Alla kategorier Vitvaror Stockholms län Lidingö Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Farkostvägen 2, 181 35 Lidingö — Visa karta

Välkommen till Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice!

Vi hjälper dig med alla de problem du kan tänkas ha med dina vitvaror, hushålls- eller fastighetsmaskiner i kök eller tvättstuga. Med över 40 år i branschen kan vi i princip alla varumärken och maskiner, även de som ofta finns i stora tvättstugor eller restaurangkök.

Att vi erbjuder snabb och prisvärd service är något vi gärna stoltserar med. Vi anstränger oss verkligen för att ha så korta ledtider som möjligt. Kundnöjdhet är viktigt för oss och vi lämnar ingen missnöjd.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

• Peter G
    Peter G skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Skulle starkt avråda att anlita den här firman. Hade vattenläckage och dom lovade att komma efter lunch. Dom ringer vid 15.00 och säger att dom inte kan komma.... en fredag. När jag beskriver att jag har ett akut läge avslutas samtalet från teknikern med "nu vill jag inte prata mer med dig". Läs mer
  • Alexandra M
    Alexandra M skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Boka inte dom här! Reparatören dök aldrig upp för att laga vårt kylskåp. Jag har försökt nå dom på både telefon och mail i flera omgångar, men får inget svar. Uruselt! Välj en annan! Läs mer
  • Hanna V
    Hanna V skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Vi kontaktade Lidingö kyl och frys för att reparera vår torktumlare, märke Miele. Efter sex veckor har den fortfarande inte reparerats men däremot så har man köpt nytt kretskort och en annan del för totalt 2500 kr som dom vill att vi fortfarande ska betala plus deras avgift trots att maskinen inte funkar. Dom sa aldrig att det är en möjlighet att maskinen inte funkar efter denna reparation utan dom sa att det här skulle fixa problemet. Deras förslag nu är att vi ska köpa ett till kretskort för 3500 kr som kan ”eller kanske inte” gör att maskinen funkar igen. Detta är alltså enligt deras information. Använd aldrig denna firma för något jobb. När vi idag ringde för att prata med dem och be dem att ialla fall ta bort deras avgift eftersom de inte har lagat maskinen då lade de på telefonen mitt under samtalet. Då ringde vi upp igen och sa att vi skulle vilja ha namnet och telefonnumret till den som äger firman och då sa dom att det inte gick. En etta i betyg är för högt... Läs mer
  • Lars O
    Lars O skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Snabb första kontakt för att hitta felet, efter ett par dagar när reservdelarna kommit blev felet direkt åtgärdat.
    Mycket bra att jag själv kunde boka in tid som passade mig och förträffligt med fast pris och rotavdrag.
    Vi var mycket nöjda! Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Inte proffesionella,Inte proffesionella,Inte proffesionella Läs mer
  • Cecilia J
    Cecilia J skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Slangen till min diskmaskin gick sönder och en ny fick beställas från Tyskland, vilket gjorde att det tog lång tid att laga maskinen.
    Bortsett från det var jag mycket nöjd med bemötandet och utförandet av reparationen. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Lagade torktumlaren utan problem Läs mer
  • Gerd F
    Trevlig bemötante Läs mer
  • Pia H
    Pia H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och relativt snabb.
    Vid första kontakten fick jag intrycket att dom skulle komma snabbare, men det dröjde lite längre tid till slut. Jobbet fixades och vår tvättmaskin har nu en ny gummibälg. Läs mer
  • Pauline R
    Pauline R skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Ett proffsigt bemötande och snabb service! Läs mer
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Rapp, bra, tydligt - kanske inte jättebilligt :-) Läs mer
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och snabb service. De har reparerat både tvättmaskin och diskmaskin Läs mer
  • Lola N
    Lola N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fick hjälp med en diskmaskin!
    Mycket trevligt bemötande av hantverkarna! Tog lite tid innan delen till maskinen levererades till firman. Tycker det är lite besvärligt att få kontakt med företaget eftersom det endast går via hemsidan . Hade dock ett mobilnummer sen tidigare och blev då snabbt uppringd av firman,bra! Om ytterligare fel på någon vitvara uppstår kommer jag absolut att anlita företaget igen! Läs mer
  • Catharina N
    Catharina N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Det funkade jättebra, trevligt bemötande och ffa felet fixat! Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Löste problemet professionellt. Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevlig och snabb hjälp. Bra sortiment. Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Ett företag som alltid ställer upp och är pålitlga. Utför alltid ett utmärkt arbete. Läs mer
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jag är absolut nöjd med tvättmaskinen - hittills.Den underlättar livet. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Problemet gällde nedisning frysdelem av kombinerad kyl/frys som ej skall behöva avfrostas.

