Melinas Bilar

Spjutvägen 5 C, 175 61 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Melinas Bilar!

Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider.

Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du köper en av oss. Vi erbjuder även förmånliga garantier från Autoconcept och Svensk Bilgaranti, det gör att bilaffären blir ännu tryggare. Vi samarbetar med Santander Consumer Bank och Wasa Kredit som kan erbjuda förmånliga finansieringslösningar.
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-16:00

Läs vad 56 kunder tycker om Melinas Bilar

• 2019-10-12

JACOB Å skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevlig och serviceminded personal! Fick provköra väldigt länge utan problem. Allt gick snabbt & smidigt! Rekommenderas! Läs mer
  • EMELIE L

2019-10-10

EMELIE L skrev om Melinas Bilar
    Mycket smidig och snabb affär. Trevliga och härliga försäljare. Kan absolut rekommendera Melinas bilar till andra. 👍 Läs mer
  • Jennie H

2019-10-10

Jennie H skrev om Melinas Bilar
    José gjorde bilköpet enkelt och trevligt! Läs mer
  • 2019-10-10

INGEMAR B skrev om Melinas Bilar
    Snabb affär! Inget krångel, såld samma dag. Tevligt folk! Läs mer
  • 2019-10-09

Hans Magnus E skrev om Melinas Bilar
    Super bra och trevlig service när jag köpte ny bil...kommer rekommendera dem till mina vänner
    //Magnus Läs mer
  • 2019-10-08

Jan Robert H skrev om Melinas Bilar
    Ville sälja bilen. Det löste Melinas snabbt, smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2019-10-07

Jan Mathias H skrev om Melinas Bilar
    Jättetrevlig bemötande och en fin bil som såldes till bra pris! Läs mer
  • 2019-10-06

MY E skrev om Melinas Bilar
    Jätte trevlig personal och bra service. Skulle verkligen rekommendera dem. Gick även smidigt att byta in min gamla bil. Tack Jose för hjälpen och trevligt bemötande.

// M.E Läs mer
  • LISBET H

2019-10-05

LISBET H skrev om Melinas Bilar
    Bra bemötande och trevlig säljare! Rekommenderar Läs mer
  • CLAS S

2019-10-04

CLAS S skrev om Melinas Bilar
    Superbra service ., stod för det dom sade., ingen prutning på plats. Läs mer
  • 2019-10-02

OLIVER K skrev om Melinas Bilar
    Skulle sälja min bil till Melinas bilar idag, kom överens med ett pris på 60.000kr över telefon. Blev även lovad att dom skulle köra hem mig men när jag kommer fram tänker de inte ge mer än 43.000kr. Det ända dom kom med var fel efter fel efter fel trots att det inte stämde alls. Det hela slutade med att jag endast fick 49.000kr och jag fick ta mig hem på egen hand.

Dom hota även mig med att om jag inte går med på köpet kommer jag att få problem med dom efter detta (dom var 2st medan jag var själv). Väldigt obehaglig situation Läs mer
    2019-10-02 Mina Melina S svarar OLIVER K
    Hej Oliver!
    Väldigt tråkigt att du skriver osanning om affären när alla vi inblandade vet att så inte var fallet. Detta är tyvärr förtal och vi ser väldigt allvarligt på detta.
    Väldigt beklagligt.
  • 2019-09-20

EMMA P skrev om Melinas Bilar
    Kikade på omdömen på företaget och kom fram till att det var mest ros och bara lite ris - så vi vågade oss på en affär. Jag hade kontakt med Melinas Bilar en vecka innan själva bilköpet då vi inte hade möjlighet att åka direkt och kolla på bilen som vi var intresserade av. Trevligt bemötande och uppdatering om att bilen fanns kvar inför vårt besök.
    Bytte in min gamla bil utan problem, och fick en fin och välfungerande bil med en hel del bra garantier! Kände mig inte lurad utan allt förklarades väl, bra förmåner och bra kontakt med säljaren José.
    Bra kontakt även efteråt då vi kunde hämta vinterdäcken senare pga att de inte fanns med bilen när vi hämtade den.
    Tack för fin affär! Fick bra hjälp med bilköpet! Läs mer
    José M gillar detta
  • TIHOMIR SASHKOV S

2019-08-18

TIHOMIR SASHKOV S skrev om Melinas Bilar
    Jag är mycket nöjd med mitt bilköp. Snab och smidig affär.
    Hälsningar till José, han är snäll och duktig i sin jobb som säljare.
    🚗👍 Läs mer
    2019-10-09 Mina Melina S svarar TIHOMIR SASHKOV S
    Tack för en bra bilaffär och för bra recension. Vi kommer att framföra din hälsning till José. Vi hoppas se dig här nästa gång du är på biljakt.
    José M gillar detta
  • Kurt F

2019-06-04

Kurt F skrev om Melinas Bilar
    Just köpt en VW Tiguan från Melinas Bilar.
    Upplevat en positiv och bra service under köpet.
    Kan varmt anbefala Melinas Biler Läs mer
  • ROBERT N

2019-05-29

ROBERT N skrev om Melinas Bilar
    Smidig affär allt gick som avtalat.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-05-16

MOA N skrev om Melinas Bilar
    SÄLJ INTE ER BIL DEM DEM! För att göra en lång historia kort: Jag skulle sälja min bil och en från Melindas bilar ringer på annonsen och vill köpa den. Vi kommer överens om ett pris och de skickar hit en person för att hämta den. Det var en fin bil som användes dagligen. Inga fel på bilen. När de kom hit hittade de på att det var fel på bilen och försökte pruta ner priset ännu mer än de redan gjort. Skyllde på att jag ”var tjej och förstod väl inte sånt här”. Han jag pratade med i telefonen suckade och stönade, tyckte det var fruktansvärt att jag inte sagt att det var fel på bilen och tyckte att jag skulle sänka priset ytterligare än jag redan gjort. Jag förklarade återigen att inget är fel på bilen och om det inte passar struntar vi i affären då vi kommit överens om ett pris och då den var i det skick jag förklarat innan. Han i telefonen börjar skrika och försöker skambelägga mig att de har ju betalat för en tågbiljett för att åka dit och hämta bilen. samtalet eskalerade och det vart ett väldigt obehagligt samtal med denna ”Wille” i telefonen. Jag la till slut på för att han var så fruktansvärt oprofessionell och obehaglig. Jag fick prata med en annan och fick till slut den summan som vi kommit överens om innan. Då gick jag med på att ändå sälja bilen till dem. Men jag kommer ALDRIG att varken köpa av eller sälja bil till dem igen. I deras annons på min bil står det att ”bilen är i absolut toppskick”. Spännande att de skriver så när det enligt dem var fel på bilen när de skulle köpa den av mig... Min slutsats är att det här företaget försöker lura en på pengar och att de har ett fruktansvärt oprofessionellt och obehagligt bemötande. Läs mer
    2019-05-16 Mina Melina S svarar MOA N
    Hej Moa!
    Vi vet allihop att detta inte stämmer. Synd att du pga ilska vill skriva lögner och smutskasta oss.
    OLIVER K gillar detta
  • SAIF K

2019-03-30

SAIF K skrev om Melinas Bilar
    Härligt mottagande och bra bilar! Läs mer
  • 2019-02-27

Lasse Eneland skrev om Melinas Bilar
    Innan jag igår köpte bil av Melinas läste jag bland annat på Reco. Mest rosor, en del ris. Efter att ha genomfört affären, inser jag att de negativa kommentarerna måste komma från sura konkurrenter. Jag har under åren köpt flera bilar, och för många år sedan själv jobbat som chef för en större Volvo-återförsäljare. Därefter med sälj- och chefsutveckling inom olika branscher. Som både yrkesman och kund, kan jag bara ge 100% beröm över det sätt som affären genomfördes på och varmt rekommendera denna firma. Läs mer
  • Kenneth M

2018-11-25

Kenneth M skrev om Melinas Bilar
    Grymt nöjd med mitt bilköp. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Magnus L

2018-11-25

Magnus L skrev om Melinas Bilar
    Enkel och smidig affär, bra betalt för min inbytesbil. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-04

Adam A skrev om Melinas Bilar
    Köpte en Passat från Melinas bilar via en snabb affär. I efterhand visade sig att vissa uppgifter inte stämde riktigt och vi hamnade i ord mot ord situation. Melina skötte vår anmälan på ett professionellt sätt och vi kom överens.

Rekommenderar denna bilhandlare speciellt med tanke på hur de hanterade situationen i efterhand, visar på att de bedriver en seriös firma. Läs mer
  • STEFAN H

2018-07-03

STEFAN H skrev om Melinas Bilar
    Köpte en bil av Melinas bilar för 5dagar sedan. Jag hade inte tänkt att köpa bil utan bara börja titta runt lite. Jag blev hämtad vid Barkarby station av en säljare som heter Kim. Fick direkt ett bra förtroende och intryck. Otroligt seriös och engagerad kille. Han var helt ärlig med vad han visste och inte visste. Detta inger förtroende.
    Är jättenöjd med bilen så här långt.
    Jag kan helt säkert säga att det var helt och hållet Kims förtjänst att det blev ett bilköp denna dag.
    Sen har jag varit i kontakt med Melinas bilar efter köpet om några frågor jag haft och det känns att dom vill kunden ska vara nöjd även efter att bilaffären är klar.
    Det känns jättetryggt och jag är övertygad om att de skulle göra allt från deras sida om nu mot förmodan något skulle hända.
    Kan varmt rekommendera denna firma.

