Alla kategorier Heminredning Dalarna Falun KungSängen KungSängen Falun

KungSängen Falun

Ryckepungsvägen 9, 791 77 Falun — Visa karta

Vi på KungSängen litar på att mänskliga händer har bäst förutsättningar för att skapa en bekväm och skön säng där varje människa kan sova gott. Därför är alla våra sängar handgjorda av vår egen personal, som är specialister på sängar. Du kan till och med få din säng specialgjord för dig och dina behov.

I Falun hittar du vår butik i industriområdet i stadens utkant, längst in vid Interkakel och Kontorab. Här kan du prova våra sängar, inspireras till ny sovrumsinredning och prata med vår kunniga personal om vilken typ av säng just du vill ha, och behöver för att sova som bäst! Välkommen!

Läs vad 76 kunder tycker om KungSängen Falun

• Anders L
    Anders L skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande och hög kvalité på sängarna.Vettiga leveranstider.
    Rimliga priser i förhållande till kvalitén.Har rekommenderat flera att handla hos er.
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om KungSängen Falun
    Mycket bea bemötande från första samtalet och genom hela affären till avhämtning och betalning.
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Birgitta J
    Tack Birgitta.
    Vi på KungSängen försöker alltid ge den bästa servicen som finns , hela vägen hem till er.
    Kul att ni uppskattade vårt arbete. Hoppas ni får många goda nätters sömn framöver.

Vänligen
  • Agneta J
    Agneta J skrev om KungSängen Falun
    Mycket hjälpsam personal. Köpte två sängar i Falun som skulle till Sthlm inga problem . Leveransen fungerade perfekt
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Agneta J
    Hej Agneta.
    Kul att vi fick äran att ta emot din beställning här i Falun.
    Alla våra sängar byggs och levereras från vår egna fabrik i Enköping, vilket gör oss väldigt flexibla i både tillverkningsprocessen men även i vart och hur vi levererar.
    Bättre sömn på dina villkor.

Vänligen
  • Lena G
    Lena G skrev om KungSängen Falun
    Vi köpte en säng till ett sovloft dom vi ville ha levererad i Uppsala!
    Vi fick jättebra hjälp i Falun att hitta en passande säng som vi sedan fick levererad i Uppsala precis i tid för att få den upplyft på loftet! Alla var väldigt trevliga o hjälpsamma!
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Lena G
    Hej Lena.
    Allt börjar med en god natts sömn...
    Vi här i Falun butiken tackar för att vi fick vara med att ge er många härliga dagar framöver.

Sov bättre, orka mer
  • Lars-erik R
    Lars-erik R skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande. Köpt 2 sängar och gavel. Fick problem och detta löstes snabbt och bra av personalen. Först en tillfällig lösning som sedan ändrades en bra permanent. Lite förvånad att man inte har en konstruktion som gör att madrasserna inte glider på varandra. Andra tillverkare har det. Glidskyddet vi fick förbättrar dock.
    2017-09-06 KungSängen Falun svarar Lars-erik R
    Tack, Lars-Erik för din feedback!
    Vad bra att allt löste sig.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om KungSängen Falun
    Proffsiga och de såg till att våra behov blev uppfyllda.
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Daniel R
    Tack Daniel.
    Vi är tacksam över ditt svar.
    Vi på KungSängen gör allt vi kan för att förstå kundens behov och utifrån det finna den perfekta sängen. Allt för att kunna ge kunden den energin som behövs för att möta en ny härlig dag!
  • Katarzyna S
    Katarzyna S skrev om KungSängen Falun
    Mycket positivt
    Trevlig och hjälpsam personal
    Allt gick bra och vi är nöjda med sängen
    2017-05-22 KungSängen Falun svarar Katarzyna S
    Härligt att det är mycket positivt och att vi har trevlig och hjälpsam personal här på Kungsängen i Falun. Vad skönt att allt gick bra och att ni är nöjda med sängarna! Tack, Katarzyna för din feedback!
  • Benita B
    Benita B skrev om KungSängen Falun
    Bara bra hjälp😊. Trevlig personal som verkligen mötte mig med mina behov
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Benita B
    Super kul, att vi har bra hjälp och att vi är trevliga här i Falun butiken! Härligt att vi verkligen mötte dig med dina behov! Tack för din fina feedback, Benita!
  • Linda N
    Linda N skrev om KungSängen Falun
    Köpte en säng till min dotter.

Toppenbra hjälp!
    Leverans exakt enligt tidplan!

