Miljö & Energi Ansvar Sverige

Skyttbrinksvägen 27 nr 2, 147 39 Tumba — Visa karta

MEASOL är experter på klimatsmarta solenergiprodukter som bidrar till en bättre miljö och lägre energikostnader. Vi är i grunden ett monteringsföretag av solceller som får uppdrag av flertal branschkollegor som enbart säljer. Men jobbar även med egen försäljning och ansvar av de produkter vi levererar till slut kund.
Det är egen personal som utför jobbet och egna elektriker som utför våra jobb.

Measol använder produkter av marknadens högsta kvalitéer och garantier som kan ges. Allt för att du som slut kund ska kunna känna dig så trygg som möjligt i ditt val av produkt och leverantör.

Vår produktportfölj innehåller allt från vanliga solceller, integrerade solceller, laddbox, batterier och olika energilösningar.
Vi utför kostnadsfria hembesök i Stockholms området men gör även uppdrag runt hela Mälardalen och arbetar mot privatkunder, BRF:er samt företag.
Öppet just nu
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 15 kunder tycker om Miljö & Energi Ansvar Sverige

• Göran K

2015-11-17

Göran K skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installation och inkoppling av solpaneler. Ett mycket trevligt bemötande med tydlig beskrivning av hur arbetet skulle gå till, en tydlig offert. Allt genomfördes planenligt utan någon extra insats från min sida. Jag är helnöjd, och rekommenderar gärna företaget till andra, vilket jag i och för sig redan gjort.
    Dessutom fick jag ett mycket bra stöd från er i mina kontakter med Vattenfall. Vattenfall orsakade mycket trassel och frustration och jag fick råd och tips samt assistans på plats för att söka och avhjälpa Vattenfalls problem. Mycket serviceinriktat på ett trevligt sätt. Läs mer
    2015-11-18 Marcus N svarar Göran K
    Hej Göran :) tack för dina fina kommentarer, Ja tyvärr hade vattenfall kopplat fel när dom bytte din El mätare och att få vattenfall att erkänna att dom gjort fel kräver sin Man. Men med mycket kraft tid lyckades du, så all lycka med din solcellsinstallation och många kWh hoppas vi på framöver :) MVH Marcus Nylund
  • 2015-11-12

Ola H skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Produkt: Solcellspaneler

Bemötande: Bra positivt och personligt bemötande. Leverans och installation sköttes helt enligt överenskommelse, och produkterna har fungerat bra!
    Den person jag haft kontakt med har givit ett mycket positivt och engagerat intryck som skapar fullt förtroende! Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Ola H
    Hej Ola, tack för dina fina kommentarer och härligt att du är jätte nöjd! MVH Marcus Nylund
  • 2015-11-11

Sofie S skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag fick ett positivt bemötande vid min första kontakt med dem. Avsikten var att hitta, för mig, rätt solcellsanläggning/-ar. Den största skillnaden mellan andra företag och Miljö & Energi Ansvar Sverige var att de faktiskt var intresserade av att sälja rätt grejor till mig och inte vad de själva hade på lager. Dessutom var man villig att dela med sig av tips och råd som de inte tog betalt för. När man, som jag är, relativt påläst så ser man rätt mycket avarter inom solcellsbranschen och det här företaget var det företag som fick mitt förtroende och mina pengar i slutändan. Trots att de inte var det absolut billigaste. Läs mer
    2015-11-17 Mikael svarar Sofie S
    Stort tack för dina positiva kommentarer.
  • Per A

2015-11-11

Per A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra och professionellt bemötande.
    Samt en utmärkt anläggning:) Läs mer
    2015-11-17 Mikael svarar Per A
    Hej Per,
    Kul att höra att ni är nöjda. Synd bara att anläggningen inte syns utifrån :-)
  • Ingrid W

2015-11-11

Ingrid W skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har köpt solceller av Miljö & Energiansvar vid tre olika tillfällen. Alla gånger har leveranserna skett i tid, montaget och installationen gått smidigt, och solcellerna producerar mer än vad som lovats. Jag är verkligen nöjd med både företaget och produkten. Läs mer
    2015-11-13 Bengt N svarar Ingrid W
    Tack för det värmande omdömet. Kul att anläggningarna producerar mer än vi lovat men överoptimistiska kalkyler brukar enbart kortsiktiga företag erbjuda och vi tänker långsiktigt.
  • 2015-05-07

Björn C skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande ur alla aspekter för inköp/installation av en solcells/solel-anläggning till min fastighet. Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Björn C
    Tack Björn för dina härligt kommentarer :), sen är det alltid kul att åka Tesla på köpet också. MVH Marcus Nylund
  • 2014-12-14

Saltsjölarm A skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Mycket bra bemötande! Solceller monterat av två utmärkta killar likriktaren likaså av en lika duktig elektriker. Vad beträffar vår förväntan får vi återkomma om Läs mer
    2015-11-17 Marcus N svarar Saltsjölarm A
    Tack Tarras för dina fina kommentarer! MVH Marcus Nylund
  • Lena L

2014-12-08

Lena L skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Trevligt med lokalanknytning, konkurrenskraftiga priser, bra och lättsam guidning i vårt arbete med solceller. Hög servicenivå både före och efter arbetet avslutats. Proffsigt bemötande. Vi kan gärna rekommendera Miljö & Energi Ansvar.
    Med vänliga hälsningar Lena och Roland Lindström Läs mer
  • Lina M

2014-12-07

Lina M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Tillmötesgående och lösningsorienterat företag som håller vad de lovar! Läs mer
  • 2014-12-07

Niklas N skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Miljö & Energi Ansvar Sverige är ett mycket service inriktad företag. Vi fick fantastiskt support från allra första början när vi byggde vårt nya hus. Det var med och hjälpte oss med projektledningen av solcellspanelerna under hela byggfasen. Vi gick igenom allt innan installation och hade möten med snickarna och elektrikern så att alla var informerade. Efter installationen fick vi en bra introduktion på alla funktioner. Efter projektes slut gjordes det en bra uppföljning. Vi kan varmt rekommendera Miljö & Energi Ansvar för alla som funderar på en solcellsanlägning. Läs mer
  • 2014-12-06

Erling E skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Väldigt bra bemötande vid beställning av solceller samt hjälp vid installationen.
    Produkten lever helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2014-12-06

Anders B skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Installerad effekt 5250, men för tidigt att ange det faktiska utfallet eftersom det inte gått ett år ännu. Läs mer
  • 2014-12-05

Mattias P skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag köpte en solenergianläggning, inklusive all installation. Bemötandet var ypperligt, och allt gick enligt plan. Företaget och dess tjänster levde helt och hållet upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2014-12-05

C.g M skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Snabb respons och ett utmärkt bemötande vid upphandling av en solcellsanläggning.
    Har på ett proffsigt sätt blivit vägledd och hela tiden blivit uppdaterad avseende leveranser.
    Kontakt med underleverantörer, montering och el, har skötts föredömligt. Den försening som uppståt kan sannolikt inte företaget lastas för. Läs mer
  • Lars D

2014-12-05

Lars D skrev om Miljö & Energi Ansvar Sverige
    Jag har bara gott att säga om Miljö&Energi AnsvarSverige. Trevligt bemötande och korrekta uppgifter. Arbetet med att sätta upp panelerna gick fort och man städade efter sig. Både Markus och Bengt var trevliga att ha att göra med och att solen lyst mer med sin frånvaro än på våra paneler kan inte de rå för. Läs mer

Skyttbrinksvägen 27 nr 2, 147 39 Tumba