Lucas Eriksson
Registrerad mäklare sedan 2016
Aktiv på Reco.se sedan 2016
?
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Charmen med mäklaryrket är att få träffa många människor och att hjälpa dem med en stor affär i livet. Att få dela tiden från ett första möte tills bostaden är såld är ofta oslagbart. Oftast är säljaren nervös och orolig i början, men sedan slutar det lyckligt.

Varför ska man välja dig när man ska göra en bostadsaffär?
Jag är väldigt hjälpsam. Om jag gör grovjobbet tillsammans med säljaren och tar reda på all information om den bostad som ska säljas, får köparen förtroende för både bostad, mäklare och säljare. Detta resulterar i ett högt slutpris och både köpare och säljare blir nöjda.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Positiv, hjälpsam och påläst. Tre viktiga faktorer om du ska lyckas som mäklare. Jag är dessutom väldigt tillgänglig då jag trivs med mitt yrke. Jag tror att de flesta uppfattar mig som väldigt ärlig och känner därför stort förtroende för mig. Läs mer

Läs vad 94 Läs vad Lucas Eriksson

• Michail P skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-27

Hej, Lucas har gjort en mycket bra jobb av dem andra tre mäklare jag har haft kontakt med! Jag är fortfarande imponerad av hans snabba jobb, dessutom är jag jätte nöjd med slut priset! Jag och min fru köpte bostaden för 1375000kr nyproduktion och efter två år med hjälp av Lucas vi fick sälja den för 1450000kr. Jag är jätte tacksam för det, Lucas gav mig en bra intryck från hela början, mycket trevlig och seriöst person. Svarade alltid när man ringde honom och fick mycket goda råd och typs på hur vi kan sälja bostaden på rätt sätt och ångrade inte. Där är också den snabba resultatet. En visning och efter två veckor från visnings dagen skrev vi på kontraktet med dem nya köparna. Så jag kommer verkligen att råda han till mina vänner. Läs mer
  • Erika K skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-08

Fantastiskt trevlig mäklare, som även va väldigt lugn, noggrann och hjälpsam. Han såg verkligen till att vi förstod allt som stod i köpekontraktet då det va våran första gång vi köpte hus! Läs mer
  • Gunnel G skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-08

Vid köp av Åkerövägen 4 var/är Lucas mycket tydlig, lugn & förtroendeingivande med saklig information genom processen! Läs mer
  • Karin A skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-07

Jag har sålt en villa på Rådmansö.Mäklaren var lugn o trygg. Lyssnade verkligen på vad jag ville ha fram, och rättade sig efter det. Allt gick bra, det gick fort med försäljningen, och jag är nöjd. Kan verkligen rekommendera Lukas. Läs mer
  • Lena L skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-07

Både sålt och köpt hus av Lucas.
    Väldigt bra bemötande, påläst och kunnig.
    Viktigt att känna sig trygg i en fastighetsaffär. Läs mer
  • Simon L
    Simon L skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-09-03

Jag och min sambo köpte under slutet av våren vårt första hus. För vår del har det varit en relativt lång process att hitta det boende vi sökte, totalt sett har vi under 1,5 års tid varit på ca 40st villa och radhus visningar och träffat ca 25st fastighetsmäklare i Upplands Väsby, Uppsala och Norrtälje.

Vi hittade huset när det var pågående budgivning och Lucas ordnade snabbt med en extra visning redan samma dag. När vi kom på plats upplevde vi honom som påläst och kunnig. Han hade förutom själva prospektet som första mäklare vi träffat förberett med ett eget exemplar av alla besikningspapper, fastighetskarta osv.
    Det var helt avgörande då vi kunde gå igenom och ställa relevanta frågor på plats. Vi kände oss tack vare det så pass pålästa dagen efter att vi drog igång den budgivning som egentligen hade stannat av när vi hittade objektet. Under hela köpeprocessen kände vi oss trygga i den mäklare säljarna valt. Ett extra plus för det engagemang han visat även efter tillträdet med att bara ringa och höra att allt med själva flytten gått bra.

Vi kan därför inte göra annat än att ge Lucas Eriksson högsta betyg och hoppas att den som ska sälja sitt hus i Norrtälje inser det engagemang som denna mäklare har jämfört med sina konkurrenter och kollegor i branschen.

/Simon & Malin Läs mer
  • Anna B skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-05-26

Köpt och sålt lägenhet.
    Trevligt och gott bemötande, professionell.Tillgänglig.Snabb på att svara på frågor.Hög kompetens.Lösnings fokuserad.Kan sin sak.Hjälpsam.Vänlig. Rekommenderas.
    Förväntningar uppfylldes, tillgänglighet bra dialog och kommunikation. Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-05-24

Proffsig och väl insatt i allt han gör. Smidig och driver på men på ett bra sätt. Läs mer
  • Eva L skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-05-24

Lucas förmedlade försäljningen av vår sommarstuga. Hela processen var smidig och proffsig. Lucas är noga med att förklara på ett pedagogiskt vis och lyhörd för kundens önskemål. Han är snabb på att återkoppla mycket trevlig att ha och göra med. Läs mer
  • Karoline A
    Karoline A skrev om Lucas Eriksson en del av Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

2019-05-23

Sålt ett fritidshus på Väddö maj -19. Proffsigt bemötande, flitig och noggrann och riktigt påläst. Lucas höll regelbunden kontakt med oss och informerade hela tiden vad som hände vilket gjorde att man fick ett stort förtroende för honom. Han är dessutom mycket tydlig och rak och backar inte då det dyker upp otrevligheter eller attitydproblem hos spekulanter.
    Vi skulle absolut rekomendera Lucas och även anlita honom i framtiden! Mycket nöjda. Läs mer

Andra mäklare hos Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Norrtälje

Fredrik Jöngren