Kvalitetsflytt

Med över 1000 omdömen vågar vi påstå att vi är Sveriges sannolikt mest rekommenderade flyttfirma ⭐️

Vi utför runt 10 000 flyttar/flyttstädningar varje år och som du kan se på våra omdömen här på Reco så är nöjda kunder otroligt viktigt för oss. Är du nöjd så är vi nöjda 👍🏼

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner, lång erfarenhet och ett brett utbud inom flytt, flyttstädning, packning och magasinering. Våra kontor finns i Skåne, Halland, Västra Götaland, Mälardalen, Västerbotten och Norrbotten men vi har egentligen hela Sverige som vår arbetsplats, dessutom gör vi även en hel del utlandsflyttar.

Vi har fysiska kontor på följande orter men erbjuder som sagt flyttar över hela Sverige:

• Göteborg
• Borås
• Malmö
• Landskrona
• Varberg
• Västerås
• Umeå
• Luleå

Är du ute efter en flexibel flyttfirma där omdömen är viktigt så är vi rätt val för dig 😊

#flyttfirma #flytt #flyttstäd #magasinering #flytthjälp #utlandsflytt #Malmö #Lund #Helsingborg #Landskrona #halmstad #Falkenberg #Varberg #Göteborg #Varberg #Kungsbacka #Mölndal #Göteborg #Kungälv #Alingsås #Borås #Västerås #umeå #Luleå #Stockholm #Göteborg #Malmö

Läs vad 1335 kunder tycker om Kvalitetsflytt 2

2022-10-04 Spontant omdöme
    Fantastiskt effektiva och trevliga.
    Kan varmt rekommendera kvalitetsflytt om man behöver en flyttfirma
    2022-09-29 Spontant omdöme
    Vi använde Kvalitetsflytt för flytt av vår verksamhet, enligt vad jag har fått höra ifrån mina kollegor som befann sig på plats tillsammans med flyttfirman så gick allt väldigt bra. Jag har även använt Kvalitetsflytt privat en gång och det gick också väldigt bra. Rekommenderas! 😀
  • 2022-09-24 Spontant omdöme
    Kvalitetsflytt gjorde ett jättebra jobb när vi flyttade från Stockholm till Malmö! Vi behövde magasinera i tre veckor och även detta sköttes jättebra! Likaså planering och uppdatering per telefon! Vi är så nöjda! Det blev en flytt med kvalitet! Rekommenderas varmt!
    2022-09-20 Spontant omdöme
    Kan inte vara annat än nöjd med den här firman.
    Tre glada grabbar anlände och flytten gick mycket snabbt och smidigt.
    Inga tilläggsavgifter, inget krångel.

Tack för ett mycket bra arbete!
  • 2022-09-18 Spontant omdöme
    Anlitade Kvalitetsflytt för en flytt ifrån Värmland till Skåne. Killarna var snabba och duktiga, var på plats i tid. Var tyvärr lite skavanker på lite möbler, men detta har vi fått ersättning för. Har haft kontakt med Peter som även är vd på företaget. Tyvärr så delar min fru inte min mening, utan har tagit detta som en muta. Vilket det inte är. Jag är iallafall nöjd med bemötandet och ersättningen av företaget. Tror inte att det finns så många andra företag som är så tillmötesgående.

Mvh Johan Brandi
  • 2022-09-18 Spontant omdöme
    Otroligt duktiga flyttkillar med stort fokus på service och kund. Trots tidigare felaktig uppskattning bohag (mer saker att flytta än vad säljare trodde) samt att de fick veta att sängar skulle monteras ned och upp på plats (missats att lägga in i deras arbetsorder), löste de allt med bravur och gott mod! Harry och hans kollega ska ha en stor eloge för deras grymma insatser och trevliga bemötande!
  • 2022-09-07 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med allt från telefonkontakt/bokning till killarna som var och flyttade allt på ett smidigt sätt. Mycket hjälpsamma och trevligt bemötande.
    Oj va roligt och vi är jätteglada över att du är nöjd med oss. Lycka till med er nya bostad. Kvalitetsflytt
    2022-09-03 Spontant omdöme
    Helt underbara killar som hjälpte oss med flytten tusen tack! Serviceminded till tusen.
    Mycket bra bemötande av Peter Karlsson ägare för kvalitetsflytt.
    2022-09-02 Spontant omdöme
    Vi anlitade denna firma till både flytt och städ. Flytten har jag inga stora anmärkningar på, de var snabba, ställde dock vår soffa upp och ner i lastbilen i spöregn så den blev rejält smutsig och blöt, men det är nog formellt vårt fel att vi inte skyddat den.

Städningen vi bokade var dock under all kritik. De verkar inte ha varken kompetens eller utrustning för att kunna utföra en flyttstädning. Vi utnyttjade besiktningsgarantin på 7 dagar men inte ens efter denna gång blev det rent. Vi måste nu boka en annan städfirma för att utföra jobbet.
    2022-08-29 Spontant omdöme
    Hoppas ni är nöjda nu när jag har ändrat recensionen efter tjat och mutningar från er sida. Fult att köpa er till en bra resenssion så kontakta inte oss igen
    Vi har bara varit intresserade av att vår relation skall förbli bra. Vi utförde flytten och tog kontakt med er efter att ni blivit besvikna på sen ankomst och att vi lämnade någon cigarettfimp utanför. Vi har ersatt er med 7000 kr och detta var ni nöjda med, tråkigt att ni känner som ni gör. Lycka till med ert nya boende!
    MVH
    Peter Carlsson VD
  • 2022-08-17 Spontant omdöme
    Bra offert, väldigt snabba och trevliga killar som flyttade åt oss.
    Rekommenderas!
    2022-08-17 Spontant omdöme
    Bra personal som lyfte ut vårt möblemang och likaså när möblerna skulle in till vårt nya boende så var dom försiktiga och effektiva.Det som kan fungera bättre är framförhållningen. Dom hade svårt att bestämma vilken dag dom skulle komma och dök upp en dag för tidigt och det var väl ok.När flyttlasset var lastat så hade vi en ankomstdag planerat och vi anpassade vår resa efter den och sedan kom det bara ett sms att grejerna kommer 3 dagar senare. Det innebar extra hotellnätter för oss. Det drar ner betyget.
  • 2022-08-09 Spontant omdöme
    Så bra service! Grabbarna var jätte trevliga. Väldigt försiktiga😀. Kan varmt rekommendera dem.
  • 2022-08-04 Spontant omdöme
    Fantastik service - Snabba, försiktiga och visade verkligen respekt för ens möbler och ägodelar.
    Kommer garanterat välja kvalitetsflytt i framtiden, dom lever verkligen upp till sitt namn.
    2022-08-03 Spontant omdöme
    Mycket effektiva och trevliga till ett bra pris. Gjorde en flytt i stockholm
    2022-08-03 Spontant omdöme
    Fantastiskt bemötande av alla som jag har pratat med och träffat.
    Killarna som flyttade mig från Östersund till Malmö var trevliga, försiktiga, snabba! Allt har fungerat utmärkt från början till slut.
    2022-08-02 Spontant omdöme
    Erik på flyttfirman gjorde nåt som kändes omöjligt 1 månad kvar på min flytt han löser så vi kan få flytt hjälp. Utan några problem. Tack så hemskt mycket 🙏🏼 Tack Erik för en otroligt bra service ❤️
  • KAJSA P
    2022-07-31 Spontant omdöme
    Fantastiskt bemötande av Örs vid bokningen och grabbarna som flyttade var supertrevliga, försiktiga, snabba! Allt man kan önska sig av en flyttfirma! Kvalitetsflytt och dess medarbetare får 10/10!
  • 2022-07-27 Spontant omdöme
    Riktigt snabba, nogranna och trevligt bemötande. Användes lokalt i Skåne, men HQ i Borås är lika vassa!
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    Hjälpsamma, noggranna.
    Samarbetet med dialog med oss som kund hela tiden uppskattade vi verkligen.
  • 2022-07-25 Spontant omdöme
    Allt har fungerat utmärkt från början till slut.
    Allt enligt planerna.
    Flyttkillarna har utfört ett fantastiskt jobb.
    Har rekommenderat firman till vänner.
    2022-07-17 Spontant omdöme
    Flytten blev inte riktigt som tänkt, med försening, annat pris än avtalat, och en flytt som inte blev fullföljd. Det har varit två långa veckor, rent psykiskt, men kompenserades för besväret tillslut via ägaren, som verkar mån om att göra om och göra rätt.
  • 2022-07-15 Spontant omdöme
    Blev lovad lådor med fick inga, då vi bodde för långt bort (så kan Det vara, men då får man ju bara säga det från början). Fick tillslut låna lådor ändå, men företaget var mycket svårt att få tag i. Säljaren som jag pratade med först slutade och jag ringde upprepade gånger till kundtjänst utan att få svar. Mailade också flera gånger utan att få svar. Blev sen struligt och ingen kom och hämtade lådorna och trots att jag fick kontaktuppgifter till en annan försäljare så kunde jag varken få tag på henne via telefon eller mail när det strulade.
    Efter att ha skrivit och gett dåligt betyg hörde de av sig och då kom de tillslut och hämtade lådorna (efter drygt tre månader) men då gick det i alla fall undan, så det var ju bra. Själva flytten gick helt okej, men allt strul runt omkring gör ändå att jag hade valt ett annat företag om jag skulle flytta igen.
    2022-07-11 Spontant omdöme
    Klart bästa flyttfirman jag anlitat. 2 grymma killar som var så noggranna och supertrevliga. 10 stjärnor . Om behövs kommer jag absolut anlita dem igen.
    2022-07-10 Spontant omdöme
    Fullständigt nöjd, kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt.
    2022-07-07 Spontant omdöme
    Effektiva, noggranna och trevliga. Kan helt klart rekommendera, och kommer anlita själv igen!
    2022-07-06 Spontant omdöme
    Flytten fungerade bra! Killarna var trevliga och höll tidsschemat. Flyttstädningen såg bra ut, något försenade men företaget var måna om att vi skulle bli nöjda ändå!
    2022-07-05 Insamlad av företaget
    Liridon och Albin var helt fantastiska, dom löste allt med bravur. Jag kan verkligen rekommendera Kvalitetsflytt, med personal som dessa två grabbar är denna flyttfirma i särklass den bästa jag anlitat. 5 av 5 stjärnor utan tvekan!
    Super bra företag, tog 4 timmar
    Två super bra Polska killar som gjorde jobbet jätte bra och smidig och snabbt
    Kommer använda företaget igen
    Super bra
    2022-07-04 Spontant omdöme
    Kvalitetsflytt är en mycket bra flyttfirma. Det var 2 killar som hjälpte mig med flytten och de kom i tid. De flyttade mina saker på ett proffsigt och smidigt sätt. De var även varsamma med mina saker.
    Jag kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt, jag kommer att anlita denna flyttfirma igen om jag skulle vara i behov av att flytta!
    Bra jobbat grabbar! (Flytten 2/7 Västerås-Sundbyberg).
    2022-07-04 Spontant omdöme
    Företaget var måna om att vi skulle bli nöjda med allt.
    Flyttkillarna var snabba, effektiva och trevliga.
    2022-07-04 Spontant omdöme
    Vilka killar som kom och flyttade från 2 våningar spiraltrappa till 3 våningar spiraltrappa 5/5!! Men vad de fick slita utan pirror då de inte hade rätt utrustning. Detta är ändå något jag tycker ni som företag måste se över för det kändes inte humant att man ska släpa kartonger och annat upp och ner helt utan pirror när det finns sådana som klarar av spiraltrappor. Därav drar det ner betyget lite för tyckte synd om er personal. Men återigen vilka proffsiga killar och de gjorde ett kalasbra arbete utifrån de förutsättningar de hade de ska ha en stor eloge!
    2022-07-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande hela vägen, allt från bokning hos Julia till slutförande av ett stort flyttprojekt. Snabbt och effektivt, inga skador trots komplicerade saker att flytta! Sorin och grabbarna gjorde ett imponerande arbete!
    Vi är supernöjda! Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt i Landskrona !
    Anita o Thomas
  • 2022-06-28 Spontant omdöme
    Väldigt bra och trevlig personal. Både killarna som skötte själva flytten och de som utförde packning var supereffektiva och jättebra. Det var någon försening på flyttdagen, men företaget gjorde sitt för att hantera detta på ett bra sätt. Rekommenderas!
    2022-06-27 Spontant omdöme
    Samarbetsvilliga och trevliga flyttkillar.
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Bra. Proffsig personal. De kom i god tid. Höll tidsschemat.
  • Henric F
    2022-06-25 Spontant omdöme
    Mycket bra. Trevliga killar som gjorde ett kanonjobb verkligen.

Har inget att klaga på.

Ett tips är att lägga till några kronor för en större lastbil än offerten säger om man vet att man har mycket grejer.

Vi är två vuxna och en 2 åring i hushållet. Flyttade från 66 kvm med källarförråd och betalade för en bil på ca 30 kubik istället för de ca 20 i offerten och det det va perfekt.
    Mindre bil hade blivit knepigt.
  • 2022-06-23 Spontant omdöme
    Väldigt trevliga och snabba killar som utförde arbetet! Vi blev jättenöjda.
  • JENNY L
    2022-06-22 Spontant omdöme
    Lite småbuttra flyttgubbar men packning och lastning gick snabbt. Vi hade tio kubik mer än vad vi först tagit offert på men det var inga problem. Enligt företagets information skulle man betala 300 kr per överskjutande kubikmeter och det var exakt det priset hamnade på.
    2022-06-21 Insamlad av företaget
    Extremt vänlig, duktig och snabb personal. Rekommenderar starkt! 11 av 10 i betyg!
    2022-06-19 Spontant omdöme
    Vi är supernöjda. Trevliga killar som gjorde jobbet snabbt och smidigt. Rekommenderas!
    2022-06-16 Spontant omdöme
    Helt fantastiska killar som kom och hjälpte oss med flytten. Riktigt effektiva, trevliga och med ett enormt tålamod som genomförde flytten på bästa möjliga sätt trots att flertalet grannar stressade dem om hiss och parkering. Jag ger Kvalitetsflytt mina varmaste rekommendationer!
  • 2022-06-16 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda allt gick snabbt och smärtfritt, tog även flyttstädning och även det fungerade jättebra fast dom hade lite ont om tid, vi är supernöjda. Kommer garanterat anlita dessa proffs igen. Kan varmt rekommendera kvalitetsflytt.
    //Jari
    2022-06-14 Spontant omdöme
    Riktigt bra firma med duktiga killar. Allt gick snabbt och smidigt med bra resultat. Kan verkligen gå i god för dom.
    2022-06-05 Spontant omdöme
    Ganska nöjd, men dåligt att dem inte tog med alla möbler. Ett litet svart bord kvar.
    Sen stängde dem inte dörren till den lägenheten som jag flyttade från, var ej med när dem flyttade i den som jag flyttade från, plus att dem lämnade ett fönster vidöppet, utan att stänga innan dem gick. I övrigt var dem la helt okej. Trevliga killar.
    2022-06-04 Spontant omdöme
    Fungerade bra med bokning & kontakt innan flytt. Mycket duktiga flyttkillar som var snabba, packade & bar in alla möbler på ett proffsigt sätt. Kan rekommendera företaget. Evigt tacksam för all hjälp! / Johanna i Lund…😊
    2022-06-04 Spontant omdöme
    Toppen jobb. Trevliga . Inget var jobbigt / besvärligt
  • 2022-06-04 Spontant omdöme
    Mycket nöjd från bokning till arbetet var utfört. Beställde även flyttstäd.

Finns inget att anmärka på. Allt sköttes mycket proffsigt och jag kan absolut rekommendera Kvalitetsflytt.
  • 2022-06-01 Spontant omdöme
    Både jag och min dotter använde Kvalitetsflytt
    Vi är supernöjda båda två.
    Snabba Duktiga och Trevliga
    Dessutom så var det billigt
    Nu flyttar jag inte så ofta men om det händer igen så kommer jag att använda mig av Kvalitetsflytt
    2022-05-29 Spontant omdöme
    Högsta betyg i allt från kundtjänst till killarna som genomförde flytten som dessutom var otroligt trevliga . Kommer utan tvekan att anlita dem igen när det blir dags. Kan varmt rekommendera dem.