Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.

Läs vad 476 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Roya J
    Roya J skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttkillarna var väldigt snabba, effektiva, noggranna och samtidigt trevliga med tanke på mängd varor som skulle bäras ner och upp. Förvånade mig hur försiktig de hanterade lådor som var markerade med glas/ömtåligt, oerhört omtänksamma. Firman till och med kallade 2 extra personal utan extra kostnad då det var ett lager is framför vår port vilket försvårade lastningen och skulle fördröja flytten, helt fantastiskt service. Rekommenderar varmt denna prisvärda firma med professionell och erfaren personal för en smidig och välplanerad flytt.
  • Caroline R
    Caroline R skrev om Kvalitetsflytt
    Imponerade av dessa två grabbar ,Magnus" Lappen" och Fredrik G från Kvalitétsflytt!
    Arbetade snabbt och metodiskt! Gott humör och inget var omöjligt! Bilen var på 50 kubik och packad i varenda vrå. Allt var helt när de snabbt lossade lasten i Helsingborg och kl.19.00 vände de åter men ett leende efter en lång arbetsdag med många tunga lyft!
    Alla kartonger hämtades snabbt när vi ringde !
    Strålande jobb! Tack!
  • Vivi M
    Vivi M skrev om Kvalitetsflytt
    Göteborg Kvalitetsflytt gjorde det jag trodde skulle bli en värsta flyttmardröm till en trevlig upplevelse. Flyttade efter 17år med hur mkt saker som helst från våning 5 UTAN hiss, till en etagelägenhet i tre plan. Dom var hur proffsiga och trevliga som helst. Det vill jag gärna tacka dom för, for det bidrog till att det blev en trevlig början på nya livet i nya hemmet 😊
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Kvalitetsflytt
    Bästa flyttfirman!
    Har absolut ingenting att klaga på. Har fått ett trevligt bemötande sen första stund.
    På flyttdagen kom två supertrevliga killar för att flytta allt i våran trea och dom var klara på några enstaka timmar.
    Fantastiskt!
  • Ulf O
    Ulf O skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt den 20 april. De levererade flyttkartonger till oss en vecka innan.
    Två killar kom och packade dagen innan flytten. På flyttdagen var det tre killar från Borås som hjälpte oss.
    De var fantastiskt trevliga, professionella och duktiga. Vi har flyttat ett antal gånger men aldrig varit så här nöjda.
    Ingenting gick sönder och allt gick så fint och smidigt!
    Om vi flyttar igen så kommer vi definitivt att anlita Kvalitetsflytt igen.
    De får våra bästa rekommendationer.
  • E
    E skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastisk service, med ett mycket professionellt kundbemötande.
    Tar även ett stort och korrekt ansvar om något skulle gå fel.
    Kan med största ärlighet ge detta företag högsta betyg.
    MVH
    Egon C
    Kronans Fisk/ Leccornia AB
    Varberg
  • Pia J
    Pia J skrev om Kvalitetsflytt
    Superbra flyttbolag som jag gärna rekommenderar. Detta var min 26 flyttning sen jag slutade skolan så jag har en viss vana. Så här bra visste jag inte att det kunde vara. Artiga och väldigt trevliga "flyttgubbar", snabba och effektiva. Hade även beställt flyttstädning dagen efter och detblev hur fint som helst. Hyresvärden letade verkligen men kunde inte anmärka på något. Jättefint verkligen. Flytten utfördes 3 maj och städning 4 maj 2017 i Helsingborg