Jättenöjd!
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Linda N
    Härligt att det var toppenbra hjälp och att du är jättenöjd! Vad bra att leveransen var enligt tidplan! Tack Linda för din feedback!
  • Helena T
    Helena T skrev om KungSängen Falun
    Vänligt och proffsigt bemötande bägge gångerna jag kom till affären. Leverans på utsatt tid och bra instruktion till sängen jag köpte. Är nöjd med sängen. Sover väldigt gott i den.
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Helena T
    Vad skönt att du sover väldigt gott i din nya säng och kul att leveransen kom på utsatt tid! Kul att höra att vi har ett vänligt och proffsigt bemötande i Falun butiken! Välkommen till oss igen och tack för din feedback!
  • Patrik W
    Patrik W skrev om KungSängen Falun
    Säng köp.
    Bra service samt att ni höll leverans tiden...
    Vi är nöjda
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Patrik W
    Vad kul ni är nöjda och att vi har bra service, samt att leveransen höll tiden. Tack för din feedback!
  • Marie-louise B
    Marie-louise B skrev om KungSängen Falun
    Det var ett bra bemötande, där vi fick hjälp med att välja ut vilken säng som passade oss bäst. Bra service och hjälp. Leveranstiden höll och inga problem med leveransen heller.
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Marie-louise B
    Vad kul att läsa att vi har ett bra bemötande och att ni fick hjälp med att välja ut sängen som passade er bäst! Härligt att vi har bra service och att leveransen gick bra! KungSängen Falun tackar för din trevliga feedback!
  • Gun B
    Gun B skrev om KungSängen Falun
    Bemötandet i affären var helt ok. Vi köpte 2 st sängar med motordrivna sängbottnar, sängarna är sköna, men helt odugliga o få o ligga på plats, vi måste varje morgnon försöka få dom på plats o det är jättetungt o svårhanterat, hela den motordrivna bottnen flyttar sig över 1 dm både sidledes o på längden, trots att jag lagt i halknät under, det är en stor besvikelse.
    Sen kan ni skicka dom som levererade sängarna på charmkurs, dom kom in utan att hälsa o sa inte ett ljud vi sa att do skulle upp på övervåningen dom stövlade upp för trappen med snögiga blöta stövlar, fick torka golvet i 2 hallar 1 trapp 1 sovrum efter dom, som rörelsehindrad var det ett stort extraarbete jag hade städat före så det skulle va snyggt när dom nya sängarna kom.
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Gun B
    Trevligt att vårt bemötande var helt ok, men tråkigt att ni upplever att sängarna inte är på plats! Hör gärna av dig till butiken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Tråkigt att din upplevelse av den fria leveransen och monteringen inte var till belåtenhet. Vid beställning/köp av säng medföljer en garantipärm. I den står all information om hur vår fria hemleverans, samt montering av sängar går till. Se i rutan "När din säng levereras:"(se även www.kungsangen.com). Kungsängen Falun tackar för din feedback och vi tar till oss den!
  • Hans K
    Hans K skrev om KungSängen Falun
    Bra från allra först till slutleverans.
    Vid kontakt med affären i Falun fick vi bra kontakt, trevligt bemötande med kunnig personal.
    Vid affär fick vi leveranstid.
    Leveransen kom på rätt dag, med en avisering före.
    Trevliga killar som bar in våra sängar ända in i sovrummet.
    Viär nöjda och sover gott i våra nya sängar.
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Hans K
    Härligt att ni är nöjda och sover gott i era nya sängar från KungSängen. Kul att allt är bra från allra först till slutleverans! Vi tackar Hans för den trevliga feedbacken!
  • Sören E
    Sören E skrev om KungSängen Falun
    Köpte en motor till vår säng, bemötandet var bra. I Västerås får man inte nåt bra bemötande.
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Sören E
    Trevligt att vårt bemötande var bra och välkommen till Kungsängen Falun igen! Sören, vi tackar för din feedback och tar till oss den!
  • Sofie P
    Sofie P skrev om KungSängen Falun
    Toppen! Vi är så nöjda med våra nya sängar samt bäddmadrass. Personal var så hjälpsam
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Sofie P
    Vad kul att det är toppen och ni är så nöjda med sängarna! Vad bra att personalen på Kungsängen Falun var hjälpsam! Tack, Sofie för din härliga feedback!
  • Kristin G
    Kristin G skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande o bra att man har möjlighet att byta hårdhet i sängen om man inte är nöjd!
