Välkommen till oss på M5

Vi är ett företag i Stockholm som skapar trivsel.

Varför jobbar vi inom branschen?
Integritet, kvalitet och service är ledord i mitt liv som företagare, och det är runt dessa värden jag försöker bygga M5 Bygg; med varje kund, i varje projekt, varje dag!
Att bli anförtrodd och få möjligheten att genom min och mina anställdas erfarenhet av bygg och renovering få hjälpa våra kunder att skapa bättre hem är anledning till att jag startade M5 Bygg.

Vare sig du ska bygga ett nytt kök, renovera ditt badrum eller bygga om stora delar av ditt hus, är bygg och renovering en skapande process.
Genom att arbeta med en tydlig kommunikation och uppföljning kommer vi kunna åstadkomma det bästa resultatet för dig som kund, och det är just därför vi lägger stor vikt vid detta under ditt projekt.

Idag är vi ett team om 12 anställda som arbetar med att hjälpa våra kunder med renovering av deras hem.

Vi ser fram emot att höra från dig.
David Pogosian
M5

Läs vad 137 kunder tycker om M5 BYGG AB 2

• 2021-10-05
    Anlitade M5 för en badrumsrenovering för ca ett år sedan. Jobbet blev klart i tid, precis som avtalat 👍🏼
  • 2021-09-27
    Är så nöjd med arbetet M5 gjorde hemma hos mig. Tog in dem för att göra om mitt badrum, flytta på avloppet till köket och riva ett par väggar. Arbetet utfördes i tid och resultatet blev fantastiskt. Alla hantverkare och projektledare jag träffade är väldigt trevliga och professionella vilket även mina grannar tyckte. Kommer absolut att anlita dem igen. Rekommenderar verkligen!
  • 2021-08-18
    Vi använda M5 Bygg då vi skulle renovera vårt badrum i vår lägenhet. Från det att vi tog kontakt med M5 så visade de stor professionalitet och kompetens och det slutade med att vi anlitade M5 för att göra fler renoveringar i lägenheten. Allting men ett fantastiskt resultat. Under arbetets gång har de varit lyhörda och enkla att kommunicera med. Slutresultatet blev kanonbra och vi kan verkligen rekommendera företaget.
    Hej Fredrik och Jasmine,

Tack för er rekommendation och vad roligt att ni är nöjda med oss.
    Hör gärna av er för framtida renoveringar! :-)

• 2021-08-12
    Vi använde oss av M5 bygg för att renovera vårt badrum. Seriöst bolag med en bra ägare som månar om kunden och tar till sig feedback.
    Hej Malin och Olof,
    Tack för er rekommendation! :-)

Hör av er om ni behöver hjälp med fler byggprojekt!

Alla på M5 bygg AB!
  • 2021-06-29
    Har haft en totalrenovering med Jocke som projektledare på M5Bygg. Är supernöjd. Kommunikationen har varit tydlig och snabb. Stor lyhördhet och känsla för service och inte minst mycket kunnig och uppdaterad inom byggtekniska frågor som underlättade beslutsgången.
    Extra plus att de små detaljer mot slutet av arbetet inte förhalades utan allt i helhet blev klart i tid. Extra tack till Taher och Abu som orkade med att hålla ordning på alla önskemål om snickeri och måleri! Det blev snyggt och gediget resultat 👌🏼
    Hej Shanie,

Tack för din rekommendation!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med oss på M5 bygg och slutresultatet :-)

Alla på M5 bygg AB.
    2021-06-01
    Skicklig hantverkare men de (ägaren?) vägrade detaljspeca:a fakturan. Han hade varken tid eller skyldighet att göra det förmedlade han. Det är dock första gången jag råkat ut för det. Kanske fakturan stämde, kanske inte. Jag kunde inte kontrollera den.
    Hej Lars,
    Tack för ditt omdöme!