  • Linda J
    Linda J skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitetslyft december 2016. Oerhört proffsiga. De körde ut flyttlådor några veckor innan flytten och gav tips om hur vi skulle packa effektivt och för att minimera risk för skador på bohaget. De var noggranna i alla förberedelser och bad om specifikationer på uppfartens mått mm.
    Genomförde uppdraget galant. Startade i tid och var klara just före utsatt tid. Inget gick sönder och alla var serviceminded - från den som tog emot samtalet till de tre fokuserade killarna som gjorde själva flytten.
    Med beröm godkänt!
    Linda, Göteborg
  • Julia P
    Julia P skrev om Kvalitetsflytt
    Vill tacka för en otroligt smidig flytt, mellan Lund och Örebro.
    Ni står verkligen för 100% nöjd. Trevligt bemötande och hjälpsam personal vid bokning. Duktiga och erfarna flyttkillar och tjej vid själva flytten.
    Rekommenderar er verkligen och kommer anlita er igen om det behövs.
  • Christel P
    Christel P skrev om Kvalitetsflytt
    Bra service ! Inga krångligheter ! Lätta att få kontakt med !
    Rekommenderas varmt !!!
  • Radde M
    Radde M skrev om Kvalitetsflytt
    Jättebra service! Väldigt tillmötesgående och serviceinriktade. Killarna som hjälpte oss flytta var noggranna, försiktiga med möblerna och bara löste allt! Kan varmt rekommenderas!
  • Ell R
    Ell R skrev om Kvalitetsflytt
    hade fått en offert via flyttproffs.se och gjort en preliminär bokning. Ringt & mejlat men de återkommer inte. På telefon låtsas de vara jätteupptagna och säger "jag ringer dig om 5 minuter". Nu har det gått 4 dygn!!! Är det en bluffirma eller?
    2017-04-04 Peter K svarar Ell R
    Detta låter väldigt konstigt alt påhittat, varför skulle vi inte vilja utföra ett uppdrag och samtidigt nämner ni att ni gjort en preliminär bokning då har ni ju en bokning ??!!. Sedan förstår jag inte varför ni lägger ett dåligt omdöme istället för att kontakta oss, att vi inte svarar i telefon är helt fel vi sitter 5 st i en växel och tar samtliga samtal från ev kunder. Sedan vill jag även nämna att vi har ingen bokning i namnet "ELL R " . Vad det beträffa bluff företag så är det helt befängt vi är en av västkustens största flytt firma i branschen samt med väldigt goda vits ord från våra kunder. Tycker det är tråkigt när man går ut så här och skriver falska anklagelser mot oss. Om du nu existerar så är du välkommen att ringa oss på 0771-210101 mellan 07,00-18,00 vardagar alt maila oss på info@kvalitetsflytt.se så tar vi omg upp ert ärende. // Mvh Kvalitetsflytt
    2017-04-04 Ell R svarar Peter K
    Vad jag väljer att kalla mig online har väl inte med saken att göra?! Jag har både mejlat och ringt er men ingen besvarar mejl och den som lovade att ringa om 5 minuter i fredags förmiddag kl 11.25 har ännu inte hört av sig. Mejlen är skickade till en Hans Karlsson - kolla med honom varför han inte besvarar dem. Det här verkar ju vara ett utmärkt sätt att komma i kontakt med er:))))
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Familjen
    Familjen skrev om Kvalitetsflytt
    TACK Kvalitetsflytt, för en superinsats vid en jättelogistik-flytt i Göteborg med många inblandade (6 lägenheter)! Rekommenderas varmt.
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Kvalitetsflytt
    Hej

