Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län. Vi utför 15-20 flyttar dagligen med våra 17 lastbilar. Det gör att vi har ca 5000 flyttar årligen och 2500 flyttstäd.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Gasverksgatan 9 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-17:00

Läs vad 732 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Sven B

2019-01-16

Sven B skrev om Kvalitetsflytt
    Jag begärde offert, och fick snabbt tydliga besked via telefon och mejl om vad som gällde. Inga problem där.
    På flyttdagen kom Awaz och James och flyttade de saker vi behövde hjälp med. Jag pekade ut vissa grejer som är extra ömtåliga, och dessa blev insvepta i filtar och bubbelplast. Väldigt proffsigt! Killarna var vänliga, försiktiga och noggranna och jobbade på snabbt. De hann faktiskt med att flytta mycket fler grejer än vi hade räknat med på de fyra timmarna.
    Anna och jag vill tacka våra vänner för all fin hjälp. Vi kan med varm hand rekommendera Kvalitetsflytt, och sänder en vänlig och tacksam tanke till Awaz och James! /Sven Bornemark, Landskrona. Läs mer
  • Jörgen P

2019-01-04

Jörgen P skrev om Kvalitetsflytt
    Vilken flyttfirma👍👍👍! Ska ni ha hjälp med flytten, använd då denna firman. Fick igår hjälp av ett härligt , proffsigt och hjälpsamt gäng killar här i Landskrona. De slet som djur, och snabbt gick det. Beundransvärt !! All eloge till alla på företaget , Ni får jobbet igen, hoppas dock det dröjer ett tag... Med vänliga hälsningar Jörgen/ Helle Läs mer
  • Mattias C

2019-01-04

Mattias C skrev om Kvalitetsflytt
    Grymt bra bemötande vid bokning.
    Hjälpsamma och anpassningsbara till vår lite senare lagda flytt då vi hadde en sen hiss tid.
    3 stycken väldigt trevliga flyttkillar som kom trots deras redan långa dag och att detta var deras tredje flytt den dagen så flyttade dom vårt hem snabbt och lätt utan det minsta gnäll.
    Kvalitetsflytt rekomenderas varmt som flyttfirma. Läs mer
  • 2019-01-03

Alice P skrev om Kvalitetsflytt
    Jag varnar de som bor i Göteborgsområdet för att anlita denna firma. Vi anlitade dem för flyttstäd i somras. Först var den som skulle städa jättesen. Sen kom han körandes och hade inte alls städutrustning mm. Eftersom det blivit vad han påstod ”ett missförstånd” med städningen där han inbillade sig att en lägenhet mitt i centrala gbg skulle stå olåst för honom att komma att städa när som helst det passade honom så antog jag att de skulle få svårt att hinna klart (eftersom en normal städning tar iaf 8h av en tvåa)... erbjöd därför att IFALL han inte hinner klart så är det ok... och I SÅ FALL så är det inte avgörande att vi faktiskt får den städad just nu utan det räcker att den är städad inom en vecka. Detta eftersom vi skulle visa upp lgh för spekulant kl 16 eller dylikt och efter det skulle vi inte hinna åka in och visa upp lgh förrän en vecka senare. Detta ”missuppfattar” han naturligtvis till att han inte ens behöver FÖRSÖKA bli klar samma dag utan han struntar helt blankt i att påbörja städningen. Detta insåg jag efterhand och då påbörjade han städet... Efter att jag berättat att vi skulle flyttstädet inför visning för uthyrning började han dessutom tjata på mig att hyra ut till HONOM.

