Alla kategorier Sängar Västmanland Västerås KungSängen KungSängen Västerås

KungSängen Västerås

Traversgatan 4, 721 38 Västerås — Visa karta

Butiken i Västerås ligger i Erikslunds gamla del. Här har vi stolt tillverkat sängar och hjälpt våra kunder att sova gott i mer än 15 år. KungSängens koncept är alltid handgjorda sängar av bra kvalitet till rimliga priser. Vi erbjuder alltid personlig service, hemleverans och vill du specialbeställa går det självklart bra.

Vi har kontroll på hela tillverkningsprocessen. Att sova gott ska vara enkelt tycker vi. Vårt sortiment är brett och vi har även tillbehör som sängkläder, täcken, kuddar eller bord.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 72 kunder tycker om KungSängen Västerås

• Hage A
    Hage A skrev om KungSängen Västerås
    Jag har köpt en säng och fick ett proffsigt bemötande i butiken.
    Även hemtransporten fungerade bra.👍 Läs mer
  • Songer R
    Songer R skrev om KungSängen Västerås
    Köpt sängen inVästerås.
    Trvligt bemötande.
    Punktlig leverans.
    Nöjd. Läs mer
  • Magdalena L
    Magdalena L skrev om KungSängen Västerås
    Vi fick fantastisk hjälp när vi skulle köpa säng så himla härlig personal som var engagerade och mycket hjälpsamma Läs mer
  • Päivi E
    Päivi E skrev om KungSängen Västerås
    Toppen bemötande och bra med hemleverans.
    Får alltid bra service hos Kungsängen i Västerås. Läs mer
  • Marielouise J
    Marielouise J skrev om KungSängen Västerås
    Toppen bemötande i butiken vid köp. Köpt en säng som jag fått hemlevererad. Kan inte va mer nöjd bara massa +++++ Mycket bra kampanjpris vid köp tillfälle. Sover så skönt och gott. Läs mer
  • Mikael C
    Mikael C skrev om KungSängen Västerås
    Bra bemötande, trevlig/hjälpsam personal.
    Helt nöjd. Läs mer
  • Lotta K
    Lotta K skrev om KungSängen Västerås
    Bra och kunnig säljare. Smidig leverans Läs mer
  • Camilla K
    Camilla K skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande och mycket bra kvalitet på våra resårsängar som vi köpt där varje fjäder skyddas av tyg vilket gör att de inte fastnar i varandra när man rör sig i sängen. Läs mer
  • Arkemar L
    Arkemar L skrev om KungSängen Västerås
    Toppen. Jag handlade en säng via datorn, det fungerade utmärkt. Läs mer
  • Lovisa W
    Lovisa W skrev om KungSängen Västerås
    Köpte en säng som behövde måttbeställas och fick otroligt bra hjälp. Både med vilken säng som skulle passa mig bäst och val av madrass. Är i efterhand väldigt nöjd med sängen och sover fantastiskt bra varje natt. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om KungSängen Västerås
    Mycket kompetent personal och bra service. Trevligt bemötande första gången vilket gjort att vi fortsatt besökt affären Läs mer
  • Storhed A
    Storhed A skrev om KungSängen Västerås
    Sängen i sig var toppen, snygg, och mycket skön. Dock fanns det två problem jag kan komma på så här på rak arm:

Förutom att kuddarna jag köpte var för låga, mitt val, så var kvaliteten på dem rätt så.. tråkiga, ingen skit men inte alls samma kvalitet som själva sängen och det fanns inte direkt några val inom kuddar förutom hur höga/tjocka de var. De kommer ersättas med lyxigare kuddar inom sin tid.

