Mäklarhuset Karlstad

Bryggaregatan 4, 653 40 Karlstad — Visa karta

Välkommen till Mäklarhuset i Karlstad!

Vi på Mäklarhuset i Karlstad finns för att göra det så enkelt som möjligt för dig att köpa eller sälja din bostad - oavsett om det gäller villa, fritidshus, bostadsrätt, lägenhet, tomt eller kommersiella fastigheter.

Hos oss hittar du mäklare med lång erfarenhet och dessutom en lokalkännedom utöver det vanliga. Vi har full koll på närområdena med affärer, förskolor, idrottsanläggningar m.m.

Väljer du att köpa eller sälja din bostad med Mäklarhuset i Karlstad erbjuder vi dig: Fri värdering, Skyddat köp, Mäklarhuset smart annonsering samt tjänsten Förberedd.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om oss och har frågor angående försäljning av din bostad eller om du bara letar efter nytt.

Läs vad 121 kunder tycker om Mäklarhuset Karlstad

• 2020-09-29

Linda Rebecka Elisabet B skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Tillmötesgående och flexibel, bra återkopplingar. Läs mer
  • 2020-09-11

Ann T skrev om Michelle Felixson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hej.vi har sålt vårat torp.
    Michelle var en tillmötes gående mäklare och driven.
    kan varmt rekommendera henne.
    Hon levde verkligen upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2020-09-07

Ulla Z skrev om Anders Bloom en del av Mäklarhuset Karlstad
    Köpte - 2000000
    Sålde - 2700000
    Fint bemött, gick över förväntan
    Bra, han har erfarenhet vilket jag tycker är bra. Läs mer
    Anders B gillar detta
  • 2020-09-03

Annica L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna har visat stor medkänsla och lyhördhet inför en stor livsomställning. Hon har väglett mig genom processen på ett tryggt och professionellt sätt. Hon utstrålar värme och glädje i kombination med stor målmedvetenhet. Jag är mycket tacksam över Annas arbete där hon hela tiden agerat med mitt bästa för ögonen. Läs mer
  • 2020-09-03

Josefine K skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi köpte hus där Anna var ansvarig mäklare. Hon var informativ, snabb, hjälpsam och ärlig. Vi hade hela tiden känslan av att allt sköttes by the book. Läs mer
  • 2020-09-02

Björn W skrev om Michelle Felixson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Salget av mitt sommerhus gikk rakst og effektivt ved god hjelp av Michelle. Hun hadde gjort et godt grunnarbeid når vi møtes og hadde gjort gode vurderinger på verdi av sommerhuset. Verdivurderingen hun gjorde viste seg å være nettopp det som ble salgsprisen. Hadde jeg ønsker om endringer/justeringen ble det gjennomført umiddelbart. Kommunikasjonen med Michelle var god og akkurat så tett som jeg ønsket. Läs mer
  • 2020-09-01

Richard K skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Mycket trevlig mäklare. Vi upplevde att kontakten var bra och vi fick snabba svar på de frågor vi hade. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-08-31

Carin W skrev om Michelle Felixson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vid köp av vår sommarbostad fick vi ett proffisionellt, glatt och lättsamt bemötande redan vid första telefonsamtal om önskad visning.

När visningen ägde rum möttes vi av en munter mäklare som med enkelhet visade oss in i huset och som sedan hade en känsla för när hon skulle hålla sig i bakgrunden och när hon skulle ta klivet in och berätta anekdoter om byggnaden.

Alla våra funderingar fick ett proffisionellt svar levererat. Michelle har en fantastisk förmåga att läsa rummet och vet när ett skämt passar in och när det inte gör.

En fantastisk upplevelse vilket ledde till en kontraktskrivning förmiddagen efter visning. Läs mer
  • Joakim B

2020-08-26

Joakim B skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Försäljning av bostadsrätt:
    - Otroligt bra från start till mål. Hela processen kändes trygg och smidig då Jakob genomförde jobbet professionellt och kontinuerligt uppdaterade mig med det jag behövde. Toppklass! Läs mer

Maria S skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Har köpt en lägenhet och fått bra bemötande och snabb handläggning! Läs mer

Robin Alexis B skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde vårt fritidshus och tycker överlag att vi fått ett bra och korrekt bemötande och önskat resultat. Läs mer

Benjamin L skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Lättsam människa med gott humör och bra bemötande.
    Förtroende ingivande personlighet.
    Goda kunskaper inom området. Läs mer
  • 2020-08-22

John V skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jakob förmedlade min bostad exemplariskt och var lyhörd för både mina och säljarens behov och önskemål. Vill gärna rekommendera honom! Läs mer
  • 2020-08-17

David J skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    jag sålde min lägenheter till rekordpris.

Han var grymt på alla sätt!

Kan verkligen rekommendera Jakob Fors till alla som vi köpa eller sälja sin bostad! 5 av 5 stjärnor. Läs mer
  • 2020-08-12

Maja S skrev om Jakob Fors en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi har köpt en lägenhet i centrala karlstad.
    Blev väldigt bra bemött av mäklaren, han gav utrymme att kolla på lägenheten samtidigt som han ändå förklarade saker om lägenheten. hade svar på dom flesta av våra frågor vi hade.
    Sammanfattningsvis så år vi nöjda med helheten! Läs mer
  • 2020-08-04

Ida J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Klickade direkt med Anna när jag träffade henne då hon kändes driven, otroligt kunnig och ambitiös. Trots semestertider fanns hon alltid tillgänglig och vi hade en bra dialog där hon gav ärliga synpunkter men alltid bollade idéer med mig. Rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • 2020-07-30

David R skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde en lägenhet på Herrhagen där Anna och hennes kollega Michelle hade hand om försäljningen. De båda gav ett mycket bra och proffesionellt intryck vid första mötet och lägenheten såldes redan innan den planerade visningen. Processen blev således väldigt smidig genom hela försäljningen. Rekommenderar mäklarhuset och Anna starkt för er som står i valet och kvalet av mäklare! Läs mer
  • 2020-07-12

Åke D skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna gjorde ett utmärkt jobb för oss med att sälja huset. Hon visade prov på bra fingerkänsla och affärsmannaskap för att dra intresse till vårt objekt och lyckades överträffa vår prisförväntan. Läs mer
  • 2020-07-12

Agneta M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna är en mycket professionell mäklare! Hon är saklig, erfaren, lugn och hade en god kommunikation och lyhördhet med oss säljare hela vägen genom försäljningen.

Jag kan verkligen rekommendera henne varmt!

Agneta Mårtensson Läs mer

Angelica F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi sålde ett radhus i en BRF i Kristinehamn.

Vi är väldigt nöjda med våran mäklare Anna som på alla tänkbara sätt är rätt person på rätt plats. Alltid glad, flexibel och väldigt ödmjuk. Återkopplar alltid som utlovat och bryr sig inte om det är vardag eller helg. Tillgänglig mäklare 7 dagar i veckan med ett leende.

Rekommenderar varmt Anna på mäklarhuset. Läs mer

Daniel F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte oss att sälja vårat parhus och våra förväntningar var ganska låga från början.

Anna är och var väldigt proffesionell och väldigt duktig.

Allt flöt på väldigt bra och hon har en fantastisk service!👍🏻😃.

Rekommenderar starkt Mäklarhuset i Karlstad och Anna Henriksson! Läs mer

Ann-kathrin D skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna Henriksson har uppfyllt alla våra förväntningar när det gäller försäljningen av vår mammas hus. Det gick smidigt och snabbt och vi är nöjda med priset. Jag kan verkligen rekommendera henne. Ann-Kathrin Dahlin Läs mer
  • 2020-07-08

Rose-marie N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Svarar snabbt på mail och sms.
    Tar reda på saker man frågat om direkt,följer upp,och ringer tillbaka.
    Man känner sig alltid välkommen när man ringer.
    I stora hela den bästa Mäklare man kan ha! Läs mer
  • 2020-07-01

Izaura P skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålt bostadsrätt i Skoghall 2rok.
    Mäklaren var mycket tillmötesgående, trevlig, flexibel och lättillgänglig. Hon var kunnig och professionell samt levde väl upp till förväntningarna. Försäljningen gick snabbt och smidigt samt slutpriset blev högre än förväntat. Läs mer
  • 2020-06-04

Karin L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde våran bostadsrätt där försäljningen gick över förväntan. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande och allt löpte på supersmidigt. Kan varmt rekommendera Anna som mäklare! Läs mer
  • 2020-05-17

Kristina L skrev om Anders Bloom en del av Mäklarhuset Karlstad
    Ander har ett mycket bra bemötande, han är även mycket hjälpsam, lyhörd och noga!
    Jag är mycket nöjd med hjälpen jag fick i samband med försäljningen av min fastighet. Läs mer
  • 2020-05-15

Anita M skrev om Anders Bloom en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hej!
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Anders var trevlig och tillmötesgående under hela försäljningen. Var verkligen mån om att allt skulle bli rätt och kännas bra för mig. Läs mer
  • 2020-05-14

Marcus F skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde min Bostad som va en tvåa på 56kvm i Karlstad i Herrhagen, hon kontaktade mig och frågade om jag ville ha en värdering på lägenheten vilket va bra då jag hade tänkt sälja till sommaren året efter. Hon va trevlig och jordnära vilket gjorde att det kändes bra att lägga försäljningen i hennes händer. Har inte sålt innan så hade väl inga krav direkt, ville ha utgångspris och det fick jag, svårt i dessa tider också så är svårt att kräva mer! Är nöjd med försäljningen och allt har gått väldigt lätt och smidigt! Läs mer
  • 2020-04-26

Caroline B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi sålde vår fyra med Anna på Mäklarhuset Karlstad. Anna har allt man önskar av sin mäklare; ett stort engagemang i just din affär, vi kände att hon ville lyckas lika mycket som vi med vår bostadsaffär. Hon hade en stor tillgänglighet och svarade snabbt på våra frågor. Vi kände stor tillit till Anna och märkte att hon hade stor kunskap inom området. Vi rekommenderar verkligen att välja Anna om du vill ha en mäklare som på riktigt hjälper dig till en bra bostadsaffär. Läs mer
  • 2020-04-26

Maria A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte mig att sälja min Lägenhet. Var ett perfekt stöd i hela processen. Läs mer
  • 2020-04-23

Lojane M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Med hjälp av Anna sålde vi vår bostadsrätt i Karlstad chockerande snabbt. Vi fick kontakt genom "Hittamäklare" och från att vi valde Anna tills vi sålde den jobbade hon snabbt och engagerat. Hon var väldigt professionell och hade en positiv inställning. Vi hade ganska höga förväntningar på henne och hon var över de förväntningar. Vi var lite negativt inställda p.g.a hur världen ser ut idag men hon lyckades!
    Allt som allt är Anna en mäklare som man kan lita på, rekommenderar henne varmt för alla som funderar på att sälja! Läs mer
  • Ulrika O

2020-04-16

Ulrika O skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi har sålt en 1 1/2 plansvilla i Karlstad.
    Mycket trevlig mäklare där vi blev bemötta bra. Vi hade stora förväntningar på försäljningen , men i Corona tider som hägrade gick det lite trögt . Men tack Anna för att du inte gav upp.
    Med vänlig hälsning, Ulrika o Lars Läs mer
  • Monika G

2020-04-01

Monika G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har sålt en villa.
    Anna var den som stack ut bland mäklarkontakterna. Proffsig, positiv och inkännande.
    Hon har gjort allt och lite till, jag är supernöjd med hennes arbete.
    Peppig och stöttande när jag tyckte det var trögt.
    12 av 10 möjliga ⭐️ Läs mer
  • 2020-04-01

Daniel N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hon är väldig snäll och ser inge problem men ser bara lösningen det är bra arbete
    Tillsammans med hon Läs mer
  • 2020-03-09

Lovisa G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte oss sälja vår bostadsrätt. Allt gick så smidigt och Anna höll oss uppdaterade hela vägen in i mål. En klippa! Läs mer
  • 2020-03-01

Sebastian M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    En mycket tillmötesgående mäklare som jag starkt rekommenderar. Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Sebastian M
    Tack för rekommendationen :) Hoppas ni ska trivas riktigt bra i nya fina huset!
  • 2020-02-26

Marco B skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag har sålt ett hus. Och möte flera olika mäklare men Anna stack ut med bemötande som en känslig situation, proffsighet men även känsla av välkomnade.
    Jag fick höga förväntningar på Anna och tyckte lite synd om henne att hon var tvungen att infria dem. Men hon infriade dem och mer.
    Hon kom med idéer som med stor sannolikhet ökade värdet på fastigheten. Hon var med från tidig början och gjorde detta till en lyckad försäljning på många sätt.

Hon gjorde detta till en bra upplevelse. Kan bara säga en sak låt Anna sköta dina mäklar affärer.

Marko & Emma Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Marco B
    Stort tack för era fina ord :) Jobbar alltid för bäst möjliga resultat!
  • 2020-02-19

Sofie K skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna visste vilka områden vi var intresserade av att flytta till och kontaktade oss omedelbart då ett passande objekt, en villa, kom in. Hon ordnade med privat visning där vi fick jättebra information och guidad rundvisning i huset. Det var hela tiden god kommunikation mellan mäklare, säljare och oss köpare. Anna höll oss hela tiden uppdaterade om processen och var snabb på att besvara de frågor vi som köpare hade. Jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Sofie K
    Tusen tack Sofie för er rekommendation, det betyder mycket! Väldigt roligt att få hjälpa kunder att hitta sin drömbostad. Hoppas ni kommer att trivas!
  • 2020-02-19

Anna-lena L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Vi är mycket nöjda med Anna. Hon hjälpte oss att sälja vårt hus på Sommarro. Hon var effektiv, informativ och mycket hjälpsam. Anna är dessutom mycket trevlig och positiv. Hon överträffade våra förväntningar och vi kan varmt rekommendera henne.
    Det var sammanfattningsvis en mycket positiv upplevelse att samarbeta med Anna. Läs mer
    2020-03-09 Anna H svarar Anna-lena L
    Tack så mycket för detta! Jag tyckte det var väldigt roligt och givande att samarbete med er. Lycka till med nya fina lägenheten :)
  • 2020-01-28

Matilda H skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Jag kan mer än varmt rekommendera Anna på mäklarhuset! Över alla förväntningar vilket trevligt bemötande och kunnig att svara på alla frågor och funderingar jag har haft. Väldigt tryggt och smidigt, kommer definitivt använda mig av Anna som mäklare i framtiden. Läs mer
  • Sofia L

2020-01-28

Sofia L skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Första gången jag sålt en bostad och redan vid första mötet kändes Anna så trygg och självklar. Har varit väldigt engagerad, lyhörd och proffsig! Rekommenderar henne och mäklarhuset starkt! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Läs mer
  • Han Z

2020-01-13

Han Z skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna is the most professional I ever met!she is wisedom and hard working,she can handle several things in good tempos and works perfectly! Läs mer
  • 2019-10-09

Sebastian W skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Hej
    Anna´s proffisionalitet + bemötande gjorde att när vi köpte en bostad som hon var mäklare för bestämde att hon var rätt person att sälja vårt boende.
    Vi är väldigt nöjda med hur hon som person och egenskap av mäklare hanterat ärendena.
    Så vi kan bara säga TACK Anna! Läs mer
  • 2019-09-27

Jörgen M skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Professionellt bemötande och bra tjänsteutbud! Vi är riktigt nöjda! Läs mer
  • 2019-09-27

Josefin A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Pålitlig och kunnig mäklare med ett mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Johan J

2019-09-10

Johan J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Träffade Anna via en värdering av min lägenhet och blev direkt proffsigt bemött. Kände direkt att det var rätt mäklare för min lägenhet, det var främst dialogen och kontakten och strategin som var proffsigt framtaget. Kunde inte få någon bättre mäklare som uppfyllde mina förväntningar på bästa sätt. Läs mer
  • 2019-09-09

Tobias G skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Anna hjälpte mig att sälja min lägenhet. Hon var ärlig och jag kände att hon ville verkligen mitt bästa.

Vi satte ett mål på 950k för lägenheten. Allt över det så skulle hon ta ut 10% utav. Hon fixade fram snabbt en köpare som ville ge mig 950k Innan budgivning. Hon rekommenderade mig att ta detta även om hon skulle ha tjänat mer pengar på att riskera dealen genom att sätta mer press.

950k var för övrig ett tangerat rekord för en lägenhet av den typen i min bostadsrättsförening.

Jag har under kort tid haft med lite olika mäklare att göra ifrån väl kända mäklarfirmor. Anna är den bästa jag har haft att göra med. Om hon har tid att hjälpa dig med din bostads försäljning så har du tur!

M. V. H Tobias Gåård Läs mer
  • 2019-08-22

Berith J skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    "Anna är en mycket duktig och kunnig mäklare. Det kändes mycket tryggt att ha henne som vår mäklare. Presentationsmaterialet med foton och beskrivning var utmärkt, vilket utmynnade i ett diplom för den populäraste bostadsannonsen på Hemnet. Grattis!

Säljare på Nyeds-Hulteby 422

22 aug 2019 Läs mer
    2019-08-29 Anna H svarar Berith J
    Stort tack för era fina ord! Det var underbart att få lära känna er samt hjälpa er till en fin försäljning. Kram Anna
  • 2019-07-16

Per N skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Snabb och trevlig försäljning. En utmärkt mäklare! Läs mer
  • Sofia A

2019-07-12

Sofia A skrev om Anna Henriksson en del av Mäklarhuset Karlstad
    Sålde villa på 150 kvm i Arvika. Anna visade stort engagemang, hög tillgänglighet och uppdaterade oss hela tiden med information. Hon hade skattat marknaden rätt och gav oss rimliga förväntningar på försäljningspris som hon senare också levde upp till. Vi är på det stora hela mycket nöjd med att ha haft Anna som vår mäklare, det har känts tryggt och gjorde att det blev en mycket smidig affär vilket var viktigt för oss! Läs mer
Anna Henriksson
Jakob Fors