Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län. Vi utför 15-200 flyttar dagligen med våra 17 lastbilar. Det gör att vi har ca 4000 flyttar årligen och 1500 flyttstäd.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-17:00

Läs vad 697 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Karolina H skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade September 2018 och det var en rakt igenom positiv upplevelse! Snabbt, väldigt trevligt och serviceinriktat, inget gick sönder eller blev skadat och till det fasta pris vi var överens om innan. Köpte till flyttstädning och den var lika bra den också. Kan verkligen rekommendera kvalitetsflytt! Läs mer
  • Robin skrev om Kvalitetsflytt
    Fruktansvärt företag. Fast pris angivet på förhand, men detta höjdes plötsligt när flytten var påbörjad(!) – annars hotade man att avbryta flytten. Även otroligt respektlöst och otrevligt bemötande i telefon under flytten. Däremot duktiga och hjälpsamma killar som faktiskt gjorde själva jobbet. Läs mer
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Våra flyttkillar kontaktade oss direkt och upplevde upplägget som rörigt och väldigt oplanerat.
    Er flytt kräver riktlinjer vad som skall med och inte med , observera att ni flyttar från ett hus med flertal fristående förråd/friggebodar utspridda på tomten , din fru lämnade sedan adress och förväntade att detta löser vi , och det ända vi vill är att säkerställa att killarna vet vad som skall lämnas kvar och vad som skall med. När killarna ringer kontoret i panik och säger att hon lämnat er själva i skogen och dom är osäkra, då kontaktar vi din fru att hon måste komma tillbaka och godkänna lastningen så inget blir fel.

Vi på kontoret sätter in 2 man extra på lossningen gratis för att forcera flytten och får det så bra som möjligt för er.
    Det var otroligt kul att höra att killarna gjorde ett bra jobb.

Kvalitetsflytt önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Peter Kvalitetsflytt
    2018-10-12 Robin svarar Peter K
    Det stämmer att min fru lämnade huset under flytten, vilket var precis vad du och jag hade kommit överens om, Peter. Dessförinnan hade hon givit, som hon upplevde det, mycket tydliga instruktioner. Att förråd och friggebod fanns hade jag också tydligt berättat på förhand. Om era killar tyckte att instruktionerna var otydliga hade det väl varit käckt om de meddelat detta till min fru? Svårt för henne att veta annars. Kanske hade det att göra med att ingen av flyttkillarna pratade svenska och endast dålig engelska? Detta är väl i så fall ingenting vi kan rå för? Och att vara otrevlig på telefon kan väl knappast vara OK oavsett? Det kan du ju prata med din kollega på kontoret om.
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Våra killar har inga problem med att förstå om man förklarar vad som skall göras, det måste ligga i erat intresse också.
    Dålig engelska håller jag inte med om , då mina fina killar kommunicerar bra med alla våra kunder 5 dagar i veckan utan några problem.
    Här på Kvalitetsflytt är alla välkomna att arbeta oavsett nationalitet, om ni hade märkt bohaget så hade inte din fru behövt vara kvar .
    När det gäller del av bohag & att inte allt skall flyttas måste kund ge oss 100% riktlinjer eller märka upp allt bra ,eller stannat tills vi lastat upp och godkänna.Hade det varit bättre att vi åkt därifrån och chansat ? så hade det blivit en tur till och hämta upp kvarglömt bohag.
    Jag hörde också detta samtal med din fru och så där övertrevlig tycker inte jag din fru var heller.
    Du och jag hade ett bra samtal på eftermiddagen så ärligt talat vet jag inte vad detta handlar om längre.

Vi önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Peter Kvalitetsflytt
    2018-10-12 Robin svarar Peter K
    Du vet inte vad detta handlar om? Detta är en sajt där man kan recensera företag och berätta om sina upplevelser av dem och det är precis det jag gör. Mina upplevelser av er är mycket dåliga och det tycker jag är rimligt att andra användare av sajten kan ta del av. Tycker inte du?

