Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län. Vi utför 15-200 flyttar dagligen med våra 17 lastbilar. Det gör att vi har ca 4000 flyttar årligen och 1500 flyttstäd.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.
Öppet just nu
Lör-Sön: 09:00-17:00

Läs vad 672 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Dimitris M
    Dimitris M skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade från Hultafors till Borås för ett par månader sedan och vi är väldigt nöjda med deras service. Trots att killarna blev lite försenade, de informerade oss I tid och förklarade anledningen samt "bjöd" på några extra kartonger som inte var beräknade från början.

Detta var den andra gången vi har använt oss av Kvalitetsflytt och skulle jag behöva flytta igen så skulle jag garanterat anlita dem! Läs mer
  • Yvonne N
    Yvonne N skrev om Kvalitetsflytt
    Jag flyttade ifrån Båstad till Kungsbacka. Dom kom i tid och gjorde ett utmärkt jobb, även hjälpte mig med att få allt på plats i lägenheten och vinden, som inte låg i samma trappuppgång som lägenheten. Är mycket nöjd kan utan problem rekommendera. MVH Yvonne.N Läs mer
  • Milan G
    Milan G skrev om Kvalitetsflytt
    myket bra service och supertrevlig personal.

Vi är jättenöjda över vårt val .

tack så mycket / Fam Milan G Läs mer
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Kvalitetsflytt
    Bokade flytt och flyttstäd via deras kundtjänst och fick direkt svar av en trevlig kille som gav mig ett bra pris på min flytt.
    Jag bokade även flyttstädning och även det fungerade jättebra!

Av mig får Kvalitetsflytt 10 av 10poäng

Kramar Lisa Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Kvalitetsflytt
    Denna firma kan jag aldrig rekommender till någon. Mycket skrapat och en bokhylla gick isönder. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Kvalitetsflytt
    Har använt kvalitetsflytt vid två tillfällen i Malmö och varit mycket nöjd. De har varit effektiva och aktsamma om sakerna. Rekommenderar dem! Läs mer
  • Lina O
    Lina O skrev om Kvalitetsflytt
    Vi kan verkligen inte rekommendera kvalitetsflytt. En massa problem med städningen och ett fruktansvärt bemötande från deras kundtjänst. Jag fick en riktigt utskällning när jag påpekade efter tre städförsök att vi ville häva köpet, "jag skulle aldrig få se de pengarna igen." Personalen som städade behandlades oschysst av chefen och man vågade knappt påpeka felen för att man tyckte synd om hon som städade. Läs mer
  • S
    S skrev om Kvalitetsflytt
    Den 1-aug-2018 mellan kl 18-19 en av era lastbilar (HOK409) med 3 personer på vägen mellan Göteborg-Borås (R40) körde som galna och alla tre visade fingret till många bilar. Jag kommer alldrig rekommendera ert företag och är säkert på ingen av de som var på vägen ska göra det. Läs mer
    2018-08-02 Peter K svarar S
    Detta är absolut inte acceptabelt !
    Vi har haft ett extra insatt krismöte med all vår personal & även konfronterat dessa tre personer om denna incident & naturligtvis får man inte uppträda så här i trafiken.
    Vi på Kvalitetsflytt ber om ursäkt för denna incident.
  • Roger L
    Roger L skrev om Kvalitetsflytt
    Kan starkt rekommendera Kvalitetsflytt Göteborg.

Trevliga, kunniga, och hanterade oss proffsigt sätt.
    Mycket bra pris med rutavdrag, och fort gick det med.
    Hyr kartonger av dom så slipper man köpa.

När vi flyttar nästa gång så är det jobbet deras. Läs mer
  • Kattis J
    Kattis J skrev om Kvalitetsflytt
    VARNING OSERIÖST BOLAG! Göteborg. Bolaget saknar helt kvalité. SEN ANKOMST med en bortförklaring som inte är acceptabel. De ringer inte heller för att meddela att de är sena. Då vi inte bokat fastpris (hade bokat 4 h och arbetet var beräknat att ta 2 h) såg de till att bära EN KARTONG åt gången från lägenhet till lastbil, detta är inte en överdrift, en kartong per hissfärd och var allmänt stillastående. Detta trots att de hade säckkärra mm. De hade SÖNDER flera saker såsom hyllor och TV-bänk som de knäckt. Detta utan att säga ett knyst. När de fick kritik för avsaknad av effektivitet var responsen UPPKÄFTIGHET och otrevligheter. När de meddelade att sista lasset var färdigt gick vi ner för att kontrollera lastbilen hittade vi - vår hylltrappa invirad i bolagets filtar som de haft sönder och uppenbarligen försökt dölja. UNDER ALL KRITIK. Sen hade de mage att begära flera tusen kronor mer för tjänsten, trots att flytten skulle ta 4 timmar tog det mer än dubbla tiden och på köpet gjorde de sönder saker för flera tusen kronor. De krävde att få betalt direkt - trots att vi bad om faktura för att hinna inspektera våra saker och se vad mer de haft sönder. Detta vägrade de gå med på! Tillslut fick vi på. plats "prisavdrag" på de låtsaspriset de givit oss. Dock upptäckte vi mer än en trasig hylla efter att de lämnat. / Familjemedlem genom mig. Läs mer
    2018-07-23 Peter K svarar Kattis J
    Hejsan. Eftersom du skriver som ombud/ familjemedlem så har vi svårt att veta vilken flytt detta gäller. Vi har som policy att alltid bemöta kunden till 100 % samt om det blivit skador så står vi alltid för det, ni är välkommen att kontakta oss så löser vi detta som vi alltid gör för att tillmötesgå kunden på vårt växel nr 0771-210101 alt mail info@kvalitetsflytt.se. Ni skriver även att flytten skulle ta två timmar men i er text nämner "sista lasset" vilket visar att vi om vi nu gjort denna flytt kört flera lass då jag tror att det blir svårt att hinna det på två timmar.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Kvalitetsflytt
    Hade avtalat med en annan flyttfirma, men dom kom inte 😈. Då kom jag i kontakt med Kvalitetsflytt som löste mitt flyttproblem. Det kom 3 underbara ungdomar Andreas, Tariq och Hassan dom bar så svetten rann, och var så proffsiga och artiga.
    Tack för hjälpen🌷 Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om Kvalitetsflytt
    Jag hade bokat en annan flyttfirma i Malmö, men dom dök aldrig upp och var omöjliga att få tag på. Visste inte vad jag skulle ta mig till och prövade att ringa Kvalitetsflytt.. Pratade med en supertrevlig kille i telefon som hjälpte mig, och dom hade möjlighet att flytta åt mig redan 1.20h senare! Snabb flytt, trevliga killar, supersmidigt och professionellt. Vet inte vad jag skulle gjort utan dom!
    Riktigt bra pris också, fast det blev en sistaminuten bokning.
    Evigt tacksam� Läs mer
  • Erik W
    Erik W skrev om Kvalitetsflytt
    Anlitade flyttfirma eftersom jag är hopplöst dålig på allt vad flytt heter, så jag beställde rubbet: packning av lägenheten, flytt av allt och sen städning av gamla lägenheten.
    Hade så mycket bråte att de fick ringa in en extra lastbil (liten), men inga sura miner för det.
    När vi kom till nya huset hade vi bara 2 timmars hisstid och då visade det sig att ena hissen var ur funktion. Grabbarna bara "Jaha... Då kör vi!". Klara med 20 minuter över av hisstiden. Grymt vad dom slet!
    Jag avundas inte jobbet som städarna hade att fixa min gamla lägenhet men när besiktningsmannen kom och kollade så gick den igenom direkt. Inte en enda anmärkning.
    Bästa flytten någonsin, suverän service och raka besked, inget trixande eller gnäll.
    Slutsumman väldigt nära summan som de i förväg hade räknat ut preliminärt.
    Det finns många skumma flyttfirmor men Kvalitetsflytt var raka, ärliga och levererade vad dom lovat.
    Väldigt nöjd. Värt varenda krona. :) Läs mer
  • Lovisa  A
    Lovisa A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttkillarna och städerskan var proffsiga, snabba och trevliga. De var serviceinriktade och flexibla. Flytten gick väldigt smidigt. Städningen var bra och den godkändes vid besiktningen.

