Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB, sid 2

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019!

Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019!

Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på oss större uppdrag tack vare detta. Vi projektleder då arbetet och tar hjälp av pålitliga och skickliga hantverkare där det behövs.

Vår affärsidé är att leverera skräddarsydda renoveringsprojekt efter de önskemål och behov som uppdragsgivaren har och göra det med hög servicekänsla, kvalitet och pålitlighet. Vi har alla certifikat och utbildningar som krävs i varje representerad yrkesgrupp.

Välkommen till oss på Lindqvist & Engström!

Läs vad 127 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB 2

• Camilla N
    2019-02-11
    Jag har total-renoverat min lägenhet med Lindqvist & Engström AB, och kan verkligen rekommendera dom till alla som vill ha bra hantverkare! Allt har varit helt perfekt, från första kontakt till färdigt resultat. De är otroligt hjälpsamma och duktiga! Alla killarna har varit punktliga, duktiga och trevliga. Extra stort tack till min projektledare Martin och min hantverkare Fredrik! Jag kunde inte ha fått bättre hjälp och bemötande!
    Anlita Lindqvist & Engström AB om ni vill ha riktigt bra hantverkare!
    Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme! /Lindqvist & Engström AB Lindqvist & Engström AB
    2019-01-22
    Jag och min sambo fick hjälp av Lindqvist & Engström AB för att ta bort ett element i vårt kök. Arbetet gick väldigt smidigt och det var hela tiden en lätt och snabb kommunikation. Skulle gärna använda Lindqvist & Engström AB igen och kan verkligen rekommendera dom till andra.
    2019-01-11
    Flytt av V/A samt uppsättning av nytt kök i lägenhet, bra hantverkare som hörde av sig direkt om det fanns några frågetecken, hjälpte till att vara på plats när leveranser skulle ske, åtgärdade de synpunkter jag hade utan några problem, resultatet vart grymt bra, en helt ny planlösning. Karim som var ansvarig snickare är en grymt duktig snickare och en kanon kille att ha att göra med. Kommer garanterat anlita företaget igen vid nästa projekt.
  • Per A
    2018-10-31
    Fick hjälp med att riva ut ett köksskåp och därefter på denna plats installera en diskmaskin. Bra kontakt med bokningen via mail. Kort väntetid (ungefär en vecka). Snickare och rörmokare kom punktligt. Proffsigt och snabbt utfört. Trevliga killar!
  • ANZHELA N
    2018-10-21
    Vi har totalrenoverat vår trerummare med hjälp av Lindqvist & Engström. Väldigt punktliga medarbetare med stor ansvarskänsla och tillmötesgående, alltid med kunden i fokus. Hög professionell inställning och ett fantastiskt teamarbete. Vi skulle inte välja någon annan, och hade verkligen tur den dagen vi vände oss till dem (informationen om firman hittade vi på nätet). Kan varmt rekommendera!!!!! Vi är väldigt tacksamma! Ndossi / Solna, Stockholm
  • Hale G
    2018-10-16
    Vi ville ha ett fönster i en innervägg i vår lägenhet och anförtrodde Lindqvist & Engström AB med beställning och installation. Deras kommunikation var jättesnabb och tydlig och allt utfördes enligt utsatt tid. Joakim, som utförde arbetet, var effektiv, kompetent och trevlig. Vi skulle varmt rekommendera firman.
    Tack för det fina omdömet och förtroendet att få utföra arbetet! Lindqvist & Engström AB
  • Irene T
    2018-09-06
    Rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström. Fick hjälp med installation av tvättmaskin och duschvägg.
    Snabb, smidig kommunikation. Proffsigt, snyggt utfört arbete och jag anlitar dem gärna igen.
  • Maria
    2018-08-30
    Lindqvist & Engström AB är ett mycket professionellt företag. Levererar bra, snabb och högkvalitativ service. Mycket trevlig medarbetare, Karim, utförde arbetet i vårt kök. Supertrevlig, kreativ, professionell och tidseffektiv. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera detta företag!

Maria
    Stockholm, Östermalm
    2018-08-20
    Använde när jag fick problem med en läcka i köket. Det gick snabbt att boka tid, felet kunde åtgärdas på en gång och priserna var transparenta. Mycket smidigt 👍
    2018-05-08
    Just nu hjälper Lindqvist & Engström hela vår Brf med alla möjliga projekt, både fuktskador, innerväggar och till och med takbyten på alla våra hus.

