Alla kategorier Vitvaror Stockholms län Lidingö Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice

Farkostvägen 2, 181 35 Lidingö — Visa karta

Välkommen till Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice!

Vi hjälper dig med alla de problem du kan tänkas ha med dina vitvaror, hushålls- eller fastighetsmaskiner i kök eller tvättstuga. Med över 40 år i branschen kan vi i princip alla varumärken och maskiner, även de som ofta finns i stora tvättstugor eller restaurangkök.

Att vi erbjuder snabb och prisvärd service är något vi gärna stoltserar med. Vi anstränger oss verkligen för att ha så korta ledtider som möjligt. Kundnöjdhet är viktigt för oss och vi lämnar ingen missnöjd.
Lör-Sön: Stängt

Trevlig bemötante
  • Pia H
    Pia H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och relativt snabb.
    Vid första kontakten fick jag intrycket att dom skulle komma snabbare, men det dröjde lite längre tid till slut. Jobbet fixades och vår tvättmaskin har nu en ny gummibälg.
  • Pauline R
    Pauline R skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Ett proffsigt bemötande och snabb service!
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Rapp, bra, tydligt - kanske inte jättebilligt :-)
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och snabb service. De har reparerat både tvättmaskin och diskmaskin
  • Lola N
    Lola N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fick hjälp med en diskmaskin!
    Mycket trevligt bemötande av hantverkarna! Tog lite tid innan delen till maskinen levererades till firman. Tycker det är lite besvärligt att få kontakt med företaget eftersom det endast går via hemsidan . Hade dock ett mobilnummer sen tidigare och blev då snabbt uppringd av firman,bra! Om ytterligare fel på någon vitvara uppstår kommer jag absolut att anlita företaget igen!
  • Catharina N
    Catharina N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Det funkade jättebra, trevligt bemötande och ffa felet fixat!
  • Hans A
    Hans A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Löste problemet professionellt.
  • Lena S
    Lena S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevlig och snabb hjälp. Bra sortiment.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Ett företag som alltid ställer upp och är pålitlga. Utför alltid ett utmärkt arbete.
  • Jörgen L
    Jörgen L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jag är absolut nöjd med tvättmaskinen - hittills.Den underlättar livet.
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Problemet gällde nedisning frysdelem av kombinerad kyl/frys som ej skall behöva avfrostas.

Nedisningen avlägsnas, dock utan att anledningen kunde förklaras.
  • Ida H
    Ida H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    En slang hade lossnat under tvättmaskinen. Jag blev väldigt trevligt bemött då jag ringde och fick hjälp samma dag. Proffsigt!
  • Johan M
    Johan M skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fantastiskt bra service. Trevlig personal.
  • Göran N
    Göran N skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra och trevlig service. Konstigt dock att er standarddebitering utgår från två timmar även när arbetet tar mindre än en timme.
  • Charina B
    Charina B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Snabb återkoppling och en bra kontakt.
    Minus att inte ha med sig reservdelar...
  • Björn E
    Björn E skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande när jag ringde och talade med dem. Jag fick en tid för ett besök redan dagen efter. Det var en ganska ung man som kom ut men han verkade veta vad han höll på med, dessutom kom han i tid vilket inte alltid varit fallet när jag har behövt hantverkare i andra ärenden, i övrigt generellt trevligt intryck och enkel att ha att göra med. Min tvättmaskin lagade han utan krångel och till överenskommet pris. Rekommenderas således.
  • Per Erik H
    Per Erik H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra bemötande och en trevlig service kille
  • Björn U
    Björn U skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Rutavdraget verkar ha medfört att företaget fördubblar sin debitering i förhoppning att kunden ska tyckaatt hens kostnad ändå ska framstå som rimlig. Oetiskt och korttänkt!
    2017-04-10 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Björn U
    Hej Björn,

Vi erbjuder ett fast pris mot privatpersoner på 795 kr efter RUT-avdrag. I detta pris ingår 2 timmars reparation samt framkörning, även framkörning vid eventuell montering av beställd reservdel. I dag är vi billigast i Stockholm för motsvarande erbjudande. Vi tycker det är ett bra sätt att arbeta, det blir inga oklarheter och det är tryggt för dig som kund. Nuvarande pris är faktisk en sänkning med någon tia mot vad vi debiterade för 2 timmars arbete och framkörning före årsskiftet.

