Kvalitetsflytt

Med över 1000 omdömen vågar vi påstå att vi är Sveriges sannolikt mest rekommenderade flyttfirma ⭐️

Vi utför runt 10 000 flyttar/flyttstädningar varje år och som du kan se på våra omdömen här på Reco så är nöjda kunder otroligt viktigt för oss. Är du nöjd så är vi nöjda 👍🏼

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner, lång erfarenhet och ett brett utbud inom flytt, flyttstädning, packning och magasinering. Våra kontor finns i Skåne, Halland, Västra Götaland, Mälardalen, Västerbotten och Norrbotten men vi har egentligen hela Sverige som vår arbetsplats, dessutom gör vi även en hel del utlandsflyttar.

Vi har fysiska kontor på följande orter men erbjuder som sagt flyttar över hela Sverige:

• Göteborg
• Borås
• Malmö
• Landskrona
• Varberg
• Västerås
• Umeå
• Luleå

Är du ute efter en flexibel flyttfirma där omdömen är viktigt så är vi rätt val för dig 😊

#flyttfirma #flytt #flyttstäd #magasinering #flytthjälp #utlandsflytt #Malmö #Lund #Helsingborg #Landskrona #halmstad #Falkenberg #Varberg #Göteborg #Varberg #Kungsbacka #Mölndal #Göteborg #Kungälv #Alingsås #Borås #Västerås #umeå #Luleå #Stockholm #Göteborg #Malmö

Läs vad 1138 kunder tycker om Kvalitetsflytt 2

2021-09-22
    De avbokade vår flytt väldigt tätt inpå att den skulle gå av stapeln. Tråkigt bemötande när vi pratade i telefon. Det hade skett en misskommunikation kring när de skulle komma, jag hade uppfattat det som att de skulle komma första eller andra helgen i oktober, vilket vi enlig mig hade kommit överens om via telefon när vi bokade flytten. Nu när jag fick tag på dem efter lång tid av jagande så säger de att vi kanske kommer behöva flytta på en vardag. Eftersom detta enligt mig inte var vad vi hade kommit överens om så ifrågasatte jag detta och utan försök om att lösa missförståndet så avbokar de våran flytt. Nu står vi helt handfallna utan lösning, jag är helt chockad, det är det sämsta kundbemötandet jag har vart med om
  • Ewa K
    2021-09-21
    Det var det bästa flyttfirma jag har anlitat! Snabba, ansvarsfulla, mycket noggranna och väldig trevliga killar. Flytten från Tjörn till Orust gick över förväntan trots den besvärliga skogsvägen. Eloge till chauffören! 👍
    2021-09-17
    Helt otroliga grabbar! Inga sura miner eller gnäll, utan hurtiga starka glada och snabba killar! Rekommenderas varmt!
    Klart imponerande av er!
    Flytt i Västerås
    2021-09-12
    Otroligt smidigt och effektivt jobbat av flyttgubbarna. De fick gå många hundra trappsteg men var hela tiden supertrevliga och hjälpsamma. De hjälpte även att ”säkra upp” viss packning med extra emballage där de tyckte att det behövdes. Efter minst 5 timmars transport i lastbil fick flyttgubbarna springa i ännu fler trappsteg. Vilket jobb! Möblerna och kartongerna låg fint och eftertänksamt placerade i lägenheten när vi kom fram. Ni har mina varmaste rekommendationer.
    2021-09-09
    Både och: Flytten gick snabbt och effektivt, men trots en uttrycklig önskan om att få en heltäckande offert med ordentligt marginal dök det upp extra kostnader kring avstånd till bilen, mer last än vad de ansåg jag beställt, mm. Detta trots att jag själv flyttade en betydande mängd saker i egen bil. Hantering av lädersitsar till stolar genom att knöka ihop dem i sopsäckar var inte heller så professionell
  • 2021-09-08
    Mycket bra flyttat. Bra pris och går snabbt.
    2021-09-07
    Smidigt & prisvärt!
    De var snabba och samtidigt försiktiga med möbler/prylarna. Skulle anlita igen vid framtida flytt.
  • 2021-09-06
    Otroligt snabba! Väldigt prisvärt.
  • 2021-09-05
    Smidigt o trevlig personal, väldigt nöjd 😊
    2021-09-05
    Supernöjd

