Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län. Vi utför 15-20 flyttar dagligen med våra 25 lastbilar. Det gör att vi har ca 7000 flyttar årligen och 1500 flyttstäd.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Gasverksgatan 9 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-17:00

Läs vad 921 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• LYDIA NATASCHA S

2019-11-29

LYDIA NATASCHA S skrev om Kvalitetsflytt
    Vill tacka kvalitetflytt för en toppenflytt!!!! även allt flöt på innan och efter flytt=) De 3 killarna var helt super under flytten. Även Stefan Rosenborn har varit helt grym =) Rekommenderar Kvalitetsflytt till alla som ska flytta =) Läs mer
    LYDIA NATASCHA S gillar detta
  • Stefan J

2019-11-16

Stefan J skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten fungerade snabbt och smidigt. Mycket trevligt gäng.
    Även kontakter före och hantering av flyttlådor sköttes perfekt.
    Betyget dras ned av en inte helt perfekt städning. Läs mer
  • 2019-11-12

Kristina N skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte flytt och Flyttstäd. Detta fungerade bra och var nöjd med killarna som löste flytten fast de inte fått rätt info ang. hur mycket som skulle flyttas, bilen blev full och vi fick själva köra några rundor. Tjejerna som städade gjort ett jätte bra jobb. Tyvärr så hämtas inte flyttkartongerna vi hyrt fast jag bett dem om det nu så tredje gången gillt kanske. Fått som svar att jag inte bekräftat, trots mailande och har bekräftat. Inte lönt att ringa eller smsa inget svar. Läs mer
  • 2019-11-09

Anders A skrev om Kvalitetsflytt
    Bra genomförd flytt! Flyttstädning helt perfekt! Läs mer
  • Nui A

2019-11-08

Nui A skrev om Kvalitetsflytt
    Beställde flytt och flyttstäd. Både telefonkontakten och flyttkarlarna var trevliga och effektiva och allt gick snabbt och smidigt. Utöver offerten tillkom sedan 1200 kr för avståndet mellan parkering och porten. Flyttstädningen kändes komplett även om hyresvärden hade lite detaljer att kommentera på efteråt. Jag skulle definitivt använda firman igen samt rekommendera den till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-11-08

Bengt C skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga och effektiva flyttkillar - och snabba!
    Även flyttstädningen utan anmärkningar.
    Ett prisvärdigt flyttalternativ. Läs mer

Sara H skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt, smidigt och proffsigt. Kan rekommenderas. Läs mer

Laila G skrev om Kvalitetsflytt
    Jag köpte flytt och flyttstäd av Kvalitetsflytt och det ångrar jag inte. Kvalitet utlovas, och kvalitet levereras! Flyttkillarna var varsamma, hjälpsamma och effektiva. Riktiga proffs! Precis detsamma kan sägas om de som städade lägenheten efteråt. Den doftade fräscht och allt glänste både in- och utvändigt. Och allt till ett rimligt pris! Om jag flyttar igen så kommer jag att anlita Kvalitetsflytt och jag vill ge dem mina bästa rekommendationer. Tack för en mycket väl utförd flytt! Läs mer
  • Erica B

2019-11-06

Erica B skrev om Kvalitetsflytt
    Använde mig av kvalitetsflytt till min flytt. Fick ett väldigt fint bemötande av allihopa.
    Allt gick smidigt och bra. Kom i bra tid, var snabba och effektiva, kunde inte varit bättre. Läs mer

Bo M skrev om Kvalitetsflytt
    The company is very professional and the employees are very friendly and helpful. My family and I would recommend to our friends if anyone plan to move! Läs mer

Anna S skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt utfört flytt. Kändes väldigt säkert. Läs mer
  • Helena J

2019-11-06

Helena J skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte mig med flytt och städ. De är hur effektiva och underbara som helst. Och städningen är så fin, så man undrar varför man flyttat😎
    Det är 2:à gången på knappt 2 år jag använder dom. När jag skulle flytta 2:à gången ringde jag direkt och bokade dom utan att höra med andra.
    Jag rekommenderar dom med hela mitt hjärta Läs mer

Nerissa E skrev om Kvalitetsflytt
    Duktiga och trevliga killar som hjälpte oss med flytten. Läs mer
  • Jerry S

Jerry S skrev om Kvalitetsflytt
    Harnyttjat Kvalitetsflytt ett flertal gånger. Flytt av piano samt känslig datautrustning mm. Obekväma tider på kvällarna. Alltid med ett gott bemötande. Läs mer

Björn N skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket nöjd med flytten som Kvalitetsflytt utförde till oss. Lite rörigt vid beställningen men förutom det så var de bra kontakt, snabb och säkert jobbat och enkelt att betala. Detta är riktiga proffs! Läs mer
  • Tony M

Tony M skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt.
    Fantastisk personal. Nogranna effektiva och dessutom trevliga
    Lyfte, bar o slet alla timmar de var hos oss. Läs mer

