna nätter i din härliga säng Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Stig J
Skrev om KungSängen Borås

Hej! Vi var väldigt välkomna när vi skulle köpa säng, men vi hade reklamation på madrassen men då fick vi inte det bemötandet fick ny madrass men fick betala 1000 kr emellan Sem tycker vi det knäpper mycket. Mvh Anne och Stig Jansson

Svar från KungSängen Borås

Hej Stig och Anne Tack för ert omdöme Om det skulle vara något med er säng nu så ber vi er kontakta butiken för åtgärd. Önskar er fortsatt god nattsömn Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Petra S
Skrev om KungSängen Borås

Trevligt bemötande och proffsig personal

Svar från KungSängen Borås

Tack Petra för dina ord. Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Jeff H
Skrev om KungSängen Borås

köpte säng trevligt bemötande fick hjälp med att lasta säng på bil

Svar från KungSängen Borås

Hej Jeff Tack för ditt omdöme, Vi önskar er många sköna nätter i er nya säng Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Börje Olof L
Skrev om KungSängen Borås

Vi kom in i affären och genast kom personalen och undrade om vi behövde hjälp och det behövde vi. Vi fick genast den hjälp vi behövde och bestämde oss för nya sängar och försäljaren var väldigt tillmötesgående och hjälpsam. Sängarna levererades inom 1 månad och lades på plats i våra sängramar. Det fungerade väldigt bra alltsammans så vi är helnöjda och kan rekommendera KungSängen.

Svar från KungSängen Borås

Hej Börje Tack för dina varma ord så roligt att läsa att allt fungerade Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Petra T
Skrev om KungSängen Borås

Bra bemötande. Dock blev sängen försenad en vecka vilket ställde till det lite då vi fick reda på detta med kort varsel...

Svar från KungSängen Borås

Hej Petra Så tråkigt att ni fick en försening av er säng, vi ska ta till oss att informationen kom sent till er och arbeta vidare med detta. Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Camilla S
Skrev om KungSängen Borås

JAg är mycket missnöjd! Det var trevligt bemötande under säljdagen då jag beställde två sängar med alla tillbehör innehållande, säng, gavel och ben till två sängar och fick en offert på det. Bokade transport och tog då avbetalning på detta. När leveransen väl kom fanns det inga gavlar med och jag ringde då till butiken och de skulle kolla vad som blivit fel. Jag har talat om hur besviken jag är och de sa att de skulle ringa upp mig vilket de fortfarande inte har gjort och alla skyller ifrån sig. Nu har jag två sängar...

Svar från KungSängen Borås

Hej Camilla Vad tråkigt att du känner på detta sättet. Ta gärna kontakt med butiken och se om ni inte kan hitta en bra lösning på det. Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Kerstin T

Köpte 140 cm säng Fick bra rekommendationet av trevlig personal

Svar från KungSängen Borås

Hej Kerstin Tack för ditt omdöme Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Mona S
Skrev om KungSängen Borås

Sängköp som vi är nöjda med men lite strul med leveransen.

Svar från KungSängen Borås

Hej Mona Tack för ditt omdöme, vad tråkigt att det strulade med leverans. Hoppas ändå att det löste sig på bästa sätt Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Joakim K
Skrev om KungSängen Borås

En mkt bra butik som levererade den service som man som kund förväntar sig. Professionellt och kompetent bemötande.

Svar från KungSängen Borås

Hej Joakim Tack för dina fina ord Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Carl E
Skrev om KungSängen Borås

- Säng - Helt OK. - Förväntningarna uppfylldes någorlunda men prisnivån hade gått upp en hel del sedan det förra köpet.

Svar från KungSängen Borås

Hej Carl Tack för att du tog dig tid och svarade på reco. Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Gunhild F
Skrev om KungSängen Borås

Jag blev omgående mycket väl bemött i butiken och sängen har uppfyllt alla mina krav på komfort o bekvämlighet , dessutom har jag fått en god sömn efter en höftledsoperation , så tack KungSängen . Gunhild

Svar från KungSängen Borås

Hej Gunhild Tack för de fina orden och vad härligt att det blev så bra nu efter operationen och att du sover gott nu. Önskar er fortsatt god sömn i din nya säng! Med Vänliga Hälsningar Kungsängen Borås

Carina J
Skrev om KungSängen Borås

Vi fick jättebra hjälp av butiken i Borås att välja ut en säng som passade oss. Vi fick den levererad och installerad exakt den dag som vi blev lovade. Det är en motorsäng höj- och sänkbar som fungerar perfekt och vi är mycket nöjda

Svar från KungSängen Borås

Tack Carina för ditt omdöme. Så härligt att ni är nöjda och att ni nu sover gott i era nya sängar. Ni är varmt välkomna tillbaka till oss Med Vänliga Hälsningar Kungsängen

Björn G
Skrev om KungSängen Borås

Påläst och kunnig personal, dock måste jag medge att butiken har en aningen "sömnigt" intryck, känns lite som man slängt in sängar man vill sälja men glömt att skapa en kreativ och inbjudande miljö, något en ljusdesigner och inredare säkerligen skulle kunna hjälpa er med. Ska man som kund spendera 50-60.000 på en säng vill man att det ska lukta lite lyx om produkten, något som man bygger upp i butiken!!!