Vill framföra vårt varma tack till dig och dina grabbar. Ni gjorde en helgjuten insats när ni flyttade våra två bohag från Landskrona och Lund till en gemensam adress i Malmö. Ni hanterade allt på en dag 20/10-2016. Imponerande! Ni höll vad ni lovade, samt att er kille på plats insåg att det skulle bli drygt att hantera allt på det antal man som fanns från början. Han fixade fram extra personal så flytten flöt på.
    Fantastiskt bra jobbat!
    Stort tack från oss till er.
    Kommer att varmt rekommendera er till andra som är i likande situation som vi var.

Med vänlig hälsning

Tomas Johannesson
  • Maria R
    Maria R skrev om Kvalitetsflytt
    Mång flyttar har jag varit med om i mitt 47-åriga liv,MEN detta har jag aldrig varit med om! Erik,Figge på Kvalitétflytt VILKEN HEROISK INSATS NI HAR GJORT!! Omständigheterna som var tvunget att lösas blixtsnabbt och omfattningen av flytten med allt vad det innebar,så vet jag inte hur jag ska uttrycka den höghet,excellense och service minded ni har upprätthåller hela vägen!! Det finns MÅNGA klåpare i denna bransch,men ni lever upp till erat namn,MED RÅGE!! Alltså *KVALITETSFLYTT*
    Ni kommer utan tvekan att få många kunder och expandera,eftersom ni lever verkligen upp till erat namn!!
    TACK,TACK,TACK!
    //Maria Renöfält -Uppsala
    Maria R gillar detta
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttning. 2-a gången vi använder kvalitetsflytt. Lika nöjda båda gångerna.
  • Erik R
    Erik R skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt i Landskrona kan vi varmt rekommendera. Professionella, lösningsorienterade och mycket noggranna.
  • Monics K
    Monics K skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket trevliga killar som skötte flytten på ett professionellt sätt. Mycket smidigt att kunna betala med kort i mitt eget vardagsrum. Varma rekommendationer.
  • Lotta L
    Lotta L skrev om Kvalitetsflytt
    KVALITETSFLYTT!
    Wow! Vilket företag!
    Vilken service och vilken fart.
    Redan vid första samtalet bestämde jag mig för just den här firman.
    Så vänligt bemötande och så enkelt förklarat om hur allt skulle gå till och vad det skulle kosta.
    ALLT stämde överens med vad som utlovats.
    Ja det var faktiskt ännu bättre än vad jag väntat mig.

Jag ägde en 5-familjs-fastighet i Halmstad som jag skulle sälja.
    På bestämd dag och bestämd tid infinner sig tre riktigt goa killar.
    Sen! gick det undan. Inga sura miner där inte.
    Trots trånga trapphus på två ställen så hörde jag inte ett enda negativt ord eller "stånkande". Stålmannen x 3.
    Som de slet.
    Jag fick "tvinga dem" att sitta ner och ta en snabb frukost på min takterrass! Det var inte många minuter de satt ner.
    Så ner från tredje våningen UTAN hiss till ny lägenhet och även den tredje våningen UTAN hiss jobbade de oavbrutet i 8 timmar.
    Ok, en väldigt snabb lunch tog de. Naturligtvis. Man kan ju inte jobba i den farten och med så tungt arbete utan "bränsle"!
    På dessa 8 timmar hann de fylla och tömma sin lastbil TRE gånger!!!
    Jag hade en lägenhet på 118 kvadrat och flyttade till 72.
    Hade också ett helt garage fullt med lådor och saker. Ett gästrum i källaren och ett källarförråd.
    Kan inte nog berömma detta företag för deras policy och för deras sätt att göra kunden nöjd.
    Hade fått tipset från en väninna som även hon var stum av beundran över Kvalitetsflytt.
    När hon flyttade kom en tjej och en kille så det känns som om företaget omger sig med härlig personal och en enormt trevlig framtoning.
    Dessutom ställde "mina killar" möbler och lådor precis där jag ville ha det.
    Jag satte klisterlappar på en del lådor och grejer så de visste var de skulle stå. Helt fantastiskt. Varenda pryl stod där jag ville att de skulle stå. Kan inte bli mer imponerad och jag vet inte hur jag ska kunna berömma dem tillräckligt.
    Dessutom hade de med sig en "kortmaskin" så jag kunde betala "i hallen". Fick kvitto direkt och rotavdraget också fixat direkt.
    Ingenting behövde man tänka på eller göra själv. Helt underbart.
    Tyvärr hade jag inte hört talas om Kvalitetsflytt förrän jag frågade min väninna vem hon använt sig av när hon flyttade. Hon hade deras namn och nummer kvar så jag fick det av henne och jag kan garantera att jag sparat både namn och nummer för att kunna förmedla det vidare.
    Såååå nöjd jag är.

Fick ett telefonsamtal från företaget efteråt som följde upp hur nöjd jag var. Det vittnar ju också om att företaget bryr sig.
    Som tack för att de fick ringa så fick jag en trisslott. En nitlott! men vad gör det, jag hade ju redan fått högsta vinsten när jag anlitade Kvalitetsflytt.