Det ligger mycket riktigt i vårt intresse att killarna förstår instruktionerna. Det var just därför min fru gav tydliga instruktioner – 100% riktlinjer, som du uttrycker det. Men eftersom killarna uppenbarligen inte förstod instruktionerna – och inte heller lyckades meddela detta till min fru – är det ju uppenbart att kommunikationen inte fungerade. Då är ju de bristande språkkunskaperna en tänkbar förklaring? Annars har jag inga som helst synpunkter på vilken nationalitet killarna har.
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Ja naturligtvis får du skriva vad du vill och jag som företagare får bemöta din kritik som är missvisande anser vi.
    Du skiver i Överskriften att vi höjde priset i efterhand ??? det är ju ren osanning .
    Du hade en offert på 9600 kr efter rut + 200 kr i driftkostnad , du betalade med ditt kort 9800 kr helt enligt offert inget extra.
    Du får ju börja denna kritik med fakta annars blir ju detta lite dumt ? titta på ditt kontoutdrag samt offerten du godkänt.

Önskar er lycka till i erat nya boende/ vänligen Peter Kvalitetsflytt.
    2018-10-13 Robin svarar Peter K
    Förnekar du att du ringde mig efter att flytten påbörjats och sa att du tänkte ta ut mer betalt än vi hade kommit överens om? Och om jag inte accepterade detta skulle du avbryta flytten – och därmed sätta mig i en otroligt jobbig sits? Jag tycker inte att ett seriöst företag beter sig på det sättet.

Jag släpper den här diskussionen nu. Jag tror att jag har varit tydlig med vad jag tycker.
    2018-10-13 Peter K svarar Robin
    Vi tog inte mer betalt , du skriver att vi gjorde det . Det är ren och skär lögn & det vet du med.
    När man skall komma med kritik så får man hålla sig till sanningen Robin , att ljuga det är oseriöst däremot.

Önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Kvalitetsflytt
    2018-10-13 Robin svarar Peter K

2018-10-13 Peter K svarar Robin

Önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Kvalitetsflytt
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Angela S
    Angela S skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har hjälpt oss att flytta 60 mil till ett nytt bostad. Killarna var punktliga och supertrevliga, gjorde jobbet snabbt och effektivt men ändå noggrant. Stor tack Atila och Zsolt i första hand! Läs mer
  • Alex L skrev om Kvalitetsflytt
    En räddare i nöden! Extremt professionella och hjälpsamma till humana priser. Läs mer
  • Vibeke T skrev om Kvalitetsflytt
    Flytning.

Profesionelle og hurtige
    Ingen skader
    Venligt og imødekommenden personale Läs mer
  • Anett O skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitetsflytt både för flytt och städflytt. Otroligt effektiva och trevliga! Förväntade mig effektivitet och det fick vi verkligen. Rekommenderar varmt kvalitetsflytt! Tack för en smidig flytt! Läs mer
  • Hans A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttning och städning. Funkade suveränt! Kan varmt rekommendera bolaget. Läs mer
  • Maria H skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har flyttat och städat åt mig tre gånger och jag är mycket nöjd. Speciellt sista gången var verkligen suverän. De kommer i tid och det har varit lätt att boka, få kostnader och allt sånt har stämt. Mycket god vilja och pålitliga. Läs mer
  • Tina H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jättenöjda! Duktiga och noggranna killar.
    De höll tiden, var tydliga och dessutom mycket trevliga.
    Rekommenderas!
    Hälsning Anders och Tina på Stilla Gatan Läs mer
  • Anna N skrev om Kvalitetsflytt
    Vi beställde flytthjälp. Smidigt och välldigt bra service med försiktig personal som både plastade in, bar ut och in möbler från en lägenhet med två våningar och trånga trappor till nya lägenheten. Inte en enda skråma på någon av möblerna som både var en blandning av standard, tunga, antika och väldigt otympliga. Läs mer
  • agneta n skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade i april och det var punktliga; trevliga och flexibla killar som hjälpte oss med flytten. Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt ! Läs mer
  • Ann-Katrin N skrev om Kvalitetsflytt
    Ann-Katrin & Jan Erik Nyström, De genomförde vår flytt från Ystad till Göteborg. Trevliga killar, med vänligt bemötande som skötte flytten effektivt och smidigt. Var andra gången vi anlitade firman, blev helnöjda även denna gång. Så därför kan vi varmt rekommendera Kvalitetsflytt. Läs mer
  • Fredrik I skrev om Kvalitetsflytt
    Blev bemött av flexibla personer som jobbade snabbt och effektivt. Läs mer
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte mig att flytta från Göteborg till Linköping i april 2018. Jag blev vänligt bemött när jag ringde för att boka även om jag upplevde att det var något rörigt i organisationen. Dock kände jag att Kvalitetsflytt lyssnade till mina behov och önskemål. Priset kändes rimligt och fastställdes tidigt. Själva flytten genomfördes smidigt och professionellt. Läs mer
  • Martin M skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från en villa till en annan, inklusive flytt av flygel