Mvh Stefan Läs mer
  • Bharath K

2018-05-17

Bharath K skrev om Melinas Bilar
    Recently bought skoda superb from them. I was really pleased with the whole experience of buying. Specially the owner is really helpful in assisting with all the information you might need or in need with the car. Läs mer
  • 2018-05-15

Nils-G W skrev om Melinas Bilar
    Den mest flexva handlare jag känner mycket tillmötesgå jag har träffat under mina år som bilköpare ca 55 år Läs mer
  • 2018-05-15

Emir D skrev om Melinas Bilar
    Efter att jag varit på 2 skojfirmor, som ljugit om bilarnas skick tänkte jag prova Melinas bilar också, dom hade en Lancia Voyager som jag ville ha, ringde och frågade hur skicket var, och den trevliga försäljaren Walle sa som det var, åkte dit och fick se en jävligt fin bil, riktigt trevligt bemötande och en smidig affär, tack en gång till Walle som var supertrevlig. Läs mer
  • 2018-04-23

Bahram A skrev om Melinas Bilar
    Dom har varit väldigt bra,bästa Företaget som finns. Läs mer
  • 2018-02-22

Omer K skrev om Melinas Bilar
    Bra trevligt korrekt , ordnade allt efter önskemål , och jag känner mej jätte nöjd.. Rekommenderar starkt denna bilfirma Läs mer
  • 2018-02-20

M F skrev om Melinas Bilar
    Bra och seriös bilfirma. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-02-14

Erik L skrev om Melinas Bilar
    Väldigt seriös och ärlig upplevelse. Det märks att Walle tänker på kunden i första hand! Läs mer
  • 2018-02-11

Stefan B skrev om Melinas Bilar
    Skön service! Härlig personal och det gick lätt att göra upp affären!
    Hård rekommendation👍 Läs mer
  • 2018-02-10

MERCY D skrev om Melinas Bilar
    Jag köpte bilen en Volvo xc90 2007 pris 79995:-kr den 09 nov. 2017, en vecka senare när jag skulle börja köra bilen eftersom jag inte körde den sedan uppköpt, upptäckte jag att hela under bilen hade rinnande oljor både i motor och växellådan då körde jag direkt till honom för att klaga, han hänvisade mig till köpkontrakten och där stod det att bilen såldes utan garanti och som " bilreservdel" men när jag frågade honom varför han skrev så lurade han mig att det var rutiner och att det betyder ingenting, obs!!! bilen annonserades inte som reservdelsbil, han försökte undvika mig till och mig skrämsel ( intimidation) i telefon från "sin kvinnliga kolleg och sedan sin medarbetare. Till slut gick han med på att laga bilen som han vägrade göra tidigare då jag körde bilen till honom och lämnade den i sin bilaffär med redovisning av alla 5 fel. Vid årsskiften ringde han mig att bilen var klar men kunde inte säga vad som verkstad hittade som fel, inte heller vad de hade åtgärdat. Innan vi provade bilen satte jag felkod läsare och det visade att bilen hade problem med insprutare och Hamid , sin kolleg fotade till och med bilden av felsökare , alltså verkstad gjorde ingenting alls. Vi körde runt med sin medarbetare och bilen verkade normal men tveksam. Jag tog bilen och på väg hem bilen stannade två gånger. Nästa dag bilen vägrade starta, jag fick bärga bilen till honom och denne vägrade ta emot bilen från bärgare och bilen släpptes vid vändpunkt mitt på gatan bredvid sitt stället. Jag var tvungen att bogsera bilen tre dagar senare till sin bilfirmas porten och lade nyckeln i sitt brevlåda. Nästa dag blev det bråk vid telefon. Jag anmällade honom vid Allmän Reklamations nämnden och nu jag har gått till Tingsrätten för att häva köpet, jag kan absolut inte rekommendera ett sån bilhandlare. Läs mer
  • 2018-02-07

Maria S skrev om Melinas Bilar
    Sålde en bil till melinas bilar idag samt köpte jag en ny bil från dem. Kan verkligen rekommendera denna bilfirma omtänksamma och mycket trevlig personal och God service. Mvh Maria Läs mer
  • 2018-01-14

Dennis N skrev om Melinas Bilar
    Inbyte och nyköp av bil. Jättenöjd med hela affären och nya bilen. Läs mer
  • 2018-01-12

Håkan W skrev om Melinas Bilar
    Kanon bra , bra service, bra priser , duktig försäljare , kan varmt rekommendera denna bilfirma om ni ska köpa bil 😊 Läs mer
  • 2018-01-12

Andreas K skrev om Melinas Bilar
    Vindrutetorkare bak var helt trasiga, fram defekta. Inte något som framgick vid försäljningen Läs mer
    2018-01-12 Mina Melina S svarar Andreas K
    Hej! Du kan alltid kontakta oss så vi får chans att kika på det. Minus 7 grader i veckan när du köpte den vilket kan ha påverkat så vi kan ha missat det. Hör av dig så löser vi det.
  • 2017-12-11

Calle K skrev om Melinas Bilar
    Hjälpte en kompis att köpa en bil hos Melinas Bilar.
    Väldigt smidig affär, säljaren (Valle) var trevlig och tillmötesgående.
    Bilen var i kanonskick och motsvarade alla förväntningar.
    Kan varmt rekomendera dem. Läs mer
  • 2017-12-07

Emil C skrev om Melinas Bilar
    Sålde min till dom idag.
    Efter att dom sett bilder och fått info om bilen,
    så fick jag snabbt ett pris på telefon.
    Vid upphämtning av bilen så va dom mkt trevliga att ha med o göra.
    Mkt snabb o smidig affär.
    Dom Betalade helt klart bäst för bilen också
    Jag kan absolut rekomendera detta företag Läs mer
  • Kent T

2017-06-04

Kent T skrev om Melinas Bilar
    Jag var och köpte en bil i lördags. Åkte från göteborg.
    Har inget negativt att säga bra säljare vi pratade med bra service.
    Rekommender den här bilfirmam starkt.
    Tack ännu en gång Läs mer
  • 2017-05-13

Daniel n skrev om Melinas Bilar
    Sålde bilen till Melinas bilar, allt hanterades proffesionellt och seriöst. Kan verkligen rekommendera denna bilhandlare! Läs mer
  • 2017-05-06

Mia W skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevlig personal och bemötande. Köpte en bil idag som hade några små defekter men som personal åtgärdade direkt på plats efter att ja påpekade det. Det kallar ja bra service. Rekomenderar stark denna bil firma och du vill ha en schysst biläffär. MVH mia Läs mer
    Mia W gillar detta
  • 2017-05-05

Erik E skrev om Melinas Bilar
    Väldigt nöjd med bilköpet. Trevlig kunnig säljare, service-minded. Bilen gått klockrent sedan köpet i början på januari. Extra plus för snabb värdering och inköp av min gamla bil. Läs mer
  • Ebba S

2017-05-05

Ebba S skrev om Melinas Bilar
    Köpte en transportbil, som vid provkörning hade märken från gammal dekor kvar. På samma dag fick jag en nypolerad, helrecondad bil levererad nybesiktigad till dekorfirman för att få dit vår företagslogga. Serviceminded och hjälpsamma, kan rekommenderas! Läs mer
  • 2017-05-03

Patrik L skrev om Melinas Bilar
    Snabba och flexibla. Köpte bilen när de normalt sett skulle ha stängt. Läs mer
  • Fredrik B

2017-04-29

Fredrik B skrev om Melinas Bilar
    -Bra bemötande, trevlig kille som ägde firman.
    -Jag köpte bilen utan att ha sett den och jag är nöjd med köpet. Det var ngn repa på den som jag inte visste om men jag hade heller inte frågat så jag blev inte lurad på något vis.

Det enda negativa var att förslaget på vad jag skulle få i inbyte för min bil ändrades till det mindre ju närmare det kom att jag skulle åka upp och hämta och slutbetala.

Jag är också van eftersom min familj varit i bilbranchen att man får en leveransklar bil då ska den vara tvättad och fräsch nu hade dem ett tjockt lager damm på sig eftersom dom byggde om därinne.
    Ingen stor sak men en enkel grej för att imponera på kunden att sånt är gjort. Läs mer
  • 2017-04-21

Verifierad kundrelation
    Marko skrev om Melinas Bilar
    Hej,

Åkte 40 mil för att hämta en Audi S3, enligt "Huvudsäljaren" så var det pytte pytte små repor på bilen, angående framrutan sa han att stenskottet knappt märks/syns etc etc. Original bromsklossar blev "slängda av verkstad" Nej det finns inga original bromsklossar till Audi S3 bak utan sitter svarta vanliga, var ett test för o se om de ljuger eller inte och om dom kan något om sportbilar överhuvudtaget. Det sas massa andra lögner med såklart, en usel säljare som inte kan något om bilar.

Väl på plats, kollar på bilen och det ser ut som att den har varit med i Fast and furious scenen där dom kör sönder bilar genom en skog rakt av. Massvis med repor, stötfångaren fram ser ut som den har varit halvkrockad, bitar satt löst på vänstersida vid dimljusen och spoilern på sidan framboxen var nästan av. Stenskottet var cirka 10cm, syntes mycket väl. Inuti var bilen helt okej.

Tyvärr kunde jag inte se alla dessa repor runt om bilen & på framspoilern där det såg ut som att bilen var krockad etc av all smuts, jag bad de tvätta bilen innan man kommer dit, "Ja" fick man i telefon men på plats där var det ju inte alls så.

Allt som allt, kostade denna bilköp mig 11tusen kronor extra, lackering, polering, rekond, och whatnot.
    Visst, det är en årsmodell 2010, inte en ny bil, men dessa skador bör ses om innan man säljer bilen vidare till nästa kund.

Så kära vänner, köp inte bil från Melindas Bil de ljuger brutalt. Avstå!! Läs mer
    Kenzo T gillar detta
  • 2017-03-26

Josefin K skrev om Melinas Bilar
    Hej! Vi åkte 45 mil och köpte en bil av melinas bilar och det skulle inte finnas ett fel på bilen enligt han vi pratade med, nybytta bromsar osv. MEN efter någon vecka märker vi väldigt mycket fel på bilen som tex bromsklossarna (som skulle vara nybytta) fungerade inte, spolarvätskan på bakrutan fungerade inte osv.
    Chefen på firman skällde dessutom på sina anställda när vi satt där och sa något i stil med "ni ska ha sålt 3 bilar innan kl 5!" Vilket bevisar villen oseriös firma melinas bilar är. Pinsamt👎🏻 Läs mer
    2017-03-26 Mina Melina S svarar Josefin K
    Hejsan! Vilken bil köpte du? Vi brukar vara väldigt behjälpliga efter affärens avslut också så du hade kunnat höra av dig för att föra en dialog. Kollegorna skämtar sinsemellan, det får man ta med en nypa salt. Dock väldigt synd att om man har klagomål på något i efterhand så är man alltid välkommen att höra av sig för att få hjälp. Vi har dels garantier och dels så reparerar vi åt kunderna allt som oftast om det mot förmodan skulle uppstå något. Känns inte helt fair att klaga utan att först meddelat oss och gett oss chansen att reparera fel som uppstått inom närmaste tiden efter köpet.
    Mvh Melinas bilar AB
    Kenzo T gillar detta
  • 2017-03-02

daniel K skrev om Melinas Bilar
    Jag åkte till Melinas Bilar och skulle sälja min bil. Vi hade över mail kontakt kommit överens om att dom skulle köpa bilen av mig för 10000 kr. När jag kommer dit så tar han en körtur på cirka 30 sekunder, därefter påstår han att det är mycket jobb på bilen som måste göras och att det kommer kosta dem minst 6000 kr. Han säger att han inte kommer ge mig den summa pengar som vi kommit överens om. Jag bestämmer mig då att inte göra affär med Melinas bilar.

När jag ska köra iväg så springer han fram och öppnar passagerardörren och säger att han ska köpa bilen för 5000kr. Jag avböjer erbjudandet.

Därefter ber jag honom stänga min dörr, som resulterar i att han smäller igen dörren ordentligt, och jag åker därifrån. På väg hemåt får jag sammanlagt 3 sms och 8 samtal varav ett som jag svarar på. Då han en än gång försöker att få mig att sälja bilen till dom för ett lägre pris som jag har blivit lovad och skriker och beter sig illa när jag inte går med på att göra affär med dem.

Spar er tid och åk inte till Melinas bilar. Skrutt firma utan service mind, okunniga, oseriösa, helt enkelt bedrövliga. Läs mer
  • 2016-04-22

Dan L skrev om Melinas Bilar
    Jag tycker bemötandet var mycket bra och fick bra information i samband med mitt bilköp.
    De var också mycket trevliga i sitt sätt mot mig som kund.
    En extra eloge för hjälpen med att få hem bilen .
    Har enbart positivt att säga om mitt bilköp Läs mer
  • 2016-04-14

Anders S skrev om Melinas Bilar
    Snabba, kanske för snabba.
    Vettiga priser på bilarna Läs mer

Spjutvägen 5 C, 175 61 Järfälla