Mäklarhuset Mölndal

Brogatan 2 A BV, 431 30 Mölndal — Visa karta

4.6 i betyg av av 175 omdömen

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen.Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor.

Läs vad 175 kunder tycker om Mäklarhuset Mölndal

• Alex H

2020-01-20

Alex H skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lägenhetsköp i Mölndal. Allting fungerade mycket bra och mycket proffsig mäklare. Läs mer
  • Reco tipsar om:
    Badge2019
    Badge2018
    4.6 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Byvägen 29, 43836, LANDVETTER
  • Stina P

2020-01-18

Stina P skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpt radhus och säljer lägenhet! Mycket nöjd med bra bemötande av Lotta som känns erfaren och kunnig :) mvh stina Läs mer
  • 2020-01-18

Ali D skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Blev bemött utav ett proffs. Och ja, ja jämför med mäklare jag bemött innan och det är som dag och natt.
    Bra jobbat Hanna! Läs mer
  • 2019-12-30

Sabina M skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Catrin jobbade verkligen hårt och med stort engagemang vid försäljningen av min lägenhet. Hon har jättebra koll på hur marknaden ser och både jag som säljare och köparna är väldigt nöjda! Läs mer
  • 2019-12-29

Sven-erik S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lägenhet. Bra mäklaren är snabb och ambitiös Läs mer
  • 2019-12-21

Yihong Z skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Har haft en skumskam och otrevlig upplevelse vid inköp av vårt hus.

Mäklare kan inte så mycket om huset, tex har blandat ihop fasad ventil och golv ventil, givit felaktig info ang golv konstruktion i husets olika delar.

Hade bra kommunikation med säljare innan. Blev accepterad av säljare att göra en fördjupad besiktning för renoverings skull efter vi har skrivit kontrakt. Men två dagar efter blev vi uppringd av mäklare, med en otrevlig, irriterad och nästan hotande ton, hade hon påpekat att det är olagligt att göra en sånna besiktning trotts ägare har givit muntlig tillåtelse. VI hade senare konsulterat med konsult i stadsbyggnadskontoret som inte alls håller med vad hon sa. Därefter har vi upplevt ett helt annat bemötande av säljare. Eftersom det är vårt första hus, det känns jobbigt att vi inte kunna få den hjälpan som säljare lovade från början pga ansträngande relation till slut. Vi har inte förväntat oss en sånna situation.

Själv känner jag att en mäklare ska vara en bra koordinator och kunna förmedla rätt information på ett rätt sätt. Som köpare betyder det mycket för oss att skapa en bra relation med säljare, men tyvärr lyckades vi inte denna gång. Läs mer
  • 2019-12-20

Henrik C skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lotta var vänlig och tillmötesgående Läs mer

Samir S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag köpte en lägenhet i Mölndal i all hast och jag fick ett väldigt proffsigt arbete utfört av Sara.
    Köpet gick både snabbt och smidigt. Läs mer

Ture K skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Malin gjorde ett bra jobb i samband med vår försäljning.
    Det som störde något var att 2 mäklare var involverad i försäljningen.
    Ger Malin en 4 för ett gediget arbete. Rekommenderas verkligen.
    God jul och Gott nytt år. Läs mer

Anna C skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Beata är en väldig bra mäklare med personlig service. Hon hjälpte oss mycket när vi letade efter vår boende. Läs mer

Lajla Ulla-britt E skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Köpt lägenhet och sålt hus.

Har inget att jämföra med. Läs mer

Annika B skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålde en 2 rums lgh. Hanna är mycket duktig och social. Läs mer

Hans O skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Beata har hjälpt oss sälja vårt hus på Östra Eklanda Höjd 5. Hon lyckades sälja huset för lite mer än det vi begärde. Hon var hela tiden väldigt bra på att återkoppla och såg till att ingenting missades. Så vi kan varmt rekommendera henne till andra Läs mer

Pranay M skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    We sold an apartment in ponnygtaan 2d , Emil was amazing during the whole process and very helpful . Läs mer

Tao J skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi är nöjda med huset som vi köpte, men inte alls nöjda med Mäklare. Fel information på visning och det verkar att hon kan ej så mycket om huset.

Hon nekade vår begäran om fördjupad besikning som senare utfört efter köpet. Som tur är fördjupad besikning var utan anmärkning.

Jag rekommenderar inte henne. Det finns många bättre mäklare. Läs mer
    2019-12-19 Hanna G svarar Tao J
    Hej Tao,
    Tråkigt att ni upplever det så. Det är aldrig jag som tar beslutet gällande ny besiktning med fördjupning. Jag framför bara säljarnas önskemål.

Hoppas trots allt att ni skall trivas i ert nya hus!
    Ha det så gott!

Hanna L skrev om Malin Millberg en del av Mäklarhuset Mölndal
    Köpte min första bostad som såldes via Mäklarhuset i Mölndal. Genom hela processen så kändes det tryggt och Malin gav en personlig men professionell service och svarade på alla mina frågor. Hade inte så jättemycket förväntningar då jag mest var nervös inför min största affär i livet, men Malin gjorde att allt kändes tryggt och säkert.

Jag skulle gärna sälja min bostad genom Malin och Mäklarhuset! Läs mer
  • Lojayen H

2019-12-18

Lojayen H skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Herrgårdsvilla

Professionellt bemötande varm personlighet , klar och tydlig.

Väldigt positiv , har dessutom rekommenderat Sara Lukenda vidare till vänner som velat köpa / sälja. Läs mer

Filip P skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har precis sålt vårt parhus i Eklanda Mölndal. Lotta är en hjärtlig mäklare med stort nätverk som inger förtroende. Hela affären gick smärtfritt allt ifrån fotografering till försäljning. Läs mer

Göran J skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt bostadsrätt en trea.
    Mycket trevligt bemötande.
    Utförde ett bra arbete med god o hög vilja att komma i mål.
    Sammanfattningsvis så är Catrin en mäklare vi rekommenderar. Läs mer

Susanna P skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lotta sålde vårt hus i Mölndal på ett utmärkt och bra sätt!
    Vi är så nöjda med henne, och kan varmt rekommendera henne och hennes kollega Beata!
    Nu har vi flyttat in i vårt nybyggda drömhus och ska förhoppningsvis aldrig sälja igen:-), men om vi skulle sälja huset är Lotta Anteros vår självklara mäklare! Läs mer

Axel M skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Trevlig, hårt arbetande med stort nätverk av kunder i Eklanda. Läs mer

Somaye R skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    På Boda sidor hjälpt till oss. Läs mer

Frida S skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Levde inte upp till många av de saker som hon sa innan jag skrev på kontraktet att jag ville sälja min lägenhet via henne. Hon släckte inte ner i lägenheten när hon lämnade efter visning. Dom skulle hövats två på varje visning vilket dom inte var. Hon ringde inte upp och återkopplade efter första visningen. När jag smsade och bad henne om det strax efter visningen så fick jag till svar att hon skulle gymma och ringer imorgon istället. Dåligt tycker jag. För dagen därpå skulle vi ha nästa visning och jag ville haft feedback från visningen som varit, veta vad spekulanterna tyckte och om jag skulle justera något i lägenheten inför nästkommande visning. Säljskyltarna som skulle komma upp på utsidan flera dagar innan visning kom upp först inför visning nummer två. Hon hade inte varit tydlig till köparna gällande vårt krav på inflyttningsdatum. Även dom slutgiltiga köparna upplevde tyvärr mäklarhuset som ostrukturerade. Tyvärr en stor besvikelse Läs mer

Erik L skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Tydlig mäklare, svarade på frågor och var tillgänglig. Läs mer

Lisbeth P skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    "Jag är mycket nöjd med Beata som mäklare för min bostadsförsäljning. Hon är mycket engagerad, glad och sprudlar av energi, snabb att återkoppla och rådgöra när jag själv var osäker. Det blev en mycket lyckad försäljning trots snabba puckar och sommartider. Kan rekommendera henne varmt!" Läs mer

Britt-marie L skrev om Lotta Anteros en del av Mäklarhuset Mölndal
    Lyhörd,proffsig,bra lösningar för försäljning .Lätt att tala med och snabb respons. Sålt bostad Läs mer

Catrine A skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålde villa i Eklanda i somras Mycket proffsig mäklare Vi är supernöjda med hela affären Intresserad av att leverera till sina kunder på ett mycket bra sätt 👍🏻😊 Läs mer

Somayeh N skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Min mäklare är super bra , hon är perfekt i sitt bransch och kan man alltid lita på henne. Läs mer
  • Annica H

Annica H skrev om Emil Möller en del av Mäklarhuset Mölndal
    Emil hjälpte mig och min syster sälja vår mammas lägenhet efter henne död. Allt gick så smidigt, från vårt första möte, hjälp med styling, och slutligen försäljningen. Alltid engagerat och vänligt bemötta. Kan bara rekommendera Emil och Mäklarhuset i Mölndal!! Läs mer

Leif S skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    En mycket kunnig och trevlig mäklare, hon sålde vårt hus på för oss ett mycket proffsigt sätt!
    Vi hade varit i kontakt med en annan mäklare som inte visade någon större entusiasm men när vi kom i kontakt med Beata fanns det ingen tvivel om vilken mäklare vi skulle välja. Blir det några fler fastighetsaffärer i framtiden finns det inget tvivel om vilken mäklare vi väljer Beata så klart! Läs mer

Krister S skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Tydlig!
    Professionell!
    Förklarade allt väldigt bra innan försäljningen. Läs mer
  • Katarina F

Katarina F skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Världens bästa Mäklare. Så proffsig och omtänksam . Alltid fanns hon tillhands för att svara på frågor. Läs mer

Pingling Z skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Hanna Gole is an excellent broker that I would highly recommend. I am very impressed on how she was able to find a buyer in a very short period of time and achieved a price that exceeded my expectation. I remember there were 2 similar apartments on sale at the same time, one on the 3rd floor and one on the 4th floor. Mine was on the 3rd floor, yet Hanna was able to help me sold my apartment with a much better price than the one on the 4th floor and at the same time satisfies the buyer in terms of move in requirements. She is highly efficient. She made sure that things were clearly and efficiently communicated. She never forgets what she promised to do regardless of how small the thing was. She really worked hard and made many complicated things easy, simple and fast for me. I was super lucky to have Hanna Gole as the broker for my apartment. Läs mer

Fredrik A skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag har sålt ett par lägenheter med Beata som mäklare. Hon är alltid positiv och målinriktad, vilket jag uppskattar. Min sista försäljning gick både snabbt och smidigt, samt att jag fick ett bättre pris än jag vågat hoppas på.
    Kan därför inte vara annat än nöjd med Beata Wennergren som mäklare. Läs mer
  • Johan I

Johan I skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålde en bostadsrätt i Mölndal. Fick snabbt kontakt med Hanna och vi kunde börja arbetet. Allt gick jättebra och försäljning kunde inte gå så mycket snabbare än det gjorde. Mycket nöjd med Hannas jobb. Läs mer

Neil H skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Bostadsrätt. Professionella person. Läs mer

Almira O skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Världens bästa mäklare! Lyhörd, engagerad, kunnig! Bara plus! Läs mer

Morgan O skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålde hus och Beata tog hand om allt. Bara att luta sig tillbaka... Läs mer

Mikael H skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Snabbt, smidigt och bra kundbemötande. Läs mer
  • 2019-11-28

Emelie E skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har köpt villa. Catrin har varit lätt att prata med och sympatisk.
    Lättast att få tag i på kvällstid vilket kändes ovanligt men fungerade bra.
    Bra att behöva lämna in lånelöfte innan budgivning. Bra att hon kontaktade oss löpande och gjorde avstämningar/bara berättade vad som hände
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2019-11-26

Rui L skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    a small one room apartment is bought with help from Sara, who is quick responsive. Läs mer
  • 2019-11-24

Charlotte R skrev om Mäklarhuset Mölndal
    Vi köpte bostadsrätt på Axgatan 18 i Mölndal. Vi kunde inte vara mer nöjd med vår mäklare. Proffsig, snabb och effektiv hjälpte oss med att hitta vår drömlägenhet. Något över det vanliga då vi fick svar på mail rekordsnabbt . Även att vi fick en förhandsvisning och snabbt kontraktsskrivning. Gulligt och trevlig bemötande. Hjärtlig mäklare som vi varmt rekommenderar! Läs mer
  • Andreas U

2019-11-16

Andreas U skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sara är en mycket duktig och professionell mäklare. Hon skötte försäljningen av vår lägenhet jätte bra och smidigt.

Sara var även mäklaren när vi köpte lägenheten och det fungerade lika bra på de hållet. Läs mer
  • 2019-11-12

Henrik T skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi blev som köpare trevligt och professionellt bemötta. Läs mer
  • 2019-11-12

Lena B skrev om Beata Wennergren en del av Mäklarhuset Mölndal
    Beata är en kunnig, noggrann kompetent mäklare, dessutom är hon vänlig och glad. Hon bemötte mitt gamla hem sedan 32 år tillbaka med respekt och såg genast möjliga köpare.
    Jag kan varmt rekommendera Beata Läs mer
  • 2019-11-11

Charlie R skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Otroligt proffsig och hårt arbetande. Kändes tryggt genom hela processen. Läs mer
  • 2019-11-07

Jennifer A skrev om Sara Lukenda en del av Mäklarhuset Mölndal
    Jag hittade Sara när jag tittade på vilken firma som sålt liknande objekt för högst slutpris, tog kontakt med henne och mötte på en sprudlande driven kvinna som var oerhört målinriktad. Hon gick noggrant igenom sin strategi vilket jag inte fått av andra mäklare, detta fick mig att välja Sara. Affären gick snabbt och inom 2 veckor var bostaden såld och papper signerade, snabbt och smidigt. Det andra mäklare inte trodde var möjligt löste Sara för mig.
    Fick även hjälp att komma i kontakt med inredare inför försäljning, vilket var till stor hjälp!
    För mig är även återkoppling viktigt för att jag som säljare skall känna mig trygg i processen, och detta känner jag att jag fått så fort frågor dykt upp.
    Väldigt nöjd med detta samarbete! Läs mer
  • 2019-10-26

Camilla G skrev om Catrin Marzelius en del av Mäklarhuset Mölndal
    Trevlig och ärlig mäklare som sa som det var. Alla bilder i beskrivningen gav en bra och rättvis bild av lägenheten. Höll bra kontakt via telefon och mejl. Läs mer
  • 2019-10-25

Annica I skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Vi har köpt ett hus med Hanna Gole som mäklare. Redan vid visning gav hos oss ett proffsigt och trevligt bemötande. Hon svarade gärna och utförligt på våra frågor genom hela processen och var väldigt lätt att få tag på både via mejl och telefon.
    Det kändes tryggt att skriva kontrakt då vi väldigt noga gick igenom de dokument som skulle skriva på.

Vi kan varmt rekommendera Hanna till både säljare och köpare. Läs mer
  • Britt-Marie S

2019-10-25

Britt-Marie S skrev om Hanna Gole en del av Mäklarhuset Mölndal
    Sålt en villa i Lindome.
    Anlitat Hanna Gole som vi blev väldigt nöjda med på alla sätt.
    Trevlig, kunnig alltid glad och tillmötesgående .
    Så vi rekommenderar henne på det varmaste ! Läs mer

Bästa Mäklarna nära Mäklarhuset Mölndal:

Fredrik K Fredrik K tycker:
“Mycket engagerad och har målet...” Läs mer