Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.

Läs vad 556 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Jonna B
    Jonna B skrev om Kvalitetsflytt
    Vi fick flytthjälp idag i Göteborg. Det gick toppen :)
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt trevliga och jobbade fort! Kanske lite för fort för båda Malm-byråerna blev skadade längst ned när de ”tippades” för att lyftas, och ytterdörren fick ett märke, och så några ytterligare kantstötningar. Men vi är nöjda ändå!
  • Johan A
    Johan A skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastiska killar. Proffsiga, punktliga,försiktiga och trevliga. Jag är super nöjd och rekomenderar kvaltetsflytt.
  • Kristoffer C
    Kristoffer C skrev om Kvalitetsflytt
    Punktliga, genial lastning och hårt arbetande. Rekommenderar varmt kvalitetsflytt
  • Oskar P
    Oskar P skrev om Kvalitetsflytt
    Själva flytten var 5/5 då de som flyttade var superduktiga, trevliga och allt gjordes på ett exceptionellt bra sätt! Det som drar ner poängen är att kommunikationen innan kunde ha förbättrats, skulle vara bra att ha ett nummer eller mail-address som vi visste att vi alltid kunde få kontakt på. Totalt så rekommenderar vi Kvalitetsflytt starkt!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är mycket nöjda. Väldigt prisvärt för allt som ingick. Flyttkillarna jobbade från tidig morgon till sen kväll. Trots så lång arbetsdag var de hela tiden väldigt trevliga. Kontakten på telefon innan kändes också väldigt bra, trevlig och proffsig.

Vi använde flyttproffs för att få kontakt. Ett tips till Kvalitetsflytt kan vara att anlita någon som fixar ett proffsigare utseende på mailet som skickas ut. I jämförelse med de andra firmorna som hörde av sig såg det oproffsigt ut. Det är onödigt att få ett halvdåligt första intryck när allt är så bra i övrigt. Hade vi inte läst alla bra recensioner här på Reco hade vi nog pga det valt någon annan firma. Som minimum skulle det i alla fall behöva korrekturläsas för att få bort särskrivningar, onödiga dubbla utropstecken mm.
  • Michael
    Michael skrev om Kvalitetsflytt
    - Bra value for money
    - Höll tiden
    - Gick fort
    - Bra kvalitet
  • Manuela S
    Manuela S skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade med hjälp av Kvalitetsflytt i augusti. De var punktliga, effektiva och professionella. De var noga med att plasta in möblerna som riskerade att bli skadade under transporten/flytten. De var även väldigt trevliga samtidigt som de jobbade på 👍😊. Rekommenderar de varmt!
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om Kvalitetsflytt
    Supertrevliga och snabba! Mycket nöjd med allt!
  • David S
    David S skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt smidigt, enkelt och bra pris
  • Christofer S
    Christofer S skrev om Kvalitetsflytt
    Effektivt. Vänligt. Professionellt.

Kan varmt rekommendera.
  • Gisela N
    Gisela N skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt gjorde min flytt perfekt. De var snabba och effektiva.
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Kvalitetsflytt
    Det fanns billigare men fick en bra kontakt med en man på kvalitetsflytt. Väl bokat så köpte jag till att få hemlevererat flyttlådor, billigt, mycket bra och med tanke på min begränsade möjlighet till tunga lyft en RÄDDARE I NÖDEN :)

Kan varmt rekommendera denna flyttfirma och dess anställda , som dessutom var gulliga.

prisvärda
    snabba
    effektiva
    något stressade ( men det var inte något som resulterade i problem för mig i alla fall )

dessutom visste jag inte att dom hjälpte mig med rot eller rut avdraget, annars hade jag nog inte haft råd att flytta

men som sagt, kan jag säga mer än JAG ÄR NÖJD MED DOM!
  • Angela
    Angela skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra flyttkarlar, flyttade med dem i Augusti månad och jag är jättenöjd. Inte mycket mer att säga än att dom svarar upp för sitt namn.
    Prisvärt och snabbt, kan varmt rekommenderas av en
  • Eivor S
    Eivor S skrev om Kvalitetsflytt
    VARNING!!! Flytt Göteborg-Täby den 1 september 2017. Lossning skedde kl 22.00-23.45. Skulle ha skett mycket tidigare. Grannar har klagat hos fastighetsägaren. Då de skulle lasta upptäckte de att de hade för liten lastbil. Ringde mig och nämnde detta och de hade beställt ytterligare en lastbil och skulle debitera mig med 3.000:- inkl. RUT-avdrag. Fick en chock. Det som lastades i bil nr 2 magasinerade de någonstans. Den leveransen kom en vecka senare. En 3:e lastbil kom ytterligare en vecka senare med kvarglömda vinterkläder mm som städerskan upptäck och meddelat firman. Framkomna debiterade de med ytterligare 600:- för flytt av 2 st mindre kristallkronor! Offerten sa sammanlagt 17.000:-. men slutsumman blev över 20.000:-. Det mest chockartade var att möbler var skadade: två skinnsoffor var sönderrivna i armstöden, rumsbord med repor på bordsskivan och hack i kanterna. rispor på TV-skärmen, marmor-skivan i rokokobyrån skadad, två byråer tappades och ett ben i vardera byrå gick helt av, alla gardinstänger med tillbehör saknades, alla vinterskor saknas mm mm. Finns inte ord till allt elände. Firman gjorde upp med Länsförsäkringar om värdet på det skadade (ifall jag skulle göra detta till ett försäkringsärende). Firmans självrisk var 10.000:- och i gemensamt "diel" med Länsförsäkringar skulle jag få deras självrisk!!! Överenskommelsen skedde per telefon mellan firman och försäkringsbolaget!!! Ingen personlig besiktning. (Enligt Länsförsäkringar så värderas bohag i samband med flytt lägre än bohaget är i en hemförsäkring!!!). Jag tvingades godta det hela och med löfte att inte begära mer framöver!!!. Lilla människan är inte värt något. De skall sättas på plats av de stora. - Jag kan framföra att jag fortfarande är chocka av hela händelsen. Här sitter jag med både ärvda och några års skadat bohag och kommer nog aldrig över hur jag behandlats.

74-årig misshandlad pensionär.
  • Liselott H
    Liselott H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi bokade Kvalitetsflytt för både flytt och städhjälp. Trevliga killar kom och tömde lägenhet och vind snabbt. Allt var helt vid uppackning.
    Städningen var perfekt utförd, besiktningen var utan anmärkning.
    Offerten stämde helt överens med vad vi fått, inga extra pålägg på den.
    Rekomenderar att man läser igenom flyttrekomendationerna på hemsidan och följer dem så blir det inga missförstånd!
    Tack till Kvalitetsflytt för er fina insats!
    Liselott och Johan
  • Zarah J
    Zarah J skrev om Kvalitetsflytt
    Vi använde oss av kvalitetsflytt nu när vi flyttade och jag är nöjd :) killarna va punktliga trots att dem bygger om halva landskrona. Dem hade ett väldigt trevligt bemötande och jobbade snabbt och effektivt. Lite skavanker på vissa saker, men det är sånt man får räkna med i en flytt tycker jag. Inga konstigheter med betalning eller något, betalade precis det som va bestämt över telefon. Tack Sorin och Co för all er hjälp, ni slet verkligen som djur, men hela tiden med en positiv inställning, trevligt bemötande och ett leende på läpparna. Kommer verkligen anlita er igen om vi ska flytta fler gånger.
  • Gudrun
    Gudrun skrev om Kvalitetsflytt
    En bra flyttfirma som gjorde min flytt till ett rent nöje..
    Trevliga, duktiga, starka killar som snabbt packade mitt bohag och körde till nya adressen.