All heder år Er!
    Tack från en enormt nöjd kund!
    Lotta Larsson
    Halmstad
  • Ronny C
    Ronny C skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt bra bemötande. Professionella och snabba.
  • Mia J
    Mia J skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket nöjd. Trevligt bemötande och snabb service.
  • Ewa S
    Ewa S skrev om Kvalitetsflytt
    Helnöjd med flytt. En jätteduktig "projektledare" och två yngre killar. Bar och jobbade så svetten lackade. Bokstavligt. :) Hade fått full poäng om minstingen i gänget hade varit lite mer rutinerad. Tack!
  • Sofie M
    Sofie M skrev om Kvalitetsflytt
    Otroligt bra flyttfirma. Hade beställt stor flytt på löpande pris och fick verkligen valuta för pengarna. efter 5-6 timmar var allt färdigt. Kan verkligen rekommendera dem. Använde deras flyttstäd och det var lika smidigt och prisvärt!
  • Marie J
    Marie J skrev om Kvalitetsflytt
    Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt! Supertrevlig personal, jobbade snabbt och effektivt! Tummen upp!
  • Nina K
    Nina K skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra bemötande. Flytten startade i tid, trevliga killar. Bra service överlag. Har även anlitat dom för flyttstäd, vilket var helt perfekt.
    Prisvänligt och proffesionellt. Mycket nöjd.

Nina
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Kvalitetsflytt
    Duktiga och hjälpsamma människor en go kille och en tjej. De hjälpte mig att sätta alla möbler på plats.
    Birgitta D gillar detta
  • Catharina  N
    Catharina N skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt skötte om min flytt på ett utmärkt sätt. De packade mitt hem på några timmar ena dagen och hämtade allt dagen efter. Allt gick bra och jag kände mig trygg hela resan.
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt och effektivt till bra pris. Särskilt plus till stor flexibilitet och punktlighet. Trevliga flyttgubbar/-gummor!
  • Ulla Carin H
    Ulla Carin H skrev om Kvalitetsflytt
    De kom i god tid, jobbade snabbt och effektivt, vänliga och trevliga. Städarna var också jätteduktiga, men missade tyvärr ett köksskåp. Och jag uppskattade servicen med att låna deras flyttkartonger. Jättebra!
  • Stefan M
    Stefan M skrev om Kvalitetsflytt
    3 vån med trappor skötte dom snabbt och effektivt och kom vid utsatt tid.
  • Andreas
    Andreas skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten påbörjades på utsatt tid. De var verkligen effektiva och kunde utnyttja lastbilen maximalt. Personalen var mycket trevlig och var försiktig om flyttgodset. Kan starkt rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Linda F
    Linda F skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt var tillmötesgående, trevliga och effektiva när vi anlitade dem med flytt från Skåne till Stockholm.
  • Tove B
    Tove B skrev om Kvalitetsflytt
    Effektiva och väldigt snabba. Väldigt nöjda
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Kvalitetsflytt
    Det kan inte bli bättre. Vi flyttade från Göteborg till Koön. Alla kom vid utlovad tid. Arbetet utfärders snabbt och med kvalitet med trevlig personal. Rekommenderar dom till fullo.
    Caroline o Eje
  • mats s
    mats s skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt Kvalitetsflytt 3 gånger på 2 är och inte nog med att jag kan rekommendera dom flyttgubbarna från Landskrona som gör sitt jobb bra.
    Priset som du får stämmer också när du betalar inga diskussioner. och dom ringer en tid efter din flytt och frågar om allt gick bra. man får så många flyttkartonger man vill ha dom lämnar före din flytt och hämtar efter din flytt när sett passar dig.

Kommer inte att bytta till någon annan om jag ska flytta igen.

