Lindqvist & Engström AB, sid 2

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019!

Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019!

Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på oss större uppdrag tack vare detta. Vi projektleder då arbetet och tar hjälp av pålitliga och skickliga hantverkare där det behövs.

Vår affärsidé är att leverera skräddarsydda renoveringsprojekt efter de önskemål och behov som uppdragsgivaren har och göra det med hög servicekänsla, kvalitet och pålitlighet. Vi har alla certifikat och utbildningar som krävs i varje representerad yrkesgrupp.

Välkommen till oss på Lindqvist & Engström!

Läs vad 146 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB 2

2020-01-25
    Vår ombyggnad, som inkluderade flytt av innertrappa samt bygge av nya sovrum mm, blev ett projekt över förväntan. Mycket beroende på medarbetarnas professionalitet och smidighet. Jättenöjda på alla vis!

2020-01-24
    Allt fungerade helt utan problem!

2020-01-24
    L&E har byggt ett däck/trall på min altan på c:a 32 km2 högst upp i ett hus i Hammarby Sjöstad i aug. -19. De tog bort den gamla trallen och det nya virket lyftes upp med kranbil då det var för trångt i trapphuset. De snickare jag hade att göra med var mycket trevliga, effektiva och yrkesskickliga. Det tog 3 dagar för 2 man och jag är helt och hållet nöjd med resultatet. Jag rekommenderar företaget varmt ! Det blev jättesnyggt !

2020-01-24
    Företaget utförde en renovering av mitt badrum. Ett väldigt fint och professionellt utfört arbete.
    Fint bemötande och hantering av uppdraget. Väldigt trevliga och duktiga hantverkare.
    Bra kommunikation. Vi är väldigt nöjda med både sammarbetet och resultatet.
    Rekomenderar.
    Iza & Tore

Borra upp krokar, mm
    Snabbt svar och de kunde komma direkt.
    Tyvärr ingen elektriker.
    Var här 7 på morgonen o åkte strax efter 9 men fick betala för 1 Tim till!
    Trevligt bemötande.
    Hej Madeleine, stort tack för ditt omdöme. Vi skulle vilja förtydliga din kommentar om att vi skulle ha debiterat "en timma till". Vi har debiterat dig 3 timmar totalt. Snickaren lastade sina verktyg och gjorde ett inköp kl 06.30 inför monteringen. Sedan utför han arbetet hemma hos dig mellan 07.00 och 9.15 och var hos nästa kund 09.45. Total tid som gick åt för att utföra arbetet hos dig = 3tim 15min.

Vänliga hälsningar

Martin Lindqvist
    2020-01-22
    Fick hjälp att montera duschvägg samt takdusch. Bra, snabb och punktlig service. Faktura låg i linje med offerten. Bara positivt att säga.

2020-01-22
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för renovering av en rökskadad lägenhet, samt ny dörr/håltagning i en bärande vägg. Vi hade klart billigare offerter att välja på, men är i efterhand mycket nöjda att vi valde dem. Proffsigt jobb utfört i tid, snabb och tydlig kommunikation. Kort sagt: inget att klaga på, rekommenderas varmt.

2020-01-22
    Lindqvist & Engström AB har hjälpt vårat företag ett flertal gånger med olika uppdrag.

Vänder mig alltid till dom när vi behöver hjälp. Hög kompetens i alla yrkesområden, bra kommunikation, topp resultat och alltid med kunden i största fokus!

Med vänliga hälsningar
    EKE Bygg & Design AB

2020-01-22
    Rivit väggar, helspacklat, monterat köksstommar, lagt golv m.m.

Mycket trevligt och proffsigt bemött!
    Snabba svar på frågor och med offerter
    Snabb leverans av tjänster, samt kommer när de lovat!
    Gör det där lilla extra för dig som kund, samt fint arbete!
    Mycket nöjd, och då bor jag inte ens på samma ort som där arbetet är utfört!!

2020-01-22
    Reparation av kommod i badrum. Bra och professionellt bemötande. Trevliga medarbetare.

• EMMA P
    2020-01-09
    Lindqvist & Engström hjälpte till med renoveringen av mitt badrum och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Lyhörda och pedantiska. Supernöjd!

2019-12-16
    Snabb respons och bra utfört arbete!

• Karl Anders G
    2019-12-13
    Vi anlitade Lindqvist och Engström för att göra en omfattande ombyggnad av vår träningsanläggning. Ombyggnationen gick väldigt smidigt då vi samtidigt hade normala öppettider med pågående verksamhet. All personal från projektledning till byggare var genomgående otroligt proffsiga och lätta att ha att göra med.
    Slutresultatet var av väldigt hög kvalitet rakt igenom!

2019-12-02
    Platsbyggd hylla, slipade golv och en rad mindre förbättringar (ink badrum).

Har sällan varit så nöjd: extremt professionellt, supertrevligt bemötande, bra dialog, snabbt som katten - Ja, helt enkelt fenomenalt. Skulle aldrig ta in annan firma.

2019-08-29
    Demontering interiör.
    Bra bemötande och strålande service.
    De bistår snabbt med hjälp och resultatet är oklanderligt.

2019-06-17
    Anlitade detta företag för montering av takdusch.

Strålande jobb och snabb och tydligen kommunikation!

2019-05-25
    Anlitade Lindqvist & Engström för renovering av kök. Har tidigare erfarenhet av köksrenovering med annan byggfirma och det var natt och dag i jämförelse, från första bemötande till färdigt resultat. Stort tack till Hampus som byggledare och framförallt Fredrik som var vår byggare. Snabba, städade varje dag och väldigt punktligt. Fredrik tillverkade luckor och stänkskiva från scratch och var helt med på våra önskemål från dag ett.
    Kunde vi fått det billigare gjort med någon annan, absolut, men vi fick definitivt valuta för pengarna och är mer än nöjda!

2019-04-18
    Väldigt proffsig och snabb hjälp!
    Anlitade Lindqvist & Engström när vi skulle sätta in en diskmaskin i köket.

2019-02-13
    Anlitade Lindqvist & Engström för renovering av gäst-wc. Tydlig offert och enkel kommunikation. Höll tidsplanen mycket bra och var både snabba och noggranna. Tummen upp för Karim som projektledare. Vi är supernöjda med resultatet och anlitar gärna firman igen.

• Camilla N
    2019-02-11
    Jag har total-renoverat min lägenhet med Lindqvist & Engström AB, och kan verkligen rekommendera dom till alla som vill ha bra hantverkare! Allt har varit helt perfekt, från första kontakt till färdigt resultat. De är otroligt hjälpsamma och duktiga! Alla killarna har varit punktliga, duktiga och trevliga. Extra stort tack till min projektledare Martin och min hantverkare Fredrik! Jag kunde inte ha fått bättre hjälp och bemötande!
    Anlita Lindqvist & Engström AB om ni vill ha riktigt bra hantverkare!

2019-01-22
    Jag och min sambo fick hjälp av Lindqvist & Engström AB för att ta bort ett element i vårt kök. Arbetet gick väldigt smidigt och det var hela tiden en lätt och snabb kommunikation. Skulle gärna använda Lindqvist & Engström AB igen och kan verkligen rekommendera dom till andra.

2019-01-11
    Flytt av V/A samt uppsättning av nytt kök i lägenhet, bra hantverkare som hörde av sig direkt om det fanns några frågetecken, hjälpte till att vara på plats när leveranser skulle ske, åtgärdade de synpunkter jag hade utan några problem, resultatet vart grymt bra, en helt ny planlösning. Karim som var ansvarig snickare är en grymt duktig snickare och en kanon kille att ha att göra med. Kommer garanterat anlita företaget igen vid nästa projekt.

• Per A
    2018-10-31
    Fick hjälp med att riva ut ett köksskåp och därefter på denna plats installera en diskmaskin. Bra kontakt med bokningen via mail. Kort väntetid (ungefär en vecka). Snickare och rörmokare kom punktligt. Proffsigt och snabbt utfört. Trevliga killar!
  • ANZHELA N
    2018-10-21
    Vi har totalrenoverat vår trerummare med hjälp av Lindqvist & Engström. Väldigt punktliga medarbetare med stor ansvarskänsla och tillmötesgående, alltid med kunden i fokus. Hög professionell inställning och ett fantastiskt teamarbete. Vi skulle inte välja någon annan, och hade verkligen tur den dagen vi vände oss till dem (informationen om firman hittade vi på nätet). Kan varmt rekommendera!!!!! Vi är väldigt tacksamma! Ndossi / Solna, Stockholm
  • Hale G
    2018-10-16
    Vi ville ha ett fönster i en innervägg i vår lägenhet och anförtrodde Lindqvist & Engström AB med beställning och installation. Deras kommunikation var jättesnabb och tydlig och allt utfördes enligt utsatt tid. Joakim, som utförde arbetet, var effektiv, kompetent och trevlig. Vi skulle varmt rekommendera firman.
    Tack för det fina omdömet och förtroendet att få utföra arbetet! Lindqvist & Engström AB
  • Irene T
    2018-09-06
    Rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström. Fick hjälp med installation av tvättmaskin och duschvägg.
    Snabb, smidig kommunikation. Proffsigt, snyggt utfört arbete och jag anlitar dem gärna igen.
  • Maria
    2018-08-30
    Lindqvist & Engström AB är ett mycket professionellt företag. Levererar bra, snabb och högkvalitativ service. Mycket trevlig medarbetare, Karim, utförde arbetet i vårt kök. Supertrevlig, kreativ, professionell och tidseffektiv. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera detta företag!

Maria
    Stockholm, Östermalm
    2018-08-20
    Använde när jag fick problem med en läcka i köket. Det gick snabbt att boka tid, felet kunde åtgärdas på en gång och priserna var transparenta. Mycket smidigt 👍
    2018-05-08
    Just nu hjälper Lindqvist & Engström hela vår Brf med alla möjliga projekt, både fuktskador, innerväggar och till och med takbyten på alla våra hus.

Alltid trevliga, professionella och väldigt snabba, utan att tumma på kvaliteten.
    2018-04-16
    Jag har anlitat Lindqvist & Engström för en badrums- och källarrenovering och är mycket nöjd med resultatet! Duktiga och trevliga hantverkare. Rekommenderas varmt!
    2018-03-09
    Vi är mycket nöjda med både resultat och service! Vi bokade med kort varsel och allt blev klart i tid för visning/styling av vår lägenhet.
    Noggrann och serviceinriktad målare (Daniel) som vi verkligen kan rekommendera.
    2018-02-27
    Fem i betyg, p.g.a.:
    - supersnabb kommunikation och återkoppling vid minsta fråga
    - ett mindre problem som uppstod en tid efter arbetet åtgärdades närmsta vardag
    - kände stor trygghet som kund
    2018-01-14
    Hej,vi bokade stor styling i tom lägenhet på rekomendation av våran mäklare.Vi fick kontakt med Caroline,trevlig,glad och professionel.Hon kom och tittad och gjorde uppenbarligen en mycket korrekt bedömning av vad som behövdes,lägenheten såldes direkt.Komunikationen funkade mycket bra utan några negativa antydanden.Vi är mycket nöjda med Caroline och kan varmt rekomendera henne.
  • An R
    2017-12-08
    Lindqvist & Engström har totalrenoverat min lägenhet på 4 rum och kök. Jag är väldigt nöjd, både gällande bemötande och kompetens.
    Deras arbete genomsyras av yrkesstolthet och ansvar. Var fantastiskt skönt att de tog ansvaret för hela entreprenaden med golvläggning, snickeri, installation av vitvaror (el, rör) målning/tapet. Allt fungerade över förväntan och inom utsatt tid!
    Jag rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström!
    /Anna
  • Stephanie E
    2017-11-14
    Fick hjälp med väldigt kort varsel. Otroligt duktiga, effektiva och trevliga hantverkare, helt klart bästa byggfirman jag har använt, rekommenderas varmt!
  • Anna W
    2017-10-23
    Serviceinriktade och tillmötesgående proffesionella hantverkare. Mycket seriös och pålitlig byggfirma. De problem som uppstod var det aldrig något tjafs om, och vi upplevde helt klart att firman jobbar efter måttot "kunden har alltid rätt" (förutom när vi tänkte emot gängse byggnorm, då upplystes vi om detta och hittade tillsammans lämpliga lösningar). Vi är oerhört nöjda med slutresultatet, stort tack Jocke, Hampus och alla andra!
    Så roligt att höra, tack för din rekommendation! Lindqvist & Engström AB
    2017-10-12
    Jättebra proffsigt arbete, rekommenderas varmt!
    2017-10-10
    Jättebra service . Vi har anlitat dem 2 ggr satt upp skjutdörrar i hallen och div småjobb fungerade utmärkt, kom i tid och allt var väl planerat och väl utfört. Tänker anlita dem igen! Lena och Janne
  • Maria F
    2017-09-23
    De svarar inte på mail. Jag antar att de inte vill göra små jobb utan bara stora dyra projekt.
    Hej Maria, jag har sökt i mailboxen utan att hitta ditt mail. Vi får över 50 förfrågningar i veckan på små och stora jobb och ibland händer det att vi missar att svara. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta.

Vänliga hälsningar Martin
    Lindqvist & Engström AB
    Den 15 september skickade jag en förfrågan till er via ert kontaktformulär på er hemsida. Om ni kan svara inom en sekund på ett omdöme på helgen så borde ni också kunna klara av att läsa mail. Maria F
    Hej igen, ja precis. Vi försöker alltid att svara samma dag men i det här fallet så har mailet troligt inte kommit fram. Jag har som sagt letat i mailkorgen och jag hittar inte något obesvarat mail.

Vänliga hälsningar Martin
    Lindqvist & Engström AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
    2017-09-15
    Jättebra jobb från början till slut. Är super nöjd med resultatet och kontakten vi har haft under arbetets gång! Det har funnits en arbetsplan som följts med tidsramar som stämt. Kan absolut rekommendera Lindqvist & Engström!
  • Amanda W
    2017-09-09
    Vi anlitade firman för sättning av kakel i kök. Snyggt, effektivt och det blev precis som vi önskade. Vi skulle inte tveka att anlita dem igen! /Amanda
    2017-07-10
    För 2,5 år sedan byggde Lindqvist & Engström en platsbyggd säng med förvaring åt mig samt målade om hela lägenheten och mina 25 m2 blev som nya! Fantastiskt resultat som jag har varit supernöjd med! Så nu är det dags för ytterligare projekt, och då är det självklart att samma gäng får chansen igen... :0)
    Mina varmaste rekommendationer!
  • Kimro S
    2017-05-02
    Har anlitat Lindqvist & Engström vid två tillfällen; för bredspackling av väggar, öppning av dörrhål och insättning av dörr och karm. Resultaten blev strålande! Samtidiga hantverkare hade ett jättetrevligt bemötande, var flexibla, lyhörda och lätta att nå/hörde av sig vid frågor så att jag fick chans att vara delaktig vid beslut under arbetsprocessen. Jag kunde inte vara nöjdare!
    Tack för dina värmande ord. Det var ett sant nöje att få vara delaktig i dina ombyggnationer. Lindqvist & Engström AB
    2017-04-28
    Hjälpte mig att bredspackla och jämna till väggar i mitt sovrum. Snabbt fixat, snyggt och till ett rimligt pris. Rekommenderas varmt!
    Tack för dina värmande betyg!
    Med vänlig hälsning, Lindqvist&Engström
  • Karin I
    2017-02-10
    Lindqvist & Engström målade om kök (köksluckor, väggar, skåp och tak) samt vardagsrum hos oss och vi blev supernöjda! Efter att ha tagit dit flera olika målare kändes de som att de hade mest kunskap och var mest seriösa. Rekommenderas varmt.
    2017-02-07
    Hej vi var mycket nöjda och njuter fortfarande av att kvaliteten och hantverket är väl utfört

vi får kommentarer av våra garannar om hur väl utfört det är och hur snabbt jobbet levererades
  • Jamil A
    2017-02-01
    Kaklade köket och allt gick enligt överenskommelse. Vi blev mycket nöjda med resultatet!
    2016-12-20
    Jag har fått hjälp med mitt badrum och är supernöjd med allt! Proffsiga, trevliga och håller både tid och offert!
    2016-12-02
    Fick utförlig information om vad som behövdes göras för att reparera skadan och vilka förslag på lösningar som fanns. Jobbet utfördes sedan på ett bra sätt och vi hade även en bra dialog om vilka dagar och tider jobbet skulle utföras.
    2016-11-11
    Kontaktade Lindqvist & Engström pga en läcka i badrummet. Är så nöjd! Kommunikationen var väldigt bra och jag fick en tid redan nästa dag. Läckan åtgärdades snabbt och effektivt, och dessutom var rörmokarna otroligt trevliga! Jag kommer kontakta Lindqvist & Engström även i framtiden!