Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län. Vi utför 15-20 flyttar dagligen med våra 25 lastbilar. Det gör att vi har ca 7000 flyttar årligen och 1500 flyttstäd.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Gasverksgatan 9 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-17:00

Läs vad 960 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• 2020-05-26

KRISTINA N skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt Göteborg - Övik. Enkla och smidiga att kommunicera med, lastning och lossning helt enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2020-05-25

Gösta Lars-Göran S skrev om Kvalitetsflytt
    snabba ,trevliga,hjälpsamma,toppenkillar Läs mer
  • MAGNUS T

2020-05-23

MAGNUS T skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga, hjälpsamma och riktigt snabba. Flytten gick som på räls. Läs mer
  • JULIANA G

2020-05-18

JULIANA G skrev om Kvalitetsflytt
    Professionellt, snabbt och smidigt. Har inte varit med om en smidigare flytt än med er :) Läs mer
  • 2020-05-11

Jing L skrev om Kvalitetsflytt
    Super professional & smart! Tons of thanks to Christoffer and Magnus! Läs mer
  • 2020-05-04

TOMUSA V skrev om Kvalitetsflytt
    Rekommenderar starkt denna flytt firma. Personalen är otroligt effektiva, duktiga och varsamma med möblerna.
    Speciellt vill tacka Benny och Jonas för deras insats . Läs mer
  • 2020-05-03

FREDRIK S skrev om Kvalitetsflytt
    Toppen! Allt från kommunikation till själva flytten. De flyttade hela vårt bohag i rekordfart trots pågående polisinsats i trapphuset 😁 Läs mer
  • CATRIN K

2020-05-01

CATRIN K skrev om Kvalitetsflytt
    Vi fick flytthjälp och har en bra upplevelse . Bra kommunikation, de var punktliga, bra pris och jobbade mycket snabbt. Skulle absolut rekommendera de och kommer definitivt anlita de igen när vi behöver! Läs mer
  • 2020-04-30

Cathy Lisbeth Christina L skrev om Kvalitetsflytt
    Jättenöjd! Duktiga och snabba killar som skötte min flytt den 24/4.. Läs mer
  • 2020-04-30

Eva G skrev om Kvalitetsflytt
    I just moved to a new apartment with the help of Kvalitetsflytt.
    Christoffer, Admir and Oliwer were very fast and professional.
    Totally recommend it! Läs mer
  • EVA O

2020-04-29

EVA O skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade från Malmö till Örebro nu i april.
    Har aldrig sett så snabba och trevliga killar, det gick i ett, inga pauser här inte, och jag har flyttat många ggr.Jag rekommenderar detta bolag varmt. Läs mer
  • 2020-04-21

Linn Kristina D skrev om Kvalitetsflytt
    Så nöjd! Daniel och Freddan dök upp i god tid innan avtalad flyttstart och var mycket trevliga och förtroendegivande. De jobbade på imponerande fort samtidigt som de var väldigt försiktiga med våra saker.
    När det är dags att flytta nästa gång hoppas vi de är kvar och kan hjälpa oss igen! Läs mer
  • ZANJA W

2020-04-17

ZANJA W skrev om Kvalitetsflytt
    Jag kontaktade Kvalitetsflytt för en offert på flytt och städ av min lägenhet på 48kvm.
    Fick snabbt svar av en supertrevlig Thor som bokade in mig och skickade genast en bekräftelse på detta. På minuten dök ”flyttgubbarna” upp och högg genast in på våra 1000000 lådor. De kämpade på bar i 3.5 timmar utan knussel. De var grymma! Städet även de dök upp på angiven tid och gjorde lägenheten magiskt ren. Den var så grundligt rengjord att allt glänste. De tog ca 6 timmar på sig och gjorde ett fantastiskt bra jobb!
    Tveka inte en sekund, boka Kvalitetsflytt till er flytt!!!! Läs mer
  • KRISTINA A

2020-04-10

KRISTINA A skrev om Kvalitetsflytt
    De hade ett väldigt bra bemötande. Var smidiga o flexibla när vi fick förändringar så man kände sig väldigt trygg. Själva flytten var oerhört smidig och effektiv med stor bil där alla möbler säkrades på ett bra sätt! Kan verkligen rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2020-04-10

LINDA A skrev om Kvalitetsflytt
    Den bästa flyttfirman som jag har använt! jag flyttade med dem i Måndags, hur smidigt och snabbt som helst. Underbara och super trevliga killar som gjorde flytten, kommer absolut använda de igen om det behövs ☺. Tack för hjälpen! Läs mer
  • Amjad Z

2020-03-30

Amjad Z skrev om Kvalitetsflytt
    We used the company for flyttstädning in Göteborg. It seems they sent a sub contractor .. the team left uncleaned window . Calc in the shower room and dirty floor. They became very aggressive when i gave feedback. The nightmare was when we allowed our baby to crawl in the appartment after cleaning. She ended up with black hands and dirty clothes.

