M5 BYGG AB

Larsbodavägen 55, 123 41 Farsta — Visa karta

Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Varför jobbar vi inom branschen?
Integritet, kvalitet och service är ledord i mitt liv som företagare, och det är runt dessa värden jag försöker bygga M5 Bygg; med varje kund, i varje projekt, varje dag!
Att bli anförtrodd och få möjligheten att genom min och mina anställdas erfarenhet av bygg och renovering få hjälpa våra kunder att skapa bättre hem är anledning till att jag startade M5 Bygg.

Vare sig du ska bygga ett nytt kök, renovera ditt badrum eller bygga om stora delar av ditt hus, är bygg och renovering en skapande process.
Genom att arbeta med en tydlig kommunikation och uppföljning kommer vi kunna åstadkomma det bästa resultatet för dig som kund, och det är just därför vi lägger stor vikt vid detta under ditt projekt.

Idag är vi ett team om 12 anställda som arbetar med att hjälpa våra kunder med renovering av deras hem.

Vi ser fram emot att höra från dig.
David Pogosian
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 89 kunder tycker om M5 BYGG AB

• 2019-06-10

Anita H skrev om M5 BYGG AB
    Efter ett antal offerter från olika byggfirmor fastnade jag för M5Bygg och det är något jag inte ångrar. Det gällde en helrenovering av ett 60-70-talskök. Allt från golv till inredning, vitvaror, ny el mm. Även ett nytt golv i angränsande hall.
    Allt detta gjordes på 13 arbetsdagar. Otroligt snabbt och med ett toppenfint resultat.Uppstod problem så löstes det snabbt med David eller Artush. Dom och övriga hantverkare var så tillmötesgående (och trevliga att ha att göra med.)
    Ett plus också för att kunna följa fortlöpande resultat via WhatsApp med bilder.
    Med detta 5-stjärniga omdöme så säger jag M5Bygg får högsta betyg och rekommendationer från mig.
    Anita H Läs mer
    2019-06-10 M5 BYGG AB svarar Anita H
    Hej Anita,

Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation!

Vi är så glada över att du är nöjd med allt från start till slutresultat.

• 2019-06-06

Lissie G skrev om M5 BYGG AB
    M5 renoverade hela mitt radhus, innan jag flyttade in. Efter snabb planering var hantverkare på plats. Vi hade kontakt under hela tiden och jag fick snabba svar på alla frågor. Arbetet tog lite längre tid än planerat, men mycket var noga. Nu är allt på plats och jag är mycket nöjd. Läs mer
    2019-06-07 M5 BYGG AB svarar Lissie G
    Hej Lissie,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen.

• Linus L

2019-05-28

Linus L skrev om M5 BYGG AB
    Vi köpte in en fullständig badrums renovering. M5 var snabba & proffsiga i sitt bemötande, vi kände förtroende från start till slut. Badrummet blev gjort med omsorg & det syns i resultatet! Läs mer
    2019-06-03 M5 BYGG AB svarar Linus L
    Hej Linus,

Tack för fint omdöme och din rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med allt från start till slutresultat.

• GONZALO C

2019-05-21

GONZALO C skrev om M5 BYGG AB
    M5 renoverade vårt badrum och installera ett kök. Mycket bra kommunikation med arbetsledaren som hjälpte till med förslag och tips. De blev klara innan utsatt tid.
    Hade trevlig bemötande och ett proffsigt jobb. Det kändes tryggt från början till slut.
    Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2019-05-22 M5 BYGG AB svarar GONZALO C
    Hej Gonzalo,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen.

• Filip Nils Jacob B

2019-05-19

Filip Nils Jacob B skrev om M5 BYGG AB
    Totalrenovering av badrum. Från start till slut har bemötandet varit väldigt gott och jag känner att de på M5 har lyssnat på mina önskemål, och där det blivit någon liten miss i kommunikationen har det även löst sig galant. Hög kvalitet i hela arbetet rakt igenom. Det som verkligen var uppskattat från min sida var att de frågade mig angående saker jag själv inte tänkt på eller visat önskemål om, vilket gjorde att badrummet blev exakt som jag önskade mig. Kan inte annat än rekommendera M5. Det märks tydligt att de är vana att göra badrum! Läs mer
    2019-05-20 M5 BYGG AB svarar Filip Nils Jacob B
    Hej Filip,

Vi tackar så hemskt mycket för fint omdöme och rekommendation!

Vad roligt att du är nöjd!

Med vänlig hälsning
  • 2019-05-03

Mikael E skrev om M5 BYGG AB
    M5 totalrenoverade ett badrum, ett försäkringsärende (byggfel). Ett trevligt bemötande, ett proffsigt jobb. Högsta betyg för det.

Dock var det ett par saker som drar ner totalbetyget lite. Tre av klinkerplattorna har mindre skador. Tråkigt då allt är nytt. Sedan var det mycket strul med golvvärmen. Säkringar gick, vi hade ingen värme på hela övervåningen. Upptäckte efter några veckor att värmen i badrummet fortfarande inte fungerar. Läs mer
  • 2019-05-01

Ellinor P skrev om M5 BYGG AB
    Vi är jättenöjda med totalrenoveringen av vårt badrum som M5 gjorde! Det kändes väldigt tryggt från början till slut och tack vare whatsapp-gruppen som skapades mellan oss och M5 så blev kommunikationen väldigt smidig. Det enda vi kanske hade efterfrågat skulle vara lite mer återkoppling mot slutet för att veta om tidplanen höll eller inte. Vi skulle anlita M5 för andra renoveringar och rekommenderar dem varmt till andra! Läs mer
    2019-05-02 M5 BYGG AB svarar Ellinor P
    Hej Ellinor,

Vi tackar så hemskt mycket för ditt fina omdöme och rekommendation!

Vad roligt att höra att allt gått bra och att återkopplingen ska funka ännu bättre nästa gång.

• 2019-04-15

Niklas W skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg har genomfört en total renovering av vårt badrum. Vi är suåernöjda med resultatet och upplever att M5 har gjort ett bra jobb och varit väldigt kommunikativa under hela processen. Inga problem att hålla tidsplan och budget.
    Rekommenderas varmt!

//Niklas & Kinuka Läs mer
    2019-04-15 M5 BYGG AB svarar Niklas W
    Hej Niklas,

Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation!

Kul att höra att ni är nöjda och att allt gått bra.

• Ludvig N

2019-04-14

Ludvig N skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för en badrumsrenovering. Väl genomfört och fantastiskt fint resultat inom specificerad tid och offert. Professionellt bemötande och enkelt att kommunicera med David och de andra. Allt utfördes enligt våra förväntningar och M5 var lyhörda för våra önskemål. Genomgående en mycket positiv upplevelse. Gör vi flera liknande renoveringar kommer vi helt klart anlita M5. Rekommenderas! Läs mer
    2019-04-15 M5 BYGG AB svarar Ludvig N
    Hej Ludvig,

Stort tack för ert omdöme och rekommendation!

Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med resultatet och att allt gått bra under projektets gång.

• PER H

2019-04-02

PER H skrev om M5 BYGG AB
    Nytt badrum, tider har hållits, tydlig bra offert. Folk har hela tiden varit på plats och jobbat på bra. Inget slarv med kvalitet samt bra dialog under utförandet . Resultat kanonbra, kostnader har hållits. Högsta betyg. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-04-04 M5 BYGG AB svarar PER H
    Hej Per,

Stort tack för fint omdöme och din rekommendation!

Väldigt roligt att höra att allt gått bra från start till slutresultat.

• 2019-03-25

Madeleine D skrev om M5 BYGG AB
    Vi helrenoverade vårt badrum med dusch. Var nöjda från första mötet till att badrummet var färdigt. Kommunikation skedde löpande under processen. Slutresultatet levde upp till våra förväntningar gällande både utseende och funktion. Läs mer
    2019-03-28 M5 BYGG AB svarar Madeleine D
    Hej Madeleine,

Tack så mycket för ditt omdöme! Vad kul att du är nöjd med badrummet.

Vänliga hälsningar,
  • ROBIN N

2019-03-14

ROBIN N skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 till att renovera vårt badrum från 1969. Det blev en totalrenovering med nya stammar, ny duschvägg, flytt av dörr, vägghängd toalett, unidrain etc och vi är supernöjda med M5.
    Framförallt så var det toppen hur flödet mellan de olika hantverkarna flöt på. Var t.ex. plattsättaren klar på förmiddagen kunde rörmokare komma redan samma eftermiddag. Detta gjorde att arbetet flöt på riktigt bra.

Som med alla hantverkare är det superviktigt att ge så detaljerad skiss som möjligt för att bli nöjd med slutresultatet. Vi var själva mycket engagerade i vår renovering vilket jag tror var bra för båda parter och där vi framförallt fick det som vi ville ha det.

Vi hade en incident på grund av kommunikationsproblem av en tilläggsbeställning men vi väljer ändå att ge M5 en 5a då alla gör fel och då handlar de om hur man löser problemet. David tog snabbt på sig felet och vi fick kompensation för missförståndet.

Vi kommer definitivt använda M5 igen vid nästa projekt. Läs mer
    2019-03-28 M5 BYGG AB svarar ROBIN N
    Hej Robin,

Tack så mycket för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med din renovering!

Som du säger så gäller det att vara väl förberedd inför sin renovering och även om små kommunikationsmissar kan ske, så är det något vi alltid försöker jobba på och se till att det sker så sällan som möjligt.

Tack så mycket igen för rekommendationen!

Vänliga hälsningar,
  • Gisela V

2019-03-03

Gisela V skrev om M5 BYGG AB
    Köpte ombyggnad av ett badrum från 1959, med stambyte ända ner i underjorden. Efter min ritning av hur det nya skulle "möbleras" och med vad, samarbetade vi hela tiden med projektet. Jag köpte själv allt som skulle på plats; kakel, klinker, dusch o.s.v. Proffsiga och tillmötesgående "pojkar" som jobbade intensivt. Tiden höll och inte minst den på offerten överenskomna slutsumman. M5Bygg AB gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
    2019-03-04 M5 BYGG AB svarar Gisela V
    Hej Gisela,

Vi tackar så mycket för fint omdöme och din rekommendation.

Kul att höra att allt gått bra och att du är nöjd med resultatet!

• Michael G

2019-02-17

Michael G skrev om M5 BYGG AB
    Vi fick under december 2018 och januari 2019 vårt badrum, bastu, hall och toalett totalrenoverat av 5M. Vi är supernöjda. Både med det slutliga resultat och med hur jobbet utfördes.

Framförallt var vi överraskade av den höga servicenivån. Den var verkligen över förväntan.
    Kommunikation flöt väldigt bra både med David och Artur under hella byggtiden. Vi fick ofta frågan om hur vi vil ha det då det fanns valmöjligheter samt många tips om vad som skulle kunna fungera/passa bäst. Vi fick även foton löpande under byggnadstiden vilket var väldigt värdefullt, speciellt vid de tillfällen då vi inte var hemma. Arbetet utfördes även under tider som vi kommit överens om.

Vi kände att de verkligen brydde sig om slutresultatet och var väldigt måna om att vi skulle bli nöjda. Slutresultatet och finishen var verkligen hög. Även underarbetet var vad jag kunde se utfört på ett mycket proffesionellt sätt.

Vi kände oss trygg genom hela byggprocessen och kan verkligen tänka oss att använda M5 igen. Läs mer
    2019-02-19 M5 BYGG AB svarar Michael G
    Hej Michael,

Stort tack för din rekommendation och fint omdöme!

Väldigt roligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet.

• 2019-02-17

Chenar Ali skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg renoverade mitt badrum och utförde arbetet på bästa sätt och blev färdiga med arbetet vid överenskommen tid.

De var jättetrevliga och förklarade allting för mig väldigt tydligt och bra.

Jag är väldigt nöjd med renoveringen och företagets bemötande är ett plus! Läs mer
    2019-02-19 M5 BYGG AB svarar Chenar Ali
    Hej Chenar,

Vi tackar så mycket för fint omdöme och vad roligt att höra att du är nöjd med både resultat och bemötande!

2019-02-19 Chenar Ali svarar M5 BYGG AB
    Hej det var så lite så jag är faktisket mycket nöjd och kan tänka mig anlita er till nästa gång också.mvh Chenar
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Peter E

2019-02-14

Peter E skrev om M5 BYGG AB
    Helrenovering av ett 14 år gammalt badrum.
    Rivning av badrum med klinkers golvvärme, kakel, badkar, golvtoalett och enkelt handfat samt med ett skåp.

Uppmontering av ett helt nytt badrum med klinkers & ny golvvärme, kakel, vägghängd toalett, takdusch, dubbelhandfat samt 3 st vägghängda skåp. Stor väggspegel med belysning samt takspottar.
    Ett seriöst och trevligt bemötande. Arbetet startade i tid och blev klart på utsatt tid.
    Vi hade en del småsaker som dök upp under arbetets gång som blev lösta på ett bra sätt.
    Slutresultatet blev väldigt bra och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-02-19 M5 BYGG AB svarar Peter E
    Hej Peter,

Stort tack för ditt omdöme och vad roligt att ni är nöjda!

• 2019-02-14

Veronica W skrev om M5 BYGG AB
    Vår förening anlitade M5 Bygg för att renovera föreningens gemensamma badrum i höstas (2018). Styrelsen fick väldigt bra intryck av David som var kontaktman på företaget. Han är supersnabb på att återkoppla och mån om att vi som kunder skulle känna oss nöjda. Jag anlitade dem även som privatperson för att byta blandare, rördragning under diskho samt inkoppling av diskmaskin och blev lika nöjd med det arbetet. De håller tiden och meddelar så fort de är försenade minsta fem minuter. Styrelsen är nöjda och jag är så nöjd att jag bett om en offert för mitt privata badrum. Mitt intryck är att de verkar vara mycket seriösa och kunniga. Läs mer
    2019-02-14 M5 BYGG AB svarar Veronica W
    Hej Veronica,

Stort tack för fint omdöme och vad roligt att höra att ni i föreningen är nöjda med badrummet!

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt badrum.

• Hampus H

2019-02-12

Hampus H skrev om M5 BYGG AB
    Vi renoverade vårt badrum på Kungsholmen och helhetsuppdraget gick till M5. Vi kom i kontakt med dem via internet och hade inte arbetat med dem tidigare. Under arbetet hade vi tät direktkontakt med David som är väldigt bra att ha och göra med. Davids team gjorde ett mycket bra och genomgående ordentligt jobb. Vi tycker att M5 har varit bra och trevliga att arbeta med och om vi renoverar något igen så kommer vi absolut be M5 att ge offert. Vi rekommenderar gärna M5 bygg till andra!

//Hampus och Veronica Läs mer
    2019-02-12 M5 BYGG AB svarar Hampus H
    Hej Hampus,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

Så roligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda.

• 2019-02-11

Johannes M skrev om M5 BYGG AB
    Vi är mer än bara nöjda med badrummet som M5 och teamet renoverade hos oss. Tillmötesgående, super trevliga och pålitliga!!! Projektet blev klart ca 5 dagar innan kontraktstiden. Finishen på arbetet blev en klar 10:a i betyg av 5 möjliga och vi skulle nästan kunna garantera att detta företag är till och med Stockholms trevligaste byggföretag!!! Läs mer
    2019-02-12 M5 BYGG AB svarar Johannes M
    Hej Johannes,

Stort tack för fina ord och er rekommendation!

Väldigt kul att höra att ni är nöjda.

• Milosz T

2019-02-11

Milosz T skrev om M5 BYGG AB
    Jag anlitade M5Bygg för totaltenovering av mitt hus, de höll tidplanen, resultatet blev riktigt bra, är också nöjd med hur de hanterade ändringar/tilläggsbeställningar och höll sin del av avtalet. Kan varmt rekommendera M5Bygg Läs mer
    2019-02-12 M5 BYGG AB svarar Milosz T
    Hej Milosz,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att höra att ni är nöjda.

• 2019-02-04

Simon Fransson skrev om M5 BYGG AB
    Vi blev rekommenderade att anlita M5 för totalrenovering av vårt nyköpta etagelägenhet med två badrum, wc och kök.

M5 lämnade ett takpris för vårt projekt och följde upp från början till slut. Dem oförutsedda fel som uppkom under projektets gång löste M5 utan att debitera eller tjafsa med oss, dem gjorde betydligt mer än dom egentligen behövde enligt vårt avtal vilket vi är otroligt nöjda över.
    Vi som kund fick alltid svar på våra frågor och funderingar kring projektets gång vilket vi tycker är viktigt.
    Leveranserna kom i tid, personalen vad lyhörda, hjälpsamma och kvalitetsmedvetna, kändes som ett komplett bolag med sammansvetsad företagsvärderingar.

Slutresultatet blev bättre än vad vi hade hoppats på, så skönt med seriösa och noggranna byggföretag, vi är mycket nöjda.

Varmt rekommenderas! Läs mer
    2019-02-05 M5 BYGG AB svarar Simon Fransson
    Hej Simon,

Vad roligt att höra att ni är nöjda med allt från början till avslut!

Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation.

• 2018-11-29

Rikard H skrev om M5 BYGG AB
    M5 har bland annat totalrenoverat två badrum åt oss, David har varit väldigt mån om att arbetet ska utföras på bästa sätt. David och hans team av hantverkare har kommit med bra råd och dialogen har varit bra från ax till limpa. Vi är nöjda med resultatet och framför allt att han varit extremt snabbfotad med att få hantverkare på plats i rätt tid ibland dagen efter beslut vilket har varit viktigt för oss då det ibland varit tidskritiskt. Kan absolut rekommendera M5 och kommer att kontakta David igen vid framtida projekt. Kan inte nämna något negativt. Referensbilder finns på M5s sida (badrum 12 kvm) Läs mer
    2018-11-29 M5 Bygg svarar Rikard H
    Hej Rikard!

Tusen tack för dem fina orden!

Glädjen var på min sida att kunna uppfylla era krav och förväntningar.
    Vi ser fram emot att höra från er med nya roliga framtida projekt!
    Stort grattis till ny födda princessan, hoppas hon får många härliga bad stunder i ert nya fina badrum!

Hälsningar,
  • 2018-11-26

Mats J skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg renoverade mitt badrum och jag fick ett professionellt bemötande och de höll tidsplanen vad mer kan man önska :)
    Resultatet blev också mycket bra! Läs mer
  • 2018-11-22

Anna skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg renoverade badrummet i vår källare och vi blev verkligen mer än nöjda med deras arbete! De var väldigt proffsiga och all kontakt under renoveringens gång skedde otroligt smidigt. Skulle absolut anlita dem igen! Läs mer
    2018-11-22 M5 Bygg svarar Anna
    Hej Anna,

Det var trevligt att få förtroendet och renovera förenings badrummet i källaren:)

Hälsningar,
  • 2018-11-06

Anna-Mia skrev om M5 BYGG AB
    Totalrenovering av tvättstuga inklusive stambyte, el och finsnickeri. Mycket noggrant utfört arbete. Jättefint resultat. Flexibla. Lätta att få tag på. Allt levererades i tid precis enligt plan. Mycket nöjda! Läs mer
    M5 Bygg gillar detta
  • 2018-11-06

Joakim H skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för att totalrenovera ett badrum och platsbygga en bastu. Under arbetets gång utökades uppdraget till att även avse uppförande av två nya innerväggar. Vi är väldigt nöjda med såväl processen som resultatet.

Projektet påbörjades i tid, t.o.m. lite tidigare än vi från början hade planerat. Trots att det var semestertider flöt arbetet sedan på i snabb takt och avslutades inom tidsramen. Såväl arbetsledare som hantverkare var väldigt trevliga att ha att göra med och vi kände oss trygga med att de utförde arbetet på ett professionellt sätt. Kommunikationen fungerade väldigt bra, trots att vi var bortresta till och från under projekttiden, och de små missförstånd som uppstod under arbetets gång löste vi utan problem tillsammans. M5 har genomgående varit väldigt tillmötesgående och ingett stort förtroende.

Vi kan varmt rekommendera M5 och vi tvekar inte att anlita dem igen.
    Joakim och Johanna Läs mer
  • Sandra och Henrik E

2018-10-25

Sandra och Henrik E skrev om M5 BYGG AB
    Totalrenovering av badrum under sommaren. Kanonjobb - vi är supernöjda med resultatet. Duktiga hantverkare som kan sitt jobb och vi fick det vi betalat för.

Förbättringspotential är kommunikationen - en del missförstånd längs vägen och det var en utmaning just under semestertider. Vi fick bla några sena leveranser av varor (pga semestertider hos leverantörer) och vi kunde haft en tydligare dialog kring hur vi skulle lösa det. Projektet drog lite över tiden men i slutändan så fick vi vårt drömbadrum!

Tilläggas ska också att M5 Bygg har vart flexibla genom hela processen och vi har känt oss trygga med dem!

Tack,

Henrik&Sandra Läs mer
  • 2018-10-22

Lisette E skrev om M5 BYGG AB
    Totalrenovering av badrum. M5 bygg är klockrena och professionella. Snabba i kontakten både innan och under arbetets gång. Höll sig inom tidsramen. Är inte det billigaste alternativet men förmodligen det bästa. Man får det man betalat för. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-20

Björn J skrev om M5 BYGG AB
    Vi valde M5 Bygg för ett stambyte, helrenovering av ett badrum och omläggning av ett parkettgolv.
    Arbetet är perfekt utfört, hantverkarna kompetenta och trevliga och kontakten med arbetsledningen har fungerat bra. De jobbade på bra och blev i stort sett klara på utsatt tid, trots att leveransen av en del material var försenat.
    En jättebra byggfirma! Läs mer
  • 2018-09-15

Joel S skrev om M5 BYGG AB
    M5 Bygg AB utförde en badrumsrenovering i mitt hus under våren 2018. Från första kontakt och genom hela projektet har bemötandet varit tillmötesgående och professionellt.

Med tanke på min erfarenhet att själv renovera var jag tydlig med att jag hade mycket höga förväntningar på utförandet. När det gäller nivån på deras hantverkare var den genomgående mycket hög. Plattsättningen var toppklass.

Enda förbättringsområdet jag ser är att det ibland var oklart vem jag skulle prata med när det var några frågetecken. Vissa underleverantörer kontaktade mig direkt när det egentligen skulle gå via arbetsledaren. Vi redde ut detta men kommunikationsvägarna blev ibland lite väl långa.

I sin helhet är jag mycket nöjd med M5 bygg AB. De är riktiga hantverkare som kan sitt jobb och håller det de lovar. Dessutom är det kundorienterade vilket jag sätter högt värde på. Jag kan absolut rekommendera denna byggfirma. Läs mer
    2018-09-25 M5 Bygg svarar Joel S
    Hej Joel!

Tusen tack för dem fina orden!

Förbättringsområden finns det självklart hos alla, vi är tacksamma för alla feedback vi kan få, anledningen till varför Viklund VVS tog kontakt direkt med dig var för att minimera risken av fel och göra om jobb, då du hade ett badrum utöver det vanliga med inbyggnadsblandare samt många andra speciell tillval i ditt fina badrum.

Vi är otroligt glada att kunna uppfylla dina förväntningar på utförandet och att uppnå resultat på plattsättning från "Bra till Topplass" gör oss väldigt stolta!
    Att klä in ett helt badrum på ca 10 kvm med 120x60 plattor i granitkeramik var faktiskt första gången vi på M5 gjorde, och känner oss stolta att prestera Toppklass.

Återigen tack för förtroendet och hoppas ni njuter av ert badrum.

// Gänget från M5
  • 2018-09-14

Jessica S skrev om M5 BYGG AB
    Total badrumsrenovering. Kändes bra från första början. Bra kommunikation, bra pris och jättesnyggt resultat, det blev t.o.m. finare än vi hade förväntat oss. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-24

Louise K skrev om M5 BYGG AB
    M5 har byggt om våra lokaler för att de ska passa för rehabiliterinsverksamhet. De har på ett trevligt och korrekt sätt bemött oss och kontinuerligt stämt av under arbetets gång.
    Arbetet har skett mycket snabbt, snabbare än avtalat!

Man har skött arbetet med stor respekt och förståelse för vår patientverksamhet som pågått i samma lokaler.

Efter avslutat arbete lämnades lokalerna i ett snyggt och prydligt skick.

Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2018-08-24 M5 Bygg svarar Louise K
    Tack själva Louise för ett trevligt bemötande samt ett spännande projekt att utföra!
  • 2018-08-14

Agnes H skrev om M5 BYGG AB
    Tack M5 bygg för vårt fina välgjorda badrum! Läs mer
  • 2018-08-06

Hanna skrev om M5 BYGG AB
    Vi totalrenoverade vårt nyköpta hus med M5 och blev otroligt nöjda! Både kommunikationen och slutresultatet blev så bra att vi inte kan göra annat än att varmt rekommendera detta byggföretag! Läs mer
  • Amanda K

2018-07-03

Amanda K skrev om M5 BYGG AB
    Jag är jättenöjd med min badrumsrenovering som gjordes via M5 Bygg. Allt fungerade väldigt smidigt från början till slut och resultatet blev helt enligt förväntan. Michell hörde av sig när det var oklarheter i hur jag ville ha det så att inget blev fel och det har varit lätt att få kontakt och uppdateringar om hur allt gått. Jag har blivit väldigt bra bemött när jag haft frågor eller synpunkter också vilket är ett stort plus. Det hela gick mycket smidigare än vad jag hade trott från början och nu har jag ett fint och fräscht badrum att njuta av! Läs mer
    David P, M5 Bygg, M5 Bygg gillar detta
  • Kenneth E

2018-06-20

Kenneth E skrev om M5 BYGG AB
    Det här är ett bra företag, rekommenderas absolut.
    Vi anlitade M5Bygg för att göra ett badrum från grunden. Offererat pris stämde överens med verkligheten och de få extralösningar som kom till i efterhand (pga tidigare byggares misstag) var galanta och väldigt rimliga i pris. Färdigt badrum var identiskt med den ritning vi la fram i samband med beställningen.
    Kvalitetsdokument och Säkert vattenintyg kom rätt så omgående efter färdigställande.

Tips till beställare. Tänk på att komma överens om småsakerna som t.ex överlämning/förvaring av nycklar. Det är ett flertal duktiga hantverkare inom olika områden som behöver tillträde på kort tid. Läs mer
  • 2018-06-12

Sofie Jones E skrev om M5 BYGG AB
    Vi blev supernöjda med vårt nya badrum. Kommunikationen fungerade jättebra med både arbetsledare och byggarbetare. Badrummet blev precis som vi hade tänkt oss och de lyssnade verkligen på små detaljer vi ville ändra. De var även väldigt effektiva och blev klara i tid. Jag rekommenderar detta företag. Läs mer
  • 2018-06-07

Niklas S skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 Bygg för helrenovering av vårat badrum. Arbetet flöt på bra från startmöte till avslutat arbete. Det mest positiva var de proffsiga och noggranna hantverkarna. Tidplanen följdes helt och hållet, trots vissa oförutsedda händelser under arbetets gång. Klar och tydlig kommunikation från AL/PL när frågor uppstod.
    Vi kan väl rekommendera M5 Bygg, och kommer kontakta dem igen vid eventuellt framtida renovering.