Trevliga flyttgubbar som hjälpte mig och superduktiga var dem med

Stort PLUS får ni
  • Péter E
    2021-09-03
    Trevliga flyttgubbar. Smidigt och bra service.
  • 2021-08-31
    Hej,
    Från flyttfirman har jag den bästa åsikten, proffs, allt var snabbt, smidigt och utan någon problem. Dem två pojkarna som tåg hand om flyttningen var mycket vänliga och väl förberedda för arbetet. Bra pris!
    2021-08-30
    Oseriös företag !
    Jag har frågat om en offert och sedan meddelat de att jag har valt en annat företag. Deras pris sättning var inte rätt och det var mycket överpris.
    De forsätter att skicka email oavbrutet och till och med meddelande att till mig att det är dags att packa!?
    Varför trakasserier forsätter det vet jag inte
    Hejsan Tagi.
    Pris sättningen kan jag inte svara för om vi har över priser den uppfattningen har inte jag med dom kunder vi bokar med snarare tvärtom. Att ni får mail utskick från oss är att ni fortfarande inte sagt nej och då fortsätter vårt automatiska system skicka ut offert / samt erbjudanden. Jag kommer gå in i systemet och ta bort er manuellt omgående . Lycka till med er flytt samt ert nya boenden . Mvh Kvalitetsflytt.
  • 2021-08-29
    Kom 2 trevliga herrar som glatt konkade på mitt bohag en halvtrapp ner på nya adressen med glatt humör trots lite bökigt till.
    Inga konstigheter, skulle anlita igen.
  • 2021-08-28
    Väldigt nöjd med flytthjälpen! Det gick snabbt och smidigt. Det var enkelt att få tag på kundservice när man hade frågor.
  • MICHAEL H
    2021-08-27
    I genuinely couldn't be happier. They were very helpful in organising an awkward move and helping me weigh up options for non-standard furniture. They were transparent about pricing and very reasonable in their quote - it even came in a little cheaper than I expected. They arrived promptly on the days they said they'd arrive, worked quickly and professionally, and did a Herculean job of moving a big collection of boxed games and books without any damage.

Genuinely fantastic, and I'd recommend without hesitation.
  • 2021-08-26
    Samma dag som flytten är bokad får jag veta (av flyttkillarna) att lossning kommer ske först dagen efter. Detta strulade förstås till det för mig då jag inte alls hade packat något för övernattning, vare sig mediciner, hundmat osv.

Jag får inte heller veta hur dags nästkommande dags lossning kommer ske. Klockan 16 då jag kontaktar företaget får jag information om att jag ska få klockslaget senare samma dag. Kl 21.30 har jag fortfarande inte hört något. Kontaktar då flyttkillarna vars nummer jag sparat. De lovar att jag ska få info i mycket god tid eftersom jag blev tvungen att lösa övernattning flera mil bort från orten dit jag skulle flytta.

Nästa dag blir jag uppringd med informationen om att de är på plats inom 45 minuter, vilket ju var alldeles för sent för att jag skulle hinna i tid.

Sammanfattningsvis, usel planering! Ger inte sämsta betyget då samtliga som gjorde själva flytten var trevliga och hjälpsamma.
    Hejsan Anna
    Er version stämmer med all sannolikhet men tyvärr kan jag inte hitta er i vårt system vi har många med detta namnet samt inte heller att ni har hört av er om ert missnöje. Jag vill verkligen att ni hör av er till mig personligen så ska jag se vad jag kan göra för er . Samtidigt om nu detta är en långväga flytt vilket jag får en känsla av så kan det i bland tyvärr bli förseningar samt svårt att ge en exakt tid när lastbilen går många mil mellan olika orter samt vi måste även följa kör/ vilotider på tunga lastbilar kan vara så enkelt att kunden innan er försenar oss på något sätt då faller allt som ert kort hus med planeringen. Hans K / VD : hans@kvalitetsflytt.se
    2021-08-25
    En riktigt dålig upplevelse!