Det senare var madrass skyddet, för 1100 kronor fick man en sov gott garanti, najs då en sådan säng är rätt så dyr men jag tycker att de lätt kunde ge en sådan garanti gratis med tanke på hur får som lär utnyttja sig av den, hade känts mer som bra proffsig service än en cash grab från deras sida då av, det stora problemet, madrass skyddet i sig är rätt så kasst när det kommer till komforten. Låt mig förklara, grund konceptet är bra, madrass skyddet går att tvätta vilket håller sängen fräsch längre samt förlänger livslängden på bädmadrassen, toppen sant.. men. Madrasskyddet är inte lika bekvämt som bädmadrassen, särskilt när man valt en extra mjuk säng som jag gjorde. Den är styvare och hårdare en utan, allt i allt så sover jag utan den nu vilket är både mjukare och skönare utan det där tillvalet jag betalat 1100 för, något som de i butiken försäkrade inte var fallet. Plus det är fult, madrasskyddet har ett våg mönster som lyser igenom lakanet. Nu tror jag inte säljaren i butiken direkt ljög då han själv hade ett madrasskydd men han hade en hård säng, i det fallet tror jag inte det är samma skillnad i komforten. Läs mer
  • Louise L
    Louise L skrev om KungSängen Västerås
    Gott bemötande från början till till leverans av vara. Hjälp med val av sängens hårdhetsgrad. Läs mer
  • David K
    David K skrev om KungSängen Västerås
    Vi har köpt säng, kudde, täcken och skjutdörrar och är jätte nöjda med allt. Personalen är väldigt trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • Stefan N
    Stefan N skrev om KungSängen Västerås
    Senast kompletterande köp av sänggavel till befintlig säng Läs mer
  • Juhlen E
    Juhlen E skrev om KungSängen Västerås
    Väldigt bra säng! Är oerhört nöjd med sängen och servicen! Läs mer
  • Guy B
    Guy B skrev om KungSängen Västerås
    Jag köpte en säng hos er för fem, sex år sedan, kan inte påminna mig att det var några problem då eller efter detta. Läs mer
  • Fröberg S
    Fröberg S skrev om KungSängen Västerås
    Kunniga. Tjänstvilliga. Bra bemötande. Enkel affär Läs mer
  • Mats E
    Mats E skrev om KungSängen Västerås
    Mycket fint och kunnigt bemötande. Lyhördhet för våra önskemål.
    Köpte två motorsängar. Läs mer
  • Birgit H
    Birgit H skrev om KungSängen Västerås
    Bemötande i butik bra, jag fick svar på alla frågor direkt, pris, leverans etc. Blev även lovad att få sängen levererad till den plats i huset där den skulle stå (på övervåningen). Fick besked dag innan leverans och bestämde tid för leverans. När sängen sedan levererades fanns där varken tid eller vilja att hjälpa till att bära sängen på plats envåningsbyggnad upp. Den dumpades i hallen på nedervåningen sedan var det tack och adjö. Detta gav en dålig eftersmak till ett i övrigt trevligt bemötande. Detta gör tyvärr så att jag INTE kommer att rekommendera er till mina vänner! Sängen är i sig till belåtenhet. Läs mer
  • Johan E
    Johan E skrev om KungSängen Västerås
    Mycket bra service...en liten miss vid leveransen bara som drar ner betyget lite Läs mer
  • Andrea D
    Andrea D skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande och bra pris. Läs mer
  • Mirja H
    Mirja H skrev om KungSängen Västerås
    KungSängen i Västerås har levererat alla våra sängar på Skultuna Brukshotell. Vi är mycket nöjda med både servicen och produkterna och har även fått skräddarsytt våningssängar och sänggavlar. Vi får mycket beröm från våra gäster och för oss som driver hotell är det enormt viktigt att gästerna har fått en god natts sömn. Flera gäster frågar vilka sängar vi har och det går inte en dag utan att vi hör att vi har speciellt goda sängar här på hotellet. Ett gott val med andra ord! Läs mer
    KungSängen Länna gillar detta
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om KungSängen Västerås
    Blir alltid väl bemött,mina behov går i första hand! Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om KungSängen Västerås
    Bra och trevlig hjälp. Snabb leverans. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt bemötande. Leverans av sängar vid avtalad tid. Tyvärr var tyget på sidorna färgade av lim men KungSängen levererade nya vid två tillfällen eftersom även de andra som kom var färgade men den tredje gångenmar de ok. Läs mer
  • Annlouise M
    Annlouise M skrev om KungSängen Västerås
    Mycket bra bemötande
    Bra information
    God kvalitet på produkten Läs mer
  • Kristin A
    Kristin A skrev om KungSängen Västerås
    Jätte bra service och snabb leverans ! Riktigt nöjd Läs mer
  • Lena N
    Lena N skrev om KungSängen Västerås
    Har köpt sängar vid två tillfällen och vid båda tillfällena blivit både professionellt och personligt bemött.
    Önskar nu ev byta senast inköpta säng vad gäller hårdheten och även i s m detta blivit vänligt bemött. Läs mer
  • Maria L
    Maria L skrev om KungSängen Västerås
    Värdigt bra och kunnig personal. Läs mer
  • Johnny H
    Johnny H skrev om KungSängen Västerås
    Bra med allt.Är väldigt nöjd med sängen1 Läs mer
  • Ewa. L
    Ewa. L skrev om KungSängen Västerås
    Mitt behov av sängen kom lätt i skymundan för försäljningsnack. Tråkigt, men med en trevlig försäljare är det svårt att hålla fokus på det jag vill ha och det jag inte vill ha!! Läs mer
  • Åsa L
    Åsa L skrev om KungSängen Västerås
    Bra kundbemötande å hjälp samma också Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om KungSängen Västerås
    Sängen är skön, bra personal på erisklund, Nöjd kund här! Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om KungSängen Västerås
    Bra hjälp vid val av säng. Dock känns inte prissättningen av varorna seriös. Utan att ens fråga så var det närmare 30-40% rabatt Läs mer
  • Kristiina K
    Kristiina K skrev om KungSängen Västerås
    Bra bemötande vid både beställning och leverans. Mycket nöjd med köpet. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om KungSängen Västerås
    Vi är nöjda med sängleveransen och har nu sovit 1 natt nästan lika sköna som våra carpediemsängar som vi har hämma Läs mer
  • Anna-Karin W
    Anna-Karin W skrev om KungSängen Västerås
    Trevligt och kunnig personal. Är nöjd och belåten med sängen. Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om KungSängen Västerås
    Kunnig personal med ett bra bemötande! Hela familjen sover numera som kungar! Läs mer
  • Marianne K
    Marianne K skrev om KungSängen Västerås
    Lugnt och sakligt. Bara positivt. Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om KungSängen Västerås
    Jaghar i år köpt en sänggavel som jag är mycket nöjd med. Är även nöjd med mottagandet och hjälpen vid köptillfället. Läs mer
  • Alberto M
    Alberto M skrev om KungSängen Västerås
    Bemötandet var jättefint från början till slut.
    Vi köpte en säng vid namn Haga (om jag minns rätt). Den är fantastisk.