Tur att det finns möjlighet att anlita dessa då man är en äldre ensam dam som inte kan ordna allt på egen hand.

Att de sedan kvalitetsäkrar genom att ringa upp slumpmässiga flyttar visar på ett intresse att vilja ha kvalté och nöjda kunder. Det var trevligt att prata en stund med den trevliga kvinnan som ringde mig.

Gudrun
  • Sara  S
    Sara S skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt för vår flytt från Göteborg till Malmö under Augusti månad.
    Vi fick även hyra flyttkartonger till ett kanonpris, och fick dessa utkörda på en söndag, stackare som behöver jobba alla dagar i veckan :)

Vi behövde dessutom flyttstädning och blev enormt positivt bemötta även där!

Flytten gick mycket smidigt och allt var perfekt från första kontakten med deras bokning till grabbarna som kom och flyttade åt oss!

* * * * * av 5 möjliga.

Jag kan personligen rekommendera detta företag till alla som vill ha en pålitlig partner.

Dessutom vill jag tacka dom för att dom även hjälpte oss med att montera upp TV och installera vår comhem box...

HELT OTROLIGA

KRAMAR

SARA OCH JENS
    Hans N gillar detta
  • Johanna
    Johanna skrev om Kvalitetsflytt
    Vi beställde flyttstädning flera månader i förväg. På avtalad dag lämnade vi nyckeln kl 08.00 och Kvalitetsflytt garanterade att vara klara kl 15.00 när de nya ägarna fick tillträde. Kl 15.00 ringer de nya ägarna och meddelar att det inte skett någon städning. Vi kan därför inte rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra, finns ingenting att klaga på.

Bra kommunikation, bra utfört arbete och mycket trevlig personal. Fick även ett bra pris på flyttstäd vilket sparade mig mycket tid.

Kan varmt rekommenderas!
  • Eva E
    Eva E skrev om Kvalitetsflytt
    Är super nöjd. Trevliga killar.
    Dom tog allt. Till och med min lilla virkkorg. Flöt på hela tiden. Så nöjd rekommenderas varmt.
    Eva Ekholm Skåne
  • Sophie  H
    Sophie H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är väldigt nöjda med Kvalitetsflytt! Trevligt bemötande hela vägen från första kontakt tills dess att flytten och städningen var helt klart. Enkelt, smidigt och proffsigt! Dessutom till ett bra pris. Kommer absolut anlita dem även nästa gång vi ska flytta!
  • Angelica M
    Angelica M skrev om Kvalitetsflytt
    Jag är mycket nöjd med Kvalitetsflytt när det gällde ett lägenhetsbyte jag gjorde i somras! Imponerad över hur strukturerat allting var och hur väl allt flöt på. Det var trevliga, lättsamma och positiva killar som utförde min flytt, vilket gör det hela väldigt mycket lättare och smidigare.

Tack för ett kanonjobb, jag kan varmt rekommendera Er till andra!!
  • Robin H
    Robin H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är supernöjda med Kvalitetsflytt.

Liten brist dock. Förklarade tydligt när jag beställde att det inte gick att köra in hela vägen fram till porten med lastbil. Säljaren kollade även via Google Maps och förstod läget. Tyvärr hade denna informationen inte nått flyttkillarna utan de valde en mindre lastbil som de trodde de kunde köra med ända fram. Nu fick de istället köra två gånger. Däremot ska bolaget ha kudos för att det var inga sura miner utan raskt och smidigt jobbat.