Dagen innan flytt får jag veta att Kvalitetsflytt har GLÖMT att boka in vår flytt, som vi bekräftade månader innan. "Måste ni flytta imorn då?" frågade den anställde jag pratade med. Vad är det för fråga? Hursomhelst, de anlitade en underleverantör som skötte flytten bra men det ska inte Kvalitetsflytt ha någon cred för. Det ville denne anställde dock ha, i samtal lät det som att han hade gjort mig en stor tjänst som hade fixat fram en annan firma så att flytten kunde genomföras. Som att något annat var ett alternativ?

I kommunikationen efter flytten blev det tydligt att Kvalitetsflytt inte hade någon koll på vad vi hade kommit överens om från början. Inte så konstigt kanske då de inte verkar dokumentera sina samtal med kunder. Den slutgiltiga summan som vi skulle betala ändrades ett flertal gånger under tiden. Ett tips om ni anlitar Kvalitetsflytt: se till att få skriftligt på ALLT, annars kan det bli som det blir för mig: en självsäker anställd kommer dragandes med siffror som visar sig inte ha någon förankring i verkligheten.

Vi utlovades 3700kr rabatt för strulet, men i slutändan blev det snarare en femhundring i rabatt ungefär.

Aldrig mer att jag anlitar denna firma. Tråkigt, då jag har haft positiva upplevelser av Kvalitetsflytt tidigare och därför anlitade dom igen.
    Hejsan John
    Jag kan inte hitta er i vårt system kanske bokat på er flickvän. Detta är inget jag känner till och vill jätte gärna att ni kontaktar mig personligen så ska jag reda ut detta . Hans Karlsson VD / hans@kvalitetsflytt.se
  • ANNA P
    2021-08-23
    Anländer några minuter tidigt, hugger tag i flyttarbetet omedelbart. Snabba, effektiva och upp till, trevliga. Riktigt prisvärt och bra service! Varma rekommendationer.
    2021-08-19
    Dessa grabbar gjorde att min flytt från Kalmar-Malmö gick smidigare än vad jag hade kunnat tänka mig! Bra pris, effektiva, hjälpsamma och försiktiga. Första samtalet med Peter vill jag även ge en stjärna till då han var mycket serviceinriktad och såg till att min flytt kändes trygg trots min korta framhållning. Flyttar jag igen flyttar jag med kvalitetsflytt 🌟🌟🌟🌟🌟
  • 2021-08-15
    Väldigt nöjda med Kvalitetsflytt i Från Borås.
    Flyttkillarna Salim och Mensur var fantastiskt proffsiga och trevliga.
    //Anna-Lena
  • 2021-08-13
    Jättenöjd! Dom kom i tid, jobbade snabbt och effektivt och var väldigt trevliga.
    Hade man kunnat ge 4,5 hade jag gjort det!
    2021-08-11
    Supernöjd med allt! Tydlighet och vänligt bemötande vid första kontakten. Väldigt trevliga och duktiga killar som utförde flytten snabbt på utsatt tid. Ni är väl värda vårat topp betyg.
  • 2021-08-11
    Använt detta företag o är såååå nöjd. Kommer i tid, väldigt snabba o jättetrevliga killar, dessutom billiga. Detta företag rekommenderas varmt.
  • 2021-08-10
    Fick absolut inte vad jag beställt.
    Hade beställt 3 personer med stor lastbil (efter förslag från kontorspersonal). Det kom 2 personer med liten lastbil …
    En av dem var i dålig form och mycket ineffektiv. De hade båda ett flertal rökpauser.
    Han som var i dålig form var också otrevlig och struntade i vad jag beställt. T ex så skulle jag få hjälp, enligt beställning, med att ställa ut kartonger o möbler i rätt rum. Det nekade han till att göra. (Tilläggas kan att jag skulle betala timpris.)
    Det tog dem 9,5 tim (!!!) att flytta 2 rok (54 m2 med förråd) inom Göteborg. Så lång tid har det aldrig tagit när jag flyttat förut.
    Och - de var klara 02.30 på natten!!

När jag föreslog att jag på något sätt skulle kompenseras för att vi höll på så sent och för att det tagit så lång tid - så svarade deras chef att jag skulle vara tacksam för att de var ”snälla och genomförde flytten överhuvudtaget” ?!?