Jag pratade sedan i telefon med själva kontoret och nämnde detta för dem. Upplevde att de omedelbart skulle gå i försvarsposition och han sa att chefen skulle ringa upp mig. Jag som redan dragit historien en gång pratade snabbt för chefen när han ringde upp och DÅ började mardrömmen. Denna man visar sig vara totalt icke serviceminded, värdelös på att ta folk, vansinnigt otrevlig och bara ENORMT osmidig. Det som skulle vara något som underlättade blev bara en total flopp och stress. Det visade sig dessutom senare att de underkontrakterat städet. Mannen som städade envisades med att jag skulle inspektera lgh eftersom jag uttalat tveksam inställning till att de underkontrakterar utan att informera om detta... när jag kom uppkörande framför lägenheten stod ett helt GÄNG framför porten. Mannen som mött mig för att ta nyckeln skröt med att de städat lgh på 10 min och att de för en liten stund sedan var 15 pers i lgh...! Det var sandigt på golvet vilket jag anmärkte på. Då kallade han upp en kvinna (som inte kunde svenska - var detta människor som utnyttjas???) som drog över en gång till med samma vatten som var kolsvart av smuts. Jag orkade inte ens klaga - ville inte ha med dessa människor att göra... de som städade var inte otrevliga även om de inte vet hur man städar... men firman ville jag bara få ett avslut med. Andrahandshyresgästen som hyrde uppgav sedan stt hon fått städa själv. Det var inte städat...

Ovanpå allt letade jag och letade efter att få fakturan i e-posten så som jag bett om. Jag hade även hört av mig till dem och frågat om detta utan svar (och tänkte att de kanske tog sitt förnuft till fånga och underlät att ta betalt)... men sedan kom plötsligt en INKASSOfaktura. De är enorma klantar, oprofessionella, otrevliga och gjorde ett dåligt städjobb.

Det är ett flertal här i tråden som haft liknande upplevelser och den på firman som går in och svarar visar så TYDLIGT att han över huvud taget inte fattar hur man tar till sig konstruktiv kritik och gör en ändring istället för att inbilla sig att folk tex vill ha samma dåliga stödfolk rännandes i sitt hus en vecka senare. Det var en rent chockerande upplevelse att ha kontakt med den mannen (gissar att det var honom jag talade med...) de borde sätta någon annan på kundkontakter. De som utför flytt verkar oftast ha varit ok... men städet verkar mest vara underkontrakterat till andra som inte vet hur man städar. Och nåde den som måste tala med den mannen som jag talade med. Han förstörde verkligen min dag. Han var rätt ut sagt inte riktigt klok.

Anlita någon annan!!! :( Läs mer
    2019-01-11 Peter K svarar Alice P
    Hej kära Kund,
    Vi gör ca 20 flyttstädningar i veckan och uppdragen läggs ut ibland på underleverantörer, men oftast gör vi städen av vår egna personal & då är det sällan problem. I ditt fall har ditt städ hanterats väldigt oprofessionellt av den externa städfirman, vi har avslutat allt samarbete med den städfirman och dom kommer inte få utföra mer städuppdrag åt Kvalitetsflytt.
    Sedan har händelsen blivit fel från första stund när vår inhyrda städfirma inte ger oss rätt information och arbetar inte professionellt.
    Ber om ursäkt för detta.
    Gällande fakturan så har den adresserats Till fel adress och den har sedan kommit en påminnelse till er, något inkasso finns det inte, men om denna skulle skickas på mail istället har det och det missats av oss får vi be om ursäkt för det, vi är en flyttfirma i första hand som tar betalt för flytt&städ direkt med kortläsare eller swish.

Om du känner att du är sårad över denna händelsen så är du välkommen att ringa mig personligen så kan vi säkert lösa en ersättning som plåster på såret.

TEL 0771 -21 01 01 Peter Karlsson Kvalitetsflytt i Sverige AB
    2019-01-10 Alice P svarar Peter K
    Att ni avslutat samarbetet med en underleverantör som var dålig förändrar ingenting. Ert problem är att ni inte inser att ni inte kan skylla ifrån er. Jag anlitade ER inte denna underleverantör. När jag frågade er varför ni inte informerade om att ni anlitar underleverantörer och hur ni säkerställer att underleverantören är kompetent för arbetet så sa personen jag pratade med att: ”vet du vad vi vill inte arbeta med personer som dig och vi tänker inte städa åt dig”. Personen jag talade med var rent ut sagt inte riktigt klok! Det var som någon slags spel för honom alltihop. Där satt jag och hade offrat en solig dag för att åka tidigt till Göteborg för att få lgh städad.

Jag skrev till er och bad er att få fakturan via mail redan samma dag som flytten var avslutad. Ni skickade fakturan till inkasso. Ni har en kompetent person på företaget, en kvinna, som för säkerhets skull ringde upp mig och informerade om att ni skickat fakturan till inkasso. Då kontaktade jag er med skärmdumpar av mina mail där jag efterfrågat fakturan... jag vet inte om ni skickade till inkasso eller ej men det var vad hon sa till mig.

