M5 BYGG AB

Larsbodavägen 55, 123 41 Farsta — Visa karta

Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Med ett starkt kundengagemang, ser vi alltid till att hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite.

Varför jobbar vi inom branschen?
Vi vill minimera överraskningar som kan uppstå under projektets gång, strävan är att alltid leverera den bästa servicen till dig som kund och den bästa lösningen med slutfinishen på projektet!

Eftersom varje projekt är unikt, är du välkommen att kontakta oss med ditt projekt.

Vi bokar då in ett förutsättningslöst möte, där vi kan diskutera hur vi kan gå tillväga. Efter mötet får du en mycket omfattande och tydlig offert där du kan se punkt för punkt hur arbetet ska gå till, samt en extra prislista ifall du som kund vill lägga till extra optioner.

Efter avslutat arbete följer vi också alltid upp för att säkerställa att du är riktigt nöjd med slutresultatet, samt lämnar över kvalitetsintyg och protokoll som standard!

Välkomna till ett tryggt företag som lyssnar och håller dig som kund i handen under hela byggprocessen!

M5 BYGG AB
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 55 kunder tycker om M5 BYGG AB

• Amanda K
    Amanda K skrev om M5 BYGG AB
    Jag är jättenöjd med min badrumsrenovering som gjordes via M5 Bygg. Allt fungerade väldigt smidigt från början till slut och resultatet blev helt enligt förväntan. Michell hörde av sig när det var oklarheter i hur jag ville ha det så att inget blev fel och det har varit lätt att få kontakt och uppdateringar om hur allt gått. Jag har blivit väldigt bra bemött när jag haft frågor eller synpunkter också vilket är ett stort plus. Det hela gick mycket smidigare än vad jag hade trott från början och nu har jag ett fint och fräscht badrum att njuta av! Läs mer
    M5 Bygg, M5 Bygg gillar detta
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om M5 BYGG AB
    Det här är ett bra företag, rekommenderas absolut.
    Vi anlitade M5Bygg för att göra ett badrum från grunden. Offererat pris stämde överens med verkligheten och de få extralösningar som kom till i efterhand (pga tidigare byggares misstag) var galanta och väldigt rimliga i pris. Färdigt badrum var identiskt med den ritning vi la fram i samband med beställningen.
    Kvalitetsdokument och Säkert vattenintyg kom rätt så omgående efter färdigställande.

Tips till beställare. Tänk på att komma överens om småsakerna som t.ex överlämning/förvaring av nycklar. Det är ett flertal duktiga hantverkare inom olika områden som behöver tillträde på kort tid. Läs mer
  • Sofie Jones E
    Sofie Jones E skrev om M5 BYGG AB
    Vi blev supernöjda med vårt nya badrum. Kommunikationen fungerade jättebra med både arbetsledare och byggarbetare. Badrummet blev precis som vi hade tänkt oss och de lyssnade verkligen på små detaljer vi ville ändra. De var även väldigt effektiva och blev klara i tid. Jag rekommenderar detta företag. Läs mer
  • Niklas S
    Niklas S skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 Bygg för helrenovering av vårat badrum. Arbetet flöt på bra från startmöte till avslutat arbete. Det mest positiva var de proffsiga och noggranna hantverkarna. Tidplanen följdes helt och hållet, trots vissa oförutsedda händelser under arbetets gång. Klar och tydlig kommunikation från AL/PL när frågor uppstod.
    Vi kan väl rekommendera M5 Bygg, och kommer kontakta dem igen vid eventuellt framtida renovering.

/Niklas Läs mer
  • Natalie W
    Natalie W skrev om M5 BYGG AB
    Vi fick hjälp av M5 Bygg att totalrenovera vårt hus. De gjorde allt från stambyte, bytte ut all el, hjälpte oss att riva väggar och fixade alla ytskikt som tak, väggar och golv. De hjälpte oss också med kök, badrum och gäst WC och alla blev väldigt fina och välgjorda. Vi uppskattade särskilt att de hela tiden kom med egna idéer och förslag på bra lösningar. De gjorde jobbet inom utsatt tid, höll offerten och resultatet blev jättebra. Vi är särkilt nöjda med vår fina fiskbensparkett som de la in i vårt vardagsrum. De får högsta betyg av oss och vi kan verkligen rekommendera dem till stora som små projekt. Läs mer
    2018-05-22 M5 Bygg svarar Natalie W
    Hej Natalie och Magnus!
    Stort tack för förtroendet att göra om ert hus till ett drömbonde! Hoppas ni stortrivs och tusentack för omdömet.

Hälsningar
    M5
    Natalie W, M5 Bygg gillar detta
  • Gustav E
    Gustav E skrev om M5 BYGG AB
    Ett företag att varmt rekommendera!
    Vi gjorde om vårt kök, hall, vardagsrum och sovrum i vintras och nu var det dags att göra badrummet och tvättstugan, utan att tveka kontaktade vi M5 och återigen topp resultat och servicenivån var högre än förväntat.
    Även att vi var borta kunde vi bli uppdaterade om projektet i form av bilder och meddelanden.
    Dem höll tidsplanen som var överenskommet, städade efter projektet var slut och när vi kom hem från semestern så stog det en flaska vin med ett fint vykort.
    Vi vill framföra ett stort tack till er på M5 och ett stort tack till alla era samarbetspartners för ett fint utförande och ett städat hus vid överlämning.
    Ett företag att lita på som kommer komma väldigt långt! Läs mer
  • Daniel  M
    Daniel M skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för att hjälpa oss att renovera vårt badrum nu i vår.

M5 har hela tiden varit en professionell entreprenör som har förståelse och besitter bra kunskap över hela byggprocessen.
    David + crew har hela tiden haft ett stort engagemang som sticker ut från mängden byggentreprenörer man haft med att göra under åren som gått.
    Där servicevilja, snabb återkoppling samt bemötandet alltid varit klockrent från samtliga berörda parter (el, bygg och VVS)

M5 har levererat oss ett färdig badrum under överenskommen tid och budget med ett jättebra resultat.
    Rekommenderar detta företag starkt. Läs mer
  • Simon H
    Simon H skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för att kakla om vårt badrum, sätta in ett nytt duschset och utföra lite finsnickeri kring ett badrumsskåp. Vi kan varmt rekommendera M5.

+ Vänlig kontakt
    + Otroligt snabbt utfört arbete
    + Hörsammar kundens klagomål
    + Mycket bra pris
    + Generellt mycket väl utfört hantverkararbete

- Några saker som stod i offerten var inte utförda när arbetet enl. M5 färdigställts, vi fick påminna om dessa
    - Arbetarna använde först fog med fel färg, vilket snabbt åtgärdades genom att de skrapade bort fogen innan den hann stelna, och sedan satte ny fog. Några lister fick dock permanenta märken från verktygen de använde för att skrapa bort den ursprungliga fogen.
    - Arbetarna tejpade inte igen en dörr till ett annat rum i lägenheten (trots att jag bett dem göra det) så det kom in massor av byggdamm där och täckte alla saker. För att kompensera oss för detta så var M5 tillmötesgående och bjöd på ett snickeriarbete som annars hade kostat ~2000 kr, vilket förstås uppskattas - men bäst hade givetvis varit om dörren hade tejpats ordentligt.

På det hela taget är vi mycket nöjda med M5! Läs mer
  • Lennart L
    Lennart L skrev om M5 BYGG AB
    Vi kontaktade tre byggfirmor för att få offerter för renovering av vårt badrum. Tove från M5 Bygg svarade samma dag, medan de övriga först efter påstötningar hörde av sig. Efter lite efterforskning så föll valet på M5 Bygg, och det har vi inte ångrat.
    Projektet leddes av David, och vi hade nästan daglig kontakt med honom i form av text och ibland bilder, och det kändes tryggt. Vi hade problem med några grannar, men det löste David på ett bra sätt. Trots lite extrajobb så höll de tidsplanen, och det det var ju bra för båda parter.
    Resultatet av den proffsiga renoveringen blev ett praktiskt, snyggt badrum som vi är väldigt
    nöjda med. Vi kan varmt rekommendera M5 Bygg. Läs mer
  • Eileen L
    Eileen L skrev om M5 BYGG AB
    Renoverade vårt badrum som inte åtgärdats sedan huset byggdes på 70-talet. Vi tog in offerter från ett antal firmor och M5 var både prismässigt konkurrenskraftiga och ingav stort förtroende. Såväl Tove (kundansvarig) som David (projektledare) och Michel (platschef) gav oss tips, idéer och inspiration som gjorde slutresultatet ett antal snäpp bättre än det blivit utan deras input.
    Som väntat uppdagades några felaktigheter i rörmokeri och el när vi började riva vilket M5 hanterade mycket bra utan att det blev några vansinniga extrakostnader. Trots detta var projektet klart inom den estimerade tiden och kommunikationen under arbetets gång var bra.
    Några få saker att tänka på:
    - Om ni ska ha dolda rör, se till att ni pratar igenom lösning för avlopp vid handfat etc.
    - Om ni ger ut er husnyckel, se till att ni pratar igenom hur de hanterar denna
    - Om det finns möjlighet att bo på annan plats under rivningsveckan, kan jag starkt rekommendera detta men håll ändå ögonen på bygget så att ni kan följa utvecklingen och ha en kontinuerlig dialog med byggfirman.
    Några småsaker var väl inte helt perfekta (tog lite tid att få slutdokumentationen och uppstädningen kunde kanske varit en aning bättre) men jag kan verkligen varmt rekommendera M5 Bygg och har redan ett antal bekanta som är redo att starta sina renoveringsprojekt ihop med dem. Läs mer
    2018-04-15 M5 Bygg svarar Eileen L
    Hej Eileen och Magnus!

Tusen tack för ett fint reco! Vi tar självklart med oss dem synpunkterna ni nämner nedan för att bli ännu ett steg vassare!

Vi är oerhört tacksamma för alla rekommendationer vi fått via er!

Sista men inte minst ett stort grattis till ert nya badrum.

Ha en härlig sommar.

David
    M5
  • Cissi
    Cissi skrev om M5 BYGG AB
    Gjorde ett väldigt fint och bra planerat badrum åt oss. De städade undan efter sig under arbets gång. Var ärliga, arbetade energiskt och löste de problem som uppstod. Vi blev aldrig störda över att vi hade hantverkare hemma då de inte kom i ottan. Vilket vi tyckte var väldigt skönt, vi slapp att ha hantverkare runt oss när vi skulle iväg till jobbet. Vi hade hantverkarna förra sommaren som vi kände tog alldeles för mycket betalt och var oengagerade och var skeptiska till att anlita handverkare för att renovera igen. M5bygg fick oss att tro på hantverkare igen. Vi rekomenderar varmt M5bygg! Vi kommer att anlita dem om vi ska renovera något mer. Läs mer
  • Anders
    Anders skrev om M5 BYGG AB
  • Kim R
    Kim R skrev om M5 BYGG AB
    M5 renoverade mitt badrum från 90-talet. Jag kunde inte vara nöjdare! Under hela renoveringen hade jag kontakt med arbetsledare David som återkopplade och skickade bilder på olika delar i processen. Från början till slutet av projektet kände jag mig 100% trygg och mycket väl bemött. Badrummet blev jättefint! M5 är ett företag som verkligen håller vad de lovar. Mycket god kvalité på arbetet till ett bra pris. Dessutom blev badrummet klart långt innan utsatt slutdatum!!! Läs mer
  • Johan L
    Johan L skrev om M5 BYGG AB
    En firma som håller det dom lovar. Kvalité på hög nivå och bra priser. Att känna sig trygg genom hela processen är guld värt och med M5 Bygg kändes det rätt från start till allt var klart.
    Mvh Johan & John Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om M5 BYGG AB
    Supertrevligt gäng som är mycket noggranna och skickliga! Vi anlitade M5 Bygg efter att ha tittat på två olika offerter för att göra om vårt badrum. Både deras offert och arbetsbeskrivning var tydliga och bra. När tidsplanen inte höll löstes det proffsigt av David som var tillgänglig och engagerad! Väldigt nöjda med resultatet! Läs mer
  • Niklas K
    Niklas K skrev om M5 BYGG AB
    Redan 2 veckor efter första kontakt var M5bygg hos oss och hade börjat med badrumsrenoveringen. Och efter lite missförstånd och språkförbistringar så är vi mycket nöjda med slutresultatet. Det gick fort och blev bra. Läs mer
  • Jonas A
    Jonas A skrev om M5 BYGG AB
    Renovering av kök och sovrum. Läs mer
  • Sandra N
    Sandra N skrev om M5 BYGG AB
    Jag renoverade mitt badrum och valde M5bygg efter att jag tittat på olika företags referenser. Badrummet blev fint renoverat och jag möttes av gott bemötande av både Tove, Armen och hantverkare. De höll sitt tidspann och kom på lite extra lösning som blev mycket bra med en bänkskiva. Speciellt tack till Armen för sitt proffsiga bemötande vid liten incident med missförstånd hos grannar. Jag rekomenderar M5bygg och kommer anlita dem igen i framtiden om jag behöver.
    Mvh,Sandra Nordström Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om M5 BYGG AB
    Jag rekommenderar M5 Bygg på alla sätt. De har totalrenoverat vår lägenhet - nytt kök, nytt badrum, golv, väggar och tak i övriga lägenheten och de är fantastiskt bra att ha att göra med. De är duktiga, pålitliga, ordentliga, kunniga, trevliga, hjälpsamma, konstruktiva, lösningsorienterade och slarvar inte.

David är oerhört mån om att kunderna skall bli nöjda, och alla andra under ledning av arbetsledaren Armen gör verkligen ett kanonjobb!!

Tack för en fantastiskt bra insats och grattis till alla era nya kunder! Läs mer
  • Hossein G
    Hossein G skrev om M5 BYGG AB
    Vår lägenhet från ca 60-tal var i behov av en totalrenovering. Allt i princip behövde bytas ut.
    -nytt badrum ( denna skulle även förstoras )
    -ny liten WC
    -nytt kök
    -nya golv genomgående i lgh
    -rivning av gamla tapeter, spackling, målning av allt och alla snickerier
    -riva väggar, sätta igen dörrar (ny planlösning helt enkelt)
    -nya garderober
    -spottar i lgh
    -mm.

Vi hade via rekommendation fått höra om M5 och valde att ta ett första möte med David.
    För oss var det det ytterst viktigt att personkemin skulle fungera bra då vi visste att vårt projekt skulle behöva löpa under en längre period. David var väldigt tillmötesgående och vi kände på en gång att detta skulle bli bra.

Vi gick grundligt igenom vad vi ville göra och vad som var möjligt att göra. Vi hade ett antal önskemål om utformning på bland annat kakel. Det vi hade tänkt var inte en hållbar lösning men med hjälp av mindre ändringar fick vi ändå som vi ville fast till och med bättre då lösningen var hållbar. Vad jag vill ha med detta sagt är att M5 hittar lösningar i de utmaningar de ställs inför. Och utmaningar ställs man Alltid inför när man renoverar då man inte alltid vet vad som gömmer sig bakom väggar och under golv förrän man river allt.

M5 skötte detta suveränt. De höll den tidplan de utlovade trots att det dök upp problematik med leveranser som de inte kunde styra. När vi ville göra ändringar mitt i renoveringen var det aldrig något problem utan de gjorde alltid sitt bästa för att uppfylla våra önskemål.

Jag och min fru är ytterst nöjda att vi valde M5 som totalentreprenör till vår renovering och rekommenderar dem alla dagar i veckan. De är en professionell firma som har förstått vad service innebär och håller alltid kunden i fokus.

Tack M5 och alla ni anställda som kämpade med vår lägenhet! Läs mer
  • Karl S
    Karl S skrev om M5 BYGG AB
    Supertrevliga killar som ser lösningar istället för problem. Hade svar på alla mina frågor. Är supernöjd med resultatet! Tack M5 för mitt nya badrum! Läs mer
  • Joakim H
    Joakim H skrev om M5 BYGG AB
    Vår nya lägenhet hade stort behov av renovering. Samtliga rum inklusive badrum, gästtoalett och kök 60-talsstandard.
    Vi bad om flera offerter och hade en del möten med olika byggfirmor innan vi bestämde oss för att anlita M5 Bygg AB.
    David, som var vår kontaktperson under hela projektet gjorde direkt ett bra intryck.
    Han är:
    - lätt att kommunicera med (återkommer snabbt med svar på de frågor man har)
    - har värdefull erfarenhet från tidigare renoveringar vilket gör att han kan komma med råd och lösningsförslag som passar bra
    - serviceminded
    - ärlig (som vi värderar högt, då man diskuterar både lösningsförslag och tidsram)

Förutom David så har M5 även andra proffsiga medarbetare. Vår byggledare, Artur, som är precis lika trevlig att ha att göra med besitter den expertis som behövdes för att vi skulle känna oss trygga att arbetet utförs på ett korrekt och kvalitetsmässigt sätt.

Sammanfattningsvis så utfördes vårt projekt på utlovad tid, problem eller hinder som dök upp under vägens gång löstes på bästa möjliga sätt och vi fick ett fint resultat efter projektet var färdigt. Läs mer
  • Mustafa H
    Mustafa H skrev om M5 BYGG AB
    M5 bygg totalrenoverade mitt badrum. De gjorde ett väldigt proffesionellt jobb. De levde upp till de förväntningar jag hade. Hantverkarna var noggranna, höll tiden och var enkla att ha göra med. Löpande kontakt med arbetsledaren underlättade färdigställandet av projektet.

Tack M5 Bygg! Läs mer
  • David P
    David P skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 Bygg för att totalrenovera vår lägenhet, vi är mycket nöjda med slutresultatet och tyckte mycket om deras upplägg samt projektledning. Dem höll tiderna då projektet blev klar innan avsatt tid.
    Deras arbetsledaren Armen var mycket proffsig och fanns tillgänglig för samtliga frågor som vi hade, den kundansvarige David som vi hade kontakt med dag ett höll det han lovade och även han fanns tillgänglig vid konsultation och hjälpte oss vid köp och leveranser av tillval.
    Vi är framför allt glada och tacksamma över att dem problem som uppstod löste dem mycket på egen hand och blandade in oss så lite som möjligt.
    I övrigt tycker vi att M5 visade respekt och hög servicegrad och vi kan inte göra annat än att rekommendera detta företag Läs mer
  • Jesper h
    Jesper h skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade m5 bygg för att renovera vårat badrum. Vi valde just m5 pga bra bemötande av David. Dom började på utsatt tid med jobbet, i början vart det rätt stökigt ( som man kan förstå) men det städa dom upp rätt fort när vi sagt till. Jobbet tog lite längre än väntat men dom höll sig ändå inom överenskommen tidsplan. Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Kommunikationen fungerade också bra. Läs mer
    2017-10-25 M5 Bygg svarar Jesper h
    Hej Jesper!

Vi tackar och gratulerar med nya badrummet!

Tack för ett fint omdöme, vi ses på måndag för en efterkontroll över en kopp kaffe!

Trevlig helg!

Gänget på M5
  • Sebastian C
    Sebastian C skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg har hjälpt mig att renovera badrum, kök och hall, samt lägga nytt golv i vardagsrum.De hade koll och ställde bra frågor under det första mötet vilket gjorde mig trygg i mitt val att låta dem ta hand om detta arbete. Jag är väldigt nöjd med resultatet, och det enda jag kan klaga på är att vissa saker i köket inte kopplades in så snabbt som jag önskat så jag var utan kök väldigt länge.
    Men i det stora hela så gjorde de ett bra jobb och jag kommer högst troligen kontakta dem igen nästa gång jag behöver göra något hemma. Läs mer
  • Per B
    Per B skrev om M5 BYGG AB
    Toppenfirma som gjort ett utmärkt jobb med renoveringen av mitt kök! Är mycket nöjd med deras insats och skulle utan tvekan anlita dom igen. Läs mer
  • Robin L
    Robin L skrev om M5 BYGG AB
    M5 bygg har precis bytt panelen samt isolerat om min villa. Jag är mycket nöjd med arbetet, det är noggrant utfört, killarna som utförde jobbet hade verkligen ett öga för detaljer. Kontaken med arbetsledningen funkade mycket bra med kontinuerling uppföljning. Jag kommer garanterat använda M5 bygg nästa gång. Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg har totalrenoverat min lägenhet. Rivning av vägg, nytt badrum, nytt kök, slipa golv, måla väggar, el etc. Hantverkarna är duktiga och jag är mycket nöjd med slutresultatet. Det ända som har varit på minussidan är kommunikationen och att det var svårt att räkna på kostnaden av hela projektet. I övrigt mycket bra. Läs mer
  • Jens
    Jens skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg har gjort en totalrenovering av mitt badrum och jag är mycket nöjd med slutresultatet! Projektledaren David får 5:a i betyg för sitt proffsiga bemötande från första stund. Redan i offertstadiet visade han att han hade mer kunskap om regler för byggnationer i badrum jämfört med de andra byggfirmor jag pratade med. Under arbetet fanns han alltid tillgänglig och svarade på frågor, han fixade direkt de tillägg jag ville göra och löste de små problem som uppstod. Byggledare och personal som jobbade i projektet var trevliga. Det blir inte 5:a i betyg pga några små missar och att bygget blev några dagar försenat samt en oförklarligt stor miss i ventilationen. Men som sagt alla dessa saker åtgärdades direkt när de uppmärksammades så jag kan ändå varmt rekommendera M5 Bygg. Läs mer
  • Mikael M
    Mikael M skrev om M5 BYGG AB
    M5Bygg är den lilla byggfirman med det stora personliga engagemanget. Deras motto är 1. Följa alla regler för Säker Vatten osv. 2. Göra kunden nöjd. / Jag anlitade M5Bygg för att renovera min lilla toa i källaren så att det blev ett 2kvm badrum med dusch, handfat och WC.
    Resultatet blev över förväntan. / Vi tog in 6 offerter från kända bolag inom badrumsrenovering. Vi valde M5Bygg pga det stora personliga engagemanget, inte bara föŕ att priset låg rätt till. Nu i efterhand kan jag konstatera att vi gjorde det bästa valet. / Jag rekommenderar M5BYGG till alla som vill renovera sitt badrum eller kök. Läs mer
  • Mia W
    Mia W skrev om M5 BYGG AB
    Vi är jättenöjda med M5! De renoverade vårat kök, badrum och matsal samt drog jordad el i huset vi köpte som hade stora renoveringsbehov. Kontakten fungerade jättebra, hantverkarna var trevliga och mycket tillmötesgående och resultatet blev bättre än vi vågat drömma om! Arbetet blev några dagar försenat pga leveranser etc men vi hade en bra dialog med M5 så på det stora hela är det försumbart. Vi kommer framöver fortsätta renovera hela huset samt uteplats och då är det tryggt att ha hittat en pålitlig hantverkare som är bra att ha att göra med! Läs mer
    2017-08-08 M5 Bygg svarar Mia W
    Hej Mia och Gustav,

Tack för det fina omdömet:) och tusen tack för förtroendet att utföra ert projekt!
    Vi hoppas att ni kommer trivas i ert fina hus innan ni bestämmer er för att sälja och flytta till Gotland:)

Vi ser fram emot att ses igen och fortsätta med uppfräschningen utav huset:)

Hälsningar från oss på M5!
  • Georgina
    Georgina skrev om M5 BYGG AB
    Jag är väldigt nöjd med M5 BYGG, allt från det första mötet till sista. Lyhörda, duktiga hantverkare och ett trevligt bemötande. Jag upplevde de som seriösa och att de gjorde sitt bästa för att leverera ett utmärkt resultat.
    Jag kommer definitivt använda mig av dem i fortsättning. Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Sadia
    Sadia skrev om M5 BYGG AB
    M5 bygg hjälpte mig renovera badrum. Deras bemötande är utmärkt. Jag fick alltid information om hur ska dom jobba och vad ska dom göra.dom är proffsiga och jättesnälla, duktiga medarbetare. Dom hjälpar med det bästa sättet. Dom håller tiden. Läs mer
  • Sadia H
    Sadia H skrev om M5 BYGG AB
  • Felipe L
    Felipe L skrev om M5 BYGG AB
    Vi på FLQ är mycket nöjda med arbetet som M5 har utfört åt en av våra kunder i Liljeholmen!

Vår kund var en mycket kräsen och noggrann kund som hade anlitar ett företag trots att vi hade lämnat en offert och hjälpt kunden i hans tidigare lägenhetsrenovering. Tyvärr visade det sig att bolaget han anlitade var ett oseriöst alternativt och allt gick bara åt fel håll trots att firman fick flera chanser att åtgärda felen blev inte resultatet så som kunden hade tänkt sig och han bestämde sig för att ta upp kontakten med oss igen!

Vi visste hur noggranna grabbarna på M5 är och valde att ge uppdraget till dem, det svåraste i bygg är nog det att åtgärda efter någon annans fel och brister efter renovering, här fick dem riva ut kök och golv, en hel del klinkers och målning av hela lägenheten på nytt.

Arbetet fortlöpte ca 2,5 veckor och dem blev klara 4 dagar innan avtalad tid.

Slutresultatet blev att vi fick en otroligt nöjd kund och en god samarbetspartner! Läs mer
  • Dilsa
    Dilsa skrev om M5 BYGG AB
    I början skedde det mycket missförstånd och diskussioner kring arbetet/priset. Arbetsledaren David är alltid tillgänglig och kontaktbar, vilket är väldigt positivt. Efter slutfört arbete och betalning har David och två hantverkare kommit och åtgärdat vissa saker, vilket uppskattas väldigt mycket. Det finns några utvecklingsområden hos företaget men i övrigt är det trevlig personal och ett företag som vill kundens samt företagets bästa. Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om M5 BYGG AB
    Jag valde M5 bygg AB för att totalrenovera mitt badrum där badrummet byggdes ut och rör och avlopp flyttades. Vi har under hela processens gång haft en tydlig och öppen kommunikation kring vad som gjorts och varför, så inga överraskningar har kommit upp i efterhand. Huvudsaklig kontakt har skett genom David och har fungerat bra. Slutresultatet var verkligen bra, över förväntan. För mig var det mycket viktigt att anlita personer som jag verkligen kunde lita på och det kände jag att jag kunde med M5 bygg. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om M5 BYGG AB
    Mycket nöjd med arbetet de utfört hos oss. Flexibla och bra lösningar när problem dök upp, höll tidsplanen enl ö.k med ett mycket väl utfört arbete. Rek absolut M5 Bygg Läs mer
  • Peter K
    Peter K skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 Bygg att helrenovera vårt badrum på ca: 2,5 kvm. Allt har gått helt enligt offerten vi fick och trots att vi kom med några tillägg under arbetets gång så blev det klart på utsatt tid. Kontakten med David har varit mycket bra och okomplicerad. Vi är mer än nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera M5 Bygg!
    / Peter & Jeanette Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om M5 BYGG AB
    Jag börjar med sammanfattningen, M5 Bygg får mina varmaste rekommendationer! Betyget 5/5 är högt men väl värt!

M5 Bygg fick förtroendet att totalrenovera mitt badrum om 5 kvm.

David Pogosian var initialt mycket snabb att ta kontakt, efter att jag ansökt om hjälp via Offerta, och han följde upp kontakten med att snabbt skicka en utförlig och överskådlig offert. Prisförslaget jag fick var inte billigast men klart konkurrenskraftigt och med facit i hand kan jag säga att M5 Bygg och David höll vad de utlovade.
    David har under hela processen varit mycket mån om kundrelationen och har kontinuerligt följt upp hur jag uppfattat arbetet.
    I de små delar där jag haft något att ta upp har David omedelbart tagit action och löst problemet.
    Den enda egentliga kritik jag har är att den initiala offerten innefattade byte av golvbrunn, något som inte ska behövas i ett hus byggt 2002.

Arbetet har utförts på avtalad tid och har präglats av noggrannhet och yrkesstolthet. En särskild eloge vill jag här ge till arbetsledaren Angelo som gjort ett fantastiskt jobb, inte minst vad gäller plattsättning av mina mycket stora golv och väggplattor.

Stort tack för ett bra jobb M5 Bygg!

/Daniel Läs mer
  • Daniel T
    Daniel T skrev om M5 BYGG AB
    Efter att ha träffat flera firmor för renovering av badrum/kök så bokade vi ett möte med David på m5 bygg. Redan efter vårt första möte så kändes det rätt. Där andra firmor såg problem såg M5 möjligheter. Arbetet gick smidigt och det var skönt att ha någon som David med en genom hela processen. Stort plus för att dom var så flexibla hela tiden och kunde hjälpa oss att frakta större saker. Vi har fått en drömstart i vårat nya hus. Tusen tack David och gänget! Läs mer
  • Erik Ö
    Erik Ö skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg renoverade vårt badrum och vi är mycket nöjda.

Vi fick en bra offert från M5 bygg som sedan hållits hela vägen. Arbetet har gått snabbt (de blev klara före utsatt tid) samt att vi är mycket nöjda med resultatet. Några småsaker vi tog upp rättades till kostadsfritt efter att arbetet utförts.

Framförallt har vi haft mycket god kontakt med kundansvarige David som varit väldigt flexibel och tillgänglig för frågor samt dialog med arbetsledaren.

Totalt sett mycket nöjda med M5 Bygg och skulle utan tvekan rekommendera dem! Läs mer
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om M5 BYGG AB
    Jag kan varmt rekommendera M5 Bygg AB. Mycket professionellt och bra bemötande, det inger ett förtroende.
    De håller tider och arbetet utförs på ett mycket bra sätt. Kommunikationen har under arbetet med mitt badrum varit utmärkt med samtlig av personalen.
    Stort Tack!
    //Ulrika Läs mer
  • Rasul A
    Rasul A skrev om M5 BYGG AB
    Vi gjorde om vårt badrum och kök via M5 Bygg, samarbetet gick mycket smidigt och dem blev klara några dagar tidigare än vad som var avsatt i kontraktet.
    Vi är mycket nöjda med kvalitén och kommunikationen från början till slut rekommenderar M5 starkt! :) Läs mer
  • Emilia H
    Emilia H skrev om M5 BYGG AB
    Redan vid första intrycket av M5 byggmärkte man att detta är människor som verkligen vill göra kunderna nöjda och glada mer än att värva ett till jobb för pengar. De är extremt noggranna med att allt skall kännas bra och att man får det badrum (eller vad man nu vill bygga om) som man har drömt om. I princip ingenting är omöjligt och är det det så kommer dom med förslag på hur man kan göra istället för att få det så nära det man önskat som möjligt.
    David är också extremt noga med att alltid redovisa vad allting kostar i förväg och ser alltid till att inga oväntade kostnader skall så split emellan företag o kund. Man hade alltid chansen att säga ja eller nej innan något som innebar en extra kostnad skedde. (Tex material som behövde hämtas, något som glömts etc)
    Hantverkarna var oerhört skickliga! De jobbade långa dagar o även ibland kvällar o helger också för att få jobbet klart i tid utan att stressa med detaljerna. Det var också väldigt skönt att det var samma personer som kunde både el o rör så att inga mellanhänder o väntetider uppstod.
    Trevliga och respektfulla killar och välgjort förarbete för att inte skada o smutsa ner för mkt.
    Jag rekommenderar M5 varmt!!!! Läs mer
  • Felix S
    Felix S skrev om M5 BYGG AB
    Kan inte utrycka ett enda missnöje med M5, hantverkare som verklige tänker och visar respekt.
    Tar av sig skorna innan dem kliver in Resultatet av vårt nya badrum blev 10/10 vi rekommenderar varmt grabbarna på M5 Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om M5 BYGG AB
    Totalrenoverade badrummet och är mycket nöjd. Allt har gått helt enligt plan och jag fick mycket hjälp med idéer och förslag under arbetets gång. Stor tumme upp, om några månader är de välkomna tillbaka för att fixa köket. Läs mer
  • Christine F
    Christine F skrev om M5 BYGG AB
    Allt som vi kom överens om höll arbetsledaren till punkt och prickar och arbetet blev klart 3 dagar innan avtalat tid, trots en hel del damm efter renoveringen så är vi supernöjda med slut resultatet av vårt nya badrum Läs mer
  • Leke H
    Leke H skrev om M5 BYGG AB
    Tummen upp till grabbarna på M5, renoveringen flöt på smidigt och dem blev klara med renoveringen snabbare än vad vi kom överens om. Bra kvalité och tydlig kommunikation Läs mer

Larsbodavägen 55, 123 41 Farsta