Dessutom kunde de inte ta med allt i flyttbilen, så det som de skulle transportera till återvinning fick jag ta hand om själv!
    Jag rekommenderar inte denna firma till någon.
    Hejsan Birgitta
    Ni hade bokat en öppen start på er flytt eftersom vi var fullbokade på morgonen med start mellan 11-16,00. Vad jag vet så höll vi start innan 16,00. Nu var vi bara två på er flytt vilket ni betalade för samt vi hade inte en liten lastbil var en mellan bil precis som var i er bokning. Jag beklagar att det blev sent med facit i hand skulle vi kanske valt en annan dag när vi kunde på morgonen. Sedan var ni väll inte riktigt i fas med er packning när killarna anlände vilket gjorde en fördröjningen värre. En av våra killar som var på er flytt har Diabetes varav han fick socker fall under senare kväll då ryckte jag o min kollega in o hjälpte till dom sista timmarna utan debitering. Jag beklagar att det blev sent men känner att vi gjorde fullt ut vad vi kunde göra åt situationen men håller med om det blev sent det kändes morgonen efter, men vi fullföljde uppdraget.
    Beklagar ännu en gång men hoppas att ni trivs i ert nya boende samt önskar vi er ett fint 2021
    Hör gärna av er om ni känner att ni fortfarande är missnöjd personligen till mig
    Mvh Hans K -- VD
    2021-08-09
    De tre killar som dels packade och dels flyttade åt mig gjorde ett jättebra jobb. De var snabba, noggranna vid paketeringen ( inget gick sönder) samt starka. De unnade sig inte ens en matrast. Vad jag däremot är missnöjd med är administrationen dvs de som gav killarna instruktionerna.
    Jag har två mejl där det framgår att packningen skulle börja kl 8.00. Då jag ringde dagen innan för att få det,bekräftat får jag veta att de aldrig startar kl 8.00 med en packning. Jag fick räkna med tiden 10-11. När klockan var 12.00 och inga packade dykt upp ringde jag igen. Oj oj! Jag ska kolla. Kl 13.30 var killarna på plats och jag förstod att de hade haft ett annat jobb före mig. Jag hadebokat packningen två månader i förväg vilken även bekräftas av Kvalitetsflytt mejl kl 8.00 just därför att jag skulle bli inbokad i rätt tid. När killarna jobbat 3 timmar fick de avbryta packningen för de hade inte fler flyttkartonger. När jag beställde packningen fick jag inga som helst frågor hur många lådor jag uppskattade skulle behövas. Enbart frågor om kvadratmeter på lägenheten samt antal rum.
    När flyttdagen kom dagen därpå fick ju killarna börja med att fortsätta packa. Nästan hälften var kvar att packa.
    Sedan då flytten. Jag har mejl som bekräftar att en stor lastbil skulle användas. En liten kom för chauffören blivit sjuk…. Detta gjorde att två omgångar fick köras i stället för en. Från början kom två killar i stället för tre. När den tredje dök upp vet jag inte men tre timmar senare var de tre. Detta fördröjde också flytten.
    Som ersättning för att killarna dag ett inte kunnat arbeta fyra timmar fast jag måste betala för fyra åkte killarna till soptippen med två bokhyllor gratis.
    Inget avdrag för det andra jag nämnt ovan.
    Jag hoppas att ni som administratörer tar åt er detta och inte förklarar bort. Ex sa Peter som jag pratade med att det var omöjligt att packningen skulle börja kl 8.00. Jag hittade mejl efter vårt samtal.
    Som sagt. Killarna jobbade jättebra och mitt missnöje riktar sig helt mot administrationen.
    Hejsan Ulla
    Beklagar detta tyvärr kan det bli lite fel i bland, men som jag förstår i er beskrivning så slutade det ganska väll tillslut.
    Lycka till med ert nya boende samt ett fint 2021 från oss på K Flytt // Hans K - VD
  • 2021-08-07
    Underbart, snabb, professionell, trevlig bemötandet, nån ringde dag innan flytten och sa att de kommer att vara kl 8:00 och de kom precis kl 8:00, packade stor lastbil på 1, 50 min. Helt otroligt! Bra logistik, omtänksam. Varmt rekommenderar!!
  • 2021-08-06
    Så otroligt supernöjd!! Vilka killar Max, Joey och Andreas så glad att det blev just ni som flyttade för oss. Bättre kunde det inte ha blivit. Stort tack!
    2021-08-06
    All kontakt och utförande av bästa klass! Skulle anlita igen om behovet i uppstod.
    2021-08-05
    Super snabba, trevliga och tillmötesgående. Kan varmt rekommendera!
  • 2021-08-04
    Supersnabba och bra service! Kan varmt rekommendera :)
  • Gustaf H
    2021-08-04
    Super jobb! Andra gången jag använt mig av Kvalitetsflytt. Snabba, trevliga gubbar. Kontakten inför bokningen var också super!
  • KRISTOF P
    2021-08-04
    Så snabbt det gick. Flyttade inom Malmö och trevliga flytt-personalen kom i god tid och allt gick så fort och smidigt. Det var första men inte sista gången! Tack för hjälpen!
  • 2021-08-03
    Flyttade från Malmö till Stockholm. Allt gick jättesmidigt och hela tiden trevligt bemötande!