Och kan ni snälla ta bort min hemadress ur er kommentar. Jag är inte bekväm med att mina initialer och hemadress nämns på forumet.

Det största problemet var inte den oseriösa underleverantören (även om det naturligtvis inte är roligt att inte få den tjänst levererad som man beställt) utan det bemötande jag fick av den person som skulle tala med kunderna. Det var högst oangenämt.

Jag vill inte ta risken att uppleva den typen av bemötande igen. Det är inte riktigt värt det för att få kompensation. Jag har aldrig varit med om något liknande i någon annan situation där jag beställt tjänster eller dylikt. Jag är inte sårad, vi har ingen personlig relation som det går att ”såra” någon i. Det var bara ett högst oangenämt samtal och bemötande som jag helst undviker.

Dessutom skrev jag följande till er i samband med betalningen och ni erbjöd ingen rabatt:
    ”Tack! Har lagt in betalningen nu. :-)

Hade gärna tagit emot rabatt för så många oangelägenheter faktiskt. Sammantaget är den upplevelse jag fått av att leja ut städet inte värd det pris som jag betalat. Det fick följdeffekter för mig att jag bemöttes så otrevligt, hela dagen blev helt förstörd. Hyresgästen jag skulle visa för uppfattade mig som kort eftersom jag smsade med henne samtidigt som denna man hos er ringde och hyresgästen ångrade sig så hela syftet med att städa just den dagen, åka till Göteborg osv förfelades, (hittade som tur var en ny men det blev mycket merarbete) städet levde inte upp till rimlig nivå och min

Utöver det var det inte särskilt smidigt att jag fick gå upp kl 06 och göra detta men sedan få så mycket krångel och problem helt i onödan. När man anlitar städ så är det ju för att det ska vara lätt och bli bra. Inte ens städningen blev bra...

Och nu ovanpå detta så bör det krångel med fakturan.

Jag förstår att det inte är ditt fel och inte var ditt ansvarsområde. Men det var ju inte värt 2000kr. ”

Varför erbjuder ni rabatt först NU?!

Ni har mycket arbete att göra för att bli det ni påstår er vara.
    2019-01-10 Peter K svarar Alice P
    Bara kontakta mig så reder vi ut detta ärende , som jag skriver kan vi naturligtvis ersätta dig för denna händelse , så bara ta kontakt med mig / du kan maila mig om du vill. peter@kvalitetsflytt.se eller ringa mig direkt 0733 602927.
    Trevlig Dag Peter Kvalitetsflytt
    2019-01-10 Alice P svarar Peter K
    Tack för ditt svar Peter men jag har redan gått vidare. Mitt syfte med att recensera var att varna andra så de slipper samma upplevelse som jag.

Återigen: Vill du vara så snäll och ta bort min gatuadress ur din första kommentar. Att ni redogör för min hemadress i en kontext där mina initialer presenteras är knappast förenligt med GDPR.

Lycka till med att förbättra er i framtiden så ni inte får fler såhär missnöjda kunder!
    2019-01-10 Peter K svarar Alice P
    Hej igen , Som jag skriver kan vi naturligtvis ersätta dig för denna händelse , så bara ta kontakt med mig / du kan maila mig om du vill. peter@kvalitetsflytt.se eller ringa mig direkt 0733 602927. Trevlig Dag Peter Kvalitetsflytt
    2019-01-10 Alice P svarar Peter K
    Du har lagt ut min adress på nätet. Mina initialer finns med. För tredje gången: ta bort min adress ur din första kommentar!
    2019-01-10 Peter K svarar Alice P
    Att jag nämner gatan anser jag är att vara saklig i detta ärende men din adress har jag väl ändå inte skrivit ,
    ta bort delar av min respons på din kritik får du undersöka vad reco har för policy kring det? Jag försöker bara vara behjälplig & ställa detta till rätta och erbjuda ersättning ??
    Då får jag be om ursäkt för detta också att din gata nämns i texten.
    Bor det inte över 900 personer på den gatan ??
    Ha en fin dag mvh Peter Kvalitetsflytt Göteborg
    2019-01-10 Alice P svarar Peter K
    Det är inte på något sätt nödvändigt för dig att skriva ut vilken gata jag har min lägenhet på. Du visar nu för hela allmänheten exakt vad som är problematiskt med ert kundbemötande. Nu är jag inte folkbokförd där för jag bor tillfälligt på annan ort. Den dagen jag folkbokför mig där igen och någon får för sig att efter att de läst min kommentar googla mitt namn och min första initial och den aktuella gatan så kommer hela mitt namn och min adress och mitt telefonnummer upp. Det blir sammantaget en personuppgift. Det kan härledas till mig en fysisk person.

Eftersom ni är ett företag så är ni skyldiga att vara försiktiga med folks personuppgifter. Det är inte ansvarsfullt att lägga ut vilken gata jag bor på. Istället för att inse att ni återigen har fel och så ska du argumentera emot. Du har fortfarande valt att inte ta bort gatunamnet. Jag får väl ändra mitt namn till ett fejkamn här på forumet istället.

Som jag skrev tidigare så efterfrågade jag rabatt i samband med betalning och fick ingen respons. Är inte intresserad av mer kontakt.

Återigen lycka till med att förbättra ert kundbemötande och sätta rätt personer på rätt plats. Kvinnan som ringde upp mig och informerade om att ni skickade fakturan till inkasso var trevlig. Tips: sätt henne på att svara i denna tråden och ta alla kontakter med kunder. ;)
    2019-01-11 Peter K svarar Alice P
    Jag har varit kontakt med recos kundtjänst , adress borttagen .
    Som sagt , kontakta mig om du ändrar dig , så betalar jag ut en ersättning.
    MVH Peter Kvalitetsflytt
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-12-26

Tony O skrev om Kvalitetsflytt
    Flytthjälp
    Positivt bemötande i alla led. Lösningar fanns för alla våra behov.
    Flytten gick snabbt och smidigt utan några missöden.
    Mycket valuta för pengarna. Läs mer
  • Peter F

2018-12-23

Peter F skrev om Kvalitetsflytt
    Vi la in en förfrågan på en ”offertsida” på nätet. Ganska omgående blev vi kontaktade av en supertrevlig säljare från Kvalitetsflytt. Per tel gick vi igenom alla detaljer och efter några minuter hade vi fått en offert och en genomgång av hur allt skulle gå till. Supersmidit och till bra pris. Killarna som dök upp på flyttdagen var trevliga och snabba. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2018-12-21

Elena B skrev om Kvalitetsflytt
    Jag fått hjälp med flytt. Jätte trevliga kilar, bra service, snabbt och utan problem alls, jätte nöjd, rekommenderar till alla!!! Om jag flyttar igen då blir det definitivt KVALITETSFLYTT!!
    Tack så hemskt mycket! Läs mer
  • Bitte A

2018-12-20

Bitte A skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastiskt hjälpsam och duktiga och artiga killar och arbetsledaren var fantastisk!
    De handskades försiktigt med godset, och satte möbler och kartonger exakt där jag ville ha dem🤩 kan och har varmt rekommenderat kvalitetsflytt. De kom på utsatt tid och var effektiva! Läs mer
  • Jenny L

2018-12-19

Jenny L skrev om Kvalitetsflytt
    Nöjd från början till slut! Mycket trevlig kontakt med kontoret vid offert, smidig leverans av flyttlådor, snabb och effektiv flytt, trevliga flyttgubbar och bra pris. Flyttade från tredje våningen utan hiss, till fjärde våningen utan hiss. 60 lådor, möbler och otalet sopsäckar. Tre man med stor bil, de var klara på 2,5 timmar! Läs mer

Nina R skrev om Kvalitetsflytt
    Grabbarna som hjälpte mig och flytta var toppen bra. Jag behöver deras hjälp snart igen. Mvh Nina. Bra service. Läs mer

Martin R skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte flytt och flyttstädning. Allt funkade snabbt och smidigt. Perfekt! Läs mer

Veronica P skrev om Kvalitetsflytt
    Bra och snabb flytt. Prisvärt! Läs mer

Andreas F skrev om Kvalitetsflytt
    Gött gäng. Flyttade tunga saker. Läs mer
  • Björn H

2018-12-13

Björn H skrev om Kvalitetsflytt
    Tack! Stoffe, Manteo och Timmi. Ni gjorde ett fantastiskt bra jobb i dag med flytt från Göteborg till Uddevalla😎 Fantastisk bra killar och trevliga dessutom🤗 Läs mer
    Peter K, Björn H gillar detta
  • Claes G

2018-12-12

Claes G skrev om Kvalitetsflytt
    Allt gick så smidigt och bra! Bra kontakt med Erik på kontoret och flyttkillarna Jonas +2st gjorde ett kanonjobb! Kan starkt rekommenderas! Läs mer
  • Perolof B

2018-12-08

Perolof B skrev om Kvalitetsflytt
    Jag anlitade kvallitetflytt till min flytt 2/11 på kumming 60 det kom tre stycken kanon grabbar.Det gick fort och smidigt de var oxså välldigt noga med att täcka med filtar och plast,En mycket nöjd kund P-O rekommendera stort Läs mer
  • Gun E

2018-12-06

Gun E skrev om Kvalitetsflytt
    Fantastiska killar, fanns inget de inte löste på ett proffsigt sätt.
    Rekommenderar varmt Läs mer
  • Maria W

2018-12-05

Maria W skrev om Kvalitetsflytt
    Jag har anlitat Kvalitetsflytt vid två tillfällen, en flytt från villa till lägenhet och en flytt mellan två lägenheter. Varje flytt har fungerat utan några som helst problem. Kvalitetsflytts personal har genomfört varje flytt på utsatt tid. Personalen har varit trevlig, tillmötesgående, snabb och professionell. När det har behövts har man också varit smidiga problemlösare. Jag har också vid dessa två tillfällen anlitat Kvalitetsflytt för flyttstädning. Även detta har gjorts noggrant, snabbt och professionellt av trevlig personal. Kvalitetsflytt har levt upp till alla mina förväntningar och jag kan å det varmaste rekommendera dem, deras personal och deras tjänster. Läs mer
  • 2018-12-04

Karin E skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade inom Göteborg och flyttkillarna gjorde ett helt fantastiskt arbete! Varje ömtålig möbel virade de omsorgsfullt in i massor av skyddsplast, inte en skråma eller skada på något trots att de arbetade i ett högt tempo. Även städningen av den gamla bostaden utfördes med ett utmärkt resultat! Vi kan verkligen rekommendera Kvalitetsflytt!
    // Karin och Kid Läs mer
  • Christel N

2018-11-29

Christel N skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade från Landskrona till Ven, (ö i Öresund). Killarna från Kvalitetsflytt gjorde ett fantastiskt jobb! Vi är så nöjda med deras arbete och vill rekommendera dem till er som står i begrepp att flytta.
    Ulf och Christel N Läs mer
  • 2018-11-24

Mirja J skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från befintlig bostad, magasinering av bohag ca en månad samt återflytt till ny bostad.

God service och duktiga profetinella killar som utförde flytten.

Mycket nöjd med företaget. Läs mer
  • 2018-11-24

Mia D skrev om Kvalitetsflytt
    Det gick jättesnabbt att boka och sen omboka, vilket jag behövde. Tog sej tid och var hjälpsamma! Flyttkillarna var professionella, effektiva och väldigt bra! Jag upplevde även att de var nöjda med sin arbetsgivare, vilket är viktigt för mej när jag anlitar tjänster. Läs mer
  • 2018-11-22

Niklas M skrev om Kvalitetsflytt
    Bra och effektiv flytt som kunde hantera hela flytten inklusive en soffa som var en mardröm att få in i huset, men som de snabbt lyckades få ut och in i nya lägenheten. Läs mer
  • Wivan B

2018-11-21

Wivan B skrev om Kvalitetsflytt
    Ett gäng trevliga och kompetenta killar genomförde vår flytt från Borås på ett fantastiskt bra sätt. Vi kan och vill verkligen rekommendera Kvalitetsflytt
    Wivan och Arne B Läs mer
  • 2018-11-21

Bengt N skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttning.
    Allt fungerade helt perfekt, samtliga arbetade helt med kunden i centrum och utförde ett riktigt kvalitetsjobb.
    Rekommenderade er till min bror som också anlitade er till flyttning och städning,även han var SUPERNÖJD.