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Kristin G
    Vad trevligt att du fick bra bemötande och visst är Kungsängens sov-gott garanti bra med möjligheten att byta hårdhet! Vi tackar Kristin för din feedback!
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande. Vi är nöjda med sängen.
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Cecilia N
    Trevligt, Cecilia att ni är nöjda med sängen och att vårt bemötande var bra! Tack för din feedback!
  • Titti E
    Titti E skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra med information om den säng vi var intresserad av. Trevligt bemötande och hjälpsamma.
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Titti E
    Vad bra att ni fick mycket med information om sängen ni var intresserade av, samt att vi är hjälpsamma här på Kungsängen Falun! Vi tackar för er trevliga feedback!
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om KungSängen Falun
    Utmärkt service på Kungssängen i Falun
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Gunilla W
    Vad härligt att vår service är utmärkt här på Kungsängen Falun. Tack, Gunilla för din trevliga feedback!
  • Strig N
    Strig N skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande vid köp av säng.
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Strig N
    Härligt att vi har bra bemötande i butiken vid köp av säng! Kungsängen Falun tackar för din feedback!
  • Jonny O
    Jonny O skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra bemötande i butiken. Kunnig och glad personal.
    Vi är väldigt nöjda.
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Jonny O
    Vad kul att vår personal är kunnig och glad! Härligt att ni är väldigt nöjda och tack för er fina feedback!
  • Bo H
    Bo H skrev om KungSängen Falun
    varmt och vänligt bemötande vid första kontakten!
    Leverans perfekt vid utsatt tid.
    Alla förväntningar uppnådda med råge!
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Bo H
    Vad roligt att vi grejade alla förväntningar och att vi uppnådde dem med råge! Kul att läsa och vi tackar för din härliga feedback och välkommen igen till Kungsängen Falun.
  • Anders H
    Anders H skrev om KungSängen Falun
    Vi är mycket nöjda med vår säng från KungSängen
    2017-02-23 KungSängen Falun svarar Anders H
    Härligt att ni är mycket nöjda med er säng från KungSängen! Anders, vi tackar för din feedback!
  • Stefan B
    Stefan B skrev om KungSängen Falun
    Sover jätteskönt nu för tiden, bra personal i butiken som hjälpte oss hitta rätt säng
    2017-02-23 KungSängen Falun svarar Stefan B
    Jätteskönt, Stefan att vår säng ger dig en skön sömn och härligt att vi har bra personal i butiken! Kungsängen Falun, tackar för din trevliga feedback!
  • Martin A
    Martin A skrev om KungSängen Falun
    På det hela taget väldigt bra men jag tycker att företaget som levererade min säng hade kunnat vara lite mer flexibla med tider för leverans. Du får en tid och kan du inte då får du hämta dina grejer själv på KungSängen helt enkelt. Om inte annat borde dessa premisser kommuniceras tydligare när du köper din vara.
    2017-02-18 KungSängen Falun svarar Martin A
    Trevligt att det var väldigt bra, men tråkigt att upplevelsen av den fria leveransen inte var flexibel. Vid beställning/köp av säng medföljer en garantipärm, där all information står om vår fria hemleverans (se även www.kungsangen.com). Butiken i Falun informerar om gällande leverans dag, samt ger info. om att kund blir kontaktad dagen innan om leveransens tid. Vi tackar för din feedback och tar till oss den!
  • Lars E
    Lars E skrev om KungSängen Falun
    Hejsan
    Tycker att bemötande är utmärkt som kund , kunnig personal med glimten i ögat .
    Bra jobbat , nöjd kund .
    2017-02-23 KungSängen Falun svarar Lars E
    Trevligt och kul att läsa, att vår personal har glimten i ögat! Underbart att du tycker att vi har utmärkt bemötande och härligt Lars, att du är en nöjd kund! Kungsängen Falun tackar för din feedback och välkommen åter!
  • Mats S
    Mats S skrev om KungSängen Falun
    Fullkommlig succe'. Hel nöjd, sover som en prins
    2017-02-18 KungSängen Falun svarar Mats S
    Vad härligt att det blev en succé & att du är hel nöjd, Mats! Tack för din feedback och välkommen igen!
  • Christine L
    Christine L skrev om KungSängen Falun
    Bra säng o ok bemötande ibutik
