Linnégatans Trafikskola

Linnégatans Trafikskola

Välkommen till Linnégatans Trafikskola!

Här får du en gedigen utbildning som du kan nyttja i trafiken hela livet. Vi utbildar både för bil och mc samt i körkortsteori. I vårt teoripaket ingår teorilektioner, syntest och digitala övningsprov. Du kan självklart även sköta teoristudierna själv och välja att enbart ta körlektioner samt riskutbildning hos oss.

Vi erbjuder allt du kan tänkas behöva inför uppkörningen. Från handledarutbildning, via teori och körlektioner till uppvärmning innan det praktiska provet. Du kan även gå någon av våra 2 veckors intensivutbildningar för att riktigt förbereda dig i slutskedet av övningskörningen.

Vi ser fram emot ett lyckat samarbete!

Läs vad 73 kunder tycker om Linnégatans Trafikskola 2

2021-03-18
    Klarade mitt körkort med hjälp från proffsiga och erfarna lärare! Rekommenderar varmt denna skola!
    2021-03-15
    Pedagogisk utbildare. Intressanta exempel. Över min förväntan.
    2021-03-14
    Härliga och pedagogiska lärare! Kändes inte heller som att de försökte få mig att ta fler lektioner än vad jag behövde!
  • Christine L
    2020-12-15
    Deltog i handledarkursen med dottern. Väldigt bra lärare och bra upplägg på kursen. Rekommenderas varmt!
  • Bo L
    2020-12-14
    Handledarutbildning , mycket bra lagom takt paus med fika , mycket duktig utbildare klargjorde vad som en handledare måste veta
    2020-09-23
    Tog mc kort nu i år. Pedagogisk och lugn lärare och var mycket nöjd med utbildningen. Att ta ut mc innan varje lektion tog ca 20 min så det var lite synd med tanke på att lektionerna är dyra. Svårt att få tider så man får vara ute i god tid med att boka upp sig. Servicen jättebra annars och väldigt trevligt bemötande över lag. Rekommenderas skolan varmt!
  • PRANEE P
    2020-03-18
    Risk 1 med patrik februari 20 riktigt bra, tiden flög iväg.En härlig blandning av allvar och humor och kunskap.
    Korta raster med fika,mackor och frukt gjorde att skärpan bibehölls, perfekt.Kontoristen Marina peppade oss på rasterna, TACK. Linnegatans Trafikskola,med sin underbara personal,rekommenderas varmt. Vänlig hälsning THE MAN
    2020-02-20
    Väldigt kompetenta lärare och bra lektioner. Svårt att få tider ibland men om man tittar ofta på den digitala bokningen dyker det upp nya tider när folk avbokar.

Ha en tidsplan för när körkortet ska vara klart och följ den målsättningen. Jag upplevde att körskolans bedömning av när jag var redo för utbildningskontroll svävade något. Det tog också lång till att få tid för uppkörning när jag väl var redo för det.

Summa summarum: Väldigt bra och kompetenta lärare och bra körskola. Men slutprocessen mot uppkörning kunde bli tydligare.
    2019-12-03
    Köpte ett kör och teorilektionspaket med 10 körlektioner, och sedan ett med 5. Teorilektionerna var väldigt givande och läraren väldigt pedagogisk och rolig att lyssna på med sina liknelser, exempeloch personliga erfarenheter kring körsituationer. Var också nyttigt att köra med olika lärare som hade olika styrkor och sätt att lära ut.
    Kände mig väl bemött av samtliga på trafikskolan. Var skönt att kunna boka tider online och att det fanns sena körtider.
    Det som var mindre bra var dokumentationen som fördes efter körningarna. Det kändes inte som den reflekterade det jag kunde alltid eller att lärarna följde upp och uppdaterade den korrekt.
    Kändes som min körning drog ut mer än nödvändigt på grund av det, tills jag själv bokade en privat uppkörning och satte mål. Så bättre kommunikation mellan lärare och dokumentation helt enkelt och uppföljning.
    Långsiktigt kanske det kan anställas fler lärare då det ibland var svårt att hitta tider. Utöver det är jag nöjd och kan rekommendera denna trafikskola.
    2019-11-27
    Jag hade körlektioner för bil. Jag tycker att all personal var jättebra. Förutom en som heter Daniel, han var väldigt otrevlig mot mig på utbildningskontrollen. Jag är dock sjukt besviken på hur lång tid det tog att få mitt körkort. För det första fanns det inte mycket lektioner. För det andra så var de så stränga med allt när jag vet att jag hade blivit godkänd för samma körning på en annan bilskola. Och för det tredje så lovade de att jag kunde få en uppkörning och teoriprov bara Max 2 veckor efter utbildningskontrollen men det tog mer än en månad att få tid! Men hade det bara gått snabbare med allt hade jag varit väldigt nöjd.
    2019-11-27
    Fantastiskt trevliga och kompetent personal!
    2019-11-27
    Jag köpte styckvis lektioner o datorfrågorspaket för att kunna sitta hemma o plugga

Väldigt bra bemötande från början till slut

Lätt att få körtider eftersom jag har ett flexibelt arbete

Jag är väldigt nöjd o kan varmt rekommendera de som trafikskola
    2019-09-25
    Tog mitt körkort innan sommaren med stor hjälp av Linnegatans all underbara personal. Marina en hjälte i receptionen. Lars alltid lycklig när man kom in på morgonkaffe innan körlektionerna. Patric jätteduktig på de teoretiska och gjorde Risk1an lärorik och spännande. Fredrik och Daniel som jag körde med är riktigt duktiga båda två, lyssnar och är mycket duktiga på att anpassa lektionerna. Rekommenderas varmt till alla där ute på jakt efter hjälp med körkortet!
    Tack!
    2019-05-31
    Fick en suverän utbildning och hjälp för att ta mitt mc-kort. Jätte trevlig personal i receptionen likväl som lärare. Trodde inte att det skulle gå så fort som det gick och jag utvecklades hela tiden. Kan varmt rekommendera dom!
    2019-05-31
    Grym service och trevliga människor som jobbar där!
    Framförallt bra trafiklärare!
    2018-11-01
    Jsg köpte en klrkortsutbildning för motorcykel. Jag är glad för utbildningen och den avslutade på bästa sätt, nytt körkort.
    2018-11-01
    Bästa skolan, bästa läraren, bästa sommaren
  • Belinda H
    2018-10-30
    Hade inga förkunskaper alls när jag började min körkortsutbildning. Har fått så jäkla mycket hjälp och stöttning.
    Kan inte tänka mig hur det kan finnas en bättre trafikskola.
    Ett väldigt härligt gäng som jobbar här.
    Trodde aldrig att det skulle bli såhär bra. Rekommenderas så mycket det bara går!

/Belinda
  • Adam R
    2018-10-30
    Tog MC-kort. Bra lärare, bra övningscyklar, gamla men bra MC-kläder att hyra. Rekommenderas!
    Hur bra som helst.
    Riktigt duktiga lärare, inga bekymmer över huvud taget.
  • Gun N
    2017-12-19
    Skolan får helt klart full pott av mig!

För 6 år sen började jag o fundera på bilskola och fick skolan rekomenderad av en vän så ja bokade samma skola o samma lärare - Daniel . Hade lite kött på benen sen innan så det va lätt att börja.

Det rann tyvärr ut ur sanden den gången men i våras satsade jag igen och nu har jag mitt efterlängtade körkort!!

Kan varmt rekomendera att kombinera med teorilektionerna där lärarna går igenom körkortboken (inte exakt hela) och man får ”läxor” som vi sedan disskuterade på lektionen.

Blev bra förberedd inför uppkörning mm och jag är så nöjd!!

Vill man ha kvalite på sina lektioner och gott om tid, skolan kör 55 min lektioner, så är Linnegatans skola att rekomendera!

Super nöjd och ett extra tack till Daniel som stod ut med mig ;)
    2017-12-13
    Deltagit i handledarkurs. Kursen var utförlig och bra. Föreläsaren påläst och delat med sig sin erfarenhet, vi fick höra en del rekommendationer vad man bör göra vid svåra situationer.
    Men kurslokalen är inte lämplig för denna verksamhet. Lokalen är alldeles för liten, stolarna obekväma, de små runda borden är bra för fika men inte för att föra anteckningar.
    Slutbetyget kunde varit en femma, men pga. lokalen blir bara en fyra.
    2017-12-13
    Vi var på introduktionskurs och hela upplägget var super! Mycket bra jobbat av han som höll i kursen. Jämför jag med den jag var på när jag själv skulle ta körkort var den här mer intressant och kursledaren fick med deltagarna i diskussioner. Toppen!
    2017-08-26
    Bra, tydligt och trevligt! Rekommenderas!
    2017-08-25
    Bra trevlig personal som är mycket professionella.
    2017-08-24
    Jag kan inget annat säga än att Linnegatans trafikskola får topp betyg! Fantastiskt bemötande från början till slut. Ett stort engagemang ifrån alla trafiklärare och den fantastiska Marina i receptionen. Tack för alla goa skratt och ett stort tack för skolningen! Jag kan med ett varmt hjärta rekommendera er 😍🚙💨 Tusen tack igen för all hjälp 🙏
    2017-06-05
    Trafikskola i ordets sanna mening!
    Teorilektionerna fastnar och apleceras sen i trafiken. Körlektionerna blev många men nu klr jag som en hjälte!!
    Tack för all hjälp med allt från bokningar till uppkörning
    2017-06-05
    Jag gick handledarutbildning med min sambo. Allt har funkat smidigt och har bara positivt att säga om körskolan
    2017-06-04
    Jag kan varmt rekommendera Linnégatans trafikskola. I september skrev jag in mig, körde i snitt en gång i veckan och i början av maj klarade jag teoriprov och uppkörning på första försöket. Det ska även tilläggas att jag endast körde privat vid ett fåtal tillfällen. Körskolan erbjuder lektioner både för manuell och automat har väldigt kompetent personal.
  • Elmira T
    2017-06-04
    Bästa bästa trafikskolan. De måste ha bland dom bästa lärarna i Göteborg. Alltid vänligt bemötande. Proffesionella och väldigt hjälpsamma! Tack Patic för att du lärde mig att köra bil är väldigt kul 😊🙏🏼
    2017-04-03
    Trevligt bemötande och engagerade lärare. Toppbetyg!
    2017-04-02
    Trevligt bemötande, kunniga lärare och bra upplägg.
    2017-03-08
    I början fick jag ett väldigt bra bemötande av körskolan. När jag kom till körskolan hade jag kört mycket hemma men upplevde att Daniel hade mycket bra kommentar på min körning som hjälpte mig att utvecklas.
    2017-03-03
    Väl bemötande, gav bra information vid introduktion för körskola.
    2017-03-02
    Enkel bokning och en bra hållen kurs.
    2017-03-01
    Tack, handledarkursen var välstrukturerad, tydlig, informativ och kändes som en vettig start på privatkörningen.
    2017-02-28
    Jättebra lärare och trevligt upplägg
    2017-02-24
    Jättebra genomgång. Tydligt och informativt. Man fick gott fika och vara med och vara aktiv under dagens gång. Kommer att kontakta dem senare för körlektioner!
    2017-02-23
    bra och pedagogisk kurs för både handledare och elev
    2017-02-02
    Trevligt bemötande. Mycket proffsigt genomförd handledarkurs.
    2017-02-02
    Det var en bra och givande kurs. Trevligt bemötande.
    Tydlig och bra lärare!
    Pedagogisk och enkel att följa. Kanske än v
    2017-02-02
    Jag är jättenöjd. Det var bra upplägg med hur man startar processen. Lagom med film och prat. Trevligt med fika . Man fick en överblick över hela processen att ta körkort
    2017-02-02
    På Linnégatans trafikskola blir du väl omhändertagen och alltid mött med ett leende.
    2017-01-31
    Det var tydliga instruktioner som gjorde min lugn. Bra med förklaringar varför man ska göra som man ska.
    2017-01-31
    Mycket kunnig lärare, trevliga lokaler.
    Kommer att rekommendera alla dit.
    2017-01-22
    Jag tyckte bemötandet från receptionen var väldigt trevlig och gav mig en massa bra info när jag köpte startpaketet. Jag var också på handledarutbildning vilket var väldigt bra samt att läraren var väldigt duktig och kunde sin sak. Jag känner att jag valt rätt bilskola och ser fram emot samarbetet med dom.
    2017-01-18
    Bra! Lagom mycket info och trevligt.
    2017-01-17
    Handledarkurs.
    Trång lokal, men det positiva och kunniga bemötandet med stort engagemang lyfte det hela
    2017-01-17
    Jag hade en fantastiskt bra lärare som fick mig att ta körkort. Utan honom hade jag inte klarat det. Är super nöjd med Linnégatans Trafikskola.