Lexus Stockholm Norr

Lexus Stockholm Norr

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador. Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett...

430 omdömen om Lexus Stockholm Norr

Ali M
Skrev om Lexus Stockholm Norr

De företag Lexus Täby miche fusk om du biställa bilen döm fuska med dej och bilen säljar amnan och kicka faktura till om du är tid nästa år kicka faktura nu 2024 och ville bita avtalet

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Karl Johannes W
Skrev om Lexus Stockholm Norr

Stor besvikelse. Bil levereras med fel fälgar, urkopplad led-light och felaktig information om skatten. Säljaren och jag har haft diskussioner om kompensation men efter han slutar så lämnas det över till försäljningschefen Daniel. Efter att ha sökt honom vid varje servicetillfälle under tre år möter jag upp honom i Täby. Efter att ha visat mailen så får jag för det första ingen förklaring, bara ursäkter. Jag var tydlig med att jag önskade kompensation och återbetalning för den felaktiga skatten som jag fått betala extra...

Persson J

Vi köpte en Lexus 450H. Som vanligt lyckas Martin kombinera ett vänligt bemötande med ett tydligt professionellt ledarskap. Vi litar mycket på honom

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1027 omdömen 4.8 av 1027 omdömen

Lars N

Har köpt en Lexus RX 450h. Bemötandet av Eivor Gustafsson Söderberg var förnämligt, proffsigt och mycket kunnig på området. Jag blev väl omhändertagen från provkörningstillfället samt vid leveransen. Fick flera mail beträffande återkoppling av köpet, mycket trevligt. En i min värld fantastisk säljare.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Lars! Tack så mycket för ditt fina omdöme, det uppskattar jag verkligen! Roligt att du valde en Lexus denna gång, hoppas du blir nöjd med den! Skulle det dyka upp några frågor kring bilen är du välkommen förbi så hjälper vi dig gärna. Ha en fin sommar och kör försiktigt! Mvh Eivor

Per-åke J

Var ute på efterforskning för att köpa en ny bil. Blev väldigt vänligt och omtänksamt omhändertagen. hade fått lite referenser av bekanta om bemötandet på lexus och måste säga att mina förväntningar mycket väl blev uppfyllda. Kan säga att det blev köp av bil.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Fredriksson N

Mycket bra och välarbetad offert samt försäljning ! Rekommenderar gärna Emelie till blivande Lexus kunder ! Trevlig Sommar 😎☀️ !

Godymirski B

Jag köpte Lexus IS 300. Bra bemötande.

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Wåhlin P

lexus nx300 bra bemött i enlighet m förväntan en övergripande bra upplevelse

Hansson M

Mycket väl omhändertagen. Bra feedback. En mycket tillmötesgående och skicklig yrkesman. Är mycket nöjd med mitt bilköp.

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1311 omdömen 4.6 av 1311 omdömen

Professionell och väldigt kunnig Bästa bemötandet jag någonsin fått Bra bilar och superbra priser Kommer rekommendera dom till alla mi

Susanne G Susanne G
Péter R

Mycket vänliga och trevliga bemötande. Lyxig leverans av bilen.

Farokhfal A

Caroline sålde en bil till mig och höjde ribban rejält för mina framtida förväntningar av servicenivå. Utomordentligt serviceminded!

Folke H

Köpt en förmånsbil, Lexus CT 200h FSport ,Upplevde Emelie som trevlig,serviceinriktad och kunnig. Hade inga direkta förväntningar förutom bra service och trevligt bemötande. Emelie levde mycket enkelt upp till det. Hade dock föredragit att bli kallad för mitt förnamn i undersökningen och inte mitt efternamn.

Sundberg Å

Mkt nöjd med Martin, han är tillmötesgående och serviceminded. Väldigt missnöjd med ekonomifunktionen hos Lexus som inte kan skicka fakturorna digitalt trots att vi påpekat det flera gånger.

Fariba B

Köpte ny LEXUS RX340 HL Vi fick ett fantastiskt bemötande av Caroline och en tydlig presentation av bilens olika funktioner. VI är med andra ord mycket nöjda med allt!

Lena S

Nyligen köpte jag en ny Lexus i Täby av Martin Larsson. Martin gav mig en av de bästa upplevelserna jag någonsin fått av en säljare/ kundkontakt. Martin är engagerad, intresserad, personlig, trevlig och väldigt kunnig!! Det var verkligen helhetsupplevelse utöver det vanliga :)) Dessutom är jag mycket nöjd med bilden. Lena Strand, Stockholm

Nils S

Vi köpte en lexus och fick väldigt bra service o bemötande

Per E

1) Lexus RX 450h 2) Väl mottagen 3) Hade egentligen inga förväntningar utan blev positivt överraskad och avslutet kom snabbare än jag själv tänkt.

Stefan H

Jag har bara bra att säga om eivior. Bra bemötande från beställning av min Lexus RH 450 till leverans.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Stefan! Tack desamma! Du var en väldigt trevlig och enkel kund att ha att göra med! Hoppas att din fina RX motsvarar dina förväntningar också. Skulle det dyka upp några frågor på vägen är det bara att höra av sig. Ha en bra arbetsvecka och hälsa brorsan! :-) Mvh Eivor

Jörgen H

Martin svarade blixtsnabbt på mejlförfrågan jag hade om en bil de hade - det slutade med att jag köpte en begagnad Lexus Select certifierad NX 300h Bemötandet var så långt över förväntan att jag trodde att det hade blivit något fel - det var bättre än de bästa nybilsköp jag gjort tidigare och här köpte jag en begagnad bil - de behandlade mig som en nybilskund. Fantastiskt! Fick hälsa på och träffa all personal. Hej M, M och M :-) Alla tekniker man möter säger "Hej" - galet bra ! "Hälsningen" när jag åkte därifrån...

Tommy T

Fantastisk. Fick jättestort förtroende för Eivor och kändes oss trygga i affären. Däremot att trycka på en länk likt denna känns tyvärr inte lika tryggt i dessa tider.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Tommy! Tack för att ni valde en Lexus! Hoppas att den motsvarar era förväntningar och att ni är nöjda med ert köp. Ha en fin sommar! Mvh Eivor

Mirja L

Köpte en Lexus NX -17 lågmil. Snabb affär, bra bemötande proffsig visning.

Tommy F

Proffsig, trevlig och såg våra behov och parade det med våra önskemål på ett föredömligt sätt Lägg därtill tålmodighet och du har Martin i ett nötskal

Lars Ö

Trevligt och kompetent presentation av bilutbud och bilmodell

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Lars! Roligt att höra att du är nöjd med vår presentation av Lexus! Skulle det dyka upp några nya frågor kring bilen är det bara att höra av dig så hjälper vi gärna till. Lycka till och ha en fin helg! Mvh Eivor

Pär E

Bil / otroligt bra bemötande / fantastisk service / härlig personal

Jens Ö

RX450 Trevligt och professionellt bemötande

Ulf H

Lexus 300 säljaren var kunnig och väldigt trevlig

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Ulf! Tack för din återkoppling! Hoppas att ni får ett stort utbyte av er fina NX. Den röda färgen gör sig extra bra på våren när solen skiner. :-) Tveka inte att höra av er ifall ni har några frågor. Ha en fin helg! Mvh Eivor

Rabiae S

Det var ett väldigt fint och professionellt bemötande

Tommy K

Respektfullt, vänligt och informativt bemötande som ledde till ett köp! Mycket nöjd kund!

Michel E

En ny tjänstebil 300h Mycket bra och trevligt bemötande! Vilket inkluderar stor hjälpsamhet och flexibilitet. Jag tyckte att Lexus levde upp till mina förväntingar och kanske till och mer lite mer! Mycket bra och proffsigt!

Farhad K

Det var väldigt fin och fresch butik. Alla var väldigt trevliga fram för allt Eivor. Det var verkligen henne att övertogs mig att köpa bilen. Jag skulle bara titta till men hon var så duktig och sålde bilen till slut till mig. Och känns är jätte bra förresten . Ibland känner man att en säljare tvingade mig och hen lurade mig . Men hon var så duktig och jag gratulera till Lexus att har en sådan duktig säljare.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Freddie! Tack så mycket, vad glad jag blir! Det var väldigt fint av dig att överraska din fru med en bil. Så det var extra roligt att få sälja en bil till dig. Hoppas att hon är nöjd, och till nästa vinter har ni en motorvärmare monterad också. Hör gärna av er ifall det dyker upp några frågor. Ha en trevlig helg! Med vänlig hälsning Eivor.

Andrea C

Lexus NX 300h. Utmärkt service och bemötande från förfrågan till offert till leverans!

Annika H

Alltid positiv. Bästa bilförsäljare vi träffat. Enormt serviceminded

Hans J

Jag köpte en Lexus Nx 300. Eftersom jag har kört Lexus tidigare så har jag höga förväntningar på företaget. Det är ju inte för inte som Lexus har framröstats som världens bästa bil med världens bästa service i mer än 15 år i rad i Kalifornien. Där vet man hur man ställer krav. Jag bemöttes på ett mycket professionellt sätt från Caroline och de övriga på Lexus. Som kund känner man säg som en kung och en viktig person, man sätter kunden i första rummet. Mina förväntningar infriades med råge. Alla som man pratade med kunde...

Tom-erik U

Trevligt bemötande, hade höga förväntningar efter tidigare köp, men det blev levd upp till

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Tom-Erik! Tack för din återkoppling! Det var roligt att få sälja bil till er! Hoppas att ni blir lika nöjda med denna Lexus. Snart är våren här och då är det lättare att hålla den snygga svarta lacken ren. Välkomna åter! Med vänlig hälsning Eivor

Daniel B

Jag köpte en Lexus NH300, och blev väldigt professionellt och seriöst behandlad med omtänksamhet och stort kundfokus. Jag hade stora förväntningar på både besök och köp då jag anser att företaget positionerar sig som en premiumleverantör av högsta rang, vilket jag tycker att Caroline och anläggning levde upp till. Jag är mycket nöjd och kommer att återkomma.

Kennethgöran P

Mycket bra service och trevlig säljare.

Karl-Evert M

Mycket professionellt bemötande och behagligt sätt.

Folke L

Perfekt mottagande, service utöver det vanliga, allting funkar. Övriga i bilbranschen har mycket att lära. Köper självklart min nästa bil på Lexus. /Folke Larsson

Svetlana K

Martin Larsson är fantastisk säljare, super professionell, service-minded!! Han gjorde den 28 mars, dagen när jag köpte min bil, till en dag som jag kommer att minnas och berätta för mina vänner och bekanta. Jag fick mycket bra lektion/information om min bil. Jätte fin atmosfär där på Lexus Stockholm Norr så att man trivs där. Mycket nöjd. Tack

Mikael T

Lexus levererar en fantastisk service och jag fick en personlig kontakt med personalen. I mitt fall var det enkelt att beställa en ny bil då de uppmärksammat och kunnat tillmötesgå mina önskemål. Det är lätt hänt att leverantörer med utmärkande produkter blir nonchalanta - men så är det verkligen inte hos Lexus som lyckas kombinera utmärkt kvalitet på både bilar, service och kundbehandling.

Patrik A

Bra service och snabba svar! väldigt bra omhändertagen i butiken!

Papadopoulos F

Som vanligt väldigt trevligt bemötande med en ytterst proffesionel inställning. En stor orsak till detta är varför jag och min familj väljer just LEXUS. Martin är hjälpsam, trevlig och han förstår kundens behov och väldigt kunnig.

Carenco D

Outstanding service from MArtin and from Lexus in general

Rodny J

Toppenbemötande från först till sista minut. Lyhörda, tillmötesgående och service minded. Högsta betyg!

Dan O

Mycket bra, trevligt och professionellt bemötande.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Dan! Tack så mycket! Vad roligt att du kände dig väl bemött hos oss! Vi på Lexus strävar alltid efter att ge kunden en fin upplevelse i äkta japansk anda. Ordet Omotenashi står för gästvänlighet och det vill vi gärna ge våra kunder. Ha en fin vecka! Med vänlig hälsning Eivor

Cecilia D

Martin är responsiv och lätt att få tag på. Lexus har ett bra sätt att möta mig som kund och känns lyxig och genomtänkt. Det jag var missnöjd med vid kundleveransen var bensinvärmaren - dåligt gränssnitt, kostnad etc. Det rättades dock snabbt till och systemet byttes ut med bravur.

Stafan G

När jag var ute för att köpa ny bil var jag hos drygt 10 bilföretag och mötte många försäljare. Allt från ointresserade till engagerade och trevliga försäljare Men Caroline står helt klart i en klass för sig. Vänligt bemötande, engagerad, effektiv och lyhörd. Det var en trevlig upplevelse bara att gå in i lokalen. Jag gick fram till bilen jag var intresserad av och hon kom fram och ursäktade sig för att inte hälsat mig välkommen när jag steg in. Hon pratade nämligen i telefon. Från första mötet har allt varit perfekt. Klart mycket bättre än alla tidigare upplevelser vid bilköp.

Olof C

Topp. Inga problem. Bara trevligt och service-minded. Bra återkoppling.

Svar från Eivor Gustafsson Söderberg

Hej Olof! Tack för att du tog dig tid att svara på reco.se och för din fina recension! Nu ska bilen upp till bevis också men det är vi inte oroliga för. :-) Ha en bra vecka och var försiktig i trafiken! Med vänlig hälsning Eivor

Verner Å

Mycket bra och professionell med ett vänligt bemötande.

Tormod H

Mycket trevligt och professionellt, med flera positiva överraskningar.