Svar från KungSängen Borås

Tack för din reco, vi håller med dig om att inredning, ljussättning och en lyxig känsla är viktig, vi jobbar mycket med detta, bland annat har vi bytt ut stora delar av vårt sortiment, vi kommer med flera spännande nyheter framöver, både här i Borås men också med en nyöppnad butik i Kungsbacka som ska bli spännande Välkommen åter till någon av våra butiker

Marie A
Skrev om KungSängen Borås

Proffsig och kunnig personal och väldigt sköna sängar.

Svar från KungSängen Borås

Hej Marie Vad kul att du är så nöjd med din nya säng och även servicen du fick. Tusen tack för din fina reco. Du är varmt välkommen tillbaka till oss! Med vänlig hälsning KungSängen Borås

Kurt Ove S
Skrev om KungSängen Borås

Tack för ett trevligt bemötande och bra service både i affär och telefonkontakt. Vi köpte sängar som är så som vi tänkt oss. Bara positivt

Svar från KungSängen Borås

Tack för att du tog dig tid att lämna omdöme. Hoppas att du trivs med sängen och skulle det vara något är ni alltid välkomna tillbaka till oss. Önskar er en trevlig sommar

Ann-charlotte H
Skrev om KungSängen Borås

Mycket god service och bemötande. Bra kunskaper. Vi uppskattar 90 dagars garantin som var det avgörande skälet att vi valde säng hos er. Det är svårt att veta vilken säng som är mest lämplig för mig annars.

Svar från KungSängen Borås

Hej Ann-Charlotte Först vill jag tacka dig för att du tog dig tid att svara. Vad härligt att du känner dig nöjd och jag hoppas att du nu sover riktigt gott och vaknar utvilad. Med vänlig hälsning Personalen i Borås

Birgitta M

Köpte Lindenäs kontinentalsäng i Borås. Bra service, bemötande och information

Svar från KungSängen Borås

Tack Birgitta för att du tog dig tid att svara. När du vill förnya dina bäddset eller annan produkt till ditt sovrum är du välkommen till oss igen

Mikael E
Skrev om KungSängen Borås

Säljaren var mycket trevlig och kunnig, lotsade oss fram till ett riktigt sängval och till ett moderat pris. Leveransen var också mycket proffsigt utförd och jag fick hjälp med att bära in sängen i sovrummet. Jag är mycket nöjd och det har bara varit positivt.

Svar från KungSängen Borås

Hej Mikael Tack för att du tog dig tid att svara. Roligt att höra att du är nöjd och att allt har fungerat bra. Om det skulle vara något som saknas i sovrummet är du alltid välkommen tillbaka till oss

Åsa S
Skrev om KungSängen Borås

Jättebra, skön säng! Snabb smidig leverans och bra kvalitet!

Svar från KungSängen Borås

Hej Åsa Tack för att du tog dig tid för att svara på detta. Roligt att ni är nöjda med allt. Är det något är ni alltid välkomna tillbaka till oss i butiken

Sten L
Skrev om KungSängen Borås

Vi blev synnerligen väl bemötta och emottagna, när vi var intresserade av nya sängar. Dessutom träffade vi en, som vi uppfattade, mycket kunnig expedit. Han hjälpte oss att få rätt utrustning och vi är mycket nöjda med vårt kört. Den utlovade leveranstiden hölls perfekt. Vi är mycket nöjda kunder och rekommenderar KungSängen!

Svar från KungSängen Borås

Hej Sten Tack för att ni tog er tid att lämna omdöme och vad roligt att höra att ni är nöjda. Ni är alltid välkomna in till oss om det är något annat ni behöver

Per-erik S
Skrev om KungSängen Borås

Bemötandet var mycket bra, säljaren var välkomnande och inte påträngande vi fick hjälp och rådgivning vid sängköpet leveranstiden var helt okej och kvaliteten på produkten uppfyllde förväntan vi var mycket nöjda.

Svar från KungSängen Borås

Hej Per-Erik Tack för att du tog dig tid och lämnade omdöme. Ni är alltid välkomna tillbaka till oss

Annica K
Skrev om KungSängen Borås

Jätte trevlig och duktig säljare som förstod mitt behov.

Svar från KungSängen Borås

Tack för ditt omdöme Annica Du är alltid välkommen tillbaka :)

Lars O
Skrev om KungSängen Borås

Har inget negativt bara positivt . Fantastiskt duktig och trevlig försäljare.

Svar från KungSängen Borås

Tack Lars för att du tog dig tid att svara. Ni är alltid välkomna tillbaka till oss

Monica J
Skrev om KungSängen Borås

Köpt säng, sängben, gavel och lakan. Mycket nöjd med bemötande i affär och utmärkt leverans av kunnig och snabb personal.

