Alla kategorier Konsulter Stockholms län Nacka Livrustning AB HLR & Första Hjälpen

HLR & Första Hjälpen
en del av Livrustning AB

På kursen i HLR-utbildning och Första hjälpen får du praktiskt träning i livräddning, både i teori och på övningsdocka. Kursen pågår i tre timmar och kan hållas i våra lokaler som ligger i Globen eller på din arbetsplats om du så önskar.
Rudsjövägen 112
131 47 Nacka — Visa karta

Läs vad 68 kunder tycker om HLR & Första Hjälpen

• Patrik M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    👍👍👍👍👍👍👍👍😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😜😜 Läs mer
  • Jenny E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR utbildning

Super bra bemött och utbildningen var mycket givande.

Utbildningen var bättre än förväntat

Bra ledare med stort engagemang.

Väldigt nöjd! Läs mer
  • Ivan C skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Fantastisk bra kursledare och man känner trygghet efter ett sådan kurs att kunna hjälpa till i nödsituationen. Läs mer
  • Martina L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade hlr-utbildning på jobbet vilket var mycket lärorikt. Fantastisk undervisare. Läs mer
  • Tobias S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En informativ, vaken, involverande och engagerad utbildare där teori varvades med övningar. Det bjöds på exempel från verkligheten och det fanns rum för frågor under tiden.

Viktigt att ha kunskap om Hjärt-/lungräddning (med och utan hjärtstartare) ifall någon i ens närhet klappar ihop så kan vi alla gemensamt rädda liv. Läs mer
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra dynamik i utbildningen, bra lära, tycker dock inte man skall ,kunna ansluta sig som sms räddade , efter denna utbildning , tycker det ska upp en fas till..
    Både på kunskap och beteende i situvation....
    Kanon för en novis denna utbildning, lärde mig massor..
    Mvh jimmy Läs mer
    2018-11-14 Peter J svarar Jimmy B
    Hej Jimmy!

Tack för dina synpunkter. Tanken med sms-livräddare är att de ska finnas någon i ens närhet som har fått lära sig grunderna hur du kollar livstecken och startar HLR så att hjärnan håller sig ok fram till att en hjärtstartare kommer fram eller ambulans eller räddningstjänsten kommer och tar över. Man har sett att det bästa är att de finns många som kan grunderna i HLR och använda en hjärtstartare än att det bara finns några få som är experter. Därför så vill man att de som genomgår en grundkurs gärna får bli sms-livräddare så att om man är inom 500 meter om någon drabbas av ett troligt hjärtstopp hemma, på jobbet eller på stan så får man ett larm så man kan hjälpa till att rädda liv fram till att ambulansen och räddningstjänsten kommer.

Jag förstår din tanke men jag tänkte bara förklara varför man kan bli sms-livräddare efter en grundkurs.

mvh Peter
  • Jonathan K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade L-ABC 2 timmar utbildning.

Enkelt och bra förklarat, nu vet jag ganska tydligt vad som kan behöva göras i svåra situationer.

Jag förväntade mig inte att det skulle gås igenom så många räddnings instruktioner. Det är bra nu kan jag heimlichmanövern också. Läs mer
  • Annelie J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Inspirerande förelänsare. Bra kurs. Både bra för nya deltagare och för dem som gick för att repetera. Läs mer
  • Peder K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    En mycket engagerad och rolig instruktör gjorde hela grejjen mycket trevlig. Läs mer
  • Bigga J skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag såg fram emot utbildningen, alltid bra med repetition. Agneta som höll i kursen var trevlig, lätt att förstå och saklig. Hon framförde kursen med stort självförtroendet och tiden gick VÄLDIGT fort. Bra upplägg. TACK Läs mer
  • Marie L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR & Luftvägsstopp
    Intressant och informativt, man känner sig tryggare för varje gång man gör en sådan här utbildning Läs mer
  • Linda E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Otroligt bra föreläsare. Hon kändes erfaren och kunnig. Hon svarade på alla frågor med stort engagemang, fick alla att känna sig sedda och hörda. Lärde ut på ett bra och pedagogiskt sett. Kommer rekommendera henne (Agneta) till alla som vill gå en kurs i HLR. Läs mer
  • Theresa A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Lätt att förstå och ta in, bra övningar.
    Bra lärare..... svarar på alla frågor Läs mer
  • Carina H skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket bra kurs där alla fick träna på en varsin docka. Det ger mer med praktisk träning. Läs mer
  • Lisa M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag tycker HRL-kursen var mycket givande och informativ samt väldigt bra att den var så praktiskt. Kursledaren var tydlig och engagerad. Läs mer
  • Maria W skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Hej!
    Jag gick en hlr kurs och den var väldigt bra. Väldigt bra, engagerad och trevlig föreläsare Läs mer
  • Katarina S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR 3-timmars utbildning. Bra pedagogisk utbildare. Fick en grundlig genomgång både teoretisk och praktisk så jag är mycket nöjd med innehållet och genomförandet. Läs mer
  • Matilda T skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket tydlig och bra information. Jättebra bemötande och en trevlig utbildning i det stora hela. Läs mer
  • Annica M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag tycker alltid att HLR- utbildningar är viktiga och går dit med en sån inställning.
    Mycket bra bemötande. Inlyssnande och öppen för frågor.
    Jag lärde mig så mycket och det var bra att vi fick träna flera gånger på dockorna.
    En bra utbildning som kan rädda liv! Läs mer
  • Ulrika O skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR med en mycket kompetent och engagerad kursledare Läs mer
  • Zanna I skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Gick en kurs i HLR, den var bra och innehållsrik. Bra med uttrymme för spontana frågor från deltagarna. Bra med mycket praktik. Läs mer
  • Hannele A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var mycket nyttigt att få öva sina tidigare kunskaper gällande första hjälpen. Behövs både på jobbet och privat. Läs mer
  • Ann H skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mkt bra föreläsare.
    Man lär sig ngt nytt varje gång. Läs mer
  • Mona K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag har lärt mig hur rädda man barnen. Läs mer
  • Maya S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var ganska tydligt. Det var inte bara föreläsning. Vi kunde träna praktiskt. Läs mer
  • Lena A
    Lena A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra bemötande, tydlighet och respekt Läs mer
  • Carina E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Tydligt och begripligt,kul att testa praktiskt.Bra lärare. Läs mer
  • Eva B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi hade en utmärkt ledare som gav oss en bra grundläggande utbildning. Läs mer
  • Cecilia N skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra utbildning! Lärde mig nya saker och alltid bra att fräscha upp allt man lärt sig innan. Utbildningsledaren var lugn, fångade allas intresse och lyssnade bra när vi hade frågor. Läs mer
  • Natasa Z skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var bra o lära sig hur man kan hjälpa människor som behöver hjälpt. Läs mer
  • Omeima A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    ALLT var bra i kursen. Den som ha sett till och gjorde det är kvinnan som höll i det.
    Hon var så tydlig, medveten/trygg och pedagogisk i det hon gjorde, vilket skapade stort betydelse och trygghet hos oss eller mig i alla fall som deltagande.
    Jag gick därifrån med stor säkerhet och mer kunskap om HLR, blev tipsat om olika appar bland annat. Efter kursen så har jag anmält mig till smslivräddare. Läs mer
  • Gianina P skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var jättebra utbildning om HLR där vi fick pröva själva hur man gör i olika situationer. Bra förklaringar om allt. Läs mer
  • Johanna A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Instruktören var super trevlig och hjälpsam hela tiden. Första gången som jag går en HLRkurs och jag är jätte nöjd. Läs mer
  • Hanna A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Tjänsten var HLR utbildning och blev väldigt bra bemött av företaget. Utbildningsledaren var både vänlig och en bra pedagog.
    Sammansfattningsvis var utbildningen mycket lärorik och kändes väldigt viktig både till mitt yrke och som allmän kunskap. Rekommenderar utbildningen starkt! Läs mer
  • Sara M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Mycket tydlig och informativ utbildning. Läs mer
  • Åsa B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Det var en jättebra undervisning, bra med praktiska övningar. tydlig föredragsledare.

