M5 BYGG AB

M5 BYGG AB

Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Varför jobbar vi inom branschen?
Integritet, kvalitet och service är ledord i mitt liv som företagare, och det är runt dessa värden jag försöker bygga M5 Bygg; med varje kund, i varje projekt, varje dag!
Att bli anförtrodd och få möjligheten att genom min och mina anställdas erfarenhet av bygg och renovering få hjälpa våra kunder att skapa bättre hem är anledning till att jag startade M5 Bygg.

Vare sig du ska bygga ett nytt kök, renovera ditt badrum eller bygga om stora delar av ditt hus, är bygg och renovering en skapande process.
Genom att arbeta med en tydlig kommunikation och uppföljning kommer vi kunna åstadkomma det bästa resultatet för dig som kund, och det är just därför vi lägger stor vikt vid detta under ditt projekt.

Idag är vi ett team om 12 anställda som arbetar med att hjälpa våra kunder med renovering av deras hem.

Vi ser fram emot att höra från dig.
David Pogosian
M5

Läs vad 123 kunder tycker om M5 BYGG AB 2

• 2021-04-13
    Perfekt och nöjd! Bra jobb duktig! Pris ok.
    Med vänlig hälsning, Florin
    Hej Florin, Tack för omdömet! Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen. Med vänlig hälsning Alla på M5 Bygg. M5 BYGG AB
  • 2021-04-05
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5s helhetsåtagande. B
    Hej Örjan, Tack för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen :-) Med vänliga hälsningar, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2021-03-23
    M5BYGG totalrenoverade mitt badrum oktober-november 2020. Företaget har gett mig tron tillbaka på att det finns seriösa hantverkare. Proffsigt skött från start till klart. Och så snyggt det blev! Rekommenderas!
    Hej Tina, Stort tack för ditt omdöme! Vad glada vi blir att du är nöjd. Kontakta oss gärna igen för framtida renoveringar. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg AB! M5 BYGG AB
  • 2021-03-21
    Jag bestämde mig för att med enbart några dagars varsel byta golv och måla hela lägenheten jag skulle flytta in i. M5 Bygg åtog sig arbetet direkt och var supersnabba och på. De rev även ut det gamla badkaret och installerade nya duschväggar och kommod. De hade två veckor på sig och allt flöt på superbra och de höll tiden perfekt. Killarna som utförde arbetet var jättetrevliga och David höll mig underrättad löpande och svarade under arbetets gång direkt på sms och i telefon.
    Hej Marika, Tack för ditt omdöme! Kontakta oss gärna igen för framtida renoveringar. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg AB. M5 BYGG AB
  • 2021-02-05
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Ett litet badrum på 2kvm där vi bytte kakel, flyttade dusch och monterade stor spegel m.m. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5. Vi vill rikta ett stort tack till Artur och de andra som ställde upp i motgång och medgång!
    Hej Oscar, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att ni är nöjda med det nya badrummet. Kontakta oss gärna igen för framtida renoveringar! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg AB! M5 BYGG AB
  • 2021-02-02
    Vill börja med att rikta stort tack till dig David för riktigt bra planering av projektet, det märks att du leder M5 AB i rätt riktning.

Det har gått så smydigt från start till slut.

Stort tack till Plattsättare Elbek som har varit punktlig, nogran och inte minst trevlig.