Fredrik

(Det är först förra hösten vi på ett mer systematiskt sätt började vända oss till privatpersoner, innan var vi mer orienterade mot företag. Vi testade med det ett nytt upplägg då, vi var dock lite väl optimistiska när vi utformade det. Konsekvensen blev att vi tvingades hålla nere antalet fakturerade timmar under mot vad vi faktiskt arbetade. En förändring var därför nödvändig både med och utan RUT om verksamheten mot privatpersoner skulle kunna fortgå.)
    2017-04-10 Björn U svarar Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Montören jobbade 20 minuter med att ta ur en kärna ur pumpen och för detta debiterades vi 2 timmar! Ert svar lurar nog ingen.
    2017-04-12 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Björn U
    Vårt svar försöker inte lura någon, vi försöker helt enkelt bara vara tydliga med vår prismodell. Vi har fakturerat det vi sagt att vi ska fakturera och vi har löst uppgiften hemma hos er, det är tråkigt att ni ändå känner er missnöjd.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Leif L
    Leif L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Har haft kontakten i många år och Rune har servicen och repetitionen av våra maskiner i våra fastigheter Lidingö/ Östermalm och det fungerar alldeles utmärkt aldrig några problem , vi är absolut nöjda med vårt sammarabete
  • David B
    David B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Flexibla och hjälpte mig med problem som andra serviceföretag sa var olösligt. Stort tack!
  • Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Utmärkt upplevelse. Kylskåpkonstruktionen gjorde reparationen besvärlig men allt gick bra.
  • Mikael L
    Mikael L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jättebra service och snabbt, bra jobbat,!!
  • Erik L
    Erik L skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fakturan har två gånger skickats till mig trots att det inte är jag som ska betala den. Diskmaskinen är inte min, utan går på min hyra. Det är hyresvärden Sommarlasset som ska betala. Fakturan överlämnad till fastighetsskötaren som påstår sig ha förklarat detta för Lidingö Kyl.
    2017-04-04 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Erik L
    Hej Erik! Tråkigt att fakturan har skickats till dig istället för din hyresvärd. Din faktura krediterades förra veckan och skickades sen till din hyresvärd. Hoppas detta inte har varit till för allt stort besvär till dig och vi beklagar att detta inträffat. Ha en fortsatt fin dag. Mvh Fredrik
  • Hanna P
    Hanna P skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevliga, snabba och löste problemet!
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Hade problem med en tvättmaskin som det inte gick att öppna upp rensventilen till. Fick en bokad tid dagen efter och det kom en trevlig herre som löste problemet i ett nafs.
  • Per B
    Per B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra utfört jobb kommer att anlita dom igen.
    Hälsningar Pelle
  • Christina W
    Christina W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande, snabb service
  • Christian Ö
    Christian Ö skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket bra bemötande och proffsigt utförande.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Den enda servicefirman som svarade på frågan om de kunde hjälpa till när tvättmaskinen gick sönder. Kontakten med företaget funkade och de kom i tid på mötet som vi hade bestämt.
  • Anders D
    Anders D skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bra - snabba och hjälpsamma samt nämnde garanti åtagande vid behov
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevlig personal gjorde sitt bästa men kylen la av ändå senare
  • Torun Z
    Torun Z skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Bemötanden var bra och felet snabbt åtgärdat
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Nöjd med både arbetet de utförde och bemötandet.
  • Eva R
    Eva R skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Trevligt bemötande dock inte fått ordning på maskinen. En yngre man kom på fredagen och drog ut min diskmaskin. Kunde inte hitta felet och gav sig därför iväg. Åter på måndag morgon med äldre kollega. Inget byte av reservdelar kollade att maskinen tömde och fyllde vatten. Provkörde dock inte. Har haft problem sedan dess. Vissa program stannar maskinen mitt i och står och blinkar ljudlöst. Innan " reparationen" fungerade ljudsignalen om maskinens program stannade mitt i och när programmet var klart - nu blinkar den bara ljudlöst?
  • Filippa E
    Filippa E skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jättebra! Snabba och trevliga!
  • Kent B
    Kent B skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Fick tips om företaget, som gjorde ett bra jobb med reparation av diskmaskin, som krävde 3 besök.
  • Solveig A
    Solveig A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    En ny mangelduk sattes in i Brf Gåshaga Pirar 5:s mangel. Åtgärden skedde snabbt och var till full belåtenhet för föreningen.
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Behövde iallafall köpa ny diskmaskin en vecka senare. Alltså 750 kr i onödan.
    2017-03-23 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Lisa J
    Hej Lisa! Synd att du behövde köpa en ny maskin, ibland går det tyvärr inte att laga eller att reparationen skulle bli för dyr. Vi erbjuder dock 3 månaders garanti på våra jobb så vi hade gärna kommit förbi och kikat igen om det inte var så att vi tvingades döma ut maskinen första besöket. Allt gott! Fredrik
  • Johan A
    Johan A skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket nöjd över det professionella arbetet dom lade ner på min diskmaskin som nu går som en klocka igen.
  • Herman S
    Herman S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Jag har fått hjälp med reparation av tvättmaskinen vars avloppssystem korkat igen p.g.a. en badrumsmatta som "löst upp sig". En besvärlig reparation som genomfördes på ett imponerande bra sätt. Reparation 2 var utbyte av en termostat i kylskåpet. Den reparationen genomfördes på ett bra sätt.
  • Sunsanne H
    Sunsanne H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Hej, jag tycker att de var serviceinriktade från start till slut. De kom snabbt, trots att det var helger och mellandagar. Trevliga och proffsiga.
  • Maria H
    Maria H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket bra, snabb och trevlig service
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Smidig felanmälan på hemsidan och fick hjälp redan dagen efter. Trevlig tekniker som hjälpte mig, inget att klaga på här!
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Skulle aldrig rekommendera någon att anlita denna firma, service och kompetens under all kritik
    2017-03-23 Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice svarar Kristina G
    Hej Kristina! Tråkigt att du känner dig missnöjd. Du får gärna kontakta oss med vad det var konkret som du upplevde fela så ska vi försöka reda ut allt på ett bra sätt. Mvh Fredrik
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Mycket snabbt svar på min fråga och beställning. Dom kunde komma och åtgärda felet jättesnabbt. Det är precis så man vill att en firma ska fungera. Snabbt och lätt...och trevlig personal. Jag kommer absolut att rekommendera Lidingö Kyl o Frys om någon frågar.
  • Charlotta H
    Charlotta H skrev om Lidingö Kyl-, Frys- och Spisservice
    Snabb och proffsig hjälp, tack!

Farkostvägen 2, 181 35 Lidingö