Nedisningen avlägsnas, dock utan att anledningen kunde förklaras. Läs mer
  • Ida H
    Ida H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    En slang hade lossnat under tvättmaskinen. Jag blev väldigt trevligt bemött då jag ringde och fick hjälp samma dag. Proffsigt! Läs mer
  • Johan M
    Johan M skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fantastiskt bra service. Trevlig personal. Läs mer
  • Göran N
    Göran N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och trevlig service. Konstigt dock att er standarddebitering utgår från två timmar även när arbetet tar mindre än en timme. Läs mer
  • Charina B
    Charina B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Snabb återkoppling och en bra kontakt.
    Minus att inte ha med sig reservdelar... Läs mer
  • Björn E
    Björn E skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande när jag ringde och talade med dem. Jag fick en tid för ett besök redan dagen efter. Det var en ganska ung man som kom ut men han verkade veta vad han höll på med, dessutom kom han i tid vilket inte alltid varit fallet när jag har behövt hantverkare i andra ärenden, i övrigt generellt trevligt intryck och enkel att ha att göra med. Min tvättmaskin lagade han utan krångel och till överenskommet pris. Rekommenderas således. Läs mer
  • Per Erik H
    Per Erik H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra bemötande och en trevlig service kille Läs mer
  • Björn U
    Björn U skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Rutavdraget verkar ha medfört att företaget fördubblar sin debitering i förhoppning att kunden ska tyckaatt hens kostnad ändå ska framstå som rimlig. Oetiskt och korttänkt! Läs mer
    2017-04-10 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Björn U
    Hej Björn,

Vi erbjuder ett fast pris mot privatpersoner på 795 kr efter RUT-avdrag. I detta pris ingår 2 timmars reparation samt framkörning, även framkörning vid eventuell montering av beställd reservdel. I dag är vi billigast i Stockholm för motsvarande erbjudande. Vi tycker det är ett bra sätt att arbeta, det blir inga oklarheter och det är tryggt för dig som kund. Nuvarande pris är faktisk en sänkning med någon tia mot vad vi debiterade för 2 timmars arbete och framkörning före årsskiftet.

