Mäklarhuset Mölndal

Brogatan 2 A BV, 431 30 Mölndal — Visa karta

4.6 i betyg av av 197 omdömen

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 197 kunder tycker om Mäklarhuset Mölndal

• 2020-06-16

MERGIM S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Tyvärr omöjligt att rekommendera Mäklarhuset i Mölndal pga deras hantering av mitt köp och sedan hanteringen i efterhand när man påvisar fel som dom gjort.
    Oseriösa helt enkelt. Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling Mölndal
    4.8 / 5 i betyg — 420 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi sålde vår bostadsrätt snabbt och smidigt med hjälp av Jonathan! Han lade verkligen ner tid och energi på att hitta rätt köpare för att al"
  • 2020-06-09

Hans R skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Bra bemötande
    Allt fungerade bra
    Som förväntat av en professionell mäklare Läs mer
  • 2020-06-02

ARUN M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    OUTRIGHT CHEATING, FRAUD!
    We had this terrible incident recently where we were straight away cheated out of a deal by this agent. To start with, there was literally one bidder (the second bidder stopped bidding after just one bid). We entered at this point speaking to the agent about the moving in date since we had a existing apartment that we had to sell. The agent clearly told us that the moving in date was very flexible and the seller was ready to wait until September/October (i even have a text message on this). With this condition, we entered the bid. After a few bids when we were still at the highest bid, the agent suddenly blocked our bid. I messaged her and also called her, but she neither messaged me nor returned my call for a while. Later on the same evening, at around 1930 the agent calls me and says that the first bidder spoke to her and offered a higher price (about 15K SEK more) and requested her to speak to the seller and that the seller wanted to close the deal immediately which she did! This was extremely unfair to us as she should have spoken to us also about the higher bid before speaking to the seller, and then the seller could have decided, of course. So basically, on retrospect, the realtor used us cleverly ONLY to increase the bid to a certain price so she could sell it to the first bidder who had a early moving in date (due to the fact they were first time buyers) when compared to us.
    I do appreciate that it is the seller's choice on selecting the buyer, however in this case it was the agent driving this based on her target. She didn't mind or bother to think there was another party in the deal and how unjust/unfair this deal would be for them. She should have considered the active bidders before taking it to the seller otherwise WHAT IS THE POINT IN HOLDING A BID!?
    In my opinion, this is literally a fraud. It is also sad that there is/would be no action taken against this agent and she proudly thinks she did the right thing, not a feeling of regret/guilt when i spoke to her the next day and complained. I hope the estate agency management takes a note of this and takes appropriate action, so at least in the future these dirty incidents don't occur.
    Finally, I do want to emphasize that i am not unhappy because i lost the deal but only because this deal/bid has been totally unfair, unjust and unscrupulous!
    NOTE: I am giving a star in the rating as it is mandatory to select a star, otherwise it would be negative! Läs mer
    Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
    4.6 / 5 i betyg — 1154 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi har precis fått hjälp av Emma Samuelsson att sälja vårt radhus. Emma var lyhörd, erfaren och med en fantastisk magkänsla. Vi lämnade"
  • 2020-05-24

Mia M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Duktiga, snabba och förstående mäklare.
    Sålde min radhus för mer än förväntade priset till och med innan en förhandsvisning. Jättenöjd! Läs mer
  • 2020-05-01

Victor T skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Trevligt bemötande och proffsiga.
    Dock lite sega på att svara efter bostadsaffären. Annars nöjd! Läs mer
    HusmanHagberg Härryda/Landvetter
    4.7 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2019
    "Jag var köpare vid tillfället och hade kontakt med mäklare via HusmanHagberg flera ggr då jag tittade på olika bostäder. Upplever en jättebr"
  • 2020-04-30

Anna V skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi har varit jättenöjda med våra mäklare både vad gäller råd, tips etc samt återkoppling vid försäljningen vad som händer under processen.

Alltid vänligt och professionellt bemötta. Läs mer
  • 2020-04-26

Gunilla C skrev om Mäklarhuset Mölndal
    försäljning av min mors hus, hon har flyttat till ett äldreboende och ville sälja huset. Vi kontaktade flera mäklare men föll för Hanna Gole då hon kändes äkta och hade kunskap om området då hon själv är uppväxt i närheten. Pga covid-19 och rörelseproblem för mamma så har det ju varit struligt med kontakter med mamma men det löste Hanna med en fullmakt och hittills har våra förväntningar uppfyllts til fullo. Nu har vi bara resten kvar, själva överlåtelsen. Läs mer
    MOHV Göteborg
    4.9 / 5 i betyg — 39 omdömen
    Badge2020
    "Jag är väldigt nöjd med Nathalie och jag har använt mig av henne vid flera köp och försäljningar innan. Nu när det var dags att sälja igen f"
    Christian H
  • 2020-04-16

Birgith K skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Såld en lägenhet bra bemötande och trevlig, bra förväntningar och en trevlig och bra mäklare jag är nöjd, fick tips och råd
    Väldig nöjd. Mvh Birgith Kjeldsen Läs mer
  • 2020-04-05

Akram M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Hej!
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Mäklaren Sara Lukenda var/är både angagerad och trevligt .
    Hon upplevdes på ett positiv sätt och var lätt at ta kontakt med. Läs mer
  • 2020-03-27

Annika Nyman E skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Köpt i Eklanda av ”La Beata”!🤗
    Så hjälpsam och informativ! Läs mer
  • 2020-03-27

Annie Nyman E skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Jag har köpt ett parhus.
    Mäklaren var väldigt proffsig, tydlig, snabb. Kunde svara på frågor. Och trevlig! Mkt bra! Läs mer
  • 2020-03-13

Johan E skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Väldigt seriös och hjälpsam personal som visat stor omsorg om oss som köpare. Läs mer
  • 2020-03-12

Hanna P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Sålt parhus
    Vår mäklare sålde till oss för 9 år sedan och vi har haft kontakt från och till. Hon är fantastiskt duktig på det hon gör men också förtroendeingivande!
    Vi ville sälja så smidigt som möjligt för rätt pris. Pga hennes insikt i vårt område löste sig detta med en mkt bra deal!

Beata Wennergren på Mölndals kontor är helt enkelt en riktigt bra mäklare som på riktigt bryr sig och hjälper sina kunder! Läs mer
  • 2020-03-10

Mazen H skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Väldigt kunnig och alltid redo och hjälpa. Väl insatt i området och kände av prisläget väl. Hade bra kontaktnät där vi fick kontakt med köpare snabbt och smidigt. Vi sålde innan visning. Även efter försäljningen fram till likvidavräkningen var hon där för att besvara frågor och ge tips och råd. Läs mer
  • 2020-03-07

Alexandra A skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi har sålt vår lägenhet och fick direkt ett väldigt bra intryck av Catrin. Hon har överträffat våra förväntningar genom att ta sig tid, både med oss och alla intressenter. Hon är genuin och äkta vilket är viktigt både för säljare och köpare. Läs mer
  • 2020-03-06

Theres S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Sålde min lägenhet, ville att det skulle gå snabbt och lätt, och det gjorde det verkligen, grym mäklare fixa och dona allt.. sen bara skriva på papperna..precis som jag ville ha det, rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-02-18

Thomas P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Har sålt en lägenhet
    Mycket professionellt
    Eftersom den varit till salu tidigare var förväntningarna lite nedskruvade men vi nådde väl de mål vi trott, och mäklaren gjorde absolut sitt bästa för detta.
    Sammanfattningsvis var detta mycket proffsigt och inlevelsefullt skött. Läs mer
  • 2020-02-17

Jan C skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi fick hjälp med ett bytesköp i Eklanda Mölndal. Som helhet var det ok men bemötandet saknade inlyssnande och förståelse i en del lägen. Att lyssna på och förstå sin kund är ofta helt avgörande i försäljning och här hade man behövt ta ett steg tillbaka själv och lyssna på kunden mer. Läs mer
  • 2020-02-14

Monika S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Positiv och snabbt bemötande av frågor. Läs mer
  • 2020-02-13

Erik L skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Trevligt bemötande. Snabb på att svara på frågor och ringa tillbaks. Proffsigt. Läs mer
  • 2020-02-08

Professional, very engaged , extremely knowledgeable Läs mer
  • Alex H

2020-01-20

Alex H skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Lägenhetsköp i Mölndal. Allting fungerade mycket bra och mycket proffsig mäklare. Läs mer
  • Stina P

2020-01-18

Stina P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Köpt radhus och säljer lägenhet! Mycket nöjd med bra bemötande av Lotta som känns erfaren och kunnig :) mvh stina Läs mer
  • 2020-01-18

Ali D skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Blev bemött utav ett proffs. Och ja, ja jämför med mäklare jag bemött innan och det är som dag och natt.
    Bra jobbat Hanna! Läs mer
  • 2019-12-30

Sabina M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Catrin jobbade verkligen hårt och med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Hon har jättebra koll på hur marknaden ser och både jag som säljare och köparna är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-12-29

Sven-erik S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Lägenhet. Bra mäklaren är snabb och ambitiös Läs mer
  • 2019-12-21

Yihong Z skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Har haft en skumskam och otrevlig upplevelse vid inköp av vårt hus.

Mäklare kan inte så mycket om huset, tex har blandat ihop fasad ventil och golv ventil, givit felaktig info ang golv konstruktion i husets olika delar.

Hade bra kommunikation med säljare innan. Blev accepterad av säljare att göra en fördjupad besiktning för renoverings skull efter vi har skrivit kontrakt. Men två dagar efter blev vi uppringd av mäklare, med en otrevlig, irriterad och nästan hotande ton, hade hon påpekat att det är olagligt att göra en sånna besiktning trotts ägare har givit muntlig tillåtelse. VI hade senare konsulterat med konsult i stadsbyggnadskontoret som inte alls håller med vad hon sa. Därefter har vi upplevt ett helt annat bemötande av säljare. Eftersom det är vårt första hus, det känns jobbigt att vi inte kunna få den hjälpan som säljare lovade från början pga ansträngande relation till slut. Vi har inte förväntat oss en sånna situation.

Själv känner jag att en mäklare ska vara en bra koordinator och kunna förmedla rätt information på ett rätt sätt. Som köpare betyder det mycket för oss att skapa en bra relation med säljare, men tyvärr lyckades vi inte denna gång. Läs mer
  • 2019-12-20

Henrik C skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Lotta var vänlig och tillmötesgående Läs mer

Samir S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Jag köpte en lägenhet i Mölndal i all hast och jag fick ett väldigt proffsigt arbete utfört av Sara.
    Köpet gick både snabbt och smidigt. Läs mer

Ture K skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Malin gjorde ett bra jobb i samband med vår försäljning.
    Det som störde något var att 2 mäklare var involverad i försäljningen.
    Ger Malin en 4 för ett gediget arbete. Rekommenderas verkligen.
    God jul och Gott nytt år. Läs mer

Anna C skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Beata är en väldig bra mäklare med personlig service. Hon hjälpte oss mycket när vi letade efter vår boende. Läs mer

Lajla Ulla-britt E skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Köpt lägenhet och sålt hus.

Har inget att jämföra med. Läs mer

Annika B skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Sålde en 2 rums lgh. Hanna är mycket duktig och social. Läs mer
    Hanna G gillar detta

Hans O skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Beata har hjälpt oss sälja vårt hus på Östra Eklanda Höjd 5. Hon lyckades sälja huset för lite mer än det vi begärde. Hon var hela tiden väldigt bra på att återkoppla och såg till att ingenting missades. Så vi kan varmt rekommendera henne till andra Läs mer

Pranay M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    We sold an apartment in ponnygtaan 2d , Emil was amazing during the whole process and very helpful . Läs mer

Tao J skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi är nöjda med huset som vi köpte, men inte alls nöjda med Mäklare. Fel information på visning och det verkar att hon kan ej så mycket om huset.

Hon nekade vår begäran om fördjupad besikning som senare utfört efter köpet. Som tur är fördjupad besikning var utan anmärkning.

Jag rekommenderar inte henne. Det finns många bättre mäklare. Läs mer
    2019-12-19 Hanna G svarar Tao J
    Hej Tao,
    Tråkigt att ni upplever det så. Det är aldrig jag som tar beslutet gällande ny besiktning med fördjupning. Jag framför bara säljarnas önskemål.

Hoppas trots allt att ni skall trivas i ert nya hus!
    Ha det så gott!

Hanna L skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Köpte min första bostad som såldes via Mäklarhuset i Mölndal. Genom hela processen så kändes det tryggt och Malin gav en personlig men professionell service och svarade på alla mina frågor. Hade inte så jättemycket förväntningar då jag mest var nervös inför min största affär i livet, men Malin gjorde att allt kändes tryggt och säkert.

Jag skulle gärna sälja min bostad genom Malin och Mäklarhuset! Läs mer
  • Lojayen H

2019-12-18

Lojayen H skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Herrgårdsvilla

Professionellt bemötande varm personlighet , klar och tydlig.

Väldigt positiv , har dessutom rekommenderat Sara Lukenda vidare till vänner som velat köpa / sälja. Läs mer

Filip P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi har precis sålt vårt parhus i Eklanda Mölndal. Lotta är en hjärtlig mäklare med stort nätverk som inger förtroende. Hela affären gick smärtfritt allt ifrån fotografering till försäljning. Läs mer
  • Göran J

2019-12-18

Göran J skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Sålt bostadsrätt en trea.
    Mycket trevligt bemötande.
    Utförde ett bra arbete med god o hög vilja att komma i mål.
    Sammanfattningsvis så är Catrin en mäklare vi rekommenderar. Läs mer

Susanna P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Lotta sålde vårt hus i Mölndal på ett utmärkt och bra sätt!
    Vi är så nöjda med henne, och kan varmt rekommendera henne och hennes kollega Beata!
    Nu har vi flyttat in i vårt nybyggda drömhus och ska förhoppningsvis aldrig sälja igen:-), men om vi skulle sälja huset är Lotta Anteros vår självklara mäklare! Läs mer

Axel M skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Trevlig, hårt arbetande med stort nätverk av kunder i Eklanda. Läs mer

Somaye R skrev om Mäklarhuset Mölndal
    På Boda sidor hjälpt till oss. Läs mer

Frida S skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Levde inte upp till många av de saker som hon sa innan jag skrev på kontraktet att jag ville sälja min lägenhet via henne. Hon släckte inte ner i lägenheten när hon lämnade efter visning. Dom skulle hövats två på varje visning vilket dom inte var. Hon ringde inte upp och återkopplade efter första visningen. När jag smsade och bad henne om det strax efter visningen så fick jag till svar att hon skulle gymma och ringer imorgon istället. Dåligt tycker jag. För dagen därpå skulle vi ha nästa visning och jag ville haft feedback från visningen som varit, veta vad spekulanterna tyckte och om jag skulle justera något i lägenheten inför nästkommande visning. Säljskyltarna som skulle komma upp på utsidan flera dagar innan visning kom upp först inför visning nummer två. Hon hade inte varit tydlig till köparna gällande vårt krav på inflyttningsdatum. Även dom slutgiltiga köparna upplevde tyvärr mäklarhuset som ostrukturerade. Tyvärr en stor besvikelse Läs mer

Erik L skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Tydlig mäklare, svarade på frågor och var tillgänglig. Läs mer

Lisbeth P skrev om Mäklarhuset Mölndal
    "Jag är mycket nöjd med Beata som mäklare för min bostadsförsäljning. Hon är mycket engagerad, glad och sprudlar av energi, snabb att återkoppla och rådgöra när jag själv var osäker. Det blev en mycket lyckad försäljning trots snabba puckar och sommartider. Kan rekommendera henne varmt!" Läs mer

Britt-marie L skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Lyhörd,proffsig,bra lösningar för försäljning .Lätt att tala med och snabb respons. Sålt bostad Läs mer

Catrine A skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Sålde villa i Eklanda i somras Mycket proffsig mäklare Vi är supernöjda med hela affären Intresserad av att leverera till sina kunder på ett mycket bra sätt 👍🏻😊 Läs mer

Somayeh N skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Min mäklare är super bra , hon är perfekt i sitt bransch och kan man alltid lita på henne. Läs mer

Bästa Mäklarna nära Mäklarhuset Mölndal:

Sara S Sara S tycker:
“Vi sålde vår bostadsrätt snabb...” Läs mer