företagen levde upp till mina förväntningar, saknade endast att få göra övningar på en barn/baby docka.

Med vänlig hälsning
    Marianne Läs mer
  • David L skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Utbildningen var väldigt givande och superbra lärare! Läs mer
  • Nahrin M skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jag har fått lära mig väldigt mycket under den tillfällen. Personalen bemöte oss med full respekt och hon som höll undervisning var väldigt säker i sig själv och svarade på alla frågor som vi ställdeupp . Hon var väldigt lugn och detta spred ut till alla deltagare på kursen. Läs mer
  • Natalie W skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Bra och mycket intressant utbildning!

Bra framfört av Agneta, hon är en väldigt bra undervisare ☺️ Läs mer
  • Helin T skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi har blivit väl bemötta,,, jag hade inte stora förväntningar men fick med mig massa kunskap som är så enkla men samtidigt viktiga föratt rädda liv Läs mer
  • Åsa B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vänligt bemötande, viktig information, bra med praktisk övning på docka. Läs mer
  • Christina B skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Superbra bemötande och tydligt samt informativt om HLR .
    Kan varmt rekommendera denna utb
    Mvh Tina Läs mer
  • Snjezana K skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Otroligt bra bemötande, fick mer kunskaper än jag har förväntat mig. Läs mer
  • Norin S skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Vi köpte företagspaket ( Utbildning i HLR för vuxna och barn + första hjälpen)
    Jag har blivit bemött på ett riktigt fint sett.
    Förväntningar var enligt resultatet. Det var jätte bra och nyttigt. Läs mer
  • Linda R skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Fantastiskt utbildning och instruktör. Förväntningarna var inte så höga så blev positivt överraskad. Instruktören gjorde det lättsamt och roligt med små knep att minnas som t. ex. 30*2 mitt på. Läs mer
  • Marie A skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Utbildningen gav väldigt nyttig kunskap. Läs mer
  • Marjorie T skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Jätte bra utbildning! Hon som höll i det var jätte bra. Läs mer
    2018-09-27 Peter J svarar Marjorie T
    Tack snälla. Du var också jättebra! Med vänlig hälsning Agneta Smith
  • Charlotte D skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR utbildning
    Bra utbildning
    Saknade en skriftlig sammanställning på det vi gick igenom Läs mer
    2018-09-13 Peter J svarar Charlotte D
    Hej Charlotte!

Kul att höra att du tyckte om utbildningen. Anledningen att vi inte ger ut någon skriftlig sammanställning är att vi rekommenderar att man har hjälpen i sin telefon som man oftast har med sig. Ladda ner appen Första Hjälpen från Röda korset så kan du klicka på det som har hänt den drabbade. T.ex. insektsbett, brännskada osv. På så sätt har man uppdaterade kunskaper alltid vid sin sida.
  • Sofie E skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    HLR & Första Hjälpen. Mycket bra instruktör och bra varvning av praktik och teori. Läs mer
  • Anders D skrev om HLR & Första Hjälpen en del av Livrustning AB
    Hlr-kurs inkl hjärtstartare. Enkel, grundläggande, ändamålsenlig. Mycket bra! Läs mer

Rudsjövägen 112, 131 47 Nacka