    2017-02-18 KungSängen Falun svarar Christine L
    Trevligt att sängen är bra och tack för din feedback!
  • Thomas L
    Thomas L skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra service och kan verkligen rekommendera er.
    2017-02-18 KungSängen Falun svarar Thomas L
    Trevligt att läsa att vi har mycket bra service och du verkligen kan rekommendera Kungsängen i Falun! Vi tackar för din feedback, Thomas!
  • Håkan B
    Håkan B skrev om KungSängen Falun
    bra bemötande kunnig personal nöjd
    2017-02-18 KungSängen Falun svarar Håkan B
    Härligt att vårt bemötande var bra och att du är nöjd! Tack för din feedback!
  • Yvonne D
    Yvonne D skrev om KungSängen Falun
    Allt gick bra med bemötandet, är väldigt nöjd
    2016-12-04 KungSängen Falun svarar Yvonne D
    Vad kul att allt gick bra med bemötandet och att du är väldigt nöjd! Vi tackar för din feedback och välkommen igen, Yvonne!
  • Admir B
    Admir B skrev om KungSängen Falun
    Jag är inte nöjd. När det var att sälja gick det bra men när jag skulle vilja byta bäddmadrassen ett par dagar innan leveransen gick det inte. Fast jag skulle välja dyrare bäddmadrass. När jag fick leverans bad jag killar som levererade sängen att jag vill att dem tar av skorna när dem går inn i lägenhet. Dem var oartiga och bara lämnade sängen i hallen utan att ta av skorna eller bära in i sovrummet. När jag frågade om hjälp att montera sängen svarade dem att dem har inte tid. Så jag är inte nöjd och skulle aldrig mer köpa någonting hus kungsängen och inte heller rekomendera. Tack. Admir Besic
    2016-12-04 KungSängen Falun svarar Admir B
    Det var tråkigt att du inte är nöjd och att det blev problem med din madrass! Hör av dig till butiken, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Se gärna vår information om hemleveransen på hemsidan www.kungsangen.com och den informationen står även i vår garanti pärm som bifogas vid köp/beställning av din säng. Tack för din feedback.
  • Hillevi G
    Hillevi G skrev om KungSängen Falun
    Vi fick bra hjälp när vi skulle köpa våran säng. Sängen var fin och skön nöjda.
    2016-12-04 KungSängen Falun svarar Hillevi G
    Kul att höra att du fick bra hjälp när ni köpte er säng och härligt att sängen är fin och skön! Välkomna till oss igen, Hillevi!
  • Ida J
    Ida J skrev om KungSängen Falun
    Bra service med hemkörning om man bor i stan
    2016-12-04 KungSängen Falun svarar Ida J
    Vad kul att du fick bra service, samt hemkörning! Tack, Ida för din feedback!
  • Ove A
    Ove A skrev om KungSängen Falun
    Inhandlat dubbelsäng.
    Bemötandet var väldigt proffsigt.
    Både vid förfrågan och vid beställningen.
    Och även när vi gjorde en revidering av madrasstyp.
    m.a.o. trevligt att gör affärer med dem!
    2016-11-30 KungSängen Falun svarar Ove A
    Vad härligt att vårt bemötande var proffsigt och kul att det var trevligt att göra affären här hos oss! Välkomna till oss igen, Ove!
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om KungSängen Falun
    Jag har köpt en dubbelsäng. Toppenservice från början till leverans. Eftersom jag byggde ut mitt sovrum i samband med beställningen fick jag lov att skjuta fram leveransen ett par gånger. Men det var inga problem.
    Jag är toppennöjd med sängarna, bemötandet, service samt leverans!!!
    2016-11-30 KungSängen Falun svarar Gunilla W
    Vad kul att du är toppen nöjd med vår service och sängarna, samt vårt bemötande!! Härligt att allt känns toppen, välkommen till oss igen Gunilla!
  • Maud Irene T
    Maud Irene T skrev om KungSängen Falun
    Blev mycket nöjda,mycket kunnig personal
    2016-07-13 KungSängen Falun svarar Maud Irene T
    Vad härligt att du blev mycket nöjd och att det var mycket kunnig personal! Vi tackar för din feedback och välkommen till oss igen, Maud!
  • Jenny K
    Jenny K skrev om KungSängen Falun
    Toppen bemötande fr köp t leverans av säng
    2016-07-13 KungSängen Falun svarar Jenny K
    Vad kul att du fick ett toppen bemötande av Kungsängen Falun och att allt fungerade bra! Tack, för din feedback och välkommen till oss igen!
  • Stefan T
    Stefan T skrev om KungSängen Falun
    Vi fick vänta länge på våran tur att få hjälp. Var ingen höjdare. Kan bero på att dom bara var två personer varav den ena var ny och inte inkörd i deras rutiner som vi upplevde det. Hon som vi beställde sängen av var duktig och kunnig. Sängen verkar vara av hög kvalitet till ett bra pris.
    2016-05-28 KungSängen Falun svarar Stefan T
    Det var tråkigt att ni fick en lång väntan i butiken, innan ni fick den hjälp ni behövde! Vi tar till oss det, men vad härligt att säljaren som ni beställde sängen av var duktig och kunnig! KungSängen Falun lär upp nya säljare vid olika tillfällen i butiken. Vad kul att sängen blev till ett bra pris och av hög kvalitet, tack Stefan för din feedback!
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om KungSängen Falun
    Hej! Vi var in i butiken vid två tillfällen och blev väldigt bra bemötta vid båda tillfällena. Vi var där för att köpa en ny dubbelsäng. Sängen levererades i mitten av mars och vi är mycket nöjda så här långt med den.
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Ann-charlotte S
    Vad kul att ni blev väldigt bra bemötta i butiken och att ni är mycket nöjda med er säng! Tack för din feedback, Ann-Charlotte!
  • Lars R
    Lars R skrev om KungSängen Falun
    Köpte kontinentalsäng och extra bäddmadrasser till gamla sängar samt lite annat. Bra bemötande av personal med kompetens. Vid leveransen fick vi dock fel färg på benen som vi var tvungna att åka och byta.
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Lars R
    Härligt att vårt bemötande var bra och personal har kompetens. Tråkigt att höra om leveransen, vi tar till oss den!
    Tack, för din feedback Lars.
  • Eddie N
    Eddie N skrev om KungSängen Falun
    Köpet avsåg leverans och installation av 2 st motorsängar 90*200 cm inkl gavel och bäddmadrasser.
    Leveransen kom vid avtalad tid och aviserades innan leverans.
    Installationen gjordes snabbt och proffsigt med trevlig personal som gjorde ett mycket bra arbete. Allt emballage togs om hand.
    Leveransen levde upp till förväntningarna och gav en positiv upplevelse som kund.
    Enda smolken i bägaren är att vid ev. garantifel så skall kunden ombesörja transport till närmaste KungSängen-butik, vilket drar ner helhetsintrycket i betyget .
    Eddie Nilsson
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Eddie N
    Vad kul att leveransen levde upp till förväntningarna och gav en positiv upplevelse. Tack för din feedback, Eddie!
    Om det uppstår garantifel, hör av dig till butiken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om KungSängen Falun
    Fruktansvärt dåligt kundbemötande och okunnig personal.
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Fredrik T
    Det var tråkigt att höra om vårt bemötande i butiken, vi tar till oss det!
    Hör gärna av dig till butiken och framför din feedback till butikschefen för Falun/Valbo.
  • Daniel J
    Daniel J skrev om KungSängen Falun
    Kanonservice i butiken, tyvärr var det en liten skada vid leveransen men det fixade butiken galant :)
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Daniel J
    Vad kul att det var kanonservice i butiken och att skadan fixades galant! Tack för din feedback, Daniel!
  • Appelqvist P
    Appelqvist P skrev om KungSängen Falun
    Mycket trevlig och hjälpsam personal
    Vi har köpt en säng, Lakan, kuddar
    2016-05-14 KungSängen Falun svarar Appelqvist P
    Vad kul och höra att personalen var mycket trevlig och hjälpsam! Tack för din feedback och välkommen tillbaka!
  • Robert S
    Robert S skrev om KungSängen Falun
    Madrass till en tidigare inköpt säng. Bara bra
    2016-04-10 KungSängen Falun svarar Robert S
    Vad kul att din madrass till en tidigare säng blev bara bra! Tack för din feedback Robert!
  • Christine L
    Christine L skrev om KungSängen Falun
    Bra service, de lyssnade på mina behov.
    2016-04-06 KungSängen Falun svarar Christine L
    Härligt att allt är bra med vår service! Tack, för din feedback Christine!
  • Ullabritt J
    Ullabritt J skrev om KungSängen Falun
    Det är kunnig och trevlig personal, men inte samma personal från gång till annan. Lite för mycket sängar i lokalen, svårt att få en bra överblick.
    2016-04-06 KungSängen Falun svarar Ullabritt J
    Kungsängen Falun butiken, har fler anställda som säljare. Det var tråkigt att det var lite för mycket sängar i butiken, vi tar till oss det! Tack för din feedback!
  • Veronica R
    Veronica R skrev om KungSängen Falun
    Trevlig och kunnig personal, smidig hemleverans och framförallt väldigt skön säng.
    2016-04-06 KungSängen Falun svarar Veronica R
    Vad kul att din säng är väldigt skön och vår leverans var smidig! Tack, för din trevliga feedback Veronica!

Ryckepungsvägen 9, 791 77 Falun