Eftersom det var ett arbete på cirka 3 dagar där överenskommelsen var att arbetet skulle ske på löpande räkning. Efter avslutat arbete fick du en materiallista på vad som använts i ditt projekt samt timmar redovisat. Priserna stämde överens med vad som var fakturerat och du fick även pris per produkt bifogat i ett separat mejl.

Roligt att du är nöjd med slutresultatet och våra hantverkare.
    Hör gärna av dig igen om du vill ha hjälp med fler projekt!

Önskar dig en fin sommar!

• 2021-05-26
    Vi gjorde om vårt badrum och fick hjälp av M5. Jätteduktiga från start till slut och Iman som gjorde jobbet var fantastisk!
    Hej Joakim,

Vad kul att ni är nöjda med renoveringen!

Ha det fint! :-)

Alla på M5 Bygg.
    2021-05-25
    Vi renoverade badrummet med M5, totalentreprenad. Första mötena och kontakten var jättebra, de bokade in avstämningsmöten varje vecka och var alltid trevliga genom hela processen.
    Tyvärr blev renoveringen inte klar i utsatt tid vilket meddelades 16.30 samma fredag som vi skulle flyttat tillbaka in i vår lägenhet, och detta fick vi reda på efter att ha frågat upprepade gånger om det verkligen blir färdigt i tid. Det blev ett ganska tråkigt avslut på en annars bra renovering med jättefint slutresultat. Sista dagarna fick vi jaga dem om uppdateringar och tjata om extra arbetsdagar för att kunna flytta tillbaka hem då vi inte hade annat boende fixat för längre tid.
    Jättefin renovering, vi är så nöjda med slutresultatet och det är så proffsigt och bra gjort. Men tyvärr dålig kommunikation på slutet som gjorde att vi var utan boende i fyra dagar.
    Hej Agnes,

Tack för din rekommendation!
    För oss är det väldigt viktigt att hålla tidsplanen då de flesta av våra kunder har tillfälliga boenden under projekttiden. I ditt fall så påverkades vi av material som saknades samt en vattenavstängning som inte kunde genomföras då vi ej kom in i källaren, detta medför tyvärr förseningar i projektet.
    Vi tar till oss det du säger och hoppas att ni kommer trivas i ert nya fina badrum :-)

• 2021-05-25
    Vasastan lägenheten - totalrenovering

Vi köpte en 3:a i Vasastan som behövde totalrenoveras och jag och min fru hade aldrig renoverat något innan och vi var självklart lite oroliga, då man har hört om allt som kan gå fel.

Men vad M5 bygg åstadkom var helt fantastiskt bra! Från första stund fick vi ett stort förtroende för dem. De väldigt punktliga, de var väl organiserade, väl planerade, alla var jättetrevliga, det var lätt att prata med alla arbetare, de var snabba på att svara frågor då de hade ett Whats Up konto med alla inblandade så du ständigt kunde vara delaktig. Men framförallt var de väldigt skickliga hantverkarna, som brinner för det de gör. De hjälpte oss och kom med förslag under resans gång och väldigt tillmötesgående. Vår lägenhet blev så fantastiskt bra.

Det de gjorde var: Riva ut och bygga helt nytt kök & badrum, ta bort golv, slipa originalgolv, riva ner en vägg, sätta upp en vägg, dra ny el, bredspackla & måla hela lägenheten, stuckatur, och reparera allt snickeri som fönster och dörrar etc.

Prismässigt var de varken dyrast eller billigast. Men vad vi fick var väldigt högklassigt arbete och superduktiga människor. De var transparenta med alla kostnader och hade inga ”gömda” kostnader.
    Vi har sedan dess rekommenderat dem till våra vänner som renoverar och de har varit lika nöjda som vi. M5 bygg är 5/5!

Vi vill avslutningsvis tacka Micke, Andrii, David, Christian, Emil, och alla andra i M5 bygg för ett väldigt bra jobb. Ni skapade vårt drömhem!
  • 2021-05-11
    Vi är mycket nöjda att vi anlitade M5 Bygg inför vår badrumsrenovering på ca 3 kvm. Bra bemötande, flexibla, noggranna, lyhörda, snabba och trevliga. Om det var det något som vi ville åtgärda eller komplettera, ordnade dem det snabbt och effektivt. Trots att vi valde att bygga till en tvättstuga, blev projektet färdigt enligt tidigare plan vilket uppskattas enormt. Badrummet och tvättstugan blev superfina. Christian och Jocke har varit riktiga stjärnor samt övriga involverade såsom plattsättare, elektriker och rörmokare.
    Hej Filip och Hanna,

Tack för rekommendationen och ett kul projekt!
    Vad roligt att ni är nöjda med oss på M5 och slutresultatet.

Vi ses! :-)

• 2021-05-11
    Upplevelsen är total! Arbetar inom fastighetsbranschen och har aldrig skådat likadant. Vårt badrum vart perfekt, kostnaden exakt och problem var till för att lösas. Kanonbolag. Viktor som satte plattor är en stjärna, projektledaren var kanon. Från start till klart brilliant. Kommer anlita er fler gånger. Åman
    Hej Jonathan,

Stort tack för din rekommendation!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med vår personal och slutresultatet :-)

På återseende!

2021-05-10
    Renoverade badrummet med M5 och fick ett fantastiskt fint badrum. Dom har varit flexibla och började med badrummet inom väldigt kort varsel.
    Blev trevligt bemött från start till slut av alla inblandade.
    Får dock göra ett litet avdrag för bristande kommunikation vilket ledde till diverse fel, men dessa fel justerade dom utan problem.
    Hej Christoffer,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet.

Ha det fint!

• 2021-05-03
    M5 och projektledare Joakim skötte min köksrenovering. Stort tålamod trots en vattenläcka veckan innan planerad projektstart som sköt upp hela projektet flera månader.

Fått mycket hjälp, råd och snabba svar från projektledaren. Vid oväntade extrakostnader fick jag förklarat för mig varför de behövdes och mina alternativ med olika prisnivåer.

I slutändan ser köket precis ut som jag tänkt mig, och jag märkte att projektet under tiden var i kompetenta händer.
    Hej Lovisa,

Stort tack för din rekommendation!

Vad glada vi blir att du är nöjd med köket :-)

Ha det fint!

Alla på M5 bygg AB.
  • 2021-04-26
    Vi köpte en badrumsrenovering av M5 efter noga övervägande då detta var vår första. Efter att ha fått en mycket bra genomgång av offert och projektupplägg satte vi igång. Vi hade kommunicerat våra höga krav till M5 i form av support och service och har genom hela projektet blivit otroligt väl bemötta där de har levt upp till våra förväntningar. Christian har varit en stjärna och löst stort som smått samt varit väldigt tillgänglig. Renoveringen gick smidigare än vi kunnat tro och även badrummet snyggare. Vi är glada att vi valde M5.
    Hej Ina och Gustav,

Stort tack för er fina rekommendation, vad glada vi blir att ni är nöjda med vårt arbete!
    Hör gärna av er för framtida renoveringar!

På återseende! :-)

• 2021-04-13
    Perfekt och nöjd! Bra jobb duktig! Pris ok.
    Med vänlig hälsning, Florin
    Hej Florin,

Tack för omdömet!
    Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen.

Med vänlig hälsning
    Alla på M5 Bygg.
  • 2021-04-05
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5s helhetsåtagande. B
    Hej Örjan,

Tack för din rekommendation!
    Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen :-)

Med vänliga hälsningar,
  • 2021-03-23
    M5BYGG totalrenoverade mitt badrum oktober-november 2020. Företaget har gett mig tron tillbaka på att det finns seriösa hantverkare. Proffsigt skött från start till klart. Och så snyggt det blev! Rekommenderas!
    Hej Tina,

Stort tack för ditt omdöme!
    Vad glada vi blir att du är nöjd.

Kontakta oss gärna igen för framtida renoveringar.

• 2021-03-21
    Jag bestämde mig för att med enbart några dagars varsel byta golv och måla hela lägenheten jag skulle flytta in i. M5 Bygg åtog sig arbetet direkt och var supersnabba och på. De rev även ut det gamla badkaret och installerade nya duschväggar och kommod. De hade två veckor på sig och allt flöt på superbra och de höll tiden perfekt. Killarna som utförde arbetet var jättetrevliga och David höll mig underrättad löpande och svarade under arbetets gång direkt på sms och i telefon.
    Hej Marika,

Tack för ditt omdöme!
    Kontakta oss gärna igen för framtida renoveringar.

• 2021-02-05
    Vi anlitade M5 för att helrenovera vårt badrum. Ett litet badrum på 2kvm där vi bytte kakel, flyttade dusch och monterade stor spegel m.m. Vi är mycket nöjda med resultatet och med M5. Vi vill rikta ett stort tack till Artur och de andra som ställde upp i motgång och medgång!
    Hej Oscar,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att ni är nöjda med det nya badrummet.

• 2021-02-02
    Vill börja med att rikta stort tack till dig David för riktigt bra planering av projektet, det märks att du leder M5 AB i rätt riktning.

Det har gått så smydigt från start till slut.

Stort tack till Plattsättare Elbek som har varit punktlig, nogran och inte minst trevlig.

M5 AB i toppklass med servicetjänsla som rekommenderas starkt.
    Hej Feras,

Stort tack för förtroendet och din rekommendation!
    Kul att du är nöjd med oss på M5 bygg.

Alla på M5 bygg!
  • 2021-01-30
    M5 hjälpte oss med total-renovering av kök och badrum. Ett seriöst och kunnigt företag som levererade långt över våra förväntningar. Vi är supernöjda! Rekommenderas varmt.
    Hej Lisa,

Tack för omdömet och rekommendationen!
    Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet.

Alla på M5 bygg!
  • 2021-01-28
    Vi är nöjda med deras kunskap, erfarenhet och service.
    Hej Hannah,

Tack för omdömet, rekommendationen och att vi fick hjälpa er med renoveringen! :-)

• 2021-01-26
    Vi anlitade M5Bygg för en totalrenovering av vår lägenhet. Rivning av bärande konstruktion med avväxling med stålbalk, rivning och bygg av nya innerväggar, dragning av el, nytt kök samt alla ytskikt. Vi är väldigt nöjda med allt från offert, planering, kommunikation och framförallt slutfinish på allt arbete. M5 är professionella och lyhörda, och jag kan varmt rekommendera dem
    Hej Johan,

Stort tack för din rekommendation och omdöme!
    Vad glada vi blir att ni är nöjda med projektet :-)

• 2020-11-06
    M5 Bygg AB renoverade mitt kök och gjorde ett rum till från köket. Det behövde mycket detalier att tänka på. Jag hade bra kommunikation med dem och de gjorde allt enligt vad jag sa. Jag är nöjd generellt.
    Hej Roya,

Tack för ditt omdöme och vad kul att du är nöjd! :-)

• 2020-11-01
    Vi anlitade M5 BYGG för renovering och installering av kök och uppsättande av skiljevägg vid matplats för att skapa ett sovrum. Redan från start fick vi stort förtroende för dem. Genom hela arbetet hölls en dialog och det var enkelt och tryggt att få kontakt med varandra vid frågor. De höll oss uppdaterade genom hela arbetet och kom med bra lösningar när det uppstod något problem. Mycket kunnig och professionell personal och resultatet är precis som vi önskade. Vi kommer anlita dem igen när det är dags för renovering av vårt badrum! Vi rekommenderar dem starkt! Extra stort tack till Christian och Andrii!
    Hej Louise,

Stort tack för din fina rekommendation!
    Vad glada vi blir att ni är nöjda med renoveringen :-)

alla på M5 Bygg!
  • 2020-09-30
    M5 hjälpte mig att ta ner en vägg, lägga in golv där väggen stod + färdigställande (spackel och målning). Grymt nöjd, det kunde inte ha blivit bättre. Micke och co gör en bra jobb! Rekommenderas.

Tack för rekommendationen.
    Vad glada vi blir att du är nöjd med renoveringen :)

Med vänlig hälsning
  • 2020-09-10
    Gjorde en totalrenovering av vårat badrum. Ett super bra jobb som följde tidsplan samt bra dialog på vägen.
    Hej Andreas,
    Tack för din rekommendation.

Vad roligt att du är nöjd med ditt nya badrum.

• 2020-08-20
    M5 Bygg har varit totalentreprenör vid flytt av vårt kök samt totalrenovering och tillbyggnad av vårt badrum.

M5 har genom hela processen varit mycket lätta att arbeta med. Allt från offertering till genomförandet och samarbetet med underentreprenörer har skötts prickfritt!
    Alla projektledare/hantverkare har varit mkt trevliga, kunniga och lätta att kommunicera med! Avtalade tider har hållits genom hela processen.
    Slutresultatet blev precis så bra som vi hade hoppats när vi drog igång projektet.

Vi har bara gott att säga om M5 BYGG AB och kommer utan tvekan anlita dem för framtida projekt.

Magnus Persson
    Hej Magnus,

Stort tack för din fina rekommendation :)
    Vad kul att ni är nöjda med badrummet och köket.

• 2020-07-24
    Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på eventuella hinder på vägen och inställningen har alltid varit att allt går att lösa. Det har varit smidigt att kommunicera och vi har löpande blivit uppdaterade under renoveringens gång. Vi är så tacksamma för vårt fina nya kök och badrum. Extra stort tack till Christian, David och Micke, utan er hade det inte blivit så bra.
    Hej Rebecka och Linus,

Stort tack för er rekommendation och fina omdöme!
    Så roligt att ni nöjda med slutresultatet :D

Alla på M5!
  • 2020-07-03
    VARNING! Jag hoppas det var olyckliga omständigheter som gjorde att jag råkade ut för detta, men jag kan inte rekommendera M5, utan vill istället varna för dem.
    Jag bokade in ett möte med dem, då jag ville ha hjälp att renovera mitt badrum. En trevlig säljare kom och kikade och lyssnade på vad jag önskade. Mötet var trevligt, och inget stack ut, varken positivt eller negativt. Säljaren lovade att jag skulle ha en offert snart.
    När jag inte fått någon efter fem dagar mailade jag och undrade vad som hänt, och igen efter ytterligare två dagar. Först då fick jag kontakt, via telefon av säljaren, som kom med en förklaring om att han tidigare varit konsult (och inte varit anställd av M5), men fått sluta jobbet som konsult, men nu skulle vara anställd av M5. Han lovade att jag skulle få offerten så fort som möjligt. Det var snart två veckor sedan, och jag har inte fått någon.
    Väldigt frustrerande att slösa min tid på inget.
    Hej Joakim,

Tack för att du tagit kontakt med oss och att du tagit dig tid att skriva ett omdöme.

Vi vill verkligen be om ursäkt att offerten tagit längre tid än du och vi önskat. Tyvärr har vi haft ett par sjukdomsfall och med anledning av de försiktighetsåtgärder som FHM rekommenderat har detta drabbat vår leverans inför offertskrivande.

Detta har då medföljt att din offert blev 5 dagar försenad från det vi kom överens om.

Vi ber återigen om ursäkt för den sena offerten och hoppas du kan ha överseende med detta i en svår situation.

Vi önskar dig lycka till med ditt projekt och hoppas på att någon gång i framtiden få visa på vår kunskap och kvalitet på utförande i ett annat projekt.

Vi på M5 önskar dig en trevlig sommar.
  • 2020-05-28
    Mycket proffsigt utfört arbete. Uppfyllde våra önskemål samt höll tidsplanen.
    Vårt hem blev precis som vi önskade.
    Stort tack till M5 bygg!
    Hej Mohanad,

Stort tack för din rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med slutresultatet :)

• 2020-04-08
    Badrumsrenoveringen är mycket noga utförd och Andrej som var vår plattsättare gjorde ett fantastiskt jobb! Han var trevlig, professionell och omvandlade vår vision till verklighet - slutresultatet är över förväntad. Om du har höga krav på din renovering; anlita M5.
    Hej Sofia,

Tack så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation.

Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete :)

• 2020-04-01
    M5 gjorde om vår badrum och allt gick smidigt och enligt tidsplan
    Hej Anders,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

• 2020-02-22
    M5 Bygg har genomfört en fullständig renovering av vårt badrum, som är relativt stort med badkar, dusch och bastu. Vi är mer än nöjda, vi hade möjlighet att få renoveringen påbörjad relativt snabbt och det flöt på helt utmärkt. All personal har varit supertrevliga och kunniga i alla kontakter. Prissättningen helt rimlig, varken billigast eller dyrast av de offerter vi tog in. Jag rekommenderar mer än gärna och på fullständigt allvar M5 Bygg
    Hej Saga,

Tack så mycket för din rekommendation.

Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi tackar så mycket för ett bra och trevligt samarbete.

• 2020-02-16
    M5 har totalrenoverat mitt badrum och jag är så nöjd med resultatet. Kommunikation och informations- flödet kunde vara bättre, men det vägdes upp i slutet. Härliga och hjälpsamma människor att jobba med. Rekommenderars varmt!
    Hej Carolin,

Tack för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att du är nöjd med slutresultatet :)

• 2019-12-18
    Vi anlitade M5 för att slå ihop 2 rum (toalett + tvättrum) till ett stort badrum med dusch (fanns inte innan) samt tvätt och torktumlare.

Allt blev proffsigt utförd och resultat blev fantastiskt!
    Hej!

Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation!

Så roligt att ni är nöjda med slutresultatet.

• 2019-12-05
    Badrummet blev fint. Tog längre tid än avtalat. Hade problem med golvets lutning och fick göra om en del av det. Blev lite bättre, men inte 100%. Under själva processen flexibla och trevliga.
  • 2019-12-01
    Funkade bra med kommunikationen under hela projektet.
    Jag bodde hemma under tiden M5 gjorde mitt badrum så det var skönt o ha löpande kontakt kring hur det utvecklades.
    Projektet höll tiden. Blev ett tillägg på fakturan för att det var djupare betong att bila igenom. Jag kan tycka att de borde vetat på förhand, men det var inga stora summor det handlade om så nöjd ändå.
    Hej Alexander,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation, samt konstruktiva kritik kring pålägget.
    Det tar vi givetvis med oss.

Vad kul att du är nöjd!

• 2019-11-26
    M5 Bygg totalrenoverade vårat badrum till full belåtelse (vägghängd toa, golvvärme, flytt av golvbrunn mm). Artur som var vår arbetsledare var väldigt tillmötesgående och mån om att det skulle bli bra.
    Rekommenderas!
    /Johan
    Hej Johan,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation!

Kul att du är nöjd med ditt nya badrum :)

• 2019-11-10
    Allt fungerade mycket väl när M5 renoverade vårt badrum. Bra kommunikation, professionellt utfört och enligt tidsplan. Rekommenderas.
    Hej Åsa,

Vi tackar så mycket för ditt omdöme och rekommendation!

Vad kul att ni är nöjda :)

• 2019-08-31
    Snabba, stabila och pålitliga.
    Hej Jennie,

Tack så mycket för ert omdöme och rekommendation!

• 2019-08-28
    Totalrenovering av badrum proffsigt utfört. Tydlig och bra kommunikation under hela processen från projektstart till avslut. Arbetet höll överenskomna tidsramar och vi gillar vårt nya badrum. Vi kan rekommendera M5 vid badrumsrenovering!
    Hej Ola,

Kul att höra att ni är nöjda och glada med allt från projektets gång till avslut!

Vi tackar så mycket för fint omdöme och er rekommendation :)

• 2019-08-25
    Totalrenovering av badrum.

M5 Bygg utförde en totalrenovering av mitt lilla badrum med allt, hela vägen från rivning till uppsättning av hyllor och inredning.

Proffsigt bemötande från start och de frågetecken som dök upp under projektets gång löstes smidigt av projektledaren David.
    Tidplanen hölls och jag är väldigt nöjd med slutresultatet!
    Skulle definitivt anlita M5 igen!
    Hej David,

Tack så mycket för fint omdöme och rekommendation!

Toppen att ni är nöjda :)

• 2019-08-22
    Jag & min man totalrenoverade kök, badrum samt gäst wc i en villa från 30-talet. Projektledaren David har varit anträffbar både via telefon & mejl där han svarat på frågor samt hållit oss uppdaterade på arbetet i huset.
    Hantverkarna som utförde renoveringen kom från ” Bentley Bygg”, kan även rekommendera dem då de höll tidsplaneringen, var lyhörda samt hade ett proffsigt och trevligt förhållningssätt. Vi är supernöjda med resultatet av renoveringen!
    Hej Ellinor,

Stort tack för ditt omdöme och vad roligt att ni är nöjda med resultatet!

Kim
    skrev om M5 BYGG AB
    2019-08-17
    Vi anlitade M5 för att renovera ett mindre badrum i vår villa. Badrummets standard var från 80/90 tal så renoveringen var omfattande.

M5 svarade snabbt på vår förfrågan. Upphandlingen var mycket professionell med en mycket tydlig och snygg offert kring de moment som ingick i arbetet. Vi fick också tydlig information från M5 vad som förväntade sig av oss gällande ritningar och inköp vilket är bra då det minskar risken för missförstånd under projektet gång.

Efter offerten accepterats hade vi ett uppstartningsmöte med projektledare och arbetsledare från M5. Detta möte var värdefullt då det framkom att vi i ett par avseenden hade olika uppfattning av vad som ingick i arbetet och vad som kostar extra. Även om det i vårt fall innebar en del diskussioner där vi inte var överens var det bra att dessa frågor kom upp i början av projektet och inte i slutet. På så sätt kunde vi lösa det så att båda parter blev nöjda.

Under projektets initiala del gick arbetet relativt långsamt och bara rivningsarbetet tog drygt två veckor. Detta är sannolikt en bidragande faktor till att projektet tog betydligt längre tid än planerat. Ett par missöden inträffar också men M5 var snabba med att återställa de problem som uppkom. I slutet av projektet arbetar M5 både kvällar, röda dagar och helger för att kunna slutföra renoveringen, vilket uppskattades mycket av oss.

De hantverkare som arbetade i vårt badrum var superduktiga. Vi önskade kakel och klinker linjerat med varandra vilket M5 förvarnade var svårt och tidsödande. Den hantverkare som kaklade i vårt badrum var väldigt noggrann, professionell och kändes som att han hade en yrkesstolthet och ville få det perfekt. Han var också väldigt sympatiskt och trots att han spenderade mycket tid hos oss kände vi oss aldrig besvärade av att han var där. Han pratade bara spanska men det var inget som vi upplevde som ett problem. M5 var under byggnadsprocessen väldigt generösa och anpassade material efter husets förutsättningar samt var flexibla i de fåtalet fall vi tänkte om under projektets gång.

Löpande under projektet skedde kommunikationen främst genom en what’s app-chatt som M5 upprättade. Kommunikationen fungerade bra och chatten var också ett mycket bra sätt att få dokumentation på vad som blev sagt och överenskommet. Stort plus också för att vi fick svar på frågor även på kvällar och helger. En möjlig nackdel med denna typ av chatt är dock att det leder till en del missförstånd som kanske inte skulle uppkomma vid fysiska arbetsmöten eller per telefon. Det är också svårt att läsa av tonläge vilket kan leda till friktion i samtalet.

Kommunikationsmässigt bedömer vi sammantaget att det fungerade bra med M5. Eventuellt skulle vi önskat ett mer detaljerad tidplan för projektet från början och en tydligare återkoppling kring hur projektet förlöpte relaterat till denna, istället för att löpande inse att det kommer att bli förseningar.

Slutresultatet av projektet är helt perfekt. I princip samtliga detaljer, stora som små, från våran badrumsritning är uppfyllda. Vi skulle inte önska vårt badrum på något annat sätt utan det precis som vi planerat och önskat det (och då är vi väldigt noggranna). M5s hantverkare har gjort ett fantastiskt arbete. Även fast projektet tog längre tid än planerat är vi så nöjda med resultatet att övrigt inte spelar någon roll.

Vi skulle använda M5 igen om vi renoverar ett annat badrum.
    Hej Kim,

Tack för ditt omdöme och feedback!

Toppen att allt gått bra i det stora hela och att ni är nöjda med slutresultatet :)

Vi tar givetvis åt oss vad gäller kommunikationen och planering.
    Vi vill bara bli bättre!

På återseende,

• 2019-08-15
    Renovering av badrum med mycket gott slutresultat.

Vi kan rekommendera M5 för alla typer av badrumsrenoveringar!
    Hej Andreas,

Vad roligt att höra att ni är nöjda!

Tack för ditt omdöme och rekommendation :)

• 2019-08-14
    M5 gjorde en totalrenovering av vårt badrum under sommaren. Dem gjorde ett super bra jobb och slutresultatet blev riktigt proffsigt. Kakelsättaren var riktigt duktig och noggrann. Rekommenderar m5 vid badrumsrenovering .
    Hej Michael,

Vi tackar så mycket för ditt fina omdöme och rekommendation :)
    Vad roligt att höra att du är nöjd med resultatet!

• 2019-07-20
    M5 utförde ombyggnation och renovering av separat wc och dusch som byggdes ihop till ett badrumgfv. Arbetet utfördes väldigt noggrant och det syns verkligen på slutresultatet, bra tanke på detaljer och finish. Några missförstånd längs vägen men som alla löstes tillfredsställande av M5.
    Hej Mattias,

Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation!

Kul att höra att ni är nöjda med slutresultatet :)

• 2019-06-10
    Efter ett antal offerter från olika byggfirmor fastnade jag för M5Bygg och det är något jag inte ångrar. Det gällde en helrenovering av ett 60-70-talskök. Allt från golv till inredning, vitvaror, ny el mm. Även ett nytt golv i angränsande hall.
    Allt detta gjordes på 13 arbetsdagar. Otroligt snabbt och med ett toppenfint resultat.Uppstod problem så löstes det snabbt med David eller Artush. Dom och övriga hantverkare var så tillmötesgående (och trevliga att ha att göra med.)
    Ett plus också för att kunna följa fortlöpande resultat via WhatsApp med bilder.
    Med detta 5-stjärniga omdöme så säger jag M5Bygg får högsta betyg och rekommendationer från mig.
    Anita H
    Hej Anita,

Stort tack för ditt fina omdöme och rekommendation!

Vi är så glada över att du är nöjd med allt från start till slutresultat.

• 2019-06-06
    M5 renoverade hela mitt radhus, innan jag flyttade in. Efter snabb planering var hantverkare på plats. Vi hade kontakt under hela tiden och jag fick snabba svar på alla frågor. Arbetet tog lite längre tid än planerat, men mycket var noga. Nu är allt på plats och jag är mycket nöjd.
    Hej Lissie,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation!

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen.