Melinas Bilar

Välkommen till Melinas Bilar!

Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider.

Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du köper en av oss. Vi erbjuder även förmånliga garantier från Autoconcept och Svensk Bilgaranti, det gör att bilaffären blir ännu tryggare. Vi samarbetar med Santander Consumer Bank och Wasa Kredit som kan erbjuda förmånliga finansieringslösningar.

Läs vad 125 kunder tycker om Melinas Bilar 2

• 2021-12-06
    Mina gamla föräldrar köpte en bil av Melinas bilar i april 2021, den var 6 år gammal och hade gått 10.000 mil. Dom betalade 80.000 kr. Vid provkörningen indikerade en varningslampa ett oljefel som dock åtgärdades så att lampan släcktes och köpet genomfördes. Min pappa som haft stroke har varit beroende av bilen för att kunna ta sig ut. I slutet på oktober, ca en vecka efter att 6 månadersgränsen löpte ut, rasade motorn när de var på väg till Peugotverkstaden då lampan börjat lysa igen. För att få den i körbart skick säger verkstaden att hela motorn måste bytas och uppskattar det till 65.000. Då hade dom kört 400 mil sedan köpet. Den garanti som Melinas bilar tecknat vid försäljningen säger sig inte täcka motorskadan och inget stöd i dialogen med garantiföretaget har erbjudits. Melinas bilar påstår sig vilja lösa ärendet men hänvisar till att det var mer 6 månader sedan köpet genomfördes. Man har nu erbjudit mina föräldrar 5.000 kr i ersättning och säger sig kunna sälja vidare bilen i befintligt skick för 15.000. Det tycker jag inte är att ta ansvar och försöka lösa ärendet för ett par gamla föräldrar som trots låga pensioner har kostat på sig en bil som de egentligen inte hade råd med för att få lite livskvalitet.
  • Peter K
    2021-12-02
    Mycket trevlig och kunnig säljare.
    Sålde en bil till dom snabbt och enkelt helt utan strul.
  • 2021-10-20
    Köpte bil av Melinas.
    Säljaren sa bilen skulle vara i superskick vilket stämde!
    Trevligt bemötande.
    Rekommenderas!
    Hej!
    Tack för ditt fina omdöme. Det du beskriver är något vi alltid strävar efter!
    Vi ser framemot att göra fler bilaffärer med dig i framtiden.
  • 2021-09-21
    Sålde bil till Melinas Bilar. Snabbt, smidigt och seriöst. Bra kontakt via telefon.
    Hej Niklas!
    Tack för ditt fina omdöme.
    Varmt välkommen att höra av dig till oss vid din nästa bilaffär.
    2021-08-26
    Sålde min bil till Melinas - trevligt bemötande och en smidig och snabb process från start till mål!
    Hej Per!
    Tack för ditt omdöme med beskrivning av hur våra inköp går till, snabbt, smidigt och seriöst är alltid vår strävan vid inköp.
    Varmt välkommen att höra av dig till oss när det är dags att göra nästa bilaffär, vare sig det är försäljning, köp eller byte.
    2021-08-13
    VARNING: Okunniga, oseriösa, oartiga och oärliga, de ser ner på folket. Igår köpte en bil av de och idag upptäckte att den är en krockade bil, en rishög, och istället för att de tar det på allvar skrattar de och förnedrar mig.
    Hej Feras!
    Vilken bil har du köpt av oss? Du kan väl maila oss mer information så vi får rätsida på detta då vi med all säkerhet aldrig köper eller säljer krockade bilar.
  • MONA L
    2021-06-18
    Vill varna för denna bilhandlare! Oseriösa och står inte för sitt ord som han så noga påpekade.
    Hej Mona!
    Vi kan inte se i vårt register att någon med ditt namn har köpt någon bil av oss. Du kanske kan maila oss på info@melinasbilar.se och berätta vad saken gäller?
    Med vänlig hälsning teamet på Melinas bilar AB
  • LEIF B
    2021-06-17
    Köpte en Skoda RS den 16/6-21. Ringde innan jag åkte för att kika på bilen. Beskrivningen av bilen som jag fick på telefon stämde med hur bilen såg ut. Bla så sas de att bilen var rostfri och det var den. Sen var den lite smutsig invändig och i dörrgångar + motorrum. Men föv så var bilen i förväntat skick. Dock saknades låsnyckeln till hjulen och domkraft. Men säljaren undersöker om det går att få tag i dessa.
    Leif B
    Hej Leif!
    Tack för ditt omdöme.
    Hoppas det löste sig med låsnyckeln till hjulen, annars får du mer än gärna maila oss på info@melinasbilar.se
  • 2021-05-31
    Väldigt snabb, smidig och trevlig affär! Sålde min bil idag. Fick ett väldigt trevligt bemötande. Rekommenderar vid köp/sälj av bil.
    Hej Jesper!
    Tack för ditt fina omdöme.
    Varmt välkommen åter till oss vid nästa bilaffär.
    2021-05-14
    Sålde en bil till Melinas. Trevligt bemötande och utan strul. Mycket smidigt och snabb affär. Klart nöjd.
    Hej Emil!
    Tack för det och tack själv, en smidig seriös affär från båda håll är otroligt viktigt.
    Varmt välkommen att höra av dig nästa gång det är dags att göra en bilaffär.
  • 2021-04-27
    Efter att bilen som jag skulle sälja legat ute i 2 minuter ringde Melinas och ville köpa bilen. Prutade genast. Efter 20 minuter var vi överens om ett pris. De hämtade bilen samma dag och pengarna fördes över genast. Jag är super nöjd över hanterandet av ärendet.
    Hej Jonna!
    Tack för ditt ärliga omdöme.
    Varmt välkommen att höra av dig till oss nästa gång det är dags att köpa eller sälja bil.
  • 2021-04-22
    Rekommenderar starkt. Köpte en begagnad bil som ganska snabbt visade sig ha ett fel. Utan diskussion tog Melinas bilar på sig ansvaret, åtgärdade det utan kostnad och detta utan någon som helst diskussion. Vänligt bemötande, bra service och trevliga säljare!
    Hej Jörgen!
    Tack för ditt omdöme.
    Ibland uppstår det defekter/problem som man inte kunnat förutse och vårt motto är att allt går att lösa vilket det givetvis gjorde i detta fall, superkul att höra.
    Välkommen åter vid din nästa bilaffär.
  • 2021-03-17
    Vi köpte en begagnad Honda och är så nöjda med bemötandet. Det var lite stressigt när vi köpte bilen då vi egentligen bara hade tänkte att titta ... men en trevlig säljare i kombination med ett bra pris på en bra bil gjorde att vi åkte därifrån med bilen. När det sedan visade sig att sommardäcken var i sämre skick än utlovats så bemötte de oss otroligt bra. Något de inte alls behövt göra men det var otroligt uppskattat av oss - fantastiskt. Nu har vi kört bilen 100 mil och bilen fungerar toppen. Handlar gärna här igen, rekommenderar Melinas varmt.
    Hej Emma!
    Tack! Hoppas ni är lika nöjda med bilen nu som då och varmt välkommen åter i framtiden.
  • 2021-02-04
    Köpte en ny bil till familjen, en Skoda Octavia -14. Hittills är vi mycket nöjda med bilen. Det har dock bara gått två veckor sen köpet så jag skriver en ny recension lite längre fram i tiden. Tack för bra bemötande och en bra affär. Rekommenderas!
    Hej Elias!
    Tack för det fina omdömet.
    Hoppas ni är lika nöjda med bilen fortfarande.
    Välkomna åter!
  • Paula J
    2021-01-29
    De köpte in min bil.
    Supersnabb och bra affär. Kom och hämtade bilen och pengarna var på kontot endast några minuter efter att vi kommit överens om priset.
    Rekommenderas varmt av mig!!
    Hej Paula!
    Tusen tack för ditt fina omdöme.
    Välkommen åter!
  • 2021-01-27
    Dom köpte min bil. Trevligt bemötande, snabb affär. Betalning var på kontot innan jag kunde leverera bilen till dom
    Hej Thomas!
    Härligt att höra, precis så våra inköp går till (om så önskas)
    Tveka inte att höra av dig till oss vid din nästa bilaffär.
  • PETER U
    2021-01-27
    Ringer och ger bud på en bil som jag säljer, mycket ihärdiga, förklarar hur seriösa de är och lovar att föra över pengar direkt. Förklarar att det är bättre att sälja till dem än att sälja till privatpersoner eftersom Melinas Bilar alltid betalar det som kommit överens. Jag går med på erbjudet pris, då ändrar de sig plötsligt, säger att de får återkomma. Jag ringer till dem, samma svar, att de återkommer snarast. Efter det inte ett ljud. Oseriösa!!
    2020-12-22
    Sålde en bil till melinas bilar
    Fantastiskt snabbt och smidigt
    Pengarna på kontot innan dom hämtade bilen inga konstigheter
    Och trevlig personal
    Tack för ditt fina omdöme Jonas och välkommen åter! Melinas Bilar
    2020-12-12
    Redigerad recension då uppföljning av bilköp hanterats på ett tillfredsställande sätt.
  • 2020-11-17
    Supersnabb affär, kom och hämtade bilen. Trevlig personal!
    Tusen tack för omdömet Mikael och varmt välkommen åter! Melinas Bilar
  • 2020-10-20
    Extremt smidig affär, sålde bil per telefon och lämnade av den utan krångel.
  • 2020-09-25
    Bra service, kunniga, snabb affär utan krångel.
    Tack själv Wai! Välkommen åter! Melinas Bilar
  • PÄR B
    2020-09-22
    Sålde min bil till Melina bil, proffsigt och trevligt bemötande, pengarna på kontot i förväg. Bilen hämtades samma dag. Pär
    Hej Pär!
    Tack för omdömet. Proffsigt och trevligt är något vi alltid strävar efter så det känns skönt att höra.
    Tveka inte att höra av dig till oss nästa gång det är dags att göra bilaffärer.
  • 2020-09-15
    Sålde min bil till Melinas bilar och kan inte vara mer än nöjd super trevliga på alla sätt och vis rekommenderas 👍👍👍👍👍👍👍
    Hej Louise!
    Tack för omdömet och välkommen åter!
  • 2020-09-14
    Fantastiskt enkelt att sälja till och förstående!
  • 2020-08-28
    Melinas bil köpte bilen av mig snabbt och enkelt jag kommer att göra flera affärer med Melinas /Tack för supertrevligt telefonkontakt Christer Härnösand
    Hej Christer!
    Ber om ursäkt att vi har missat att svara på ditt omdöme.
    Tack för de fina orden.
    Du är så varmt välkommen att höra av dig igen!
  • 2020-08-25
    Grymt nöjd.
    Sålde 2st bilar samtidigt till dom och kommer köpa nästa bil av dom. Snabb och smidig affär 👍👍
  • 2020-08-06
    Sent omdöme för affär i början av juni. Säljaren var övertrevlig och lite pushig och svarade svepande på frågor, men på grund av firmans mycket goda betyg slog jag bort mina misstankar och undersökte inte objektet, en Kia Ceed, så noga som jag borde. Enligt säljaren var bilen helt rostfri, även undertill - de hade minsann lyft upp och kollat. Redan vid hemkomsten upptäckte jag dock två tydliga blemmor på bakluckan som jag borde ha sett på plats (3-4 cm stora). Underredet har utbredda rostangrepp som inte kan ha uppstått på två månader, och det ska nu genomgå behandling för uppemot 10.000 kronor (blästring+lackning+rostskydd). I övrigt är jag nöjd med bilen. Firman är jag mer tveksam till.
  • KORAB I
    2020-06-22
    Bra personal och glad ! Högt rekomandera
    Tack detsamma Korab och tack för ditt omdöme. Välkommen åter! Melinas Bilar
  • 2020-06-15
    Mycket snabb och trevlig affär. Trevlig personal.
    2020-06-05
    Trevligt och förtroendeingivande bemötande!
    2020-05-23
    Hej! Köpte en passat från Melinsbilar och jag är jätte nöjd och väldigt trevligt bemötande och trevligt personal och Toppen service 👍👍😀
    Hej Asad!
    Kul att höra.
    Välkommen åter vid nästa bilaffär.
    2020-05-22
    Trevligt bemötande. Väldigt angagerade att hjälpa sina kunder och att man får en bra affär.Bra priser på bilar och bilen jag köpte.
    Mången tack!
    2020-05-22
    Bra bemötande och service, bra pris, rekommenderas.
  • 2020-05-22
    Sämst bemötande och riktigt otrevlig personal.

Min pappa köpte en bil genom de och tecknade även en garanti för oförutsedda skador.
    När skadan uppdagades precis efter att han köpt bilen så struntar de i att höra av sig. Först efter att jag ringt Melina som var riktigt dryg och otrevlig så återkopplade säljaren min pappa.

Säljaren säger att de inte kommer åtgärda garantin/felet på bilen om inte jag ringer och ber om ursäkt till Melina.
    Pinsamt!!! Melina hävdade dessutom att deras växelnummer stod på hemsidan vilket inte stämmer alls.

Hoppas de fixar felet enligt avtal. På måndag kontaktas konsumentverket.
    Hej!
    Vi svarar alltid per telefon eller mail och våra nummer står på vår hemsida och alla andra sidor där vi är aktiva.
    Din far har garanti och sjävklart kommer det uppkomna felet avhjälpas utan några konstigheter alls, precis som alltid när något inträffar. Man får dock ha lite överseende med att det ibland tar några timmar innan vi återkopplar speciellt eftersom det var Röd dag igår 21/5.
    Med vänlig hälsning teamet på Melinas bilar
  • LUAY K
    2020-05-09
    Fantastisk service och bra priser. Mycket trevlig personal.
  • DAVID T
    2020-05-07
    Jag sålde min bil till Melinas Bilar. Snabbt och smidigt bemötande. Pengarna på kontot i förväg. Mycket proffsigt agerande genom hela försäljningen.
  • 2020-04-23
    Super trevlig säljare
    Recommenderas varmt
    2020-04-14
    Andra bilen jag har köpt och lika nöjd med affären. Valle är trevlig säljare.
    2020-04-12
    Affären fungerade smidigt. Trevligt bemötande och ärlig säljare som vet vad han pratar om. Återkommer gärna.
  • 2020-04-10
    Hade köpt en ny bil och sålde min gamla till Melinas bilar , snabb och smidig affär , stod vid sina ord, lätta att ha å göra med. Kan rekommendera!
  • EMELY L
    2020-04-07
    Jätte bra service, smidig och bra affär. Trevlig personal.
  • 2020-03-27
    Bra bemötande och smidig att ha och göra. 5stjärnor
  • 2020-03-26
    Snabbt och smidigt. Trevlig försäljare. Kändes bra👍
  • 2020-03-21
    Jättebra service, proffsig och snabb affär.
  • 2020-03-21
    Jätte bra service och mottagande. Håller vad de lovat. Fick en jätte fin bil och snabb affär!! 😊 Kan varmt rekommendera. Tack 😊
  • DAVID D
    2020-03-19
    Great cars, Great service, experienced staff!!
  • ÅSA J
    2020-03-14
    Bra bemötande och super service!
  • EMMA W
    2020-03-12
    Snabbt smidigt och trevligt! Åker nu hem i min nya bil :-)
  • 2020-02-13
    Trevligt bemötande och service. Rekommenderas. Trevlig säljare Och Mycket bra pris :)