Det enda minuset är att jag vid första samtalet fick veta att jag skulle få hyra flyttkartonger, vilket sen inte stämde då jag inte bor inom deras region. Det löste sig för mig ändå, men ett tips är att läsa noga på deras hemsida vilka villkor som gäller.
    Jag kommer att rekommendera Kvalitetsflytt till vänner och bekanta som ska flytta. Läs mer
  • Jennie W
    Jennie W skrev om Kvalitetsflytt
    Använde mig utav Kvalititetsflytt i Göteborg förra veckan och kan varmt rekommendera dom. Grymt pris och fantastiska killar som flyttade. Professionella, hjälpsamma & super trevliga från start till slut! Läs mer
  • Henrik
    Henrik skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt för vår flytt från lägenhet i Göteborg till hus i Kungsbacka. Efter att ha gjort en förfrågan på Offerta blev jag uppringd av en trevlig och hjälpsam person som jag direkt fick förtroende för och som med några enkla frågor kunde avgöra vad vi behövde, fick en offert med fast pris för både flytt och städ och bekräftelse på email.

På flyttdagen kom tre trevliga killar, Sanel, Simon och Salim som gjorde ett superbra jobb, även när vår soffa inte gick ut genom lägenhetsdörren fixade de detta genom att skruva loss ryggstödet, inga sura miner och hela tiden bra bemötande.

Flyttstädningen några dagar senare fanns heller inget att klaga på, allt såg kanonbra ut.

Kan starkt rekommendera Kvalitetsflytt, bra pris jämfört med många andra vi fick offert av dessutom!

/Henrik Läs mer
  • Erik M
    Erik M skrev om Kvalitetsflytt
    Fick ett helt okej intryck av företaget till en början, förutom att flera personer mailade mig om samma saker, vilket var något irriterande. Flytten i sig gick smidigt utan några större besvär, förutom att killarna inte direkt kunde svenska (och bara klarade knackig engelska).

När städningen sedan skulle genomföras nästa dag blev det kaosartat, både pga ren otur, men främst pga otroligt dålig kommunikation mellan kontor, anställd och mig själv. Huvudansvariga för städningen råkade låsa in sin bilnyckel i min lägenhet, och bad mig åka från andra sidan stan för att låsa upp. När jag sedan ringde kontoret för att ev få någon form av kompensation för detta får jag som svar att städaren skulle klara sig med att hämta en extranyckel till bilen för att sedan hämta upp den kvarglömda nyckeln en annan dag, för att jag skulle slippa åka 2+ timmar pga deras misstag. Denna information verkar dock inte ha gått fram till städaren, som senare ringer och undrar varför jag inte kommit. Förklarar situationen, och får som svar att han tänker försöka fiska upp nyckeln ur brevinkastet. Flera timmar senare ringer samma kille igen och säger att han vill hämta upp min extranyckel till lägenheten för att hämta bilnyckeln, för att senare lämna tillbaka husnyckeln till mig.
    Jag har i efterhand fått reda på att nämnda anställd numera inte jobbar för företaget pga detta, och jag har blivit kontaktad för att kompenseras för fadäsen.

Att ett simpelt misstag kan leda till tråkiga komplikationer är en sak, men att jag som kund ska behöva ta hand om företagets egna misstag i den mån jag behövt göra är väldigt irriterande. Tyvärr kan jag inte rekommendera företaget, trots att flytten i det stora hela gick bra. Läs mer
  • Gustaf  R
    Gustaf R skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt, effektivt och problemfritt. Håller vad dom lovar. Till det bästa priset. Rekommenderas! Läs mer
    2018-05-29 Erik K svarar Gustaf R
    Hej Gustaf och tack för din recension. Killarna hälsar och tackar :) / Kvalitetsflytt
  • helen j
    helen j skrev om Kvalitetsflytt
    Köpte tjänste via nätet, blev trevligt bemött, bra pris. Killarna som flyttade för mig var snabba, noggranna och effektiva.kan varmt rekommendera denna firma. Läs mer
  • peter g
    peter g skrev om Kvalitetsflytt
    Är väldigt nöjd. Allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • solbritt a
    solbritt a skrev om Kvalitetsflytt
    Min flytt med Kvalitetsflytt var helt problemfri. Mycket fint bemötande både vid beställningen och under själva flyttdagen. Läs mer
  • inger b
    inger b skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt utförd flytthjälp till humant pris. Mycket vänlig personal. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Antonio D
    Antonio D skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade från Gbg till Partille. Allt funkade kanon. Fick flyttkartongerna i god tid innan flytten. Läs mer
  • Anna R
    Anna R skrev om Kvalitetsflytt
    Toppenbetyg från oss efter flytt från Kungsbacka till Tomelilla. Tre jättetrevliga killar som skötte allt exemplariskt! Läs mer
  • Christopher P
    Christopher P skrev om Kvalitetsflytt
    Bra, flexibelt och seriöst bemötande från början till slut. Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om Kvalitetsflytt
    Flytten gällde Halmstad. Själva flytten var mycket effektiv och skedde helt utan problem. Den var också prisvärd (valde 2 man och liten flyttbil). Upplevde att kontakten var lite spretig då det var flera namn och e-postadresser inblandade i kommunikationen. Hade uppskattat EN kontakt för allt. Dock trevliga i bemötandet och servicemedvetna. Läs mer
  • Frida W
    Frida W skrev om Kvalitetsflytt
    Flytt och städ