Enkelt att ha att göra med, uppmärksam personal som jag kände mig trygg med. Läs mer
  • Annica N skrev om Kvalitetsflytt
    Jag beställde flytt. De var punktligt på plats och gjorde jobbet snabbt men var ändå nog med att göra jobbet noggrannt och med försiktighet. De var trevliga och flexibla i arbetet då en möbel behövde flyttas som inte ingick i beställningen. Jag skulle absolut anlita Kvalitetsflytt igen. Läs mer
  • Victor C
    Victor C skrev om Kvalitetsflytt
    Bästa flyttfirman, gjorde ett hästjobb med hela lastbilen fylld. Körde 20mil med hela bohaget på en gång.

Anlitade även dem för att flyttstäda. Fyra gubbar städade ur villan, kliniskt ren blev det! Läs mer
  • Margareta S skrev om Kvalitetsflytt
    Tack för ett fantastiskt bemötande både från beställning, offert och flytten från Lysekil till Stockholm ! Allt flöt på bra o stämde enl. Överenskommelse ! Så stort TACK ! Läs mer
  • Linda skrev om Kvalitetsflytt
    kanonbra service och väldigt trevlig personal!! Läs mer
  • Fanny H skrev om Kvalitetsflytt
    Uruselt!!!! Flyttade in i ett hus städat av kvalitetsflytt. Säljaren klagade på städfirman så de fick komma tillbaka och städa igen på morgonen samma dag vi skulle ta över huset. Fanns inte tid att bedöma städningen ordentligt och till ytan såg det ok ut. När vi väl en vecka senare flyttade in upptäckte jag att det var smutsigt överallt. (Tid att klaga har då gått ut samt att man ju flyttar in och inte kan vänta på att de ska komma IGEN och städa om). Där man kan fuska, var det fuskat. Inga skåp i hela tvättstugan var avtorkade. I kök och övriga ställen med skåp var det riktigt smutsigt. Var inte städat bakom kyl etc. Jag har aldrig städat så mycket som jag gjort efter denna inflytt. Har fått städa om allt!! Detta är inte min första erfarenhet av deras städfirma då jag anlitat dem en gång själv. Då glömde de bort min bokning. Jag ringde och frågade vart de var och fick svar att de var på väg. Nån halvtimma efter när jag ringde igen visade det sig att de inte alls var på väg och att de missat bokningen. En kille kom och hämtade nyckeln av mig på mitt jobb - utan att kunna visa att han kom från företaget. Städningen var inte helt hundra här heller.
    Det goda betyget här på Reco tror jag knappast kommer från städdelen.
    Rekommenderas absolut inte!!!! Läs mer
    2018-09-10 Peter K svarar Fanny H
    Hej Fanny , tack för ett trevligt samtal 7/9.Beklagar att städningen inte var bra i Askim , jag tar alla klagomål på största alvar , jag har nu erbjudit dig en ersättning på 1000 kr , ett hemstäd. så är det upp till dig hur ni vill göra.
    Bara höra av sig / trevlig dag , Kvalitetsflytt gör alltid rätt för sig .
  • Margareta N
    Margareta N skrev om Kvalitetsflytt
    Killarna som kom och flyttade mina grejer var hur treviga och schyssta som helst. Och snabbt gick det att flytta dom också. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Kvalitetsflytt
    Västsveriges BÄSTA flyttfirma! Punktliga, snabba och proffisionella! Mycket trevlig kommunikation inför flytten som gick som på räls!
    Eva Berntzén Läs mer
  • Mar T
    Mar T skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jättenöjda med flytthjälpen. Flyttkillarna var både duktiga och trevliga. Vi beställde även städning av vår gamla lägenhet och den blev godkänd av vår hyresvärd. De två tjejerna städade självklart golvbrunnar, bakom spisen och allt annat som ska ingå i en flyttstädning. Läs mer
  • Tina B
    Tina B skrev om Kvalitetsflytt
    Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt! Pålitliga, trevliga och väldigt professionella! Läs mer
  • Robert P skrev om Kvalitetsflytt
    Supernöjd! Mycket bra flyttfirma. Har alla försäkringar, tillstånd, mm som en profesionel flyttfirma ska ha. Vi flyttade mellan två villor. Allt gick bra, proffsiga, kom i tid, tog betald på riktiga flytttid, bra med redskap, bästa pris från alla jag jamförde med. Stark rekommenderar! Läs mer
  • Jan T skrev om Kvalitetsflytt
    200 procent nöjd. Minst.