They messed it up this time even-thought they had a good score. Läs mer
    2020-03-31 Kvalitetsflytt svarar Amjad Z
    Amjad , Now you're not really honest ...
    Your home was full of paint stains, which you expect us to stand & scrub away.

You could have informed us of this.

When our cleaners call us about this & we take it up with you, you are not in the best mood either.

If it should be dirty & dust or Moore things you have not informed us.
    We can go out & fix it, you have a cleaning guarantee 7 days

Nu är du inte riktigt ärlig ...
    Din bostad var full av målar fläckar , som du räknat med att vi skall stå & skrubba bort .

Detta kunde du informerat oss om .

När vår städare ringer oss om detta & vi tar upp det med dig så är inte du heller på bästa humör.

Om det skulle vara smutsigt & damm eller annat har du inte informerat oss.
    Vi åker ut & rättar till det , du har har städ garanti 7 days

Trevlig dag Med vänlig hälsning Peter Kvalitetsflytt 0733 60 29 27
    2020-03-31 Amjad Z svarar Kvalitetsflytt
    As you can see Peter, I didn’t mention the paint as i am not expecting the team to handle the paint. It is not their responsibility to remove it and that is clear for me.

You didn’t mention you will send a sub contractor.. i have their visit card. I trust Kvalitetsflytt and i am sure you can do better job i told you i choose you because i have heared about the good job you usually do so you should have mentioned it is not your team that will handle the clean.

I was so hopeless with a tight schedule so i had to do again my self what have to be done.
    2020-03-31 Peter K svarar Amjad Z
    I have always been nice & correct to you.
    You have a cleaning guarantee that you can use
    Wishing you & your family good luck & have a great summer.
    Best regards Peter Kvalitetsflytt

Läs mer genom att expandera tråden +
  • MARIA K

2020-03-30

MARIA K skrev om Kvalitetsflytt
    Snabba och trevliga killar. Många inflyttningar samtidigt i huset gjorde att flyttar krockade lite, men trots det hade dom ett leende på läpparna. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-03-26

MIKAEL J skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket smidigt o tillmötesgående!
    Mycket noggranna o trevlig personal, bara bra!! Rekommenderas! Läs mer
  • LAURA B

2020-03-11

LAURA B skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket mycket nöjd. Snabba, hjälpsamma och trevliga, de som jag träffade (Fredrik, Istvan och en till kille, men glömde hans namn). Läs mer
  • Robert Edward James B

2020-03-08

Robert Edward James B skrev om Kvalitetsflytt
    Dom gjorde verkligen ett skitbra jobb, snabba och effektiva. Läs mer
  • AIDA I

2020-03-06

AIDA I skrev om Kvalitetsflytt
    En toppen flyttfirma med snabba och duktiga killar. De var också väldigt varsamma med möblerna men också hjälpsamma på plats. Sanel som vi bokade tjänsten med var väldigt professionell och stämde hela tiden av med oss kring olika saker. Sånt uppskattar vi jättemycket samt att killarna gjorde sitt jobb.
    Ett tips är att alltid ha kontakt med samma person, när man väl ha bestämt sig att anlita deras tjänst; lättare att följa upp. Läs mer
  • 2020-02-18

JOHANNA L skrev om Kvalitetsflytt
    Supernöjd med flytten, allt gick väldigt snabbt och smidigt! Läs mer
  • 2020-02-17

ARNE L skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga killar som dessutom var snabba och effektiva. Läs mer
  • Emelie Ingrid Sofia M

2020-02-17

Emelie Ingrid Sofia M skrev om Kvalitetsflytt
    Rekommenderar denna flyttfirma. Första gången jag anlitade en flyttfirma och var nervös över att det skulle gå bra men det gick superbra och smidigt! Plus för en bra kommunikation och lättillgängligheten. Litet minus för att de var någon timme försenade. Läs mer
  • ANNA C

2020-02-10

ANNA C skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra, ansvarfullt företag!
    Rekommenderas varmt! Serviceinriktade, gör ett professionellt arbete till ett bra pris! Läs mer
  • Ziad A

2020-02-01

Ziad A skrev om Kvalitetsflytt
    Duktiga, varsamma och snabba.
    Jag är jätte glad över att jag valde er 👍.
    Tusen tack Läs mer
  • 2020-02-01

Eleni Valéry B skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är så glada att anlitade kvalitetsflytt!
    Vi fick hjälp av två mycket trevliga killar som arbetade väldigt effektivt och var ytterst försiktiga med våra möbler. Vi skulle helt klart anlita dem igen, och kan varmt rekommenderar dem! Läs mer
  • GÖZDE I

2020-01-23

GÖZDE I skrev om Kvalitetsflytt
    The guys were very punctional with time. We were told they will arrive at 08:00 in the morning and they were at 8 at our door. They did the packing for us and moved our stuff without even breaking a glass. Läs mer
  • 2020-01-21

PETRA H skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade i årsskiftet och är supernöjd med att jag valde Kvalitetsflytt. Snabba och effektiva, bra pris med. Dessutom väldigt trevliga.
    Tack "team marco" 👍 Läs mer

Starka och varsamma flyttkarlar som tog allt. :) Läs mer
  • FREDRIK W

2020-01-08

FREDRIK W skrev om Kvalitetsflytt
    Bra och effektiv flytthjälp. Det som gör att det inte blir full pott är att slutsumman blev 25% dyrare än offerten. Läs mer
  • Barbro K

2020-01-03

Barbro K skrev om Kvalitetsflytt
    Göteborgs sämsta flyttfirma!
    Ringde 4 timmar för tidigt och hotade med att inte komma alls om jag inte tog emot dem direkt, vilket inte gick. Kom till sist 1 timme för sent, flyttkillarna hade inte fått de instruktioner som jag lämnat vid offerten och kunde dessutom inte hitta en 42" tv-kartong i en 20 kvm liten lya. Hävdade sedan att jag hade packat undermåligt och att de därför inte kunde genomföra flytten när sanningen var att de hade dubbelbokat och ville komma undan. Slarviga med mina saker och otrevligt bemötande. dessutom svindyrt. De fick också bakläxa av min hyresvärd på flyttstädet och tyckte då att min hyresvärd skulle gå till lägenheten och städa åt dem. Läs mer
    2020-01-07 Kvalitetsflytt svarar Barbro K
    Hejsan Barbro. Vi kan inte hitta någon bokning i ovanstående namn samt känner inte igen detta, men ni är välkommen att höra av er till oss eftersom vår policy är att kunden ska vara nöjd med våra uppdrag. Växel 0771-210101 alt mail : info@kvalitetsflytt.se. Mvh Kundtjänst.
    2020-01-10 Barbro K svarar Kvalitetsflytt
    Föredömlig lösning från nuvarande chef.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • ANDREA M

2019-12-28

ANDREA M skrev om Kvalitetsflytt
    Otroligt snabba killar och flytten gick smidigt! Läs mer
  • ABOLFAZL M

2019-12-28

ABOLFAZL M skrev om Kvalitetsflytt
    Det var för andra gången som jag anlitade Kvalitetsflytt och det funkade jätte bra och måste erkänna att jag blev ännu nöjdare. En kunnig och professionell flyttfirma. Ni är bäst🌹🌹🌹 Läs mer
  • JIMMY A

2019-12-26

JIMMY A skrev om Kvalitetsflytt
    Är imponerad hur snabbt flytten gick. Punktliga. Planerad tid 09:00 och 08:55 ringde dom på.Trevliga och effektiva flyttkillar och bra pris. Kommer defenetivt använda kvalitetsflytt igen om jag behöver flytthjälp. Läs mer
  • ALEXANDER S

2019-12-20

ALEXANDER S skrev om Kvalitetsflytt
    Christoffer, Benny och Philip hjälpte oss flytta idag från Kallebäck till Mölnlycke. De ska ha en eloge för deras energi, motivation, snabbhet, tålamod och noggrannhet. Ha en bra jul, vår våran jul kommer bli bra tack vare er. /Alexander Läs mer
  • 2019-12-14