Alltid trevliga, professionella och väldigt snabba, utan att tumma på kvaliteten.
    2018-04-16
    Jag har anlitat Lindqvist & Engström för en badrums- och källarrenovering och är mycket nöjd med resultatet! Duktiga och trevliga hantverkare. Rekommenderas varmt!
    2018-03-09
    Vi är mycket nöjda med både resultat och service! Vi bokade med kort varsel och allt blev klart i tid för visning/styling av vår lägenhet.
    Noggrann och serviceinriktad målare (Daniel) som vi verkligen kan rekommendera.
    2018-02-27
    Fem i betyg, p.g.a.:
    - supersnabb kommunikation och återkoppling vid minsta fråga
    - ett mindre problem som uppstod en tid efter arbetet åtgärdades närmsta vardag
    - kände stor trygghet som kund
    2018-01-14
    Hej,vi bokade stor styling i tom lägenhet på rekomendation av våran mäklare.Vi fick kontakt med Caroline,trevlig,glad och professionel.Hon kom och tittad och gjorde uppenbarligen en mycket korrekt bedömning av vad som behövdes,lägenheten såldes direkt.Komunikationen funkade mycket bra utan några negativa antydanden.Vi är mycket nöjda med Caroline och kan varmt rekomendera henne.
  • An R
    2017-12-08
    Lindqvist & Engström har totalrenoverat min lägenhet på 4 rum och kök. Jag är väldigt nöjd, både gällande bemötande och kompetens.
    Deras arbete genomsyras av yrkesstolthet och ansvar. Var fantastiskt skönt att de tog ansvaret för hela entreprenaden med golvläggning, snickeri, installation av vitvaror (el, rör) målning/tapet. Allt fungerade över förväntan och inom utsatt tid!
    Jag rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström!
    /Anna
  • Stephanie E
    2017-11-14
    Fick hjälp med väldigt kort varsel. Otroligt duktiga, effektiva och trevliga hantverkare, helt klart bästa byggfirman jag har använt, rekommenderas varmt!
  • Anna W
    2017-10-23
    Serviceinriktade och tillmötesgående proffesionella hantverkare. Mycket seriös och pålitlig byggfirma. De problem som uppstod var det aldrig något tjafs om, och vi upplevde helt klart att firman jobbar efter måttot "kunden har alltid rätt" (förutom när vi tänkte emot gängse byggnorm, då upplystes vi om detta och hittade tillsammans lämpliga lösningar). Vi är oerhört nöjda med slutresultatet, stort tack Jocke, Hampus och alla andra!
    Så roligt att höra, tack för din rekommendation! Lindqvist & Engström AB
    2017-10-12
    Jättebra proffsigt arbete, rekommenderas varmt!
    2017-10-10
    Jättebra service . Vi har anlitat dem 2 ggr satt upp skjutdörrar i hallen och div småjobb fungerade utmärkt, kom i tid och allt var väl planerat och väl utfört. Tänker anlita dem igen! Lena och Janne
  • Maria F
    2017-09-23
    De svarar inte på mail. Jag antar att de inte vill göra små jobb utan bara stora dyra projekt.
    Hej Maria, jag har sökt i mailboxen utan att hitta ditt mail. Vi får över 50 förfrågningar i veckan på små och stora jobb och ibland händer det att vi missar att svara. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Vänliga hälsningar Martin Lindqvist & Engström AB Lindqvist & Engström AB
    Den 15 september skickade jag en förfrågan till er via ert kontaktformulär på er hemsida. Om ni kan svara inom en sekund på ett omdöme på helgen så borde ni också kunna klara av att läsa mail. Maria F
    Hej igen, ja precis. Vi försöker alltid att svara samma dag men i det här fallet så har mailet troligt inte kommit fram. Jag har som sagt letat i mailkorgen och jag hittar inte något obesvarat mail. Vänliga hälsningar Martin Lindqvist & Engström AB Lindqvist & Engström AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2017-09-15
    Jättebra jobb från början till slut. Är super nöjd med resultatet och kontakten vi har haft under arbetets gång! Det har funnits en arbetsplan som följts med tidsramar som stämt. Kan absolut rekommendera Lindqvist & Engström!
  • Amanda W
    2017-09-09
    Vi anlitade firman för sättning av kakel i kök. Snyggt, effektivt och det blev precis som vi önskade. Vi skulle inte tveka att anlita dem igen! /Amanda
    2017-07-10
    För 2,5 år sedan byggde Lindqvist & Engström en platsbyggd säng med förvaring åt mig samt målade om hela lägenheten och mina 25 m2 blev som nya! Fantastiskt resultat som jag har varit supernöjd med! Så nu är det dags för ytterligare projekt, och då är det självklart att samma gäng får chansen igen... :0)
    Mina varmaste rekommendationer!
  • Kimro S
    2017-05-02
    Har anlitat Lindqvist & Engström vid två tillfällen; för bredspackling av väggar, öppning av dörrhål och insättning av dörr och karm. Resultaten blev strålande! Samtidiga hantverkare hade ett jättetrevligt bemötande, var flexibla, lyhörda och lätta att nå/hörde av sig vid frågor så att jag fick chans att vara delaktig vid beslut under arbetsprocessen. Jag kunde inte vara nöjdare!
    Tack för dina värmande ord. Det var ett sant nöje att få vara delaktig i dina ombyggnationer. Lindqvist & Engström AB
    2017-04-28
    Hjälpte mig att bredspackla och jämna till väggar i mitt sovrum. Snabbt fixat, snyggt och till ett rimligt pris. Rekommenderas varmt!
    Tack för dina värmande betyg! Med vänlig hälsning, Lindqvist&Engström Lindqvist & Engström AB
  • Karin I
    2017-02-10
    Lindqvist & Engström målade om kök (köksluckor, väggar, skåp och tak) samt vardagsrum hos oss och vi blev supernöjda! Efter att ha tagit dit flera olika målare kändes de som att de hade mest kunskap och var mest seriösa. Rekommenderas varmt.
    2017-02-07
    Hej vi var mycket nöjda och njuter fortfarande av att kvaliteten och hantverket är väl utfört

