KungSängen Västerås

Traversgatan 4, 721 38 Västerås — Visa karta

Butiken i Västerås ligger i Erikslunds gamla del. Här har vi stolt tillverkat sängar och hjälpt våra kunder att sova gott i mer än 15 år. KungSängens koncept är alltid handgjorda sängar av bra kvalitet till rimliga priser. Vi erbjuder alltid personlig service, hemleverans och vill du specialbeställa går det självklart bra.

Vi har kontroll på hela tillverkningsprocessen. Att sova gott ska vara enkelt tycker vi. Vårt sortiment är brett och vi har även tillbehör som sängkläder, täcken, kuddar eller bord.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 75 kunder tycker om KungSängen Västerås

• 2019-09-01

ANETTE E skrev om KungSängen Västerås
    Beställde min säng i juni med leverans 15 augusti. Dagen innan leverans får jag ett samtal att bäddmadrassen är restnoterad i 2 veckor. Då de vägrar leverera på andra dagar än torsdagar får jag själv hämta i Sicklaaffären. Tyckte detta var dåligt o mailar Västerås affären där jag köpte sängen men får inget svar, mailar då huvudkontoret men inget svar därifrån heller. Skickar meddelande till er fb-sida där jag får svar att ni ska kolla upp o återkomma, det har ni ännu inte gjort. Fattar inte att det ska vara så svårt att ordna en leverans på annan tid när det är ni som gjort fel.
    Hämtade madrassen själv, då jag tröttnat att sova på soffan. Killen som hjälpte mig berättar att de har haft en likadan bäddmadrassen i affären i ett par veckor. Varför kunde inte den levereras till mig?
    Dessutom har ena sängen en fläck. Men hur reklamerar man det när det inte går att få återkoppling från er?
    Pinsamt och undermålig kundservice! Läs mer
  • 2019-08-06

ERIK L skrev om KungSängen Västerås
    Vill börja med att poängtera att omdömet gäller en erfarenhet online, jag har alltså INTE besökt varuhuset i Västerås, så jag har ingen erfarenhet av säljarna där. Anledningen till att jag väljer Västerås är att det verkar som att min leverans går från deras lager.

Jag beställde en ny säng i Juni efter att ha frågat om det gick att senarelägga leveransen till augusti då jag skulle flytta. Detta skulle inte vara ett problem utan jag skulle bara behöva skicka ett mail med ordernummer och önskemål efter lagd order. Sagt och gjort. Fick inget svar öht på det mailet och efter någon vecka kontaktade jag Kungsängen via Facebook för statusuppdatering. Man kollade upp statusen och meddelade att mitt önskemål hade registerats. Lite segt att inte få det svaret utan att behöva leta upp det på egen hand, men visst, det händer. Ingen större grej.

Sommaren går och jag får ett mail från Kungsängen om att min order kommer att hämtas från lagret av Schenker den 1 augusti och levereras inom 1-3 arbetsdagar efter det. Perfekt. Under dag två tänkte jag försöka höra mig för med Schenker om hur leveransen går till, men där kan man inte hjälpa mig utan sändningsnummer. Försöker under hela måndagen kontakta Kungsängen men kommer inte fram på telefon och får inget svar på Facebook. Testar igen på tisdag morgon och lyckas komma fram. Personen på kundtjänst ber om att få återkomma efter kontakt med leveransavdelningen. Medans jag väntar dyker plötsligt en paketnotis upp i appen Mina Paket, där det står att en leverans från Kungsängen har registerats idag. Den är alltså inte ens skickad än.

Får några minuter senare ett SMS från kundtjänst med mitt sändningsnummer. Ifrågasätter att sängen inte har skickats än, eftersom den skulle ha skickats redan veckan innan. Fick som svar att det enda dom kunde se var att den var bokad idag eftersom bottnarna inte var klara förra veckan. Detta hade man däremot inte bemödat sig att tala om veckan innan, vilket hade varit önskvärt eftersom jag nu står helt utan säng, något som hade kunnat undvikas om jag vetat om att sängleveransen skulle dröja en vecka till. Kommunikation! Att sängen sen inte är klar när den varit beställd i två månader och att den bara av en tillfällighet skickades iväg precis efter att man varit i kontakt med kundtjänst får i alla fall min foliehatt att åka ner längre över öronen.