  • EMELIE T
    2021-08-02
    Är supernöjd med er! Trevliga killar som var snabba och väldigt hjälpsamma. Tummen upp!
    2021-08-01
    Proffsigt, från bokning till själva flytten. Oerhört snabba. Rekommenderas varmt.
  • 2021-07-29
    Flytt av bohag. Trevligt bemötande vid bokning av flytten. Tillmötesgående, inget trassel. Flyttkillarna kom i god tid, effektiva, snabba och trevliga. Mycket prisvärt, jag är nöjd och kommer snart anlita dem igen.
    2021-07-27
    Tre toppenkillar fick bära möbler fem trappor p.g.a ynkligt liten hiss. Ni är bäst, lämnar de varmaste rekomendationer. Ha det så gott önskar Linnea i Västerås
    Härligt o höra Linnea 🙂 Tack för ett toppenomdöme 🙏🏼 Kvalitetsflytt
    2021-07-22
    Det positiva bemötandet vid beställningen av flytten från villan samt prisnivån avgjorde avtalet.
    Själva flyttningen gick snabbt och över förväntan. Mycket bra ”grabbar”.
    Så jag rekommenderar varmt detta företaget.
    Fint o höra att vi levererade genom hela kedjan Hans 😊 Tack för ditt omdöme och din rekommendation 🙏🏼 Kvalitetsflytt
    2021-07-21
    Mkt snabb och smidig flytt. Trevlig flyttpersonal.
    Kul & höra Jenny. Tack för att du delar med dig 🙏🏼 Kvalitetsflytt
  • 2021-07-21
    Vi flyttade från en 4:a till hus, på 6 timmar fyllde 2 killar en stor lastbil (bl.a. ca 100 kartonger), 2:a vån utan hiss, körde 5 mil och fördelade sen ut allt i huset. Det är imponerande! Tjejen som tog emot bokningen var mkt trevlig och ställde rätt frågor så vi fick rätt storlek på bil. Vi är mycket nöjda!
    Bra flytt helt enkelt 👌🏼Fint att du är nöjd Jenny, är du nöjd så är vi nöjda 😊 Kvalitetsflytt
    2021-07-21
    Trevligt bemötande, bra service totalt ifrån offert förfrågan till själva flytten.
    Fint o höra när det funkar rakt igenom Frida 👌🏼 Tack för att du delar med dig 🙏🏼 Lycka till med ditt nya boende. Kvalitetsflytt
    2021-07-20
    Kvalitetsflytt har gjort felbedömning och har skickat för liten lastbil så det krävdes en transport till och blev extrakostnader för oss. Lastbilen skulle komma den 23/6 men kom den 24/6!!! En dag försenad alltså. Helt oacceptabelt! Andra transport dessutom skulle komma på söndags eftermiddag dock kom vid kl. 21.00. De ringer inte vid tiden man har bokat via deras hemsida. Företaget ser inte att de har gjort något fel. Ingen prissänkning, ingen som säger ursäkta. Ingen hänsyn. Och vi pratar inte om en flytt från gata till gata. Vi pratar om 300 km! Rekommenderar INTE!
    Hejsan Alicja
    Vi gjorde uppdraget enligt er beställning .
    Tycker det är tråkigt att ni skriver så här ni vi kämpade i tre dagar med er flytt
    Ni hade gjort en egen bedömning via ett excel ark att ni hade ca 50-60 flytt lådor samt räknat ut er totala kbm till ca 35 kbm. Ni hade 250 flyttlådor som vi packade till en större del samt er totala mängd närmare 90 kbm nästan 200 % mer än vad ni uppgivit. Nu vet jag det är svårt för er att bedöma men vi måste ändå utgå från detta. Vi tog ändå en lastbil på 60 kbm på flytt dagen men som naturligtvis inte räckte. Vi har ju haft en dialog om detta via mail och försökt att hitta en lösning. Ni måste ändå förstå som jag även skrev i mail att detta var inget vi önska det blev ett lika stort problem för oss att lösa er flytt vi var kort på personal denna vecka samt fordon men löste det tillslut.
    2021-07-20
    Trevliga o duktiga killar! Bra flytthjälp - rekommenderas!
    Tack för din rekommendation Lena 🙏🏼 Kvalitetsflytt
    2021-07-19
    Vi är mycket nöjda med hela processen med bokning, hyra av flyttkartonger och själva flytten. Särskilt bra att det gick att boka på mer volym i sent skede, till rimligt pris.
    Härligt o höra att ni är nöjda rakt igenom Staffan 👍🏼 En bra flytt helt enkelt 👌🏼 Lycka till med nya boendet. Kvalitetsflytt
  • 2021-07-19
    Hela min flytt inleddes med att jag fick en offert från företaget och jag hade lite mailkonversation med dem. Mycket trevliga och tillmötesgående.
    När dagen var inne dök tre goa killar upp på utsatt tid och genomförde hela jobbet på ett par timmar. Jag flyttade visserligen från en enrummare till en annan men det var ändå 25 flyttkartonger och ett antal möbler samt en del lösa grejor som skulle bäras och transporteras. Allt gick supersmidigt!
    Supersmidigt är bra 😊 Tack för att du delar med dig av din upplevelse 🙏🏼 Kvalitetsflytt
    2021-07-19
    Allt funkade utmärkt. Jag är jättenöjd.
    fint o höra Marie 👍🏼 Tack för ditt omdöme 🙏🏼 Kvalitetsflytt
  • Alma W
    2021-07-19
    Fick enbart två flyttgubbar och endast en runda flyttlass pga dubbelbokning. Med andra ord bara halva lasset blev flyttat.
    Kom en timme tidigare än avtalat och de stackars flyttgubbarna är gravt underbetalda. Skämmes ta mig f*n.

