Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.

Läs vad 519 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Eric L
    Eric L skrev om Kvalitetsflytt
    Toppenbra service och proffsigt bemötande! De rundade av neråt
    tio minuter så att vi inte kom över fyratimmarsspärren.
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Kvalitetsflytt
    Bra pris, ganska snabb flytt även om flyttgubbarna tog många rökpauser. Gott bemötande och snabba på att svara på frågor.

De arbetar aktivt med att få kunder att recensera på reco, vilket troligen är bra för affärerna.
  • Martin
    Martin skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt bemötande och de var också rätt snabba fast ändå försiktiga. Jag är nöjd och kommer anlita dem igen vid nästa flyttet.
  • Karin B
    Karin B skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jättenöjda med kvalitetsflytt i samband med vår flytt i januari -17. Allt funkade ypperligt: snabbt och smidigt och inte minst bra bemötande.
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten fungerade utan problem!
  • Anna
    Anna skrev om Kvalitetsflytt
    Tack alla ni för lyckad flytt från västkusten till Skåne. Stor eloge och bra jobbat ni killar som roddade allt 1/8-17 och dessutom toppenbra flyttstädat. Rekommenderar kvalitetsflytt till alla, smidigt och tryggt.
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitesflytt för att flytta från en 3:a till en 5:a från Borås till Falköping och dom var snabba, hade väldigt bra priser och var jätte trevliga. Det tog inte många timmar för dom att flytta allt och då tar det ändå 1,5 timma att åka.
    Dom var väldigt tydliga om vad som gällde vilket är jätte bra.
    Om jag flyttar igen så kommer jag absolut anlita dom igen och det är jätte smidigt att dom även har flyttstäd.
    mvh Josefin
  • Anna B
    Anna B skrev om Kvalitetsflytt
    Valde Kvalitetsflytt när vi flyttade feb-17. Vi hade mycket mycket mer saker än vad som var beräknat vid flytt från 3 rok, de kom med stor lastbil och tre man och det var inget bekymmer att genomföra flytten. Det blev mycket prisvärt trots att det kostade mer än vad som beräknats på förhand. Det blev ett fel vid beräkningen av extrakostnaden och rut, vilket kontoret snabbt och lätt löste och betalade omedelbart tillbaka det som betalats för mycket. Mycket nöjda och skulle gärna anlita företaget igen! Men förhoppningsvis ska vi inte flytta igen på många år!
  • Katarina P
    Katarina P skrev om Kvalitetsflytt
    Stort tack till Peter som ordnade och de två andra killar som kom med kort varsel när vi behövde flytta tidigare än överenskommen tid! Det var en stressig situation men allt gick bra. Tack!
  • Anders R
    Anders R skrev om Kvalitetsflytt
    Allt fungerade jättebra, prisvärda, trevliga, bra att ha att göra med. Rekommenderas!
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt Kvalitesflytt vid 2 flyttar.
    Sist så var det med kort varsel men dom lyckades ordna en lucka och kom o hämtade bohaget inom en vecka.
    Trevliga i telefon och bra flyttgubbar.
    Jag är supernöjd och har rekommenderar verkligen detta flyttbolaget.

Häls
    Fredrik
  • Ca L
    Ca L skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jätte nöjda med Kvalitetsflytt. Dom jobbade på effektivt, gick fort trots att vi bodde på fjärde våning ( utan hiss ) och en krånglig soffa som dom hittade en snabb lösning så att den kunde komma in. När det är dags för flytt igen hör vi garanterat av oss!

Paret från 4de våning!
  • Patrick J
    Patrick J skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastiskt bemötande redan från början när man ringde in och bokade. Sedan när man ringt ett flertal gånger när man behövt mer info om flytt osv och alltid samma glada bemötande.
    Flytten gick sedan smidigt och personalen skötte sig exemplariskt!
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Kvalitetsflytt
    Otroligt duktiga, snabba och tillmötesgående flyttpersonal. Jag är supernöjd!
  • susanne b
    susanne b skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt nöjd med Kvalitetsflytt. Många trappor upp och ned men det var inga problem för varken Tor eller Carolina
    Pålitliga, trevliga och hjälpsamma.
  • Kickan T
    Kickan T skrev om Kvalitetsflytt
    Vi har använt oss av Kvalitetsflytt två ggr detta år och har bara gott att säga om dom. Trevlig personal både på kontoret och vid flytten. De var punktliga och hjälpsamma.
    Kan verkligen rekommendera detta företag.
    Kickan
  • Ragna A
    Ragna A skrev om Kvalitetsflytt
    Allt fungerade bra. Trevlig personal.
    Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt!!
  • Paula W
    Paula W skrev om Kvalitetsflytt
    Flera personer var med vid flytten och det gjordes på ett utmärkt sätt. Trevlig och hjälpsam personal. Punktliga och ordningssamma. Helt ok pris. Kan rekommenderas!
  • Alex T
    Alex T skrev om Kvalitetsflytt
    Killarna hade ett gott bemötande och utförde flytten på ett professionellt sätt. Man gav den där extra servicen genom att erbjuda alternativ lösning när vissa möbler inte gick in i ett av rummen.