Anlitade Kvalitetsflytt för en besvärlig flyttning. Stora, tunga möbler fyra spiraltrappor upp. Vi fick ett bra fast pris på packning, flyttning och städning av den gamla lägenheten.

Deras killar var positiva, vänliga, flexibla och packade allt med en fantastisk noggrannhet och omsorg.

Även flyttningen gick snabbt och bra. De småsprang i trapporna och levde verkligen upp till devisen ”problem är till för att lösas” t ex när en soffa inte gick in i hissen, eller trapporna utan måste demonteras för att kunna bäras upp. Detta med ett leende och utan extra debitering.

Även slutstädningen av den gamla lägenheten är exemplariskt gjord.

Dessutom höll det avtalade priset, som var klart konkurrenskraftigt jämfört med det 10-tal andra flyttfirmor jag kontaktat.

Kan därför absolut rekommendera Kvalitetsflytt. Kan inte tänka mig att du blir besviken.

Jan Tukler
    Landskrona Läs mer
  • Adrian B
    Adrian B skrev om Kvalitetsflytt
    Jättenöjd! De plastade in det som var känsligt, använde filtar, inget blev skadat, och det gick jättesnabbt. Plus att de var trevliga. Rekommenderas starjt Läs mer
  • Maja G skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade kvalitetsflytt för flytt av lägenhet sam utlåning av flyttlådor. Kontakten innan var mycket smidig. Utkörning av lådor skedde som utlovat och lådorna var av bra kvalitet och det antal som rekommenderades av företaget var perfekt.
    All kontakt innan flytt var smidig och tillfredsställande. Allt under flyttdagen skedde utmärkt och de som flyttade var mycket proffsiga och gjorde precis som vi pratade om. Tiden för flytten skedde precis som avtalad/planerat. Vi var extrem nöjda med själva flytten, den får 5 av 5.

Varför en full pott inte lämnas är att det var en del problem när flyttlådorna skulle hämtas. En del språkproblem med den som skulle hämta, kom inte på avtalad tid (skulle komma inom 30 min men det tog över två timmar för dom att komma) och kändes inte proffsiga när de som skulle komma. Var en person som inte verkade som han gjort detta innan. Läs mer
  • Madeleine S skrev om Kvalitetsflytt
    Vi tog över ett hus i Borås som var flyttstädat av detta företag. Vid första anblicken när vi kontrollerade städningen var vi nöjda och tyckte det såg rent och fint ut, men efter ett par dagar när vi på allvar flyttat in hittade vi mer och mer att anmärka på. Eftersom man endast (vad vi fick höra från säljarna) hade 24 timmars frist att klaga (en del företag har en vecka), så hörde vi inte av oss då till varken firman eller säljarna utan valde att bara åtgärda det själva. Flera saker som ingår i ett flyttstäd var inte gjort, ex var det inte städat under kylskåpen, lister var inte avtorkade, hoarna i köket hade massa bruna beläggningar som vi själva lätt fick bort med lite Svinto mm. Jag hade aldrig själv lämnat mitt hus i sådant skick om jag hade städat själv. Två personer städade ett hus på 135 m2 på ca 6-7 timmar, vilket ju är orimligt när det handlar om flyttstäd. Detta ska jämföras med den firma som vi anlitade i vårt förra hus på samma antal kvadratmeter där 2 personer först städade en hel dag och därefter ytterligare 6 timmar dagen därpå. Vi har vid tidigare flyttstädningar som vi gjort själva lagt ca 24 timmar på flyttstäd på lägenheter som varit hälften så stora som detta hus. Om man verkligen ska kunna säga att man är nöjd med en flyttstädning skulle man ju som köpare behöva ha med listan på vad som ska ingå och sedan gå igenom punkt för punkt. Detta borde ju isåfall göras med städarna på plats. Dock var ju ändå vårt första intryck att det var välstädat, så om man som säljare inte är så noga med detaljerna kan man anlita detta företag och säkerligen klara "kontrollen" utan problem. Läs mer
    2018-08-21 Peter K svarar Madeleine S
    Hej Madeleine , du skriver om detta städet och hur uselt det var , vi har 7 dagars städgaranti och vi åker alltid ut om det är anmärkningar på städet , vilken adress gäller detta ? Om du istället hör av dig till oss direkt tel 0771 210101 så kan vi lösa en ersättning omgående.
    Trevlig dag MVH Kvalitetsflytt
    2018-08-24 Madeleine S svarar Peter K
    Hej, tack för svaret! Detta städet utfördes för två månader sedan, jag vill inte säga var för att inte peka ut städarna. Det var ju synd att säljarna informerade oss felaktigt om att fristen bara var 24 timmar. Det har gått lång tid, det är inte vi som betalat för städet och vi har dessutom redan åtgärdat bristerna, därför känns en ersättning nu i efterhand inte så relevant, utan det skulle väl isåfall enbart tjäna syftet att ni skulle önska att jag då tog bort min dåliga recension. Bara det att du svarat och erbjudit ersättning gör ju att framtida kunder kommer kunna bli vänligt inställda till ert företag trots min kritik.
    Även om vi hade hört av oss omgående till er, så tycker jag att det är relevant att dylik kritik kommer fram. Det är en djungel för oss kunder när man ska välja städbolag och fler skulle behöva både bra och dåliga recensioner för att man ska kunna känna att man gör ett bra val. Har man inte t.ex. städat bakom kylskåpen så har man helt enkelt som företag ingen ordentlig rutin på att följa checklistan för flyttstäd, utan det ni gör blir ju då att städa allt synligt och chansa på att det "osynliga" inte märks. Mina tips till er är att skaffa er en ordentlig checklista som ni sedan lär upp de anställda om att följa till punkt och pricka samt lämna kvar information till bostädernas nya ägare där man kan se att checklistan är avprickad och info om vart man ska vända sig om man ändå inte är nöjd. Lycka till!
    2018-08-27 Peter K svarar Madeleine S
    Hej Madeleine, precis som när man är missnöjd med en vara går man till butiken och reklamerar och får ekonomisk ersättning , så har vi garanti på våra tjänster, väljer man att inte kontakta oss så blir det svårt för oss att hantera ärendet när ingen hör av sig till oss.
    Nu har vi erbjudit dig en ersättning och väljer du att inte ta i mot det kan vi inte göra mycket mer i
    detta ärende.
    Välkommen att höra dig , vi gör alltid rätt för oss 😊/ Kvalitetsflytt 0771 210101
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Dimitris M
    Dimitris M skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade från Hultafors till Borås för ett par månader sedan och vi är väldigt nöjda med deras service. Trots att killarna blev lite försenade, de informerade oss I tid och förklarade anledningen samt "bjöd" på några extra kartonger som inte var beräknade från början.