Telefonkontakt och uppföljning var super. Svar på ala frågor och mycket trevligt mottagande.

Städet kanske kunde varit bättre då jag vet att de som flyttade in efter oss klagade och fick det omgjort.

Kommer att rekommendera som flyttfirma. Läs mer
  • bo o
    bo o skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade från ett mycket stort hus till ett betydligt mindre. Med i flytten fanns bl.a. en flygel, ett piano, kristallkronor, stora soffor och kristallglas. Kvalitetsflytts manskap utförde flytten på ett mycket professionellt sätt, utan att skada någonting ! Dom var dessutom mycket trevliga och hjälpsamma i övrigt. Jag har rekommenderat Kvalitetsflytt till vår mäklare Bjurfors, och kommer att rekommendera Kvalitetsflytt fortsättningsvis till vänner och bekanta. Läs mer
  • Morgan L
    Morgan L skrev om Kvalitetsflytt
    Jag vill verkligen rekommendera denna firman efter jag använde dom när vi flyttade.väldigt lättsamma och trevliga, att ha och göra med. Läs mer
  • Tommy Ö
    Tommy Ö skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket trevliga och lätta att ha att göra med.
    Inget är omöjligt när det gäller kvalitetsflytt Läs mer
  • ann-louise j
    ann-louise j skrev om Kvalitetsflytt
    Jag har anlitat kvalitetsflytt i samband med att jag flyttat. Det var bra bemötande redan från början. Jag fick tydligt kostnadsförslag. Flyttkillarna kom i tid på morgonen och var mycket duktiga. De var flitiga och jobbade snabbt och smidigt. Hjälpsamma. De var rädda om sakerna om flyttades och inga skador uppstod. Kostnadsförslag stämde med slutgiltiga kostnaden. Jag rekommenderar dem gärna till andra. Läs mer
  • brita a
    brita a skrev om Kvalitetsflytt
    Hej, jag är helnöjd med Kvalitetsflytt från början till slut. Trevliga och seriösa. Flyttkillarna sprang med glada tillrop tre trappor upp och ner utan hiss hela dagen . Rekommenderar absolut Kvalitetsflytt, proffsiga och bra till tusen. Brita Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade inom Malmö. Flytt,magasinering och flyttstädning. Väldigt proffsigt och snyggt utfört arbete från början till slut. Kan varmt rekommendera detta gäng.

// Fredrik Läs mer
  • Oscar J
    Oscar J skrev om Kvalitetsflytt
    Vi beställde flytt från Helsingborg till Norrköping och allt gick chockerande smidigt till, trots lite krångel med trång hiss och dåliga parkeringsmöjligheter vid ankomst. Otroligt fort gick det och plötsligt var hela bohaget i en annan stad! Allt kom fram helt utan skador.
    Vi beställde också flyttstädning och är väldigt nöjda med den också! Läs mer
  • roger e
    roger e skrev om Kvalitetsflytt
    Skulle flytta från Hindås till Varberg valde mellan tre flyttbolag tog Kvalitetsflytt.Vilken tur vi hade ,dom kom i tid tre fantastiska killar som var snabba noggranna och trevliga hanterade flyttlasten varsamt.Vi hade också städning som utfördes perfekt. Läs mer
  • Emma R
    Emma R skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte oss både med delpack och flytthjälp. Riktigt fantastiska att ha och göra med! Lätta att få tag på, ändrade om offerten för att få ett så bra pris för oss som möjligt och riktigt produktiva i både pack och flytt. Jag flyttar aldrig själv igen!!!! Läs mer
  • Rasmus R
    Rasmus R skrev om Kvalitetsflytt
    Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt i Malmö, teamet: Sanel, Salim och Sebbe var på plats i tid och flyttade hela vårt bohag på knappt två timmar. Mycket snabbt och smidigt! Läs mer
  • Cristina-Diana N
    Cristina-Diana N skrev om Kvalitetsflytt
    Very efficient and professional team. Great customer service from the start when receiving the price offer (fixed price). The team that did the moving was very fast and everything transported in good conditions (no scratches or damage). Läs mer
  • ellen w
    ellen w skrev om Kvalitetsflytt
    Det gick smidigt och tog ungefär så lång tid som beräknad. Killarna som kom bar på duktigt och utan paus.
    Hissen var vår flaskhals och vi räknade med tre man plus en av oss själva för att egentligen ingen skulle behöva åka i hissen. Läs mer
  • ingrid v
    ingrid v skrev om Kvalitetsflytt
    Vi fick tips om Kvalitetsflytt av goda vänner och det visade sig vara jackpot! Jättebra bemötande både per telefon, mail och vid själva flytten. Tider hölls och själva flytten gick hur bra som helst. Mycket ansvarstagande personal. Vi bokade städning också och den var minituöst gjord. Allt var skinande rent när det var klart.
    Vi är väldigt nöjda och kan med gott hjärta rekommendera Kvalitetsflytt. Och om vi ska flytta igen så är valet givet: Kvalitetsflytt! Läs mer
  • hans e
    hans e skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt lätta att ha att göra med och trevliga.

Känns seriösa och att de verkar ha koll på reglerna. Läs mer
  • malin l
    malin l skrev om Kvalitetsflytt
    Trevliga i kontakten.
    Arbetssamma flyttkarlar där det flöt på bra.
    Trots att vi flyttade ett stort bohag fungerade det bra. Läs mer
  • christina a
    christina a skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade från Helsingborg till Linköping. Två trevliga och duktiga killar gjorde att flytten gick fort och smidigt. Allt bohag kom fram utan några som helst skador.
    Rekommenderas! Läs mer
  • joakim e
    joakim e skrev om Kvalitetsflytt
    Kan rekommendera detta bolag. Snabbt och enkelt från offert till utförande. Läs mer
  • Johan Å
    Johan Å skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra från offert till genomförande. Läs mer
  • Katarina P
    Katarina P skrev om Kvalitetsflytt
    Jag flyttade från hus till lägenhet. Jag fick flyttkartonger levererade till mig i god tid innan flytten. På flyttdagen kom personalen på avtalad tid och allt sköttes snabbt och smidigt. Kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt när det är flyttdags. Läs mer
  • linda t
    linda t skrev om Kvalitetsflytt
    Redan från början var det bra service, svarade snabbt och tydligt med offert, trevligt bemötande i telefon samt att flyttkillarna var glada, effektiva och försiktiga när de lastade och flyttade möblerna. Det var en mycket smidig och trevlig flytt. Läs mer
  • Liselott H
    Liselott H skrev om Kvalitetsflytt
    Vi använde oss av Kvalitetsflytt i november förra året och var riktigt nöjda med både flytt och städning!!! Grabbarna jobbade effektivt med största försiktighet, allt var helt vid uppackningen och städbesiktningen blev godkänd. Den offert vi fått stämde väl med slutfakturan. Rekomenderar absolut Kvalitetsflytt!!! Läs mer
  • Layla H
    Layla H skrev om Kvalitetsflytt
    Everything was super smooth and they were perfectly on time with everything. We were very pleased! Läs mer
  • marianne n
    marianne n skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade i början på december från en 4-rummare till en 3-rummare. Från allra första kontakten blev vi mycket positivt bemötta! I god tid fick vi flyttkartonger, plast, papper för inpackning och plastsäckar. På flyttdagen var min man i den "gamla" lägenheten och jag i den "nya". Flyttkillarna - kommer tyvärr inte ihåg deras namn - var super! Glada och positiva och fantastiskt snabba! Våra ömtåliga möbler var mycket noga inplastade! Efter några veckor kom de och hämtade de tomma flyttkartongerna och på samma gång tog de en "avlagd" möbel till tippen - som en extra tjänst! Super! Jag rekommenderar Kvalitetsflytt till alla jag har pratat med och även till vår hyresvärd så att han kan tipsa andra hyresgäster! Vid tidigare flyttar har vi inte anlitat någon flyttfirma så vi hade väl inte några speciella förväntningar men detta var helt perfekt! Läs mer

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg