Melinas Bilar

SPJUTVÄGEN 5 C, 175 61 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Melinas Bilar!

Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider.

Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du köper en av oss. Vi erbjuder även förmånliga garantier från Autoconcept och Svensk Bilgaranti, det gör att bilaffären blir ännu tryggare. Vi samarbetar med Santander Consumer Bank och Wasa Kredit som kan erbjuda förmånliga finansieringslösningar.
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 18 kunder tycker om Melinas Bilar

• Kent T
    Kent T skrev om Melinas Bilar
    Jag var och köpte en bil i lördags. Åkte från göteborg.
    Har inget negativt att säga bra säljare vi pratade med bra service.
    Rekommender den här bilfirmam starkt.
    Tack ännu en gång
  • Daniel n
    Daniel n skrev om Melinas Bilar
    Sålde bilen till Melinas bilar, allt hanterades proffesionellt och seriöst. Kan verkligen rekommendera denna bilhandlare!
  • Mia W
    Mia W skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevlig personal och bemötande. Köpte en bil idag som hade några små defekter men som personal åtgärdade direkt på plats efter att ja påpekade det. Det kallar ja bra service. Rekomenderar stark denna bil firma och du vill ha en schysst biläffär. MVH mia
    Mia W gillar detta
  • Erik E
    Erik E skrev om Melinas Bilar
    Väldigt nöjd med bilköpet. Trevlig kunnig säljare, service-minded. Bilen gått klockrent sedan köpet i början på januari. Extra plus för snabb värdering och inköp av min gamla bil.
  • Ebba S
    Ebba S skrev om Melinas Bilar
    Köpte en transportbil, som vid provkörning hade märken från gammal dekor kvar. På samma dag fick jag en nypolerad, helrecondad bil levererad nybesiktigad till dekorfirman för att få dit vår företagslogga. Serviceminded och hjälpsamma, kan rekommenderas!
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Melinas Bilar
    Snabba och flexibla. Köpte bilen när de normalt sett skulle ha stängt.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Melinas Bilar
    -Bra bemötande, trevlig kille som ägde firman.
    -Jag köpte bilen utan att ha sett den och jag är nöjd med köpet. Det var ngn repa på den som jag inte visste om men jag hade heller inte frågat så jag blev inte lurad på något vis.

Det enda negativa var att förslaget på vad jag skulle få i inbyte för min bil ändrades till det mindre ju närmare det kom att jag skulle åka upp och hämta och slutbetala.

Jag är också van eftersom min familj varit i bilbranchen att man får en leveransklar bil då ska den vara tvättad och fräsch nu hade dem ett tjockt lager damm på sig eftersom dom byggde om därinne.
    Ingen stor sak men en enkel grej för att imponera på kunden att sånt är gjort.
  • Marko
    Marko skrev om Melinas Bilar
    Hej,

Åkte 40 mil för att hämta en Audi S3, enligt "Huvudsäljaren" så var det pytte pytte små repor på bilen, angående framrutan sa han att stenskottet knappt märks/syns etc etc. Original bromsklossar blev "slängda av verkstad" Nej det finns inga original bromsklossar till Audi S3 bak utan sitter svarta vanliga, var ett test för o se om de ljuger eller inte och om dom kan något om sportbilar överhuvudtaget. Det sas massa andra lögner med såklart, en usel säljare som inte kan något om bilar.

Väl på plats, kollar på bilen och det ser ut som att den har varit med i Fast and furious scenen där dom kör sönder bilar genom en skog rakt av. Massvis med repor, stötfångaren fram ser ut som den har varit halvkrockad, bitar satt löst på vänstersida vid dimljusen och spoilern på sidan framboxen var nästan av. Stenskottet var cirka 10cm, syntes mycket väl. Inuti var bilen helt okej.

Tyvärr kunde jag inte se alla dessa repor runt om bilen & på framspoilern där det såg ut som att bilen var krockad etc av all smuts, jag bad de tvätta bilen innan man kommer dit, "Ja" fick man i telefon men på plats där var det ju inte alls så.

Allt som allt, kostade denna bilköp mig 11tusen kronor extra, lackering, polering, rekond, och whatnot.
    Visst, det är en årsmodell 2010, inte en ny bil, men dessa skador bör ses om innan man säljer bilen vidare till nästa kund.

