Miljö & Energi Ansvar Sverige

Skyttbrinksvägen 27 nr 2, 147 39 Tumba — Visa karta

4.7 i betyg av av 22 omdömen

MEASOL är experter på klimatsmarta solenergiprodukter som bidrar till en bättre miljö och lägre energikostnader. Vi är i grunden ett monteringsföretag av solceller som får uppdrag av flertal branschkollegor som enbart säljer. Men jobbar även med egen försäljning och ansvar av de produkter vi levererar till slut kund.
Det är egen personal som utför jobbet och egna elektriker som utför våra jobb.

Measol använder produkter av marknadens högsta kvalitéer och garantier som kan ges. Allt för att du som slut kund ska kunna känna dig så trygg som möjligt i ditt val av produkt och leverantör.

Vår produktportfölj innehåller allt från vanliga solceller, integrerade solceller, laddbox, batterier och olika energilösningar.
Vi utför kostnadsfria hembesök i Stockholms området men gör även uppdrag runt hela Mälardalen och arbetar mot privatkunder, BRF:er samt företag.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 22 kunder tycker om Miljö & Energi Ansvar Sverige

• 2019-12-16

LARS B skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Measol anlitades av Vattenfall att installera solceller hos oss (i Täby). De utförde uppdraget på bästa sätt - mycket professionellt och inom utsatt tid. Andrej på Measol är mycket trevlig att ha att göra med. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Erikas Tak & Bygg AB
    4.8 / 5 i betyg — 119 omdömen
    Badge2020
    "Omläggning av tak. Blev bra bemött och fick en tydlig offert. Efter vad jag kan berömma så gjorde de ett bra jobb och hittade och åtgärdade"
  • Linda Helen Ö

2019-11-27

Linda Helen Ö skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Väldigt bra bemötande engagerade och bra på att återkoppla. Jag upplever dem som jobbar på Measol som duktiga, snabba, seriösa och serviceminded. Läs mer
    2019-12-02 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Linda Helen Ö
    Hej Linda,

Tack för din varma rekommendation!

Med glada jul hälsningar,
  • 2019-11-24

Kristina L skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Solceller monterade på tak inkl. kablage och växelriktare.
    Klara besked, anläggningen fungerar, bra instruktioner. Läs mer
    2019-12-02 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Kristina L
    Hej Kristina,

Glad att vi fick äran att göra er installation och tackar så varmt för denna rekommendation!

Med bästa hälsningar,
  • Reco tipsar!
    Cell Solar Nordic AB
    4.6 / 5 i betyg — 166 omdömen
    Badge2020
    "Är jättenöjd med köpet och monteringen, Anders B. gav mig en fin insikt och service vid köp och montering. 38 st solceller a 430W . funka"
  • Daniel L

2019-11-08

Daniel L skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag fick ett väldigt bra första intryck av bolaget och dess personal. All hantering från uppmätning av tak till montering gick snabbt och inom utsatta tider. Jag hade kontakt med flera solcellsbolag innan jag beställde min anläggning och Miljö & Energi Ansvar Sverige var de som gav den absolut bästa helhetskänslan och till ett bra pris.

Vi byggde vår anläggning i två omgångar med 1 år mellan tillfällena och båda installationerna gick lika snabbt och smidigt!

Mycket nöjd med all kontakt jag haft med bolaget och alla grejer har fungerat precis enligt vad som varit sagt.

Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-11-13 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Daniel L
    Hej Daniel,

Vi tackar för denna fina rekommendation!
    Kommer bli en fantastisk produktion till nästa sommar hos dig.

Med vänligaste hälsningen
  • 2019-11-06

Bengt B skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Solpaneler. Mycket bra bemötande. Men strul med start upp. 6 veckor från panel på taket till första produktionsdag mitt i bästa sommartid kunde skötts bättre. Läs mer
    2019-11-06 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Bengt B
    Hej Bengt,

Tack för rekommendationen och kul att du skriver en kommentar om oss. Tyvärr fick vi vänta ca 2 veckor innan nätägaren bytte el mätaren hos dig. Sen när vi startade systemet så gick tyvärr växelriktaren sönder efter 2 dagar, som krävde en fel anmälan till Solaredge, som krävs för en utvärdering av felet och godkännande av garantin.

Dubbel otur då ordinarie personal som hanterar dessa frågor gått på semester. Vi kan endast beklaga att det drog ut på tiden och hoppas att allt fungerar som det ska efter byte av växelriktaren.

Med bästa hälsning
  • 2019-11-04

Dick A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Köpte 64 kvadrat solpaneler och blev jättenöjd med både information, arbetsinsatsen och hur anläggningen fungerar.

Rekommenderas! :) Läs mer
    2019-11-05 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Dick A
    Tack för rekommendationen Dick!

Med bästa hälsning,
    Dennis Nilsson
  • 2019-11-04

Lars W skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag köpte en solcellsanläggning på 4,8 kWp, en elcentral med automatsäkringar och jordfelsbrytare.
    Jag fick ett bra bemötande från Measol och är nöjd med installationen.
    Measol gjorde ett kostnadsfritt hembesök innan jag fick deras offert. Det var lätt att komma i kontakt med Measol och jag fick svar på mina frågor innan jag valde dem som leverantör.
    Installationen gjordes snabbt och de synpunkter jag hade åtgärdades snabbt utan disskusion.
    Measol gav mig ett konkurrenskraftigt pris och de levde upp till mina förväntningar.

Jag kan rekommendera Measol som leverantör av solcellsanläggningar. Läs mer
    2019-11-05 Miljö & Energi Ansvar Sverige svarar Lars W
    Hej Lars,

Tack för rekommendationen Lars!

Med bästa hälsning,
    Dennis Nilsson
  • Göran K

2015-11-17

Göran K skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installation och inkoppling av solpaneler. Ett mycket trevligt bemötande med tydlig beskrivning av hur arbetet skulle gå till, en tydlig offert. Allt genomfördes planenligt utan någon extra insats från min sida. Jag är helnöjd, och rekommenderar gärna företaget till andra, vilket jag i och för sig redan gjort.
    Dessutom fick jag ett mycket bra stöd från er i mina kontakter med Vattenfall. Vattenfall orsakade mycket trassel och frustration och jag fick råd och tips samt assistans på plats för att söka och avhjälpa Vattenfalls problem. Mycket serviceinriktat på ett trevligt sätt. Läs mer
    2015-11-18 Marcus N svarar Göran K
    Hej Göran :) tack för dina fina kommentarer, Ja tyvärr hade vattenfall kopplat fel när dom bytte din El mätare och att få vattenfall att erkänna att dom gjort fel kräver sin Man. Men med mycket kraft tid lyckades du, så all lycka med din solcellsinstallation och många kWh hoppas vi på framöver :) MVH Marcus Nylund
  • 2015-11-12

Ola H skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Produkt: Solcellspaneler

Bemötande: Bra positivt och personligt bemötande. Leverans och installation sköttes helt enligt överenskommelse, och produkterna har fungerat bra!
    Den person jag haft kontakt med har givit ett mycket positivt och engagerat intryck som skapar fullt förtroende! Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Ola H
    Hej Ola, tack för dina fina kommentarer och härligt att du är jätte nöjd! MVH Marcus Nylund
  • 2015-11-11

Sofie S skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag fick ett positivt bemötande vid min första kontakt med dem. Avsikten var att hitta, för mig, rätt solcellsanläggning/-ar. Den största skillnaden mellan andra företag och Miljö & Energi Ansvar Sverige var att de faktiskt var intresserade av att sälja rätt grejor till mig och inte vad de själva hade på lager. Dessutom var man villig att dela med sig av tips och råd som de inte tog betalt för. När man, som jag är, relativt påläst så ser man rätt mycket avarter inom solcellsbranschen och det här företaget var det företag som fick mitt förtroende och mina pengar i slutändan. Trots att de inte var det absolut billigaste. Läs mer
    2015-11-17 Mikael svarar Sofie S
    Stort tack för dina positiva kommentarer.
  • Per A

2015-11-11

Per A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra och professionellt bemötande.
    Samt en utmärkt anläggning:) Läs mer
    2015-11-17 Mikael svarar Per A
    Hej Per,
    Kul att höra att ni är nöjda. Synd bara att anläggningen inte syns utifrån :-)
  • Ingrid W

2015-11-11

Ingrid W skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har köpt solceller av Miljö & Energiansvar vid tre olika tillfällen. Alla gånger har leveranserna skett i tid, montaget och installationen gått smidigt, och solcellerna producerar mer än vad som lovats. Jag är verkligen nöjd med både företaget och produkten. Läs mer
    2015-11-13 Bengt N svarar Ingrid W
    Tack för det värmande omdömet. Kul att anläggningarna producerar mer än vi lovat men överoptimistiska kalkyler brukar enbart kortsiktiga företag erbjuda och vi tänker långsiktigt.
  • 2015-05-07

Björn C skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande ur alla aspekter för inköp/installation av en solcells/solel-anläggning till min fastighet. Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Björn C
    Tack Björn för dina härligt kommentarer :), sen är det alltid kul att åka Tesla på köpet också. MVH Marcus Nylund
  • 2014-12-14

Saltsjölarm A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande! Solceller monterat av två utmärkta killar likriktaren likaså av en lika duktig elektriker. Vad beträffar vår förväntan får vi återkomma om Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Saltsjölarm A
    Tack Tarras för dina fina kommentarer! MVH Marcus Nylund
  • Lena L

2014-12-08

Lena L skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Trevligt med lokalanknytning, konkurrenskraftiga priser, bra och lättsam guidning i vårt arbete med solceller. Hög servicenivå både före och efter arbetet avslutats. Proffsigt bemötande. Vi kan gärna rekommendera Miljö & Energi Ansvar.
    Med vänliga hälsningar Lena och Roland Lindström Läs mer
  • Lina M

2014-12-07

Lina M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Tillmötesgående och lösningsorienterat företag som håller vad de lovar! Läs mer
  • 2014-12-07

Niklas N skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Miljö & Energi Ansvar Sverige är ett mycket service inriktad företag. Vi fick fantastiskt support från allra första början när vi byggde vårt nya hus. Det var med och hjälpte oss med projektledningen av solcellspanelerna under hela byggfasen. Vi gick igenom allt innan installation och hade möten med snickarna och elektrikern så att alla var informerade. Efter installationen fick vi en bra introduktion på alla funktioner. Efter projektes slut gjordes det en bra uppföljning. Vi kan varmt rekommendera Miljö & Energi Ansvar för alla som funderar på en solcellsanlägning. Läs mer
  • 2014-12-06

Erling E skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Väldigt bra bemötande vid beställning av solceller samt hjälp vid installationen.
    Produkten lever helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2014-12-06

Anders B skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installerad effekt 5250, men för tidigt att ange det faktiska utfallet eftersom det inte gått ett år ännu. Läs mer
  • 2014-12-05

Mattias P skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag köpte en solenergianläggning, inklusive all installation. Bemötandet var ypperligt, och allt gick enligt plan. Företaget och dess tjänster levde helt och hållet upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2014-12-05

C.g M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Snabb respons och ett utmärkt bemötande vid upphandling av en solcellsanläggning.
    Har på ett proffsigt sätt blivit vägledd och hela tiden blivit uppdaterad avseende leveranser.
    Kontakt med underleverantörer, montering och el, har skötts föredömligt. Den försening som uppståt kan sannolikt inte företaget lastas för. Läs mer
  • Lars D

2014-12-05

Lars D skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har bara gott att säga om Miljö&Energi AnsvarSverige. Trevligt bemötande och korrekta uppgifter. Arbetet med att sätta upp panelerna gick fort och man städade efter sig. Både Markus och Bengt var trevliga att ha att göra med och att solen lyst mer med sin frånvaro än på våra paneler kan inte de rå för. Läs mer

Bästa solcellerna i Värmdö:

Shula G Shula G tycker:
“Omläggning av tak. Blev bra be...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte