M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

4.2

24 omdömen om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Malou Evelina W
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Jag har fått professionellt stöd och empatiskt bemötande hela vägen. Thea Palmqvist är kunnig och ödmjuk samtidigt som hon har mycket skinn på näsan. I min rättsprocess fick jag allt jag önskade från början. Kommer jag någonsin att behöva ett ombud igen vänder jag mig till samma advokatbyrå. Det viktigaste för mig är att jag kan känna mig trygg och ha tillit till mitt ombud. Där lyckas advokaterna Lagerlöf till 100%.

Johan Harry Börje I
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Jag anlitade advokat Thea Palmqvist från Lagerlöfs Advokatbyrå för att säkra min sons rätt till lika boende och umgänge med båda föräldrarna. Genom hela processen visade Thea prov på utomordentligt kunnande, tillgänglighet, empati för min situation och imponerande professionalitet i skarpa situationer, så som förhandlingar i domstol. Vi lyckades uppnå vårt mål, och jag är evigt tacksam för hjälpen som jag (och min son) fick av Thea.

CAMILLA F
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

I många år har min före detta man bråkat med mig och barnen med hot och otrevliga påhälsningar. Det är svårt att välja en advokat som man kan lita på. Efter ett flertal Advokater som försök hjälpa mig var det tillslut någon som rekommenderade Marie Lagerlöf. Marie gav ett intryck av förtroende och min tillit till henne blev stor. Vår första gång tillsamman i tingsrätten då man själv inte är så stor var det skönt att veta att Marie var där, och hon tog verkligen kommandot. När det blev huvudförhandling tog hon hem segern....

MARKUS H
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Jag fick till min stora glädje kontakt med jurist Thea Palmqvist som hjälpte mig i vårdnadstvist då alla odds vart emot mig så fick jag hjälp av Thea till växelvisboende och det blev fortsatt gemensam vårdnad för min son. Utan Thea hade detta aldrig gått då oddsen vart så pass mycket emot mig och jag hade nästan gett upp allt krigade i motvind. Thea har samtidigt varit ett underbart stöd när oddsen varit emot mig från bl.a familjerätten och gett hopp hela tiden vilket har hjälpt mig till bl.a sömn och att inte ge upp....

OSCAR K
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Skickliga jurister med specialistkompetens inom deras respektive område.

FRIDA T
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Fruktansvärt bemötande både över mejl och vid möten. Jag valde att avsluta mitt under en process med allt vad det innebär för utredningen, pga hur otrevlig Marie Lagerlöf var och varit under hela tiden. Bråk och irritationer mellan Marie och "domaren" i målet vilket inte är till något fördel alls. De Jag känner som stött på Lagerlöf säger precis detsamma. Längre och mer intensiva processer med annan advokat på annan ort förut har både kostat mindre OCH gett en trygghet I jämförelse. Skulle ALDRIG rekommendera det här stället.

LASZLO K gillar detta
Maria S
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

För hjälp med Bouppteckning och påföljande Arvsskiftesavtal fick jag rekommendationen att vända mig till M.Lagerlöfs Advokatbyrå AB. Vill här rikta ett särskilt tack till Jur.kand. Oscar Karlsson som hanterade ärendena med både den omtanke, lyhördhet och mjukhet som önskas i situationen och den sakliga tydlighet och kunnighet som krävs för ett korrekt genomförande av desamma. Kan varmt rekommendera både Oscar och M.Lagerlöfs Advokatbyrå AB.

Marie E
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Hamnade i en riktig livskris och då ville min man skilja sej efter nästan 20 års äktenskap. Jag var ledsen, rädd och mycket vilsen. Min räddning blev Marie Lagerlöf. Jag har svårt i ord att beskriva hur ofantligt duktig och slipad denna kvinna är. Marie Lagerlöf tog mej under sina vingar och mitt liv fick ny vändning. Min man drog tillbaka sin skiljsmässoansökan med allt vad den innebar. Vi hann inte ens komma till Rätten. Jag hade Inte velat ha Marie Lagerlöf som motståndare. Hon är den tuffaste, smartaste, klokaste, otroligt...

Marie E gillar detta
Staffan Mattias E
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Anlitade Lagerlöfs Advokatbyrå i en vårdnadstvist som visade sig bli mycket besvärlig och utdragen pga att motparten gjorde allt för att förhindra att min dotter skulle kunna utveckla en nära relation till sin far och syskon. Marie Lagerlöf har lotsat mig igenom alla brottsjöar med säker hand. Hon är rak, ärlig, engagerad och erfaren och får en att känna att ens fall är viktigt. I rättssalen skapar hon en känsla av saklig trygghet och kan vara mycket tuff. (Jag skulle inte vilja ha henne som motståndare.) Framför allt har...

Liudmila A
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Hur många advokater finns det som kan göra att tingsrätten ska gå mot familjerättens utredning i tvist kring barn? Väldigt få tycker jag. Men Marie Lagerlöf är en av dem! Jag hade ett mycket svårt fall där pappan flyttade till en annan kommun och vände sig till tingsrätten med krav att barnet ska flyttas till honom trots att barnet har alltid bott med mig. Familjerättens utredning avslutades makalöst: den var subjektiv och rekommenderade tingsrätten att ta beslut enligt vilket barnet ska flyttas från sin ryska mamma till...

Jonas H
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Kan varmt rekommendera denna byrå, de har överträffat mina förväntningar vid slutfallet vid båda tillfällen jag tagit hjälp av byrån.

Louise H
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Kan varmt rekommendera byrån! Fick ett mycket bra och proffsigt bemötande av både min advokat och administrativ personal.

Anders P
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Byrån och då speciellt Marie hjälpte min bror i en vårdnadstvist. Påläst, all fakta på plats och gjorde ett utomordentligt jobb.

Håkan C
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Vi fick hjälp att skriva ett testamente, vilket utfördes till vår fulla belåtenhet. Advokatbyrån kan varmt rekommenderas.

Nina B
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Haft mycket bra hjälp med både testamente och i vårdnadsmål inom familjen. Kan varmt rekommenderas. N Pettersson

Carolina R
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Super bra bemötande av alla på byrån. Vänliga människor som gör sitt jobb med bravur!!! Dom går in i fallet inte bara läser på! Dom verkligen bryr sig med hjärtat! Jag har bara haft Thea palmqvist och hon är en guda gåva på detta! Hon verkligen bryr sig om en!

Carolina R gillar detta
Lennart S
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Har kontaktat Advokatbyrån vid 2 tillfällen. Mycket kompetent o trevlig personal. Kommer att rekommendera denna byrå till vänner o bekanta.

Kenneth R
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Jag har haft behov av advokat hjälp vid 3 tillfällen. Jag fick hjälp av M. Lagerlöf i tvist kring barn samt annat ärende. Det har gått bra varje gång. Jag är glad och trygg att ha henne vid min sida. Hon vet hur man ska driva ett mål på bästa sätt och jag kan verkligen rekommendera henne. Kenneth R

Erik J
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Håller verkligen inte alls med om nedanstående negativa recensioner. Jag har fått hjälp av Marie Lagerlöf med familjerättslig rådgivning och vänner till mig har använt byrån för rådgivning inom migrationsrätt. Alla på byrån var ytterst engagerade i mitt ärende och rådgivningen höll högsta klass trots att ärendet var avancerat. Även min vän är väldigt nöjd att han använde sig av Lagerlöfs Advokatbyrå och berömde dem för sitt stora engagemang i hans ärende. Om ni söker efter en skicklig advokatbyrå som verkligen engagerat sig för er fråga rekommenderar jag starkt Lagerlöfs Advokatbyrå.

Karl W
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Lagerlöfs med Marie i spetsen har bistått mig och min familj i flera ärenden inom både familjerätt (tidigare skilsmässa, testamente med mera) och migrationsrätt (min fru är ursprungligen från ett utomeuropeiskt land) och de har alltid varit professionella, effektiva och mänskliga. Det är en oslagbar kombination och det ger ett personligt anslag som jag tror är svårt att hitta hos andra. Stark rekommendation!

Christian B
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Varning! Varning! Varning! Absolut den mest inkompetenta advokat! Gör inte sin arbete, lägger personliga värderingar i sina handlingar. Missar viktiga saker och hjälper inte, utan tvärtom!! Finns många andra som är så mycket bättre.

Patrik B
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

oj, jag kan bara instämma med tidigare användare. Försöker vara trevlig först , sen en riktig bråkstake, som verkligen anstränger sig att skapa en konflikt av ingenting.

Karin N
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

Varning för denna advokat byrå. Marie Lagerlöf arbetar hämndlystet och agressivt. Hon gör så att konflikten accelererar. Hennes agerande speglade inte mig och jag förlorade enormt i tingsrätten på att ha henne som advokat. VARNING!

Daniel J
Skrev om M. Lagerlöfs Advokatbyrå AB

En advokat som profiterar på andra människors olycka i främst vårdnadstvister. Hon ser att att pappan är fläckfri och ändå bidrar hon till att förvärra den svenska vårdnadscirkusen.