Åsa P skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt Kvalitetsflytt vid tre tillfällen och varit mycket nöjd vid alla tillfällen. Läs mer
  • Søren Q

Søren Q skrev om Kvalitetsflytt
    Jag beställde en flytt med ett förutbestämt antal tyngre möbler.
    Minsta antal timmar som debiterades var fyra timmar enligt vårt avtal. Ett vapenskåp skulle också flyttas med ett extra pristillägg.
    En Göteborgare från Thailand, snabb som en vessla och en kille från bergen i Rumänien, stark som en frontlastare fixade detta enkelt och snabbt.
    Det skall sägas att de två killarna flyttade mer än vi avtalat och
    betydligt snabbare än 4 timmar utan några skador på möbler och inredning och de var dessutom mycket trevliga och positiva.
    På en skala från 1-5 ger jag dom 7, det var mycket över förväntan

Med vänlig hälsning/Sören Quist Läs mer

Estelle A skrev om Kvalitetsflytt
    Fick utmärkt hjälp när jag skulle flytta! Bra och snabb service som jag vill rekommendera! Läs mer

Cathrine R skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte hjälp med nedpackning och
    flytt från Skåne till Stockholm.

Alla föremål packades noggrant ner
    i rejäla emballage och sattes på plats icStockholm utan att ngt fick skador.

En perfekt utförd flytt till ett
    mkt konkurrenskraftigt pris.
    Alltid bästa bemötande och tålamod med mina frågor.

Jag ger högsta betyg åt utförandet av flytten samt priset! Läs mer

Camilla N skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra firma,gick snabbt och effektivt o trevliga killar.Kommer absolut anlita dom igen. Läs mer

Carina W skrev om Kvalitetsflytt
    Allt från planering av min flytt till utförandet har varit mycket bra. Jag kan rekommendera Kvalitetsflytt. Läs mer

Mitch H skrev om Kvalitetsflytt
    We used Kvalitetsflytt to move house and clean the previous house. The move was quite tricky with multiple elevators and narrow corridors, but the men worked really well. Our sofa was really tricky to fit into the elevator, and the men tried many different ways until finally it fit in. The clean was thorough, and we had no problems with the inspection afterwards. Thanks for your great service! Läs mer

Hedvig M skrev om Kvalitetsflytt
    Jag är jättenöjd, de var effektiva och trevliga till bra pris! Läs mer

Leif H skrev om Kvalitetsflytt
    Perfekt skött.Snabbt o proffsigt.
    Helsingborg till Vänersborg 30 mil.
    Klart kl 16.Otroligt.
    Rekommenderas.
    Leif Henriksson Läs mer

MAGNUS ANDERS Z skrev om Kvalitetsflytt
    Köpet gällde flytt.
    Väldigt trevlig kille som jag pratade med när jag ringde och beställde tjänsten.
    Killarna som utförde flytten gjorde det snabbt, lätt och varsamt. Skyddade möbler väldigt bra.
    Så jag är väldigt nöjd och kommer absolut rekommendera er för folk Läs mer
  • Dag Luis Johannes L

2019-11-03

Dag Luis Johannes L skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt nöjda med vår flytthjälp, snabbt och effektivt. De flyttade hela vår trea på under 4 timmar ink körning. De plastade in vår teve och andra ömtåliga möbler också. Läs mer
  • Monique B

2019-11-02

Monique B skrev om Kvalitetsflytt
    Dom har trevliga och flexibla städare! Läs mer
  • 2019-10-23

Tomas B skrev om Kvalitetsflytt
    Tackar Kvalitetsflytt för ett mycket bra bemötande. Snabbt och smidigt utfört arbete. Dessutom till ett bra pris.
    Rekommenderar gärna Kvalitetsflytt. Läs mer
  • 2019-10-18

Seija Karin R skrev om Kvalitetsflytt
    Tveksam till detta företag. Fyllde i och bad om offert. Fick en offert, men det var väldigt otydligt vad som ingick. Försökte då vid flera tillfällen maila företaget på den adress de uppgav som kontaktadress. Fick aldrig svar. Fick däremot upprepande, spammiga uppmuntingar om att acceptera offerten. Kändes väldigt dåligt och tveksamt att försöka pressa en att acceptera en otydlig offert i kombination med att man inte svarar på mail.
    Och om det är så svårt att få tag på dom INNAN blivit kund kan man ju ana hur enkla de är att göra med om något skulle gå fel. Läs mer
    2019-10-24 Kvalitetsflytt svarar Seija Karin R
    Hej Karin , vi har skickat dig mail & vi vill naturligtvis inget annat att du skall känna att offerten känns lätt att förstå kostnaderna , min kollega har mailat dig 18/10 .
    om frågor kvarstår så är du välkommen att höra dig direkt till mig .
    Önskar dig en trevlig dag / PETER 0733 60 29 27
  • 2019-10-12

