Christer Åman
Registrerad mäklare sedan 1994
Aktiv på Reco.se sedan 2014
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Att det är ett fritt och utmanande arbete med mycket kundkontakt som kräver god människokännedom i glädje och sorg.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag har varit verksam sedan 1994 och har mycket erfarenhet om både marknaden och människor. Under åren har jag avyttrat flera hundra bostäder här i Roslagen och Norrort med höga resultat och nöjda kunder. Jag tror på att ju mer jag anstränger mig desto bättre blir jobbet!

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Erfaren, lugn och tävlingsinriktad. Noggrannhet är ett honnörsord för min del. Läs mer

Läs vad 10 Läs vad Christer Åman

• LEONID I
    LEONID I skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2020-02-22

Hej vid husköp fick vi bra bemötande men efter några dagar när vi upptäckte problemet med vatten, hade Christer Åman börja bete sig riktig dåligt . Känns att han pratar med mig som jag är inte kund, Christer sagt till mig att från min sida kommer billigare Bekosta vatten filter själv , att jag för ingenting från köparens sida. Efter provtagning fick samtal från oberoende laboratorium och dem varnar att vatten får inte dricka och inte heller duscha ... . Christer påstår att vatten inte okänlight att han hade varit flera gånger och drack den och den är bra (ok).Jag skulle inte rekommendera den person mäklaren. Varning för alla som skulle vill köpa hus med hans tjänst . Skulle rekommendera att ni kontrollerar ALLT !!! (((👎🏻👎🏻👎🏻 Läs mer
    2020-02-24 Christer Å svarar LEONID I
    Tråkigt att du känner så men mäklaren är inte ansvarig för vattnets kvalitet, det ingår i din undersökningsplikt att kontrollera vattnets kvalitet/kvantitet innan köp. Säljaren är den som har ansvar för lämnade uppgifter om fastigheten / vattnet och huset är besiktigat, och tycker du att det felaktigt så kan du ta ärendet vidare. Mäklaren har har inte druckit vattnet i huset, vilket är ett missförstånd från din sida. Brunnen är delad med grannen som inte hade klagomål på vattnet vi tidpunkten för försäljningen enl. säljaren.
  • Kenneth B skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-03-06

Proffsigt bemötande, uppföljning under hela processen, från start till mål.
    Vi är jätte nöjda, kan varmt rekommendera till våra vänner. Läs mer
  • Mats O skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-22

Professionell, erfaren och inkännande mäklare som sätter både mig som säljare och köparen av min lägenhet i fokus, upplever jag. Läs mer
  • Rolf H skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-10

Kunnig, erfaren och alltid tillgänglig ändå förvånad att mitt hus inte annonserades ut som villa/åretruntbostad istf fritidshus. Huset har alltid använts som åretruntbostad. Det visade sig att vara för stort som fritidshus för de flesta intresserade. Läs mer
  • Solveig S skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-03

Vid vår försäljning av vårt fritidshus i Roslagsbro kontaktade vi Länsförsäkringar i Norrtälje och blev kontaktade av Crister Åman som vi fick mycket gott förtroende för. Han svarade på alla frågor samt upplyste om alla turerna i en försäljning. Läs mer
  • Margaretha J skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-02

Jag har fått jättebra hjälp av Christer när jag skulle sälja min sommarstuga. Info om vad jag behövde göra och vad han kunde hjälpa till med. Genom mail, telefonsamtal och besök. Det bästa var att försäljningen gick så snabbt. Visning söndag, köpare intresserade på måndagen, jag fick info på tisdagen och på onsdagen skrevs de första pappren. Läs mer
  • Ingela E skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-01

Proffsigt och bra bemötande vid köp av sommarhus. Blev även kontaktad efter att köpet genomförts för att ge mig möjlighet att ställa frågor som ev hade dykt upp. Har även per mail fått information om försäljningsstatistik. Gav ett mycket seriöst intryck och rekommenderar gärna Christer Åman. Läs mer
  • Cecilia L skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-02-01

Köpte en fastighet som förmedlades av C Åman och Länsförskringar. kan rekommendera bolaget men inte mäklaren tyvärr. Han var inte speciellt engagerad under processen, eller speciellt trevlig, han verkade mest less på sitt jobb och besvärad av att ha kontakt med oss. Han är dock erfaren och hade koll på alla delar i köp-/säljprocessen, men det var ingen trevlig upplevelse. Har annars bara positiva erfarenheter av Länsförsäkringar och kan rekommendera dem som bolag. Läs mer
  • Elisabeth L skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2016-01-30

Bra bemötande
    Försäljning av fastighet Läs mer
  • Lena W skrev om Christer Åman en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2014-03-25

Jag anlitade företaget vid försäljning av mitt radhus och är väldigt nöjd. Mäklaren är noggrann, professionell och engagerad. Läs mer

Andra mäklare hos Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

Fredrik Jöngren