Vi visste redan från början vart vi skulle köpa sängen då vi tidigare fått samma fantastiska bemötande. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om KungSängen Västerås
    Vi beställde en säng via email den 5 feb för leverans v.9 (1 mars), eftersom vi flyttade in i en ny lägenhet den dagen. Ordern hanterades av Simon Lennartsson på butiken i Länna. Simon förklarade att det egentligen var för kort leveranstid, men kontaktade fabriken och fick dom att göra ett undantag för oss. När ordern var lagd "gav han bort" den till butiken i Västeras då den skulle byggas i deras fabrik. Sängen levererades på utlovad dag.
    Simon skötte kontakten på ett utomordentligt sätt, med snabba svar och kontakt. Vi kände att att han brydde sig på det sätt man önskar som kund. Läs mer
    KungSängen Länna gillar detta
  • Marie E
    Marie E skrev om KungSängen Västerås
    Jag tycker det var ett bra bemötande i butiken och jag fick den information som behövdes för mitt val av säng. Det var bra service och sängen fanns för avhämtning inom två veckor. Läs mer
  • Christer O
    Christer O skrev om KungSängen Västerås
    Vi är överförtjusta i vårat nya sängköp och supernöjda med allt från köpet till leveransen. Läs mer
  • Birgitta V
    Birgitta V skrev om KungSängen Västerås
    Hej! Jag köpte en extra säng 140 cm med bäddmadrass och två nya bäddmadrasser till vår gamla dubbelsäng. Underbart sköna . Vi är mycket nöjda med bemötandet. Trevliga säljare i affären och en lika trevlig person som körde ut sängen och hjälpte till att bära in den. Absolut inget att klaga på. Läs mer
  • Folke L
    Folke L skrev om KungSängen Västerås
    Mycket nöjd med personalen och deras kunnighet.
    Köpet blev bra. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om KungSängen Västerås
    Köpte en säng hos kungsängen V-ås och blev väl bemött av personal.
    Fick hjälp att prova ut rätt säng och modell. Det fanns många olika exemplar i butiken så det var lätt att förestålla sig hur ens egna säng skulle se ut och kännas. Läs mer
  • Esbjörn S
    Esbjörn S skrev om KungSängen Västerås
    Bra service och mycket bra priser Läs mer
  • Lena W
    Lena W skrev om KungSängen Västerås
    Köpte en ny säng åt vår son som då var 17 år. Bra och trevligt bemötande. Talade på ett bra sätt om skillnaderna mellan olika typer av sängbottnar. Kan mycket väl tänka mig att handla där igen om det behövs. Har tidigare också köpt två ställbara sängar. Hemkörning och montering fungerade mycket bra. Läs mer

Traversgatan 4, 721 38 Västerås