Till er i Landskrona från Mats
  • Markus T
    Markus T skrev om Kvalitetsflytt
    Effektiva och tillmötesgående, mycket bra val av flyttfirma.
  • Iréne F
    Iréne F skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade Kvalitetsflytt både för flytt av bohag samt för flyttstädning och har absolut ingenting att klaga på. Flytten gick snabbt och smidigt och flyttstädningen utfördes även den snabbt och effektivt och helt utan anmärkning. Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt!
  • Maria K
    Maria K skrev om Kvalitetsflytt
    Smidigt, enkelt och supersnabb kille och tjej som hjälpte mig! Proffsigt allt som allt!
    Maria K gillar detta
  • Richard B
    Richard B skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra flyttat från Göteborg till Stockholm, effektivt, trevligt och sakerna kom fram hela och i tid, priset höll. Inget tjafs.
  • Jennie T
    Jennie T skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra och serviceminded flyttfirma som arbetade både effektivt och noggrant, kan varmt rekommendera dem för både flytt och städ.
  • Sebastian Ö
    Sebastian Ö skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt fixade vår flytt galant. VI hade packat allt och de kom på morgonen medans vi var hos mäklaren och tömde hela huset. Ett par timmar senare kom de till nya huset och bar in allt. De tog väl hand om våra grejer och i nya huset blev det några små skav på väggarna i trappan som de skrev upp i sina papper. Vi bokade också av flyttstädet tätt inpå vilket de inte tog betalt för. Superbra service inför och efter. Vi ringer definitivt Kvalitetsflytt om vi behöver hjälp igen!
  • Matilda L
    Matilda L skrev om Kvalitetsflytt
    Vilket bemötande och servicenivå!
    I sista sekund beställde vi flyttstäd samt flytthjälp och Kvalitetsflytt ställde upp en tidig söndag morgon i centrala Göteborg. Det var tätt med bilar på gatan men chauffören var lugn, smilade och sa; "ingen fara, vi löser det - vi är bäst".

Flyttkillarna var lösningsorienterade, noggranna och snabba. Det var inget hastigt ryckande i grejer utan de flyttade som det var deras egna saker.
    Vi kände oss trygga med flytten och upplevde flyttkillarna som serviceorienterade och framför allt väldigt vänliga.

Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt till de som behöver pålitlig flytthjälp.
  • Christin N
    Christin N skrev om Kvalitetsflytt
    Allt fungerade mycket bra! Kan rekommenderas!
  • Richard M
    Richard M skrev om Kvalitetsflytt
    Allting flöt som man hoppades att det skulle, duktiga arbetare som jobbade snabbt och effektivt.
  • Ann-Marie L
    Ann-Marie L skrev om Kvalitetsflytt
    Mitt ärende började med att jag behövde hjälp med flytt av ett piano som jag skulle skänka till ett äldreboende i Landskrona och bad om ett kostnadsförslag. Efter samtal med firmans ansvarige får jag det överraskande beskedet att de skänker flytten med motiveringen att det handlar om en grupp människor som behöver uppskattning. Vilken behjärtansvärd inställning! Detta är verkligen värt all tänkbar heder!
    Idag kom punktligt enl överenskommelse tre mycket vänliga,trevliga och snabba killar och hämtade pianot. Så smidigt de gjorda detta. Jag är djupt imponerad av detta företag. TUSEN TACK du ödmjuke och omtänksamme man som gjorde detta möjligt och minnesrikt för de boende!
    All lycka till framöver!
    Hälsningar från Ann-Marie
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Kvalitetsflytt
    Suverän flytthjälp på alla sätt! Hjälpsamma killar med trevligt bemötande.
  • Hanna E
    Hanna E skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt var mycket bra trots mindre förseningar och mycket prisvärda! Vi gjorde en långflytt och det hela fungerade smidigt så rekommenderas!!!
  • Mats J
    Mats J skrev om Kvalitetsflytt
    Punktliga och trevliga flyttkillar. Allt fungerade utmärkt.
    Kommer att anlita dessa igen!!!
  • Camilla P
    Camilla P skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket trevliga och tillmötesgående, med beröm godkänt utfört arbete! Kommer anlita Kvalitetsflytt fler gånger om jag behöver flytthjälp, ingen tvekan.
  • Christian A
    Christian A skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från Malmö till Göteborg, bra information, själva flytten flöt på utmärkt o gick snabbt, trevlig personal från städhjälp o bärandet

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg