Melinas Bilar

SPJUTVÄGEN 5 C, 175 61 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Melinas Bilar!

Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider.

Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du köper en av oss. Vi erbjuder även förmånliga garantier från Autoconcept och Svensk Bilgaranti, det gör att bilaffären blir ännu tryggare. Vi samarbetar med Santander Consumer Bank och Wasa Kredit som kan erbjuda förmånliga finansieringslösningar.
Öppet just nu
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 10 kunder tycker om Melinas Bilar

• Josefin K
    Josefin K skrev om Melinas Bilar
    Hej! Vi åkte 45 mil och köpte en bil av melinas bilar och det skulle inte finnas ett fel på bilen enligt han vi pratade med, nybytta bromsar osv. MEN efter någon vecka märker vi väldigt mycket fel på bilen som tex bromsklossarna (som skulle vara nybytta) fungerade inte, spolarvätskan på bakrutan fungerade inte osv.
    Chefen på firman skällde dessutom på sina anställda när vi satt där och sa något i stil med "ni ska ha sålt 3 bilar innan kl 5!" Vilket bevisar villen oseriös firma melinas bilar är. Pinsamt👎🏻
    2017-03-26 Mina Melina S svarar Josefin K
    Hejsan! Vilken bil köpte du? Vi brukar vara väldigt behjälpliga efter affärens avslut också så du hade kunnat höra av dig för att föra en dialog. Kollegorna skämtar sinsemellan, det får man ta med en nypa salt. Dock väldigt synd att om man har klagomål på något i efterhand så är man alltid välkommen att höra av sig för att få hjälp. Vi har dels garantier och dels så reparerar vi åt kunderna allt som oftast om det mot förmodan skulle uppstå något. Känns inte helt fair att klaga utan att först meddelat oss och gett oss chansen att reparera fel som uppstått inom närmaste tiden efter köpet.
    Mvh Melinas bilar AB
  • daniel K
    daniel K skrev om Melinas Bilar
    Jag åkte till Melinas Bilar och skulle sälja min bil. Vi hade över mail kontakt kommit överens om att dom skulle köpa bilen av mig för 10000 kr. När jag kommer dit så tar han en körtur på cirka 30 sekunder, därefter påstår han att det är mycket jobb på bilen som måste göras och att det kommer kosta dem minst 6000 kr. Han säger att han inte kommer ge mig den summa pengar som vi kommit överens om. Jag bestämmer mig då att inte göra affär med Melinas bilar.

När jag ska köra iväg så springer han fram och öppnar passagerardörren och säger att han ska köpa bilen för 5000kr. Jag avböjer erbjudandet.

Därefter ber jag honom stänga min dörr, som resulterar i att han smäller igen dörren ordentligt, och jag åker därifrån. På väg hemåt får jag sammanlagt 3 sms och 8 samtal varav ett som jag svarar på. Då han en än gång försöker att få mig att sälja bilen till dom för ett lägre pris som jag har blivit lovad och skriker och beter sig illa när jag inte går med på att göra affär med dem.

Spar er tid och åk inte till Melinas bilar. Skrutt firma utan service mind, okunniga, oseriösa, helt enkelt bedrövliga.
  • Dan L
    Dan L skrev om Melinas Bilar
    Jag tycker bemötandet var mycket bra och fick bra information i samband med mitt bilköp.
    De var också mycket trevliga i sitt sätt mot mig som kund.
    En extra eloge för hjälpen med att få hem bilen .
    Har enbart positivt att säga om mitt bilköp
  • Anders S
    Anders S skrev om Melinas Bilar
    Snabba, kanske för snabba.
    Vettiga priser på bilarna
  • Filip A
    Filip A skrev om Melinas Bilar
    Liten bilfirma men väldigt trevlig personal och bra bemötande!
  • Christer H
    Christer H skrev om Melinas Bilar
    Väldigt bra lär jag säga. Snabbt smidigt även flexibla med tider mvh
  • Christian B
    Christian B skrev om Melinas Bilar
    En oärlig småskuttsfirma.
    Bilen skulle ha varit i mycket fint skick enligt dem, men hela bakluckan var intryckt och delar av inredningen var trasig när man bl kommer dit och har åkt över 25 mil.
    2016-04-12 Mina Melina S svarar Christian B
    Synd att den kritiken inte kom fram på plats så kunde vi löst situationen. Köpte du alltså bilen fast du inte tyckte skicket var bra?
    2016-04-12 Christian B svarar Mina Melina S
    Lite svårt när bilen inte är tvättad när man kommer samt att det var kolsvart ute.
    Litade på en bilfirma som lät seriös, men det är vell bara att bita i det sura.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Tamara O
    Tamara O skrev om Melinas Bilar
    Snabba flexibla och kundfokuserat företag
  • Kim B
    Kim B skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevligt bemötande. Snabb och smidig affär. Kan inte bli mer nöjd.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Melinas Bilar
    Bra service och snabba på att svara

SPJUTVÄGEN 5 C, 175 61 Järfälla