Detta var den andra gången vi har använt oss av Kvalitetsflytt och skulle jag behöva flytta igen så skulle jag garanterat anlita dem! Läs mer
  • Yvonne N
    Yvonne N skrev om Kvalitetsflytt
    Jag flyttade ifrån Båstad till Kungsbacka. Dom kom i tid och gjorde ett utmärkt jobb, även hjälpte mig med att få allt på plats i lägenheten och vinden, som inte låg i samma trappuppgång som lägenheten. Är mycket nöjd kan utan problem rekommendera. MVH Yvonne.N Läs mer
  • Henrik L skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt kvalitetsflytt vid två tillfällen i Malmö och varit mycket nöjd. De har varit effektiva och aktsamma om sakerna. Rekommenderar dem! Läs mer
  • Lina O
    Lina O skrev om Kvalitetsflytt
    Vi hade först problem med städningen men tillslut blev det rent. Vi blev kompenserade för problemen. Läs mer
  • Roger L skrev om Kvalitetsflytt
    Kan starkt rekommendera Kvalitetsflytt Göteborg.

Trevliga, kunniga, och hanterade oss på ett proffsigt sätt.
    Mycket bra pris med rutavdrag, och fort gick det med.
    Hyr kartonger av dom så slipper man köpa.

När vi flyttar nästa gång så är det jobbet deras. Läs mer
  • Kattis J skrev om Kvalitetsflytt
    VARNING OSERIÖST BOLAG! Göteborg. Bolaget saknar helt kvalité. SEN ANKOMST med en bortförklaring som inte är acceptabel. De ringer inte heller för att meddela att de är sena. Då vi inte bokat fastpris (hade bokat 4 h och arbetet var beräknat att ta 2 h) såg de till att bära EN KARTONG åt gången från lägenhet till lastbil, detta är inte en överdrift, en kartong per hissfärd och var allmänt stillastående. Detta trots att de hade säckkärra mm. De hade SÖNDER flera saker såsom hyllor och TV-bänk som de knäckt. Detta utan att säga ett knyst. När de fick kritik för avsaknad av effektivitet var responsen UPPKÄFTIGHET och otrevligheter. När de meddelade att sista lasset var färdigt gick vi ner för att kontrollera lastbilen hittade vi - vår hylltrappa invirad i bolagets filtar som de haft sönder och uppenbarligen försökt dölja. UNDER ALL KRITIK. Sen hade de mage att begära flera tusen kronor mer för tjänsten, trots att flytten skulle ta 4 timmar tog det mer än dubbla tiden och på köpet gjorde de sönder saker för flera tusen kronor. De krävde att få betalt direkt - trots att vi bad om faktura för att hinna inspektera våra saker och se vad mer de haft sönder. Detta vägrade de gå med på! Tillslut fick vi på. plats "prisavdrag" på de låtsaspriset de givit oss. Dock upptäckte vi mer än en trasig hylla efter att de lämnat. / Familjemedlem genom mig. Läs mer
    2018-07-23 Peter K svarar Kattis J
    Hejsan. Eftersom du skriver som ombud/ familjemedlem så har vi svårt att veta vilken flytt detta gäller. Vi har som policy att alltid bemöta kunden till 100 % samt om det blivit skador så står vi alltid för det, ni är välkommen att kontakta oss så löser vi detta som vi alltid gör för att tillmötesgå kunden på vårt växel nr 0771-210101 alt mail info@kvalitetsflytt.se. Ni skriver även att flytten skulle ta två timmar men i er text nämner "sista lasset" vilket visar att vi om vi nu gjort denna flytt kört flera lass då jag tror att det blir svårt att hinna det på två timmar.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Kvalitetsflytt