/Niklas Läs mer
  • 2018-05-22

Natalie W skrev om M5 BYGG AB
    Vi fick hjälp av M5 Bygg att totalrenovera vårt hus. De gjorde allt från stambyte, bytte ut all el, hjälpte oss att riva väggar och fixade alla ytskikt som tak, väggar och golv. De hjälpte oss också med kök, badrum och gäst WC och alla blev väldigt fina och välgjorda. Vi uppskattade särskilt att de hela tiden kom med egna idéer och förslag på bra lösningar. De gjorde jobbet inom utsatt tid, höll offerten och resultatet blev jättebra. Vi är särkilt nöjda med vår fina fiskbensparkett som de la in i vårt vardagsrum. De får högsta betyg av oss och vi kan verkligen rekommendera dem till stora som små projekt. Läs mer
    2018-05-22 M5 Bygg svarar Natalie W
    Hej Natalie och Magnus!
    Stort tack för förtroendet att göra om ert hus till ett drömbonde! Hoppas ni stortrivs och tusentack för omdömet.

Hälsningar
    David P, Natalie W, M5 Bygg gillar detta
  • Gustav E

2018-05-21

Gustav E skrev om M5 BYGG AB
    Ett företag att varmt rekommendera!
    Vi gjorde om vårt kök, hall, vardagsrum och sovrum i vintras och nu var det dags att göra badrummet och tvättstugan, utan att tveka kontaktade vi M5 och återigen topp resultat och servicenivån var högre än förväntat.
    Även att vi var borta kunde vi bli uppdaterade om projektet i form av bilder och meddelanden.
    Dem höll tidsplanen som var överenskommet, städade efter projektet var slut och när vi kom hem från semestern så stog det en flaska vin med ett fint vykort.
    Vi vill framföra ett stort tack till er på M5 och ett stort tack till alla era samarbetspartners för ett fint utförande och ett städat hus vid överlämning.
    Ett företag att lita på som kommer komma väldigt långt! Läs mer
  • 2018-05-18

Daniel M skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för att hjälpa oss att renovera vårt badrum nu i vår.

M5 har hela tiden varit en professionell entreprenör som har förståelse och besitter bra kunskap över hela byggprocessen.
    David + crew har hela tiden haft ett stort engagemang som sticker ut från mängden byggentreprenörer man haft med att göra under åren som gått.
    Där servicevilja, snabb återkoppling samt bemötandet alltid varit klockrent från samtliga berörda parter (el, bygg och VVS)

M5 har levererat oss ett färdig badrum under överenskommen tid och budget med ett jättebra resultat.
    Rekommenderar detta företag starkt. Läs mer
  • 2018-05-16

Simon H skrev om M5 BYGG AB
    Vi anlitade M5 för att kakla om vårt badrum, sätta in ett nytt duschset och utföra lite finsnickeri kring ett badrumsskåp. Vi kan varmt rekommendera M5.

+ Vänlig kontakt
    + Otroligt snabbt utfört arbete
    + Hörsammar kundens klagomål
    + Mycket bra pris
    + Generellt mycket väl utfört hantverkararbete

- Några saker som stod i offerten var inte utförda när arbetet enl. M5 färdigställts, vi fick påminna om dessa
    - Arbetarna använde först fog med fel färg, vilket snabbt åtgärdades genom att de skrapade bort fogen innan den hann stelna, och sedan satte ny fog. Några lister fick dock permanenta märken från verktygen de använde för att skrapa bort den ursprungliga fogen.
    - Arbetarna tejpade inte igen en dörr till ett annat rum i lägenheten (trots att jag bett dem göra det) så det kom in massor av byggdamm där och täckte alla saker. För att kompensera oss för detta så var M5 tillmötesgående och bjöd på ett snickeriarbete som annars hade kostat ~2000 kr, vilket förstås uppskattas - men bäst hade givetvis varit om dörren hade tejpats ordentligt.

På det hela taget är vi mycket nöjda med M5! Läs mer
  • Lennart L

2018-04-17

Lennart L skrev om M5 BYGG AB
    Vi kontaktade tre byggfirmor för att få offerter för renovering av vårt badrum. Tove från M5 Bygg svarade samma dag, medan de övriga först efter påstötningar hörde av sig. Efter lite efterforskning så föll valet på M5 Bygg, och det har vi inte ångrat.
    Projektet leddes av David, och vi hade nästan daglig kontakt med honom i form av text och ibland bilder, och det kändes tryggt. Vi hade problem med några grannar, men det löste David på ett bra sätt. Trots lite extrajobb så höll de tidsplanen, och det det var ju bra för båda parter.
    Resultatet av den proffsiga renoveringen blev ett praktiskt, snyggt badrum som vi är väldigt
    nöjda med. Vi kan varmt rekommendera M5 Bygg. Läs mer
  • Eileen L

2018-04-15

Eileen L skrev om M5 BYGG AB
    Renoverade vårt badrum som inte åtgärdats sedan huset byggdes på 70-talet. Vi tog in offerter från ett antal firmor och M5 var både prismässigt konkurrenskraftiga och ingav stort förtroende. Såväl Tove (kundansvarig) som David (projektledare) och Michel (platschef) gav oss tips, idéer och inspiration som gjorde slutresultatet ett antal snäpp bättre än det blivit utan deras input.
    Som väntat uppdagades några felaktigheter i rörmokeri och el när vi började riva vilket M5 hanterade mycket bra utan att det blev några vansinniga extrakostnader. Trots detta var projektet klart inom den estimerade tiden och kommunikationen under arbetets gång var bra.
    Några få saker att tänka på:
    - Om ni ska ha dolda rör, se till att ni pratar igenom lösning för avlopp vid handfat etc.
    - Om ni ger ut er husnyckel, se till att ni pratar igenom hur de hanterar denna
    - Om det finns möjlighet att bo på annan plats under rivningsveckan, kan jag starkt rekommendera detta men håll ändå ögonen på bygget så att ni kan följa utvecklingen och ha en kontinuerlig dialog med byggfirman.
    Några småsaker var väl inte helt perfekta (tog lite tid att få slutdokumentationen och uppstädningen kunde kanske varit en aning bättre) men jag kan verkligen varmt rekommendera M5 Bygg och har redan ett antal bekanta som är redo att starta sina renoveringsprojekt ihop med dem. Läs mer
    2018-04-15 M5 Bygg svarar Eileen L
    Hej Eileen och Magnus!

Tusen tack för ett fint reco! Vi tar självklart med oss dem synpunkterna ni nämner nedan för att bli ännu ett steg vassare!

Vi är oerhört tacksamma för alla rekommendationer vi fått via er!

Sista men inte minst ett stort grattis till ert nya badrum.

Ha en härlig sommar.

• 2018-04-15

Cissi skrev om M5 BYGG AB
    Gjorde ett väldigt fint och bra planerat badrum åt oss. De städade undan efter sig under arbets gång. Var ärliga, arbetade energiskt och löste de problem som uppstod. Vi blev aldrig störda över att vi hade hantverkare hemma då de inte kom i ottan. Vilket vi tyckte var väldigt skönt, vi slapp att ha hantverkare runt oss när vi skulle iväg till jobbet. Vi hade hantverkarna förra sommaren som vi kände tog alldeles för mycket betalt och var oengagerade och var skeptiska till att anlita handverkare för att renovera igen. M5bygg fick oss att tro på hantverkare igen. Vi rekomenderar varmt M5bygg! Vi kommer att anlita dem om vi ska renovera något mer. Läs mer
  • 2018-04-15

Anders skrev om M5 BYGG AB
  • 2018-03-05

Kim R skrev om M5 BYGG AB
    M5 renoverade mitt badrum från 90-talet. Jag kunde inte vara nöjdare! Under hela renoveringen hade jag kontakt med arbetsledare David som återkopplade och skickade bilder på olika delar i processen. Från början till slutet av projektet kände jag mig 100% trygg och mycket väl bemött. Badrummet blev jättefint! M5 är ett företag som verkligen håller vad de lovar. Mycket god kvalité på arbetet till ett bra pris. Dessutom blev badrummet klart långt innan utsatt slutdatum!!! Läs mer
  • Johan L

2018-02-25

Johan L skrev om M5 BYGG AB
    En firma som håller det dom lovar. Kvalité på hög nivå och bra priser. Att känna sig trygg genom hela processen är guld värt och med M5 Bygg kändes det rätt från start till allt var klart.
    Mvh Johan & John Läs mer
  • 2018-02-12

Joakim B skrev om M5 BYGG AB
    Supertrevligt gäng som är mycket noggranna och skickliga! Vi anlitade M5 Bygg efter att ha tittat på två olika offerter för att göra om vårt badrum. Både deras offert och arbetsbeskrivning var tydliga och bra. När tidsplanen inte höll löstes det proffsigt av David som var tillgänglig och engagerad! Väldigt nöjda med resultatet! Läs mer
  • 2018-02-06

Niklas K skrev om M5 BYGG AB
    Redan 2 veckor efter första kontakt var M5bygg hos oss och hade börjat med badrumsrenoveringen. Och efter lite missförstånd och språkförbistringar så är vi mycket nöjda med slutresultatet. Det gick fort och blev bra. Läs mer

Larsbodavägen 55, 123 41 Farsta