ERIK PATRIK N skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade idag mellan Bollebygd och Katrineholm ca 33 mil. Från ett litet torp på 90 kvm till en stor villa på över 200 kvm.
    Lastbilen dök upp en kvart sent, vilket de meddelade i förväg så helt ok. Lastning tid längre tid än jag förväntat mig och det berodde sannolikt på att jag inte jobbar med att packa och flytta bohag men det gör de här killarna. Enkla att ha att göra med, både innan och under flytten, och de gav på anmodan även konstruktiv kritik hur man bäst förbereder en flytt.
    Allt kom fram som det skulle och jag är supernöjd med tjänsten. Det enda jag skulle ändra är att hyra även flyttlådor och packning/uppackning nästa gång. Läs mer
  • IRJA S

2019-12-09

IRJA S skrev om Kvalitetsflytt
    I fredags, 6/12, flyttade jag från Höör till Landskrona. Punktligt kl 13.00 kom det tre glada killar, Alex Morales, Gabbe P och Tariq, för att flytta mitt bohag. Snabbt och säkert packades allt i bilen och det var bara glada miner trots att vissa möbler inte rymdes i hissen i Landskrona, utan fick bäras upp tre + en halv våning. Är så nöjd med flytthjälpen! Rekommenderar Kvalitetsflytt till alla som ska flytta. Läs mer
  • LYDIA NATASCHA S

2019-11-29

LYDIA NATASCHA S skrev om Kvalitetsflytt
    Vill tacka kvalitetflytt för en toppenflytt!!!! även allt flöt på innan och efter flytt=) De 3 killarna var helt super under flytten. Även Stefan Rosenborn har varit helt grym =) Rekommenderar Kvalitetsflytt till alla som ska flytta =) Läs mer
    LYDIA NATASCHA S gillar detta
  • Stefan J

2019-11-16

Stefan J skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten fungerade snabbt och smidigt. Mycket trevligt gäng.
    Även kontakter före och hantering av flyttlådor sköttes perfekt.
    Betyget dras ned av en inte helt perfekt städning. Läs mer
  • 2019-11-12

Kristina N skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte flytt och Flyttstäd. Detta fungerade bra och var nöjd med killarna som löste flytten fast de inte fått rätt info ang. hur mycket som skulle flyttas, bilen blev full och vi fick själva köra några rundor. Tjejerna som städade gjort ett jätte bra jobb. Tyvärr så hämtas inte flyttkartongerna vi hyrt fast jag bett dem om det nu så tredje gången gillt kanske. Fått som svar att jag inte bekräftat, trots mailande och har bekräftat. Inte lönt att ringa eller smsa inget svar. Läs mer
  • 2019-11-09

Anders A skrev om Kvalitetsflytt
    Bra genomförd flytt! Flyttstädning helt perfekt! Läs mer
  • Nui A

2019-11-08

Nui A skrev om Kvalitetsflytt
    Beställde flytt och flyttstäd. Både telefonkontakten och flyttkarlarna var trevliga och effektiva och allt gick snabbt och smidigt. Utöver offerten tillkom sedan 1200 kr för avståndet mellan parkering och porten. Flyttstädningen kändes komplett även om hyresvärden hade lite detaljer att kommentera på efteråt. Jag skulle definitivt använda firman igen samt rekommendera den till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-11-08

Bengt C skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga och effektiva flyttkillar - och snabba!
    Även flyttstädningen utan anmärkningar.
    Ett prisvärdigt flyttalternativ. Läs mer

Sara H skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt, smidigt och proffsigt. Kan rekommenderas. Läs mer

Laila G skrev om Kvalitetsflytt
    Jag köpte flytt och flyttstäd av Kvalitetsflytt och det ångrar jag inte. Kvalitet utlovas, och kvalitet levereras! Flyttkillarna var varsamma, hjälpsamma och effektiva. Riktiga proffs! Precis detsamma kan sägas om de som städade lägenheten efteråt. Den doftade fräscht och allt glänste både in- och utvändigt. Och allt till ett rimligt pris! Om jag flyttar igen så kommer jag att anlita Kvalitetsflytt och jag vill ge dem mina bästa rekommendationer. Tack för en mycket väl utförd flytt! Läs mer
  • Erica B

2019-11-06

Erica B skrev om Kvalitetsflytt
    Använde mig av kvalitetsflytt till min flytt. Fick ett väldigt fint bemötande av allihopa.
    Allt gick smidigt och bra. Kom i bra tid, var snabba och effektiva, kunde inte varit bättre. Läs mer

Bo M skrev om Kvalitetsflytt
    The company is very professional and the employees are very friendly and helpful. My family and I would recommend to our friends if anyone plan to move! Läs mer

Anna S skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt utfört flytt. Kändes väldigt säkert. Läs mer