Så kära vänner, köp inte bil från Melindas Bil de ljuger brutalt. Avstå!!
  • Josefin K
    Josefin K skrev om Melinas Bilar
    Hej! Vi åkte 45 mil och köpte en bil av melinas bilar och det skulle inte finnas ett fel på bilen enligt han vi pratade med, nybytta bromsar osv. MEN efter någon vecka märker vi väldigt mycket fel på bilen som tex bromsklossarna (som skulle vara nybytta) fungerade inte, spolarvätskan på bakrutan fungerade inte osv.
    Chefen på firman skällde dessutom på sina anställda när vi satt där och sa något i stil med "ni ska ha sålt 3 bilar innan kl 5!" Vilket bevisar villen oseriös firma melinas bilar är. Pinsamt👎🏻
    2017-03-26 Mina Melina S svarar Josefin K
    Hejsan! Vilken bil köpte du? Vi brukar vara väldigt behjälpliga efter affärens avslut också så du hade kunnat höra av dig för att föra en dialog. Kollegorna skämtar sinsemellan, det får man ta med en nypa salt. Dock väldigt synd att om man har klagomål på något i efterhand så är man alltid välkommen att höra av sig för att få hjälp. Vi har dels garantier och dels så reparerar vi åt kunderna allt som oftast om det mot förmodan skulle uppstå något. Känns inte helt fair att klaga utan att först meddelat oss och gett oss chansen att reparera fel som uppstått inom närmaste tiden efter köpet.
    Mvh Melinas bilar AB
  • daniel K
    daniel K skrev om Melinas Bilar
    Jag åkte till Melinas Bilar och skulle sälja min bil. Vi hade över mail kontakt kommit överens om att dom skulle köpa bilen av mig för 10000 kr. När jag kommer dit så tar han en körtur på cirka 30 sekunder, därefter påstår han att det är mycket jobb på bilen som måste göras och att det kommer kosta dem minst 6000 kr. Han säger att han inte kommer ge mig den summa pengar som vi kommit överens om. Jag bestämmer mig då att inte göra affär med Melinas bilar.

När jag ska köra iväg så springer han fram och öppnar passagerardörren och säger att han ska köpa bilen för 5000kr. Jag avböjer erbjudandet.

Därefter ber jag honom stänga min dörr, som resulterar i att han smäller igen dörren ordentligt, och jag åker därifrån. På väg hemåt får jag sammanlagt 3 sms och 8 samtal varav ett som jag svarar på. Då han en än gång försöker att få mig att sälja bilen till dom för ett lägre pris som jag har blivit lovad och skriker och beter sig illa när jag inte går med på att göra affär med dem.

Spar er tid och åk inte till Melinas bilar. Skrutt firma utan service mind, okunniga, oseriösa, helt enkelt bedrövliga.
  • Dan L
    Dan L skrev om Melinas Bilar
    Jag tycker bemötandet var mycket bra och fick bra information i samband med mitt bilköp.
    De var också mycket trevliga i sitt sätt mot mig som kund.
    En extra eloge för hjälpen med att få hem bilen .
    Har enbart positivt att säga om mitt bilköp
  • Anders S
    Anders S skrev om Melinas Bilar
    Snabba, kanske för snabba.
    Vettiga priser på bilarna
  • Filip A
    Filip A skrev om Melinas Bilar
    Liten bilfirma men väldigt trevlig personal och bra bemötande!
  • Christer H
    Christer H skrev om Melinas Bilar
    Väldigt bra lär jag säga. Snabbt smidigt även flexibla med tider mvh
  • Christian B
    Christian B skrev om Melinas Bilar
    En oärlig småskuttsfirma.
    Bilen skulle ha varit i mycket fint skick enligt dem, men hela bakluckan var intryckt och delar av inredningen var trasig när man bl kommer dit och har åkt över 25 mil.
    2016-04-12 Mina Melina S svarar Christian B
    Synd att den kritiken inte kom fram på plats så kunde vi löst situationen. Köpte du alltså bilen fast du inte tyckte skicket var bra?
    2016-04-12 Christian B svarar Mina Melina S
    Lite svårt när bilen inte är tvättad när man kommer samt att det var kolsvart ute.
    Litade på en bilfirma som lät seriös, men det är vell bara att bita i det sura.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Tamara O
    Tamara O skrev om Melinas Bilar
    Snabba flexibla och kundfokuserat företag
  • Kim B
    Kim B skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevligt bemötande. Snabb och smidig affär. Kan inte bli mer nöjd.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Melinas Bilar
    Bra service och snabba på att svara

SPJUTVÄGEN 5 C, 175 61 Järfälla