Alla kategorier Sängar Dalarna Falun KungSängen KungSängen Falun

KungSängen Falun

Ryckepungsvägen 9, 791 77 Falun — Visa karta

Vi på KungSängen litar på att mänskliga händer har bäst förutsättningar för att skapa en bekväm och skön säng där varje människa kan sova gott. Därför är alla våra sängar handgjorda av vår egen personal, som är specialister på sängar. Du kan till och med få din säng specialgjord för dig och dina behov.

I Falun hittar du vår butik i industriområdet i stadens utkant, längst in vid Interkakel och Kontorab. Här kan du prova våra sängar, inspireras till ny sovrumsinredning och prata med vår kunniga personal om vilken typ av säng just du vill ha, och behöver för att sova som bäst! Välkommen!

Läs vad 103 kunder tycker om KungSängen Falun

• Monica J
    Monica J skrev om KungSängen Falun
    Fick mycket proffsig hjälp att prova ut rätt madrass för min kropp.
    Leverans och i hopsättning av sängen, var bra.
    Min säng är så skön, ser framemot att gå och lägga mig varje kväll. Läs mer
    2018-08-24 KungSängen Falun svarar Monica J
    Hej Monica,

Då är vi extra nöjda när du är nöjd. Tack för ett fint betyg.

MVH KungSängen falun
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om KungSängen Falun
    Jag köpte en ny säng 105cm bred blev väl bemött t o m när jag kom tillbaka och ville byta färg på gaveln. Vart helt nöjd då. Köpte tillbehör till sängen. Kan rekommendera till bekanta om bra service. Tack för mig. Läs mer
    2018-08-24 KungSängen Falun svarar Kerstin G
    Hej Kerstin

Va glada vi blir att du är nöjd. Tack för ett fint betyg.

• Margitta B
    Margitta B skrev om KungSängen Falun
    Köpte sängar som kommer nu sept.Mycke trevlig personal❤️ Läs mer
    2018-08-22 KungSängen Falun svarar Margitta B
    Hej Margitta

Tack vad roligt att vi gjorde din sängaffär trevlig.

• Per O
    Per O skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra service, kompetent personal som håller vad dom lovar. Läs mer
    2018-08-22 KungSängen Falun svarar Per O
    Hej Per,

Det gör oss glad att vi har uppfyllt dina förväntningar.

• Marianne O
    Marianne O skrev om KungSängen Falun
    Två 80 sängar med höjbar huvud- och fotände.
    Vänligt och hjälpsamt av personalen i Falun.
    Hoppades hitta säng som var bra, snygg och passade mig vilket jag också gjorde. Hade också turen att få dem till bra pris. Killarna som monterade sängar rek också ficka till displayen och bestälde sådana. En eloge för det.
    Sover mycket bra i sängen så hitintills är jag mycket nöjd. Läs mer
    2018-08-22 KungSängen Falun svarar Marianne O
    Hej Marianne
    Toppen att du blev nöjd de gör oss glad.

Med vänlig hälsning KungSängen Falun
  • Yngve B
    Yngve B skrev om KungSängen Falun
    Säng
    OK bemött

Köp leverans installation har fungerat bra Läs mer
    2018-08-22 KungSängen Falun svarar Yngve B
    Hej Yngve,
    Vad rolig tack för ett fint betyg.

Med vänlighet KungSängen Falun
  • Lars T
    Lars T skrev om KungSängen Falun
    Kungsängen i Falun. Mycket vänlig och tillmötesgående personal. Bra service och fick bra svar på alla våra frågor.
    Mycket nöjd med både personal och butik.
    Bra service vid hemtransporten av våra sängar och nu njuter vi av perfekta sängar! Läs mer
    2018-05-03 KungSängen Falun svarar Lars T
    Hej Lars!
    Tack för ett jättefint omdöme!
    De gör oss mycket glada :)
    Mvh KungSängen, Falun
  • Lena A
    Lena A skrev om KungSängen Falun
    Köpte en dubbelsäng, jättebra bemötande. Förväntningarna blev bättre än väntat.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2018-05-03 KungSängen Falun svarar Lena A
    Hej Lena!
    Tack för ett jättefint omdöme, de gör oss mycket glada.
    Med vänlig hälsning KungSängen, Falun
  • Kaarina J
    Kaarina J skrev om KungSängen Falun
    Köpte i affären i Falun. Vänlig och informativ bemötande.
    Vilel ha en ny och stabil stabil säng som är skön att sova i.