Caroline L skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade mina grejer mellan Göteborg och Stockholm, samt städade ur den gamla lägenheten. Det fungerade supersmidigt och kvalitetsflytt höll mig uppdaterad genom hela processen. Jättenöjd! Läs mer
  • 2019-10-01

Simon S skrev om Kvalitetsflytt
    Allt funkade fint med vår flytt, inklusive piano. Läs mer
  • 2019-09-28

Maria H skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte oss att flytta från en lägenhet i Malmö till ett hus i Uppsala. Både lastningen i Malmö och lossningen i Uppsala gick snabbt och smidigt. Alla möbler kom dit dom skulle och under hela processen hade vi en bra kommunikation. Var det något vi undrade över hur vi skulle packa fick vi alltid snabba svar på mail och Örs som vi hade kontakt med var väldigt mån om att vi skulle få all information vilket kändes tryggt. Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt Läs mer
  • Helene W

2019-09-25

Helene W skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga killar som hjälpe mig med flytten... Gick snabbt och lätt.. Ordentligt lastat Läs mer
  • 2019-09-25

Ann-Louise S skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt bemött. De var dock stressade och man fick dubbelkolla några gånger så att allt klickade.
    Jättetrevliga och duktiga flytt killar. Kunde sitt jobb. Nöjd kund 😁 Läs mer
  • 2019-09-25

Robert W skrev om Kvalitetsflytt
    Vår flytt gick mycket smidigt.
    Hissen i fastigheten vi flyttade från la av efter hälften. Men killarna bar resterande möblemang ned 1trappa utan gnäll 👍 Läs mer
  • 2019-09-22

Camilla W skrev om Kvalitetsflytt
    De gjorde inte bara det vi avtalat om flytt och städ från början. De kunde med mycket kort varsel hjälpa oss ytterligare!
    GULD värt för oss till en mycket rimlig kostnad, så tack för er SUVERÄNA service! Läs mer
  • 2019-09-22

Jesper S skrev om Kvalitetsflytt
    Tog in offerter och Kvalitetsflytt hade det överlägset mest attraktiva budet. Mycket proffsigt överlag. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-09-21

Vanja L skrev om Kvalitetsflytt
    Bra kontakt inför och efter bokningen och snabb flytt. Proffsiga. Mycket bättre upplevelse än vid ett annat företag som vi anlitade för drygt 4 år sen. Konkurrenskraftig pris. Rekommenderar Läs mer
  • 2019-09-21

Karoline B skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt innan, under och efter flytt Läs mer

Victor J skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är generellt jättenöjda och förvånade över hur billigt det blev trots att vi valde firman med bäst betyg, arbetsvillkor osv.

Positivt:
    - Fick större lastbil än bokat då den var ledig.
    - Superbra bemötande av "flyttgubbarna"
    - Extremt effektiv flytt. Utflytt från 3a, flyttsträcka 1 mil och inflytt i hus tog totalt 4 timmar och ingenting var trasigt.
    - Jättefin service att låna ut flyttkartonger som både lämnades och hämtades vid bostad utan problem.

Mindre positivt:
    - Lite svårt/struligt att boka under semestertider.
    - Städpersonalen glömde posta nycklarna efter avslutad flytt men det löste sig ganska enkelt. Läs mer

Christian L skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsiga och trevliga! 5/5.
    Kan rekommendera bolaget! Läs mer

Hanna B skrev om Kvalitetsflytt
    Smidigt och snabbt. Trevligt bemötande och flexibla medarbetare. Läs mer

sören Q skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt och helt som avtalat och inte en enda skada på varken flyttgods eller inredning. Jag är faktiskt helnöjd. Läs mer

Anna-Lena W skrev om Kvalitetsflytt
    Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt! Läs mer

Sofie B skrev om Kvalitetsflytt
    Jag fick hjälp med att flytta mitt i sommaren-30grader- 3:e våningen utan hiss. Killarna som flyttade var glada, hälsade på alla grannar i trappen och hade en positiv inställning. Flytten tog sammanlagt 2,5 inräknat 1h körtid.
    Väldigt serviceminded och effektiva. Rekommenderar starkt! Läs mer

Miku G skrev om Kvalitetsflytt
    Bra flyttfirma. Snabba, bra pris och trevligt bemötande, Läs mer

Anna B skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från villa till villa.
    Bra bemötande och hjälpsamma. Läs mer

Ellen E skrev om Kvalitetsflytt
    Jag har flyttat med Kvalitetsflytt tre gånger och de är lika bra varje gång. Lätta att kommunicera med, arbetar väldigt snabbt och effektivt utan att något skadas. Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt! Läs mer

Daniella D skrev om Kvalitetsflytt
    Flytthjälp. Supersnabba och effektiva. Samarbetar super bra! Läs mer