    Hade avtalat med en annan flyttfirma, men dom kom inte 😈. Då kom jag i kontakt med Kvalitetsflytt som löste mitt flyttproblem. Det kom 3 underbara ungdomar Andreas, Tariq och Hassan dom bar så svetten rann, och var så proffsiga och artiga.
    Tack för hjälpen🌷 Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Kvalitetsflytt
    Jag hade bokat en annan flyttfirma i Malmö, men dom dök aldrig upp och var omöjliga att få tag på. Visste inte vad jag skulle ta mig till och prövade att ringa Kvalitetsflytt.. Pratade med en supertrevlig kille i telefon som hjälpte mig, och dom hade möjlighet att flytta åt mig redan 1.20h senare! Snabb flytt, trevliga killar, supersmidigt och professionellt. Vet inte vad jag skulle gjort utan dom!
    Riktigt bra pris också, fast det blev en sistaminuten bokning.
    Evigt tacksam� Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade flyttfirma eftersom jag är hopplöst dålig på allt vad flytt heter, så jag beställde rubbet: packning av lägenheten, flytt av allt och sen städning av gamla lägenheten.
    Hade så mycket bråte att de fick ringa in en extra lastbil (liten), men inga sura miner för det.
    När vi kom till nya huset hade vi bara 2 timmars hisstid och då visade det sig att ena hissen var ur funktion. Grabbarna bara "Jaha... Då kör vi!". Klara med 20 minuter över av hisstiden. Grymt vad dom slet!
    Jag avundas inte jobbet som städarna hade att fixa min gamla lägenhet men när besiktningsmannen kom och kollade så gick den igenom direkt. Inte en enda anmärkning.
    Bästa flytten någonsin, suverän service och raka besked, inget trixande eller gnäll.
    Slutsumman väldigt nära summan som de i förväg hade räknat ut preliminärt.
    Det finns många skumma flyttfirmor men Kvalitetsflytt var raka, ärliga och levererade vad dom lovat.
    Väldigt nöjd. Värt varenda krona. :) Läs mer
  • Lovisa A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttkillarna och städerskan var proffsiga, snabba och trevliga. De var serviceinriktade och flexibla. Flytten gick väldigt smidigt. Städningen var bra och den godkändes vid besiktningen.

Det enda minuset är att jag vid första samtalet fick veta att jag skulle få hyra flyttkartonger, vilket sen inte stämde då jag inte bor inom deras region. Det löste sig för mig ändå, men ett tips är att läsa noga på deras hemsida vilka villkor som gäller.
    Jag kommer att rekommendera Kvalitetsflytt till vänner och bekanta som ska flytta. Läs mer
  • Jennie W skrev om Kvalitetsflytt
    Använde mig utav Kvalititetsflytt i Göteborg förra veckan och kan varmt rekommendera dom. Grymt pris och fantastiska killar som flyttade. Professionella, hjälpsamma & super trevliga från start till slut! Läs mer
  • Henrik skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt för vår flytt från lägenhet i Göteborg till hus i Kungsbacka. Efter att ha gjort en förfrågan på Offerta blev jag uppringd av en trevlig och hjälpsam person som jag direkt fick förtroende för och som med några enkla frågor kunde avgöra vad vi behövde, fick en offert med fast pris för både flytt och städ och bekräftelse på email.

På flyttdagen kom tre trevliga killar, Sanel, Simon och Salim som gjorde ett superbra jobb, även när vår soffa inte gick ut genom lägenhetsdörren fixade de detta genom att skruva loss ryggstödet, inga sura miner och hela tiden bra bemötande.

Flyttstädningen några dagar senare fanns heller inget att klaga på, allt såg kanonbra ut.

Kan starkt rekommendera Kvalitetsflytt, bra pris jämfört med många andra vi fick offert av dessutom!

/Henrik Läs mer
  • Erik M
    Erik M skrev om Kvalitetsflytt
    Fick ett helt okej intryck av företaget till en början, förutom att flera personer mailade mig om samma saker, vilket var något irriterande. Flytten i sig gick smidigt utan några större besvär, förutom att killarna inte direkt kunde svenska (och bara klarade knackig engelska).

När städningen sedan skulle genomföras nästa dag blev det kaosartat, både pga ren otur, men främst pga otroligt dålig kommunikation mellan kontor, anställd och mig själv. Huvudansvariga för städningen råkade låsa in sin bilnyckel i min lägenhet, och bad mig åka från andra sidan stan för att låsa upp. När jag sedan ringde kontoret för att ev få någon form av kompensation för detta får jag som svar att städaren skulle klara sig med att hämta en extranyckel till bilen för att sedan hämta upp den kvarglömda nyckeln en annan dag, för att jag skulle slippa åka 2+ timmar pga deras misstag. Denna information verkar dock inte ha gått fram till städaren, som senare ringer och undrar varför jag inte kommit. Förklarar situationen, och får som svar att han tänker försöka fiska upp nyckeln ur brevinkastet. Flera timmar senare ringer samma kille igen och säger att han vill hämta upp min extranyckel till lägenheten för att hämta bilnyckeln, för att senare lämna tillbaka husnyckeln till mig.
    Jag har i efterhand fått reda på att nämnda anställd numera inte jobbar för företaget pga detta, och jag har blivit kontaktad för att kompenseras för fadäsen.

Att ett simpelt misstag kan leda till tråkiga komplikationer är en sak, men att jag som kund ska behöva ta hand om företagets egna misstag i den mån jag behövt göra är väldigt irriterande. Tyvärr kan jag inte rekommendera företaget, trots att flytten i det stora hela gick bra. Läs mer
  • Gustaf R skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt, effektivt och problemfritt. Håller vad dom lovar. Till det bästa priset. Rekommenderas! Läs mer
    2018-05-29 Erik K svarar Gustaf R
    Hej Gustaf och tack för din recension. Killarna hälsar och tackar :) / Kvalitetsflytt
  • helen j skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte tjänste via nätet, blev trevligt bemött, bra pris. Killarna som flyttade för mig var snabba, noggranna och effektiva.kan varmt rekommendera denna firma. Läs mer
    Peter K gillar detta
  • peter g skrev om Kvalitetsflytt
    Är väldigt nöjd. Allt gick smidigt och bra. Läs mer
    Peter K gillar detta
  • solbritt a skrev om Kvalitetsflytt
    Min flytt med Kvalitetsflytt var helt problemfri. Mycket fint bemötande både vid beställningen och under själva flyttdagen. Läs mer
    Peter K gillar detta
  • inger b skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt utförd flytthjälp till humant pris. Mycket vänlig personal. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Antonio D
    Antonio D skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade från Gbg till Partille. Allt funkade kanon. Fick flyttkartongerna i god tid innan flytten. Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Kvalitetsflytt
    Toppenbetyg från oss efter flytt från Kungsbacka till Tomelilla. Tre jättetrevliga killar som skötte allt exemplariskt! Läs mer
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Kvalitetsflytt
    Bra, flexibelt och seriöst bemötande från början till slut. Läs mer

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg