Alla kategorier Sängar Stockholms län Sollentuna KungSängen KungSängen Häggvik

KungSängen Häggvik

Norra Malmvägen 80, 191 62 Sollentuna — Visa karta

Här på KungSängen i Häggvik kan du prova våra handgjorda sängar, inspireras av härlig sovrumsinredning och få tips och råd från vår duktiga personal. De kan det här med sängar och sömn och guidar dig gärna till rätt säng för just dig.

Vi på KungSängen tror inte att maskiner kan skapa lika sköna sängar som mänskliga händer. Därför producerar vi varje säng själva, för hand. Vi har också valt att sälja sängarna i våra egna butiker, leverera i våra egna lastbilar och vi sköter monteringen också. Allt för att du ska slippa kostsamma mellanhänder och kunna få en riktig kvalitetssäng till ett rimligt pris.

Du hittar oss i handelsområdet Stansen, precis bredvid Stinsen köpcentrum i Häggvik. Välkommen!
Lör-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 28 kunder tycker om KungSängen Häggvik

• Karl-johan B
    Karl-johan B skrev om KungSängen Häggvik
    VISBY 90

VÄL!

Mina förväntningar var förhoppningsfulla, trodde skulle få
    en säng där jag skulle vara 100% nöjd från första stund.

Tyvärr tyckte jag att bäddmadrassen var för tjock och
    den gled under sömnen. Själv resårmadrassen var

inte riktigt den hårdheten jag testade i butiken , kanske

jag missbedömer.

Mycket bra Läs mer
  • Kjell R
    Kjell R skrev om KungSängen Häggvik
    Köpte en säng
    Utmärkt bemött, trevlig och kunnig.
    Sängen kommer på måndag, ser fram mot det. Läs mer
  • Emma R
    Emma R skrev om KungSängen Häggvik
    Trevligt bemötande. Hjälp att välja ut säng. Kändes profesionellt. Dock sen leverans men det är ok. Läs mer
  • Sussi G
    Sussi G skrev om KungSängen Häggvik
    Köpt en säng och blev mycket väl bemött av personalen. Sängen har uppfyllt de önskemål jag vill ha och är mycket nöjd.
    Skönt att få sängen levererad ända in i sovrummet. Läs mer
  • Rasim R
    Rasim R skrev om KungSängen Häggvik
    Jag köpte säng från Häggvik och är jätte nöjd Läs mer
    2018-08-10 KungSängen Häggvik svarar Rasim R
    Hej Rasim! Vad härligt och höra att du är nöjd med ditt köp. Stort tack för ditt fina omdöme och för att du handlar hos oss på KungSängen i Häggvik! Önskar dig en fortsatt fin sommar och välkommen åter/Noora på KungSängen
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om KungSängen Häggvik
    Jag har köpt en säng som är höjbar
    servis personal samt väldigt kunniga trevliga
    Mina förväntningar blev tillgodo sedda
    Jag har ej fått sängen ännu det blir säkert bra i slutändan Läs mer
    2018-08-10 KungSängen Häggvik svarar Birgitta B
    Hej Birgitta, stort tack för att du tagit dig tid att ge det fina omdömet! Vi strävar efter att alltid ge den bästa servicen till er kunder och det glädjer mig att läsa att vi lyckats tillgodose dina förväntningar. Önskar dig en fortsatt fin sommar! MVH//Noora på KungSängen
  • Marianne S
    Marianne S skrev om KungSängen Häggvik
    Vi köpte två sängar med madrasser.
    Vi blev väldigt bra bemötta, fick varorna på utsatt tid hemlevererade.
    Vi är nöjda med köpet och hur vi blev bemötta. Läs mer
    2018-08-10 KungSängen Häggvik svarar Marianne S
    Hej! Tack för ditt fina omdöme och kul att ni känner er nöjda med ert köp. Varmt välkomna åter till oss på KungSängen i Häggvik! MVH//Noora på KungSängen
  • Marianne W
    Marianne W skrev om KungSängen Häggvik
    Blev utmärkt bemött i butiken på Stinsen. Jag köpte en madrass, bäddmadrass och kudde som jag trivs bra med.
    Jag hade tidigare haft kontakt med butiken per mail, skulle bara dit personligen och prova madrassen. Har inget att anmärka på. Läs mer
    2018-06-16 KungSängen Häggvik svarar Marianne W
    Hej Marianne,

