Melinas Bilar

Spjutvägen 5 C, 175 61 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Melinas Bilar!

Vi köper, byter, säljer och förmedlar person- och arbetsbilar i alla olika prisklasser. Du hittar oss på Spjutvägen i Järfälla och vi är tillgängliga varje dag i veckan. Utöver våra ordinarie öppettider visar vi även bilar på överenskomna tider.

Självklart tar vi din gamla bil i inbyte när du köper en av oss. Vi erbjuder även förmånliga garantier från Autoconcept och Svensk Bilgaranti, det gör att bilaffären blir ännu tryggare. Vi samarbetar med Santander Consumer Bank och Wasa Kredit som kan erbjuda förmånliga finansieringslösningar.
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 11:00-16:00

Läs vad 76 kunder tycker om Melinas Bilar

• ATTILA S

2020-02-13

ATTILA S skrev om Melinas Bilar
    Trevligt bemötande och service. Rekommenderas. Trevlig säljare Och Mycket bra pris :) Läs mer
  • NIKLAS A

2020-02-04

NIKLAS A skrev om Melinas Bilar
    Trevliga snabbt och smidigt 👍👍 Läs mer
  • 2020-01-23

DANIEL M skrev om Melinas Bilar
    Både köpt och sålt bil här!
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • BILL V

2020-01-22

BILL V skrev om Melinas Bilar
    Snabbt trevligt och kul.
    Gör gärna affärer med dem på nytt. Läs mer
  • 2020-01-19

JARNO P skrev om Melinas Bilar
    Bra bilköp utan krångel. Rekommenderas Läs mer
  • STEFAN B

2020-01-14

STEFAN B skrev om Melinas Bilar
    Trygg snabb och smidig bilaffär Läs mer
    STEFAN B gillar detta
  • ANNA S

2020-01-09

ANNA S skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevlig och hjälpsam personal Läs mer
  • EMMA B

2020-01-04

EMMA B skrev om Melinas Bilar
    Sålt min bil till Melinds Bilar. Snabb affär, bra bemött och trovärdiga. Står för det man kommit överens om . Läs mer
  • ERIK H

2020-01-02

ERIK H skrev om Melinas Bilar
    Smidig affär och bra att ha att göra med. Snabba puckar Läs mer
  • JONAS F

2020-01-02

JONAS F skrev om Melinas Bilar
    Snabb och smidig affär, står för sitt ord Läs mer
  • CHRISTOFFER Z

2019-12-30

CHRISTOFFER Z skrev om Melinas Bilar
    Snabb och smidig affär
    Bra värdering Läs mer
  • 2019-12-26

Björn S skrev om Melinas Bilar
    Proffsigt, trevligt och sjysst! Härligt med en trevlig bilaffär, rimliga värderingar vid inbyte och köp, flexibelt, snabbt och effektivt! Kommer gärna tillbaka! :) Läs mer
  • 2019-12-02

Åsa Johanna T skrev om Melinas Bilar
    Ett bättre bemötande får man leta länge efter! Supertrevliga killar som värnar om dig som kund, och som inte endast ser dollartecken utan som även ser till dig som person och dina behov. Ett stort tack till er för en riktigt fin affär! 5/5 RECO-bollar! 😁 Läs mer
  • DANIEL A

2019-12-02

DANIEL A skrev om Melinas Bilar
    Fantastiskt service och bemötande. Snabb och smidig affär. +++++ Läs mer
  • Daniel H

2019-11-12

Daniel H skrev om Melinas Bilar
    Smidiga att göra affärer med, snabbt och enkelt! Dom köpte in våran bil Läs mer
  • Mikaela L

2019-11-08

Mikaela L skrev om Melinas Bilar
    Proffesionellt, trevliga att ha att göra med, inte omöjliga. Väldigt bra bemötande till oss kunder! Läs mer
    Mina Melina S gillar detta
  • 2019-11-08

Annkie M skrev om Melinas Bilar
    Mycket nöjd med bilköpet. Bra kundbemötande och tillmötesgående. Trevliga representanter. Kvalitetsföretag. Tack Valle och José! / Annkie M och Mohamad Amin Läs mer
    2019-11-08 Mina Melina S svarar Annkie M
    Det var ett rent nöje att göra affärer med er. Önskar er lycka till och tackar ödmjukast för fina recensioner. Välkomna åter.
  • Victor H

2019-10-27

Victor H skrev om Melinas Bilar
    Trevligt bemötande. Reserverade bilen åt mig medan jag körde hit.
    Bilen motsvarade annonsen till punkt och pricka.
    Snabb och smidig affär. Läs mer
  • 2019-10-27

Cecilia v skrev om Melinas Bilar
    Seriöst och trevligt bemötande. Positivt som helhet även i detaljer, som lokaler och finfika. :-) Än så länge mycket nöjd med bilen. Rekommenderas! 👍 Läs mer
  • Dag L

2019-10-26

Dag L skrev om Melinas Bilar
    Glatt, rakt och ärligt bemötande. Alla papper i ordning, snabbt och enkelt. Omsorg om kund och mottagandet
    professionellt! Läs mer
  • 2019-10-25

Natalia J skrev om Melinas Bilar
    Stort tack för en underbar upplevelse!

Bra slut på en arbetsvecka😄

Trevlig personal och en snabb och smidig affär!

José hjälpte oss med allt vi undrade om och gjorde vår dag😄

Stort tack! Läs mer
  • Jacob Å

2019-10-12

Jacob Å skrev om Melinas Bilar
    Mycket trevlig och serviceminded personal! Fick provköra väldigt länge utan problem. Allt gick snabbt & smidigt! Rekommenderas! Läs mer
  • Jennie H

2019-10-10

Jennie H skrev om Melinas Bilar
    José gjorde bilköpet enkelt och trevligt! Läs mer
  • 2019-10-10

Ingemar B skrev om Melinas Bilar
    Snabb affär! Inget krångel, såld samma dag. Tevligt folk! Läs mer
  • 2019-10-09

Hans Magnus E skrev om Melinas Bilar
    Super bra och trevlig service när jag köpte ny bil...kommer rekommendera dem till mina vänner
    //Magnus Läs mer
  • 2019-10-08

Jan Robert H skrev om Melinas Bilar
    Ville sälja bilen. Det löste Melinas snabbt, smidigt och enkelt. Läs mer
  • 2019-10-07

Jan Mathias H skrev om Melinas Bilar
    Jättetrevlig bemötande och en fin bil som såldes till bra pris! Läs mer
  • 2019-10-06

My E skrev om Melinas Bilar
    Jätte trevlig personal och bra service. Skulle verkligen rekommendera dem. Gick även smidigt att byta in min gamla bil. Tack Jose för hjälpen och trevligt bemötande.

// M.E Läs mer
  • Lisbet H

2019-10-05

Lisbet H skrev om Melinas Bilar
    Bra bemötande och trevlig säljare! Rekommenderar Läs mer
  • Clas S

2019-10-04

Clas S skrev om Melinas Bilar
    Superbra service ., stod för det dom sade., ingen prutning på plats. Läs mer
  • 2019-10-02

Oliver K skrev om Melinas Bilar
    Skulle sälja min bil till Melinas bilar idag, kom överens med ett pris på 60.000kr över telefon. Blev även lovad att dom skulle köra hem mig men när jag kommer fram tänker de inte ge mer än 43.000kr. Det ända dom kom med var fel efter fel efter fel trots att det inte stämde alls. Det hela slutade med att jag endast fick 49.000kr och jag fick ta mig hem på egen hand.

Dom hota även mig med att om jag inte går med på köpet kommer jag att få problem med dom efter detta (dom var 2st medan jag var själv). Väldigt obehaglig situation Läs mer
    2019-10-02 Mina Melina S svarar Oliver K
    Hej Oliver!
    Väldigt tråkigt att du skriver osanning om affären när alla vi inblandade vet att så inte var fallet. Detta är tyvärr förtal och vi ser väldigt allvarligt på detta.
    Väldigt beklagligt.
  • 2019-09-20

Emma P skrev om Melinas Bilar
    Kikade på omdömen på företaget och kom fram till att det var mest ros och bara lite ris - så vi vågade oss på en affär. Jag hade kontakt med Melinas Bilar en vecka innan själva bilköpet då vi inte hade möjlighet att åka direkt och kolla på bilen som vi var intresserade av. Trevligt bemötande och uppdatering om att bilen fanns kvar inför vårt besök.
    Bytte in min gamla bil utan problem, och fick en fin och välfungerande bil med en hel del bra garantier! Kände mig inte lurad utan allt förklarades väl, bra förmåner och bra kontakt med säljaren José.
    Bra kontakt även efteråt då vi kunde hämta vinterdäcken senare pga att de inte fanns med bilen när vi hämtade den.
    Tack för fin affär! Fick bra hjälp med bilköpet! Läs mer
    Jose S gillar detta
  • Tihomir sashkov S

2019-08-18

Tihomir sashkov S skrev om Melinas Bilar
    Jag är mycket nöjd med mitt bilköp. Snab och smidig affär.
    Hälsningar till José, han är snäll och duktig i sin jobb som säljare.
    🚗👍 Läs mer
    2019-10-09 Mina Melina S svarar Tihomir sashkov S
    Tack för en bra bilaffär och för bra recension. Vi kommer att framföra din hälsning till José. Vi hoppas se dig här nästa gång du är på biljakt.
    Jose S gillar detta
  • Kurt F

2019-06-04

Kurt F skrev om Melinas Bilar
    Just köpt en VW Tiguan från Melinas Bilar.
    Upplevat en positiv och bra service under köpet.
    Kan varmt anbefala Melinas Biler Läs mer
  • Robert N

2019-05-29

Robert N skrev om Melinas Bilar
    Smidig affär allt gick som avtalat.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-05-16

Moa N skrev om Melinas Bilar
    SÄLJ INTE ER BIL DEM DEM! För att göra en lång historia kort: Jag skulle sälja min bil och en från Melindas bilar ringer på annonsen och vill köpa den. Vi kommer överens om ett pris och de skickar hit en person för att hämta den. Det var en fin bil som användes dagligen. Inga fel på bilen. När de kom hit hittade de på att det var fel på bilen och försökte pruta ner priset ännu mer än de redan gjort. Skyllde på att jag ”var tjej och förstod väl inte sånt här”. Han jag pratade med i telefonen suckade och stönade, tyckte det var fruktansvärt att jag inte sagt att det var fel på bilen och tyckte att jag skulle sänka priset ytterligare än jag redan gjort. Jag förklarade återigen att inget är fel på bilen och om det inte passar struntar vi i affären då vi kommit överens om ett pris och då den var i det skick jag förklarat innan. Han i telefonen börjar skrika och försöker skambelägga mig att de har ju betalat för en tågbiljett för att åka dit och hämta bilen. samtalet eskalerade och det vart ett väldigt obehagligt samtal med denna ”Wille” i telefonen. Jag la till slut på för att han var så fruktansvärt oprofessionell och obehaglig. Jag fick prata med en annan och fick till slut den summan som vi kommit överens om innan. Då gick jag med på att ändå sälja bilen till dem. Men jag kommer ALDRIG att varken köpa av eller sälja bil till dem igen. I deras annons på min bil står det att ”bilen är i absolut toppskick”. Spännande att de skriver så när det enligt dem var fel på bilen när de skulle köpa den av mig... Min slutsats är att det här företaget försöker lura en på pengar och att de har ett fruktansvärt oprofessionellt och obehagligt bemötande. Läs mer
    2019-05-16 Mina Melina S svarar Moa N
    Hej Moa!
    Vi vet allihop att detta inte stämmer. Synd att du pga ilska vill skriva lögner och smutskasta oss.
    Oliver K gillar detta
  • Saif K

2019-03-30

Saif K skrev om Melinas Bilar
    Härligt mottagande och bra bilar! Läs mer
  • 2019-02-27

Lasse Eneland skrev om Melinas Bilar
    Innan jag igår köpte bil av Melinas läste jag bland annat på Reco. Mest rosor, en del ris. Efter att ha genomfört affären, inser jag att de negativa kommentarerna måste komma från sura konkurrenter. Jag har under åren köpt flera bilar, och för många år sedan själv jobbat som chef för en större Volvo-återförsäljare. Därefter med sälj- och chefsutveckling inom olika branscher. Som både yrkesman och kund, kan jag bara ge 100% beröm över det sätt som affären genomfördes på och varmt rekommendera denna firma. Läs mer
  • Kenneth M

2018-11-25

Kenneth M skrev om Melinas Bilar
    Grymt nöjd med mitt bilköp. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Magnus L

2018-11-25

Magnus L skrev om Melinas Bilar
    Enkel och smidig affär, bra betalt för min inbytesbil. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-04

Adam A skrev om Melinas Bilar
    Köpte en Passat från Melinas bilar via en snabb affär. I efterhand visade sig att vissa uppgifter inte stämde riktigt och vi hamnade i ord mot ord situation. Melina skötte vår anmälan på ett professionellt sätt och vi kom överens.

Rekommenderar denna bilhandlare speciellt med tanke på hur de hanterade situationen i efterhand, visar på att de bedriver en seriös firma. Läs mer
  • Stefan H

2018-07-03

Stefan H skrev om Melinas Bilar
    Köpte en bil av Melinas bilar för 5dagar sedan. Jag hade inte tänkt att köpa bil utan bara börja titta runt lite. Jag blev hämtad vid Barkarby station av en säljare som heter Kim. Fick direkt ett bra förtroende och intryck. Otroligt seriös och engagerad kille. Han var helt ärlig med vad han visste och inte visste. Detta inger förtroende.
    Är jättenöjd med bilen så här långt.
    Jag kan helt säkert säga att det var helt och hållet Kims förtjänst att det blev ett bilköp denna dag.
    Sen har jag varit i kontakt med Melinas bilar efter köpet om några frågor jag haft och det känns att dom vill kunden ska vara nöjd även efter att bilaffären är klar.
    Det känns jättetryggt och jag är övertygad om att de skulle göra allt från deras sida om nu mot förmodan något skulle hända.
    Kan varmt rekommendera denna firma.

Mvh Stefan Läs mer
  • Bharath K

2018-05-17

Bharath K skrev om Melinas Bilar
    Recently bought skoda superb from them. I was really pleased with the whole experience of buying. Specially the owner is really helpful in assisting with all the information you might need or in need with the car. Läs mer
  • 2018-05-15

Nils-G W skrev om Melinas Bilar
    Den mest flexva handlare jag känner mycket tillmötesgå jag har träffat under mina år som bilköpare ca 55 år Läs mer
  • 2018-05-15

Emir D skrev om Melinas Bilar
    Efter att jag varit på 2 skojfirmor, som ljugit om bilarnas skick tänkte jag prova Melinas bilar också, dom hade en Lancia Voyager som jag ville ha, ringde och frågade hur skicket var, och den trevliga försäljaren Walle sa som det var, åkte dit och fick se en jävligt fin bil, riktigt trevligt bemötande och en smidig affär, tack en gång till Walle som var supertrevlig. Läs mer
  • 2018-04-23

Bahram A skrev om Melinas Bilar
    Dom har varit väldigt bra,bästa Företaget som finns. Läs mer
  • 2018-02-22

Omer K skrev om Melinas Bilar
    Bra trevligt korrekt , ordnade allt efter önskemål , och jag känner mej jätte nöjd.. Rekommenderar starkt denna bilfirma Läs mer
  • 2018-02-20

M F skrev om Melinas Bilar
    Bra och seriös bilfirma. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-02-14

Erik L skrev om Melinas Bilar
    Väldigt seriös och ärlig upplevelse. Det märks att Walle tänker på kunden i första hand! Läs mer

Spjutvägen 5 C, 175 61 Järfälla