Konsulter Stockholms län Nacka Livrustning AB HLR & Första Hjälpen
Aktiv på Reco.se sedan 2017

HLR & Första Hjälpen
en del av Livrustning AB

På kursen i HLR-utbildning och Första hjälpen får du praktiskt träning i livräddning, både i teori och på övningsdocka. Kursen pågår i tre timmar och kan hållas i våra lokaler som ligger i Globen eller på din arbetsplats om du så önskar. Läs mer

Läs vad 68 Läs vad HLR & Första Hjälpen

• Patrik M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-14

👍👍👍👍👍👍👍👍😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😜😜 Läs mer
  • Jenny E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-14

HLR utbildning

Super bra bemött och utbildningen var mycket givande.

Utbildningen var bättre än förväntat

Bra ledare med stort engagemang.

Väldigt nöjd! Läs mer
  • Ivan C skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-12

Fantastisk bra kursledare och man känner trygghet efter ett sådan kurs att kunna hjälpa till i nödsituationen. Läs mer
  • Martina L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-12

Vi hade hlr-utbildning på jobbet vilket var mycket lärorikt. Fantastisk undervisare. Läs mer
  • Tobias S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-11

En informativ, vaken, involverande och engagerad utbildare där teori varvades med övningar. Det bjöds på exempel från verkligheten och det fanns rum för frågor under tiden.

Viktigt att ha kunskap om Hjärt-/lungräddning (med och utan hjärtstartare) ifall någon i ens närhet klappar ihop så kan vi alla gemensamt rädda liv. Läs mer
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-11

Bra dynamik i utbildningen, bra lära, tycker dock inte man skall ,kunna ansluta sig som sms räddade , efter denna utbildning , tycker det ska upp en fas till..
    Både på kunskap och beteende i situvation....
    Kanon för en novis denna utbildning, lärde mig massor..
    Mvh jimmy Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Jimmy B
    Hej Jimmy!

Tack för dina synpunkter. Tanken med sms-livräddare är att de ska finnas någon i ens närhet som har fått lära sig grunderna hur du kollar livstecken och startar HLR så att hjärnan håller sig ok fram till att en hjärtstartare kommer fram eller ambulans eller räddningstjänsten kommer och tar över. Man har sett att det bästa är att de finns många som kan grunderna i HLR och använda en hjärtstartare än att det bara finns några få som är experter. Därför så vill man att de som genomgår en grundkurs gärna får bli sms-livräddare så att om man är inom 500 meter om någon drabbas av ett troligt hjärtstopp hemma, på jobbet eller på stan så får man ett larm så man kan hjälpa till att rädda liv fram till att ambulansen och räddningstjänsten kommer.

Jag förstår din tanke men jag tänkte bara förklara varför man kan bli sms-livräddare efter en grundkurs.

mvh Peter
  • Jonathan K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-09

Vi hade L-ABC 2 timmar utbildning.

Enkelt och bra förklarat, nu vet jag ganska tydligt vad som kan behöva göras i svåra situationer.

Jag förväntade mig inte att det skulle gås igenom så många räddnings instruktioner. Det är bra nu kan jag heimlichmanövern också. Läs mer
  • Annelie J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-08

Inspirerande förelänsare. Bra kurs. Både bra för nya deltagare och för dem som gick för att repetera. Läs mer
  • Peder K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-11-08

En mycket engagerad och rolig instruktör gjorde hela grejjen mycket trevlig. Läs mer
  • Bigga J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB

2018-10-24

Jag såg fram emot utbildningen, alltid bra med repetition. Agneta som höll i kursen var trevlig, lätt att förstå och saklig. Hon framförde kursen med stort självförtroendet och tiden gick VÄLDIGT fort. Bra upplägg. TACK Läs mer