Vad roligt och höra att du känner dig nöjd med bemötande från oss. Du är varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen i Häggvik!
    MVH//Noora på Kungsängen
  • Helena A
    Helena A skrev om KungSängen Häggvik
    Vi köpte en säng och vi är nöjda med bemötande, sängen och allt runt omkring. Läs mer
    2018-06-16 KungSängen Häggvik svarar Helena A
    Hej Helena,

Kul och höra att du är nöjd med bemötande, säng och allt runt omkring. Ni är varmt välkommen tillbaka till oss på Kungsängen i Häggvik!
    MVH//Noora på Kungsängen
  • Anita D
    Anita D skrev om KungSängen Häggvik
    Utmärkt service
    Helt nöjd både med köp och leverans Läs mer
    2018-04-30 KungSängen Häggvik svarar Anita D
    Hej Anita!

• Andreas B
    Andreas B skrev om KungSängen Häggvik
    Bra service från start till slut! Läs mer
    2018-03-23 KungSängen Häggvik svarar Andreas B
    Härligt å höra att du är så nöjd. Det tackar vi för
    Välkommen åter

/Rickard
    KungSängen Häggvik gillar detta
  • Monika G
    Monika G skrev om KungSängen Häggvik
    Hej
    Jag har köpt en säng kontinental som jag är mycket nöjd med både till utseende och funktion.Fick mycket bra hjälp vid besök i butik Häggvik vi tog fram två förslag pris och bild efter några veckor var jag åter i butiken och gjorde en beställning. Passade på att handla när det var mycket bra erbjudanden.
    Bra med avgiftsfri hemleverans med fint bemötande och det bästa de tog med min gamla tunga säng mot avgift. Väl värt pengarna en mycket bra service.
    Har under lång tid tänkt köpa säng just från KungSängen eftersom det är närproducerat. Läs mer
    2018-03-23 KungSängen Häggvik svarar Monika G
    Hej och tack för ditt väldigt fina omdöme.
    Glad att höra att du är nöjd med allt och hoppas att du fortsätter att vara det i många år till.
    Hjärtligt välkommen in igen om du behöver någon hjälp

/Rickard
    KungSängen Häggvik gillar detta
  • Anna N
    Anna N skrev om KungSängen Häggvik
    Köpte nya sängar till hela familjen
    Väldigt trevlig personal o Slavan har varit väldigt tillmötesgående o förstående
    Kan varmt rekommendera Häggvik Läs mer
    2018-03-21 KungSängen Häggvik svarar Anna N
    Hej Anna. Hjärtligt tack för din superhärliga Reco.
    Sådana nöjda kunder som ni är det bästa vi vet. Varmt välkommen åter.

Med Vänlig Hälsning,
    Slavan med personal.
  • Maths A
    Maths A skrev om KungSängen Häggvik
    Wwwrgbjkkhvfssthbnjkj hhfffdyjkm bvcsdrhllojj vggj Läs mer
  • Olof H
    Olof H skrev om KungSängen Häggvik
    Dubbelsäng. Bra service vid leveransen. För lite personal i butiken. Annars ok. Läs mer
    2018-03-21 KungSängen Häggvik svarar Olof H
    Hej Olof!

Tack för din rekommendation! Härligt att höra att du är nöjd!

Välkomna igen!
  • Tolga C
    Tolga C skrev om KungSängen Häggvik
    Bra bemötande, professionella. Höll det som lovades. Får se ifall sängen håller i 25 år också. Läs mer
    2018-03-21 KungSängen Häggvik svarar Tolga C
    Hej Tolga!
    Tack för att din rekommendation. Så kul att höra att du är nöjd med sängen och med bemötandet i butiken.
    Varmt välkommen tillbaka!
  • Ulrik J
    Ulrik J skrev om KungSängen Häggvik
    Bra bemötande och kunskap i butik. Snabb, pålitlig leverans och problemfri installation. Detta var bara början med de perfekta sängarna vi nu njuter av Läs mer
    2017-05-20 KungSängen Häggvik svarar Ulrik J
    Hej Ulrik!

• Nicholas H
    Nicholas H skrev om KungSängen Häggvik
    Ger en försiktig 4:a till Kungsängen Häggvik. Vill säga att säljare, köpetillfälle och allt runt hela affären fungerade utmärkt. Däremot verkar det som om saker sker utanför butikens kontroll i transportledet eller vid fabriken. Vi fick en gavel med trasigt tyg på baksidan vid leverans. Dessutom fick vi fel dimension på bäddmadrass. Ringde butiken och säljaren var mycket trevlig och tillmötesgående. Kan bara varmt rekommendera honom. Synd att hans proffsiga hantering i alla led dras ner av saker som inte är under hans kontroll. Kanske dags att börja kvalitetssäkra slutkontroller och leveranssätt på central nivå?

Vill tillägga att bäddmadrassen byttes ut samma dag, fortare än ljuset, av trevliga transportkillar. Bra jobbat!

//Nicholas Läs mer
  • Baldur J
    Baldur J skrev om KungSängen Häggvik
    vi köpte säng ROSENDAL, väldigt nöjd med sängen samt med bemötandet Läs mer
    2016-07-06 KungSängen Häggvik svarar Baldur J
    Hej Baldur !
    Kul att du är nöjd med våra produkter =)
    Du är välkommen åter!

Med vänlig hälsning
    Personalen i häggvik !
  • Sara D
    Sara D skrev om KungSängen Häggvik
    Allt fungerade perfekt, leverans på utsatt tid. Sängen är skön! Läs mer
    2016-04-05 KungSängen Häggvik svarar Sara D
    Hej Sara!
    Tack för din rekommendation! Härligt att höra att du är nöjd! Välkomna igen!
  • Hans M
    Hans M skrev om KungSängen Häggvik
    Beställningen som gjordes i butiken blev inte rätt levererad.
    Gaveln, fel storlek 180 cm kom,beställt 215 cm (som sängen)
    Monteringen, när man kom ville man inte sätta ihop den för
    att man saknade verktyg! Sänggavlarna saknades som ska hålla madrasserna på plats när man höjer sänker sängarna. Jag beställde i stort sätt det bästa ni hade. Jag kan inte ge ett bra betyg. Sängen är nu som den ska vara enl. beställning.
    Fick ett dåligt intryck av de som monterade, ej kunniga. Läs mer
    2016-03-09 KungSängen Häggvik svarar Hans M
    Hej Hans. Tack för att du tog dig tid att skriva en Reco.
    Vi ber om ursäkt för att avslutet med leveransen inte blev vad vi hoppats på. Vi ska ta till oss av er kritik och lovar att förbättra oss i framtiden. Välkommen åter.
  • Solveig P
    Solveig P skrev om KungSängen Häggvik
    Hej, jag vill med det varmaste rekommendera KungSängen Häggvik, för bra service. Är jättenöjd med vårt köp i julas 2015 , samt för leveransen upp till Norrland av 2 st 90-sängar och 1 kontinentalsäng,allt funkade perfekt !
    Trevlig tillmötesgående personal, så stort tack till Slavia för din hjälp.
    Solveig Persson Läs mer
    2016-02-17 KungSängen Häggvik svarar Solveig P
    Hej Solveig!
    Tack för att du tog dig tid att göra en rekommendation. Så kul att höra att Ni är nöjda med sängar och med bemötandet i butiken.
    Varmt välkommen tillbaka!
  • Rick F
    Rick F skrev om KungSängen Häggvik
    Uselt. Leverans skedde idag; jag kände mig behandlad som en paria av leveranspersonalen trots att jag köpt en vara för femtiotusen kronor. Postpersonal, som inte får några pengar av mig, behandlar mig bättre.

Fullständigt oacceptabelt och kineserna kommer att käka er till frukost, lunch och middag. Läs mer
    2015-12-15 KungSängen Häggvik svarar Rick F
    Hej Rick!
    Det var tråkigt att höra att du har en negativ upplevelse. I ditt fall handlade det om att du ville att vi skulle frångå våra regler kring hygiensäkerhet vilket vi aldrig tummar på. Vi vill att våra kunder ska vara nöjda om du får gärna återkomma till oss så kan vi försöka lösa detta på bästa sätt.
    2015-12-15 Rick F svarar KungSängen Häggvik
    Nej, det var inte vad som hände. Jag berättade all bakgrundsinformation och leveranspersonalen valde själva att frångå sina egna riktlinjer, vilka inte kommunicerats till mig, för att senare ångra sig och inte utföra det redan betalda arbetet utan istället dumpa min gamla säng rakt ut på trottoaren utanför mitt hem. Vidare, att påstå att kunden (med bild!) har dålig hygien förbättrar inte heller ett redan uselt intryck. Vill ni försöka igen?

Detta är dessutom bara en liten del i den dåliga upplevelsen. Jag förväntar mig betydligt högre servicenivå när jag köper en vara för ett sådant pris än att den ställs av slumpmässigt i delar hemma hos mig som vore det en godsmottagning. Asiatiska företag lämnar den inte bara ihopsatt, utan bäddad också, efter att ha städat rummet först och burit bort det som ska ersättas. Det kan ni tycka är larvigt, överdrivande och koketterande av mig, men det är vad era konkurrenter redan gör, utan att skryta om det, eftersom det anses vara en självklar servicenivå.

Därav att kineserna kommer att äta er till frukost, lunch och middag.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Teuvo S
    Teuvo S skrev om KungSängen Häggvik
    Fick bra bemötande vid mitt köp av säng Läs mer
    2015-10-24 KungSängen Häggvik svarar Teuvo S
    Hej Teuvo!

Tack för din rekommendation! Härligt att höra att du är nöjd!

Välkomna igen!
  • Lillian A
    Lillian A skrev om KungSängen Häggvik
    Fick ett mycket bra bemötande av den säljare som var i butiken vid det tillfället. Har tidigare köpt dubbelsäng av er som vi är väldigt nöjda med. Nu behövde vi en till och valet gick till Kungsängen. Tyvärr "läckte" en av sängarna kåda så vi fick byta den. Jag talade vid ett par tillfällen med en annan säljare om detta och hade han varit i butiken när vi köpte sängarna hade det nog inte blivit ett köp. Annars är vi väldigt nöjda. Mycket trevliga grabbar som kom med sängarna. Läs mer
    2015-10-25 KungSängen Häggvik svarar Lillian A
    Hej Lillian!

• Stefan C
    Stefan C skrev om KungSängen Häggvik
    Det var kanon kunning service minded och väldigt trevlig Läs mer
    2015-10-09 KungSängen Häggvik svarar Stefan C
    Tack Stefan! Kul att höra att du vart nöjd. Välkommen in till oss igen.
  • Lars Erik Å
    Lars Erik Å skrev om KungSängen Häggvik
    Fick ett mycket bra och kunnigt bemötande av personalen på KungSängen. Köpte en kontinentalsäng med tillbehör.

Bra säng, håller vad den lovar! Leverans på utsatt datum och de som levererade sängen ringde i god tid innan leverans. Läs mer
    2015-06-23 Kungsängen svarar Lars Erik Å
    Tack för din feedback Lars Erik och vad kul att du är nöjd! Välkommen tillbaka!
    Kungsängen gillar detta

Norra Malmvägen 80, 191 62 Sollentuna