vi får kommentarer av våra garannar om hur väl utfört det är och hur snabbt jobbet levererades
  • Jamil A
    2017-02-01
    Kaklade köket och allt gick enligt överenskommelse. Vi blev mycket nöjda med resultatet!
    2016-12-20
    Jag har fått hjälp med mitt badrum och är supernöjd med allt! Proffsiga, trevliga och håller både tid och offert!
    2016-12-02
    Fick utförlig information om vad som behövdes göras för att reparera skadan och vilka förslag på lösningar som fanns. Jobbet utfördes sedan på ett bra sätt och vi hade även en bra dialog om vilka dagar och tider jobbet skulle utföras.
    2016-11-11
    Kontaktade Lindqvist & Engström pga en läcka i badrummet. Är så nöjd! Kommunikationen var väldigt bra och jag fick en tid redan nästa dag. Läckan åtgärdades snabbt och effektivt, och dessutom var rörmokarna otroligt trevliga! Jag kommer kontakta Lindqvist & Engström även i framtiden!
    2016-10-30
    Bra utfört arbete och bra kommunikation med arbetsledare.
    2016-10-28
    Lindqvist & Engström är oerhört noggranna, serviceinriktade och lyhörda på kundens önskemål. De gör också ärlig input på idéer både gällande form och funktion. Plattsättningen av värt badrum blev oerhört bra i synnerhet och hela badrummet i allmänhet!
    2016-05-02
    Byte av blandare i köket, gjordes snabbt och effektivt. Trevligt bemötande.
    2016-05-02
    Vi är mycket nöjda med den renovering Lindqvist & Engström har gjort i vårt hus och jag kan varmt rekommendera dem. Renoveringen har omfattat spackling och målning av alla ytskikt, diverse snickeriarbeten, nya innertak, ny el, nytt badrum, byten av rör och element och nytt stengolv i hallen. Alla hantverkare har varit kompetenta och snabba, dessutom trevliga och med känsla för det estetiska. Martin Lindqvist har som ansvarig för vår renovering förstått våra behov på ett bra sätt, varit lätt att samarbeta och bolla frågor med och kommit med många konstruktiva förslag under renoveringen. Och viktigast av allt för vår del - renoveringen har flutit på väldigt smärtfritt, vi är nöjda med slutresultatet och det blev klart i tid, trots tight deadline.
  • Markus Ö
    2016-04-18
    Mycket nöjd med resultatet.
    Trevliga och duktiga killar som höll rent under byggtiden.
    2016-04-18
    Jag hade stora förväntningar på Lindqvist då jag tidigare haft mkt bra erfarenhet av dem gällande totalrenovering av min förra lägenhet.
    Från att jag anlitat dem tills dess att jag slutgodkände projektet av min nya totalrenovering av bostadsrätten så har Lindqvist & Engström mött alla mina förväntningar gällande kommunikation, projektering, tidsschema, kvalitén i arbetet, men framförallt det personliga engagemanget samtliga medarbetare visat från ägare till rörmokare gällande priser och materialval. Jag kan till 100% rekommendera denna entreprenör.
    2016-04-16
    Jag har anlitat Lindqvist & Engström vid ett flertal tillfällen och fått hjälp med snickeri, måleri, el, plattsättning och vvs-arbeten. Världsklass på både service och slutresultat varje gång. 5 stjärnor från mig!
  • Paula L
    2016-02-24
    Beställde målarjobb för att rätta till tidigare halvfärdigt arbete efter ett dörrbyte. Standard dörrarna passade inte tidigare dörrhål och vid montering var snickarna tvungna att sätta in kortare dörrar och utrymmet ovanför dörren täcktes med gipsskivor som skulle senare målas/tapetseras. Detta målningsarbete fick jag hjälp av L&E målare. För mig som kund är det viktigt att tjänstens tekniska kvalitet (vad som görs) och funktionella kvalitet (hur det görs) är bra. Jag har ingen större nytta av en skicklig yrkesman om han inte kan kommunicera med mig. Jag vill inte heller jaga per telefon eller mail mina hantverkare. Jag vill veta när de kan komma och kan en hantverkare inte komma en viss lovad tid vill jag också veta det. Det är just dessa enkla kommunikationsfärdigheterna som verkar vara svårt att klara av i ett serviceyrke. Därför blev jag första gången på mycket länge mycket glatt överraskad att för en gångs skull få hög teknisk kvalitet och också hög funktionell kvalitet i den målartjänst som jag beställde från L&E. Målaren kom exakt klockan sju som lovats, jobbade två eller tre timmar och berättade när han kommer nästa dag. Det var en talande hantverkare som höll vad han lovade. Unga mannen var en skicklig yrkesman. Han hade bra förslag och visade mig bästa sättet att täcka dörrhålen. Mycket bättre än vad jag själv hade kommit på.
    Vill gärna rekommendera en sådan yrkesman och hans arbetsgivare.
    Mitt betyg är de högsta: en femma. (Luckan här nedanför fungerar inte1)
    2016-02-24
    Jag gillar verkligen att jobba med Lindqvist & Engström.
    Jag är leverantör, får beställningen i god tid så varor hinner komma hem som har lev.tid.
    Om det blir ngt problem från något håll så löser vi det tillsammans.
    Vi fokuserar på lösningen , detta görs alltid i god ton.
    Trevligt bemötande från alla jag mött i företaget.
    2016-01-13
    Totalrenovering av badrum

Jag har fått ett superfint och modernt badrum tack vare en kunnig projektledare och duktiga hantverkare. Jag kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström.

Ingrid, privatkund
    2015-05-20
    Lindqvist&Engström (Benjamin och kollega) har hjälpt mig med VVS-arbeten i kök och badrum, mycket trevliga och duktiga.Väldigt nöjd och kommer använda igen om jag behöver rörmokare!
    2015-05-17
    Det här är andra gången jag anlitar Lindqvist & Engström för hjälp av företagets rörmokare. De svarar alltid snabbt på en förfrågan och kommer alltid på överenskommen tid. Killarna är trevliga, noggranna och slutresultatet blir alltid proffsigt utfört.

Jag kan varmt rekommendera detta företag. Med vänlig hälsning, Inger
    2015-05-09
    Lindqvist & Enström har hjälpt oss med ett flertal arbeten i lägenheten, både VVS-arbete i kök, våtrumsarbete och målningsarbete. Det har varit väl samordnat och samtliga hantverkare har varit flexibla, effektiva, trevliga och omsorgsfulla om ett bra resultat.
  • F L
    2015-03-18
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för att bygga en vägg där det var högt i tak och med användning av en rejält tung gammal sekelskiftesdörr som skjutdörr. Vi kunde inte vara nöjdare med resultatet. Skjutdörren fungerar hur bra som helst. Deras snickare Kenneth gjorde ett utmärkt bra jobb och han var dessutom väldigt trevlig att ha kontakt med under hela väggbygget. Vi uppskattade t.ex. hans kontinuerliga bilduppdateringar om hur arbetet fortskred (vi bodde på ett annat ställe under byggnationen). Även Martin och Hampus har varit riktigt smidiga i alla avseenden, från första träffen till betalning av fakturan. Lindqvist & Engström är helt enkelt en toppenfirma och vi är väldigt glada för att just denna firma utförde arbetet hos oss. Vi ställer gärna upp med referenser om det skulle önskas.
    2015-02-09
    Mycket nöjd på alla sätt! Fick hjälp med att installera diskmaskin. Snabb kontakt, trevliga, flexibla med tider. Väl utfört arbete.
    2015-01-16
    Firman gjorde ett fanatstsiskt arbete och de killar jag träffade hade både kompetens och ett mycket trevligt bemötande. jag fick ett litet badrum på Lundagatan att se så mycket fräschare ut!
    Tjänsterna var över min förväntan. Snabbt,snyggt och bra!
  • Gitte R
    2015-01-16
    Snabb och proffsig hjälp från första kontakt till genomgörd installation. Rekommenderas varmt.
    2014-12-15
    Mycket proffsigt bemötande från första möte till skarpt läge.
  • Ann A
    2014-12-15
    Mycket välgjort arbete. Bra förslag på lösningar. Blev riktigt snyggt.