Svar från KungSängen Borås

Tack Monica för att du tog dig tid för att lämna omdöme Ni är alltid välkomna tillbaka

Lena F
Skrev om KungSängen Borås

Vi har köpt två bäddar av ställbar säng. Säljaren bemötte oss trevligt och var noggrann med att efterfråga våra önskemål av säng och prisnivåer som vi tänkt oss. Leveransen av sängen fungerade väl.

Svar från KungSängen Borås

Hej Lena. Vad härligt att ni känner att ni blivit väl omhändertagna. Det är något som vi önskar att alla ska känna sig. Hoppas att ni nu sover gott. // Personalen KungSängen Borås

Stefan A
Skrev om KungSängen Borås

Mycket lustigt skulle köpa en ny madrass. Men blev en ny säng med alla tillbehör ca40000kr bra pris och mycke bra service samnt bra å trevlig personal

Svar från KungSängen Borås

Tack för ditt svar Stefan. Det var roligt att höra att ni blev så nöjda och ni är alltid välkomna in igen

Josefin H
Skrev om KungSängen Borås

Hjälpsamma och säljer inte bara för att sälja! 👌

Svar från KungSängen Borås

Hej Josefin Vilken härlig komentar, vi jobbar alltid för att det ska blir så bra för kunden som möjligt. Välkommen in igen // Personalen på KungSängen Borås

Margareta E
Skrev om KungSängen Borås

Bra saker till rimliga pengar!

Svar från KungSängen Borås

Hej Margareta. Vad kul att du uppskattar vårat sortiment. Välkommen in och besöka oss igen. Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, KungSängen Borås.

Sune M
Skrev om KungSängen Borås

Killarna som levererade sängen klev in med leriga skor i vårt nybyggda och nystädade hus. De sa inget, frågade inget utan bara klev på. Jag ropade till och bad dem ta av skorna. Då sa dem att de inte fick bära in sängen utan skor på. Efter tjat från mig gick det bra i alla fall att ta av sig skorna. Detta gjorde att vi nu till våra två döttrar har köpt andra sängar. Vi fick dålig smak efter ett så korkat beteende. Detta berättar jag för att ni skall kunna ändra rutinerna till andra kunder. Detta och inte sängen kommer att påverka mina betyg nedan.

Svar från KungSängen Borås

Hej Sune! Det var tråkigt att höra att du inte fick en positiv upplevelse av vår leverans. Det är av säkerhetsskäl dom arbetar i sina skor för att inte skada sig om de får sängar med mera på fötterna. Men ska självklart prata med dom att ha så rena sulor på sina skor som det bara går när sängarna levereras längre in i huset! Hoppas att du kikar in hos oss igen! Ha en trevlig dag! Med vänlig hälsning Viktoria

Lars J
Skrev om KungSängen Borås

Bra bemötande, kände igen mig när jag kom andra gången.

Svar från KungSängen Borås

Hej Lars! Kul att du var nöjd med ditt besök i våran butik! :) Hoppas få sig dig snart igen! Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås

Per-olof J
Skrev om KungSängen Borås

Köpt en säng. Lindenäs lyx. Bra bemötande av personal, öppen och trevlig attityd.

Svar från KungSängen Borås

Hej Per-Olof! Mycket roligt att höra att du är nöjd med hjälpen du fick när du köpte sängen av oss! Hoppas vi får se mer av dig när du bestämmer dig för att förnya ditt sovrum. :) Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås

Frank L
Skrev om KungSängen Borås

Ett proffsigt och trevligt bemötande i butiken..Vi köpte 2st motorsängar och fick hjälp att välja den som skulle passa oss. Valet blev perfekt.

Svar från KungSängen Borås

Hej Frank! Riktigt kul att du är nöjd med både sängarna och våran personals bemötande i butiken. Hoppas vi får se mer av dig när du bestämmer dig för att förnya ditt sovrum. :) Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås

Anette B
Skrev om KungSängen Borås

Vi är väldigt nöjda med vårt köp. Trevligt bemötande och kände att hon lyssnade på vad vi ville ha.👍sover så gott nu!

Svar från KungSängen Borås

Hejsan Anette! Kul att du är nöjd med köpet och hjälpen du fått i butiken :) Hoppas vi får besök av dig när du väljer att förnya ditt sovrum! Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås

Bengt A
Skrev om KungSängen Borås

Tack mycket bra, köpt säng på mässan i Borås. Vid leverans saknades bäddmadrasser som beställdes till butiken i Borås och som jag hämtade där. personalen där mycket trevliga.

Svar från KungSängen Borås

Hej Bengt! Vad kul att du var nöjd med bemötandet från oss även med strul med bäddmadrasserna. Hoppas att få se mer av dig när du vill handla mer till ditt sovrum. Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås

Thu T
Skrev om KungSängen Borås

Jag är mycket nöjd med mitt inköpt o bemötande i butiken

Svar från KungSängen Borås

Hej Thu! Kul att du känner dig nöjd med oss i butiken. Hoppas att du återkommer när du vill handla mer till ditt sovrum. Med vänliga hälsningar Mikael Sturesson, Kungsängen Borås