Är helt nöjd Läs mer
    2018-05-03 KungSängen Falun svarar Kaarina J
    Hej Kaarina!
    Tack för ditt fina omdöme, va roligt att höra att du ör nöjd!
    Med vänlig hälsning KungSängen, Falun
  • Björn C
    Björn C skrev om KungSängen Falun
    BM Charlotte Soft 90
    Sängen är mycket sjön Läs mer
  • Peter D
    Peter D skrev om KungSängen Falun
    Var på jakt efter nya sängar. Blev visad de som det var kampanj på. Ingen information om de olika sängarnas egenskaper. Som tur var hade vi besökt en Kungsängen-butik i Stockholm (den på Kungsgatan) där vi fick otroligt bra information och rekommendation om hur vi skulle tänka vid ett ev köp. Det fick vi där fastän säljaren visste att vi inte skulle handla i den butiken!
    Där fick vi vetskap om hur era produkter är uppbyggda för bästa komfort. Den informationen fick vi inte i Falun. Det var i Stockholms-butiken vi fick upp ögonen för vad vi ville ha, och jämförde alla madrasser av andra fabrikat, vi provade med de i Stockholm. Hade vi inte fått den informationen i Stockholm är det tveksamt om vi köpt Kungsängen-madrasser. Definitivt inte efter att ha besökt butiken i Falun.Det enda säljaren i Falun gjorde, var att hon tittade på hur vi låg i sängen, ingenting om hur sängen var uppbyggd, fördelar/nackdelar, hur den passade oss, prisläge etc. Det verkade som att säljaren i Falun var ny och inte hade kunskapen som behövs för att göra ett bra jobb, men då ska man inte behöva jobba ensam! Vi träffade på samma säljare när vi hämtade våra sängar 5 veckor senare, och kunskaperna hos säljaren verkade inte ha ökat något. Telefonen användes flitigt för varje detalj som skulle göras i och med köp/utlämning. Vi är mycket nöjda med vårt köp, så vi tackar butiken i Stockholm för det! Läs mer
    2018-05-04 KungSängen Falun svarar Peter D
    Hej Peter.
    Vi tar detta till oss och hoppas ni blir nöjda med erat köp. Att vara ny är inte lätt.
    Med Vänliga Hälsningar KungSängen Falun
  • Jennny B
    Jennny B skrev om KungSängen Falun
    Fick hjälp med att köpa en säng. Trevlig, hjälpsam och kunnig personal. Sängen levererades smidigt och på utsatt tid. Jag är mycket nöjd både med köpprocessen och produkten. Läs mer
  • Ulrika I
    Ulrika I skrev om KungSängen Falun
    Trevliga och hjälpsamma. Man fick prova i sin egen takt och säljaren var inte påtvingad. Läs mer
  • Kristina L
    Kristina L skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande men tyvärr fel varor vid leveransen.
    Vi har köpt sängar och bäddmadrasser. Ena sängen och bäddmadrasserna var inte som vi beställt och betalat för.
    Efter tre veckor fick vi som vi beställt. Läs mer
    2018-05-04 KungSängen Falun svarar Kristina L
    Hej Kristina vad skönt att det löste sig tillslut.
    Med Vänlig Hälsning KungSängen Falun
  • Sonja J
    Sonja J skrev om KungSängen Falun
    Har inte räknat med att sängen är så "svajig" när man sitter på sängkanten. Det är risk för att man halkar av och ramlar på golvet! Min sambo har faktiskt ramlat ur sängen 2 ggr pga detta, dvs kanten är inte stadig! Han tycker vi köpt fel säng. Jag är inte lika missnöjd, men tycker att man skulle få påpekat av säljaren att detta kan hända. Kanske inte är så bra för äldre människor som inte har så bra balans och fysik! Läs mer
    2018-05-04 KungSängen Falun svarar Sonja J
    Hej Sonja
    Vad tråkigt att er sambo ramlat ur sängen, vi har inte haft någon sådan händelse tidigare så det hade varit svårt att påvisa det. Kanske man kan ta lägre ben så sängen inte blir så hög om det kan vara någon lösning. Svårt att råda.

Med Varma Hälsningar KungSängen Falun
  • Håkan K
    Håkan K skrev om KungSängen Falun
    Trevlig personal, service inriktad , allt fungerade från början till slut. Bara lovord att skriva Läs mer
  • Pirjo A
    Pirjo A skrev om KungSängen Falun
    . Vi köpte en säng.
    . Vi fick jätte bra hjälp, han visa oss olika sängar o vilken fasthet
    vi skulle ha. Vi prova Lindenäs lyx den sängen köpte vi.
    .Våra förväntningar var att vi skulle hitta en säng som passa båda två och det gjorde den.Han vi hade han kunde svara på alla frågor vi hade.
    .Vi är jätte nöjda med vårat köp och har varit in och köpt lakan o örngott igen.Väldigt kunnig o trevlig personal. Läs mer
    2018-03-29 KungSängen Falun svarar Pirjo A
    Hej Pirjo,
    Tack för ett trevligt omdöme. Ha en fin påsk.

Med vänliga hälsningar Tina Kungsängen Falun
  • ing-marie m
    ing-marie m skrev om KungSängen Falun
    Trevligt bemötande och professionellt. Vi upplevde ett bra kundmöte och är nöjda med köpet. Läs mer
    2018-03-29 KungSängen Falun svarar ing-marie m
    Hej Ing-Marie, tack vad glad vi blir för så fina ord. Ha en trevlig påsk.

Med varma hälsningar Tina N Kungsängen i Falun
  • Torsten D
    Torsten D skrev om KungSängen Falun
    En underbar säng. Bra passform och punktlig leverans.
    Trevlig o kunnig personal Allmänt nöjd.
    Mvh Torsten Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om KungSängen Falun
    Bra och proffsigt bemötande. Flera alternativ och ett bra resonemang för att komma fram till rätt produkt och ett bra pris.
    Vi köpte två sängar med madrasser och är mycket nöjda med dem.
    Leveransen också mycket bra och i rätt tid. Läs mer
    2018-03-27 KungSängen Falun svarar Hans A
    Hej Hans! Tack för ditt fina omdöme, de gör oss mycket glada :)
  • Catharina F
    Catharina F skrev om KungSängen Falun
    DUBBELSÄNG.
    Bra hjälp vid köptillfället.
    Bra information. Läs mer
    2018-03-27 KungSängen Falun svarar Catharina F
    Tack för ett fint omdöme! MVH Amanda Olsson, KungSängen
  • Berit L
    Berit L skrev om KungSängen Falun
    Alltid bra service bra kunskap om sortimentet
    Leverans i rätt tid bra kvalitet
    Kunnig å trevlig personal Läs mer
    2018-03-27 KungSängen Falun svarar Berit L
    Hej Berit!
    Tack för den fina rekommendationen, det betyder mycket :)
  • Anna B
    Anna B skrev om KungSängen Falun
    Jag var ute efter en Queensize-säng och kom in i Faluns butik och fick superbra hjälp! Min tanke var att hitta en bra säng bara, men hittade absolut mina drömmars säng! Det som gjorde mig säker på mitt beslut var Sov-gott-garantin då jag är en väldigt velig själ. Tack! Läs mer
    2018-03-27 KungSängen Falun svarar Anna B
    Hej Anna!
    Va roligt att du är nöjd :) Tack så jättemycket för ett fint omdöme, de betyder massor!
  • Christina H
    Christina H skrev om KungSängen Falun
    Hela tiden ett positivt bemötande. Ofta två försäljare som hjälptes åt och kom med ideer. Har köpt dubbelsäng med två resårbottnar och en bäddmadrass Läs mer
    2018-03-27 KungSängen Falun svarar Christina H
    Hej Christina! Tack så jättemycket för de fina omdömet, de betyder massor! :)
  • Siv L
    Siv L skrev om KungSängen Falun
    Vi köpte två ramsängar, två madrasskydd och två kuddar.
    Vi fick våra gamla sängar bortforslade -och de nya installerade, förstås.
    Vi blev alltid väl bemötta och var mycket nöjda.
    Vi kan verkligen rekommendera KungSängen!
    Med vänlig hälsning
    Siv Lennell Läs mer
    2018-03-28 KungSängen Falun svarar Siv L
    Hej Siv! Tack för sin fina rekommendation. De gör oss jätteglada!
  • Lotta T
    Lotta T skrev om KungSängen Falun
    Har fått bra bemötande och god hjälp med att få det jag önskade. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om KungSängen Falun
    Jag avsåg att köpa en ny skumplastmadrass. Det slutade med att jag istället köpte en "riktig" madrass och en ny bäddmadrass. Resultatet blev mycket bra. Det var lätt att kommunicera med personalen, resultatet blev bra, leveransen var snabb trots att jag hade krav på speciella mått. Kort sagt mycket bra. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande och hög kvalité på sängarna.Vettiga leveranstider.
    Rimliga priser i förhållande till kvalitén.Har rekommenderat flera att handla hos er. Läs mer
  • Birgitta J
    Birgitta J skrev om KungSängen Falun
    Mycket bea bemötande från första samtalet och genom hela affären till avhämtning och betalning. Läs mer
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Birgitta J
    Tack Birgitta.
    Vi på KungSängen försöker alltid ge den bästa servicen som finns , hela vägen hem till er.
    Kul att ni uppskattade vårt arbete. Hoppas ni får många goda nätters sömn framöver.

Vänligen
  • Agneta J
    Agneta J skrev om KungSängen Falun
    Mycket hjälpsam personal. Köpte två sängar i Falun som skulle till Sthlm inga problem . Leveransen fungerade perfekt Läs mer
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Agneta J
    Hej Agneta.
    Kul att vi fick äran att ta emot din beställning här i Falun.
    Alla våra sängar byggs och levereras från vår egna fabrik i Enköping, vilket gör oss väldigt flexibla i både tillverkningsprocessen men även i vart och hur vi levererar.
    Bättre sömn på dina villkor.

Vänligen
  • Lena G
    Lena G skrev om KungSängen Falun
    Vi köpte en säng till ett sovloft dom vi ville ha levererad i Uppsala!
    Vi fick jättebra hjälp i Falun att hitta en passande säng som vi sedan fick levererad i Uppsala precis i tid för att få den upplyft på loftet! Alla var väldigt trevliga o hjälpsamma! Läs mer
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Lena G
    Hej Lena.
    Allt börjar med en god natts sömn...
    Vi här i Falun butiken tackar för att vi fick vara med att ge er många härliga dagar framöver.

Sov bättre, orka mer
  • Lars-erik R
    Lars-erik R skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande. Köpt 2 sängar och gavel. Fick problem och detta löstes snabbt och bra av personalen. Först en tillfällig lösning som sedan ändrades en bra permanent. Lite förvånad att man inte har en konstruktion som gör att madrasserna inte glider på varandra. Andra tillverkare har det. Glidskyddet vi fick förbättrar dock. Läs mer
    2017-09-06 KungSängen Falun svarar Lars-erik R
    Tack, Lars-Erik för din feedback!
    Vad bra att allt löste sig.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om KungSängen Falun
    Proffsiga och de såg till att våra behov blev uppfyllda. Läs mer
    2017-09-12 KungSängen Falun svarar Daniel R
    Tack Daniel.
    Vi är tacksam över ditt svar.
    Vi på KungSängen gör allt vi kan för att förstå kundens behov och utifrån det finna den perfekta sängen. Allt för att kunna ge kunden den energin som behövs för att möta en ny härlig dag!
  • Katarzyna S
    Katarzyna S skrev om KungSängen Falun
    Mycket positivt
    Trevlig och hjälpsam personal
    Allt gick bra och vi är nöjda med sängen Läs mer
    2017-05-22 KungSängen Falun svarar Katarzyna S
    Härligt att det är mycket positivt och att vi har trevlig och hjälpsam personal här på Kungsängen i Falun. Vad skönt att allt gick bra och att ni är nöjda med sängarna! Tack, Katarzyna för din feedback!
  • Benita B
    Benita B skrev om KungSängen Falun
    Bara bra hjälp😊. Trevlig personal som verkligen mötte mig med mina behov Läs mer
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Benita B
    Super kul, att vi har bra hjälp och att vi är trevliga här i Falun butiken! Härligt att vi verkligen mötte dig med dina behov! Tack för din fina feedback, Benita!
  • Linda N
    Linda N skrev om KungSängen Falun
    Köpte en säng till min dotter.

Toppenbra hjälp!
    Leverans exakt enligt tidplan!

Jättenöjd! Läs mer
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Linda N
    Härligt att det var toppenbra hjälp och att du är jättenöjd! Vad bra att leveransen var enligt tidplan! Tack Linda för din feedback!
  • Helena T
    Helena T skrev om KungSängen Falun
    Vänligt och proffsigt bemötande bägge gångerna jag kom till affären. Leverans på utsatt tid och bra instruktion till sängen jag köpte. Är nöjd med sängen. Sover väldigt gott i den. Läs mer
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Helena T
    Vad skönt att du sover väldigt gott i din nya säng och kul att leveransen kom på utsatt tid! Kul att höra att vi har ett vänligt och proffsigt bemötande i Falun butiken! Välkommen till oss igen och tack för din feedback!
  • Patrik W
    Patrik W skrev om KungSängen Falun
    Säng köp.
    Bra service samt att ni höll leverans tiden...
    Vi är nöjda Läs mer
    2017-05-19 KungSängen Falun svarar Patrik W
    Vad kul ni är nöjda och att vi har bra service, samt att leveransen höll tiden. Tack för din feedback!
  • Marie-louise B
    Marie-louise B skrev om KungSängen Falun
    Det var ett bra bemötande, där vi fick hjälp med att välja ut vilken säng som passade oss bäst. Bra service och hjälp. Leveranstiden höll och inga problem med leveransen heller. Läs mer
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Marie-louise B
    Vad kul att läsa att vi har ett bra bemötande och att ni fick hjälp med att välja ut sängen som passade er bäst! Härligt att vi har bra service och att leveransen gick bra! KungSängen Falun tackar för din trevliga feedback!
  • Gun B
    Gun B skrev om KungSängen Falun
    Bemötandet i affären var helt ok. Vi köpte 2 st sängar med motordrivna sängbottnar, sängarna är sköna, men helt odugliga o få o ligga på plats, vi måste varje morgnon försöka få dom på plats o det är jättetungt o svårhanterat, hela den motordrivna bottnen flyttar sig över 1 dm både sidledes o på längden, trots att jag lagt i halknät under, det är en stor besvikelse.
    Sen kan ni skicka dom som levererade sängarna på charmkurs, dom kom in utan att hälsa o sa inte ett ljud vi sa att do skulle upp på övervåningen dom stövlade upp för trappen med snögiga blöta stövlar, fick torka golvet i 2 hallar 1 trapp 1 sovrum efter dom, som rörelsehindrad var det ett stort extraarbete jag hade städat före så det skulle va snyggt när dom nya sängarna kom. Läs mer
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Gun B
    Trevligt att vårt bemötande var helt ok, men tråkigt att ni upplever att sängarna inte är på plats! Hör gärna av dig till butiken så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig! Tråkigt att din upplevelse av den fria leveransen och monteringen inte var till belåtenhet. Vid beställning/köp av säng medföljer en garantipärm. I den står all information om hur vår fria hemleverans, samt montering av sängar går till. Se i rutan "När din säng levereras:"(se även www.kungsangen.com). Kungsängen Falun tackar för din feedback och vi tar till oss den!
  • Hans K
    Hans K skrev om KungSängen Falun
    Bra från allra först till slutleverans.
    Vid kontakt med affären i Falun fick vi bra kontakt, trevligt bemötande med kunnig personal.
    Vid affär fick vi leveranstid.
    Leveransen kom på rätt dag, med en avisering före.
    Trevliga killar som bar in våra sängar ända in i sovrummet.
    Viär nöjda och sover gott i våra nya sängar. Läs mer
    2017-03-29 KungSängen Falun svarar Hans K
    Härligt att ni är nöjda och sover gott i era nya sängar från KungSängen. Kul att allt är bra från allra först till slutleverans! Vi tackar Hans för den trevliga feedbacken!
  • Sören E
    Sören E skrev om KungSängen Falun
    Köpte en motor till vår säng, bemötandet var bra. I Västerås får man inte nåt bra bemötande. Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Sören E
    Trevligt att vårt bemötande var bra och välkommen till Kungsängen Falun igen! Sören, vi tackar för din feedback och tar till oss den!
  • Sofie P
    Sofie P skrev om KungSängen Falun
    Toppen! Vi är så nöjda med våra nya sängar samt bäddmadrass. Personal var så hjälpsam Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Sofie P
    Vad kul att det är toppen och ni är så nöjda med sängarna! Vad bra att personalen på Kungsängen Falun var hjälpsam! Tack, Sofie för din härliga feedback!
  • Kristin G
    Kristin G skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande o bra att man har möjlighet att byta hårdhet i sängen om man inte är nöjd! Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Kristin G
    Vad trevligt att du fick bra bemötande och visst är Kungsängens sov-gott garanti bra med möjligheten att byta hårdhet! Vi tackar Kristin för din feedback!
  • Cecilia N
    Cecilia N skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande. Vi är nöjda med sängen. Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Cecilia N
    Trevligt, Cecilia att ni är nöjda med sängen och att vårt bemötande var bra! Tack för din feedback!
  • Titti E
    Titti E skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra med information om den säng vi var intresserad av. Trevligt bemötande och hjälpsamma. Läs mer
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Titti E
    Vad bra att ni fick mycket med information om sängen ni var intresserade av, samt att vi är hjälpsamma här på Kungsängen Falun! Vi tackar för er trevliga feedback!
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om KungSängen Falun
    Utmärkt service på Kungssängen i Falun Läs mer
    2017-03-26 KungSängen Falun svarar Gunilla W
    Vad härligt att vår service är utmärkt här på Kungsängen Falun. Tack, Gunilla för din trevliga feedback!
  • Strig N
    Strig N skrev om KungSängen Falun
    Bra bemötande vid köp av säng. Läs mer
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Strig N
    Härligt att vi har bra bemötande i butiken vid köp av säng! Kungsängen Falun tackar för din feedback!
  • Jonny O
    Jonny O skrev om KungSängen Falun
    Mycket bra bemötande i butiken. Kunnig och glad personal.
    Vi är väldigt nöjda. Läs mer
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Jonny O
    Vad kul att vår personal är kunnig och glad! Härligt att ni är väldigt nöjda och tack för er fina feedback!
  • Bo H
    Bo H skrev om KungSängen Falun
    varmt och vänligt bemötande vid första kontakten!
    Leverans perfekt vid utsatt tid.
    Alla förväntningar uppnådda med råge! Läs mer
    2017-03-25 KungSängen Falun svarar Bo H
    Vad roligt att vi grejade alla förväntningar och att vi uppnådde dem med råge! Kul att läsa och vi tackar för din härliga feedback och välkommen igen till Kungsängen Falun.

Ryckepungsvägen 9, 791 77 Falun