Rekommenderas.
  • Christian E
    Christian E skrev om Kvalitetsflytt
    hej,

Vi använde oss av Kvalitetsflytt och vi flyttade från villa till radhus. De 2 personer
    som kom skötte det hela snabbt och smidigt, och emballerade allt på ett bra sätt.
    Kan rekommenderas
    Christian Engström
  • J
    J skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte oss med både flytt och städ. Allt funkade superfint. Attila och hans killar kom i tid, var otroligt varsamma om våra saker och möbler och lämnade inte ett märke på varken vägg eller föremål trots trånga utrymmen. Vi var imponerade och kommer anlita dem igen om vi ska flytta. Kan varmt rekommenderas!!
  • Markus G
    Markus G skrev om Kvalitetsflytt
    Riktigt bra service, trevliga anställda och hårt arbetande utan slarv! Verkligen ett företag att lita på. Kan inget annat än rekommenderas!
  • Kristina F
    Kristina F skrev om Kvalitetsflytt
    Jag flyttade från 1 1/2 planshus till 3 rum o K. Allt gick bra med packning och logistik . Trevlig personal. Det kändes tryggt.
    Helt nöjd.
    Kristina, pensionär
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt röjde min svärmors lägenhet, städade och flyttade prylar mellan några olika adresser. Snabbt, rimliga priser och välgjort. När det strulade med avdraget pga vår miss hjälpte de till att reda ut det på ett positivt sätt. Bara att rekommendera!
  • Kent J
    Kent J skrev om Kvalitetsflytt
    Snabba-Starka-Trevliga
    Vi hade flyttat allt smått själva och behövde hjälp med det stora tunga möblemanget.
    Bad om offert från Kvalitetsflytt och tyckte jag fick ett bra pris som överensstämde med min budget.
    Det var bara att boka flyttdag.
    3 jättetrevliga killar kom och det gick verkligen snabbt.
    När ni ska flytta nästa gång så ring Kvalitetsflytt.
  • Lars  L
    Lars L skrev om Kvalitetsflytt
    Allt gick jätte bra och vi är väldigt nöjda med flytten!
  • Lennart L
    Lennart L skrev om Kvalitetsflytt
    Bra pris och bra utfört arbete i rätt tid.
  • Helena S
    Helena S skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket nöjda, allt gick smidigt!
  • Lars H
    Lars H skrev om Kvalitetsflytt
    Allt gick bra under flytten. Flyttkillarna kom på överenskommen tid och arbetade på snabbt och utan några skador på låder eller möbler. Jag är väldigt nöjd och kan rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Anna S
    Anna S skrev om Kvalitetsflytt
    Allting gick bra under flytten, de var snabba och effektiva och tog väl hand om mina saker. Nu ringde de mig några månader senare och frågade hur jag upplevde flytten och sade att jag får en trisslott om jag skriver denna recension åt dem på den här hemsidan. Så jag ser fram emot min trisslott också!
  • Martin N
    Martin N skrev om Kvalitetsflytt
    Funkade utan anmärkning. Grabbarna kom precis i tid, flyttade snabbt och utan knot. Allt ställdes där vi bad dem, och även lite lösplock som vingade räknat med att behöva ta själv kom med utan diskussion. Billiga och snabba.
  • Peter S
    Peter S skrev om Kvalitetsflytt
    Smidigare flytt har jag inte varit med om. Flyttkillarna kom på överenskommen tid och arbetade på snabbt och utan skador på möblerna. Överenskommet pris gällde så inga extrautgifter mm tillkomm. Jag är väldigt nöjd och kan rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Brendhain D
    Brendhain D skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastic job!! They were very well organized and sent plenty of guys to get to move done. We had 5 apartments moved in at the same time with a total of 450kvm plus storage areas and a piano.

They were very easy to work with and they co-ordinate the move very well. All 5 apartments were moved with great success!
  • Christian  G
    Christian G skrev om Kvalitetsflytt
    En billig flytt och städfirma utan krångel. Flyttkillarna jobbade hårt och gick all smidigt och lätt. Killarna utgick ifrån Landskrona
  • Christian S
    Christian S skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt för enbart flyttarbete, ej flyttstäd, och vi stod för inskaffning av flyttlådorna själva. Det var ett fastprisjobb på 4 timmar med en lite större lastbil, så det bara behövdes en tur med lastbilen. Det senare var en rekommendation med Kvalitetsflytt över telefon vid beställning och var helt klart värt extrakostnaden.
    Vår erfarenhet var enbart positiv, allt gick enligt plan. Flyttmännen skulle komma kl 08:00, men var där redan 07:45 och kunde backa in lastbilen på gårdsplan och vara redo för att flytta lådor i tid. Det var väldigt effektivt och allt var flyttat från en lägenhet om 70kvm ( en trappa upp ), till ett hus ca 1 mil bort på 4 timmar, som planerat.
    Vi har bara positivt att säga baserat på vår erfarenhet och skulle anlita dem igen. Att vi anlitade Kvalitetsflytt från första början var en rekommendation från en släkting som även han tyckte allt gick bra med sin flytt.
  • Jessica
    Jessica skrev om Kvalitetsflytt
    VARNING! Kommer aldrig i hela mitt liv anlita denna firma igen eller rekommendera dem till någon.

Jag finner inga ord för hur dåligt bemötande jag fått av kontoret. UNDVIK DETTA FÖRETAG!
    Lena J gillar detta
  • Gustaf H
    Gustaf H skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket trevligt bemötande från flyttkillarna. Snabba var de också.
  • Oliver E
    Oliver E skrev om Kvalitetsflytt
    Jag vill gärna börja med några bra saker: Alla inblandande "flyttgubbar" var trevliga personer och jobbade verkligen stenhård! I slutet landade allting i huse som det ska och ingenting gick sönder med undantag av en gammal spegel som fick en sprick i hörnet - det händer. Priset var också kanonbra, eller typ oslagbart.

Men åt andra sidan var det lite kaos. Packningen dagen innan flytt blev långt ifrån kvar ("fixar vi inom 1,5 timmar på morgonen" - tog mer än 5 timmar) och själva flytt blev bara klar väldigt sent i natten (1:30). Management växlade ut folk på löpande band pga av nån annan flytt nån annan stans. Att de var tvungen att använda hyrda lastbil (som en fick batteriet slut) hjälpte saken inte heller. Allt i allt verkade så att de hade tagit får många uppdrag samtidigt för personalstyrkan.

Slutsatsen är, bra och hård kämpande killar för en kanon pris om man kan klara av lite kaos och förseningar.
  • Märta
    Märta skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt i Borås till vår senaste flytt och jag måste säga att de lever verkligen upp till sitt namn.
    "Flyttgubbarna" var mycket tillmötesgående och proffesionella.

Jag hade glömt att ta ner några gardinstänger. som de hjälpte mig att montera ner, plus att jag glömt tömma en garderob plus ett överskåp. De tillhandahöll sopsäckar att packa i (Det var bara kläder) och hjälpte mig att packa ner innehållet!

Sen så skulle vi få med cykeln, och jag kunde inte få upp låset till cykelrummet, men även det hjälpte de till med.

Jag kan vara ganska petig - man vill ju inte få sakerna förstörda i flytten - så jag frågade om hur de packade sofforna och de förklarade hur de skulle packa. Och de packade verkligen bra också - inget blev skadat i flytten. Jag tyckte jag fick ett väldigt trevligt bemötande på mina frågor och jag kände inte att de tyckte jag var grinig. Även när det gäller saker jag glömt förbereda för flytten upplevde jag inte att någon blev irriterad, det var bara glada miner.

Det ska tilläggas att vi hade bestämt fastpris, så de fick inte extra betalt för allt extra besvär.

De arbetade effektivt också, kommer inte ihåg hur lång tid flytten tog, men jag minns att de var färdiga drygt en halvtimme tidigare än utlovat.

Nästa flytt kommer vi definitivt anlita dem igen. :-)
  • Auður M
    Auður M skrev om Kvalitetsflytt
    Allt fungerade utmärkt, det gäller såväl information, kommunikation, packning och flytt. Vi är väldigt nöjda.
  • Mats H
    Mats H skrev om Kvalitetsflytt
    Från första kontakt till sista kartongen var inställd i källaren osade hela "projektet" kvalité. Lådorna kom när de skulle, den mycket professionella och trevliga personalen lika så, och hela flytten var avklarad när den skulle. De höga förväntningar Kvalitetsflytt byggt upp från det att jag började ta in offerter, överträffades med råge under utförandet. Helt enkelt ett perfekt utfört arbete.
  • Ochana S
    Ochana S skrev om Kvalitetsflytt
    Allt med kvalitetsflytt var professionellt, från första kontakten med kvalitetsflytt tills flytten var fullbordad. Mycket trevliga och kunnig personal och roliga dessutom. Jag flyttade på en midsommar från Göteborg till Stockholm och flyttgrabbarna som kom var imponerande att se på. Dem var snabba och noggranna och försiktiga och dem jobbade grymt bra. Jag var så imponerade över hur de hanterade mina möbler och hur duktiga dem var när de staplade allt i lastbilen och säkrade lasten. Dem var proffs helt enkelt. Allt kom med och ingenting var skadat. Jag varmt rekommenderar kvalitetsflytt. Stort tack Kvalitetsflytt för all hjälp.
  • Roya J
    Roya J skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttkillarna var väldigt snabba, effektiva, noggranna och samtidigt trevliga med tanke på mängd varor som skulle bäras ner och upp. Förvånade mig hur försiktig de hanterade lådor som var markerade med glas/ömtåligt, oerhört omtänksamma. Firman till och med kallade 2 extra personal utan extra kostnad då det var ett lager is framför vår port vilket försvårade lastningen och skulle fördröja flytten, helt fantastiskt service. Rekommenderar varmt denna prisvärda firma med professionell och erfaren personal för en smidig och välplanerad flytt.
  • Caroline R
    Caroline R skrev om Kvalitetsflytt
    Imponerade av dessa två grabbar ,Magnus" Lappen" och Fredrik G från Kvalitétsflytt!
    Arbetade snabbt och metodiskt! Gott humör och inget var omöjligt! Bilen var på 50 kubik och packad i varenda vrå. Allt var helt när de snabbt lossade lasten i Helsingborg och kl.19.00 vände de åter men ett leende efter en lång arbetsdag med många tunga lyft!
    Alla kartonger hämtades snabbt när vi ringde !
    Strålande jobb! Tack!
  • Vivi M
    Vivi M skrev om Kvalitetsflytt
    Göteborg Kvalitetsflytt gjorde det jag trodde skulle bli en värsta flyttmardröm till en trevlig upplevelse. Flyttade efter 17år med hur mkt saker som helst från våning 5 UTAN hiss, till en etagelägenhet i tre plan. Dom var hur proffsiga och trevliga som helst. Det vill jag gärna tacka dom för, for det bidrog till att det blev en trevlig början på nya livet i nya hemmet 😊
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Kvalitetsflytt
    Bästa flyttfirman!
    Har absolut ingenting att klaga på. Har fått ett trevligt bemötande sen första stund.
    På flyttdagen kom två supertrevliga killar för att flytta allt i våran trea och dom var klara på några enstaka timmar.
    Fantastiskt!
  • Ulf O
    Ulf O skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt den 20 april. De levererade flyttkartonger till oss en vecka innan.
    Två killar kom och packade dagen innan flytten. På flyttdagen var det tre killar från Borås som hjälpte oss.
    De var fantastiskt trevliga, professionella och duktiga. Vi har flyttat ett antal gånger men aldrig varit så här nöjda.
    Ingenting gick sönder och allt gick så fint och smidigt!
    Om vi flyttar igen så kommer vi definitivt att anlita Kvalitetsflytt igen.
    De får våra bästa rekommendationer.
  • E
    E skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastisk service, med ett mycket professionellt kundbemötande.
    Tar även ett stort och korrekt ansvar om något skulle gå fel.
    Kan med största ärlighet ge detta företag högsta betyg.
    MVH
    Egon C
    Kronans Fisk/ Leccornia AB
    Varberg
  • Pia J
    Pia J skrev om Kvalitetsflytt
    Superbra flyttbolag som jag gärna rekommenderar. Detta var min 26 flyttning sen jag slutade skolan så jag har en viss vana. Så här bra visste jag inte att det kunde vara. Artiga och väldigt trevliga "flyttgubbar", snabba och effektiva. Hade även beställt flyttstädning dagen efter och detblev hur fint som helst. Hyresvärden letade verkligen men kunde inte anmärka på något. Jättefint verkligen. Flytten utfördes 3 maj och städning 4 maj 2017 i Helsingborg
  • Linda J
    Linda J skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitetslyft december 2016. Oerhört proffsiga. De körde ut flyttlådor några veckor innan flytten och gav tips om hur vi skulle packa effektivt och för att minimera risk för skador på bohaget. De var noggranna i alla förberedelser och bad om specifikationer på uppfartens mått mm.
    Genomförde uppdraget galant. Startade i tid och var klara just före utsatt tid. Inget gick sönder och alla var serviceminded - från den som tog emot samtalet till de tre fokuserade killarna som gjorde själva flytten.
    Med beröm godkänt!
    Linda, Göteborg