Skryt om kvalitet men det var banne mig bara en putsad fasad om jag ska vara ärlig.
    Hejsan Alma
    För det första så tycker jag inte att man använder svordomar i ett omdöme.
    Vad det beträffar våra löner så ligger vi ÖVER avtals enlig lön så det förstår inte jag vad ni har för insyn i vår verksamhet och kan hävda något sådant, men ni är välkommen att kontakta vårt fack ombud så kan han förklara våra löner om det ligger i ert intresse. Jag brukar inte svara på detta sättet men tycker att ni gick över gränsen. Och jag vet varför detta omdöme men tänker inte gå in på det här har med helt andra saker att göra . Tack för mig . Hans K / VD
    2021-07-19
    Döck upp i tid, väldigt service inriktade, trevliga, snabba, professionella och hade bra koll på hur man kan skydda känsliga möbler med mera. Vi är jätte njöda och kan inte komma på nåt förbättringsområde. Nästa gång vi flyttar kommer vi definitivt ringa de igen 😊
    Kul att ni är nöjda Sara, är du nöjd så är vi nöjda 😊 då får vi önska lycka till så ses vi när det är dags igen 😉 Kvalitetsflytt
  • 2021-07-17
    Jätte nöjd boka flytten med bara två veckors varsel och de fixa det. Trevligt bemötande och bra pris. ”Gubbarna” jobba på bra i värmen och vi är otroligt tacksamma för flytten.
    Bra att "gubbarna" sköter sig 😉 Är du nöjd så är vi nöjda Paula 😊 Kvalitetsflytt