Fredrik

(Det är först förra hösten vi på ett mer systematiskt sätt började vända oss till privatpersoner, innan var vi mer orienterade mot företag. Vi testade med det ett nytt upplägg då, vi var dock lite väl optimistiska när vi utformade det. Konsekvensen blev att vi tvingades hålla nere antalet fakturerade timmar under mot vad vi faktiskt arbetade. En förändring var därför nödvändig både med och utan RUT om verksamheten mot privatpersoner skulle kunna fortgå.)
    2017-04-10 Björn U svarar Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Montören jobbade 20 minuter med att ta ur en kärna ur pumpen och för detta debiterades vi 2 timmar! Ert svar lurar nog ingen.
    2017-04-12 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Björn U
    Vårt svar försöker inte lura någon, vi försöker helt enkelt bara vara tydliga med vår prismodell. Vi har fakturerat det vi sagt att vi ska fakturera och vi har löst uppgiften hemma hos er, det är tråkigt att ni ändå känner er missnöjd.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Leif L
    Leif L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Har haft kontakten i många år och Rune har servicen och repetitionen av våra maskiner i våra fastigheter Lidingö/ Östermalm och det fungerar alldeles utmärkt aldrig några problem , vi är absolut nöjda med vårt sammarabete Läs mer
  • David B
    David B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Flexibla och hjälpte mig med problem som andra serviceföretag sa var olösligt. Stort tack! Läs mer
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Utmärkt upplevelse. Kylskåpkonstruktionen gjorde reparationen besvärlig men allt gick bra. Läs mer
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jättebra service och snabbt, bra jobbat,!! Läs mer
  • Erik L
    Erik L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fakturan har två gånger skickats till mig trots att det inte är jag som ska betala den. Diskmaskinen är inte min, utan går på min hyra. Det är hyresvärden Sommarlasset som ska betala. Fakturan överlämnad till fastighetsskötaren som påstår sig ha förklarat detta för Lidingö Kyl. Läs mer
    2017-04-04 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Erik L
    Hej Erik! Tråkigt att fakturan har skickats till dig istället för din hyresvärd. Din faktura krediterades förra veckan och skickades sen till din hyresvärd. Hoppas detta inte har varit till för allt stort besvär till dig och vi beklagar att detta inträffat. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Fredrik
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevliga, snabba och löste problemet! Läs mer
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Hade problem med en tvättmaskin som det inte gick att öppna upp rensventilen till. Fick en bokad tid dagen efter och det kom en trevlig herre som löste problemet i ett nafs. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra utfört jobb kommer att anlita dom igen.
    Hälsningar Pelle Läs mer
  • Christina W
    Christina W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande, snabb service Läs mer
  • Christian Ö
    Christian Ö skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket bra bemötande och proffsigt utförande. Läs mer
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Den enda servicefirman som svarade på frågan om de kunde hjälpa till när tvättmaskinen gick sönder. Kontakten med företaget funkade och de kom i tid på mötet som vi hade bestämt. Läs mer
  • Anders D
    Anders D skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra - snabba och hjälpsamma samt nämnde garanti åtagande vid behov Läs mer
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevlig personal gjorde sitt bästa men kylen la av ändå senare Läs mer
  • Torun Z
    Torun Z skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bemötanden var bra och felet snabbt åtgärdat Läs mer
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Nöjd med både arbetet de utförde och bemötandet. Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande dock inte fått ordning på maskinen. En yngre man kom på fredagen och drog ut min diskmaskin. Kunde inte hitta felet och gav sig därför iväg. Åter på måndag morgon med äldre kollega. Inget byte av reservdelar kollade att maskinen tömde och fyllde vatten. Provkörde dock inte. Har haft problem sedan dess. Vissa program stannar maskinen mitt i och står och blinkar ljudlöst. Innan " reparationen" fungerade ljudsignalen om maskinens program stannade mitt i och när programmet var klart - nu blinkar den bara ljudlöst? Läs mer
  • Filippa E
    Filippa E skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jättebra! Snabba och trevliga! Läs mer
  • Kent B
    Kent B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fick tips om företaget, som gjorde ett bra jobb med reparation av diskmaskin, som krävde 3 besök. Läs mer
  • Solveig A
    Solveig A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    En ny mangelduk sattes in i Brf Gåshaga Pirar 5:s mangel. Åtgärden skedde snabbt och var till full belåtenhet för föreningen. Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Behövde iallafall köpa ny diskmaskin en vecka senare. Alltså 750 kr i onödan. Läs mer
    2017-03-23 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Lisa J
    Hej Lisa! Synd att du behövde köpa en ny maskin, ibland går det tyvärr inte att laga eller att reparationen skulle bli för dyr. Vi erbjuder dock 3 månaders garanti på våra jobb så vi hade gärna kommit förbi och kikat igen om det inte var så att vi tvingades döma ut maskinen första besöket. Allt gott! Fredrik
  • Johan A
    Johan A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket nöjd över det professionella arbetet dom lade ner på min diskmaskin som nu går som en klocka igen. Läs mer
  • Herman S
    Herman S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jag har fått hjälp med reparation av tvättmaskinen vars avloppssystem korkat igen p.g.a. en badrumsmatta som "löst upp sig". En besvärlig reparation som genomfördes på ett imponerande bra sätt. Reparation 2 var utbyte av en termostat i kylskåpet. Den reparationen genomfördes på ett bra sätt. Läs mer
  • Sunsanne H
    Sunsanne H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Hej, jag tycker att de var serviceinriktade från start till slut. De kom snabbt, trots att det var helger och mellandagar. Trevliga och proffsiga. Läs mer

Farkostvägen 2, 181 35 Lidingö