Allting kom fram, ingenting trasigt eller skadat. Ett borttappat sängben visade sig sitta fast under sängen :)
  • Anders G
    Anders G skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har uppfyllt mina önskningar och förväntningar till fullo.
    Allt ifrån beredvilligheten att anpassa tiden till svärmorsflytt,
    nerpackning, tidshållning och upppackning i Kalmar.
    Ett företag med personlig kontakt och bemötande som jag varmt rekommenderar och gärna benyttar mig av igen vid tillfälle.
    Anders
  • Johan H
    Johan H skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket noggranna och framför allt snabba och effektiva. Kunde inte varit mer nöjd, rekkomenderas å det varmaste!!!!!!!!!
  • Anneli R
    Anneli R skrev om Kvalitetsflytt
    Punktliga och snabba. Bra bemötande.
  • Bobo Erica   J
    Bobo Erica J skrev om Kvalitetsflytt
    Använde mig av Kvalitetsflytt och deras städ. Det positiva är att de är trevliga att ha och göra med, leverans av flyttlådor funkar bra och de är relativt billiga.

Det negativa övervägde dock om man nu ska anlita en firma tycker jag. De började med att komma försent, sedan var den ene flyttgubben väldigt passiv då han hade "en sjukdom som gjorde att han svettades mycket" och därför inte kunde bära. Han hade därför inte ens handskar. Som tur är hade jag egen bärhjälp så det fungerade ändå. Flyttlådorna ställdes huller om buller (förmodligen min "egen personals" fel också då ärligt de bar det mesta) trots att jag märkt upp dem enligt instruktioner men sedan erbjöd de sig att ta tid och flytta lådorna till rätt plats. Tackade nej då detta skulle ta för mycket tid ansåg jag. Den utsatta tiden hölls men det hade inte gått utan extern hjälp. Jag hade totalt fyra egna killar som hjälpte till i någon form. Stort tack till dem då Kvalitetsflytt lämnade stora möbler till dem att bära.

Städet lämnade kladd i kylskåp och ej rengjord ugnslucka. Tydligen hade jag inte läst det finstilta för balkongen ingick inte heller. De erbjöd sig dock att göra om men nya hyresgästen tackade nej pga tidsbrist.

Hade inte anlitat dem igen.
  • Fabiola F
    Fabiola F skrev om Kvalitetsflytt
    Riktigt bra service, trevliga anställda och hårt arbetande utan slarv! Verkligen ett företag att lita på. Mycket bra pris på hela flytten och offerten vi fick stämde på pricken när det skulle betalas🙂 Kan inget annat än rekommenderas! Flyttade från Partille till Säter i Dalarna en flytt på 43 mil som gick jättebra 🙂 och alla våra saker/möbler hela vid ankomst! Anlitade flyttstäd också som sköttes perfekt utan klagomål! Fabiola/Peter Franzén
  • Konstantinos L
    Konstantinos L skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt inom gbg. Uppackning och körning. Mycket professionella. Konkurent pris, blev som preliminärt avtalat. Verklig försäkring som vi tyvärr behövde använda. Ett skadat matbord ersattes av motsvarande via firman utan tjafs. Mycket nöjd med det hela, rek starkt. Skulle anlita igen.
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Kvalitetsflytt
    Mkt nöjda med deras tjänster. Man var väldigt orolig inför flytten då det var en lång resa och man ville inte att något skulle gå snett. Men allt gick som det skulle och flyttgubbarna var trevliga och duktiga.
  • Nicklas T
    Nicklas T skrev om Kvalitetsflytt
    Klockrent! Punktliga, snabba, trevliga och en skön "inga problem" attityd.

7 av 5 möjliga :)
  • Anna C
    Anna C skrev om Kvalitetsflytt
    Allt gick som förväntat och över. Snabba, duktiga och bra pris!
  • Leif A
    Leif A skrev om Kvalitetsflytt
    Kanonbra flyttfirma otroligt snabba och försiktiga fast 1 Höganäs kruka sprack så är vi nöjda. Leif o Gunilla.
  • Jimmy A
    Jimmy A skrev om Kvalitetsflytt
    Kanon, det krånglade lite för dem med en bil som gick sönder men allt löstes snabbt och smidigt och med bra kommunikation.
  • Erik M
    Erik M skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket nöjd. Killarna jobbade hårt och snabbt men var ändå rädda om våra grejer. Inga problem. Skulle lätt använda dem igen. Flytt Malmö-Växjö.
  • Eric L
    Eric L skrev om Kvalitetsflytt
    Toppenbra service och proffsigt bemötande! De rundade av neråt
    tio minuter så att vi inte kom över fyratimmarsspärren.
  • Cecilia G
    Cecilia G skrev om Kvalitetsflytt
    Bra pris, ganska snabb flytt även om flyttgubbarna tog många rökpauser. Gott bemötande och snabba på att svara på frågor.

De arbetar aktivt med att få kunder att recensera på reco, vilket troligen är bra för affärerna.
  • Martin
    Martin skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt bemötande och de var också rätt snabba fast ändå försiktiga. Jag är nöjd och kommer anlita dem igen vid nästa flyttet.
  • Karin B
    Karin B skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jättenöjda med kvalitetsflytt i samband med vår flytt i januari -17. Allt funkade ypperligt: snabbt och smidigt och inte minst bra bemötande.
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten fungerade utan problem!
  • Anna
    Anna skrev om Kvalitetsflytt
    Tack alla ni för lyckad flytt från västkusten till Skåne. Stor eloge och bra jobbat ni killar som roddade allt 1/8-17 och dessutom toppenbra flyttstädat. Rekommenderar kvalitetsflytt till alla, smidigt och tryggt.
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitesflytt för att flytta från en 3:a till en 5:a från Borås till Falköping och dom var snabba, hade väldigt bra priser och var jätte trevliga. Det tog inte många timmar för dom att flytta allt och då tar det ändå 1,5 timma att åka.
    Dom var väldigt tydliga om vad som gällde vilket är jätte bra.
    Om jag flyttar igen så kommer jag absolut anlita dom igen och det är jätte smidigt att dom även har flyttstäd.
    mvh Josefin
  • Anna B
    Anna B skrev om Kvalitetsflytt
    Valde Kvalitetsflytt när vi flyttade feb-17. Vi hade mycket mycket mer saker än vad som var beräknat vid flytt från 3 rok, de kom med stor lastbil och tre man och det var inget bekymmer att genomföra flytten. Det blev mycket prisvärt trots att det kostade mer än vad som beräknats på förhand. Det blev ett fel vid beräkningen av extrakostnaden och rut, vilket kontoret snabbt och lätt löste och betalade omedelbart tillbaka det som betalats för mycket. Mycket nöjda och skulle gärna anlita företaget igen! Men förhoppningsvis ska vi inte flytta igen på många år!
  • Katarina P
    Katarina P skrev om Kvalitetsflytt
    Stort tack till Peter som ordnade och de två andra killar som kom med kort varsel när vi behövde flytta tidigare än överenskommen tid! Det var en stressig situation men allt gick bra. Tack!
  • Anders R
    Anders R skrev om Kvalitetsflytt
    Allt fungerade jättebra, prisvärda, trevliga, bra att ha att göra med. Rekommenderas!
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt Kvalitesflytt vid 2 flyttar.
    Sist så var det med kort varsel men dom lyckades ordna en lucka och kom o hämtade bohaget inom en vecka.
    Trevliga i telefon och bra flyttgubbar.
    Jag är supernöjd och har rekommenderar verkligen detta flyttbolaget.

Häls
    Fredrik
  • Ca L
    Ca L skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jätte nöjda med Kvalitetsflytt. Dom jobbade på effektivt, gick fort trots att vi bodde på fjärde våning ( utan hiss ) och en krånglig soffa som dom hittade en snabb lösning så att den kunde komma in. När det är dags för flytt igen hör vi garanterat av oss!

Paret från 4de våning!
  • Patrick J
    Patrick J skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastiskt bemötande redan från början när man ringde in och bokade. Sedan när man ringt ett flertal gånger när man behövt mer info om flytt osv och alltid samma glada bemötande.
    Flytten gick sedan smidigt och personalen skötte sig exemplariskt!

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg