Melinas Bilar

Melinas Bilar

www.melinasbilar.se
  • BadgeTwoYears
4.4

Välkommen till Melinas Bilar! Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider. Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du...

162 omdömen om Melinas Bilar

Peter Jan-Erik N
Skrev om Melinas Bilar

God service inte påträngande samt bra bemötande

Per-Robin E
Skrev om Melinas Bilar

Supernöjd med snabb och smidig affär. Trevligt och proffsigt bemötande från Valle

Erik H
Skrev om Melinas Bilar

Smidigt affär och bästa service!

Katrin Ellinor S
Skrev om Melinas Bilar

Om du vill bli blåst så kontakta detta skitföretag!! Det står ett pris i annonsen som sedan ändras med en massa konstiga avgifter!? Påställningsavgift kallade försäljaren det. Det kostar inte 2200kr att ställa på en bil, då hette det att det var skatten han betalat in??? En annan konstig avgift på 995 kr? Om det ska vara dessa avgifter så ska de väl vara inbakade i priset som står i annonsen! Rent lurendrejeri! När man ringer och vill reservera en bil så ber de en sätta in 10000 kr för att hålla bilen. I nästa samtal talar...

Emma G
Skrev om Melinas Bilar

Varning! Fruktansvärd upplevelse. Hetsig, otrevlig och oseriös säljare. Vi köpte bilen för 130.000 och har nu behövt laga den för 60.000kr. Säljaren sa att bilen fungerade bra och inte hade några större fel. Jag är besviken och rekommenderar inte Melinas bilar till någon.

Anton M
Skrev om Melinas Bilar

Serigöst företag snyggt skött affär

Matti K
Skrev om Melinas Bilar

Nya tidens bilskojare! Sålde en bil till detta företag och blev riktigt överraskad av deras taktik att utlova ett pris som skulle gälla och sedan pruta stenhårt när "kuriren" hade kommit o tittat på bilen! Dom ser min annons på Blocket och ringer och prutar på telefon! Okej dom lägger en handpenning via swish och kuriren ska hämtas på stationen av mig. Han som inte talar svenska men är en hängiven "religiös man" som han påpekar hela tiden hittar givetvis lite småfel på en 9 år gammal bil! Han fotar i närbild och skickar...

Laslo F
Skrev om Melinas Bilar

Sålde bilen per tfn handpenning under tiden vi pratade, hämtade bilen efter 3-dagar full betalning innan bilen rullade mot Stockholm 👍 Mycket nöjd 😄

Filip Z
Skrev om Melinas Bilar

Enkel och smidig affär och proffsigt bemötande.

Adam Hugo M
Skrev om Melinas Bilar

Blev uppringd av Medinas Bilar som var jättesugna på att köpa bilen, vi kom överens om ett pris i "befintligt skick" flera gånger. Det ställdes inga som helst frågor om bilens skick utan det var "befintligt skick" som gällde. Dagen efter rullar en trevlig anställd in och skall hämta bilen, så ringer Medinas Bilar upp och påpekar hur "besvikna" de känner sig och skall ha avdrag på priset p.g.a. att bromsar behövde bytas samt att det fanns en spricka i lacken. (Befintligt skick, vad hände med detta?) Medinas Bilar kallade...

Per H
Skrev om Melinas Bilar

Det blev en väldigt snabb och smidig försäljning av bilen till Melinas Bilar

Tord N
Skrev om Melinas Bilar

Bästa mycket smidigt och trevligt att göra bilaffär med Melinas bilar Tordan & Helen mycket nöjda. Bilen går som en dröm

Ida E
Skrev om Melinas Bilar

Sålde min bil till Melinas bilar. Mycket smidig affär och trevlig kontakt. Rekommenderas varmt!

Joel S
Skrev om Melinas Bilar

Sålde min Skoda Octavia -16 till Melinas Bilar AB via en Blocket-annons helt bekymmersfritt. Bilen hämtades upp på rätt plats vid rätt tid och utan komplikationer. Pengarna på kontot innan signering m.m.✔ //nöjd kund

Anders M
Skrev om Melinas Bilar

Valle köpte vår bil på stuts så det blev en enkel och snabb affär med pengar på kontot efter 5 minuter. Vår bil var exakt som jag beskrivit den och all dokumentation fanns så jag var helt ärlig mot Valle och då var han det tillbaka. En trevlig kille som verkligen kan rekommenderas.

Harry Stefan B

Enkelt att göra affärer med Valle. Proffsig

Patrick S
Skrev om Melinas Bilar

Blev väl mottagen och vänligt bemött. Väldigt mån att allt var rätt för mig. Ringt tull mig för att se stt jag könner mig nöjd med köpet. Rekommenderar Walle. Patrick

Mikael S
Skrev om Melinas Bilar

Extremt oseriös bilhandlare utan skrupler.

Predrag G
Skrev om Melinas Bilar

Mycket smidig och snabb affär. Allt var färdigt på några minuter och inbetalningen till bankkonto gjordes direkt på plats. Jag var förvånad att bilförsäljningen kan vara så smidigt och enkelt.

Robert B
Skrev om Melinas Bilar

Smidig och säker affär som gjordes upp på telefon!

Suleman S
Skrev om Melinas Bilar

Bra och seriös handlare. Smidig och göra affär med. Rekommenderas!

Stefan Anders B
Skrev om Melinas Bilar

Otrevligt bemötande och kände mig dumförklarad vid flera tillfällen i processen. De håller inte vad de lovar. Rekommenderar att undvika dem.

Hanna Louise Signe B

Otrevligt bemötande rakt igenom. Kändes oseriöst och barnsligt när bilhandlaren knappt ville göra klart affären för att jag påpekade att det inte var ett trevligt bemötande från hans sida. Dessutom vägrade han betala det pris som vi kommit överens om.

Mats Karl Ivan K
Skrev om Melinas Bilar

Sålde min bil via blocket till Melinas bilar och möttes av ett proffesionellt och trevligt bemötande. Allt gick mycket smidigt och jag är nöjd med hela upplevelsen. Rekommenderar denna bilaffär då de var raka och ärliga.

Emma F
Skrev om Melinas Bilar

Köpte en bil förra året och fick med vinterdäck som visade sig vara helt slut. 6000kr. Vi fick efter mycket om och men tillbaka hälften från företaget för de nya. Har efter det fått göra ytterligare åtgärder för 18000 kr som verkstaden bedömer inte har uppkommit nu utan borde varit känt av företaget vid försäljningen men som de inte upplyst oss om. Kommer aldrig mer köpa en bil där.

TOBIAS L
Skrev om Melinas Bilar

Valle på Melinas kontaktade mig när jag lade ut min bil till försäljning på Blocket. Han erbjöd mig ett acceptabelt pris. Dagen efter det åkte jag dit och han höll vad han lovat. Snabbt och smidigt!

JOSEF K
Skrev om Melinas Bilar

Jag köpte min nuvarande begagnade bil och är absolut nöjd. Säljaren hälsade direkt och frågade efter mina önskemål och lät mig sedan kolla på bilarna som intresserade mig i lugn och ro. Därefter kunde jag strax testköra bilen jag ville ha. Allt överensstämde precis med beskrivningen på nätet och jag blev noga informerade om alla villkor och erbjudna tjänster. Betalningsprocessen och inlämning av min gamla bil gick jätte smidigt, jag känner förtroende för denna bilfirma och återkommer alltid hit när en ny bil behövs! Jag kan varmast rekommendera företaget!!!

CATRIN B
Skrev om Melinas Bilar

Melinas bilar, Snabb och smidig affär..

Jan Richard Andreas Å

Mycket bra! Snabb, smidig affär.

Johan Lars B
Skrev om Melinas Bilar

Sålde en bil . Det gick snabbt och smidigt inga problem, Jag kommer köpa bil i framtiden hos er ,är på jakt efter en Durango hemi till sommaren

MATS-ERIK S
Skrev om Melinas Bilar

Vi sålde en bil via Blocket till Melinas. Mycket trevligt bemötande över telefon och bra tillgänglighet! Vid överlämnandet av bilen även då mycket trevligt bemötande på plats! Trygg och smidig affär! Mvh Mats

Michael T
Skrev om Melinas Bilar

Köpte en bil hos Melinas bilar i maj 2021. Fick efter ett tag övertryck i kylsystemet och det slutade med att motorn måste bytas. Åberopade konsumentköplagen och fick efter några dagar kontakt med Mina på bilföretaget. Fick då beskedet att Melinas bilar åtgärdar felet. Jag blev otroligt bra bemött av henne under hela processen. Det dök även upp andra överraskningar med bilen nar verkstaden jobbade med motorbytet men även det sköttes smidigt. Jag kan varmt rekommendera företaget då dom är seriösa.

DANIEL T
Skrev om Melinas Bilar

Väldigt smidig och trygg försäljning. Det mesta uppgjort på telefon, så endast kontroll och pappershantering vid överlämning. Pengar på kontot innan överlämning, såklart. Mycket bra.

ANDREAS J
Skrev om Melinas Bilar

Grymt smidig och snabb affär inga konstigheter precis som en bil affär ska vara. Otroligt bra kommunikation på telefon. Jag sålde en bil.

PATRIK K
Skrev om Melinas Bilar

Jag rekommenderar verkligen Melinas Bilar. Jag sålde min bil till dom och affären gick mycket smidigt och enligt överenskommelse. Tack för ett mycket trevligt bemötande. Jag har hittat min bilhandlare för framtida bilaffärer//Patrik

LUCAS S
Skrev om Melinas Bilar

Vi åkte för att kolla på en bil, slutade med att vi åkte hem i den. Säljaren var väldigt tillmötesgående och respektfull och gjorde ett bra jobb med att få oss att känna oss bekväma. Vi lämnade in vår bil i inbyte och fick precis den deal jag hade hoppats på men inte trott vi skulle få. Rekommenderar starkt!

CEVIN N
Skrev om Melinas Bilar

Sålt min bil väldigt smidig affär. 100 mil bort pengarna på kontot och bilen väntar på transport😁👍

Christian John Enrique B

Mina gamla föräldrar köpte en bil av Melinas bilar i april 2021, den var 6 år gammal och hade gått 10.000 mil. Dom betalade 80.000 kr. Vid provkörningen indikerade en varningslampa ett oljefel som dock åtgärdades så att lampan släcktes och köpet genomfördes. Min pappa som haft stroke har varit beroende av bilen för att kunna ta sig ut. I slutet på oktober, ca en vecka efter att 6 månadersgränsen löpte ut, rasade motorn när de var på väg till Peugotverkstaden då lampan börjat lysa igen. För att få den i körbart skick säger...

Peter K
Skrev om Melinas Bilar

Mycket trevlig och kunnig säljare. Sålde en bil till dom snabbt och enkelt helt utan strul.

Hasse Mikael Emil H
Skrev om Melinas Bilar

Köpte bil av Melinas. Säljaren sa bilen skulle vara i superskick vilket stämde! Trevligt bemötande. Rekommenderas!

Svar från Melinas Bilar

Hej! Tack för ditt fina omdöme. Det du beskriver är något vi alltid strävar efter! Vi ser framemot att göra fler bilaffärer med dig i framtiden. Mvh teamet på Melinas bilar

NIKLAS P
Skrev om Melinas Bilar

Sålde bil till Melinas Bilar. Snabbt, smidigt och seriöst. Bra kontakt via telefon.

Svar från Melinas Bilar

Hej Niklas! Tack för ditt fina omdöme. Varmt välkommen att höra av dig till oss vid din nästa bilaffär. Mvh teamet på Melinas bilar

PER N
Skrev om Melinas Bilar

Sålde min bil till Melinas - trevligt bemötande och en smidig och snabb process från start till mål!

Svar från Melinas Bilar

Hej Per! Tack för ditt omdöme med beskrivning av hur våra inköp går till, snabbt, smidigt och seriöst är alltid vår strävan vid inköp. Varmt välkommen att höra av dig till oss när det är dags att göra nästa bilaffär, vare sig det är försäljning, köp eller byte. Mvh teamet på Melinas bilar AB

FERAS A
Skrev om Melinas Bilar

VARNING: Okunniga, oseriösa, oartiga och oärliga, de ser ner på folket. Igår köpte en bil av de och idag upptäckte att den är en krockade bil, en rishög, och istället för att de tar det på allvar skrattar de och förnedrar mig.

Svar från Melinas Bilar

Hej Feras! Vilken bil har du köpt av oss? Du kan väl maila oss mer information så vi får rätsida på detta då vi med all säkerhet aldrig köper eller säljer krockade bilar. Mvh teamet på Melinas bilar

MONA L
Skrev om Melinas Bilar

Vill varna för denna bilhandlare! Oseriösa och står inte för sitt ord som han så noga påpekade.

Svar från Melinas Bilar

Hej Mona! Vi kan inte se i vårt register att någon med ditt namn har köpt någon bil av oss. Du kanske kan maila oss på info@melinasbilar.se och berätta vad saken gäller? Med vänlig hälsning teamet på Melinas bilar AB

LEIF B
Skrev om Melinas Bilar

Köpte en Skoda RS den 16/6-21. Ringde innan jag åkte för att kika på bilen. Beskrivningen av bilen som jag fick på telefon stämde med hur bilen såg ut. Bla så sas de att bilen var rostfri och det var den. Sen var den lite smutsig invändig och i dörrgångar + motorrum. Men föv så var bilen i förväntat skick. Dock saknades låsnyckeln till hjulen och domkraft. Men säljaren undersöker om det går att få tag i dessa. Leif B

Svar från Melinas Bilar

Hej Leif! Tack för ditt omdöme. Hoppas det löste sig med låsnyckeln till hjulen, annars får du mer än gärna maila oss på info@melinasbilar.se Mvh teamet på Melinas bilar

JESPER S
Skrev om Melinas Bilar

Väldigt snabb, smidig och trevlig affär! Sålde min bil idag. Fick ett väldigt trevligt bemötande. Rekommenderar vid köp/sälj av bil.

Svar från Melinas Bilar

Hej Jesper! Tack för ditt fina omdöme. Varmt välkommen åter till oss vid nästa bilaffär. Mvh teamet på Melinas bilar AB

EMIL S
Skrev om Melinas Bilar

Sålde en bil till Melinas. Trevligt bemötande och utan strul. Mycket smidigt och snabb affär. Klart nöjd.

Svar från Melinas Bilar

Hej Emil! Tack för det och tack själv, en smidig seriös affär från båda håll är otroligt viktigt. Varmt välkommen att höra av dig nästa gång det är dags att göra en bilaffär. Mvh teamet på Melinas bilar

Jonna Paulina Linette A

Efter att bilen som jag skulle sälja legat ute i 2 minuter ringde Melinas och ville köpa bilen. Prutade genast. Efter 20 minuter var vi överens om ett pris. De hämtade bilen samma dag och pengarna fördes över genast. Jag är super nöjd över hanterandet av ärendet.

Svar från Melinas Bilar

Hej Jonna! Tack för ditt ärliga omdöme. Varmt välkommen att höra av dig till oss nästa gång det är dags att köpa eller sälja bil. Mvh teamet på Melinas bilar

JÖRGEN L
Skrev om Melinas Bilar

Rekommenderar starkt. Köpte en begagnad bil som ganska snabbt visade sig ha ett fel. Utan diskussion tog Melinas bilar på sig ansvaret, åtgärdade det utan kostnad och detta utan någon som helst diskussion. Vänligt bemötande, bra service och trevliga säljare!

Svar från Melinas Bilar

Hej Jörgen! Tack för ditt omdöme. Ibland uppstår det defekter/problem som man inte kunnat förutse och vårt motto är att allt går att lösa vilket det givetvis gjorde i detta fall, superkul att höra. Välkommen åter vid din nästa bilaffär. Mvh teamet på Melinas bilar

Emma Katarina T
Skrev om Melinas Bilar

Vi köpte en begagnad Honda och är så nöjda med bemötandet. Det var lite stressigt när vi köpte bilen då vi egentligen bara hade tänkte att titta ... men en trevlig säljare i kombination med ett bra pris på en bra bil gjorde att vi åkte därifrån med bilen. När det sedan visade sig att sommardäcken var i sämre skick än utlovats så bemötte de oss otroligt bra. Något de inte alls behövt göra men det var otroligt uppskattat av oss - fantastiskt. Nu har vi kört bilen 100 mil och bilen fungerar toppen. Handlar gärna här igen, rekommenderar Melinas varmt.

Svar från Melinas Bilar

Hej Emma! Tack! Hoppas ni är lika nöjda med bilen nu som då och varmt välkommen åter i framtiden. Mvh teamet på Melinas bilar