Alexander Egebrant

Alexander Egebrant

Alexander Egebrant är mäklare på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Värmdö

Alexander Egebrant har varit aktiv på Reco.se sedan 2011-09 och har fått 62 omdömen med ett betyg på 4.3. Alexander Egebrant har haft 0 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 0% av sina kunder efter omdömen.

En vedertagen sanning är att du som mäklare till stor del lever på ditt rykte. Lika sant är att det krävs ett engagemang och en hunger utöver det vanliga för att förtjäna ett riktigt bra rykte. Min egen personliga uppfattning är att vi mäklare har tusen saker att hålla reda på, men också att det är vår uppgift. Ena sidan av att försöka vinna människors förtroende handlar om att bry sig om alla de där små detaljerna; att ringa ett extra samtal, att vara tillgänglig även efter kontorstid om det krävs någon gång, eller att hålla en extra oplanerad visning. Den andra halvan handlar om att ha förmågan att ta ett stort och samlat helhetsgrepp och här har jag som Länsförsäkringar-mäklare självklart stor hjälp av att Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är en del av Länsförsäkringar. Dagens kunder är pålästa och ställer höga och väldigt varierande krav – men det tycker jag de har all rätt att göra.

62 omdömen om Alexander Egebrant

Sedan starten hos Reco 2011
Lisa N

Kunnig. Trevlig. Pålitlig. Förtroendeingivande.

Johan H

Bra och proffsig. Tydlig i sitt upplägg. Kan verkligen rekommendera Alexander

Helena F

Det kändes väldigt tryggt att sälja vårt boende med Alexander som mäklare. Vid vårt första möte gick han igenom hela processen kring försäljningen och beskrev allt väldigt tydligt. Allt gick väldigt smidigt och vi hade god kontakt med Alexander under försäljningens alla delar. Vi fick fortlöpande den information vi kände att vi behövde. Jag kan varmt rekommendera Alexander.

Hans J

Alexander har upplevts som mycket engagerad i uppgiften att sälja min fastighet (tomt). Att jag anlitade honom har en bakgrund från ca 3 år sedan när jag kontaktade Länsförsäkringar för en värdering och eventuell försäljning av hela min fastighet. Denna försäljning blev inte av men mina intryck av Alexander var väldigt positiva och anledning till att jag nu anlitade honom. Han sålde även grannfastigheten i fjol där jag rekommenderade mina grannar att anlita honom.

Philip R

Förtroendeingivande och bra mäklare som levde upp till förväntningarna.

Thomas A

Mitt betyg baseras på endast ett kort möte.

Katarina T

Snabb i kontakt och med att visa objektet vilket uppskattades. I övrigt dock ej särskilt tillmötesgående. Tillhandahöll ej all information om objektet utan att vi fick be om det flera ggr. Kort i tonen.

Curt L

Mycket "proffsigt", effektivt men också vänligt bemötande. Sammanträffandena angenäma men möjligen för få - vi saknade honom vid slutmötena. (ersättarna får också högsta betyg)

Mats M

Känner väl att det var lite nonchalant hanterat, Pga det så blev det lite strul med att handpenningen skulle betalas samt felstavat namn på kontrakt mm Inga brochyrer klara vid förvisning, lite fel uppgifter lämnade om objektet Kontoret gav också ett lite rörigt intryck Men förövrigt nöjd med personen Alexander

Anders G

Trevligt bemötande. Det var dock svårt att få tag i Alexander per telefon. Vi upplevde också att han hade lite dålig koll på vårt objekt som vi köpte. Väl vid avtalsskrivningen så fungerade allting som förväntat.