Ni lever verkligen upp till ert namn !!! Läs mer
  • 2018-11-21

Christina H skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från Malmö till Göteborg inkl flyttstädning av lgh i Malmö. Supernöjd med allt från första kontakten, prisläget och återkoppling kring tider etc. Allt som sammantaget är så viktigt vid en flytt där allt måste klaffa. Kunde inte vara mer nöjd. Läs mer
  • Charlotte S

2018-11-01

Charlotte S skrev om Kvalitetsflytt
    Jag beställde packning, flytt och städ efter att ha begärt in offerter från ett antal flyttfirmor. Fantastiskt trevligt och förtroendegivande bemötande. Bra pris och mycket väl utfört arbete. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Sven B

2018-11-01

Sven B skrev om Kvalitetsflytt
    Vår flytt gick helt utan problem från offert till hämtning av tomma kartonger. Snabbt, prisvärt och serviceinriktat! Läs mer
  • 2018-10-30

Madelen K skrev om Kvalitetsflytt
    Genomförandet av flytten gick bra, snabbt och smidigt. Dock så missbedömdes tiden för flyttstädningen med fyra och en halv timma. Fick olika priser på flytten och jag fick till svar att de inte kunde hålla reda på allt. De har lite att arbeta på när det gäller den administrativa biten. Men själva genomförandet av flytten gjordes som sagt bra. Läs mer

Marcus S skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt.
    Bra kontakt.
    Företaget höll vad de lovade och levererade i tid.
    Bra upplevelse i stort med medarbetarna. Hjälpsamma. Läs mer

Johan L skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade Kvalitetsflytt för visningsstäd, flytt av bohag och flyttstäd.

Allting fungerade utmärkt. Jättetrevlig personal och proffsigt utfört! Läs mer

Claes T skrev om Kvalitetsflytt
    Smidigt enkelt och snabbt. Både inför och under flytten. Läs mer

Nina O skrev om Kvalitetsflytt
    Perfekt service, smidigt och trevlig personal.
    Priset var inte enligt offerten utan blev 100kr dyrare men med den trevliga personal så var det inget att ta upp.
    Kommer att boka ny flytt 2019 till min nya lägenhet Läs mer
  • Fredrik L

2018-10-28

Fredrik L skrev om Kvalitetsflytt
    Så nöjd!
    Grymma killar och tjejer som flyttade och städade min lägenhet!
    Det jag hade varit slarvig med att inte packa in eller skydda fixade dom, så proffsiga!
    Åkte hemifrån på morgonen, några timmar senare var allt på plats, källarens grejer i källaren också😇🙏🏽!!
    Tack Peter & co.
    // Från en nöjd Fredrik i Göteborg Läs mer
  • 2018-10-25

Urban J skrev om Kvalitetsflytt
    Fin kontakt på telefon med säljaren från Kvalitetsflytt som informerade om deras historia och hur dom jobbar. Imponerande. Vi valde Kvalitetsflytt för våran flytt och flyttstädning. Jag kan säga att vi är oerhört nöjda med både flytt och flyttstäd. Flyttar vi igen,ringer vi Kvalitetsflytt.

Jag vill påpeka att vi vet hur svårt det är med flyttstäd,men resultatet blev fantastiskt bra!

Urban Johansson Läs mer
  • 2018-10-17

Karolina H skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade September 2018 och det var en rakt igenom positiv upplevelse! Snabbt, väldigt trevligt och serviceinriktat, inget gick sönder eller blev skadat och till det fasta pris vi var överens om innan. Köpte till flyttstädning och den var lika bra den också. Kan verkligen rekommendera kvalitetsflytt! Läs mer
  • 2018-10-11

Robin skrev om Kvalitetsflytt
    Fruktansvärt företag. Fast pris angivet på förhand, men detta höjdes plötsligt när flytten var påbörjad(!) – annars hotade man att avbryta flytten. Även otroligt respektlöst och otrevligt bemötande i telefon under flytten. Däremot duktiga och hjälpsamma killar som faktiskt gjorde själva jobbet. Läs mer
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Våra flyttkillar kontaktade oss direkt och upplevde upplägget som rörigt och väldigt oplanerat.
    Er flytt kräver riktlinjer vad som skall med och inte med , observera att ni flyttar från ett hus med flertal fristående förråd/friggebodar utspridda på tomten , din fru lämnade sedan adress och förväntade att detta löser vi , och det ända vi vill är att säkerställa att killarna vet vad som skall lämnas kvar och vad som skall med. När killarna ringer kontoret i panik och säger att hon lämnat er själva i skogen och dom är osäkra, då kontaktar vi din fru att hon måste komma tillbaka och godkänna lastningen så inget blir fel.

Vi på kontoret sätter in 2 man extra på lossningen gratis för att forcera flytten och får det så bra som möjligt för er.
    Det var otroligt kul att höra att killarna gjorde ett bra jobb.

Kvalitetsflytt önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Peter Kvalitetsflytt
    2018-10-12 Robin svarar Peter K
    Det stämmer att min fru lämnade huset under flytten, vilket var precis vad du och jag hade kommit överens om, Peter. Dessförinnan hade hon givit, som hon upplevde det, mycket tydliga instruktioner. Att förråd och friggebod fanns hade jag också tydligt berättat på förhand. Om era killar tyckte att instruktionerna var otydliga hade det väl varit käckt om de meddelat detta till min fru? Svårt för henne att veta annars. Kanske hade det att göra med att ingen av flyttkillarna pratade svenska och endast dålig engelska? Detta är väl i så fall ingenting vi kan rå för? Och att vara otrevlig på telefon kan väl knappast vara OK oavsett? Det kan du ju prata med din kollega på kontoret om.
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Våra killar har inga problem med att förstå om man förklarar vad som skall göras, det måste ligga i erat intresse också.
    Dålig engelska håller jag inte med om , då mina fina killar kommunicerar bra med alla våra kunder 5 dagar i veckan utan några problem.
    Här på Kvalitetsflytt är alla välkomna att arbeta oavsett nationalitet, om ni hade märkt bohaget så hade inte din fru behövt vara kvar .
    När det gäller del av bohag & att inte allt skall flyttas måste kund ge oss 100% riktlinjer eller märka upp allt bra ,eller stannat tills vi lastat upp och godkänna.Hade det varit bättre att vi åkt därifrån och chansat ? så hade det blivit en tur till och hämta upp kvarglömt bohag.
    Jag hörde också detta samtal med din fru och så där övertrevlig tycker inte jag din fru var heller.
    Du och jag hade ett bra samtal på eftermiddagen så ärligt talat vet jag inte vad detta handlar om längre.

Vi önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Peter Kvalitetsflytt
    2018-10-12 Robin svarar Peter K
    Du vet inte vad detta handlar om? Detta är en sajt där man kan recensera företag och berätta om sina upplevelser av dem och det är precis det jag gör. Mina upplevelser av er är mycket dåliga och det tycker jag är rimligt att andra användare av sajten kan ta del av. Tycker inte du?

Det ligger mycket riktigt i vårt intresse att killarna förstår instruktionerna. Det var just därför min fru gav tydliga instruktioner – 100% riktlinjer, som du uttrycker det. Men eftersom killarna uppenbarligen inte förstod instruktionerna – och inte heller lyckades meddela detta till min fru – är det ju uppenbart att kommunikationen inte fungerade. Då är ju de bristande språkkunskaperna en tänkbar förklaring? Annars har jag inga som helst synpunkter på vilken nationalitet killarna har.
    2018-10-12 Peter K svarar Robin
    Ja naturligtvis får du skriva vad du vill och jag som företagare får bemöta din kritik som är missvisande anser vi.
    Du skiver i Överskriften att vi höjde priset i efterhand ??? det är ju ren osanning .
    Du hade en offert på 9600 kr efter rut + 200 kr i driftkostnad , du betalade med ditt kort 9800 kr helt enligt offert inget extra.
    Du får ju börja denna kritik med fakta annars blir ju detta lite dumt ? titta på ditt kontoutdrag samt offerten du godkänt.

Önskar er lycka till i erat nya boende/ vänligen Peter Kvalitetsflytt.
    2018-10-13 Robin svarar Peter K
    Förnekar du att du ringde mig efter att flytten påbörjats och sa att du tänkte ta ut mer betalt än vi hade kommit överens om? Och om jag inte accepterade detta skulle du avbryta flytten – och därmed sätta mig i en otroligt jobbig sits? Jag tycker inte att ett seriöst företag beter sig på det sättet.

Jag släpper den här diskussionen nu. Jag tror att jag har varit tydlig med vad jag tycker.
    2018-10-13 Peter K svarar Robin
    Vi tog inte mer betalt , du skriver att vi gjorde det . Det är ren och skär lögn & det vet du med.
    När man skall komma med kritik så får man hålla sig till sanningen Robin , att ljuga det är oseriöst däremot.

Önskar er lycka till i erat nya boende / Vänligen Kvalitetsflytt

Alice P gillar detta
  • Angela S

2018-10-10

Angela S skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har hjälpt oss att flytta 60 mil till ett nytt bostad. Killarna var punktliga och supertrevliga, gjorde jobbet snabbt och effektivt men ändå noggrant. Stor tack Atila och Zsolt i första hand! Läs mer
  • 2018-10-08

Alex L skrev om Kvalitetsflytt
    En räddare i nöden! Extremt professionella och hjälpsamma till humana priser. Läs mer
  • 2018-10-08

Vibeke T skrev om Kvalitetsflytt
    Flytning.

Profesionelle og hurtige
    Ingen skader
    Venligt og imødekommenden personale Läs mer
  • 2018-10-04

Anett O skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade kvalitetsflytt både för flytt och städflytt. Otroligt effektiva och trevliga! Förväntade mig effektivitet och det fick vi verkligen. Rekommenderar varmt kvalitetsflytt! Tack för en smidig flytt! Läs mer
  • 2018-10-03

Hans A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttning och städning. Funkade suveränt! Kan varmt rekommendera bolaget. Läs mer
  • 2018-09-22

Maria H skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har flyttat och städat åt mig tre gånger och jag är mycket nöjd. Speciellt sista gången var verkligen suverän. De kommer i tid och det har varit lätt att boka, få kostnader och allt sånt har stämt. Mycket god vilja och pålitliga. Läs mer
  • 2018-09-21

Tina H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är jättenöjda! Duktiga och noggranna killar.
    De höll tiden, var tydliga och dessutom mycket trevliga.
    Rekommenderas!
    Hälsning Anders och Tina på Stilla Gatan Läs mer
  • 2018-09-18

Anna N skrev om Kvalitetsflytt
    Vi beställde flytthjälp. Smidigt och välldigt bra service med försiktig personal som både plastade in, bar ut och in möbler från en lägenhet med två våningar och trånga trappor till nya lägenheten. Inte en enda skråma på någon av möblerna som både var en blandning av standard, tunga, antika och väldigt otympliga. Läs mer
  • 2018-09-18

agneta n skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade i april och det var punktliga; trevliga och flexibla killar som hjälpte oss med flytten. Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt ! Läs mer
  • 2018-09-16

Ann-Katrin N skrev om Kvalitetsflytt
    Ann-Katrin & Jan Erik Nyström, De genomförde vår flytt från Ystad till Göteborg. Trevliga killar, med vänligt bemötande som skötte flytten effektivt och smidigt. Var andra gången vi anlitade firman, blev helnöjda även denna gång. Så därför kan vi varmt rekommendera Kvalitetsflytt. Läs mer
  • 2018-09-13

Fredrik I skrev om Kvalitetsflytt
    Blev bemött av flexibla personer som jobbade snabbt och effektivt. Läs mer
  • Jenny H

2018-09-12

Jenny H skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte mig att flytta från Göteborg till Linköping i april 2018. Jag blev vänligt bemött när jag ringde för att boka även om jag upplevde att det var något rörigt i organisationen. Dock kände jag att Kvalitetsflytt lyssnade till mina behov och önskemål. Priset kändes rimligt och fastställdes tidigt. Själva flytten genomfördes smidigt och professionellt. Läs mer
  • 2018-09-12

Martin M skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt från en villa till en annan, inklusive flytt av flygel

Enkelt att ha att göra med, uppmärksam personal som jag kände mig trygg med. Läs mer

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg