M5 Bygg AB

Larsbodavägen 55, 123 41 Farsta — Visa karta

Välkommen till M5 Bygg!

Vi är ett företag som är nischat att renovera badrum och kök!

Med stark kundengagemang ser vi alltid till att hellre fråga en gång för mycket än en gång för lite för att minimera risken för fel och missförstånd.

Varför vi jobbar inom bygg branschen är för att minimera överraskningarna som uppstår under projektet gång och alltid leverera den bästa lösningen för varje kund för sig och tänka utanför kvadraten tillsammans med dig som beställare!

Eftersom varje projekt är olika är du välkommen att kontakta oss med ditt projekt. Vi bokar då ett förutsättningslöst möte där vi kan diskutera hur vi kan gå tillvägar, efter mötet får du ett mycket omfattande och tydlig offert där du kan se punkt för punkt hur arbetet ska gå till samt en extra prislista ifall du som kund vill lägga till extra optioner.

Efter avslutat arbete följer vi också alltid upp för att säkerställa att du är riktigt nöjd med slutresultatet samt lämnar över samtliga kvalitetsintyg och protokoller som standard!

Välkomna till ett företag som lyssnar och håller dig som kund i handen under hela byggprocessen!
M5 BYGG AB

Läs vad 31 kunder tycker om M5 Bygg AB

• Jesper h
    Jesper h skrev om M5 Bygg AB
    Vi anlitade m5 bygg för att renovera vårat badrum. Vi valde just m5 pga bra bemötande av David. Dom började på utsatt tid med jobbet, i början vart det rätt stökigt ( som man kan förstå) men det städa dom upp rätt fort när vi sagt till. Jobbet tog lite längre än väntat men dom höll sig ändå inom överenskommen tidsplan. Slutresultatet är vi väldigt nöjda med. Kommunikationen fungerade också bra.
    2017-10-22 David P svarar Jesper h
    Hej Jesper!

Vi tackar er för förståelsen och gratulerar er en än gång till med ert nya badrum!

Tack för ett fint omdöme, så ses vi på måndag på en efterkontroll över en kopp kaffe!

Trevlig helg!

Gänget på M5
  • Sebastian C
    Sebastian C skrev om M5 Bygg AB
    M5 Bygg har hjälpt mig att renovera badrum, kök och hall, samt lägga nytt golv i vardagsrum.De hade koll och ställde bra frågor under det första mötet vilket gjorde mig trygg i mitt val att låta dem ta hand om detta arbete. Jag är väldigt nöjd med resultatet, och det enda jag kan klaga på är att vissa saker i köket inte kopplades in så snabbt som jag önskat så jag var utan kök väldigt länge.
    Men i det stora hela så gjorde de ett bra jobb och jag kommer högst troligen kontakta dem igen nästa gång jag behöver göra något hemma.
  • Per B
    Per B skrev om M5 Bygg AB
    Toppenfirma som gjort ett utmärkt jobb med renoveringen av mitt kök! Är mycket nöjd med deras insats och skulle utan tvekan anlita dom igen.
  • Robin L
    Robin L skrev om M5 Bygg AB
    M5 bygg har precis bytt panelen samt isolerat om min villa. Jag är mycket nöjd med arbetet, det är noggrant utfört, killarna som utförde jobbet hade verkligen ett öga för detaljer. Kontaken med arbetsledningen funkade mycket bra med kontinuerling uppföljning. Jag kommer garanterat använda M5 bygg nästa gång.
  • Alexander R
    Alexander R skrev om M5 Bygg AB
    M5 Bygg har totalrenoverat min lägenhet. Rivning av vägg, nytt badrum, nytt kök, slipa golv, måla väggar, el etc. Hantverkarna är duktiga och jag är mycket nöjd med slutresultatet. Det ända som har varit på minussidan är kommunikationen och att det var svårt att räkna på kostnaden av hela projektet. I övrigt mycket bra.
  • Jens
    Jens skrev om M5 Bygg AB
    M5 Bygg har gjort en totalrenovering av mitt badrum och jag är mycket nöjd med slutresultatet! Projektledaren David får 5:a i betyg för sitt proffsiga bemötande från första stund. Redan i offertstadiet visade han att han hade mer kunskap om regler för byggnationer i badrum jämfört med de andra byggfirmor jag pratade med. Under arbetet fanns han alltid tillgänglig och svarade på frågor, han fixade direkt de tillägg jag ville göra och löste de små problem som uppstod. Byggledare och personal som jobbade i projektet var trevliga. Det blir inte 5:a i betyg pga några små missar och att bygget blev några dagar försenat samt en oförklarligt stor miss i ventilationen. Men som sagt alla dessa saker åtgärdades direkt när de uppmärksammades så jag kan ändå varmt rekommendera M5 Bygg.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om M5 Bygg AB
    M5Bygg är den lilla byggfirman med det stora personliga engagemanget. Deras motto är 1. Följa alla regler för Säker Vatten osv. 2. Göra kunden nöjd. / Jag anlitade M5Bygg för att renovera min lilla toa i källaren så att det blev ett 2kvm badrum med dusch, handfat och WC.
    Resultatet blev över förväntan. / Vi tog in 6 offerter från kända bolag inom badrumsrenovering. Vi valde M5Bygg pga det stora personliga engagemanget, inte bara föŕ att priset låg rätt till. Nu i efterhand kan jag konstatera att vi gjorde det bästa valet. / Jag rekommenderar M5BYGG till alla som vill renovera sitt badrum eller kök.
  • Mia W
    Mia W skrev om M5 Bygg AB
    Vi är jättenöjda med M5! De renoverade vårat kök, badrum och matsal samt drog jordad el i huset vi köpte som hade stora renoveringsbehov. Kontakten fungerade jättebra, hantverkarna var trevliga och mycket tillmötesgående och resultatet blev bättre än vi vågat drömma om! Arbetet blev några dagar försenat pga leveranser etc men vi hade en bra dialog med M5 så på det stora hela är det försumbart. Vi kommer framöver fortsätta renovera hela huset samt uteplats och då är det tryggt att ha hittat en pålitlig hantverkare som är bra att ha att göra med!
    2017-08-08 David P svarar Mia W
    Hej Mia och Gustav,

Tack för det fina omdömet:) och tusen tack för förtroendet att utföra ert projekt!
    Vi hoppas att ni kommer trivas i ert fina hus innan ni bestämmer er för att sälja och flytta till Gotland:)

Vi ser fram emot att ses igen och fortsätta med uppfräschningen utav huset:)

Hälsningar från oss på M5!
  • Georgina
    Georgina skrev om M5 Bygg AB
    Jag är väldigt nöjd med M5 BYGG, allt från det första mötet till sista. Lyhörda, duktiga hantverkare och ett trevligt bemötande. Jag upplevde de som seriösa och att de gjorde sitt bästa för att leverera ett utmärkt resultat.
    Jag kommer definitivt använda mig av dem i fortsättning. Rekommenderar dem varmt.
  • Sadia
    Sadia skrev om M5 Bygg AB
    M5 bygg hjälpte mig renovera badrum. Deras bemötande är utmärkt. Jag fick alltid information om hur ska dom jobba och vad ska dom göra.dom är proffsiga och jättesnälla, duktiga medarbetare. Dom hjälpar med det bästa sättet. Dom håller tiden.
  • Sadia H
    Sadia H skrev om M5 Bygg AB
  • Felipe L
    Felipe L skrev om M5 Bygg AB
    Vi på FLQ är mycket nöjda med arbetet som M5 har utfört åt en av våra kunder i Liljeholmen!

Vår kund var en mycket kräsen och noggrann kund som hade anlitar ett företag trots att vi hade lämnat en offert och hjälpt kunden i hans tidigare lägenhetsrenovering. Tyvärr visade det sig att bolaget han anlitade var ett oseriöst alternativt och allt gick bara åt fel håll trots att firman fick flera chanser att åtgärda felen blev inte resultatet så som kunden hade tänkt sig och han bestämde sig för att ta upp kontakten med oss igen!

Vi visste hur noggranna grabbarna på M5 är och valde att ge uppdraget till dem, det svåraste i bygg är nog det att åtgärda efter någon annans fel och brister efter renovering, här fick dem riva ut kök och golv, en hel del klinkers och målning av hela lägenheten på nytt.

Arbetet fortlöpte ca 2,5 veckor och dem blev klara 4 dagar innan avtalad tid.

Slutresultatet blev att vi fick en otroligt nöjd kund och en god samarbetspartner!
  • Dilsa
    Dilsa skrev om M5 Bygg AB
    I början skedde det mycket missförstånd och diskussioner kring arbetet/priset. Arbetsledaren David är alltid tillgänglig och kontaktbar, vilket är väldigt positivt. Efter slutfört arbete och betalning har David och två hantverkare kommit och åtgärdat vissa saker, vilket uppskattas väldigt mycket. Det finns några utvecklingsområden hos företaget men i övrigt är det trevlig personal och ett företag som vill kundens samt företagets bästa.
  • Malin J
    Malin J skrev om M5 Bygg AB
    Jag valde M5 bygg AB för att totalrenovera mitt badrum där badrummet byggdes ut och rör och avlopp flyttades. Vi har under hela processens gång haft en tydlig och öppen kommunikation kring vad som gjorts och varför, så inga överraskningar har kommit upp i efterhand. Huvudsaklig kontakt har skett genom David och har fungerat bra. Slutresultatet var verkligen bra, över förväntan. För mig var det mycket viktigt att anlita personer som jag verkligen kunde lita på och det kände jag att jag kunde med M5 bygg.
  • Andreas M
    Andreas M skrev om M5 Bygg AB
    Mycket nöjd med arbetet de utfört hos oss. Flexibla och bra lösningar när problem dök upp, höll tidsplanen enl ö.k med ett mycket väl utfört arbete. Rek absolut M5 Bygg
  • Peter K
    Peter K skrev om M5 Bygg AB
    Vi anlitade M5 Bygg att helrenovera vårt badrum på ca: 2,5 kvm. Allt har gått helt enligt offerten vi fick och trots att vi kom med några tillägg under arbetets gång så blev det klart på utsatt tid. Kontakten med David har varit mycket bra och okomplicerad. Vi är mer än nöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera M5 Bygg!
    / Peter & Jeanette
  • Daniel L
    Daniel L skrev om M5 Bygg AB
    Jag börjar med sammanfattningen, M5 Bygg får mina varmaste rekommendationer! Betyget 5/5 är högt men väl värt!

M5 Bygg fick förtroendet att totalrenovera mitt badrum om 5 kvm.

David Pogosian var initialt mycket snabb att ta kontakt, efter att jag ansökt om hjälp via Offerta, och han följde upp kontakten med att snabbt skicka en utförlig och överskådlig offert. Prisförslaget jag fick var inte billigast men klart konkurrenskraftigt och med facit i hand kan jag säga att M5 Bygg och David höll vad de utlovade.
    David har under hela processen varit mycket mån om kundrelationen och har kontinuerligt följt upp hur jag uppfattat arbetet.
    I de små delar där jag haft något att ta upp har David omedelbart tagit action och löst problemet.
    Den enda egentliga kritik jag har är att den initiala offerten innefattade byte av golvbrunn, något som inte ska behövas i ett hus byggt 2002.

Arbetet har utförts på avtalad tid och har präglats av noggrannhet och yrkesstolthet. En särskild eloge vill jag här ge till arbetsledaren Angelo som gjort ett fantastiskt jobb, inte minst vad gäller plattsättning av mina mycket stora golv och väggplattor.

Stort tack för ett bra jobb M5 Bygg!

/Daniel
  • Daniel T
    Daniel T skrev om M5 Bygg AB
    Efter att ha träffat flera firmor för renovering av badrum/kök så bokade vi ett möte med David på m5 bygg. Redan efter vårt första möte så kändes det rätt. Där andra firmor såg problem såg M5 möjligheter. Arbetet gick smidigt och det var skönt att ha någon som David med en genom hela processen. Stort plus för att dom var så flexibla hela tiden och kunde hjälpa oss att frakta större saker. Vi har fått en drömstart i vårat nya hus. Tusen tack David och gänget!
  • Erik Ö
    Erik Ö skrev om M5 Bygg AB
    M5 Bygg renoverade vårt badrum och vi är mycket nöjda.

Vi fick en bra offert från M5 bygg som sedan hållits hela vägen. Arbetet har gått snabbt (de blev klara före utsatt tid) samt att vi är mycket nöjda med resultatet. Några småsaker vi tog upp rättades till kostadsfritt efter att arbetet utförts.

Framförallt har vi haft mycket god kontakt med kundansvarige David som varit väldigt flexibel och tillgänglig för frågor samt dialog med arbetsledaren.

Totalt sett mycket nöjda med M5 Bygg och skulle utan tvekan rekommendera dem!
  • Ulrika D
    Ulrika D skrev om M5 Bygg AB
    Jag kan varmt rekommendera M5 Bygg AB. Mycket professionellt och bra bemötande, det inger ett förtroende.
    De håller tider och arbetet utförs på ett mycket bra sätt. Kommunikationen har under arbetet med mitt badrum varit utmärkt med samtlig av personalen.
    Stort Tack!
    //Ulrika
  • Rasul A
    Rasul A skrev om M5 Bygg AB
    Vi gjorde om vårt badrum och kök via M5 Bygg, samarbetet gick mycket smidigt och dem blev klara några dagar tidigare än vad som var avsatt i kontraktet.
    Vi är mycket nöjda med kvalitén och kommunikationen från början till slut rekommenderar M5 starkt! :)
  • Emilia H
    Emilia H skrev om M5 Bygg AB
    Redan vid första intrycket av M5 byggmärkte man att detta är människor som verkligen vill göra kunderna nöjda och glada mer än att värva ett till jobb för pengar. De är extremt noggranna med att allt skall kännas bra och att man får det badrum (eller vad man nu vill bygga om) som man har drömt om. I princip ingenting är omöjligt och är det det så kommer dom med förslag på hur man kan göra istället för att få det så nära det man önskat som möjligt.
    David är också extremt noga med att alltid redovisa vad allting kostar i förväg och ser alltid till att inga oväntade kostnader skall så split emellan företag o kund. Man hade alltid chansen att säga ja eller nej innan något som innebar en extra kostnad skedde. (Tex material som behövde hämtas, något som glömts etc)
    Hantverkarna var oerhört skickliga! De jobbade långa dagar o även ibland kvällar o helger också för att få jobbet klart i tid utan att stressa med detaljerna. Det var också väldigt skönt att det var samma personer som kunde både el o rör så att inga mellanhänder o väntetider uppstod.
    Trevliga och respektfulla killar och välgjort förarbete för att inte skada o smutsa ner för mkt.
    Jag rekommenderar M5 varmt!!!!
  • Felix S
    Felix S skrev om M5 Bygg AB
    Kan inte utrycka ett enda missnöje med M5, hantverkare som verklige tänker och visar respekt.
    Tar av sig skorna innan dem kliver in Resultatet av vårt nya badrum blev 10/10 vi rekommenderar varmt grabbarna på M5
  • Mattias A
    Mattias A skrev om M5 Bygg AB
    Totalrenoverade badrummet och är mycket nöjd. Allt har gått helt enligt plan och jag fick mycket hjälp med idéer och förslag under arbetets gång. Stor tumme upp, om några månader är de välkomna tillbaka för att fixa köket.
  • Christine F
    Christine F skrev om M5 Bygg AB
    Allt som vi kom överens om höll arbetsledaren till punkt och prickar och arbetet blev klart 3 dagar innan avtalat tid, trots en hel del damm efter renoveringen så är vi supernöjda med slut resultatet av vårt nya badrum
  • Leke H
    Leke H skrev om M5 Bygg AB
    Tummen upp till grabbarna på M5, renoveringen flöt på smidigt och dem blev klara med renoveringen snabbare än vad vi kom överens om. Bra kvalité och tydlig kommunikation
  • Ronny V
    Ronny V skrev om M5 Bygg AB
    Tack för ett proffsigt utfört jobb av badrum, av pålitliga lyhörda grabbar.kan inte annat än varmt rekommendera dem. Mvh Ronny vervaart tel 0708797929
  • Yalda R
    Yalda R skrev om M5 Bygg AB
    Jag har totaltrenoverad mitt badrumm, mycket väl utfört arbete jag är supernöjd med resultatet. Trevlig och kunnig personal lätt och kommunicera med arbetsledaren. Arbetet gick snabbare än förväntat. Kan varmt rekommendera M5 BYGG!!
  • Jennifer L
    Jennifer L skrev om M5 Bygg AB
    M5 Bygg totalrenoverade mitt badrum. Jag är mycket nöjd med resultatet och renoveringen har gått smidigt till. Kan varmt rekommendera M5 Bygg.
  • Janne A
    Janne A skrev om M5 Bygg AB
    Upplevelsen om M5 Bygg har varit fantastiskt sedan dag 1 när David besökte oss. Väldigt tydlig och professionell kille. Vi var lite osäkra om vi skulle börja nu eller vänta till årsskiftet då det närmar sig jul o vi trodde att projektet skulle dröja ut på tiden, som lovat blev dem klara 3 dagar tidigare än vad som var överenskommet och vi kunde flytta in och avnjuter vår fina totalrenoverad badrum.
    Vi kommer garanterat att kontakta M5 i framtiden om vi ska göra om något mer och rekommenderar dem starkt till alla bekanta som behöver hjälp. Tack till M5
  • Janne A
    Janne A skrev om M5 Bygg AB