Alla kategorier Flyttfirma Västra Götaland Göteborg Kvalitetsflytt
Rekommenderat företag 2016 - Kvalitetsflytt
Rekommenderat företag 2015 - Kvalitetsflytt

Kvalitetsflytt

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg — Visa karta

Kvalitetsflytt är en flyttfirma med höga ambitioner och brett utbud inom packning, flytt, städning och magasinering. Vi är verksamma i Västra-Götaland, Halland samt Skåne län.

Tillsammans med dig hittar vi en lösning utifrån dina behov. Du kanske behöver hjälp med exempelvis nedmontering, packning av porslinet eller hela bohaget. Vår erfarenhet sträcker sig till början av 1960-talet och vi har mött de flesta problem.

Våra kontor runt om i landet:

Göteborg

Lagergatan 5, 261 35 Landskrona

Varberg
Gamla Kyrkbacken 2A, Varberg

Regelbundna turer till Mälardalen

Ska du flytta till Stockholm, Uppsala, Örebro, Västerås eller Norrköping? Vi har regelbundna körningar till dessa regioner. Behöver du hjälp med städning, packning, flytt eller magasinering är du välkommen att kontakta oss. Vi anpassar oss utifrån dina önskemål.

Vårt mål är att du som kund känner dig fullständigt nöjd - då är vi nöjda. Man kan kalla det ett nytt sätt att leda företag men för oss är det helt naturligt.

Läs vad 348 kunder tycker om Kvalitetsflytt

• Johannes K
    Johannes K skrev om Kvalitetsflytt
    Vi fik hjælp til vores flytning fra København til Stockholm.
    Flyttefolkene var enormt venlige og håndterede det hele meget professionelt.
    Flyttelæsset ankom lidt forsinket i forhold til planen, men det var på grund af trafikken. Alle ejendele var i god behold ved ankomst og afregningen skete helt uproblematiskt. Vi havde på forhånd fået en fast pris, og det var betryggende at vide eksakt hvad hele flytningen ville komme til at koste, uafhængigt af hvor lang tid det ville komme til at tage. En stor anbefaling herfra.
  • Sara D
    Sara D skrev om Kvalitetsflytt
    Supernöjd med min flytt, personlig och bra service. Rekommenderas verkligen!!
  • Mikeal A
    Mikeal A skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket bra bemötande från första kontakt. Flytten gick väldigt smidigt och precis som utlovats. När möblerna bars in i det nya boendet påpekade flyttkillarna att skinnet på en stol gått sönder. Detta löste Kvalitetsflytt ypperligt genom att laga stolen och sen köra hem den till oss. Enda negativa var att det tog några månader, hur som helst mycket snyggt skött!

Kan definitivt rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Rodrigo A
    Rodrigo A skrev om Kvalitetsflytt
    Vi använde kvalitetsflytt för transport mellan Gbg och Sthlm. Allt gick smidigt transport, inflytt samt betalning. Allt under en och samma dag, perfekt!
  • Emma H
    Emma H skrev om Kvalitetsflytt
    Företaget hjälpte mig med flyttstädning och det gick att lösa på väldigt kort varsel, så tummen upp för det!
  • Björn L
    Björn L skrev om Kvalitetsflytt
    Bra bemötande via telefon med möjlighet att direkt klargöra lite speciella omständigheter kring flytten.
  • Johan S
    Johan S skrev om Kvalitetsflytt
    Nöjda och glada med vår flytt. Bra kommunikation och trevlig personal. Har och kommer fortsätta rekommendera Kvalitetflytt.
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt bemötande och trevlig personal men tyvärr så höll inte priset som sagts vid besiktning av bostad före flytt utan besiktarna hade missbedömt kubikmeter mängden. Inte så kul att få höjt pris på själva flyttdagen och rena turen att de kom med större bil än bokat så allt fick plats.
  • Örjan O
    Örjan O skrev om Kvalitetsflytt
    Packning, flytt, magasinering och städning allt proffsigt fixat av Kvalitetsflytt.
    Ingångna överenskommelser hölls med rimliga priser så vi är 100% nöjda.
    Kommunen godkände inte inflyttning så flytten från magasinet fick avbrytas när bilen var halvfull. Även detta hanterades på bästa sätt av Kvalitetsflytt.
    Känns skönt att anlita ett bolag med fast anställda som har avtal.
    Örjan och Margitta
  • Eva C
    Eva C skrev om Kvalitetsflytt
    Helt ok, de var lätta att ha med att göra
  • Josefin A
    Josefin A skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt hjälpte mig med både flytt och flyttstädning. Fick bra bemötande och snabbt svar på mina frågor. Rimliga priser. De var väldigt snabba och arbetade effektivt. Möjligen kunde de ha varit lite mer noggranna och täckt över en o annan möbel (som de lovat).
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt bemötande, humana priser och väl utfört arbete!
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Kvalitetsflytt
    Fungerade perfekt. Helt nöjd med min flytt.
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Kvalitetsflytt
    Hela flytten gick superbra!Otroligt hjälpsam personal.Är helnöjd!Har rekommenderat Kvalitetsflytt till andra!
  • Gustav S
    Gustav S skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket gott intryck. Hjälp med packning och flytt Malmö till Lund. Allt gick felfritt inklusive angivna tider och utförande.
    Kan varmt rekommenderas
  • Emma S
    Emma S skrev om Kvalitetsflytt
    Detta var första gången jag anlitade ett flyttbolag, men om jag hade vetat att Kvalitetsflytt skulle vara så bra som de var så hade jag gärna anlitat de när jag flyttade ner till mitt studentboende också!

De var dessvärre lite försenade pga. att ett tidigare uppdrag hade dragit ut på tiden, något som jag hade helt överseende för, och själva flyttningen av kartongerna och möblerna tog mindre än 30 minuter! :)
    Väl efter det förväntade jag mig leverans dagen efter, men det visade sig att de valde att köra sträckan Göteborg - Fagersta redan samma dag!

Allt kom fram i ett stycke, de var trevliga både vid upphämtning och avlämning, och jag tyckte priset var väldigt bra, både pga sträckan de skulle köra men även hur mycket de skulle bära på osv.

5/5! Även om jag hellre skulle vilja ge 100/5!
    Kommer anställa igen!
  • Maria h
    Maria h skrev om Kvalitetsflytt
    Från första kontakt till att uppdraget slutfördes har jag blivit ytterst professionellt och vänligt bemött. Inte sällan med inslag av humor. Alla mina önskemål har beaktats och utförts till största belåtenhet. Killarna , Fredrik och Attila,som lastade och lossade mina möbler en av de varmaste dagarna i juni gjorde det med gott humör och starka armar. Lika glada hela tiden. Dessutom menar jag att kostnaden för det hela var helt rimlig.
    Kan alltså varmt rekommendera Kvalitetsflytt för den som går i flyttankar och vill slippa besvär.
    Vänligen Maria Hedin
    Hasse K gillar detta
  • Per M
    Per M skrev om Kvalitetsflytt
    Lite väl dyrt men bra kontakt, snabbt och lätt. Inget skadat i flytten.
  • Lauri K
    Lauri K skrev om Kvalitetsflytt
    Ett suveränt bra företag. Jag valde Kvalitetsflytt att flytta ett bohag på 5-rum från Göteborg till Vara. Detta är något jag absolut inte ångrar. Hela processen från första kontakt med Peter sköttes på ett exceptionellt bra sätt, jag kände mig mycket tillfreds med bemötandet. Killarna kom vid avtalad tid, t.o.m. strax före, kundbemötandet var utomordentligt bra, professionella ut i fingerspetsarna, man såg direkt att de visste precis hur en flyttning skall utföras. Det tog 2 timmar !!! för dessa två fantastiska män att tömma lägenheten, stuva in allt i bilen (förvisso var de mesta i lådor men ändock). Väl i Vara gick det en aning fortare, allt var inne på respektive våningsplan strax under 2 timmar. Speglar, glasskåp, kristallglas och annat ömtåligt hanteras helt perfekt. Överhuvudtaget inga skador på någonting. Jag borde flytta igen bar för att få glädjen att se dessa 2 sanslöst duktiga män i aktion, dels för deras kundhantering, lyhördhet, professionalism etc. etc. Ett absolut första val vid flyttning.
  • Anders D
    Anders D skrev om Kvalitetsflytt
    Snabb, enkel och seriös Kvalitetsflytt!
  • Leif E
    Leif E skrev om Kvalitetsflytt
    Mkt positivt i alla delar. Mkt serviceinriktade.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Kvalitetsflytt
    Jättebra flytthjälp. Det bästa är att man får hem så många kartonger man önskar och att dom sedan kommer och hämtar dom igen.
  • Carin O
    Carin O skrev om Kvalitetsflytt
    Vi flyttade inom Malmö och anlitade Kvalitetsflytt för att göra just flytten av möbler och flyttkartonger. Vi hyrde också kartonger av dem.
    Det var smidigt att anlita dem och vi fick ett tydligt kontrakt. På flyttdagen var de väldigt bra, väldigt trevliga killar som flyttade i en flygande fläng, mycket imponerade var vi.
    Kortbetalning när vi var på plats och sen vart allt klart. Fyra veckor senare när vi packat upp kom de och hämtade upp sina kartonger.
    Hela upplevelsen var positiv och väldigt smidig. Jag skulle anlita dem igen.
  • Kiki Ann M
    Kiki Ann M skrev om Kvalitetsflytt
    Trevligt och snabb service med flytt och flyttstädning inom Malmö
  • Göran S
    Göran S skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt för att få hjälp med packning och flytt av hela vårt bohag från Mölndal till Högsbo i Göteborg. I samband med detta, beställde vi också flyttstäd av vår gamla lägenhet. Vi fick en offert såväl muntligt som skriftligt, samt kontaktuppgifter till städfirman som de rekommenderade. Trots att vi angivit fel antal trappor till den nya lägenheten, stod de för sitt pris och utförde arbetet till punkt och pricka. Inga extra kostnader tillkom och allt var klart inom utlovad tid.
    Vi kan utifrån våra erfarenheter varmt rekommendera Kvalitetsflytt och har så gjort.
  • Gunilla J
    Gunilla J skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt flyttade mitt bohag från min villa till en lägenhet.
    Hämtade bohaget själva utan min närvaro i villan och in i lägenheten där jag var närvarande.
    Allt sköttes utmärkt.
    Bemötande från första kontakt till avslut var genomgående mycket gott med både kundmottagningen och flyttarbetarna.
  • Johnny W
    Johnny W skrev om Kvalitetsflytt
    Absolut nöjd allt från första kontakt till pris o hantering under flytten. Inget blev repigt eller gick i sönder. Snabba var dom också.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttning av möbler till en annan lägenhet i samma stad. Inplastning av några ömtåliga möbler. Allt gick bra.
    Likaså beställde vi storstädning av lägenheten som vi lämnade till full belåtenhet där Derome bostadsbolag icke hade några anmärkningar att peka på.
  • Christopher U
    Christopher U skrev om Kvalitetsflytt
    I can recommend Kvalitetsflytt to anyone planning on moving. They were on time, fast and at the same time careful. Very nice guys and good service.

Chris & Elena
  • Katrin O
    Katrin O skrev om Kvalitetsflytt
    Kvalitetsflytt har under hela min flytt på 110 mil funnits som stöd vilka frågor jag än haft. Inget fanns som inte gick att lösa och jag rekommenderar verkligen företaget. Jag kände mig trygg och kunde ägna mig åt annat.
    Jag lämnade min nyckel till flyttpersonalen som anlände min gamla lägenhet och satte mig på tåget till min nya bostad där jag dagen efter tog emot och låste upp. Därefter meddelades jag då allt var levererat in i lägenhet och förråd. Då kunde vi plocka upp och bo in oss. Jag anlitade även företaget för flyttstädning och är nöjd över hela konceptet.
  • Tommy P
    Tommy P skrev om Kvalitetsflytt
    Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsflytt som vi anlitade för vår flytt från Kristianstad till Stockholm. Vi hade packat glas och porslin själva. Ett fint bemötande gick som en röd tråd från första kontakten till den sista när alla de lånade flyttkartongerna hämtades. De höll kontakten med oss, stämde av, var öppna och flexibla. Den oro vi haft inför själva flytten försvann direkt när packarna kom på morgonen och vi märkte att de var aktsamma om våra saker. Tavlor, ömtåliga speglar och möbler m m togs varsamt omhand och sveptes in i bubbelplast Sedan lastades allt varsamt in i bilen av två killar och efter drygt två timmar var de klara. En av oss tog tåget upp till Stockholm för att ta emot flyttlasset på kvällen. De ringde och meddelade när de beräknade vara framme. Urlastningen sköttes lika lugnt och fint. Alla möbler sattes på plats där vi önskade. Jag hade skrivit på flyttlådorna i vilket rum de skulle sättas och det underlättade. Allt var helt och utan skråmor. Killarna var beundransvärda, vänliga och tillmötesgående. När vi efter en vecka packat upp alla lådorna ringde vi och beställde hämtning av flyttkartongerna som hämtades efter tre dagar. Skulle vi flytta en gång till skulle vi utan tvekan anlita Kvalitetsflytt.
    Tommy Persson
  • Lisen A
    Lisen A skrev om Kvalitetsflytt
    Bra bemötande, smidigt och positivt. Två personer kom hem och tittade på hur mkt vi hade som skulle flyttas och hjälpte till att uppskatta antal kartonger. Lite snopet att det var två helt främmande flyttkillar som väl dök upp på flyttdagen, vi trodde det var personerna vi träffat och talat med tidigare. Det var lite förvirrande.. De var dock bra och otroligt starka och snabba.
  • Johan O
    Johan O skrev om Kvalitetsflytt
    Bohagsflytt mellan Malmö och Göteborg. Bra pris. Kom på utsatt tid och hela flytten gick snabbt, säkert och effektivt. Kan rekommendera Kvalitetsflytt.
  • Richard J
    Richard J skrev om Kvalitetsflytt
    Flyttade mitt lägenhetsbohag från Halmstad till Malmö. Allt kom fram som det skulle. Killarna var trevliga, noggranna, snabba och problemlösande. Priset är dessutom mycket svårslaget. Kvalitetsflytt rekommenderas varmt!
  • Anna L
    Anna L skrev om Kvalitetsflytt
    Flexibla och inget tjafs. Rekommenderas!
  • Lars H
    Lars H skrev om Kvalitetsflytt
    Detta företag hjälpte oss med flytt från ett hus till en lägenhet 5 trappor upp, dom var otroligt trevliga, serviceminded, flyttgubbarna var extremt snabba , försiktiga, inte en pinal gick sönder, inte ett hårt ord om kånkandet, lånade ut flyttkartonger, kom ohämtade upp dom efter ök med vad som passade oss.
    En toppen firma
  • Maria W
    Maria W skrev om Kvalitetsflytt
    Bohagsflytt mellan Karlskrona och Varberg. Snabbt återkopplande vid offertförfårgan och bra pris. Väldigt flexibla vid byte av datum. Kom på utsatt tid och arbetade snabbt, säkert och effektivt. Rekommenderar Kvalitetsflytt.
  • Jan D
    Jan D skrev om Kvalitetsflytt
    Allt funkade bra med flytten.
    Städningen som köptes via Kvalitetsflytt höll dock inte samma kvalitet.
  • Karl-oscar W
    Karl-oscar W skrev om Kvalitetsflytt
    Snabbt, bra, smidigt och prisvärt.
  • Anki C
    Anki C skrev om Kvalitetsflytt
    Kanon bra, vänligt bemötande. Jättebra städning
  • Markku T
    Markku T skrev om Kvalitetsflytt
    Proffsigt, prisvärt, och riktigt vänligt bemötande.
    Rekomenderar verkligen!
  • Sulev P
    Sulev P skrev om Kvalitetsflytt
    Vi är verkligen mycket nöjda med den flytt som genomfördes av Kvalitetsflytt. Planeringen med nedpackning och sedan uppackning/placering efter transport var väl genomförd. Inga missöden eller skavanker på våra tillhörigheter fast det flyttades 35 mil. Personalen var jättetrevliga och kämpade verkligen hårt. Vi vill ge Kvalitetsflytt våra bästa rekommendationer.
  • Peter P
    Peter P skrev om Kvalitetsflytt
    Väldigt bra personer som flyttade vårt bohag. Var väldigt noga med packning samt hur man vårdade och packade våra möbler.
    Dessutom väldigt snabba utan att minska kundkontakten och såg till att ala möbler kom dit vi ville ha dem.
  • Liselott J
    Liselott J skrev om Kvalitetsflytt
    Allt var bra vi är nöjda fet gick kanon
  • Anna H
    Anna H skrev om Kvalitetsflytt
    Mycket trevlig och hjälpsam personal. Proffesionellt utfört arbete. Mycket nöjd.
  • Magdalena T
    Magdalena T skrev om Kvalitetsflytt
    Kom i tid. Väldigt noggrann packning. Trevligt bemötande . Packade bilen med stor omsorg. Lika bra vid inflyttning .
  • Annika S
    Annika S skrev om Kvalitetsflytt
    Jag anlitade Kvalitetsflytt för min flytt från Ulricehamn till Göteborg. Hela flytten gick supersmidigt. Kartonger levererades i god tid. På flyttdagen dök tre pigga, trevliga killar upp lite före utsatt tid. De fick in allt i bilen snabbt och smidigt. Körde iväg till Göteborg där som tur var min mamma kunde öppna och ta emot. Allt gick lika snabbt där. Jag hann inte ens dit innan de var färdiga :)

Det enda som inte var 100% bra var att kartongerna inte räckte. Som tur var hade jag ett 10-tal egna, och allt löste sig. Jag såg ett tips på nätet någonstans om att man skall räkna en kartong per kvadratmeter boyta. Det stämmer nog ganska bra! Och killarna flyttade lådor efter var de hade tagit dem, inte efter vad jag hade skrivit. Så jag fick själv baxa upp några kartonger på vinden. Men totalen var toppen, mycket proffsigt, mycket prisvärt och bra service!
    Nu hoppas jag att de kommer lika snabbt och hämtar kartongerna igen :)
  • chumana e
    chumana e skrev om Kvalitetsflytt
    En riktig besvikelse som gjorde flyttet väldigt plågsamt. Tre flyttgubbar trötta på sina liv som var tydligt underbemannade och fick en jobbig attityd. Helt ovarsamma med möblerna. Väl framme med fylld lastbil vid den nya lägenheten vägrar de plötsligt lasta av bilen innan man betalar hela summan med en gång, som dessutom låg långt över offerten. Efter betalning bokstavligen kastades våra möbler och kartonger in i den nya lägenheten. Flyttgubbarna och chefen som jag pratades vid i telefon betedde sig som om de gör jobbet för gratis. Saker blev till och med förstörda men så tråkiga människor vill man inte ta kontakt med igen. Oseriösa och hatar sitt jobb.
  • Ella J
    Ella J skrev om Kvalitetsflytt
    Vi anlitade Kvalitetsflytt då vi flyttade i början av augusti. Vi är fantastiskt nöjda. Två flyttgubbar som var otroligt proffsiga med glada miner. Kan inte annat än att rekommendera denna flyttfirma till alla som önskar en smidig flytt av en firma som är seriös och serviceminded! Högsta betyg. /Elisabeth & Martin
  • Eva B
    Eva B skrev om Kvalitetsflytt
    Jättebra och smidigt, trots att vi ändrade vår beställning flera gånger. Bra med synk av städ och flytt. Jättetrevlig flyttpersonal, snabbt, säkert och aktsamt. Imponerande.

Amalia Jönssons Gata 12, 411 25 Göteborg