Alla kategorier Elektriker Stockholms län Värmdö Miljö & Energi Ansvar Sverige

Miljö & Energi Ansvar Sverige

Fruviksvägen 2-6, 139 34 Värmdö — Visa karta

Skapa din egen el! MEASOL är experter på klimatsmarta solenergiprodukter som bidrar till en bättre miljö och lägre energikostnader. Vi hjälper dig med allt från rådgivning, ansökan om solcellsbidrag till att leverera en nyckelfärdig solcellsanläggning.
Vår tycker att solceller ska tillföra något estetiskt till byggnaden och inte bara leverera energi. Därför har vi
specialiserat oss på att leverera vackra, miljövänliga och funktionella solenergiprodukter med mycket hög
kvalitet. Med en flexibel produktion kan vi t.ex. designa solceller som har olika form, färg och tryck – antingen
ovanpå eller helt integrerat med tak eller fasad.
Våra kunder är små och medelstora företag, myndigheter, organisationer och privatpersoner i Sverige och
vårt mål är få fler och fler människor och företag att tänka klimatsmart – att minska sina koldioxidutsläpp
och samtidigt minska sina energikostnader.
Bolmensv. 6, 12050, ÅRSTA
Elkontakten Sverige AB
Jossi S:
Vi anlitade Marcus och Elkontakten för att byta all el, uttag och elcentral i vårt nyinköpta radhus. Marcus var väldigt enkel att ha att gör...

Läs vad 15 kunder tycker om Miljö & Energi Ansvar Sverige

• Göran K
    Göran K skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installation och inkoppling av solpaneler. Ett mycket trevligt bemötande med tydlig beskrivning av hur arbetet skulle gå till, en tydlig offert. Allt genomfördes planenligt utan någon extra insats från min sida. Jag är helnöjd, och rekommenderar gärna företaget till andra, vilket jag i och för sig redan gjort.
    Dessutom fick jag ett mycket bra stöd från er i mina kontakter med Vattenfall. Vattenfall orsakade mycket trassel och frustration och jag fick råd och tips samt assistans på plats för att söka och avhjälpa Vattenfalls problem. Mycket serviceinriktat på ett trevligt sätt.
    2015-11-18 Marcus N svarar Göran K
    Hej Göran :) tack för dina fina kommentarer, Ja tyvärr hade vattenfall kopplat fel när dom bytte din El mätare och att få vattenfall att erkänna att dom gjort fel kräver sin Man. Men med mycket kraft tid lyckades du, så all lycka med din solcellsinstallation och många kWh hoppas vi på framöver :) MVH Marcus Nylund
  • Ola H
    Ola H skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Produkt: Solcellspaneler

Bemötande: Bra positivt och personligt bemötande. Leverans och installation sköttes helt enligt överenskommelse, och produkterna har fungerat bra!
    Den person jag haft kontakt med har givit ett mycket positivt och engagerat intryck som skapar fullt förtroende!
    2015-11-17 Marcus N svarar Ola H
    Hej Ola, tack för dina fina kommentarer och härligt att du är jätte nöjd! MVH Marcus Nylund
  • Sofie S
    Sofie S skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag fick ett positivt bemötande vid min första kontakt med dem. Avsikten var att hitta, för mig, rätt solcellsanläggning/-ar. Den största skillnaden mellan andra företag och Miljö & Energi Ansvar Sverige var att de faktiskt var intresserade av att sälja rätt grejor till mig och inte vad de själva hade på lager. Dessutom var man villig att dela med sig av tips och råd som de inte tog betalt för. När man, som jag är, relativt påläst så ser man rätt mycket avarter inom solcellsbranschen och det här företaget var det företag som fick mitt förtroende och mina pengar i slutändan. Trots att de inte var det absolut billigaste.
    2015-11-17 Mikael svarar Sofie S
    Stort tack för dina positiva kommentarer.
  • Per A
    Per A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra och professionellt bemötande.
    Samt en utmärkt anläggning:)
    2015-11-17 Mikael svarar Per A
    Hej Per,
    Kul att höra att ni är nöjda. Synd bara att anläggningen inte syns utifrån :-)
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har köpt solceller av Miljö & Energiansvar vid tre olika tillfällen. Alla gånger har leveranserna skett i tid, montaget och installationen gått smidigt, och solcellerna producerar mer än vad som lovats. Jag är verkligen nöjd med både företaget och produkten.
    2015-11-13 Bengt N svarar Ingrid W
    Tack för det värmande omdömet. Kul att anläggningarna producerar mer än vi lovat men överoptimistiska kalkyler brukar enbart kortsiktiga företag erbjuda och vi tänker långsiktigt.
  • Björn C
    Björn C skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande ur alla aspekter för inköp/installation av en solcells/solel-anläggning till min fastighet.
    2015-11-17 Marcus N svarar Björn C
    Tack Björn för dina härligt kommentarer :), sen är det alltid kul att åka Tesla på köpet också. MVH Marcus Nylund
  • Saltsjölarm A
    Saltsjölarm A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande! Solceller monterat av två utmärkta killar likriktaren likaså av en lika duktig elektriker. Vad beträffar vår förväntan får vi återkomma om
    2015-11-17 Marcus N svarar Saltsjölarm A
    Tack Tarras för dina fina kommentarer! MVH Marcus Nylund
  • Lena L
    Lena L skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Trevligt med lokalanknytning, konkurrenskraftiga priser, bra och lättsam guidning i vårt arbete med solceller. Hög servicenivå både före och efter arbetet avslutats. Proffsigt bemötande. Vi kan gärna rekommendera Miljö & Energi Ansvar.
    Med vänliga hälsningar Lena och Roland Lindström
    2014-12-08 Mikael B svarar Lena L
    Tack Lena & Roland. Roligt att ni är nöjda med anläggningen och vårt arbete.
  • Lina M
    Lina M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Tillmötesgående och lösningsorienterat företag som håller vad de lovar!
    2014-12-08 Mikael B svarar Lina M
    Tack Lina, roligt att ni är nöjda.
  • Niklas N
    Niklas N skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Miljö & Energi Ansvar Sverige är ett mycket service inriktad företag. Vi fick fantastiskt support från allra första början när vi byggde vårt nya hus. Det var med och hjälpte oss med projektledningen av solcellspanelerna under hela byggfasen. Vi gick igenom allt innan installation och hade möten med snickarna och elektrikern så att alla var informerade. Efter installationen fick vi en bra introduktion på alla funktioner. Efter projektes slut gjordes det en bra uppföljning. Vi kan varmt rekommendera Miljö & Energi Ansvar för alla som funderar på en solcellsanlägning.
    2014-12-08 Mikael B svarar Niklas N
    Tack Niklas, hoppas att ni är lika nöjda med det nya fina huset som med solcellerna ;-)
  • Erling E
    Erling E skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Väldigt bra bemötande vid beställning av solceller samt hjälp vid installationen.
    Produkten lever helt upp till mina förväntningar.
    2014-12-08 Mikael B svarar Erling E
    Trevligt att höra att vi lever upp till förväntningarna.
  • Anders B
    Anders B skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installerad effekt 5250, men för tidigt att ange det faktiska utfallet eftersom det inte gått ett år ännu.
    2014-12-08 Mikael B svarar Anders B
    Alltid spännande att följa upp elproduktionen. Hittills har de installationer vi gjort producerat lite mer än vad vi räknat på. Kanske tack vare det fördelaktiga vädret 2014, vi får hoppas på lika bra väder 2015.
  • Mattias P
    Mattias P skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag köpte en solenergianläggning, inklusive all installation. Bemötandet var ypperligt, och allt gick enligt plan. Företaget och dess tjänster levde helt och hållet upp till mina förväntningar.
    2014-12-08 Mikael B svarar Mattias P
    Tack Mattias, nu är det bara att vänta på våren.
  • C.g M
    C.g M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Snabb respons och ett utmärkt bemötande vid upphandling av en solcellsanläggning.
    Har på ett proffsigt sätt blivit vägledd och hela tiden blivit uppdaterad avseende leveranser.
    Kontakt med underleverantörer, montering och el, har skötts föredömligt. Den försening som uppståt kan sannolikt inte företaget lastas för.
    2014-12-05 Mikael B svarar C.g M
    Tack, C.G. Nu håller vi tummarna för att vädret inte ställer till med ytterligare någon försening av montering nästa vecka (V50). Vi har tagit in extra personal för att göra monteringen snabbt när de är på plats.
  • Lars D
    Lars D skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har bara gott att säga om Miljö&Energi AnsvarSverige. Trevligt bemötande och korrekta uppgifter. Arbetet med att sätta upp panelerna gick fort och man städade efter sig. Både Markus och Bengt var trevliga att ha att göra med och att solen lyst mer med sin frånvaro än på våra paneler kan inte de rå för.
    2014-12-08 Mikael B svarar Lars D
    Tack Lars, vi ska göra allt som står i vår makt för att solen ska lysa extra mycket på dina solcellspaneler.

Fruviksvägen 2-6, 139 34 Värmdö