Att man dessutom inte kan svara på hur hemleveransen går till utan ber kunden ringa till fraktbolaget för att dubbelkolla. Nåja. Den här sängen ska vara väldigt skön för att det inte skulle ha känts mer värt att bara rulla till Ikea och hämta en på plats.

Väl mött. Läs mer
  • 2018-11-09

Sofie T skrev om KungSängen Västerås
    Bra service, tydligt, påläst. Utan att på något vis vara påträngande. Och sängen är den bästa vi haft. Läs mer
  • 2018-08-22

Hage A skrev om KungSängen Västerås
    Jag har köpt en säng och fick ett proffsigt bemötande i butiken.
    Även hemtransporten fungerade bra.👍 Läs mer
  • 2018-08-22

Songer R skrev om KungSängen Västerås
    Köpt sängen inVästerås.
    Trvligt bemötande.
    Punktlig leverans.
    Nöjd. Läs mer
  • 2018-03-23

Magdalena L skrev om KungSängen Västerås
    Vi fick fantastisk hjälp när vi skulle köpa säng så himla härlig personal som var engagerade och mycket hjälpsamma Läs mer

Päivi E skrev om KungSängen Västerås
    Toppen bemötande och bra med hemleverans.
    Får alltid bra service hos Kungsängen i Västerås. Läs mer

Marielouise J skrev om KungSängen Västerås
    Toppen bemötande i butiken vid köp. Köpt en säng som jag fått hemlevererad. Kan inte va mer nöjd bara massa +++++ Mycket bra kampanjpris vid köp tillfälle. Sover så skönt och gott. Läs mer

Mikael C skrev om KungSängen Västerås
    Bra bemötande, trevlig/hjälpsam personal.
    Helt nöjd. Läs mer
  • 2017-03-26

Lotta K skrev om KungSängen Västerås
    Bra och kunnig säljare. Smidig leverans Läs mer
  • 2017-03-26

Camilla K skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande och mycket bra kvalitet på våra resårsängar som vi köpt där varje fjäder skyddas av tyg vilket gör att de inte fastnar i varandra när man rör sig i sängen. Läs mer
  • 2017-03-25

Arkemar L skrev om KungSängen Västerås
    Toppen. Jag handlade en säng via datorn, det fungerade utmärkt. Läs mer
  • 2017-03-24

Lovisa W skrev om KungSängen Västerås
    Köpte en säng som behövde måttbeställas och fick otroligt bra hjälp. Både med vilken säng som skulle passa mig bäst och val av madrass. Är i efterhand väldigt nöjd med sängen och sover fantastiskt bra varje natt. Läs mer
  • 2017-03-24

Jan A skrev om KungSängen Västerås
    Mycket kompetent personal och bra service. Trevligt bemötande första gången vilket gjort att vi fortsatt besökt affären Läs mer
  • Storhed A

2017-03-23

Storhed A skrev om KungSängen Västerås
    Sängen i sig var toppen, snygg, och mycket skön. Dock fanns det två problem jag kan komma på så här på rak arm:

Förutom att kuddarna jag köpte var för låga, mitt val, så var kvaliteten på dem rätt så.. tråkiga, ingen skit men inte alls samma kvalitet som själva sängen och det fanns inte direkt några val inom kuddar förutom hur höga/tjocka de var. De kommer ersättas med lyxigare kuddar inom sin tid.

Det senare var madrass skyddet, för 1100 kronor fick man en sov gott garanti, najs då en sådan säng är rätt så dyr men jag tycker att de lätt kunde ge en sådan garanti gratis med tanke på hur får som lär utnyttja sig av den, hade känts mer som bra proffsig service än en cash grab från deras sida då av, det stora problemet, madrass skyddet i sig är rätt så kasst när det kommer till komforten. Låt mig förklara, grund konceptet är bra, madrass skyddet går att tvätta vilket håller sängen fräsch längre samt förlänger livslängden på bädmadrassen, toppen sant.. men. Madrasskyddet är inte lika bekvämt som bädmadrassen, särskilt när man valt en extra mjuk säng som jag gjorde. Den är styvare och hårdare en utan, allt i allt så sover jag utan den nu vilket är både mjukare och skönare utan det där tillvalet jag betalat 1100 för, något som de i butiken försäkrade inte var fallet. Plus det är fult, madrasskyddet har ett våg mönster som lyser igenom lakanet. Nu tror jag inte säljaren i butiken direkt ljög då han själv hade ett madrasskydd men han hade en hård säng, i det fallet tror jag inte det är samma skillnad i komforten. Läs mer
  • 2017-03-23

Louise L skrev om KungSängen Västerås
    Gott bemötande från början till till leverans av vara. Hjälp med val av sängens hårdhetsgrad. Läs mer
  • 2017-03-23

David K skrev om KungSängen Västerås
    Vi har köpt säng, kudde, täcken och skjutdörrar och är jätte nöjda med allt. Personalen är väldigt trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • 2017-02-16

Stefan N skrev om KungSängen Västerås
    Senast kompletterande köp av sänggavel till befintlig säng Läs mer

Juhlen E skrev om KungSängen Västerås
    Väldigt bra säng! Är oerhört nöjd med sängen och servicen! Läs mer

Guy B skrev om KungSängen Västerås
    Jag köpte en säng hos er för fem, sex år sedan, kan inte påminna mig att det var några problem då eller efter detta. Läs mer

Fröberg S skrev om KungSängen Västerås
    Kunniga. Tjänstvilliga. Bra bemötande. Enkel affär Läs mer
  • 2016-12-05

Mats E skrev om KungSängen Västerås
    Mycket fint och kunnigt bemötande. Lyhördhet för våra önskemål.
    Köpte två motorsängar. Läs mer
  • Birgit H

2016-12-01

Birgit H skrev om KungSängen Västerås
    Bemötande i butik bra, jag fick svar på alla frågor direkt, pris, leverans etc. Blev även lovad att få sängen levererad till den plats i huset där den skulle stå (på övervåningen). Fick besked dag innan leverans och bestämde tid för leverans. När sängen sedan levererades fanns där varken tid eller vilja att hjälpa till att bära sängen på plats envåningsbyggnad upp. Den dumpades i hallen på nedervåningen sedan var det tack och adjö. Detta gav en dålig eftersmak till ett i övrigt trevligt bemötande. Detta gör tyvärr så att jag INTE kommer att rekommendera er till mina vänner! Sängen är i sig till belåtenhet. Läs mer
  • 2016-12-01

Johan E skrev om KungSängen Västerås
    Mycket bra service...en liten miss vid leveransen bara som drar ner betyget lite Läs mer
  • 2016-11-30

Andrea D skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande och bra pris. Läs mer
  • Mirja H

2016-11-29

Mirja H skrev om KungSängen Västerås
    KungSängen i Västerås har levererat alla våra sängar på Skultuna Brukshotell. Vi är mycket nöjda med både servicen och produkterna och har även fått skräddarsytt våningssängar och sänggavlar. Vi får mycket beröm från våra gäster och för oss som driver hotell är det enormt viktigt att gästerna har fått en god natts sömn. Flera gäster frågar vilka sängar vi har och det går inte en dag utan att vi hör att vi har speciellt goda sängar här på hotellet. Ett gott val med andra ord! Läs mer
    KungSängen Länna gillar detta
  • 2016-11-29

Birgitta B skrev om KungSängen Västerås
    Blir alltid väl bemött,mina behov går i första hand! Läs mer

Anna J skrev om KungSängen Västerås
    Bra och trevlig hjälp. Snabb leverans. Läs mer
  • Eva B

2016-11-28

Eva B skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande. Leverans av sängar vid avtalad tid. Tyvärr var tyget på sidorna färgade av lim men KungSängen levererade nya vid två tillfällen eftersom även de andra som kom var färgade men den tredje gångenmar de ok. Läs mer

Annlouise M skrev om KungSängen Västerås
    Mycket bra bemötande
    Bra information
    God kvalitet på produkten Läs mer

Kristin A skrev om KungSängen Västerås
    Jätte bra service och snabb leverans ! Riktigt nöjd Läs mer

Lena N skrev om KungSängen Västerås
    Har köpt sängar vid två tillfällen och vid båda tillfällena blivit både professionellt och personligt bemött.
    Önskar nu ev byta senast inköpta säng vad gäller hårdheten och även i s m detta blivit vänligt bemött. Läs mer

