Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Varför jobbar vi inom branschen?
Integritet, kvalitet och service är ledord i mitt liv som företagare, och det är runt dessa värden jag försöker bygga M5 Bygg; med varje kund, i varje projekt, varje dag!
Att bli anförtrodd och få möjligheten att genom min och mina anställdas erfarenhet av bygg och renovering få hjälpa våra kunder att skapa bättre hem är anledning till att jag startade M5 Bygg.

Vare sig du ska bygga ett nytt kök, renovera ditt badrum eller bygga om stora delar av ditt hus, är bygg och renovering en skapande process.
Genom att arbeta med en tydlig kommunikation och uppföljning kommer vi kunna åstadkomma det bästa resultatet för dig som kund, och det är just därför vi lägger stor vikt vid detta under ditt projekt.

Idag är vi ett team om 12 anställda som arbetar med att hjälpa våra kunder med renovering av deras hem.

Vi ser fram emot att höra från dig.
David Pogosian
M5

Läs vad 149 kunder tycker om M5 BYGG AB 2

• 2022-08-18 Spontant omdöme
    M5 hjälpte mig att renovera mitt badrum samt ställa om en 1,5a till en 2a. Jag kan inte rekommendera M5 nog och är väldigt nöjd med utförande i både kvalitet och deras professionalitet.

Som håller en informerad under hela renoveringen och allt föll inom budget samt tidsplan
  • 2022-07-05 Spontant omdöme
    Snabba och enkla att ha och göra med, håller tidsramarna och är på plats enligt ö.k för att utföra jobbet. Inget krångel och enkel kommunikation med byggledare och hantverkare. Vi gjorde om vårt badrum och det blev precis som vi hade önskat och inom budget.
  • 2022-06-21 Spontant omdöme
    M5 Bygg har precis genomfört renovering av badrum och kök samt rivning och byggnation av ny vägg i min lägenhet. Proffsigt bemötande från första stund och lika hög servicenivå och fint engagemang genom hela projektet hos alla medarbetare och hantverkare på plats. Stort tack Christian, David, Karen m fl för ert fantastiska arbete, jag är så nöjd med slutresultatet!
  • 2022-05-17 Spontant omdöme
    Duktiga, effektiva och noggranna. Är väldigt nöjd med det nyrenoverade badrummet. Extraplus med den härliga golvvärmen.
  • 2022-03-01 Spontant omdöme
    Vi gjorde om ett badrum i höstas som ej var renoverat sedan 20 år tillbaka. Fick ett bra och snabbt bemötande från offert till start av projektet. En del krångligheter stöttes på under projektets gång pga badrummets(och husets) ålder men det löstes snabbt och på ett bra sätt. Kommunikationen påbörjades i Teams men det avbröts under tiden, dock hade vi fortsatt bra kommunikation per sms/telefon med byggledaren (David) under resten av projektet, däremot skulle det nog rekommenderas med fortsatt användning av ett kommunikations verktyg, vi tyckte det var en av det bra sakerna med M5 Bygg. Slutresultatet blev fint, tack vare duktiga snickare och plattsättare! De fel som fanns efter projektet åtgärdades snabbt och med fint slutresultat, och vi kunde klara upp eventuella felaktigheter i fakturorna på ett smidigt sätt med David. På det hela rekommenderar vi att anlita M5 Bygg!
  • 2022-01-21 Insamlad av företaget
    Jag fick ett trevligt bemötande i upphandlingsfasen av min badrumsrenovering och offerten var bra uppställd och tydligt specificerad för de olika momenten som ingick i arbetet. Jag hade en bra kommunikation med projektledaren och arbetsledaren via en gemensam WhatsApp-tråd under arbetets gång och M5 Bygg höll den överenskomna tidsplanen för projektet. Resultatet blev jättefint och jag njuter av mitt nya badrum!
    Hej Helena,

Tack för din rekommendation!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen.

• 2022-01-20 Spontant omdöme
    Renoverade mitt badrum med M5 bygg. Riktigt nöjd med slutresultatet och David (ägare) som hjälpte mig när jag hade frågor under projektet. Rekommenderas starkt! 😊
    Hej Christian!

• 2022-01-18 Insamlad av företaget
    Vår badrumsrenovering blev nyligen klar och vi är så nöjda! Genom hela processen har det varit duktiga och trevliga hantverkare som verkligen ansträngt sig för att vi skulle få vårt drömbadrum - vilket vi fick! Vi antlitar gärna M5 igen!
    Hej Mathilda,

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen!

• 2022-01-14 Spontant omdöme
    Mitt badrum från 1984 som inte var åtgärdat sedan dess, behövde en helrenovering. Inga konstigheter med vinklar och vrår utan ett badrum med raka väggar på ca. 4 kvm. Jag tog in 6 offerter där alla hade de behörigheter som krävdes. Tittade också på alla omdömen. Jag valde sedan mellan de två med bäst omdömen vilket också var de dyraste. Valde sedan M5 Bygg som var näst dyrast, men med tanke på de extrakostnader, lönebortfall mm. jag haft hade jag nog tjänat på att välja de dyraste. Ifrågasätter också de omdömen företaget har …. kan inte bara vara jag av ca. 150 som drabbats, eller de kanske inte tagit in någon besiktningsfirma?!
    Arbetet skulle ta ca. 5 veckor men eftersom jag i sista stund valde att göra en trestegsbesiktning, kanske 6 veckor …. Det har tagit över 4 MÅNADER!!!
    Vid VVS-besiktningen – 7 fel
    Vid första ombesiktningen – 5 fel
    Vid andra ombesiktningen – 3 fel
    Felen åtgärdades och jag slapp betala ombesiktningarna, det fick rörmokaren stå för. Å andra sidan damp det ner en faktura på saker de säger att de gjort utöver offerten, jag håller inte med. Jag anser att det stod med i offerten och att jag nu får betala en del dubbelt, men hur länge ska man orka bråka …..
    När sedan tätskiktsbesiktningen skulle göras och projektledaren kontrollerade arbetet innan, begärde han att jag skulle avboka och omboka besiktningen då tätskiktet inte var bra gjort och han ville åtgärda det först, då han var säker på att den inte skulle godkännas. Eftersom avbokningen skedde med så kort varsel, dagen innan, skulle jag få betala besiktningen i alla fall vilket jag informerade projektledaren om och tyckte därför att vi skulle göra besiktningen ändå. Han stod dock på sig och sa att M5 Bygg skulle betala den kostnaden. När räkningen sedan kom vägrade ägaren David först betala men gick sedan med på att i alla fall betala hälften ….
    Tätskiktet godkändes tack och lov vid nästa besiktning.
    Sedan dags för kaklet, elen skulle fixas mm. Det gick väl sådär. Knappen till taklampan funkade inte, bara halva handukstorken var varm. När duschväggen skulle sättas upp hade de sönder ena profilen så ny fick beställas, tog tre veckor till den kom, och då var det fel färg. M5 Bygg beställde rätt, säger de i alla fall, men det tog hur som helst ytterligare tre veckor för att få en ny. En kakelplatta i duschen var väldigt fult skuren och dessutom vass. Det började läcka under köksbänken där nya kopplingar till badrummet hade installerats av rörmokaren.
    När jag anlitade M5 Bygg ville jag ha en person jag kunde kontakta och som förstod vad jag sa. Det fick jag, Micke, som var superbra. Bara det att här någonstans fick jag ingen kontakt med honom. Fick på omvägar veta att han slutat, utan att jag fått någon information om det eller ny kontaktperson.
    Och slutbesiktningen? Jo då …
    Skruvarna till takduschen var snett iskruvade, duschväggarna var inte fastsatta ordentligt, slukrist var inte fullt undergjuten, det saknades silikon mellan vägg och handfat och handfatet satt inte fast i kommoden, fogen mellan kaklet var kladdigt och fult vilket innebar att de fick skrapa bort ALL fog och göra om, glipor i dörrfodrets hörn, tröskeln satt inte fast, dokumentationen/garantin för golvvärmen var inte ifylld, soporna hade de glömt hämta.
    Tre dagar tog det att rätta till alla dessa fel, då jag fick stanna hemma från jobbet.
    Jag har vid ett flertal tillfällen skrivit till ägaren David Pogosian och begärt kostnadsnedsättning samt bestridit slutfakturan, som dessutom kom innan arbetet var slutfört. Har inte hört ett ljud angående detta. Däremot har han svarat att han inte tänker betala kostnaden för en ny slutbesiktning, för vi har inte kommit överens om det i förväg. Nej, det har vi inte men hade arbetet varit korrekt utfört hade jag inte behövt ha den! När rörmokaren gjort fel så var det inga problem med att M5 Bygg lät dem betala, men när M5 Bygg gjort fel, då är det tydligen en helt annan sak ….
    Resultatet då? Jag har ett jättefint badrum, vilket beror på de val av kakel, inredning mm. som jag har gjort. Får bara hoppas att inget rasar ner eller svämmar över ….
    Ger tveksamt ändå två stjärnor, de lyckades trots allt riva gamla badrummet och bila utan att komma ner till grannen. Jag hade nästan betalat allt men fick till slut en liten kostnadsnedsättning på det som var kvar, tråkigt bara att behöva tjata om det.
    Något som skulle ha blivit en rolig upplevelse, blev precis tvärtom. Men nu är det klart och jag lämnar detta bakom mig och njuter av mitt snygga badrum.
  • 2022-01-01 Spontant omdöme
    Vi har byggt hus med M5 Bygg så har haft mycket att göra med de. David har varit väldigt lyhörd hela vägen och försökt göra allt för att vi ska vara nöjda och få exakt det huset vi vill ha. Vi har stött på en del problem längs vägen (såsom man gör när det byggs) och M5 Bygg har hela tiden sett till att allt löst sig i slutändan. Nu står vårt hus klart och det hade inte kunnat bli finare. Stort tack för ert fantastiska arbete! Vi är så nöjda!
    Hej Helena,

Vad kul att du är nöjd med arbetet.

• 2021-11-12 Spontant omdöme
    M5 gjorde en totalrenovering av vårt badrum. Kvalitén på själv arbetet var överlag bra och det tack vare en väldigt duktig plattsättare/snickare/elektriker. Det var även lätt att få information och följa arbetet i whatsapp.
    Tyvärr märks det att M5 har för mycket att göra och man brister därför i projektledningen.
    -Den utlovade totalansvaret uteblev och det lades istället över på oss som kund
    -M5 beställde inte inventarier och kakel i tid vilket försenade bygget nästan en månad. Man kan inte hävda att det är kundens ansvar om man står som beställare på fakturan och dessutom har tagit ansvar för hela bygget.
    -I offerten missade m5 inkoppling av tvättmaskin och ny dörr
    -Man tog bort och slängde element utan att rådfråga oss. vilket skapade problem gentemot BRF
    -man tog inte ansvar för tekniska lösningen vilket fick som konsekvens att man installerade en tvättmaskin som sticker ut i dörröppningen. En toalettstol installerades som var så hög att fönstret inte gick att öppna. Sistnämnda åtgärdades dock utan kostnad
    -Soporna låg kvar 2 veckor efter att snickaren/plattsättaren lämnad
    Hej Hans Gustaf,

Tack för din rekommendation och vad roligt att ni är nöjda med slutfinnishen!

I detta projekt så har ni upprättat en kontakt med en kakelbutik som vi sammarbetar med, under den perioden drabbades de ganska hårt av pandemin vilket gjorde att det var underbemannade under en längre period, detta resulterade i missade beställningar från deras sida vilken i sin tur påverkade vårt arbete då vi inte kunde färdigställa badrummet i tid. Ni planerade badrummet med den kakelbutiken samt gjorde en ritning som vi följde, eftersom ni ville installera en tvättmaskin så behövdes badrummet göras större vilket vi gjorde och resultatet av detta blev att TM stack ut ett par cm från dörrkarm, vilken inte gick att undvika då den endast kunde placeras på det stället. WC-stolen är en beställning som ni tillsammans med kakelbutiken gjorde, ni tyckte efter montering att den var för hög och ville byta den. Vi såg till att rörmokare fanns på plats samma vecka som den nya WC-stolen hade levererats och monterade den.

Återigen, tack för omdömmet och er feedback! Vi tar till oss detta och hoppas att ni kan njuta av ert fina badrum.

Alla på M5 Bygg AB
  • 2021-10-27 Spontant omdöme
    Anlitade M5Bygg för att renovera hela köket. M5Bygg gjorde ett mycket fint arbete och vi blev mycket nöjda. M5Bygg har skickliga hantverkare som även har social kompetens. Arbetet gjordes också inom rimlig tid. Jag kan starkt rekommendera M5Bygg.
    Anders Höglund
    Hej Anders,

Tack för din rekommendation!
    Vad roligt att du är nöjd med ditt nya kök :-)

• 2021-10-05 Spontant omdöme
    Anlitade M5 för en badrumsrenovering för ca ett år sedan. Jobbet blev klart i tid, precis som avtalat 👍🏼
  • 2021-09-27 Spontant omdöme
    Är så nöjd med arbetet M5 gjorde hemma hos mig. Tog in dem för att göra om mitt badrum, flytta på avloppet till köket och riva ett par väggar. Arbetet utfördes i tid och resultatet blev fantastiskt. Alla hantverkare och projektledare jag träffade är väldigt trevliga och professionella vilket även mina grannar tyckte. Kommer absolut att anlita dem igen. Rekommenderar verkligen!
    Hej Pernilla,

Tack för din rekommendation!
    Vilken skillnad det blev och vad glada vi blir att du är nöjd med badrummet :-)

• 2021-08-18 Spontant omdöme
    Vi använda M5 Bygg då vi skulle renovera vårt badrum i vår lägenhet. Från det att vi tog kontakt med M5 så visade de stor professionalitet och kompetens och det slutade med att vi anlitade M5 för att göra fler renoveringar i lägenheten. Allting men ett fantastiskt resultat. Under arbetets gång har de varit lyhörda och enkla att kommunicera med. Slutresultatet blev kanonbra och vi kan verkligen rekommendera företaget.
    Hej Fredrik och Jasmine,

Tack för er rekommendation och vad roligt att ni är nöjda med oss.
    Hör gärna av er för framtida renoveringar! :-)

• 2021-08-12 Spontant omdöme
    Vi använde oss av M5 bygg för att renovera vårt badrum. Seriöst bolag med en bra ägare som månar om kunden och tar till sig feedback.
    Hej Malin och Olof,
    Tack för er rekommendation! :-)

Hör av er om ni behöver hjälp med fler byggprojekt!

Alla på M5 bygg AB!
  • 2021-06-29 Spontant omdöme
    Har haft en totalrenovering med Jocke som projektledare på M5Bygg. Är supernöjd. Kommunikationen har varit tydlig och snabb. Stor lyhördhet och känsla för service och inte minst mycket kunnig och uppdaterad inom byggtekniska frågor som underlättade beslutsgången.
    Extra plus att de små detaljer mot slutet av arbetet inte förhalades utan allt i helhet blev klart i tid. Extra tack till Taher och Abu som orkade med att hålla ordning på alla önskemål om snickeri och måleri! Det blev snyggt och gediget resultat 👌🏼
    Hej Shanie,

Tack för din rekommendation!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med oss på M5 bygg och slutresultatet :-)

Alla på M5 bygg AB.
    2021-06-01 Verifierad kund
    Skicklig hantverkare men de (ägaren?) vägrade detaljspeca:a fakturan. Han hade varken tid eller skyldighet att göra det förmedlade han. Det är dock första gången jag råkat ut för det. Kanske fakturan stämde, kanske inte. Jag kunde inte kontrollera den.
    Hej Lars,
    Tack för ditt omdöme!

Eftersom det var ett arbete på cirka 3 dagar där överenskommelsen var att arbetet skulle ske på löpande räkning. Efter avslutat arbete fick du en materiallista på vad som använts i ditt projekt samt timmar redovisat. Priserna stämde överens med vad som var fakturerat och du fick även pris per produkt bifogat i ett separat mejl.

Roligt att du är nöjd med slutresultatet och våra hantverkare.
    Hör gärna av dig igen om du vill ha hjälp med fler projekt!

Önskar dig en fin sommar!

• 2021-05-26 Spontant omdöme
    Vi gjorde om vårt badrum och fick hjälp av M5. Jätteduktiga från start till slut och Iman som gjorde jobbet var fantastisk!
    Hej Joakim,

Vad kul att ni är nöjda med renoveringen!

Ha det fint! :-)

Alla på M5 Bygg.
    2021-05-25 Verifierad kund
    Vi renoverade badrummet med M5, totalentreprenad. Första mötena och kontakten var jättebra, de bokade in avstämningsmöten varje vecka och var alltid trevliga genom hela processen.
    Tyvärr blev renoveringen inte klar i utsatt tid vilket meddelades 16.30 samma fredag som vi skulle flyttat tillbaka in i vår lägenhet, och detta fick vi reda på efter att ha frågat upprepade gånger om det verkligen blir färdigt i tid. Det blev ett ganska tråkigt avslut på en annars bra renovering med jättefint slutresultat. Sista dagarna fick vi jaga dem om uppdateringar och tjata om extra arbetsdagar för att kunna flytta tillbaka hem då vi inte hade annat boende fixat för längre tid.
    Jättefin renovering, vi är så nöjda med slutresultatet och det är så proffsigt och bra gjort. Men tyvärr dålig kommunikation på slutet som gjorde att vi var utan boende i fyra dagar.
    Hej Agnes,

Tack för din rekommendation!
    För oss är det väldigt viktigt att hålla tidsplanen då de flesta av våra kunder har tillfälliga boenden under projekttiden. I ditt fall så påverkades vi av material som saknades samt en vattenavstängning som inte kunde genomföras då vi ej kom in i källaren, detta medför tyvärr förseningar i projektet.
    Vi tar till oss det du säger och hoppas att ni kommer trivas i ert nya fina badrum :-)

• 2021-05-25 Spontant omdöme
    Vasastan lägenheten - totalrenovering

Vi köpte en 3:a i Vasastan som behövde totalrenoveras och jag och min fru hade aldrig renoverat något innan och vi var självklart lite oroliga, då man har hört om allt som kan gå fel.

Men vad M5 bygg åstadkom var helt fantastiskt bra! Från första stund fick vi ett stort förtroende för dem. De väldigt punktliga, de var väl organiserade, väl planerade, alla var jättetrevliga, det var lätt att prata med alla arbetare, de var snabba på att svara frågor då de hade ett Whats Up konto med alla inblandade så du ständigt kunde vara delaktig. Men framförallt var de väldigt skickliga hantverkarna, som brinner för det de gör. De hjälpte oss och kom med förslag under resans gång och väldigt tillmötesgående. Vår lägenhet blev så fantastiskt bra.

Det de gjorde var: Riva ut och bygga helt nytt kök & badrum, ta bort golv, slipa originalgolv, riva ner en vägg, sätta upp en vägg, dra ny el, bredspackla & måla hela lägenheten, stuckatur, och reparera allt snickeri som fönster och dörrar etc.

Prismässigt var de varken dyrast eller billigast. Men vad vi fick var väldigt högklassigt arbete och superduktiga människor. De var transparenta med alla kostnader och hade inga ”gömda” kostnader.
    Vi har sedan dess rekommenderat dem till våra vänner som renoverar och de har varit lika nöjda som vi. M5 bygg är 5/5!

Vi vill avslutningsvis tacka Micke, Andrii, David, Christian, Emil, och alla andra i M5 bygg för ett väldigt bra jobb. Ni skapade vårt drömhem!
  • 2021-05-11 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda att vi anlitade M5 Bygg inför vår badrumsrenovering på ca 3 kvm. Bra bemötande, flexibla, noggranna, lyhörda, snabba och trevliga. Om det var det något som vi ville åtgärda eller komplettera, ordnade dem det snabbt och effektivt. Trots att vi valde att bygga till en tvättstuga, blev projektet färdigt enligt tidigare plan vilket uppskattas enormt. Badrummet och tvättstugan blev superfina. Christian och Jocke har varit riktiga stjärnor samt övriga involverade såsom plattsättare, elektriker och rörmokare.
    Hej Filip och Hanna,

Tack för rekommendationen och ett kul projekt!
    Vad roligt att ni är nöjda med oss på M5 och slutresultatet.

Vi ses! :-)

• 2021-05-11 Insamlad av företaget
    Upplevelsen är total! Arbetar inom fastighetsbranschen och har aldrig skådat likadant. Vårt badrum vart perfekt, kostnaden exakt och problem var till för att lösas. Kanonbolag. Viktor som satte plattor är en stjärna, projektledaren var kanon. Från start till klart brilliant. Kommer anlita er fler gånger. Åman
    Hej Jonathan,

Stort tack för din rekommendation!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med vår personal och slutresultatet :-)

2021-05-10 Verifierad kund
    Renoverade badrummet med M5 och fick ett fantastiskt fint badrum. Dom har varit flexibla och började med badrummet inom väldigt kort varsel.
    Blev trevligt bemött från start till slut av alla inblandade.
    Får dock göra ett litet avdrag för bristande kommunikation vilket ledde till diverse fel, men dessa fel justerade dom utan problem.
    Hej Christoffer,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet.

Ha det fint!

• 2021-05-03 Insamlad av företaget
    M5 och projektledare Joakim skötte min köksrenovering. Stort tålamod trots en vattenläcka veckan innan planerad projektstart som sköt upp hela projektet flera månader.

Fått mycket hjälp, råd och snabba svar från projektledaren. Vid oväntade extrakostnader fick jag förklarat för mig varför de behövdes och mina alternativ med olika prisnivåer.

I slutändan ser köket precis ut som jag tänkt mig, och jag märkte att projektet under tiden var i kompetenta händer.
    Hej Lovisa,

Stort tack för din rekommendation!

Vad glada vi blir att du är nöjd med köket :-)

Ha det fint!

Alla på M5 bygg AB.
  • 2021-04-26 Insamlad av företaget
    Vi köpte en badrumsrenovering av M5 efter noga övervägande då detta var vår första. Efter att ha fått en mycket bra genomgång av offert och projektupplägg satte vi igång. Vi hade kommunicerat våra höga krav till M5 i form av support och service och har genom hela projektet blivit otroligt väl bemötta där de har levt upp till våra förväntningar. Christian har varit en stjärna och löst stort som smått samt varit väldigt tillgänglig. Renoveringen gick smidigare än vi kunnat tro och även badrummet snyggare. Vi är glada att vi valde M5.
    Hej Ina och Gustav,

Stort tack för er fina rekommendation, vad glada vi blir att ni är nöjda med vårt arbete!
    Hör gärna av er för framtida renoveringar!

På återseende! :-)

• 2021-04-13 Insamlad av företaget
    Perfekt och nöjd! Bra jobb duktig! Pris ok.
    Med vänlig hälsning, Florin
    Hej Florin,

Tack för omdömet!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen.

Med vänlig hälsning
    Alla på M5 Bygg.
  • 2021-04-05 Spontant omdöme
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5s helhetsåtagande. B
    Hej Örjan,

Tack för din rekommendation!
    Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen :-)

Med vänliga hälsningar,
  • 2021-03-23 Insamlad av företaget
    M5BYGG totalrenoverade mitt badrum oktober-november 2020. Företaget har gett mig tron tillbaka på att det finns seriösa hantverkare. Proffsigt skött från start till klart. Och så snyggt det blev! Rekommenderas!
    Hej Tina,

Stort tack för ditt omdöme!
    Vad glada vi blir att du är nöjd.

• 2021-03-21 Insamlad av företaget
    Jag bestämde mig för att med enbart några dagars varsel byta golv och måla hela lägenheten jag skulle flytta in i. M5 Bygg åtog sig arbetet direkt och var supersnabba och på. De rev även ut det gamla badkaret och installerade nya duschväggar och kommod. De hade två veckor på sig och allt flöt på superbra och de höll tiden perfekt. Killarna som utförde arbetet var jättetrevliga och David höll mig underrättad löpande och svarade under arbetets gång direkt på sms och i telefon.
    Hej Marika,

• 2021-02-05 Spontant omdöme
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Ett litet badrum på 2kvm där vi bytte kakel, flyttade dusch och monterade stor spegel m.m. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5. Vi vill rikta ett stort tack till Artur och de andra som ställde upp i motgång och medgång!
    Hej Oscar,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att ni är nöjda med det nya badrummet.

• 2021-02-02 Spontant omdöme
    Vill börja med att rikta stort tack till dig David för riktigt bra planering av projektet, det märks att du leder M5 AB i rätt riktning.

Det har gått så smydigt från start till slut.

Stort tack till Plattsättare Elbek som har varit punktlig, nogran och inte minst trevlig.

M5 AB i toppklass med servicetjänsla som rekommenderas starkt.
    Hej Feras,

Stort tack för förtroendet och din rekommendation!
    Kul att du är nöjd med oss på M5 bygg.

Alla på M5 bygg!
  • 2021-01-30 Insamlad av företaget
    M5 hjälpte oss med total-renovering av kök och badrum. Ett seriöst och kunnigt företag som levererade långt över våra förväntningar. Vi är supernöjda! Rekommenderas varmt.
    Hej Lisa,

Tack för omdömet och rekommendationen!
    Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet.

Alla på M5 bygg!
  • 2021-01-28 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda med deras kunskap, erfarenhet och service.
    Hej Hannah,

Tack för omdömet, rekommendationen och att vi fick hjälpa er med renoveringen! :-)

• 2021-01-26 Spontant omdöme
    Vi anlitade M5Bygg för en totalrenovering av vår lägenhet. Rivning av bärande konstruktion med avväxling med stålbalk, rivning och bygg av nya innerväggar, dragning av el, nytt kök samt alla ytskikt. Vi är väldigt nöjda med allt från offert, planering, kommunikation och framförallt slutfinish på allt arbete. M5 är professionella och lyhörda, och jag kan varmt rekommendera dem
    Hej Johan,

Stort tack för din rekommendation och omdöme!
    Vad glada vi blir att ni är nöjda med projektet :-)

• 2020-11-06 Spontant omdöme
    M5 Bygg AB renoverade mitt kök och gjorde ett rum till från köket. Det behövde mycket detalier att tänka på. Jag hade bra kommunikation med dem och de gjorde allt enligt vad jag sa. Jag är nöjd generellt.
    Hej Roya,

Tack för ditt omdöme och vad kul att du är nöjd! :-)

• 2020-11-01 Spontant omdöme
    Vi anlitade M5 BYGG för renovering och installering av kök och uppsättande av skiljevägg vid matplats för att skapa ett sovrum. Redan från start fick vi stort förtroende för dem. Genom hela arbetet hölls en dialog och det var enkelt och tryggt att få kontakt med varandra vid frågor. De höll oss uppdaterade genom hela arbetet och kom med bra lösningar när det uppstod något problem. Mycket kunnig och professionell personal och resultatet är precis som vi önskade. Vi kommer anlita dem igen när det är dags för renovering av vårt badrum! Vi rekommenderar dem starkt! Extra stort tack till Christian och Andrii!
    Hej Louise,

Stort tack för din fina rekommendation!
    Vad glada vi blir att ni är nöjda med renoveringen :-)

alla på M5 Bygg!
  • 2020-09-30 Spontant omdöme
    M5 hjälpte mig att ta ner en vägg, lägga in golv där väggen stod + färdigställande (spackel och målning). Grymt nöjd, det kunde inte ha blivit bättre. Micke och co gör en bra jobb! Rekommenderas.

Tack för rekommendationen.
    Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen :)

Med vänlig hälsning
  • 2020-09-10 Spontant omdöme
    Gjorde en totalrenovering av vårat badrum. Ett super bra jobb som följde tidsplan samt bra dialog på vägen.
    Hej Andreas,
    Tack för din rekommendation.

Vad roligt att du är nöjd med ditt nya badrum.

• 2020-08-20 Insamlad av företaget
    M5 Bygg har varit totalentreprenör vid flytt av vårt kök samt totalrenovering och tillbyggnad av vårt badrum.

M5 har genom hela processen varit mycket lätta att arbeta med. Allt från offertering till genomförandet och samarbetet med underentreprenörer har skötts prickfritt!
    Alla projektledare/hantverkare har varit mkt trevliga, kunniga och lätta att kommunicera med! Avtalade tider har hållits genom hela processen.
    Slutresultatet blev precis så bra som vi hade hoppats när vi drog igång projektet.

Vi har bara gott att säga om M5 BYGG AB och kommer utan tvekan anlita dem för framtida projekt.

Magnus Persson
    Hej Magnus,

Stort tack för din fina rekommendation :)
    Vad kul att ni är nöjda med badrummet och köket.

• 2020-07-24 Insamlad av företaget
    Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på eventuella hinder på vägen och inställningen har alltid varit att allt går att lösa. Det har varit smidigt att kommunicera och vi har löpande blivit uppdaterade under renoveringens gång. Vi är så tacksamma för vårt fina nya kök och badrum. Extra stort tack till Christian, David och Micke, utan er hade det inte blivit så bra.
    Hej Rebecka och Linus,

Stort tack för er rekommendation och fina omdöme!
    Så roligt att ni nöjda med slutresultatet :D

Alla på M5!
  • 2020-07-03 Spontant omdöme
    VARNING! Jag hoppas det var olyckliga omständigheter som gjorde att jag råkade ut för detta, men jag kan inte rekommendera M5, utan vill istället varna för dem.
    Jag bokade in ett möte med dem, då jag ville ha hjälp att renovera mitt badrum. En trevlig säljare kom och kikade och lyssnade på vad jag önskade. Mötet var trevligt, och inget stack ut, varken positivt eller negativt. Säljaren lovade att jag skulle ha en offert snart.
    När jag inte fått någon efter fem dagar mailade jag och undrade vad som hänt, och igen efter ytterligare två dagar. Först då fick jag kontakt, via telefon av säljaren, som kom med en förklaring om att han tidigare varit konsult (och inte varit anställd av M5), men fått sluta jobbet som konsult, men nu skulle vara anställd av M5. Han lovade att jag skulle få offerten så fort som möjligt. Det var snart två veckor sedan, och jag har inte fått någon.
    Väldigt frustrerande att slösa min tid på inget.
    Hej Joakim,

Tack för att du tagit kontakt med oss och att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.

Vi vill verkligen be om ursäkt att offerten tagit längre tid än du och vi önskat. Tyvärr har vi haft ett par sjukdomsfall och med anledning av de försiktighetsåtgärder som FHM rekommenderat har detta drabbat vår leverans inför offertskrivande.

Detta har då medföljt att din offert blev 5 dagar försenad från det vi kom överens om.

Vi ber återigen om ursäkt för den sena offerten och hoppas du kan ha överseende med detta i en svår situation.

Vi önskar dig lycka till med ditt projekt och hoppas på att någon gång i framtiden få visa på vår kunskap och kvalitet på utförande i ett annat projekt.

Vi på M5 önskar dig en trevlig sommar.
  • 2020-05-28 Spontant omdöme
    Mycket proffsigt utfört arbete. Uppfyllde våra önskemål samt höll tidsplanen.
    Vårt hem blev precis som vi önskade.
    Stort tack till M5 bygg!
    Hej Mohanad,

Stort tack för din rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet :)

• 2020-04-08 Insamlad av företaget
    Badrumsrenoveringen är mycket noga utförd och Andrej som var vår plattsättare gjorde ett fantastiskt jobb! Han var trevlig, professionell och omvandlade vår vision till verklighet - slutresultatet är över förväntad. Om du har höga krav på din renovering; anlita M5.
    Hej Sofia,

Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation.

Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete :)

• 2020-04-01 Spontant omdöme
    M5 gjorde om vår badrum och allt gick smidigt och enligt tidsplan
    Hej Anders,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

• 2020-02-22 Insamlad av företaget
    M5 Bygg har genomfört en fullständig renovering av vårt badrum, som är relativt stort med badkar, dusch och bastu. Vi är mer än nöjda, vi hade möjlighet att få renoveringen påbörjad relativt snabbt och det flöt på helt utmärkt. All personal har varit supertrevliga och kunniga i alla kontakter. Prissättningen helt rimlig, varken billigast eller dyrast av de offerter vi tog in. Jag rekommenderar mer än gärna och på fullständigt allvar M5 Bygg
    Hej Saga,

Tack så mycket för din rekommendation.

Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete.

• 2020-02-16 Spontant omdöme
    M5 har totalrenoverat mitt badrum och jag är så nöjd med resultatet. Kommunikation och informations- flödet kunde vara bättre, men det vägdes upp i slutet. Härliga och hjälpsamma människor att jobba med. Rekommenderars varmt!
    Hej Carolin,

Tack för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet :)

• 2019-12-18 Spontant omdöme
    Vi anlitade M5 för att slå ihop 2 rum (toalett + tvättrum) till ett stort badrum med dusch (fanns inte innan) samt tvätt och torktumlare.

Allt blev proffsigt utförd och resultat blev fantastiskt!
    Hej!

Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation!

Så roligt att ni är nöjda med slutresultatet.

• 2019-12-05 Insamlad av företaget
    Badrummet blev fint. Tog längre tid än avtalat. Hade problem med golvets lutning och fick göra om en del av det. Blev lite bättre, men inte 100%. Under själva processen flexibla och trevliga.
  • 2019-12-01 Insamlad av företaget
    Funkade bra med kommunikationen under hela projektet.
    Jag bodde hemma under tiden M5 gjorde mitt badrum så det var skönt o ha löpande kontakt kring hur det utvecklades.
    Projektet höll tiden. Blev ett tillägg på fakturan för att det var djupare betong att bila igenom. Jag kan tycka att de borde vetat på förhand, men det var inga stora summor det handlade om så nöjd ändå.
    Hej Alexander,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation, samt konstruktiva kritik kring pålägget.
    Det tar vi givetvis med oss.

Vad kul att du är nöjd!