Lucas Eriksson

Lucas Eriksson

Lucas Eriksson är mäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

Lucas Eriksson har varit registrerad mäklare sedan 2016-04. Lucas Eriksson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-06 och har fått 95 omdömen med ett betyg på 4.8. Lucas Eriksson har haft 0 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 0% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Charmen med mäklaryrket är att få träffa många människor och att hjälpa dem med en stor affär i livet. Att få dela tiden från ett första möte tills bostaden är såld är ofta oslagbart. Oftast är säljaren nervös och orolig i början, men sedan slutar det lyckligt.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är väldigt hjälpsam. Om jag gör grovjobbet tillsammans med säljaren och tar reda på all information om den bostad som ska säljas, får köparen förtroende för både bostad, mäklare och säljare. Detta resulterar i ett högt slutpris och både köpare och säljare blir nöjda.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Positiv, hjälpsam och påläst. Tre viktiga faktorer om du ska lyckas som mäklare. Jag är dessutom väldigt tillgänglig då jag trivs med mitt yrke. Jag tror att de flesta uppfattar mig som väldigt ärlig och känner därför stort förtroende för mig.

95 omdömen om Lucas Eriksson

Sepide B

Vi vann en budgivning och var mitt i avtalsprocessen när det kom in ett dolt bud som inte framfördes. Vi hade delat samtliga personuppgifter och väntade på vändande mail för att gå vidare. Det gick knappt ett dygn och vi missade ETT samtal från honom, för att sedan när vi ringt upp fått veta att fastigheten är såld! Det dolda buden visades dessutom vara samma bud som vi redan vunnit i en öppen budgivning. Vilket gör det hela ännu mer illa hanterat! Skadat förtroende. Vi kommer välja en annan mäklare framöver, finns gott om dem!

Michail P

Hej, Lucas har gjort en mycket bra jobb av dem andra tre mäklare jag har haft kontakt med! Jag är fortfarande imponerad av hans snabba jobb, dessutom är jag jätte nöjd med slut priset! Jag och min fru köpte bostaden för 1375000kr nyproduktion och efter två år med hjälp av Lucas vi fick sälja den för 1450000kr. Jag är jätte tacksam för det, Lucas gav mig en bra intryck från hela början, mycket trevlig och seriöst person. Svarade alltid när man ringde honom och fick mycket goda råd och typs på hur vi kan sälja bostaden på...

Erika K

Fantastiskt trevlig mäklare, som även va väldigt lugn, noggrann och hjälpsam. Han såg verkligen till att vi förstod allt som stod i köpekontraktet då det va våran första gång vi köpte hus!

Gunnel G

Vid köp av Åkerövägen 4 var/är Lucas mycket tydlig, lugn & förtroendeingivande med saklig information genom processen!

Karin A

Jag har sålt en villa på Rådmansö.Mäklaren var lugn o trygg. Lyssnade verkligen på vad jag ville ha fram, och rättade sig efter det. Allt gick bra, det gick fort med försäljningen, och jag är nöjd. Kan verkligen rekommendera Lukas.

Lena L

Både sålt och köpt hus av Lucas. Väldigt bra bemötande, påläst och kunnig. Viktigt att känna sig trygg i en fastighetsaffär.

Simon L

Jag och min sambo köpte under slutet av våren vårt första hus. För vår del har det varit en relativt lång process att hitta det boende vi sökte, totalt sett har vi under 1,5 års tid varit på ca 40st villa och radhus visningar och träffat ca 25st fastighetsmäklare i Upplands Väsby, Uppsala och Norrtälje. Vi hittade huset när det var pågående budgivning och Lucas ordnade snabbt med en extra visning redan samma dag. När vi kom på plats upplevde vi honom som påläst och kunnig. Han hade förutom själva prospektet som första...

Anna B

Köpt och sålt lägenhet. Trevligt och gott bemötande, professionell.Tillgänglig.Snabb på att svara på frågor.Hög kompetens.Lösnings fokuserad.Kan sin sak.Hjälpsam.Vänlig. Rekommenderas. Förväntningar uppfylldes, tillgänglighet bra dialog och kommunikation.

Lars B

Proffsig och väl insatt i allt han gör. Smidig och driver på men på ett bra sätt.

Eva L

Lucas förmedlade försäljningen av vår sommarstuga. Hela processen var smidig och proffsig. Lucas är noga med att förklara på ett pedagogiskt vis och lyhörd för kundens önskemål. Han är snabb på att återkoppla mycket trevlig att ha och göra med.