Maria L skrev om KungSängen Västerås
    Värdigt bra och kunnig personal. Läs mer
  • 2016-07-21

Johnny H skrev om KungSängen Västerås
    Bra med allt.Är väldigt nöjd med sängen1 Läs mer

Ewa. L skrev om KungSängen Västerås
    Mitt behov av sängen kom lätt i skymundan för försäljningsnack. Tråkigt, men med en trevlig försäljare är det svårt att hålla fokus på det jag vill ha och det jag inte vill ha!! Läs mer

Åsa L skrev om KungSängen Västerås
    Bra kundbemötande å hjälp samma också Läs mer

Anna E skrev om KungSängen Västerås
    Sängen är skön, bra personal på erisklund, Nöjd kund här! Läs mer

Stefan L skrev om KungSängen Västerås
    Bra hjälp vid val av säng. Dock känns inte prissättningen av varorna seriös. Utan att ens fråga så var det närmare 30-40% rabatt Läs mer
  • 2016-07-06

KRISTIINA K skrev om KungSängen Västerås
    Bra bemötande vid både beställning och leverans. Mycket nöjd med köpet. Läs mer

Gunnar E skrev om KungSängen Västerås
    Vi är nöjda med sängleveransen och har nu sovit 1 natt nästan lika sköna som våra carpediemsängar som vi har hämma Läs mer
  • Anna-Karin W

2016-07-05

Anna-Karin W skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt och kunnig personal. Är nöjd och belåten med sängen. Läs mer

Anna G skrev om KungSängen Västerås
    Kunnig personal med ett bra bemötande! Hela familjen sover numera som kungar! Läs mer

Marianne K skrev om KungSängen Västerås
    Lugnt och sakligt. Bara positivt. Läs mer

Eva F skrev om KungSängen Västerås
    Jaghar i år köpt en sänggavel som jag är mycket nöjd med. Är även nöjd med mottagandet och hjälpen vid köptillfället. Läs mer

Alberto M skrev om KungSängen Västerås
    Bemötandet var jättefint från början till slut.
    Vi köpte en säng vid namn Haga (om jag minns rätt). Den är fantastisk.

Vi visste redan från början vart vi skulle köpa sängen då vi tidigare fått samma fantastiska bemötande. Läs mer
  • 2016-05-13

Leif L skrev om KungSängen Västerås
    Vi beställde en säng via email den 5 feb för leverans v.9 (1 mars), eftersom vi flyttade in i en ny lägenhet den dagen. Ordern hanterades av Simon Lennartsson på butiken i Länna. Simon förklarade att det egentligen var för kort leveranstid, men kontaktade fabriken och fick dom att göra ett undantag för oss. När ordern var lagd "gav han bort" den till butiken i Västeras då den skulle byggas i deras fabrik. Sängen levererades på utlovad dag.
    Simon skötte kontakten på ett utomordentligt sätt, med snabba svar och kontakt. Vi kände att att han brydde sig på det sätt man önskar som kund. Läs mer
    KungSängen Länna gillar detta
  • 2016-04-13

Marie E skrev om KungSängen Västerås
    Jag tycker det var ett bra bemötande i butiken och jag fick den information som behövdes för mitt val av säng. Det var bra service och sängen fanns för avhämtning inom två veckor. Läs mer
  • 2016-04-12

Christer O skrev om KungSängen Västerås
    Vi är överförtjusta i vårat nya sängköp och supernöjda med allt från köpet till leveransen. Läs mer
  • 2016-04-11

Birgitta V skrev om KungSängen Västerås
    Hej! Jag köpte en extra säng 140 cm med bäddmadrass och två nya bäddmadrasser till vår gamla dubbelsäng. Underbart sköna . Vi är mycket nöjda med bemötandet. Trevliga säljare i affären och en lika trevlig person som körde ut sängen och hjälpte till att bära in den. Absolut inget att klaga på. Läs mer
  • 2016-04-10

Folke L skrev om KungSängen Västerås
    Mycket nöjd med personalen och deras kunnighet.
    Köpet blev bra. Läs mer

Traversgatan 4, 721 38 Västerås