Alla kategorier Make up Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Make up institute
Rekommenderat företag 2016 - Make up institute

Make up institute

Frejgatan 73, 113 26 Stockholm — Visa karta

Make Up Institute Stockholm är en internationellt renomerad skola som utbildar professionella makeupartister, hårstylister och ögonfransstylister. Elever kommer från hela Europa för att studera till en karriär inom bland annat mode, film, TV och teater. Make Up Institutes kontinuerligt uppdaterade kursplan ger en bred kompetens med allt från naturlig sminkning för dagligt bruk till avancerad trend- och specialeffektsmakeup. Utbildningen står under statlig tillsyn och är godkänd av både Myndigheten för Yrkeshögskola (MYH) samt Svenska Estetikers Yrkesförbund (SEYF).
Våra utbildningar – av vilka flera nu är tillgängliga på distans genom vårt virtuella klassrum – ges på engelska och svenska av erfarna lärare med lång yrkeserfarenhet och ger gedigen praktisk erfarenhet både i klassrummet och på praktikplatser.

Make Up Institute fyller 20 år! För att fira detta bjuds alla Master Makeup Artist-studerande på ögonfransstylistkurs (värd 19 800 kr). För mer information eller anmälning för kurser: www.makeupinstitute.com

Läs vad 30 kunder tycker om Make up institute

• Anna A
    Anna A skrev om Make up institute
    Bästa beslut jag någonsin tagit! Man lär sig nya saker varje dag & helt fantastiska lärare, rekommenderar varmt!
  • Karin T
    Karin T skrev om Make up institute
    Efter noga övervägande valde jag Make Up Institute då det är den utbildningen jag fann bredast och berör alla områden inom makeup. Ett super stort plus är dessutom möjligheten att lära sig fransförlängning! Utbildningen är intensiv och otroligt rolig då du konstant utmanar dig själv, träffar människor med samma passion, samt utbytet man får av engagerade lärare.
    Att använda sig av sminkmärket MIST var en trevlig överraskning då sortimentet är stort, färgglatt och kanon att arbeta med!
  • Farhnaz A
    Farhnaz A skrev om Make up institute
    Jag har gått på Master Makeup Artist utbildning på distans. Distans utbildningen fungerar utmärkt och det känns att jag sitter på skolan med andra elever medan jag är hemma i Norrland. Jag kommer till skolan 2-4 gånger per månad och känner mig efter 20 veckors utbildning helt professionellt. Världen bästa skolan med super duktiga lärare som verkligen brinner för sina elever för att väl utbilda de. Förutom detta så har de mycket bra produkter som eleverna får under utbildningen. Rekommenderar varm skolan!
  • Caroline R
    Caroline R skrev om Make up institute
    Jag går makeup artist och hårstylist på Makeup Institute Stockholm och är så himla nöjd att jag valde detta! Lärarna är proffsiga, pedagogiska och noggranna vilket har gjort att jag lärt mig mycket mer och snabbare än jag trodde var möjligt i början! Det är en otroligt rolig och givande utbildning och jag kan verkligen rekommendera den :)
  • Lina W
    Lina W skrev om Make up institute
    Jag går Master makeup artist och Hårstylist på Make Up Institute och är supernöjd! Lärarna är pedagogiska och kompetenta och man lär sig verkligen allt man kan tänka sig! Jag är jätteglad att jag valde denna skola och rekommenderar den varmt!
    Lina
  • lilach j
    lilach j skrev om Make up institute
    One of the best things i ever done.
    Very good teachers, Nice and professional school.
    I have learned so much and the best is that I am having so much fun.learning and enjoying every minute☺
    I recommend Make Up Institute Stockholm to those that want to work as a makeup artists and have a great passion for this profession.
  • sarit s
    sarit s skrev om Make up institute
    The best decision I took to study here! Professional teachers, learning so much everyday and feeling already professional myself only after 7 weeks of studying thanks to the teachers. Can't wait to learn more!
  • Sasha s
    Sasha s skrev om Make up institute
    Har jobbat som makeup artist i snart 20 år utomlands men är nu hemma i Sverige, Stockholm och jobbar som stylist lärare.
    Jag förstår varför denna skolan är bland de bästa i Skandinavien.
    Kompetensen andra lärare har och professionalismen är på väldig hög nivå.
    Våra elever är i fokus och vår största prioritering.
    Produkterna från Mist Stockholm är också bland det bästa jag jobbat med.
    Pigmentering i ögonskuggor och andra produkter är viktigt för en makeup artist, så för mig är det rena candy shop med alla färger och olika texturer.
    Mist har allt en artist behöver men är lika enkelt för alla att använda och är dessutom väldigt hypoallergeniskt.
    Makeup Institute är en stor vinnare!!!
  • Anna K
    Anna K skrev om Make up institute
    Jag gick utbildningen Master Make Up Artist hösten 2012. Jag började med drömmen om att kunna jobba heltid med makeup, och det är precis vad jag gör nu. Det är verkligen drömmen! Ett kreativt och passionerat arbete kräver en kreativ och passionerad utbildning, och det är precis vad Makeup Institute erbjuder; Allt inom skönhet, specialeffekter och hår samt fristående kurser i exempelvis nagelvård och vaxning. Skolan har utvecklat sig sedan jag gick utbildningen, för att vara aktuell i en ständigt växande bransch. Det som är bra med Makeup Institute är att de uppdaterar sina gamla elever (som jag) med de nya teknikerna och trenderna inom branschen. Nu senast hörde jag att även ögonfransförlängning ingår i utbildningen. Jag rekommenderar skolan till alla som söker sig till detta underbara yrke.
  • Clara S
    Clara S skrev om Make up institute
    Väldigt bra skola. Utbildningen är intensiv och man lär sig mycket på kort tid. Rekommenderar denna skola för alla med ett intresse för hår och smink! Jag själv går distanskursen och tycker att det fungerar bra. Väldigt bra lösning till de som bor långt ifrån och kan inte flytta till Stockholm, som mig :-)
  • Josefin S
    Josefin S skrev om Make up institute
    Jag tycker att skolan är mycket bra! Man lär sig något nytt varje dag! Vi får även göra praktiker varje vecka som gör att man får testa sina färdigheter i det verkliga arbetslivet. Trivseln på skolan är även väldigt bra, det är en bra stämning! Jag är nöjd med mitt val av skola!
  • Ulrika B
    Ulrika B skrev om Make up institute
    Jag är färdigutbildad Master makeup artist och hårstylist på Make Up Institute och jag är väldigt nöjd med utbildningen.
    Utbildningen är intensiv och man lär sig nya saker inom nya områden vid varje lektionstillfälle, vilket gör att man får mycket kunskap under kort tid. Lärarna är engagerade och ger varje elev den hjälp som de behöver och de ser till att eleverna kommer dit de vill. Via utbildningen har jag fått vara med på många praktiktillfällen vilket gjorde att jag känner mig beredd och självsäker för arbetet som Makeupartist inom Mode, film och TV branschen.
    Jag rekommenderar varmt Master makeup utbildningen hos Make Up Institute.
  • Johanna E
    Johanna E skrev om Make up institute
    Jag är snart färdigutbildad Makeup artist och går mina sista veckor här på Make Up Institute. Utbildningen är intensiv och jag har fått en bred kunskap då det varje dag är ett nytt tema med först teori och sen praktiskt arbete. Lärarna är kunniga och pedagogiska, de utmanar varje individuell elev för att utvecklas utifrån sina förutsättningar. Jag har uppnått resultat som jag inte trodde att jag kunde innan och har i och med det fått ett bra självförtroende som kommer gynna mig i mitt framtida arbetsliv.
  • Sockertoppen A
    Sockertoppen A skrev om Make up institute
    Jag har gått Make up Institutes Master makeupartist utbildning för 15 år sedan och det var det bästa jag har gjort i mitt liv! Sedan dess har jag jobbat som frilans makeupartist och tycker fortfarande att det är roligt. Människor som jobbar i denna bransch är trevliga, "open minded", och är redo att ta emot nya artister oavsett om man är kille, tjej, fin eller ful :-)
    Jag själv är hörselskadad men det var inte ett hinder för mig att jobba i denna rolig bransch, mycket tack vara Make Up Institute som tar hand om sina elever efter utbildningen och förmedla jobb och kontakt till mig. Kan varmt rekommendera denna skola!
  • Maria V
    Maria V skrev om Make up institute
    Jag börjar snart min fjärde vecka på min Master Makeup Artist utbildning. Jag är super nöjd hittils. Fantastiskt roligt och väldigt lärorikt. Det är otroligt mycket vi ska lära oss och tiden går så snabbt. Utbildningen är intensiv. Lärarna är otroligt kunniga och nogranna. Dom vill att våra arbeten ska vara perfekta! Dom lär oss elever allt dom kan. Jag rekommenderar Make Up institut Starkt!
  • Linn L
    Linn L skrev om Make up institute
    Jag har gått Master Makeup Artist programmet på Make Up Institute för ca. 1 år sedan och kan starkt rekommendera skolan! Bra och noggranna lärare som vill hjälpa eleverna på bästa sätt. Jag har lärt mig allt inom makeup och hårstyling, kursen var intensiv och jag har fått massor med praktik via skolan som sedan ledde till frilansarbete. Nu frilansar jag ganska mycket inom modebranschen och vill tacka skolan för en bra utbildning. Jag rekommenderar varmt skolan till de som vill arbeta som makeupartister!
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Make up institute
    Nu är jag inne på min andra vecka på Make Up Institutes Master utbildningen och jag kunde inte varit nöjdare. jag lär mig nya saker varje dag och jag är väldigt spänd på vad som ska komma näst. Det ska bli väldigt roligt att få se hur duktig jag kommer bli efter dessa 20 veckor på Master utbildningen och jag har redan nu fått flera förfrågningar och uppdrag, t.ex. som att sminka folk till bröllop och så vidare tack vare att jag går den hr kursen. Det är så kul och vill därför rekommendera denna här kursen till alla er där ute som är intresserade av smink och gärna vill jobba som makeup artister.
  • Eva V
    Eva V skrev om Make up institute
    Jag är snart klar med 5:e veckan på Make Up Institute och måste säga att jag är jättenöjd så långt! Det är mycket mer att lära än jag först trodde, men otroligt givande och kul!
    Jag har ingen erfarenhet från tidigare, men vi går igenom allt så noga steg för steg så tycker att man hänger med ändå. Lärarna är väldigt noggranna och proffsiga så man lär sig ordentligt. Dom är även hjälpsamma och bra på att motivera.
    Utbildningen är väldigt intensiv, men så otroligt rolig och givande då vi får lära oss så mycket om olika stilar, trender osv.
    Det är även en jättebra atmosfär på skolan och man har redan skaffat sig goda vänner, vilket gör det hela ännu bättre.
    Vi har fortfarande mycket kvar att lära oss, men med utvecklingen vi har haft så långt är jag säker på att vi kommer att lyckas! Om man är intresserad av makeup/hår kan jag verkligen varmt rekommendera denna utbildningen!
  • Daniella J
    Daniella J skrev om Make up institute
    Jag är nu inne på min femte vecka, och har tyckt från dag ett, eller egentligen ett halvår innan då jag var och besökte skolan, att det har varit toppen! Jag tycker det är super roligt och utmanade! Man lär sig något nytt varje dag och man lär sig verkligen mycket. Lärarna och personal är bra och proffsiga, och det är så roligt och givande att dom verkligen brinner lika mycket för att lära ut som att sminka och styla själva.
    Och deras bakgrunder är toppen bra som bara det får en motiverad!
    Man får bra hjälp och man får utmana sig själv hela tiden.
    Tveka inte, ta chansen och gå den!
  • Sussi H
    Sussi H skrev om Make up institute
    Idag var min sista dag som elev på Makeup Institute, vilket känns jätte tråkigt, både att lämna klasskamrater och lärare. Jag har lärt mig så otroligt mycket under dem här fem månaderna jag gått här, jag känner mig verkligen nöjd. Jag gick master makeup artist & hårstylist och jag rekomenderar er alla att välja denna utbildning, man får träna och lära sig så mycket inom styling och makeup.
    Det bästa beslutet jag gjort i mitt liv hittils är att gå den här utbildningen.
  • Christine v
    Christine v skrev om Make up institute
    Jag är snart klar med min Master Makeup Artist utbildning och denna tid har varit den bästa i mitt liv. Vi har haft det super kul på Makeup Institute. Både lärare och elever är underbara människor och vi har jätte kul under dagarna.
    Inte nog med att vi haft kul, vi har lärt oss massor och jag förstod inte att det kunde finnas så mycket att lära sig.
    Så om någon är det minsta intresserad av makeup så ska man gå denna utbildning! Ingen tvekan om det! :)
  • Karin H
    Karin H skrev om Make up institute
    Jag går nu sista veckan på Makeup Institute och det känns jättetråkigt att sluta, allt har varit så roligt och lärorikt. Det blir tråkigt och lämna kompisarna men här har man verkligen gjort vänner för livet!
    Jag rekommenderar att gå Master makeup utbildningen till alla med även det minsta av intresse för makeup för man hittar alltid något man gillar och man lär sig så otroligt mycket. Har även lärt mig mycket om arbetslivet genom alla praktiker vi har haft och även att prata och umgås med människor vilket jag alltid har tyckt är väldigt svårt. jag har inte bara lärt mig om smink utan jag känner att jag även har lärt känna mig själv.
    Bästa delen av mitt liv so far!
  • Clara D
    Clara D skrev om Make up institute
    Jag går Master Makeup Artist och hårstylist just nu och har fyra veckor kvar. Utbildningen är väldigt bred och man lär sig jättemycket på kort tid. Förutom allt det tekniska i att lägga olika sorters sminkningar lär man sig att jobba snabbt, med många olika typer av människor och kunder, man får chansen att uttrycka sin kreativitet, använda fantasin och mycket mer!
    Jag rekommenderar utbildningen till alla som har ett stort intresse för makeup och som är beredda på en krävande, intensiv, omväxlande och rolig period!
  • Lisa K
    Lisa K skrev om Make up institute
    Jag har för nuvarande gått på Master Make Up Artist-utbildningen i 8 veckor och jag kan säga att dessa veckor har varit dom roligaste i hela mitt liv!!
    Jag skulle rekommendera denna utbildning för dig som har en passion för smink och vill jobba som Make Up Artist i framtiden. Det är verkligen värt det! Skolan är fin och har fina lokaler, med bra lärare och tillgång till lärarassistenter som kan hjälpa dig med i stort sett allting! Det är dom som ger dig praktikplatser, allt från kundbemötande till musikvideos, fashionshows och plåtningar med mera.
    Lärarna ser också till att man verkligen kan yrket, så man blir bara säkrare i sig själv med tiden!
    Vid frågor så kontakta mig gärna!
  • Liselott G
    Liselott G skrev om Make up institute
    Jag går Master makeup artist just nu och har en vecka kvar av utbildningen. Jag har lärt mig allt inom beautymakeup, hårstyling och specialeffekter. Jag har varit intresserad av makeup sedan en lång tid tillbaka och var rätt så insatt redan från början. Det jag har lärt mig är att sminka någon annan, hur man bemöter en kund samt generellt mycket mycket mer om makeup och allt runt om. Jag är nu helt frälst i airbrush tackvare en kurs på sidan som jag tog. Hela utbildningen har varit väldigt givande! Jag har haft många praktiker och känner att jag är redo för arbetslivet. Personligen har jag fått varit på musikvideo, halloween sminkningar, kund-konsultationer och kortfilm. Jag rekommenderar utbildningen till alla som gillar makeup och vill jobba med det i vilken form som helst. Tips, håll er framme, inga frågor är för dumma och passa på att testa allt. Lycka till!
  • Matilda B
    Matilda B skrev om Make up institute
    Jag har snart gått färdigt master make up utbildningen och skulle verkligen kunna rekommendera denna skola. Denna skola är till för dig som vill lyckas inom denna bransch. Det är hög klass på lärare och lektioner och du får verkligen chansen att lära dig allt vad du kan tänkas kunna. Förutsättningarna på denna skolan är bland de bästa, bra lärare, fina lokaler, och du får bra chanser att komma ut i arbetslivet genom de praktiker du får. Det är riktigt bra praktiker som kan vara allt från musikvideos till modevisningar till plåtningar osv. Du får även en hel del fotograferingar vilket är en jättebra start för dig när du vill söka jobb efter utbildningen. Jag har tom haft turen att vinna en extra fotodag samt en reklamfotografering i en av Sveriges ledande modetidningar vilket är för mig guld värt. Så jag rekommenderar denna skola starkt för dig som vill bli make up artist och hårstylist.
  • Emma S
    Emma S skrev om Make up institute
    Jag går Master Makeup Artist inklusive hårstylist just nu. Jag har gått 13 veckor och har sju veckor kvar. Jag rekommenderar verkligen skolan till alla som vill bli Makeup Artist, för man får väldigt mycket kunskap och utbildningen är bred så man kan allt när man är klar. Att gå hårstylist är väldigt viktigt också eftersom de som bokar en vill gärna att man ska göra både och. Genom utbildningen har jag även fått väldigt många praktiker och även några jobb trots att jag ännu studerar, vilket gör att jag har redan fått erfarenhet och kontakter inom branschen. Lärarna är jättekunniga och snälla men samtidigt hårda vilket jag tycker är bra. Trivseln på skolan är jättebra, det är bra stämning och man kommer varandra väldigt nära!
  • Charlotta N
    Charlotta N skrev om Make up institute
    Jag går distansutbildningen, master makeup och hårstylist på Make Up Institute och är väldigt nöjd med utbildningen. Att möjligheten att läsa på distans fanns har varit ovärderlig för mig som inte hade kunnat göra detta annars. Jag har lärt mig massor och utvecklats mycket. Personalen är väldigt hjälpsamma och duktiga. Det bästa med utbildningen är nog att den är så bred och innehåller allt man kan behöva.
  • Emma S
    Emma S skrev om Make up institute
    Jag gick utbildningen Master Makeup och hårstylist våren 2014, jag är helnöjd! Det var precis så som jag hade tänkt mig, fantastiska lärare och vilka praktiker jag fick! Musikvideo för Sara Broman, M-galan, Guldbaggegalan, Art On Ice i globen, Africa Fashionshow och många fler.
    Med utbildningen hittar man bra vänner med samma passion och glädje för styling. Så jag kan varmt rekommendera det!
    Under utbildningen fick jag till och med jobb inom smink och hudvårdskonsultation. Samt att jag startade ett eget företag och hade flertal baler och bröllop! Så jobben rullade på bra!
    Fråga frågor om du undrar över något!
  • Sabin C
    Sabin C skrev om Make up institute
    Makeupinstitute är skolan för professionella makeup-artister . Har själv gått för vidare utbildning på makeupinstitute för 18 år sedan har sedan dess jobbat som lärare inom makeup både på makeupinstitute och gymnasieskola. Kan varmt rekommendera. Har fått äran att får vara med och bedöma och sitta bland juryn i Sveriges största makeup och skönhets mässan i helgen då makeup institutet ordnat makeup tävling för både elever runt om Sverige. Tack makeup institute och mist Stockholm för en underbar upplevelse och en strålande utbildning. U are the best!!!Med vänlig hälsning, Sabin Casparsen

Frejgatan 73, 113 26 Stockholm