Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Göteborg Linnégatans Trafikskola

Linnégatans Trafikskola

Nordenskiöldsgatan 7B, 413 09 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Linnégatans Trafikskola!

Här får du en gedigen utbildning som du kan nyttja i trafiken hela livet. Vi utbildar både för bil och mc samt i körkortsteori. I vårt teoripaket ingår teorilektioner, syntest och digitala övningsprov. Du kan självklart även sköta teoristudierna själv och välja att enbart ta körlektioner samt riskutbildning hos oss.

Vi erbjuder allt du kan tänkas behöva inför uppkörningen. Från handledarutbildning, via teori och körlektioner till uppvärmning innan det praktiska provet. Du kan även gå någon av våra 2 veckors intensivutbildningar för att riktigt förbereda dig i slutskedet av övningskörningen.

Vi ser fram emot ett lyckat samarbete!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-14:00
15:00-18:00
Fre: 10:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 58 kunder tycker om Linnégatans Trafikskola

• Dan I skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jsg köpte en klrkortsutbildning för motorcykel. Jag är glad för utbildningen och den avslutade på bästa sätt, nytt körkort. Läs mer
  • Yvonne A skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bästa skolan, bästa läraren, bästa sommaren Läs mer
  • Belinda H
    Belinda H skrev om Linnégatans Trafikskola
    Hade inga förkunskaper alls när jag började min körkortsutbildning. Har fått så jäkla mycket hjälp och stöttning.
    Kan inte tänka mig hur det kan finnas en bättre trafikskola.
    Ett väldigt härligt gäng som jobbar här.
    Trodde aldrig att det skulle bli såhär bra. Rekommenderas så mycket det bara går!

/Belinda Läs mer
  • Adam R
    Adam R skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tog MC-kort. Bra lärare, bra övningscyklar, gamla men bra MC-kläder att hyra. Rekommenderas! Läs mer
  • Raymond E skrev om Linnégatans Trafikskola
    Hur bra som helst.
    Riktigt duktiga lärare, inga bekymmer över huvud taget. Läs mer
  • Gun N
    Gun N skrev om Linnégatans Trafikskola
    Skolan får helt klart full pott av mig!

För 6 år sen började jag o fundera på bilskola och fick skolan rekomenderad av en vän så ja bokade samma skola o samma lärare - Daniel . Hade lite kött på benen sen innan så det va lätt att börja.

Det rann tyvärr ut ur sanden den gången men i våras satsade jag igen och nu har jag mitt efterlängtade körkort!!

Kan varmt rekomendera att kombinera med teorilektionerna där lärarna går igenom körkortboken (inte exakt hela) och man får ”läxor” som vi sedan disskuterade på lektionen.

Blev bra förberedd inför uppkörning mm och jag är så nöjd!!

Vill man ha kvalite på sina lektioner och gott om tid, skolan kör 55 min lektioner, så är Linnegatans skola att rekomendera!

Super nöjd och ett extra tack till Daniel som stod ut med mig ;) Läs mer
  • Sandor V skrev om Linnégatans Trafikskola
    Deltagit i handledarkurs. Kursen var utförlig och bra. Föreläsaren påläst och delat med sig sin erfarenhet, vi fick höra en del rekommendationer vad man bör göra vid svåra situationer.
    Men kurslokalen är inte lämplig för denna verksamhet. Lokalen är alldeles för liten, stolarna obekväma, de små runda borden är bra för fika men inte för att föra anteckningar.
    Slutbetyget kunde varit en femma, men pga. lokalen blir bara en fyra. Läs mer
  • Pauliina P skrev om Linnégatans Trafikskola
    Vi var på introduktionskurs och hela upplägget var super! Mycket bra jobbat av han som höll i kursen. Jämför jag med den jag var på när jag själv skulle ta körkort var den här mer intressant och kursledaren fick med deltagarna i diskussioner. Toppen! Läs mer
  • Daniela B skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bra, tydligt och trevligt! Rekommenderas! Läs mer
  • Daniela R skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bra trevlig personal som är mycket professionella. Läs mer
  • Theres T skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag kan inget annat säga än att Linnegatans trafikskola får topp betyg! Fantastiskt bemötande från början till slut. Ett stort engagemang ifrån alla trafiklärare och den fantastiska Marina i receptionen. Tack för alla goa skratt och ett stort tack för skolningen! Jag kan med ett varmt hjärta rekommendera er 😍🚙💨 Tusen tack igen för all hjälp 🙏 Läs mer
  • Carl W skrev om Linnégatans Trafikskola
    Trafikskola i ordets sanna mening!
    Teorilektionerna fastnar och apleceras sen i trafiken. Körlektionerna blev många men nu klr jag som en hjälte!!
    Tack för all hjälp med allt från bokningar till uppkörning Läs mer
  • Karin S skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag gick handledarutbildning med min sambo. Allt har funkat smidigt och har bara positivt att säga om körskolan Läs mer
  • Anna R skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag kan varmt rekommendera Linnégatans trafikskola. I september skrev jag in mig, körde i snitt en gång i veckan och i början av maj klarade jag teoriprov och uppkörning på första försöket. Det ska även tilläggas att jag endast körde privat vid ett fåtal tillfällen. Körskolan erbjuder lektioner både för manuell och automat har väldigt kompetent personal. Läs mer
  • Elmira T
    Elmira T skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bästa bästa trafikskolan. De måste ha bland dom bästa lärarna i Göteborg. Alltid vänligt bemötande. Proffesionella och väldigt hjälpsamma! Tack Patic för att du lärde mig att köra bil är väldigt kul 😊🙏🏼 Läs mer
  • Marina F skrev om Linnégatans Trafikskola
    Trevligt bemötande och engagerade lärare. Toppbetyg! Läs mer
  • Anders Å skrev om Linnégatans Trafikskola
    Trevligt bemötande, kunniga lärare och bra upplägg. Läs mer
  • Alva P skrev om Linnégatans Trafikskola
    I början fick jag ett väldigt bra bemötande av körskolan. När jag kom till körskolan hade jag kört mycket hemma men upplevde att Daniel hade mycket bra kommentar på min körning som hjälpte mig att utvecklas. Läs mer
  • Fabian B skrev om Linnégatans Trafikskola
    Väl bemötande, gav bra information vid introduktion för körskola. Läs mer
  • Anreas O skrev om Linnégatans Trafikskola
    Enkel bokning och en bra hållen kurs. Läs mer
  • Anja H skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tack, handledarkursen var välstrukturerad, tydlig, informativ och kändes som en vettig start på privatkörningen. Läs mer
  • Magnus W skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jättebra lärare och trevligt upplägg Läs mer
  • Elin H skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jättebra genomgång. Tydligt och informativt. Man fick gott fika och vara med och vara aktiv under dagens gång. Kommer att kontakta dem senare för körlektioner! Läs mer
  • Victor V skrev om Linnégatans Trafikskola
    bra och pedagogisk kurs för både handledare och elev Läs mer
  • Anna Å skrev om Linnégatans Trafikskola
    Trevligt bemötande. Mycket proffsigt genomförd handledarkurs. Läs mer
  • Marianne L skrev om Linnégatans Trafikskola
    Det var en bra och givande kurs. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Marie A skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tydlig och bra lärare!
    Pedagogisk och enkel att följa. Kanske än v Läs mer
  • Annika A skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag är jättenöjd. Det var bra upplägg med hur man startar processen. Lagom med film och prat. Trevligt med fika . Man fick en överblick över hela processen att ta körkort Läs mer
  • Amanda W skrev om Linnégatans Trafikskola
    På Linnégatans trafikskola blir du väl omhändertagen och alltid mött med ett leende. Läs mer
  • Sofie L skrev om Linnégatans Trafikskola
    Det var tydliga instruktioner som gjorde min lugn. Bra med förklaringar varför man ska göra som man ska. Läs mer
  • Matteo B skrev om Linnégatans Trafikskola
    Mycket kunnig lärare, trevliga lokaler.
    Kommer att rekommendera alla dit. Läs mer
  • Damir M skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag tyckte bemötandet från receptionen var väldigt trevlig och gav mig en massa bra info när jag köpte startpaketet. Jag var också på handledarutbildning vilket var väldigt bra samt att läraren var väldigt duktig och kunde sin sak. Jag känner att jag valt rätt bilskola och ser fram emot samarbetet med dom. Läs mer
  • Helena C skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bra! Lagom mycket info och trevligt. Läs mer
  • Gunnar E skrev om Linnégatans Trafikskola
    Handledarkurs.
    Trång lokal, men det positiva och kunniga bemötandet med stort engagemang lyfte det hela Läs mer
  • Louise S skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag hade en fantastiskt bra lärare som fick mig att ta körkort. Utan honom hade jag inte klarat det. Är super nöjd med Linnégatans Trafikskola. Läs mer
  • Hilda M skrev om Linnégatans Trafikskola
    Så mysigt ställe och så mysiga körskolelärate och personal. Man känner sig snabbt hemma ovh kan lätt köra med vem som helst, alla är lika snälla! Skulle starkt rekommendera! Läs mer
  • Jeanette S skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jag och min son gick handledarutbildning. Väldigt bra upplägg. Tydlig och pedagogiskt och trevligt! Läs mer
  • Fredrik A skrev om Linnégatans Trafikskola
    Svårt att boka tider, men en gedigen utbildning. Läs mer
  • Jonna M skrev om Linnégatans Trafikskola
    Fantastiska lärare med stort tålamod och erfarenhet! Tack vare er har jag idag mitt efterlängtade körkort. Jag har kämpat från och till i 20 år men aldrig slutfört av olika anledningar. Testat av en del andra körskolor på resans gång men ni regerar helt klart!!! Särskilt tack till Patrik-du är bäst-TACK!! Läs mer
  • Jon W skrev om Linnégatans Trafikskola
    Mycket trevligt och professionell personal. Får en att känna sig avslappnad och lätta att prata med. Lektionerna blir roliga alltid när till ett skratt.

Mycket bra trafikskola!
    Tog mitt mc-kort där. Läs mer
  • Sara H skrev om Linnégatans Trafikskola
    Jättebra på alla sätt, kunnig lärare. Läs mer
  • Barbro C
    Barbro C skrev om Linnégatans Trafikskola
    Lasse var fantastisk, lära en 60- åring som aldrig hade suttit bakom en ratt att köra bil, Läs mer
  • Britta B skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tyvärr så passade inte denna trafikskola så bra för mig så jag kan inte ge något gått betyg. Läs mer
  • Erik W skrev om Linnégatans Trafikskola
    Fantastiskt bra lärare. Pedagogiska, välplanerade och trevliga. Det var även enkelt att komma i kontakt med skolan för att boka/avboka tider etc. Det enda negativa jag har att anmärka är att jag upplevde att man kunde gå snabbare framåt i utbildningen. Med tanke på hur pass dyrt det är att ta körkort så kan det bli smått frustrerande att behöva gå igenom samtliga moment och träna på dem utförligt. Dem enklare momenten kan man träna på hemma (om man har möjlighet). Läs mer
  • Jessica R skrev om Linnégatans Trafikskola
    Toppenbra! Ett litet minus för det hade varit fint med fler sena tider. Läs mer
  • Ida J skrev om Linnégatans Trafikskola
    Otroligt bra skola!
    Riktigt roliga och engagerade lärare. Rekommenderar Linnégatans Trafikskola stort!! Läs mer
  • Björn S skrev om Linnégatans Trafikskola
    Mycket bra och pedagogisk genomgång som uppdaterade mina kunskaper (gick kursen 2006). Jag fick svar på mina frågor och lite till.
    Kan verkligen rekommendera handledarutbildningen. Läs mer
  • Eva K skrev om Linnégatans Trafikskola
    Bra undervisning
    Sympatisk föreläsare
    .................... Läs mer
  • My H skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tack för trevlig och bra introduktion inför körskola! Läs mer
  • Yuwadi P skrev om Linnégatans Trafikskola
    Tycker ni på linnegatanstrafikskola är bäst! Super sköna människor som jobbar där. Läs mer

Nordenskiöldsgatan 7B, 413 09 Göteborg