Mäklarhuset Mölndal

Brogatan 2 A BV, 431 30 Mölndal — Visa karta

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 138 kunder tycker om Mäklarhuset Mölndal

• 2019-05-23

James B skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Väl bemött, kunnig och trevlig, engagerad! Läs mer
  • 2019-05-19

Lukasz P skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Fantastisk mäklare. Professionell, smart och alltid supertrevlig. Tack Beata! Läs mer
  • 2019-05-17

Patrik G skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi sålde vår lägenhet.

Det mesta fungerade smidigt hade velat ge 2,5/5 i betyg. Dock hade vi några kommentarer:

- mäklaren gav ganska lite information under processen vilket är viktigt.
    - Hon försökte lägga över arbete på oss, vi skulle ringa och ”rodda” styling etc.
    - Det var otydligt vid vilket pris provisionen skulle börja.
    - mäklaren stavade fel på namnen när vi skulle skriva kontrakt.
    - Sara kändes stressad och ville att det mesta skulle gå väldigt fort, kändes inte som allting var ärligt hela tiden (fick känslan av att det var mer en säljare än en mäklare)

Utöver detta fungerade det mesta bra, vi fick ett bra pris vilket var det viktigaste. Läs mer
  • 2019-05-17

Ana R skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte bostad i Eklanda. Beata är en positiv och energisk mäklare. Bra kommunikation och snabba svar, enkel att ha kontakt med. Hon har god kännedom om området och har hjälpt oss med information och tips även efter försäljningen. Läs mer

Cecilia B skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpte en lägenhet med hjälp av Malin. Hade träffat henne på visningar tidigare och hoppades att det var hon som skulle vara den mäklare jag sedan skulle köpa av. Supernöjd! En glad och trevlig tjej. Läs mer

Britt H skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Emil skötte sitt uppdrag väldigt bra och med en förhoppning om att få hjälp med uträkning av skatteavdrag blir det bra. Emil har ett vänligt bemötande. Britt Hansson. Läs mer
  • Oskar S

2019-05-16

Oskar S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpt lägenhet i Mölndal. Supernöjd med allt, speciellt den snabba återkopplingen i alla mina för många ärenden.

5/5! Läs mer

Catharina K skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Fick fantastisk hjälp av Beata! Hon är mycket kunnig och påläst samt väldigt omtänksam. Läs mer
  • 2019-04-12

Helena V skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har köpte en stor lägenhet med hjälp av Hanna Gole på Mäklarshuset Mölndal. Hanna är mycket professionell och lugn. Hanna svarar med glädje på alla frågor på snabbt tempo och ser till att vi har en lycklig affär. Varmt rekommenderar! Läs mer
  • 2019-03-26

Sara S skrev om Åsa Söderback en del av Mäklarhuset Mölndal
    Har sålt vår lägenhet genom Mäklarhuset och Åsa, smidig och snabb affär som vanligt.
    Återkommer nästa gång det är dags! Läs mer
  • 2019-03-25

Ana G skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte en lägenhet och mäklaren var alltid i kontakt med oss vid frågor eller vid behov.

Seriös och snäll. Läs mer
  • 2019-03-25

Anders A skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Catrin första kontakt med oss var via telefon, där och då sålde hon in sig! Vi blev intresserade.
    Vi bestämde tid för visning av huset och hon var den fjärde mäklaren som varit på besök i samma ärende
    Efter Catrins besiktning rum för rumvisste vi att hon var den rätta mäklaren för oss.
    Vi har haft otroligt god hjälp av Catrin genom hela processen, från fotografering, visning och försäljning.
    Vi kan varmt rekommendera Catrin.
    Anders o Inger Andersson Läs mer
  • Robin L

2019-03-24

Robin L skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Bra och trevlig kille, vi var väldigt nöjda med hans hjälp och råd. Läs mer

Kajsa A skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Bra bemötande, snabba svar vid frågor, ansvarsfull och inlyssnande. Läs mer

Conny L skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Catrin har hjälpt mig med att sälja en bostadsrätt. Jag vill ge henne högsta betyg för bemötande , service och kunskap.Anlitar gärna henne mera Läs mer

Jimmy S skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Trevligt bemötande och bra och snabb service vid köp av villa.👍 Läs mer

Anders E skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt en bostadsrätt 4 rok i Torslanda.

Hanna är en trevlig och skärpt tjej som har tagit väl hand om försäljningen och oss som kunder. Läs mer

Mia L skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi är så nöjda med Hanna i vårt husköp. Hon va alltid 100% tillgänglig, tillmötesgående och flexibel.
    Känns väldigt tryggt. Läs mer

Rebecca S skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lotta var mycket hjälpsam och tillmötesgående. Hon kändes ärlig och trygg och vi är mycket nöjda. Läs mer

Ke D skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Hon är väldigt bra. Effektiv , flitig och hjälpsam. Läs mer

Ann-christine O skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt bostadsrätt.
    Gillade både mäklare och fotograf, önskar dock gärna mer noggrannhet vid fotograferingen. Detaljer som syntes i bild som lätt kunde fixats. Läs mer

Simon M skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpte en bostadsrätt, mycket trevlig och hjälpsam mäklare Läs mer

Robert L skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpt ett hus och såld min bostad. Catrin är väldigt hjälpsam och energisk person. Väldigt positivt upplevelse under hela resan. Läs mer

Iolanda O skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Emil är trevlig, engagerat och yrkeskunnig. Tillsammans med Sara, en duktig och energisk kolega, har de fått såld vår bostadsrätt i en orolig period på bostadsmarknaden. Läs mer

Jon P skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Hej jag har köpt en villa i Lindome , alt kring köpet gick snabbt så jag hade inte jättemycket kontakt med mäklaren då hon var lite bortrest och sjuk i samband med köpet även vid kontrakt skrivande så var det andra mäklare som genom förde detta ,
    Men jag är nöjd överlag .
    Med vänlig hälsning Jon Läs mer

Sofia S skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpte hus i Lindome. Bra bemötande och lätt att få kontakt med. Läs mer

Kristian A skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Energisk med mycket energi vilket ger ett positivt intryck som stimulerar till köpt. Läs mer

Claudia N skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har sålt en lägenhet på Baazgatan i Mölndal. Emil har varit en utmärkt mäklare. Trevlig, lyhörd, lätt att nå och kunnig. Han hat levt upp till alla våra förväntningar som motsvarar en bra mäklare. Läs mer
  • 2019-03-19

Sara K skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte en bostadsrätt av Hanna och all kontakt både innan och efter försäljning har gått supersmidigt. Läs mer
  • 2019-03-19

Carla D skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte ett hus och Sara var mycket entusiastisk med en god kommersiell anda (hur man säljer ett gammalt hus till en ung familj) Läs mer

Åsa S skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Mycket glad att jag valda Hanna som mäklare! Det kunde inte blivit bättre! Positiv, tydlig och stark energi! Läs mer

Gunnar R skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag har, med bistånd av min son Lars, köpt en bostadsrättslägen-het. Affären gick snabbt. Det var visning på torsdag kväll och söndag förmiddag samt kontraktsskrivning på måndag kväll. Någon budgivning blev det aldrig och övertagandet någon månad senare gick utan trubbel.

Affären genomfördes enklare än jag hade vågat tro och Catrin var mycket trevlig att ha att göra med. Trots den korta tiden och frånvaron av egentliga förhandlingar, är jag ändå benägen att ge henne ett utmärkt betyg. Läs mer

Maja S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sara sålde en fin trea till mig och min sambo. Vi blev fantastiskt bemötta med ett stort engagemang och hjärta! Hon levde upp, och överträffade våra förväntningar. Vi rekommenderar Sara till alla som ska sälja eller köpa en bostad, en människa med mer driv, glädje och glöd får man leta efter! Läs mer

Matthias H skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jättetrevlig, tillmötesgående och väldigt tydlig 😊 Läs mer
  • Amanda A

2019-03-18

Amanda A skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Första bostadsköpet, Hanna hjälpte oss med alla frågor och bemötte oss väldigt trevligt. Har inga klagomål,, bara positivt att säga. Sen blev det lite tråkigheter med att flyttstädningen inte var gjord och lite annat, men det är inget Hanna kan belastas för. Läs mer

Joakim L skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi träffade Emil på en visning vi besökte.
    Vi fick ett så bra och professionellt bemötande att vi samma dag bestämde att vi ville byta mäklare till Emil inför vår lägenhetsförsäljning.

Under hela processen med vår försäljning så har Emil överträffat alla förväntningar. Trevlig och hjälpsam på alla vis, lätt att få kontakt med, alltid raka och ärliga svar på vilka frågor som än uppstod.

Man kan sammanfatta det hela med att vi är otroligt glada över att vi träffade på Emil och byte till honom, och skulle vi någon gång sälja en bostad igen så är det utan tvekan Emil vi kommer kontakta. Läs mer

Eva L skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt lägenhet i Mölndal. Är mycket nöjd med bemötande och den hjälp vi fått. Även med det lilla extra såsom att fixa till lite praktiska saker i lägenheten inför visning. Läs mer

Olivia L skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte en etta i Mölndal. Vi blev väldigt bra bemötta av Sara som var hjälpsam och informerade om allt vi ville veta. Jättetrevlig och energisk tjej som alltid mötte en med ett stort leende. Rekommenderar starkt!!! Läs mer

Tomislav-tomi M skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Träffade 4 olika mäklare och det föll på Malin.
    Detta pga. hennes ej så säljande säljstil. Hon visade inga tecken på desperation och dessutom var hon realistisk i sin syn på bostadsaffären.

Hon la dock stor kraft på spekulanterna och det resulterade i ett i bra service och slutändan ett mer en godkänt slutpris på försäljning utav vår bostadsrätt.
    Skulle definitivt rekommendera Malin till andra! Läs mer

Cristian O skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag sålde en bostadsrätt. Vi blev bemött professionell och affären var förberedd i god tid och kunde genomföras jätte snabbt när det blev dags.med tanke på hur marknaden ser ut vi tycker att affär en gick bra. Läs mer

Joakim M skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har sålt ett parhus genom Mäklarhuset och Beta Wennergren. Alltid glad och positiv.
    Hon var anträffbar via mail oavsett dag/tid. Snabba svar.
    Bra information. Flexibel med lösningar på kundens önskemål. Läs mer
  • 2019-01-29

Odai S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sara är väldigt proffsig samtidigt som hon är ödmjuk och jag skulle utan tvekan anlita henne igen.
    Jag kände mig helt trygg genom hela affären. Bemötandet från henne var varmt och mycket välkomnande. Läs mer
    2019-01-29 Sara L svarar Odai S
    Tusen tack Odai. Du är mer än välkommen nästa gång du ska göra en bostadsaffär.
    På återseende.
    Varma hälsningar
    Sara Lukenda
  • 2018-12-09

Mikaela L skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte radhus i Eklanda, Mölndal i juli 2018. Mycket nöjda med Beata som mäklare! Beata är glad, positiv, tillmötesgående och enkel att ha kontakt med. Övriga mäklare vi tidigare har stött på från Mäklarhuset har alla varit varma och trevliga. Läs mer
  • 2018-11-29

Britt-marie H skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt en villa
    Mycket proffesionellt bemött
    Kunnig hjälpsam vänlig ja vi ser bara positivt på all Catrins hjälp.

Levde mer än väl upp till våra förväntningar fick hjälp med saker vi inte hade någon aning om
    Bästa mäklaren kan varmt rekommendera Catrin M Läs mer
  • 2018-11-26

Goran K skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte ett radhus i Eklanda. Hon är så professionell, kunnig, trevligt och bästa mäklaren som jag har träffat.
    Om det finns tävlingen för åretsmäklare, då är hon absolut för mig en vinare:)

Goran Läs mer
  • 2018-11-24

Ahmad H skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Beata VR väldigt tillmötesgående och var tillgänglig under hela prossessen. Läs mer
  • 2018-11-23

Sofia B skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag har köpt och sålt med Catrin flera gånger, alltid proffsigt och välgjort! Trevligt bemötande och bättre service går inte att få. Noggrann mäklare som ger ett förtroendegivande intryck.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2018-11-21

Ida L skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Otroligt hög nivå på service, kunskap och tillgänglighet! Läs mer
  • 2018-11-21

Henrik D skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Trevlig, tillgänglig och engagerad Läs mer
  • 2018-11-20

Anna B skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har köpt en bostadsrätt som vi får tillträde till 18:e januari 2019.
    Därmed är vi inte helt i mål med affären ännu.

Bemötandet på visningen från Catrin var trevligt och profesionelt. Dock tog det något lång tid från det att vi gick in med första budet tills dess att det blev beslutat att vi vunnit budgivningen (en vecka).
    Detta berodde främst på andra intressenter som gärna ville se objektet. Men det kändes ändå som att det blev en något väl lång process.

Vid pappersskrivningen förklarade Catrin allt väldigt tydligt och lugnt, vilket gjorde att det var enkelt att följa med i processen.

Vår upplevelse av köpet av denna lägenhete har hittills varit bra och vi känner oss trygga med affären och med Catrin som mäklare. Läs mer
Beata Wennergren
Sara Lukenda