M5 AB i toppklass med servicetjänsla som rekommenderas starkt.
    Hej Feras, Stort tack för förtroendet och din rekommendation! Kul att du är nöjd med oss på M5 bygg. Vi ses! Med vänlig hälsning, Alla på M5 bygg! M5 BYGG AB
  • 2021-01-30
    M5 hjälpte oss med total-renovering av kök och badrum. Ett seriöst och kunnigt företag som levererade långt över våra förväntningar. Vi är supernöjda! Rekommenderas varmt.
    Hej Lisa, Tack för omdömet och rekommendationen! Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet. Med vänlig hälsning, Alla på M5 bygg! M5 BYGG AB
  • 2021-01-28
    Vi är nöjda med deras kunskap, erfarenhet och service.
    Hej Hannah, Tack för omdömet, rekommendationen och att vi fick hjälpa er med renoveringen! :-) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2021-01-26
    Vi anlitade M5Bygg för en totalrenovering av vår lägenhet. Rivning av bärande konstruktion med avväxling med stålbalk, rivning och bygg av nya innerväggar, dragning av el, nytt kök samt alla ytskikt. Vi är väldigt nöjda med allt från offert, planering, kommunikation och framförallt slutfinish på allt arbete. M5 är professionella och lyhörda, och jag kan varmt rekommendera dem
    Hej Johan, Stort tack för din rekommendation och omdöme! Vad glada vi blir att ni är nöjda med projektet :-) Vi ses! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-11-06
    M5 Bygg AB renoverade mitt kök och gjorde ett rum till från köket. Det behövde mycket detalier att tänka på. Jag hade bra kommunikation med dem och de gjorde allt enligt vad jag sa. Jag är nöjd generellt.
    Hej Roya, Tack för ditt omdöme och vad kul att du är nöjd! :-) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-11-01
    Vi anlitade M5 BYGG för renovering och installering av kök och uppsättande av skiljevägg vid matplats för att skapa ett sovrum. Redan från start fick vi stort förtroende för dem. Genom hela arbetet hölls en dialog och det var enkelt och tryggt att få kontakt med varandra vid frågor. De höll oss uppdaterade genom hela arbetet och kom med bra lösningar när det uppstod något problem. Mycket kunnig och professionell personal och resultatet är precis som vi önskade. Vi kommer anlita dem igen när det är dags för renovering av vårt badrum! Vi rekommenderar dem starkt! Extra stort tack till Christian och Andrii!
    Hej Louise, Stort tack för din fina rekommendation! Vad glada vi blir att ni är nöjda med renoveringen :-) Vi ses! Med vänlig hälsning, alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-09-30
    M5 hjälpte mig att ta ner en vägg, lägga in golv där väggen stod + färdigställande (spackel och målning). Grymt nöjd, det kunde inte ha blivit bättre. Micke och co gör en bra jobb! Rekommenderas.
    Hej Joakim, Tack för rekommendationen. Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen :) Vi ses! Med vänlig hälsning Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-09-10
    Gjorde en totalrenovering av vårat badrum. Ett super bra jobb som följde tidsplan samt bra dialog på vägen.
    Hej Andreas, Tack för din rekommendation. Vad roligt att du är nöjd med ditt nya badrum. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-08-20
    M5 Bygg har varit totalentreprenör vid flytt av vårt kök samt totalrenovering och tillbyggnad av vårt badrum.

M5 har genom hela processen varit mycket lätta att arbeta med. Allt från offertering till genomförandet och samarbetet med underentreprenörer har skötts prickfritt!
    Alla projektledare/hantverkare har varit mkt trevliga, kunniga och lätta att kommunicera med! Avtalade tider har hållits genom hela processen.
    Slutresultatet blev precis så bra som vi hade hoppats när vi drog igång projektet.

Vi har bara gott att säga om M5 BYGG AB och kommer utan tvekan anlita dem för framtida projekt.

Magnus Persson
    Hej Magnus, Stort tack för din fina rekommendation :) Vad kul att ni är nöjda med badrummet och köket. Vi ses! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg! M5 BYGG AB
  • 2020-07-24
    Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på eventuella hinder på vägen och inställningen har alltid varit att allt går att lösa. Det har varit smidigt att kommunicera och vi har löpande blivit uppdaterade under renoveringens gång. Vi är så tacksamma för vårt fina nya kök och badrum. Extra stort tack till Christian, David och Micke, utan er hade det inte blivit så bra.
    Hej Rebecka och Linus, Stort tack för er rekommendation och fina omdöme! Så roligt att ni nöjda med slutresultatet :D Med vänlig hälsning, Alla på M5! M5 BYGG AB
  • 2020-07-03
    VARNING! Jag hoppas det var olyckliga omständigheter som gjorde att jag råkade ut för detta, men jag kan inte rekommendera M5, utan vill istället varna för dem.
    Jag bokade in ett möte med dem, då jag ville ha hjälp att renovera mitt badrum. En trevlig säljare kom och kikade och lyssnade på vad jag önskade. Mötet var trevligt, och inget stack ut, varken positivt eller negativt. Säljaren lovade att jag skulle ha en offert snart.
    När jag inte fått någon efter fem dagar mailade jag och undrade vad som hänt, och igen efter ytterligare två dagar. Först då fick jag kontakt, via telefon av säljaren, som kom med en förklaring om att han tidigare varit konsult (och inte varit anställd av M5), men fått sluta jobbet som konsult, men nu skulle vara anställd av M5. Han lovade att jag skulle få offerten så fort som möjligt. Det var snart två veckor sedan, och jag har inte fått någon.
    Väldigt frustrerande att slösa min tid på inget.
    Hej Joakim, Tack för att du tagit kontakt med oss och att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Vi vill verkligen be om ursäkt att offerten tagit längre tid än du och vi önskat. Tyvärr har vi haft ett par sjukdomsfall och med anledning av de försiktighetsåtgärder som FHM rekommenderat har detta drabbat vår leverans inför offertskrivande. Detta har då medföljt att din offert blev 5 dagar försenad från det vi kom överens om. Vi ber återigen om ursäkt för den sena offerten och hoppas du kan ha överseende med detta i en svår situation. Vi önskar dig lycka till med ditt projekt och hoppas på att någon gång i framtiden få visa på vår kunskap och kvalitet på utförande i ett annat projekt. Vi på M5 önskar dig en trevlig sommar. M5 BYGG AB
  • 2020-05-28
    Mycket proffsigt utfört arbete. Uppfyllde våra önskemål samt höll tidsplanen.
    Vårt hem blev precis som vi önskade.
    Stort tack till M5 bygg!
    Hej Mohanad, Stort tack för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet :) Vänliga hälsningar, M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2020-04-08
    Badrumsrenoveringen är mycket noga utförd och Andrej som var vår plattsättare gjorde ett fantastiskt jobb! Han var trevlig, professionell och omvandlade vår vision till verklighet - slutresultatet är över förväntad. Om du har höga krav på din renovering; anlita M5.
    Hej Sofia, Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation. Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete :) Vänliga hälsningar, M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2020-04-01
    M5 gjorde om vår badrum och allt gick smidigt och enligt tidsplan
    Hej Anders, Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Vänliga hälsningar, M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2020-02-22
    M5 Bygg har genomfört en fullständig renovering av vårt badrum, som är relativt stort med badkar, dusch och bastu. Vi är mer än nöjda, vi hade möjlighet att få renoveringen påbörjad relativt snabbt och det flöt på helt utmärkt. All personal har varit supertrevliga och kunniga i alla kontakter. Prissättningen helt rimlig, varken billigast eller dyrast av de offerter vi tog in. Jag rekommenderar mer än gärna och på fullständigt allvar M5 Bygg
    Hej Saga, Tack så mycket för din rekommendation. Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete. Vänliga hälsningar, M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2020-02-16
    M5 har totalrenoverat mitt badrum och jag är så nöjd med resultatet. Kommunikation och informations- flödet kunde vara bättre, men det vägdes upp i slutet. Härliga och hjälpsamma människor att jobba med. Rekommenderars varmt!
    Hej Carolin, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-12-18
    Vi anlitade M5 för att slå ihop 2 rum (toalett + tvättrum) till ett stort badrum med dusch (fanns inte innan) samt tvätt och torktumlare.

Allt blev proffsigt utförd och resultat blev fantastiskt!
    Hej! Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Så roligt att ni är nöjda med slutresultatet. Vänliga hälsningar, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-12-05
    Badrummet blev fint. Tog längre tid än avtalat. Hade problem med golvets lutning och fick göra om en del av det. Blev lite bättre, men inte 100%. Under själva processen flexibla och trevliga.
  • 2019-12-01
    Funkade bra med kommunikationen under hela projektet.
    Jag bodde hemma under tiden M5 gjorde mitt badrum så det var skönt o ha löpande kontakt kring hur det utvecklades.
    Projektet höll tiden. Blev ett tillägg på fakturan för att det var djupare betong att bila igenom. Jag kan tycka att de borde vetat på förhand, men det var inga stora summor det handlade om så nöjd ändå.
    Hej Alexander, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation, samt konstruktiva kritik kring pålägget. Det tar vi givetvis med oss. Vad kul att du är nöjd! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-11-26
    M5 Bygg totalrenoverade vårat badrum till full belåtelse (vägghängd toa, golvvärme, flytt av golvbrunn mm). Artur som var vår arbetsledare var väldigt tillmötesgående och mån om att det skulle bli bra.
    Rekommenderas!
    /Johan
    Hej Johan, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Kul att du är nöjd med ditt nya badrum :) Med vänlig hälsning, M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-11-10
    Allt fungerade mycket väl när M5 renoverade vårt badrum. Bra kommunikation, professionellt utfört och enligt tidsplan. Rekommenderas.
    Hej Åsa, Vi tackar så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Vad kul att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-31
    Snabba, stabila och pålitliga.
    Hej Jennie, Tack så mycket för ert omdöme och rekommendation! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-28
    Totalrenovering av badrum proffsigt utfört. Tydlig och bra kommunikation under hela processen från projektstart till avslut. Arbetet höll överenskomna tidsramar och vi gillar vårt nya badrum. Vi kan rekommendera M5 vid badrumsrenovering!
    Hej Ola, Kul att höra att ni är nöjda och glada med allt från projektets gång till avslut! Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-25
    Totalrenovering av badrum.

M5 Bygg utförde en totalrenovering av mitt lilla badrum med allt, hela vägen från rivning till uppsättning av hyllor och inredning.

Proffsigt bemötande från start och de frågetecken som dök upp under projektets gång löstes smidigt av projektledaren David.
    Tidplanen hölls och jag är väldigt nöjd med slutresultatet!
    Skulle definitivt anlita M5 igen!
    Hej David, Tack så mycket för fint omdöme och rekommendation! Toppen att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-22
    Jag & min man totalrenoverade kök, badrum samt gäst wc i en villa från 30-talet. Projektledaren David har varit anträffbar både via telefon & mejl där han svarat på frågor samt hållit oss uppdaterade på arbetet i huset.
    Hantverkarna som utförde renoveringen kom från ” Bentley Bygg”, kan även rekommendera dem då de höll tidsplaneringen, var lyhörda samt hade ett proffsigt och trevligt förhållningssätt. Vi är supernöjda med resultatet av renoveringen!
    Hej Ellinor, Stort tack för ditt omdöme och vad roligt att ni är nöjda med resultatet! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
    Kim
    skrev om M5 BYGG AB
    2019-08-17
    Vi anlitade M5 för att renovera ett mindre badrum i vår villa. Badrummets standard var från 80/90 tal så renoveringen var omfattande.

M5 svarade snabbt på vår förfrågan. Upphandlingen var mycket professionell med en mycket tydlig och snygg offert kring de moment som ingick i arbetet. Vi fick också tydlig information från M5 vad som förväntade sig av oss gällande ritningar och inköp vilket är bra då det minskar risken för missförstånd under projektet gång.

Efter offerten accepterats hade vi ett uppstartningsmöte med projektledare och arbetsledare från M5. Detta möte var värdefullt då det framkom att vi i ett par avseenden hade olika uppfattning av vad som ingick i arbetet och vad som kostar extra. Även om det i vårt fall innebar en del diskussioner där vi inte var överens var det bra att dessa frågor kom upp i början av projektet och inte i slutet. På så sätt kunde vi lösa det så att båda parter blev nöjda.

Under projektets initiala del gick arbetet relativt långsamt och bara rivningsarbetet tog drygt två veckor. Detta är sannolikt en bidragande faktor till att projektet tog betydligt längre tid än planerat. Ett par missöden inträffar också men M5 var snabba med att återställa de problem som uppkom. I slutet av projektet arbetar M5 både kvällar, röda dagar och helger för att kunna slutföra renoveringen, vilket uppskattades mycket av oss.

De hantverkare som arbetade i vårt badrum var superduktiga. Vi önskade kakel och klinker linjerat med varandra vilket M5 förvarnade var svårt och tidsödande. Den hantverkare som kaklade i vårt badrum var väldigt noggrann, professionell och kändes som att han hade en yrkesstolthet och ville få det perfekt. Han var också väldigt sympatiskt och trots att han spenderade mycket tid hos oss kände vi oss aldrig besvärade av att han var där. Han pratade bara spanska men det var inget som vi upplevde som ett problem. M5 var under byggnadsprocessen väldigt generösa och anpassade material efter husets förutsättningar samt var flexibla i de fåtalet fall vi tänkte om under projektets gång.

Löpande under projektet skedde kommunikationen främst genom en what’s app-chatt som M5 upprättade. Kommunikationen fungerade bra och chatten var också ett mycket bra sätt att få dokumentation på vad som blev sagt och överenskommet. Stort plus också för att vi fick svar på frågor även på kvällar och helger. En möjlig nackdel med denna typ av chatt är dock att det leder till en del missförstånd som kanske inte skulle uppkomma vid fysiska arbetsmöten eller per telefon. Det är också svårt att läsa av tonläge vilket kan leda till friktion i samtalet.

Kommunikationsmässigt bedömer vi sammantaget att det fungerade bra med M5. Eventuellt skulle vi önskat ett mer detaljerad tidplan för projektet från början och en tydligare återkoppling kring hur projektet förlöpte relaterat till denna, istället för att löpande inse att det kommer att bli förseningar.

Slutresultatet av projektet är helt perfekt. I princip samtliga detaljer, stora som små, från våran badrumsritning är uppfyllda. Vi skulle inte önska vårt badrum på något annat sätt utan det precis som vi planerat och önskat det (och då är vi väldigt noggranna). M5s hantverkare har gjort ett fantastiskt arbete. Även fast projektet tog längre tid än planerat är vi så nöjda med resultatet att övrigt inte spelar någon roll.

Vi skulle använda M5 igen om vi renoverar ett annat badrum.
    Hej Kim, Tack för ditt omdöme och feedback! Toppen att allt gått bra i det stora hela och att ni är nöjda med slutresultatet :) Vi tar givetvis åt oss vad gäller kommunikationen och planering. Vi vill bara bli bättre! På återseende, Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-15
    Renovering av badrum med mycket gott slutresultat.

Vi kan rekommendera M5 för alla typer av badrumsrenoveringar!
    Hej Andreas, Vad roligt att höra att ni är nöjda! Tack för ditt omdöme och rekommendation :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-08-14
    M5 gjorde en totalrenovering av vårt badrum under sommaren. Dem gjorde ett super bra jobb och slutresultatet blev riktigt proffsigt. Kakelsättaren var riktigt duktig och noggrann. Rekommenderar m5 vid badrumsrenovering .
    Hej Michael, Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation :) Vad roligt att höra att du är nöjd med resultatet! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-07-20
    M5 utförde ombyggnation och renovering av separat wc och dusch som byggdes ihop till ett badrumgfv. Arbetet utfördes väldigt noggrant och det syns verkligen på slutresultatet, bra tanke på detaljer och finish. Några missförstånd längs vägen men som alla löstes tillfredsställande av M5.
    Hej Mattias, Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Kul att höra att ni är nöjda med slutresultatet :) Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-06-10
    Efter ett antal offerter från olika byggfirmor fastnade jag för M5Bygg och det är något jag inte ångrar. Det gällde en helrenovering av ett 60-70-talskök. Allt från golv till inredning, vitvaror, ny el mm. Även ett nytt golv i angränsande hall.
    Allt detta gjordes på 13 arbetsdagar. Otroligt snabbt och med ett toppenfint resultat.Uppstod problem så löstes det snabbt med David eller Artush. Dom och övriga hantverkare var så tillmötesgående (och trevliga att ha att göra med.)
    Ett plus också för att kunna följa fortlöpande resultat via WhatsApp med bilder.
    Med detta 5-stjärniga omdöme så säger jag M5Bygg får högsta betyg och rekommendationer från mig.
    Anita H
    Hej Anita, Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation! Vi är så glada över att du är nöjd med allt från start till slutresultat. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-06-06
    M5 renoverade hela mitt radhus, innan jag flyttade in. Efter snabb planering var hantverkare på plats. Vi hade kontakt under hela tiden och jag fick snabba svar på alla frågor. Arbetet tog lite längre tid än planerat, men mycket var noga. Nu är allt på plats och jag är mycket nöjd.
    Hej Lissie, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-05-28
    Vi köpte in en fullständig badrums renovering. M5 var snabba & proffsiga i sitt bemötande, vi kände förtroende från start till slut. Badrummet blev gjort med omsorg & det syns i resultatet!
    Hej Linus, Tack för fint omdöme och din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med allt från start till slutresultat. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-05-21
    M5 renoverade vårt badrum och installera ett kök. Mycket bra kommunikation med arbetsledaren som hjälpte till med förslag och tips. De blev klara innan utsatt tid.
    Hade trevlig bemötande och ett proffsigt jobb. Det kändes tryggt från början till slut.
    Kan varmt rekommenderas!
    Hej Gonzalo, Stort tack för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-05-19
    Totalrenovering av badrum. Från start till slut har bemötandet varit väldigt gott och jag känner att de på M5 har lyssnat på mina önskemål, och där det blivit någon liten miss i kommunikationen har det även löst sig galant. Hög kvalitet i hela arbetet rakt igenom. Det som verkligen var uppskattat från min sida var att de frågade mig angående saker jag själv inte tänkt på eller visat önskemål om, vilket gjorde att badrummet blev exakt som jag önskade mig. Kan inte annat än rekommendera M5. Det märks tydligt att de är vana att göra badrum!
    Hej Filip, Vi tackar så hemskt mycket för fint omdöme och rekommendation! Vad roligt att du är nöjd! Med vänlig hälsning Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-05-03
    M5 totalrenoverade ett badrum, ett försäkringsärende (byggfel). Ett trevligt bemötande, ett proffsigt jobb. Högsta betyg för det.

Dock var det ett par saker som drar ner totalbetyget lite. Tre av klinkerplattorna har mindre skador. Tråkigt då allt är nytt. Sedan var det mycket strul med golvvärmen. Säkringar gick, vi hade ingen värme på hela övervåningen. Upptäckte efter några veckor att värmen i badrummet fortfarande inte fungerar.
  • 2019-05-01
    Vi är jättenöjda med totalrenoveringen av vårt badrum som M5 gjorde! Det kändes väldigt tryggt från början till slut och tack vare whatsapp-gruppen som skapades mellan oss och M5 så blev kommunikationen väldigt smidig. Det enda vi kanske hade efterfrågat skulle vara lite mer återkoppling mot slutet för att veta om tidplanen höll eller inte. Vi skulle anlita M5 för andra renoveringar och rekommenderar dem varmt till andra!
    Hej Ellinor, Vi tackar så hemskt mycket för ditt fina omdöme och rekommendation! Vad roligt att höra att allt gått bra och att återkopplingen ska funka ännu bättre nästa gång. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-04-15
    M5 Bygg har genomfört en total renovering av vårt badrum. Vi är suåernöjda med resultatet och upplever att M5 har gjort ett bra jobb och varit väldigt kommunikativa under hela processen. Inga problem att hålla tidsplan och budget.
    Rekommenderas varmt!

//Niklas & Kinuka
    Hej Niklas, Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation! Kul att höra att ni är nöjda och att allt gått bra. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-04-14
    Vi anlitade M5 för en badrumsrenovering. Väl genomfört och fantastiskt fint resultat inom specificerad tid och offert. Professionellt bemötande och enkelt att kommunicera med David och de andra. Allt utfördes enligt våra förväntningar och M5 var lyhörda för våra önskemål. Genomgående en mycket positiv upplevelse. Gör vi flera liknande renoveringar kommer vi helt klart anlita M5. Rekommenderas!
    Hej Ludvig, Stort tack för ert omdöme och rekommendation! Väldigt roligt att höra att ni är nöjda med resultatet och att allt gått bra under projektets gång. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-04-02
    Nytt badrum, tider har hållits, tydlig bra offert. Folk har hela tiden varit på plats och jobbat på bra. Inget slarv med kvalitet samt bra dialog under utförandet . Resultat kanonbra, kostnader har hållits. Högsta betyg. Kan varmt rekommenderas.
    Hej Per, Stort tack för fint omdöme och din rekommendation! Väldigt roligt att höra att allt gått bra från start till slutresultat. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-03-25
    Vi helrenoverade vårt badrum med dusch. Var nöjda från första mötet till att badrummet var färdigt. Kommunikation skedde löpande under processen. Slutresultatet levde upp till våra förväntningar gällande både utseende och funktion.
    Hej Madeleine, Tack så mycket för ditt omdöme! Vad kul att du är nöjd med badrummet. Vänliga hälsningar, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-03-14
    Vi anlitade M5 till att renovera vårt badrum från 1969. Det blev en totalrenovering med nya stammar, ny duschvägg, flytt av dörr, vägghängd toalett, unidrain etc och vi är supernöjda med M5.
    Framförallt så var det toppen hur flödet mellan de olika hantverkarna flöt på. Var t.ex. plattsättaren klar på förmiddagen kunde rörmokare komma redan samma eftermiddag. Detta gjorde att arbetet flöt på riktigt bra.

Som med alla hantverkare är det superviktigt att ge så detaljerad skiss som möjligt för att bli nöjd med slutresultatet. Vi var själva mycket engagerade i vår renovering vilket jag tror var bra för båda parter och där vi framförallt fick det som vi ville ha det.

Vi hade en incident på grund av kommunikationsproblem av en tilläggsbeställning men vi väljer ändå att ge M5 en 5a då alla gör fel och då handlar de om hur man löser problemet. David tog snabbt på sig felet och vi fick kompensation för missförståndet.

Vi kommer definitivt använda M5 igen vid nästa projekt.
    Hej Robin, Tack så mycket för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med din renovering! Som du säger så gäller det att vara väl förberedd inför sin renovering och även om små kommunikationsmissar kan ske, så är det något vi alltid försöker jobba på och se till att det sker så sällan som möjligt. Tack så mycket igen för rekommendationen! Vänliga hälsningar, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-03-03
    Köpte ombyggnad av ett badrum från 1959, med stambyte ända ner i underjorden. Efter min ritning av hur det nya skulle "möbleras" och med vad, samarbetade vi hela tiden med projektet. Jag köpte själv allt som skulle på plats; kakel, klinker, dusch o.s.v. Proffsiga och tillmötesgående "pojkar" som jobbade intensivt. Tiden höll och inte minst den på offerten överenskomna slutsumman. M5Bygg AB gjorde ett jättebra jobb.
    Hej Gisela, Vi tackar så mycket för fint omdöme och din rekommendation. Kul att höra att allt gått bra och att du är nöjd med resultatet! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-17
    Vi fick under december 2018 och januari 2019 vårt badrum, bastu, hall och toalett totalrenoverat av 5M. Vi är supernöjda. Både med det slutliga resultat och med hur jobbet utfördes.

Framförallt var vi överraskade av den höga servicenivån. Den var verkligen över förväntan.
    Kommunikation flöt väldigt bra både med David och Artur under hella byggtiden. Vi fick ofta frågan om hur vi vil ha det då det fanns valmöjligheter samt många tips om vad som skulle kunna fungera/passa bäst. Vi fick även foton löpande under byggnadstiden vilket var väldigt värdefullt, speciellt vid de tillfällen då vi inte var hemma. Arbetet utfördes även under tider som vi kommit överens om.

Vi kände att de verkligen brydde sig om slutresultatet och var väldigt måna om att vi skulle bli nöjda. Slutresultatet och finishen var verkligen hög. Även underarbetet var vad jag kunde se utfört på ett mycket proffesionellt sätt.

Vi kände oss trygg genom hela byggprocessen och kan verkligen tänka oss att använda M5 igen.
    Hej Michael, Stort tack för din rekommendation och fint omdöme! Väldigt roligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet. Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
  • 2019-02-17
    M5 Bygg renoverade mitt badrum och utförde arbetet på bästa sätt och blev färdiga med arbetet vid överenskommen tid.

De var jättetrevliga och förklarade allting för mig väldigt tydligt och bra.

Jag är väldigt nöjd med renoveringen och företagets bemötande är ett plus!
    Hej Chenar, Vi tackar så mycket för fint omdöme och vad roligt att höra att du är nöjd med både resultat och bemötande! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB
    Hej det var så lite så jag är faktisket mycket nöjd och kan tänka mig anlita er till nästa gång också.mvh Chenar Chenar Ali
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-02-14
    Helrenovering av ett 14 år gammalt badrum.
    Rivning av badrum med klinkers golvvärme, kakel, badkar, golvtoalett och enkelt handfat samt med ett skåp.

Uppmontering av ett helt nytt badrum med klinkers & ny golvvärme, kakel, vägghängd toalett, takdusch, dubbelhandfat samt 3 st vägghängda skåp. Stor väggspegel med belysning samt takspottar.
    Ett seriöst och trevligt bemötande. Arbetet startade i tid och blev klart på utsatt tid.
    Vi hade en del småsaker som dök upp under arbetets gång som blev lösta på ett bra sätt.
    Slutresultatet blev väldigt bra och vi är mycket nöjda.
    Hej Peter, Stort tack för ditt omdöme och vad roligt att ni är nöjda! Med vänlig hälsning, Alla på M5 Bygg M5 BYGG AB